Heimoi.
Aloinpa kirjottelemaan tänne eräästä mielenkiintoisesta tapauksesta elämässäni...
Kerron ensin hieman itsestäni. Olen päälle parikymppinen nainen, biseksuaali, pikkunilkin näkönen, raskaasta musiikista tykkäävä. Olen pitänyt itseäni aina jonkinlaisena ateistina ja olen jopa "vihannut" (tämä heittomerkeissä, koska en nyt tarkoita sellaista ihan konkreettista vihaa jonka voisin/haluaisin jotenkin näyttää ulkopuolisille) kristinuskoa siksi että monilla kristityillä on sellainen kanta homoseksuaalisuuteen kuin on, eli kielteinen. Inhoan myös tapaa jolla uskoa "tuputetaan" - ei sillä että näin tekisivät kaikki uskovaiset. Olen ajatellut, että en usko mitään ennenkuin näen omin silmin ja olen hyvin järjen kautta ajatteleva ihminen - kaipaan aina tietoa ja todisteita.
Usein ihmiset alkavat etsiä "sisäistä rauhaa" jonkin merkittävän elämän käänteen myötä, mutta itse olen ilman mitään tällaista tapahtumaa kokenut jonkinlaisen, tiedostamattoman "valaistumisen". Olen löytänyt itseni monella eri tapaa (mm. seksuaalisesti), mutta hitaiden prosessien kautta. Alan tajuta mitä haluan elämältä. Olen alkanut uskoa että kaikella on jokin tarkoitus. Kestän vastoinkäymiset paremmin kuin ennen, toimin toisia kohtaan kuin haluaisin että minua kohtaan toimitaan, tunnen suurta sisäistä rauhaa ja hyvää oloa.
Seuraavaksi se hämäävin homma: miten ihmeessä minä, josta ei ikinä uskoisi seuraavaa, olen alkanut pohtia jospa sittenkin tuolla ylhäällä on joku? Ja tuntuu, että varmasti onkin. Voisiko joku olla tän mun hyvän olon takana sittenkin...? Tuntuu että kaikella on niin paljon tarkotusta, enkä minä(kään) ole turha olento maan päällä.
En todellakaan osaa sanoa, pitäisikö minun kyseenalaistaa uskonasiat kuten aina kyseenalaistan kaiken. En jostain syystä usko ihan perinteisen mielikuvan mukaisiin Taivaaseen ja Helvettiin, mutta Jumalaan ja Jeesukseen taidan uskoa... Ja monelta osin Raamattu antaa elämänohjeita joita olen aina halunnut toteuttaa.
Hmmhmmm.
pohdiskelua uskoon tulemisesta
9
695
Vastaukset
- matkalla mukana
Hei.
Jumala on tosi mahtava, ehdottomasti kannattaa tutustua! Sisälle läheisempään tuttavuuteen pääsee ovesta joka on Jeesuksen hankkima sovitus synneistä, ovesta astutaan sisään pyytämällä Jeesusta tulemaan sisälle elämäämme. Siitä alkaa todellinen seikkailu. Jumala antaa omille lapsilleen oman Pyhän Henkensä ohjaamaan kaikkeen totuuteen. Pyhän Hengen ohjaus ja Raamattu ovat kuin aarrekartta ja henkilökohtainen opas. Matka on jännittävä, sisällä sydämessä oleva ilo ja rauha kasvaa vaan, vaikka välillä tulee ulkoisia vastoinkäymisiäkin. Opas on todella luotettava, niin että seikkailuun voi heittäytyä varauksetta.- Rakkaus on
Hienoa, mitä olet alkanut kokea ja elää. Tervetuloa rakkauden maailmaan. Siihen mahtuvat kaikki, heterot, homot, lesbot, bi, trans ym. ihmiset.
Toivon vierellesi jotakuta kulkijaa, jolla olisi jaettavaa. Itselleni kävi noin. Heräsin kuulemaan Jumalaa ja sitä kautta omaa elämää noin kolmekymppisenä. Löysin itseni myös naisena ja lesbona. Ehkä oma heräämiseni ja sisäinen eheytyminen sen myötä toi sen, että aloin kohdata ihmisiä aivan uudella tavalla. Sain kokea valtavaa rakkautta lähimmäistenkin kautta ja tiesin, että kaikki oli myös rukousvastausta, huolenpitoa. Toivon Sinulle Rohkeutta ja iloa tutustua Jumalan rakastavaan maailmaan.
- ei!
tunne eikä hyväksy kuin heterosuhteita"lue raamattua saat varmuuden asiaan"
- kirjaimellinen
lukeminen luonnontieteen oppikirjana tai lakikirjana on sen alentamista ja rienaamista.
- suhtautumistapa
kirjaimellinen kirjoitti:
lukeminen luonnontieteen oppikirjana tai lakikirjana on sen alentamista ja rienaamista.
raamattuun. Jokainenhan voi poimia sieltä vain ne kohdat, jotka itseä miellyttää. Niinhän kirkkokin tekee. Ei kai kukaan voi tietää minua paremmin mikä on minun parhaakseni! Vai voisiko olla olemassa Joku minua viisaampi...
- kristillinen
suhtautumistapa kirjoitti:
raamattuun. Jokainenhan voi poimia sieltä vain ne kohdat, jotka itseä miellyttää. Niinhän kirkkokin tekee. Ei kai kukaan voi tietää minua paremmin mikä on minun parhaakseni! Vai voisiko olla olemassa Joku minua viisaampi...
fundamentalismi on varsin moderni ilmiö kristinuskon historiassa. Nykyisessä muodossaan se lienee peräisin vasta 1800-luvulta. Aikaisemmin kristinusko on ollut Hengen uskonto, Rammattua on käsitelty myös mystiikan ja filosofian tasolla. Tämä perinne on unohdettu lähes kokonaan, kun kristinusko on joiden käsityksessä taantunut asteen tääksepäin, juutalaisuuden kaltaiseksi lakiuskonnoksi.
- Rakastaa
Raamattu ja siis Jumalan Sana Rakastaa. Rakastaa Sinua. Rakastaa oletpa hetero tai lesbo tai joku muu. Olet Jumalalle Rakas. Anna Rakkauden kantaa - rakasta.
- kundi 22 wee
Musta on aivan ihana kuulla, että susta tuntuu tuolta! Mä uskon ihan oikeasti, että Jumala jotenkin kutsuu sua tuntemaan Hänet ja lähemmäs Häntä. Ja miksei kutsuisi, koska sä oot aivan mielettömän rakas Jumalalle tietty!
- P1313
me samassa veneessä ollaan, eletään täällä Jumalan koelaboratoriossa, johon on kaikenlaista sakkia kasannut ja kattelee mitenkäs hommat etenee, vähän niinkuin sen yhden vakuutusyhtiön rottakoemainoksissa.
Itse olen miettinyt myös sitä, että jos tästä ekasta vaiheesta selviän seuraavaan ja koputtelen portilla, niin viimeinen testi on se, että kappas vaan, ei Minttu ja Ville, vaan Hitler ja Stalinhan siellä jo ovatkin...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve482982Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi922808On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole612666Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.712626Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä952590Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu1072175Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl522039Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma1431900Joskus tulee niin
Yksinäinen olo. Ei ole tarpeeksi ihmisiä elämässä, jotka tuntuisivat välitttävän aidosti. Jos mä ny saisin sairaskohtauk611852Mitä tapahtui?
Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?231737