Noctune, Vesa-Matti Loiri

Kia89

Hei,
me esitetään kaverin kanssa kyseinen kappale vanhainkodissa ensi viikolla. Olen yrittänyt löytää nuotit kappaleelle, mutta aika köyhältä näyttää tää netin tarjonta. Youtubesta löytyy musiikkivideo, mutta sitä on hankala lähteä muuttamaan kitaraan sopivaksi (kun siellä käytetään viuluja ja pianoa ja muuta kivaa :)). Onko ketään, joka osaisi neuvoa? Ehkä joku on soittanut Nocturnea?

12

6759

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • se ois..

      ensiksi tietää, miten kappale soitetaan, ennekuin menee sen esittämään;D

      Vähän kiinnostais tietää taustoja tän teidän esityksen suhteen, eli montako kitaraa teillä on ja laulaako joku? Onko mahdollisesti muita instrumentteja?

      Ei niitä nuotteja välttämättä löydy yhtään mistään tai sitten saattaa olla just pianolle sovitettuja...tai jotain soinnut laulumelodia -tyylisiä, jotka vaatii sitt kuitenkin sen sovitushomman.

      Eikai tossa muuta, kun että sun pitää löytää tai yrittää itse selvittää soinnut kyseiseen biisiin. Siitä on sitt helpompi jatkaa, että haluaako pelkästään säestää vai sovittaa soinnut ja sävelen yhteen "nippuun". Se kyllä yleensä vaatii hieman työtä, mutta lopussa kiitos seisoo;D

      • Kia89

        Eiku ihan kahestaan mennään laulamaan sen kappaleen.
        Yksi kitara, kaksi onnetonta laulajaa ;) ja paljon iloa vanhoille ihmisille. Ei ne kuitenkaan arvostele mitään: hyvä et ees kuulee jotain :D.

        Siis tavoitteena on nyt keksiä mahdollisimman yksinkertaiset soinnut siihen lauluun. Et se ois ees tunnistettavissa. Muttei mulla riitä taitoa siihen...


      • saan...
        Kia89 kirjoitti:

        Eiku ihan kahestaan mennään laulamaan sen kappaleen.
        Yksi kitara, kaksi onnetonta laulajaa ;) ja paljon iloa vanhoille ihmisille. Ei ne kuitenkaan arvostele mitään: hyvä et ees kuulee jotain :D.

        Siis tavoitteena on nyt keksiä mahdollisimman yksinkertaiset soinnut siihen lauluun. Et se ois ees tunnistettavissa. Muttei mulla riitä taitoa siihen...

        jos soinnutan sen teille?!;D

        No ei vaan...pitää nyt katella, jos kerkeis.


      • Kia89
        saan... kirjoitti:

        jos soinnutan sen teille?!;D

        No ei vaan...pitää nyt katella, jos kerkeis.

        ...jos kerkeet


    • Kia89

      Mun näppiksellä on R:rä-vika ^^

      • Kia89

        Kiitos.
        Googlaminenkin on taito ;p


      • jotain?!

        On kyllä hyvin erilainen versio, kun tämä Loiron versio! Erikoinen...etten sanoisi?!

        No mutta jos toi kelpaa, niin ok.


    • mulkut

      koittakkaa

      • Pekka123

        Kitaran kanssa ilman biisiä, meniskö näin:
        Am E7 Am
        Ruislinnun laulu korvissani,
        G C E7
        tähkäpäiden päällä täysi kuu;
        Am G C
        kesäyön on onni omanani,
        Am E7 Am
        kaskisavuun laaksot verhouu.


      • Kiitos Pekalle...
        Pekka123 kirjoitti:

        Kitaran kanssa ilman biisiä, meniskö näin:
        Am E7 Am
        Ruislinnun laulu korvissani,
        G C E7
        tähkäpäiden päällä täysi kuu;
        Am G C
        kesäyön on onni omanani,
        Am E7 Am
        kaskisavuun laaksot verhouu.

        ...helpoista ja hyvistä soinnuista.
        Testasin ja vaihdoin vähän:
        Am E7 Am
        C G C
        Am G C
        Am E7 Am
        Aivan liian kauniilta kuulostaa laulu näin juhannusaattona treenatessa :)


    • suskiix

      moikka:) haluaisin löytää vesa-matti loirin lauluun nimeltä:tähti tähdistä kirkkain nuotit. Pyydän että ilmoitatte, jos näette jossain:)
      Kiitos!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1333
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      683
    4. 50
      577
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      464
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      441
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    Aihe