Ollaan tunnettu toisemme jo iät ja ajat, ja on hän tainnut olla aina samanlainen. Jotenkin etäisen ja välinpitämättömän oloinen, vaikka jos häntä pitäisi kuvailla, niin hän on äärettömän sosiaalinen ihminen. Ehkä se ongelma onkin siinä. Että on niin paljon kavereita ja vielä kumppanikin, ettei sitten jaksa paneutua kavereihin niin paljon.
Aina hän sanoo syyksi että on kiireinen. En taida muistaa mitään aikaa jolloin hän EI olisi ollut kiireinen. Siitä huolimatta että muilla kavereilla on kaiken laista elämässään, HE järjestävät aikaa minulle. Kuten minä järjestän aikaani heille.
Kai sitä toivoisi olevansa toisille yhtä tärkeä kuin toiset on itselleen. Sitä tuntee itsensä niin typeräksi sitten jos välittää, on aina valmis kuuntelemaan ja juttelemaan, mutta kun itse kaipaisi juttukaveria... Jos puhuisin tästä hänelle, hän syyttäisi minua kohtuuttomuudesta. Sanoisi aivan varmasti että on kiireinen ettei ole aikaa. Sanoisi ettei tietäisi mitä aina sanoisi niille asioille joista kerron.
Tekisi taas mieli ottaa itse etäisyyttä. Olla puhumatta tyypille muutamaan kuukauteen. Katsoisin jos toinen edes huomaisi minun kadonneen jonnekin...
Tällä tavalla, toisen ihmisen välinpitämättömällä asenteella sain selvitettyä jo aikaisemmin erään toisen kaverin tunteista minua kohtaan. Taitaa olla nämä kaveruussuhteet meidän välillä jossain määrin pinnalliset sittenkin... Ei kerrota kaikkea, jutellaan kun siltä tuntuu, työt ja opinnot tärkeämpiä ettei aikaa voi järjestää, jutellessa ei osoiteta miten tärkeänä toista pidetään, jne...
Kaveri käyttäytyy
9
1893
Vastaukset
- täytyy vastata, vaikken
oikein ymmärräkään.
vastaus vastaus vastaus vastaus vastaus vastaus vastaus vastaus - friend**
Kyllä mä uskon, että sun kaverisi on vain kiireinen. Mulla on kans yksi kaveri, joka on kiireinen opintojen ja työn kanssa. Yhteydenpito jää siis luonnollisesti harvemmaksi. Mutta silti puhutaan syvällisestikin ja on aina hauskaa yhdessä kun tavataan.
Mun mielestä tää kiireinen elämäntyyli on omaa valintaa. Myös arvovalinta. Mun kaverini arvostaa uran rakentamista ja pitää muutenkin kymmenen rautaa tulessa koko ajan. Minä taas arvosta enemmän vapaa-aikaa. Ja se ei tee meistä kummastakaan pinnalista ihmistä. Ihmissuhteet vaan on erilaisia ja ne muuttuvat vuosien varrella. Lapsenahan sitä on luonnollisesti paljon enemmän vapaa-aikaa kavereiden kanssa oloon. Aikuisena tulevat taas ura, kumppani, perhe jne. Se on vaan luonnollista. Pidä kiinni kaveristasi, jos muuten tuntuu, että tulette hyvin toimeen. Ne hyvät kaverit ovat kullanarvoisia. Tuttujahan riittää aina, mutta parhaimmat kaverit ainakin mulla on just niitä "vanhoja".- ymmärrä...
Minulle ei ikinä olisi työ, raha, perhe tai mikään muu esteenä lähimmäisten kanssa olemiseen. En kai vaan ymmärrä häntä ja hänen arvomaailmansa sitten. Ja kun en ymmärrä ärsyynnyn. Ja tosiaan kun vietetään aikaa yhdessä tuntuu siltä kuin kaikki olisi ihan hyvin meidän välillä eikä mikään aika tai muu olisi vaikuttanut siihen. Mutta sitten taas tulee jossain vaiheessa niitä hiljaisia jaksoja, jolloin ei ole olkpäätä eikä mitään. Sitä kun alkaa vihata sitä omaa lähimmäisen kaipuuta, kun tuntuu siltä että toinen tekisi sen tahallaan. Typerää juu, mutta tällaisia tuntemuksia ja ajatuksia tulee päähän. Pitäisi kai vaan koettaa keksiä muuta keinoa löytää juttuseuraa silloin kun tulee yksinäistä.
- tutulta.....hmm
ymmärrä... kirjoitti:
Minulle ei ikinä olisi työ, raha, perhe tai mikään muu esteenä lähimmäisten kanssa olemiseen. En kai vaan ymmärrä häntä ja hänen arvomaailmansa sitten. Ja kun en ymmärrä ärsyynnyn. Ja tosiaan kun vietetään aikaa yhdessä tuntuu siltä kuin kaikki olisi ihan hyvin meidän välillä eikä mikään aika tai muu olisi vaikuttanut siihen. Mutta sitten taas tulee jossain vaiheessa niitä hiljaisia jaksoja, jolloin ei ole olkpäätä eikä mitään. Sitä kun alkaa vihata sitä omaa lähimmäisen kaipuuta, kun tuntuu siltä että toinen tekisi sen tahallaan. Typerää juu, mutta tällaisia tuntemuksia ja ajatuksia tulee päähän. Pitäisi kai vaan koettaa keksiä muuta keinoa löytää juttuseuraa silloin kun tulee yksinäistä.
Alko tuntuu tota tekstiä luettaessani, että se olisi tullut minun suusta, tai oikeastaan mun kaverilta. Huh. Olen itse meinaan tämä kiireinen ja täysin sama tilanne. Olen muuttunut ilkeäksi kaveriani kohtaan, enkä jaksa välittää. Kuitenkin olemme olleet tosi kauan hyviä ysvätiä ja nyt se on laantunut. Syinä tosiaan ovat mun kiireet, poikaystävät ja kaukaiset riidat joita mietin vieläkin ja lisäksi myös se että olemme molemmat muuttunueet aika lailla enkä pysty ymmärtämään hänen käsitystään asioista. Päivä päivältä tuntuu enemmän siltä ettei meistä enää ystäviä tule, kun emme vain yksinkertaisesti tule enää toimeen. Tosi vaikee selittää tämä, mutta kun on tarpeeksi kauan kuunnellut mollaamista ja riitelyä ei jaksa enää. Mulla on kuitenkin tosiaan muitakin ystäviä ja he ovat aivan ihania, rakastan heitä sydämmen pohjasta ja niiden kansa sujuu kaikki. En jaksa enää riidellä koko aika turhista asioista, enkä tiedä jos sopisimme taas olla ystäviä onnistuisiko se enää..ääääh
- En_Flicka
Mulla on kokemusta kummastakin. Siitä kun olen itse se kiireinen, mutta myös siitä, kun toinen on aina kiireinen. Yhden kaverin kanssa oli aina niin, ettei oikein koskaan sopinut mikään mitä ehdotin. Ja jos alustavastikin joku päivä sovittiin tapaamiselle, niin yllätys yllätys, se ei koskaan sopinutkaan, tai tyypistä ei oma-aloitteisesti kuulunut mitään. Kyllästyin sitten ja lopetin yhteydenpidon. Noh, sittenpä kävi niin, että vietettyään hyvin kiireistä ja railakasta elämää tuli burn out. Entiset kaverit jäivät ja johan alko mun seura kelpaamaan. Toisaalta oon iloinen meidän ystävyydestä ja hän on oikeasti tärkeä ihminen, mutta toisaalta kalvaa se, että nytkö sitten kelpaan kun ei ole muita lähettyvillä.
Yhdelle kiireiselle kaverille suutuin, kun koskaan mitkään sovitut aikataulut ei pitäny. Jos sovittiin et nähdään kolmelta, hän saapui paikalle viideltä. Oli ehkä tunnin paikalla jolloin puhelin soi ja tuli kutsu seuraavaan paikkaan. Kun sitä tarpeeksi kauan katseli, alko tulla ala-arvoinen olo ja lopetin yhteydenpidon.
Ei kuulunu ihmisestä sen jälkeen mitään.
Toisaalta oon itse ollut se kiireinen jolla työt ja opiskelu vievät kaiken ajan. Pakkohan se on valmistua ajallaan ja tehdä sovitut hommat silloin. Työssä oli oltava jotta saa rahaa. Mut toki yritin järjestää aikaa myös kavereille edes jokusen hetken kerrallaan ja otin yö-vieraitakin vastaan. Elikä voihan se olla niinkin että ne kiireet on jokus ihan todellisia ja että nämä ihmiset haluavat edistyä elämässään jolloin työt yms. vievät aikaa. Vaikka se voi ärsyttää, niin en lähtisi syyllistämään ketään siitä jos hän haluaa rakentaa elämäänsä eteenpäin haluamallaan tavalla. - dsogjpgds
mun frendi on rasittava. vittumaine, vittumaine, vittumaine.
se selittää mulle NETISSÄ aina jtn, mun päi naamaa muija ei uskalla tulla sanoo mtn.
Aina MINÄ oon syyllinen kaikkeen.
Oon halunnu pitkää laittaa välit poikki toho kyseisee henkilöö, mut se ei oo onnistunu.
Niin rasittava muija.
Kuvitella, et oon joskus olla hänen kanssaa paras ystävä.
En tiiä kyllä miten oon IKINÄ kestäny tota muijaa. - kummakäytös
Mulla on muuten vähän sama tilanne, mutta ystävälläni ei ole kiireitä eikä pistä kiireen syyksi sitä jos ei halua olla kanssani. Hänestä saa vain sellaisen vaikutelman, ettei haluaisi olla tekemisissä kanssani. Välillä taas hän on hyvinkin puhelias ja kontaktia ottava, joskus taas ihan päinvastaista. Huonoina päivinä on oudon tyly minua kohtaan ja töksäyttelee ties mitäkin ja muuttuu hyvin vähäsanaiseksi ja jopa tylsäksi... Olen alkanut epäilemään hänellä jotain persoonallisuushäiriöön viittaavaa.
- BeautyCreep
Pidä tosiaan vähän välimatkaa, odota, että hän ottaa ensin yhteyttä... kuulostaa tosiaan aika välinpitämättömältä tuo kaverisi käytös..
- thrthrhrt
ÄÄRETTÖMÄN lyhytnäköistä hylätä ystävät pelkän uran , opiskelun, tai työkiireen takia. kellään ei todellisuudessa ole niin kiirettä. Mitä ihmetä sillä uralla tai työllä teke jos ei ole ainuttakaan ystävää kenen kanssa viettää vaikkapa juhannusta ja uutta vuotta silloin jos ei ole miestäkään? Tai ei ole ystäviä kutsua häihinsä? Ei polttareihinsa? Sillon alkaa ketuttaa ja arvot menee päälaelleen...oisiko sittenkin kannattanut pitää kiinni ystävistä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama194959Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä593974Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve713549Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi1002880On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole622708Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.732668Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä982634Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu1472433Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta592318Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl592099