Miten estää jatkuvat popup mainokset?

Minni85

Koneeseeni on tullut joku haittaohjelman oloinen. Kun surffailee netissä (IE), niin jatkuvasti avautuu uusissa ikkunoissa suomenkielisiä (!!) mainossivustoja, joilla kaupataan milloin mitäkin. Olen lisännyt kaikki eteen tulevat vähitellen "restricted sites" listalle, mutta se ei estä sitä, että uusi ikkuna aukeaa, mutta estää mainoksen näkymisen. Sivut ovat sekä pieniä popupeja (vilkkuvat bannerinnäköiset), että ihan tavallisia uudessa ikkunassa avautuvia nettisivuja. Minulla on popup blocker päällä, mutta näissä tapauksissa se ei estä mainoksia.

Päivitin AdAwaren uusimman version (2008 free) ja olen ajanut sen nyt läpi 3 kertaa peräkkäin ja joka kerta on löytynyt jotain poistettavaa ja olenkin ne poistanut. Tästä huolimatta nettisurffailua terrorisoiva popupsonta jatkuu.

Osaako joku auttaa? Onko kyseessä tosiaan joku haittaohjelma ja miten sen saa pois, jos AdAware ei auta? Pliis jeesatkaa....

10

3457

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minni85

      Niin lisäyksenä vielä: En tiedä johtuuko tästä ongelmasta, mutta koneen toimintanopeus on hidastunut tosi paljon ja jumittaa koko ajan.

      Mulla on FSecuren joku tosi vanha virusturvaohjelma, joka on saatu entisestä opiskelupaikastani ilmaiseksi.

      • mitään kelloa se että sulla on yhdistelmä Windows vanhentunut virusturvaohjelma?

        "Mulla on" tarkoittaa tässä tapauksessa että "en ole viitsinyt poistaa vanhentunutta ja asentaa ajan tasalla olevaa ilmaista ohjelmistoa (Avast, AVG, Antivir ym.) joista mm. suomi24:ssä on kilometrikaupalla juttua".


      • kun.
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        mitään kelloa se että sulla on yhdistelmä Windows vanhentunut virusturvaohjelma?

        "Mulla on" tarkoittaa tässä tapauksessa että "en ole viitsinyt poistaa vanhentunutta ja asentaa ajan tasalla olevaa ilmaista ohjelmistoa (Avast, AVG, Antivir ym.) joista mm. suomi24:ssä on kilometrikaupalla juttua".

        Osta Vista!


      • Tietokoneen turvallisuuden kannalta kriittiset ohjelmistot pitää päivittää säännöllisesti ja kaikki ohjelmistot vähintään 2-3v välein. Jos on Windows niin niistä kriittisistä päivityksistä pitää itse huolehtia _kuukausittain_, joillakin muilla käyttöjärjestelmä osaa itsekin huolehtia päivitykset.

        Kuullostaa siltä että olet täysin laiminlyönyt tietokoneen ylläpidon ja kaikki ohjelmat on jotain vanhoja. Turhaa säätämistä kaikki "korjaukset" että asennuta/asenna koko kone uudestaan kun kuitenkin sulla on kaikki ohjelmat vanhentuneita.


      • Vista_fani
        M-Kar kirjoitti:

        Tietokoneen turvallisuuden kannalta kriittiset ohjelmistot pitää päivittää säännöllisesti ja kaikki ohjelmistot vähintään 2-3v välein. Jos on Windows niin niistä kriittisistä päivityksistä pitää itse huolehtia _kuukausittain_, joillakin muilla käyttöjärjestelmä osaa itsekin huolehtia päivitykset.

        Kuullostaa siltä että olet täysin laiminlyönyt tietokoneen ylläpidon ja kaikki ohjelmat on jotain vanhoja. Turhaa säätämistä kaikki "korjaukset" että asennuta/asenna koko kone uudestaan kun kuitenkin sulla on kaikki ohjelmat vanhentuneita.

        Samaa mieltä, asenna uudelleen.

        Pidä huolta että automaattiset päivitykset ovat päällä Windowsissa. Kaikki virustorjunta ohjelmatkin päivittyvät automaattisesti joten niistäkään ei tarvitse kantaa huolta kunhan annat niiden päivittää itsensä.


      • Vista_fani kirjoitti:

        Samaa mieltä, asenna uudelleen.

        Pidä huolta että automaattiset päivitykset ovat päällä Windowsissa. Kaikki virustorjunta ohjelmatkin päivittyvät automaattisesti joten niistäkään ei tarvitse kantaa huolta kunhan annat niiden päivittää itsensä.

        "Pidä huolta että automaattiset päivitykset ovat päällä Windowsissa."

        Ei kyllä Windows XP:ssä. Aiheuttaa ongelmia. Vistassa toimii jo paremmin.


    • laine.
    • päile

      win r
      kirjoita siihen
      services.msc
      paina ent
      etsi viestinvälityspalvelu
      pysäytä se ja muuta käynnistystavaksi ei koskaan(disabled)

      Sen jälkeen poista haittaohjelmat koneeltasi.

      • ...............

        Sammuta toi aikaisemmin mainittu palvelu vaikka ei välttis nyt kauheasti autakkaan.

        Lataa tästä HJTInstall.exe
        http://www.trendsecure.com/portal/en-US/threat_analytics/HJTInstall.exe

        # Tallenna HJTInstall.exe työpöydällesi.
        # Tuplaklikkaa HJTInstall.exe-kuvaketta työpöydälläsi.
        # Oletuksena se asentaa itsensä hakemistoon C:\Program Files\Trend Micro\HijackThis.
        # Klikkaa Install.
        # Asennusohjelma luo HijackThis-kuvakkeen työpöydälle.
        # Kun asennus on valmis, se käynnistää HijackThisin.
        # Klikkaa Do a system scan and save a logfile-painiketta. Ohjelma aloittaa skannauksen ja lokin pitäisi avautua Muistioon.
        # Klikkaa ensin "Muokkaa > Valitse kaikki" sitten "Muokkaa > Kopioi" kopioidaksesi koko lokin sisällön.
        # Liitä lokin sisältö seuraavaan vastaukseesi.
        # ÄLÄ käytä Analyse This-nappulaa, sen löydöt ovat vaarallisia väärinymmärrettyinä.
        # ÄLÄ fixaa HijackThis-ohjelmalla vielä mitään. Suurin osa sen löydöistä ovat joko harmittomia tai jopa tarpeellisia.

        Loki --> http://www.virustorjunta.net (*tarvii rekisteröityä)


      • juuri 
        ............... kirjoitti:

        Sammuta toi aikaisemmin mainittu palvelu vaikka ei välttis nyt kauheasti autakkaan.

        Lataa tästä HJTInstall.exe
        http://www.trendsecure.com/portal/en-US/threat_analytics/HJTInstall.exe

        # Tallenna HJTInstall.exe työpöydällesi.
        # Tuplaklikkaa HJTInstall.exe-kuvaketta työpöydälläsi.
        # Oletuksena se asentaa itsensä hakemistoon C:\Program Files\Trend Micro\HijackThis.
        # Klikkaa Install.
        # Asennusohjelma luo HijackThis-kuvakkeen työpöydälle.
        # Kun asennus on valmis, se käynnistää HijackThisin.
        # Klikkaa Do a system scan and save a logfile-painiketta. Ohjelma aloittaa skannauksen ja lokin pitäisi avautua Muistioon.
        # Klikkaa ensin "Muokkaa > Valitse kaikki" sitten "Muokkaa > Kopioi" kopioidaksesi koko lokin sisällön.
        # Liitä lokin sisältö seuraavaan vastaukseesi.
        # ÄLÄ käytä Analyse This-nappulaa, sen löydöt ovat vaarallisia väärinymmärrettyinä.
        # ÄLÄ fixaa HijackThis-ohjelmalla vielä mitään. Suurin osa sen löydöistä ovat joko harmittomia tai jopa tarpeellisia.

        Loki --> http://www.virustorjunta.net (*tarvii rekisteröityä)

        auttaa erillisten popup-mainosten estoon.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      14
      1382
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1265
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1170
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1052
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1006
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1005
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      993
    8. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      979
    10. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      971
    Aihe