. pelottaa.

tiiliskivi

hei,

kohta kaks kuukautta sitten tutustuin täällä netissä aivan ihanaan tyttöön ja nyt seurustellaan.
.. seurustellaan eli puhutaan, kävellään metässä, syödään, kuunnellaan musiikkia, suudellaan, nukutaan yhdessä .. tehdään asioita jotka seurustelusuhteeseen kuuluukin.

ja se pelottaa.

kaikki puhuu että homous ei ole syntiä, sillä se on taipumus, meihin rakennettu "ominaisuus". ..mutta sen totetuttaminen on.

minua pelottaa nyt . usko ja Jumala on mulle tärkeitä asioita ja voin rehellisesti ja ylpeästi sanoa että kyllä, oon uskossa. tiän että pelastus tapahtuu uskon ja armon voimalla, .. niihin molempiin luotan. mulla on usko, joskus heikompi, joskus vahvempi . silti. ja armo .. ansioton rakkaus minun osakseni. mun syntien tähden .. sen takia että joku rakastaa niin että sydämeen sattuu. mutta . niin sattuu minuuki, joka kerta kun mietin teenkö oikein kun suutelen tyttöystävää tai nukun vieressä . joka kerta kun kosketan .

Jumala on rakkaus, .. Jumalasta kaikki lähtee. miten voi olla että homous ei ole synti . . mutta sen tekeminen on? pelottaa. oikeasti. toisaalta kai pitäs olla ihan sama, mitä tekee .. muutkin tekee syntiä. juopot, avionrikkojat, varkaat .. ei sais aatella että muutkin, mikään synti ei oo toista vähempi. silti.

äh. pelottaa.!

18

1034

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -----------------

Emme elä "vanhan liiton" aikaa, ihmisiä ei arvioida vuosituhansien takaisilla mittatikuilla. Saa olla olemassa ja rakastaa toista. Sekin on armoa.

Ihminen on Jumalan kuva, tarkoitettu tekemään hyvää. Tuomitsijat halventavat sekä sitä mihin uskovat että itseään. Raamatun jakeiden toistaminen ei synnytä ymmärrystä, vaan yhteys Jumalaan ja muihin ihmisiin.

Tarinasi kuulosti kauniilta. Kaikkea hyvää teille =)

• pikachu63

Siis todella kaunista....voi itku....miks mä en löydä elämääni ketään ihanaa lämmintä naista? Itse oon rauhallinen ja tarvittaessa kiihkeäkin, mutta aina mun eteen tulee vain sellaisia, jotka juo liikaa ja käyvät vieraissa. Tahtoisin niiiiiiin kovasti löytää sen oman rakkaan, jonka kanssa eläisi harmonista ja laadukasta elämää. Hyvää jatkoa sinne. Sydämellä.

• -----
        pikachu63 kirjoitti:

Siis todella kaunista....voi itku....miks mä en löydä elämääni ketään ihanaa lämmintä naista? Itse oon rauhallinen ja tarvittaessa kiihkeäkin, mutta aina mun eteen tulee vain sellaisia, jotka juo liikaa ja käyvät vieraissa. Tahtoisin niiiiiiin kovasti löytää sen oman rakkaan, jonka kanssa eläisi harmonista ja laadukasta elämää. Hyvää jatkoa sinne. Sydämellä.

..löytää sellaista ihmistä joka olisi rehellinen..olen etsinyt mut enpä kans ole löytänyt. Kai ihmiset sit haluu vaan huvitella ja tehdä valloituksia mahd. paljon. Kaitpa olen vanhanaikainen siin et mulle riittää yksi..jahka ensin löydän hänet;)

• tyttö.
        ----- kirjoitti:

..löytää sellaista ihmistä joka olisi rehellinen..olen etsinyt mut enpä kans ole löytänyt. Kai ihmiset sit haluu vaan huvitella ja tehdä valloituksia mahd. paljon. Kaitpa olen vanhanaikainen siin et mulle riittää yksi..jahka ensin löydän hänet;)

Rakkaus ei ole ikinä väärin!
        Eikö jumala ole luonut rakkauden?
        Onko maailmassa olemassa parempaa tapaa (palvella) jumalaa kuin rakastaa toisia ihmisiä?
        Uskon jonkun jumaluuden olemassaoloon, mutta sitä en ymmärrä, että ihmiset kahlitsevat itsensä johonkin uskontoon ja voivat edes ajatella, että rakkaus olisi väärin.

Kaikkea hyvää teidän rakkaudellenne!
        Maailmassa ei ole tärkeämpää kuin rakkaus ja olen onnellinen, että olet löytänyt sen.
        Kuuntele sydäntäsi ja toimi sen mukaisesti. Älä seuraa muiden sanelemia sääntöjä sokeasti.

• Nimetön
        tyttö. kirjoitti:

Rakkaus ei ole ikinä väärin!
        Eikö jumala ole luonut rakkauden?
        Onko maailmassa olemassa parempaa tapaa (palvella) jumalaa kuin rakastaa toisia ihmisiä?
        Uskon jonkun jumaluuden olemassaoloon, mutta sitä en ymmärrä, että ihmiset kahlitsevat itsensä johonkin uskontoon ja voivat edes ajatella, että rakkaus olisi väärin.

Kaikkea hyvää teidän rakkaudellenne!
        Maailmassa ei ole tärkeämpää kuin rakkaus ja olen onnellinen, että olet löytänyt sen.
        Kuuntele sydäntäsi ja toimi sen mukaisesti. Älä seuraa muiden sanelemia sääntöjä sokeasti.

hyvin hämmästynyt tästä keskustelusta.
        oletteko lukeneet raamattua.
        olkoonkin, että vanha laki kumoutui uuden myötä, ei edes paavali meidän pakanoiden apostoli kumonnut sitä kokonaisuudessaan.

lukekaapa raamatun uutta osaa oikein ajatuksen kanssa, niin huomaatte, kuinka outo tämä teidän keskustelunne on.
        lukekaa myös apostoli paavalin kirjeitä. siellä obn vastaukset tietämättömyyteenne, eikä niissä ole tulkinnan varaa

• Mutta...
        Nimetön kirjoitti:

hyvin hämmästynyt tästä keskustelusta.
        oletteko lukeneet raamattua.
        olkoonkin, että vanha laki kumoutui uuden myötä, ei edes paavali meidän pakanoiden apostoli kumonnut sitä kokonaisuudessaan.

lukekaapa raamatun uutta osaa oikein ajatuksen kanssa, niin huomaatte, kuinka outo tämä teidän keskustelunne on.
        lukekaa myös apostoli paavalin kirjeitä. siellä obn vastaukset tietämättömyyteenne, eikä niissä ole tulkinnan varaa

Olet kyllä nimetön, mutta myös rakastettu. Jeesus rakastaa Sinuakin, vaikka heität kiviä. Rakkaus kantaa Sinuakin. Uskalla rakastaa.

• ole heittänyt
        Mutta... kirjoitti:

Olet kyllä nimetön, mutta myös rakastettu. Jeesus rakastaa Sinuakin, vaikka heität kiviä. Rakkaus kantaa Sinuakin. Uskalla rakastaa.

yhtäkään kiveä.
        ihmettelen vain tällaista.
        jeesus rakastaa kaikkia ja jumala myös, mutta
        syntiä jumala ei suvaitse.
        niin se vain on.
        lukekaa hyvät ihmiset sitä kirjaa.
        siellä on vastaus ihan kaikkeen.
        lukekaa vaikka mitä paavali sanoo tietoisesta synnintekemisestä sen jälkeen, kun pyhähenki on ihmisessä.
        en anna tarkkaa sijaintia sille, jotta lukisitte muutakin ja käsittäisitte raamatun kokonaisuutena, josta ei poimita itselleen sopivia kohtia joille perustetaan oma maallinen uskonto

• armolahjaa

en ole saanut, joten visusti vältän opettamista, mutta haluan kuitenkin tähän sanoa, että on hyvä, kun tunnet jumalan pelkoa ja tiedät sydämessäsi tekeväsi väärin.
      tiedät myös sen, että sinun on kuoltava vanhasta syntyäksesi uudestaan jumalan lapseksi, johanneksen kasteen kautta.
      ja sen, ettei jumala anna sinulle mitään jos et häneen usko.
      rukoile jumalaa ja pyydä anteeksi niin takuulla saat, mutta hylkää entinen elämäsi, koska se ei ole sinulle hyväksi ja tiedät mihin se johtaa.
      anna ilosi muuttua murheeksi, sillä se on sinulle osoitettu rakkauden osoitus jumalalta, joka haluaa sinut luokseen ja jotta vahvistuisit uskossasi.
      jumala ei ketään kiusaa, vaan rakastaa ja haluaa pelastaa.

ei sinun syntisi ole sen suurempi, kuin murhamiehen tai panettelijan, ihmiset ovat tehneet homoseksuaalisuudesta perisynnin, mutta kuten itsekkin olet oivaltanut se on yhtä suuri synti, kuin kaikki muutkin. huomaan että tähän viestiketjuun on osallistuneet ihmiset, jotka eivät jumalaa tunne, mutta myös hänet tuntevat.

viisaaksi olette itsenne tehneet ja tyhmiksi olette tulleet sanotaan raamatussa, kun yritätte järjen voimalla selittää sydämen asioita.

sekä: olette epävakaita, kuin aalto meressä, joka kulkee sinne tänne maallisten himojen ja halujen mukaan. (jaakobin kirjeessä)

joku sanoo vanhan testamentin olevan meille kuulumaton kirja?
      eikö kymmenen käskyä sitten ole meidän noudatettava ohjenuora?
      jos rikot yhtä käskyä rikot kaikkia ja synnin palkka on kuolema ja jos houkuttelet vielä toisenkin ihmisen syntiin, minkä se sinusta tekee?
      kaikki nuo käskyt ovat kuitenkin liitettävissä yhteen ainoaan sanaan, joka kattaa kaiken. ja se on tietysti rakkaus, joka meille uudessa testamentissa opetettiin.
      saatanalla vain on sellainen taipumus, että se pistää tuohonkin sanaan omiaan ja tekee rakkaudesta muuta, kuin mitä se on.
      vanhatestamentti kuluu yhteen uuden kanssa, joka on kuin vanhan negatiivi.
      vanha laki oli tarkoitettu juutalaisille, joka tarvitsi päivitystä myös meidän pakanoiden tähden, mutta uusi on tarkoitettu ihan jokaiselle, myös juutalaisille.

älkää antako maallisten kirkkojen johtaa itseänne harhaan. ne ovat etääntyneet jumalasta ja armosta saaden itsensä riitelemään itseään vastaan. sellainen ei kestä. olkaa tarkkoina siitä, mitä ihmiset teille sanovat kieltään ei ole yksikään ihminen kurissa pitänyt vaan se on täynnä myrkkyä.
      älkää kuunnelko minuakaan, koska en ole opettajanne, vaan viekää syntinne jumalan eteen ja saatte ne anteeksi, mutta jos tämä minun kirjoitukseni saa yhdenkään ihmisen avaamaan raamatun ja lukemaan sitä uskossa, niin kirjoitukseni ei ole ollut turha ja kiitän siitä jumalaa, joka johdatti minut tänne palstalle.
      rukoilen oman oikeutukseni puolesta kertoa tämän minkä olen kirjoittanut, sillä uskoni ei ole niin vahva, että voisin käsittää kaiken sen, mitä minun pitäisi sanoa. luotan kuitenkin pyhänhengen voimaan ja siihen että henki minussa laittaa sormeni oikeille näppäimille.

raamattu on ensikertaa lukevalle tyly ja julma kirja, joka saa ihmisen pelkäämään, mutta suoraviivaisuudessaan ja yksiselitteisyydessään siitä tulee kuitenkin helppo ja armollinen rakkauden osoitus meille jokaiselle.
      ei tarvitse kuin lukea ajatuksen kanssa evankeliumit, niin huomaa jo niistä kuinka hukassa ovatkaan valtion uskonnot ja esimerkiksi katolilainen kirkko.
      mutta siellä kehoitetaan kuuntelemaan kirkkojen edustajia, vaikka ei pidäkkään tehdä samoin kuin he tekevät, koska loppujenlopuksi kuitenkin jumala on heidät niihin asemiin asettanut.
      mitä siis täytyy tehdä? lukea sanaa, joka ei ole muuttunut ja uskoa jumalaan. seurata jeesusta ja rukoilla itsensä, läheistensä, seurakunnan ja kaikkien muiden puolesta ja ottaa epäilemättä vastaan pelastuksen sanoma, jotta ei olisi maallisuuden heittelemä ajopuu

rukoilen puolestanne.

• tiiliskivi

niin.

kiitos kaikista vastauksista, .. ne lämmitti sydäntä. tieto siitä että ihmiset välittää ja rukoilee mun (ja meiän puolesta).

olin muutama hetki sitten tärkeän ystävän luona yötä ja hän seurustelee myös tytön kanssa. mietittii tätä mun "tilannetta" ja kerroin että pelottaa . mietittii sitä että miten paljon ns. riskeeraan sillä että elän sellasena miten minut on luotu, koska oma "uskollinen asemani" (toi ei varmaankaan ole ihan oikeanlainen sanavalinta tähän ..) on kuitenki opiskelujeni ja tulevan työni kannalta tärkeä. tai että, opiskelen kirkon alan ammattiin ... toisaalta, en vaan voi käsittää . vieläkään .. sitä että mun pitäs ns. valita näistä toinen, .. tavallaan siis valita.

molemmat on osa minua, tärkeitä . se että oon bi ja seurustelen tytön kanssa .. ja se että saan ja voin uskoa armolliseen Jumalaan ja Poikaan ja Pyhään Henkeen.

kaikki puhuu että kirkko maallistuu kokoajan ja tavallaan se on kai totta. ite haluankin siis tulevaisuudessa olla mukana tekemässä siitä sen oikeita arvoja kantavaa ja kunnioittavaa paikkaa .. mutta . kirkko menee myös ajan mukana ja se muotoutuu yhteiskunnan kanssa. toki se pitää kiinni perinteistä mutta on myös totta, että se muuttuu kokoajan suvaitsevammaksi ja avoimemmaksi. myös tässä asiassa. .. tai ainakin siihen tahon luottaa.

siunattua uutta vuotta . toivon että tää keskustelu jatkuis vielä . *pienestihymyileehän*

• kiveä väistävä
        tiiliskivi kirjoitti:

niin.

kiitos kaikista vastauksista, .. ne lämmitti sydäntä. tieto siitä että ihmiset välittää ja rukoilee mun (ja meiän puolesta).

olin muutama hetki sitten tärkeän ystävän luona yötä ja hän seurustelee myös tytön kanssa. mietittii tätä mun "tilannetta" ja kerroin että pelottaa . mietittii sitä että miten paljon ns. riskeeraan sillä että elän sellasena miten minut on luotu, koska oma "uskollinen asemani" (toi ei varmaankaan ole ihan oikeanlainen sanavalinta tähän ..) on kuitenki opiskelujeni ja tulevan työni kannalta tärkeä. tai että, opiskelen kirkon alan ammattiin ... toisaalta, en vaan voi käsittää . vieläkään .. sitä että mun pitäs ns. valita näistä toinen, .. tavallaan siis valita.

molemmat on osa minua, tärkeitä . se että oon bi ja seurustelen tytön kanssa .. ja se että saan ja voin uskoa armolliseen Jumalaan ja Poikaan ja Pyhään Henkeen.

kaikki puhuu että kirkko maallistuu kokoajan ja tavallaan se on kai totta. ite haluankin siis tulevaisuudessa olla mukana tekemässä siitä sen oikeita arvoja kantavaa ja kunnioittavaa paikkaa .. mutta . kirkko menee myös ajan mukana ja se muotoutuu yhteiskunnan kanssa. toki se pitää kiinni perinteistä mutta on myös totta, että se muuttuu kokoajan suvaitsevammaksi ja avoimemmaksi. myös tässä asiassa. .. tai ainakin siihen tahon luottaa.

siunattua uutta vuotta . toivon että tää keskustelu jatkuis vielä . *pienestihymyileehän*

joo kiva kun jatkoit vielä itsekkin keskustelua, kun asia jäi minuakin vielä mietityttämään.

hyvää uuttavuotta toivotan näin alkuun vielä ja rauhaa sinulle sekä kaikille muillekkin.
        on hienoa, että tunnet itsellesi kutsumusta kirkon työn pariin. se tarvitsee sinua ja luulempa, että jumalan työt näkyvät sinussa vielä suurena, kun olet oppinut tästä koettelemuksesta, joka sinua repii kahtaalle.
        rukoilen sen puolesta ja uskon, että herralla on jotain varattuna sinun kohdallesi ;) siihen sinäkin voit takuulla luottaa.

pohdin tätä asiaa ja mietin lähinnä sitä, minkä yhdestä viestistä tässä ketjussa huomasin.
        eli sen, että mielellään ihminen tekee jumalasta itsensä kaltaisen ja lukee raamatusta ne kohdat, jotka omalle sovitukselleen ovat parhaita ja joiden kanssa on helppoa olla, eivätkä ne tuota päänvaivaa.
        elikkä ulkokultaamme itsemme ja samalla elämme kuin paholaiset.
        voisin heittää tähän karkean esimerkin aiheesta jolloin piru lukee raamattua, mutta johon ikävä kyllä monesti törmää joko vitsinä tai tosissaan lausuttuna.
        eli, kun paavali sanoo, että naisen on palveltava miestään ja toteltava häntä, on se jo synnyttänyt sovimismi nimisen perkeleen, koska "raamatussa sanotaan niin"
        mutta jo seuraavassa jakeessa sanotaan, että miehen on myös kunnoitettava ja rakastettava naistaan, kuten itseään, mutta sitä ei tietenkään sovinismin nimissä voi mennä sanomaan, joka synnyttää yhtä voimakkaan vasta reaktion, nimeltä feminismi, ja silloin alkaa joutavanpäiväinen riitely, joka unohtaa raamatun ja uskon ja joka tekee koko uskosta raamattua tuntemattomalle iljettävän ja hyljeksittävän asian... saatana se on sellainen veitikka.

armo ja syntien anteeksianto/saaminen ei omasta mielestäni ole mikään automaatti, joka toimisi siten, että teen syntiä ja heti sen jälkeen pyydän sitä anteeksi ja annamme heti sen jälkeen taas himoillemme periksi. jos emme pyri pois synnistä, emme siitä pääse.
        ei siinä auta ehtoollisen nauttiminen, ikonien hipelöiminen, tai avemarian hokeminen, jos sitä ei tee uskossa.

niinkuin meille opetetaan rippikouluissa ja koulujen uskonnontunneilla ulkoläksyjä, jotka ulkoläksymäisyyden vuoksi jäävät tyhjiksi isämeidän rukouksiksi sen takia, ettei nillä ole meille mitään merkitystä. mutta jos lausumme ne uskossa ja jumalaan luottaen, ne ovatkin jo kova ase pahaa vastaan ja niistä huokuu luottamus jumalaan ;)
        mutta kuinka me aloimmekaan sokeasti luottamaan ihmisiin, jotka tekevät kirkon työtä?
        niin sokeasti, ettemme edes avanneet raamattua ja tarkistaneet sitä, että mitä siellä todella sanotaan ja jätimme sen pölyttymään hyllyillemme?

olen itse huomannut omassa elämässäni, että olen pääsemässä pois niistä himoista ja synneistä, jotka ovat olleet minulle tärkeä osa elämääni.
        kiitos siitä herralle, joka on liittänyt minutkin elämän kirjaan.
        eli jae (muistaakseni jaakobin kirjassa), jossa sanotaan, että paholainen jättää teidät rauhaan, kun otatte jumalan sydämeenne on käynyt toteen minulla.
        minulla on kuitenkin vielä pitkä tie kuljettavanani ja halu kasvaa uskossa ja sen tietämyksessä sillä tavoin, kuin jumala sen hyväksi katsoo, ei niin kuin minä.
        syntinen olen minäkin, ja ihmisestä tulee vasta sillä hetkellä täydellinen, kun hän pääsee jumalan luo, eikä kukaan häntä enään kiusaa.

syntisiä me olemme. se on tietysti päivänselvää. sillä hetkellä, kun kohdusta ulos tulemme olemme jo langenneita, niin julmaa kuin se jo onkin ja on totta, että meidän oma luontomme ajaa meitä tekoihin, joita synniksi nimitetään. tuosta luonnosta on vain mahdollisuus päästä pois, niin kuin tiedämme.
        on säädetty avioliitto helpotukseksi meille, jotka emme mitenkään pysty olemaan ilman sukupuoliviettimme aiheuttamia himoja ja haluja.
        samansukupuolen liitoista ei ole säädetty vastaavaa, joten se ei voi silloin olla jumalan tahdon mukaista ja on todella hämmästyttävää, että kirkon keskuudessa edes keskustellaan oikeutuksesta siihen, mutta sitä keskustelua ei käydäkkään herran nimissä vaan sen minkä ihminen on jumalasta tehnyt alkaessaan selittää jumalaa tieteellä (teologialla) ja kirkon alkaessa miellyttää ihmistä oman uskottavuuden menettämisen pelossa ja jonka vuoksi kirkkoon on jo moni suuttunut, joka ei ole muuta kuin saatanan haluama tie hävittää sekin vähä hyvä mitä ihminen voi tehdä ja ihmiset mieluummin eroavat siitä kirkosta (tai saavat ainakin hyvän tekosyyn pyhittääkseen itsensä kirkollisverolta)
        kirkko tekee kuitenkin paljon hyvää työtä ja kyllä sitä on kaikesta huolimatta syytä meidän jokaisen tukea.
        jos sitä käytetään väärin, ei se ole meidän tuomittavissa, vaan asiat menevät juuri siten, kuin jumala niiden haluaa menevän.
        (tämä oli täsmennys, jottei kukaan luule, että kannatan kirkosta eroamista)
        raamattu, kun antaa niin yksiselitteiset ohjeet tähän asiaan, ettei siinä pitäisi olla mitään tulkinnan varaa.

paavali sanoo naisten hukkaavan luonnollisen sukupuoliyhteyden ja miesten makaavan miesten kanssa ja että se on jumalan silmissä iljetys.

palaan vielä siihen mitä eräässä viestissä sanottiin uuden lain ajasta ja jossa vedottiin rakkauden ilosanomaan ja kun siihen vastattiin, oli vastaaja jo "kivittäjä"
        entä jos minä sanoisin seurustelevani vaikka naapurin kymmenvuotiaan tytön kanssa ja kertoisin, kuinka rakastamme toisiamme ja tekevämme kaikkea, mikä kuuluu seurustelusuhteeseen?
        kuinka ison kasan kiviä saisin päälleni?
        minulle sanottaisiin ehkä, että on väärin käyttää hyväkseen sellaista, joka ei tiedä tai muuta vastaavaa ja että olisi iljettävä ja että joutuisin helvettiin... eikö vain?

samalla tavalla tunnen teidän olevan tietämättömiä ja toistenne hyväksikäytettyjä, mutta synneistä on sanottu, että ne ovat yhtä suuret. jos rikot yhtä niistä rikot kaikkia.
        mutta teitä ei saa kivittää, kun teette jumalasta oman kuvanne. älkää huoliko en toki kivitäkkään, se ei ole minun tehtäväni.
        sille portolle, jonka jeesus kivittäjiltä pelasti hän sanoi, että mene, äläkä enään syntiä tee.
        synnit hän sai anteeksi, mutta myös kehoituksen.
        tämä kannattaa muistaa, kun alkaa kiljumaan "kivittäjiään"

siunausta sinulle siinä tehtävässäsi, joka sinulle annetaan ja olkoon rauha sinun kanssasi,
        toivoo veljesi uskossa.

• 199191
        tiiliskivi kirjoitti:

niin.

Sitten luin edellisen viestin:

"entä jos minä sanoisin seurustelevani vaikka naapurin kymmenvuotiaan tytön kanssa ja kertoisin, kuinka rakastamme toisiamme ja tekevämme kaikkea, mikä kuuluu seurustelusuhteeseen? "

Miten saman sukupuolen kanssa (yleensä kaksi yli 18-vuotiaan, tai suunnilleen saman ikäisten) seurustelua voi verrata aikuisen ja lapsen "seurusteluun"?

Vaikka onkin samaa sukupuolta niin suhde voi olla aivan yhtä tasapainoinen ja toimiva kuin heterosuhde. Tietenkään kaikki suhteet eivät välttämättä ole toimivia ja tasapainoisia, mutta varmaan tajuat mitä tarkotan.

Lapsen (esim. tuo 10v) ja aikuisen suhde ei voi toimia, sillä molemmat eivät LÄHESKÄÄN samalla kehitystasolla!

Tuon ikäisen lapsen mielessä ei todellakaan ole suutelu ja seksi ja lapset ja seurustelu jonkun 30-40v äijänkörilään/naisen kanssa, ja sitä paitsi lapsi ei ole valmis seksiin. Ei henkisesti, ei fyysisesti.

Jos sinä olet yhdessä tyttöystäväsi kanssa, ja varmaan harrastatte seksiäkin, niin saako siitä joku traumoja? Saako joku siitä henkisiä arpia?

Lapselle aikuinen on yleensä henkilö, johon voi luottaa. Jos aikuinen vaikkapa yrittää harrastaa seksiä kyseisen 10v lapsen kanssa (kutsuisin sitä kyllä raiskaukseksi) niin lapsi saa siitä todella pitkät, jopa elinikäiset traumat ja arvet. Lue tai katso vaikkapa pari dokumenttia aiheesta.

Alkaa oikeasti v*tuttaan ja suututtaan kun homoseksuaalisuutta ja saman sukupuolen kanssa olemista verrataan johonkin murhaamiseen, raiskaamiseen, ryöstämiseen, pahoinpitelyyn, jne... järkevä ihminen näkee erot:

Murhaaminen, raiskaaminen, ryöstäminen, pahoinpitely = NOT NICE, se satuttaa ja jättää arpia (henkisiä ja/tai fyysisiä)

Seukkaaminen jonkun tytön/pojan kanssa = Ei kyllä satuta ketään tai jätä arpia, paitsi ellei suhteessa ole jotain ongelmia, esim. pahoinpitelyä tai alkoholiongelma. Ja noi kaks voi olla missä tahansa suhteessa, oli se sitten homo/hetero/bi/omni/aseksuaali/vastaava !

• 199191
        tiiliskivi kirjoitti:

niin.

Sori vielä tää toinenkin lisäys, mut unohtu pistää tää edelliseen viestiin.

Voimia sulle ja sun tyttöystävälles, harvoin sitä löytää kunnon rakkautta C:

-yks homo

• luulet
        199191 kirjoitti:

Sori vielä tää toinenkin lisäys, mut unohtu pistää tää edelliseen viestiin.

Voimia sulle ja sun tyttöystävälles, harvoin sitä löytää kunnon rakkautta C:

-yks homo

tietäväsi, mutta hukassa olet.
        ole sinä vain ihan niin hukassa, kuin haluat, mutta älä muitakin samaan tyhmyyteen houkuttele rakkaudesta sinä et tiedä mitään muuta kuin sen irvikuvan

• ihan yhtä
        199191 kirjoitti:

Sitten luin edellisen viestin:

"entä jos minä sanoisin seurustelevani vaikka naapurin kymmenvuotiaan tytön kanssa ja kertoisin, kuinka rakastamme toisiamme ja tekevämme kaikkea, mikä kuuluu seurustelusuhteeseen? "

Miten saman sukupuolen kanssa (yleensä kaksi yli 18-vuotiaan, tai suunnilleen saman ikäisten) seurustelua voi verrata aikuisen ja lapsen "seurusteluun"?

Vaikka onkin samaa sukupuolta niin suhde voi olla aivan yhtä tasapainoinen ja toimiva kuin heterosuhde. Tietenkään kaikki suhteet eivät välttämättä ole toimivia ja tasapainoisia, mutta varmaan tajuat mitä tarkotan.

Lapsen (esim. tuo 10v) ja aikuisen suhde ei voi toimia, sillä molemmat eivät LÄHESKÄÄN samalla kehitystasolla!

Tuon ikäisen lapsen mielessä ei todellakaan ole suutelu ja seksi ja lapset ja seurustelu jonkun 30-40v äijänkörilään/naisen kanssa, ja sitä paitsi lapsi ei ole valmis seksiin. Ei henkisesti, ei fyysisesti.

Jos sinä olet yhdessä tyttöystäväsi kanssa, ja varmaan harrastatte seksiäkin, niin saako siitä joku traumoja? Saako joku siitä henkisiä arpia?

Lapselle aikuinen on yleensä henkilö, johon voi luottaa. Jos aikuinen vaikkapa yrittää harrastaa seksiä kyseisen 10v lapsen kanssa (kutsuisin sitä kyllä raiskaukseksi) niin lapsi saa siitä todella pitkät, jopa elinikäiset traumat ja arvet. Lue tai katso vaikkapa pari dokumenttia aiheesta.

Alkaa oikeasti v*tuttaan ja suututtaan kun homoseksuaalisuutta ja saman sukupuolen kanssa olemista verrataan johonkin murhaamiseen, raiskaamiseen, ryöstämiseen, pahoinpitelyyn, jne... järkevä ihminen näkee erot:

Murhaaminen, raiskaaminen, ryöstäminen, pahoinpitely = NOT NICE, se satuttaa ja jättää arpia (henkisiä ja/tai fyysisiä)

Seukkaaminen jonkun tytön/pojan kanssa = Ei kyllä satuta ketään tai jätä arpia, paitsi ellei suhteessa ole jotain ongelmia, esim. pahoinpitelyä tai alkoholiongelma. Ja noi kaks voi olla missä tahansa suhteessa, oli se sitten homo/hetero/bi/omni/aseksuaali/vastaava !

eksyksissä sinä lapsellisuuksissasi olet. et osaa edes lukea.

"Miten saman sukupuolen kanssa (yleensä kaksi yli 18-vuotiaan, tai suunnilleen saman ikäisten) seurustelua voi verrata aikuisen ja lapsen "seurusteluun"

• 199191

Mitä sää pelkäät? Jos olisit hetero ja seurustelisit jätkän kaa niin mitä eroa siinä olisi? Samalla tavalla varmaan puhuisit, kävelisit metsässä, söisit, kuuntelisit musiikkia, suutelisit, nukkusit sen kanssa ku tytön kanssa (no tietysti jotain eroa on mutta ymmärrät varmaan mitä tarkotan... :D)

Itse en usko jumalaan ja taivaasen mutta jos uskot niin kai se on ok, kunhan oikeista syistä, esim. että olisit ihmisenä "parempi" ja antaisit anteeksi muille ja näin, ei sen takia että saisit saarnata muille että "SÄÄ MEET HELVETTIIN"

Ja jos olet homo/bi/hetero niin mitä sitten? Pistääkö se sut raiskaan jonkun tai ryöstään pankin tai puukottaan jotakuta? Satutaksää ketään kun sää oot tyttöystäväs kanssa yhdessä? NO ET TODELLAKAAN, toi on jo tarpeeks perustelua sille että bi/homoseksuaalisuudessa ei ole MITÄÄN vialla.

Tiestikö muutes että eläinkunnassa on myös kaikenlaista seksuaalisuutta? Useimmat apinalajit on lähes poikkeuksetta bi-seksuaalisia ja harrastavat seksiä ihan vain huvinkin vuoksi. Leijonissa ja vuohissa on paljon homoseksuaalisia pareja/toimintaa (sori en keksiny mitään parempaa sanaa kuin "toimintaa" XD), varsinkin urosten kesken.

Pingviineissä on paljon saman sukupuolen pareja, monet ovat yhdessä pitkän aikaa tai jopa loppuelämän.

Jonkun helvetin seksuaalisuuden ei pitäis olla nykyään enään mikään puheenaihe... jos sää rakastat sun tyttöystävääs ja et satuta ketään (no ellette te sitten tykkää "sellasista" leikeistä ;) niin missä se ongelma on?

kelaa alas nii näät vastauksen

saatat yllättyä

EI MISSÄÄN! :D

• tiiliskivi

hhhei taas,

niiin, tuossa 199191 kyseli että mitä pelkään.. . en itekään oikein tiedä, . pelkään muiden ihmisten reaktioita, vaikka toisaalta ne on ihan se ja sama jos ajattelee. eilen oltiin paikassa jossa homoudesta heräsi keskustelua ja paikalla oli ihmisiä "puolesta ja vastaan". lähdin pois paikalta, koska en halunnu alkaa siinä selvittämään. ei, en häpeä sitä mitä oon, en todellakaan. . mutta kai pelkään sitä mitä kaikkea ns. riskeeraan, kun elän elämääni bi-seksuaalina.

toinen asia mitä pelkään on Jumala, niin hullulta kun se kuulostaa. toisaalta, jokaisella varmaan on jonkinasteinen jumalanpelko ja niinhän sen kuuluu kristityllä ollakkin. vaikka uskon Jumalaan (ja todella uskon sydämelläni, en vain siksi että olisin toimittamassa jotakuta helvettiin vai miten asia ilmaistiin [koska sekään asia ei ole mun käsissä]) tunnen joskus silti pelkoa. kai se on ihan normaalia toisaalta .. ihminen on Jumalan rinnalla vain pieni ja kun tietää sen, että Iskällä on kaikki valtaa taivaassa ja maan päällä, ihminen on täysin mitätön Hänen vierellään. tiiän että Hää rakastaa .. silti.

ja siitä perkeleestä . niin. se vaanii jokaisen nurkan takana ja kaikkialla, se on totta. .. ja houkuttelee mukaan pahaan ja syntiin. tiän sen. ja .. äh. multa loppuu sanat kesken. uskomatonta.

• rakkaat ihmiset
        tiiliskivi kirjoitti:

hhhei taas,

niiin, tuossa 199191 kyseli että mitä pelkään.. . en itekään oikein tiedä, . pelkään muiden ihmisten reaktioita, vaikka toisaalta ne on ihan se ja sama jos ajattelee. eilen oltiin paikassa jossa homoudesta heräsi keskustelua ja paikalla oli ihmisiä "puolesta ja vastaan". lähdin pois paikalta, koska en halunnu alkaa siinä selvittämään. ei, en häpeä sitä mitä oon, en todellakaan. . mutta kai pelkään sitä mitä kaikkea ns. riskeeraan, kun elän elämääni bi-seksuaalina.

toinen asia mitä pelkään on Jumala, niin hullulta kun se kuulostaa. toisaalta, jokaisella varmaan on jonkinasteinen jumalanpelko ja niinhän sen kuuluu kristityllä ollakkin. vaikka uskon Jumalaan (ja todella uskon sydämelläni, en vain siksi että olisin toimittamassa jotakuta helvettiin vai miten asia ilmaistiin [koska sekään asia ei ole mun käsissä]) tunnen joskus silti pelkoa. kai se on ihan normaalia toisaalta .. ihminen on Jumalan rinnalla vain pieni ja kun tietää sen, että Iskällä on kaikki valtaa taivaassa ja maan päällä, ihminen on täysin mitätön Hänen vierellään. tiiän että Hää rakastaa .. silti.

ja siitä perkeleestä . niin. se vaanii jokaisen nurkan takana ja kaikkialla, se on totta. .. ja houkuttelee mukaan pahaan ja syntiin. tiän sen. ja .. äh. multa loppuu sanat kesken. uskomatonta.

lukekaapas sitä raamattua. sieltä löytyy vastaus.
        ei arkkipiispalta, eikä teidän itsenne tekemästä jumalan kuvasta.

sorry, mutta teette typeryyksiä ja tiedätte sen.

• ja on
        rakkaat ihmiset kirjoitti:

lukekaapas sitä raamattua. sieltä löytyy vastaus.
        ei arkkipiispalta, eikä teidän itsenne tekemästä jumalan kuvasta.

sorry, mutta teette typeryyksiä ja tiedätte sen.

Jumalan Rakkaus on Sinullekin läsnä - otathan vastaan.

Jumala Rakastaa ja hyväksyy Sinut lesbona homona tai jopa heterona ; )

On ihanaa, että Jumalan rakkaus tekee työtään. Pikkuhiljaa opimme unohtamaan pikku(pilkku)sieluisuuden ja keskitymme Rakkauden ytimeen.Raamatun ytimeen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kela tukee virallisesti Pride-liikettä

Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k
      Maailman menoa
      124
      4429
    2. Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa

Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k
      Maailman menoa
      78
      3210
    3. Kävisikö tällainen sopimus?

Olisitko valmis juttelemaan jo ensi viikolla kahden kesken?
      Ikävä
      100
      1483
    4. Nyt kerrot mies mitä ajattelet minusta

Ihan suoraan ja suodattamatta.
      Ikävä
      88
      1338
    5. Odotatko vielä vastausta...

Siihen viestiin? 🤔
      Ikävä
      95
      879
    6. Omasp hakenut Fincapia ja Gapconia konkurssiin perjantaina 5.6

Ilkka ei ole vielä ehtinyt uutisoida, mutta Omasp on jättänyt 5.6 konkurssihakemuksen Fincapia ja Gapconia koskien. Ilka
      Seinäjoki
      18
      713
    7. Lähes kaikki keskustelut kasvotusten

on olleet tärkeitä. Hänen luonne ja ulkokuori, niiden yhdistelmä. Se kaiken keskellä oleva osa on minulle hänessä kaikk
      Ikävä
      21
      706
    8. Mitä kirjainta haluaisit

Ra kastella mahdottomasti?
      Ikävä
      42
      687
    9. Tämän palstan naiseksi esittäytyvät

Ovatkin kuulemma oikeasti sukupuoleltaan miehiä. Pitääkö paikkansa?
      Sinkut
      111
      673
    10. Ehkä se on niin

Ettet vaan uskalla lähestyä tämän jälkeen. Ehkä haluaisit. En osaa sanoa.
      Ikävä
      43
      649
    Aihe