kevätkummun koulussa

omat säännöt

tänään koulusta tullessa tyttäreni kertoi mikä iso tappelu oli ollut koulun välitunnilla.
isomman luokan pojat olivat pitäneet tyttäreni luokan poikaa väkipaolla kiinni kuin 1-3 luokkalaiset pojat olivat potkineet ja hakanneet pideltyä poikaa,myöskin isommat olivat osallistuneet väkivaltaa ja poikaa oli myös kuristettu.
kuulemma välitunti valvoja ei ollut ollenkaa pihalla ja tyttären mukaan opettajalle oltiin asiasta menty kertomaan mutta kukaan ei ollut mennyt väliin?
onko se nyt niin että tämä atte ja hänen kovat "kaverinsa" ovat saaneet niin opettajat pelkäämään että eivät mene väliin?saako tämä tietty ryhmä tehdä mitä haluaa?
vai onko koululla omat säännöt että kun välitunti valvoja ei jaksa mennä pihalle niin ei hänen tarvia myöskään puuttua mitä siellä tapahtuu?
minkä takia koulun nimi oli porvoon kaupungin kirjeessä kun kuitenkin antaa tämmöistä tapahtua?
onhan se selvää että ei yksi pari silmiä riitä joka paikkaan ja sellaista koulua ei olekkaan missä ei pojat ottaisi toisistaan vähän mittaa mutta kyllä tämä oli nyt ihan omaa luokkaansa,kuristamisesta puhumattakaan.
asiaa jäätiin kuulemma puimaan koululle koska sentään luokan opettaja oli ihmetellyt miksi poika itkee.....
vaikka tapaus ei minuun koskekkaan niin olen oikeasti hyvin vihainen ja ärtynyt siitä miten koulussa oltiin toimittu ja miten pojalle oli käynyt.
toivon että pojan vanhemmat pistävät koulun ja kyseiset oppilaat koville.
koulun pitäisi olla turvallinen paikka ihan jokaiselle!!!!!

t.4a: oppilaan äiti

18

2416

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nyt...

...paijataan ja voivotellaan, muutenhan näille kiusaajille voi tulla paha mieli...

Oma henk. koht. mielipiteeni on kyllä vähän rajumpi, vitsaa ja kunnon kurinpalautusta, mutta eihän semmoista sovi mennä sanomaan...

• julki saa tuoda

Porvoohan on hieno paikka ja kaikkia ei saa tuoda julki.
      Varmaan joku pian kirjoittaa,että tuo on perätöntä.
      "Paljon sattuu ja tapahtuu mutta asioista vaietaan"Miksi?

• onko sinusta

onko sinusta oikeanlainen tapa aikuisena kirjoittaa keskustelupalstalle lapsesta nimeltä ja itse pysytellä nimimerkin takana? Ymmärrän huolesi mutta en lähestymistapaa. Eikö olisi parempi ottaa asia käsiteltäväksi koulun sosiaalitoimen tai muiden vanhempienn kanssa kuin kirjoittaa pienen kaupungin,vielä pinemmän kaupungin osan ja koulun oppilaasta nimeltä joka ei edes ole siitä yleisimmästä päästä.Kyseessä on kuitenkin LAPSI. Ja sinä aikuinen.?

• oppilaan äiti

Kuulin pojaltani tapahtuneesta ja kauhistuin myös. Siis eikö mitään kuria saa noihin muksuihin ja missä valvovat silmät. Saa raivon pintaan kieltämättä. Missä muuten vanhempainillat, ei ole ollut koko syksyn aikana opettajavaihdoksen jälkeen. Ihmettelen ja kummastelen, entinen rehtorikin piti parempaa järjestystä koululla!

• Samaa mieltä

Hei

Laittakaa kiusatun lapsen vanhemmat.Poliisi tutkimaan.
        Ainakin muutaman viikon on kiusaajat ruodussa.

• FBÖ

häntä EI kuristettu vaan rauhotettiin! hän itse heitteli 1-3luokkalaisia ja oli haukkunut muita homoiksi. onko se reilua??????????
      ja muutenkin hän kertoo mitä muut tekivät ja väärenteli asioita! häntä rauhotettiin maassa.

• niin niin

Kuulin itse eräältä riitapukarilta että 1-3 luokkalaiset oli ensin laitettu tämän pojan kimppuun ja sitten kun pikkuset oli jääny alakynteen niin isot meni pojasta kiinni pitämään. Itse en ole syyllisen vanhempi enkä velvollinen kurittamaan. yritin puhua järkeä mutta muistan itseni ala-asteelta ja kyllä minä olin aikamoinen kiusaaja niin henkisesti kuin fyysisestikin..hävettää vieläkin. Ihmettelen vain miten pojat saivat 60 min jälki-istuntua ja pienen puhuttelun?! kummaa touhua koulussa sanon minä, vaikka luulisi että poikia puolustaisin. Ja kyllä vanhempien pitäisi pojista parempaa huolta pitää. Yksikin poika polttaa tupakkaa ja maksaa YHDESTÄ tupakasta 2e..kannattaa vanhempien katsoa tupakka-askejaan ettei omat lapset varasta ja myy kaverille eteenpäin..
        ymmärrän että selän takana homoksi haukkuminen on tossa iässä vakavasti otettava asia (kun jotku aikuisetkin siitä kovasti raivostuvat) mutta kyllä koulun opettajien olisi pitänyt tilanne nähdä. Oli kuulemma niin tiivis rinki ympärillä että sinne ei nähnyt..kannattaisi varmaan vähän parempaa rotia pitää välitunneillakin!

• joopadii
        niin niin kirjoitti:

Kuulin itse eräältä riitapukarilta että 1-3 luokkalaiset oli ensin laitettu tämän pojan kimppuun ja sitten kun pikkuset oli jääny alakynteen niin isot meni pojasta kiinni pitämään. Itse en ole syyllisen vanhempi enkä velvollinen kurittamaan. yritin puhua järkeä mutta muistan itseni ala-asteelta ja kyllä minä olin aikamoinen kiusaaja niin henkisesti kuin fyysisestikin..hävettää vieläkin. Ihmettelen vain miten pojat saivat 60 min jälki-istuntua ja pienen puhuttelun?! kummaa touhua koulussa sanon minä, vaikka luulisi että poikia puolustaisin. Ja kyllä vanhempien pitäisi pojista parempaa huolta pitää. Yksikin poika polttaa tupakkaa ja maksaa YHDESTÄ tupakasta 2e..kannattaa vanhempien katsoa tupakka-askejaan ettei omat lapset varasta ja myy kaverille eteenpäin..
        ymmärrän että selän takana homoksi haukkuminen on tossa iässä vakavasti otettava asia (kun jotku aikuisetkin siitä kovasti raivostuvat) mutta kyllä koulun opettajien olisi pitänyt tilanne nähdä. Oli kuulemma niin tiivis rinki ympärillä että sinne ei nähnyt..kannattaisi varmaan vähän parempaa rotia pitää välitunneillakin!

lapset tappelee koulun pihalla ja aikuiset keskustelupalstalla... Kumpi ja Kampi tappeli,kumpi voitti?! Samaa mieltä että kiusaaaminen kuriin vaikka kovin ottein mutta kun nykyään ei opettajilla oikein ole keinoja.Kädet sidottuina ja välillä silmätkin on paha puuttua asioihin. Vanhempien tehtävähän se kuitenkin etupäässä on kasvattaa lapsistaan kunnollisia.Kaveripiiriä ei voi aina syyttää koska lapsi osaa kyllä itse valita seuransa. Nyt vanhemmat ja koulu yhteistyöhön ja kiusaaminen kuriin.Silti en ymmärrä minäkään miksi aloittajan on pitänyt erikseen nimeltä mainita yksi lapsi.Onko hän täysin varma että tämä poika on ollut pääjehuna tässä touhussa vai onko kuulopuheiden perusteella nimetty kun on ennenkin tehnyt? Niin tai näin lapsi on lapsi ja aikuisen pitäisi pystyä parempaan harkintaan.Toivottavasti te kyseisen koulun oppilaiden vanhemmat ryhdytte yhteistuumin tekemään asioille jotain.Täällä tuntuu kaupallakin hengaavan sellainen häirikköjoukkio välillä että... Tupakat suussa 10 v ja piha täynnä sylkeä.Ja sillehän ei koulu mitään voi vaan vanhemmat! Missä lapsesi on??

• PUUTTUKAA!

Tuo on totta, että valvojat eivät viitsi valvoa. Valvojia liian vähän, rajat epäselviä.
      Mielestäni metsässä pitäisi oll avalvoja myös, koska lapsilla lupa sinne. Ah, mikä autuas paikka tehdä pahojaan.

Kiusaamista tässä koulussa liikaa, pitäisi puuttua tiukemmin ja saada kiusaajat heti vastuuseen teoistaan.

Koulun pihalla poltellaan tupakkaa, välitunneilla istutaan juoppojen penkillä hiekkatien vieressä ja ostarille riennettään karkin hakuun.

Siis mistä tämä kaikki on kiinni???! Vanhemmat PUUTTUKAA PAREMMIN EPÄSELVYYKSIIN!

• sinulla on noin

valveutunut lapsi (keneltä lie älynsä perinyt), että hän osaa raportoida tuollaisenkin tapauksen täysin autenttisesti. Ja sinä tietysti laajaan elämänkokemukseesi nojaten uskot sanasta sanaan kaiken. Suosittelen, että vaihdat paikkaa tyttäresi kanssa. Näin ollen hän voi hoitaa perheenne yhteiskuntasuhteet ja sinä saat kipeästi kaipaamaasi apua kirjoittamiseen. Tai mihin vain. Neljäs luokka saattaa toki olla sinulle liian vaativa.

• luokka olisi

minulle liian haastava,mutta mitähän sinulle pitäisi vaihtaa??
        sitä kaikkea ei taida olla saatavilla.
        eikös olekkin järisyttävää että joku saattaa luottaa omaan lapseensa?
        ajattele jos olisimme kaikki samanlaisia,sinunlaisia???

• kurkota, jottet
        luokka olisi kirjoitti:

minulle liian haastava,mutta mitähän sinulle pitäisi vaihtaa??
        sitä kaikkea ei taida olla saatavilla.
        eikös olekkin järisyttävää että joku saattaa luottaa omaan lapseensa?
        ajattele jos olisimme kaikki samanlaisia,sinunlaisia???

Katajaan kapsahtaisi...

• osallinen tappeluun
        kurkota, jottet kirjoitti:

Katajaan kapsahtaisi...

ihan vitun turha keskustelu. miks tääl ees on tämmöne keskustelu ku kukaa ei hyödy mitäää. koulus osalliset on saanut 1tunnin jälki istunnon

• ole sanottavammin
        osallinen tappeluun kirjoitti:

ihan vitun turha keskustelu. miks tääl ees on tämmöne keskustelu ku kukaa ei hyödy mitäää. koulus osalliset on saanut 1tunnin jälki istunnon

hyötynyt suomalaisesta koulusivistyksestä. Varmaan taas kerran koulun vika.

• onpi kadonnut
        ole sanottavammin kirjoitti:

hyötynyt suomalaisesta koulusivistyksestä. Varmaan taas kerran koulun vika.

viestejä..ja mielestäni minun kirjoittamani viesti ei ollut mitenkään sääntöjen vastainen..noh, ehkä joku näitten muksujen erittäin huonosta äidistä on ottanut herneen nokkaan. katsois vaikka sen sijasta itseään peilistä!

• Kortsut piiloon

Ainahan on ollut niin, että poikien "puuhiin" puututaan. Monessa kodissa olisi myös tyttärien (12v.) vanhempien syytä tarkkailla jos kortsuja kotoa katoaa. Niitä kun sitten levitellään saman luokan poikien pulpetteihin. Opettajakaan ei aina jaksa uksoa, mitä tämän päivän tytöt oikeasti ovat. Mallihan tulee tässäkin tapaukseesa kotoa.

• Ostarille illalla

katsomaan miten alle 15 v polttavat sätkää ja juovat kaljaa.

• a24

minun mielestä kaikki ovat oikeessa!

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta

Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama
      Maailman menoa
      91
      7550
    2. Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?

Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä
      Maailman menoa
      122
      6295
    3. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      160
      4417
    4. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      233
      3044
    5. Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta
      Maailman menoa
      90
      2628
    6. Ruotsissa uusi monikulttuurisuusongelma: Mummonraiskuut

Ilmiö räjähti käsiin ja nyt painetaan paniikkinappulaa. Moni vanhustenhoivayhtiö on joutunut jopa lopettamaan, koska keh
      Maailman menoa
      32
      1908
    7. Tunnustusten lauantai

Mitä haluat sanoa kaivatullesi?
      Ikävä
      129
      1531
    8. Yhteydenotto

Tiedätkö tai ymmärrätkö syyn, miksi kaivattusi ei ota sinuun yhteyttä? Mikä se syy on?
      Ikävä
      197
      1514
    9. Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontohommista?

Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille? Tätä ei tv:ssä: Susanna Laine paljastaa, mikä yksi asia hermostuttaa Farmi-kuvauk
      Tv-sarjat
      21
      762
    10. "Suomen Gossip Girl" Jannica Nordberg voitti Farmi Suomen

Onnea, Jannica! Jannica Nordberg voitti Farmi Suomen ja 30 000 euroa. Nordberg kutsuu itseään Suomen Gossip Girliksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      19
      703
    Aihe