jojobaöljy

roan syönyt

paras ihonhoitotuote mitä olen koskaan kokeillut! Muutaman pvän olen käyttänyt ja on rauhoittanut hyvin ihoa, tuntuu että toimii paljon paremmin finneihin kuin kaiken maailman kuivattavat tuotteet. Kosteuttaa hyvin ihoa, mutta ei jätä rasvaiseksi kun laittaa oikean määrän, eli 1 pisara riittää. Suosittelen kokeilemaan!

14

10949

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • myös roan syönyt

      Puhdas 100% kylmäpuristettu jojobaöljy on parasta maailmassa! Sen tulee olla tummassa pullossa, joka ei päästä kirkasta valoa läpi, niin öljyn kaikki arvokkaat aineet (mm. vitamiinit) säilyvät. Parasta jojoba öljy on juuri kosteutukseen pesun jälkeen. Loistaka kikka: ota kämmeneesi aloe vera geeliä pesun jälkeen noin teelusikallinen (kun iho on vielä kostea) ja lisää siihen muutama tippa jojobaöljyä ja sekoita siitä ihanan viileä kosteuttava geelivoide. Varsinkin jos säilytät aloeverageelin (varmista että on 100%) jääkaapissa. Tekee hyvää iholle..
      Toinen kikka: ennen kuin suoritat nassunpesun, hiero jojobaöljyä kuivalle iholle ihan reilusti, jolloin se sekoittuu ihon lian (tali, meikki ym. saasteet) kanssa ihan syvällä ihohuokosessa asti. Hiero muutama minuutti (hierominen parantaa myös pintaverenkiertoa--> ravinteita verestä ihosoluille) Sitten kostutat naaman sopivan lämpillä vedellä ja hierot vielä lisää (--> nyt lika emulgoituu) Sitten otat jonkun miedon öljyttömän putsarin, geelin tai liuoksen (eli esim. joku eucerinin geeliputsari tai lactoline lios) ja peset naamasi sillä. Näin olet suorittanut monta hyvää asiaa ihosi kannalta: hieronta, syväpuhdistus ihohuokosta myöden (se jojobaöljy menee syvälle ihoon toisin kuin pelkkä geeli/liuos, rasvahan liottaa rasvaa, kemian peruslaki) Sitten voit tämän jälkeen lisätä aloeverageeli-jojoba-seoksen ihollesi ja ihosi on iloinen. Toi tuplapuhdistus (öljy plus varsinainen putsari) on hyvä suorittaa illalla, jolloin sille on tarvetta eniten (meikki, saasteet ym.) Teen itse näitä juttuja säännöllisesti ja ihoni vointi on tosi hyvä.

      • Jojoba-öljy ei itse asiassa ole kemiallisesti öljy vaan vaha. Hyvää tavaraa kyllä.

        En sitten tiedä, onko tuo kemiallinen rakenne juuri se syy miksi toimii niin hyvin.


    • *¤*

      "Simmondsia Chinensis - Jojobaöljy

      Jojobaöljyä saadaan Simmondsia Chinensis pensaan siemenistä puristamalla. Arizonassa ja Meksikossa kasvavan pensaan öljyn on perinteisesti tiedetty vaikuttavan myönteisesti ihoon ja hiuksiin. Kosmetiikassa öljyä on käytetty 1970-luvulta lähtien. Kullankeltainen ja kirkas öljy on niin puhdasta, ettei sitä tarvitse ollenkaan kemiallisesti puhdistaa. Jojobaöljy toimii iholla antioksidanttina ja ehkäisee ennenaikaista vanhenemista. Se normalisoi ihon toimintoja ja tukee sen kosteustasapainoa. Öljyllä on myös arpia parantava vaikutus ja sitä on käytetty mm. aknen ja psoriasiksen hoitoon kehitetyissä tuotteissa"

      kai tota vois kokeilla =) mistä tota sais halvimmalla..?

      • *¤*

      • roan syönyt

        ostin ihan luotaistuotekaupasta, luomua jojobaöljyä ilman mtn lisäaineita. Maksoin n. 18e.


      • *¤* kirjoitti:

        mä taas mietin et jos menis luontaistuotekaupast kyseleen, niiltä varmaan ainaki löytyy, ja jostain luin et sais kans apteekista? en sit tiiä, ei ehkä ihan kaikis apteekeis välttämättä oo tai en tiiä..

        ite en ehkä menis tilaamaan tuolt ulkomaisilt sivuilta, tuolla on kans josku pullo myynnissä

        http://www.verkkoapteekki.fi/product_info.php/cPath/28/products_id/1761

        ei kovin kallis edes =)

        Mä tartten sieltä muutakin, olisi taas aika tehdä saippuaa ja ajattelin kokeilla myös shampoon tekoa ja aineita tuohon on huonosti täältä saatavilla.


      • *¤*
        mrx-08 kirjoitti:

        Mä tartten sieltä muutakin, olisi taas aika tehdä saippuaa ja ajattelin kokeilla myös shampoon tekoa ja aineita tuohon on huonosti täältä saatavilla.

        aijaa oke =) mä ostin tänään luontaistuotekaupasta melvitan kylmäpuristettua 100% luomu jojobaöljyä, makso noin 17e sellanen pumppupullo.. ei mikään tosi kallis, varmaanki aika riittosaa


      • *¤* kirjoitti:

        aijaa oke =) mä ostin tänään luontaistuotekaupasta melvitan kylmäpuristettua 100% luomu jojobaöljyä, makso noin 17e sellanen pumppupullo.. ei mikään tosi kallis, varmaanki aika riittosaa

        Löytyi englannista sopiva putiikki (on tullimuurin sisällä niin helpompi):
        www.ebay.co.uk ja sieltä kauppias Mother Nature's Goodies

        100 ml maksoi 3,49 GBP postikulut 1,90 GBP
        Sain tuolta myös muut saippuaprojektiini tarvittavat aineet (paitsi KOH ja NaOH).

        Mä olen ennenkin tehnyt saippuaa (100% oliiviöljy) mutta nyt olisi tarkoitus höystää tuota risiiniöljyllä ja jojoba-öljyllä. Tarkoitus olisi myös tehdä suihkusaippuaa.


      • roan syönyt
        *¤* kirjoitti:

        aijaa oke =) mä ostin tänään luontaistuotekaupasta melvitan kylmäpuristettua 100% luomu jojobaöljyä, makso noin 17e sellanen pumppupullo.. ei mikään tosi kallis, varmaanki aika riittosaa

        just samanlainen! Tykkään kyl tosi paljon.


      • Suomesta
        mrx-08 kirjoitti:

        Löytyi englannista sopiva putiikki (on tullimuurin sisällä niin helpompi):
        www.ebay.co.uk ja sieltä kauppias Mother Nature's Goodies

        100 ml maksoi 3,49 GBP postikulut 1,90 GBP
        Sain tuolta myös muut saippuaprojektiini tarvittavat aineet (paitsi KOH ja NaOH).

        Mä olen ennenkin tehnyt saippuaa (100% oliiviöljy) mutta nyt olisi tarkoitus höystää tuota risiiniöljyllä ja jojoba-öljyllä. Tarkoitus olisi myös tehdä suihkusaippuaa.

        Jos joku on vielä tilaamassa niin täältä olen itse tilannut: http://pieni.shop.wosbee.com/PublishedService?file=page&pageID=3&action=view&groupID=310


    • mmm

      tietääkö kukaan miten jojobaöljy toimii roan kanssa?

      • roan syönyt

        tuskin mtn ongelmia tulee, toihan vaan kosteuttaa hyvin ja rauhoittaa ihoa.


    • electricbandit

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1796
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1391
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1376
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1352
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1345
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1314
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1294
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1250
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1183
    Aihe