Alex- kasin hengellisyys?

Samaa rataa alex- kasin kone jyrää tällä palstalla. Tässä hiljattain "yhä jäsen" kirjoitti todistuksensa, jossa kertoi löytäneensä rauhan elämäänsä Jeesuksessa. Mitä alex kasi teki? Hänen kimppuun alex hyökkäsi nuhteluillaan. Sitten toisella kerralla "annu 42" kertoi vaikuttavan unen ja sen tuoman hengellisen löydön. Alex-kasi teki samankaltaisen hyökkäyksen. Nyt viimeksi lainasin erään "bushmannin" hyvän kirjeen alexille josta alex närkästyi sanoen:

>>"Ja nyt sitten puhutte minulle Pyhästä Hengestä!! - JOS teillä on Pyhän Hengen apu elämässänne - niin miksette tajua mitään Raamatusta?

30

756

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • alex-kasi

kun et tajunnut vieläkään mitä kirjoitin.

Ja mitä on tuo puhe annusta, jos joku täällä on kirjoitellut asiaa niin se juuri annu ja jos olisit taas kerran pysynyt totuudessa niin ehkä olisit tajunnut mistä oli kysymys. olen sata varma että annu kyllä tiesi mitä tarkoitin. annulla onkin oikea ymmärrys Raamattuun.

Et valitettavasti ole koskaan ole vielä tullut kommentoimaan asiallisesti kirjoituksiani, puhut vain että minun tulisi kuunnella ihmisiä - kyllä kuuntelenkin jos he puhuvat asiaa - kuten juuri mainitsemasi annu.

Minä seuraan Raamattua - ja se riittää minulle.

Kysyinkin teiltä:
      >>"Ja nyt sitten puhutte minulle Pyhästä Hengestä!! - JOS teillä on Pyhän Hengen apu elämässänne - niin miksette tajua mitään Raamatusta?

• >>"Joku sanoi tässä aikaisemmin, että käskyillä ei ole mitään tekemistä iankaikkisen elämän kanssa – mikä on luonnollisesti väärin." >>

Olet väärässä!
        Ei iankaikkista elämää saavuteta lailla.
        Ei minustakaan käskyillä ole mitään tekemistä iankaikkisen elämän kanssa. Jos olisi niin, mitä virkaa olisi Kristuksella lainkaan. Silloinhan jokainen pääsisi omin avuin iankaikkiseen elämään. Usko on vaihtoehtona laille Raamatun mukaan.
        Uskon Raamattua enemmän kuin sinun harhojasi.
        Etkä ainakaan mikään luterilainen ole sanomaltasi.

>>"Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia,
        se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta.
        Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla
        ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,
        jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit
        jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen.
        Missä siis on kerskaaminen? Se on suljettu pois. Minkä lain kautta? Tekojenko lain? Ei, vaan uskon lain kautta.
        Niin päätämme siis, että ihminen vanhurskautetaan uskon kautta, ilman lain tekoja. ">"ja pyyhki pois sen kirjoituksen säädöksineen, joka oli meitä vastaan ja oli meidän vastustajamme; sen hän otti meidän tieltämme pois ja naulitsi ristiin.
        Hän riisui aseet hallituksilta ja valloilta ja asetti heidät julkisen häpeän alaisiksi; hän sai heistä hänen kauttaan voiton riemun.">"kun hän omassa lihassaan teki tehottomaksi käskyjen lain säädöksinensä, luodakseen itsessänsä nuo kaksi yhdeksi uudeksi ihmiseksi, tehden rauhan,
        ja yhdessä ruumiissa sovittaakseen molemmat Jumalan kanssa ristin kautta, kuolettaen itsensä kautta vihollisuuden.
        Ja hän tuli ja julisti rauhaa teille, jotka kaukana olitte, ja rauhaa niille, jotka lähellä olivat;
        sillä hänen kauttansa on meillä molemmilla pääsy yhdessä Hengessä Isän tykö.
        Niin ette siis enää ole vieraita ettekä muukalaisia, vaan te olette pyhien kansalaisia ja Jumalan perhettä."

• Bushmanni

Luin tuon sepustuksen moneen kertaan, mutta enpä siitä mitään irti saanut. Sekavaa rautalankateologiaa, joka pohjautuu Ellen Whiten lakifantasioihin. Laki on ihana...laki pelastaa...laki on mahtava....laki sitä ja laki tätä, hiiala hiiala hei.

Pistetäänpä tuon sekavan sepustuksen päälle hiukan Lutheria, niin lukija saa päättää, että kummalla on enemmän toimivaa Raamattua tukenaan. Alex vs. Luther.

Martti Luther galatalaiskirjeen selityksessä sivua 530-531, olkaa hyvä:

- Me siis sanomme: kymmenen käskyn lailla ei ole pienintäkään oikeutta syyttää ja kamalasti kauhistaa sitä omaatuntoa, missä Kristus armollansa hallitsee, koskapa Kristus on tuon oikeuden jo lakkauttanut.

Kun synti on meille anteeksi annettu siten, että Kristus antoi itsensä alttiiksi sen tähden, niin ei lailla, orjalla, ole enää oikeuttaa syyttää eikä kadotukseen tuomita meitä synnin tähden, se on meille anteeksi annettu, ja meistä on tullut vapaita. Poika teki meidät vapaiksi. Kristukseen uskoviin katsoen on siis koko laki poistettu.

Ja lisää:

MARTTI LUTHER, galatalaiskirjeen selitys s 201:

Sinä valtias, perkele, olehan vähän siivommalla ja käyttäydy maltillisesti. On eräs johonka minä uskon ja hänen nimensä on Kristus. Hän on kumonnut lain, tuominnut synnin, hävittänyt kuoleman, tuhonnut helvetin ja hän on, perkele, sinun perkeleesi, sillä hän on voittanut sinut ja ottanut sinut vangiksi niin, että et voi minua enää vahingoittaa, etkä ketään Häneen uskovia.

Ihmisjärki pitää kohteenaan lakia: tuon olen tehnyt, tuon olen jättänyt tekemättä. Uskolla ei kerrassaan ole muuta kohdetta kuin Kristus, joka on annettu attiiksi maailman syntien edestä. Se ei kiinnitä katsettaan rakkauteen, se ei sano: mitä olet tehnyt? Mitä olet rikkonut?

Vaan se sanoo: Mitä Kristus on tehnyt minun edestäni.

Ja tämä jälkeen Alex veisaa samaa virttä: laki on ihana, laki pelastaa, laki rakastaa, laki on pyhä ja laki on ikuinen......, mutta lukekaa mitä LUTHER sanoi. Lukekaa niin monta kertaa, että ymmärrätte.

• alex-kasi
        Utulila kirjoitti:

>>"Joku sanoi tässä aikaisemmin, että käskyillä ei ole mitään tekemistä iankaikkisen elämän kanssa – mikä on luonnollisesti väärin." >>

Olet väärässä!
        Ei minustakaan käskyillä ole mitään tekemistä iankaikkisen elämän kanssa. Jos olisi niin, mitä virkaa olisi Kristuksella lainkaan. Silloinhan jokainen pääsisi omin avuin iankaikkiseen elämään. Usko on vaihtoehtona laille Raamatun mukaan.

>>"Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia,
        se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta.
        ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,
        jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit
        jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen.
        Missä siis on kerskaaminen? Se on suljettu pois. Minkä lain kautta? Tekojenko lain? Ei, vaan uskon lain kautta.
        Niin päätämme siis, että ihminen vanhurskautetaan uskon kautta, ilman lain tekoja. ">"ja pyyhki pois sen kirjoituksen säädöksineen, joka oli meitä vastaan ja oli meidän vastustajamme; sen hän otti meidän tieltämme pois ja naulitsi ristiin.
        Hän riisui aseet hallituksilta ja valloilta ja asetti heidät julkisen häpeän alaisiksi; hän sai heistä hänen kauttaan voiton riemun.">"kun hän omassa lihassaan teki tehottomaksi käskyjen lain säädöksinensä, luodakseen itsessänsä nuo kaksi yhdeksi uudeksi ihmiseksi, tehden rauhan,
        ja yhdessä ruumiissa sovittaakseen molemmat Jumalan kanssa ristin kautta, kuolettaen itsensä kautta vihollisuuden.
        Ja hän tuli ja julisti rauhaa teille, jotka kaukana olitte, ja rauhaa niille, jotka lähellä olivat;
        Niin ette siis enää ole vieraita ettekä muukalaisia, vaan te olette pyhien kansalaisia ja Jumalan perhettä."

Vai olen väärässä ????

Eikö Jeesus pitänyt Jumalan lakia? MEIDÄN EDESTÄMME - jos et edes sitä ymmärrä niin - ala alusta.. Ota Raamattu ja ala alusta .. alussa Jumala loi taivaan ja maan...

Muuten sanohan mikset LUE MITÄ KIRJOITAN?

Olen aika varma ettet ole lukenut - vai oletko tosiaan noin ymmärtämätön?

En minä näitä sinulle ala uusiksi asioita selittämään - ei siitä tunnu olevan mitään apua - olet joko itsetietoinen tai sitten kovin ymmärtämätön.

alex

• alex-kasi
        Bushmanni kirjoitti:

Luin tuon sepustuksen moneen kertaan, mutta enpä siitä mitään irti saanut. Sekavaa rautalankateologiaa, joka pohjautuu Ellen Whiten lakifantasioihin. Laki on ihana...laki pelastaa...laki on mahtava....laki sitä ja laki tätä, hiiala hiiala hei.

Pistetäänpä tuon sekavan sepustuksen päälle hiukan Lutheria, niin lukija saa päättää, että kummalla on enemmän toimivaa Raamattua tukenaan. Alex vs. Luther.

Martti Luther galatalaiskirjeen selityksessä sivua 530-531, olkaa hyvä:

- Me siis sanomme: kymmenen käskyn lailla ei ole pienintäkään oikeutta syyttää ja kamalasti kauhistaa sitä omaatuntoa, missä Kristus armollansa hallitsee, koskapa Kristus on tuon oikeuden jo lakkauttanut.

Kun synti on meille anteeksi annettu siten, että Kristus antoi itsensä alttiiksi sen tähden, niin ei lailla, orjalla, ole enää oikeuttaa syyttää eikä kadotukseen tuomita meitä synnin tähden, se on meille anteeksi annettu, ja meistä on tullut vapaita. Poika teki meidät vapaiksi. Kristukseen uskoviin katsoen on siis koko laki poistettu.

Ja lisää:

MARTTI LUTHER, galatalaiskirjeen selitys s 201:

Sinä valtias, perkele, olehan vähän siivommalla ja käyttäydy maltillisesti. On eräs johonka minä uskon ja hänen nimensä on Kristus. Hän on kumonnut lain, tuominnut synnin, hävittänyt kuoleman, tuhonnut helvetin ja hän on, perkele, sinun perkeleesi, sillä hän on voittanut sinut ja ottanut sinut vangiksi niin, että et voi minua enää vahingoittaa, etkä ketään Häneen uskovia.

Ihmisjärki pitää kohteenaan lakia: tuon olen tehnyt, tuon olen jättänyt tekemättä. Uskolla ei kerrassaan ole muuta kohdetta kuin Kristus, joka on annettu attiiksi maailman syntien edestä. Se ei kiinnitä katsettaan rakkauteen, se ei sano: mitä olet tehnyt? Mitä olet rikkonut?

Vaan se sanoo: Mitä Kristus on tehnyt minun edestäni.

Ja tämä jälkeen Alex veisaa samaa virttä: laki on ihana, laki pelastaa, laki rakastaa, laki on pyhä ja laki on ikuinen......, mutta lukekaa mitä LUTHER sanoi. Lukekaa niin monta kertaa, että ymmärrätte.

A) Luther on kuollut eikä voi keskustella kanssasi.

B) En tiedä mitään Ellen White'n fantasioista - joten väärin taas - minä kirjoitan Raamatun sanomasta, josta et omien sanojesi mukaan ymmärtänyt mitään, mutta johon nyt (yhä omien sanojesi mukaan panet vähän Lutheria :)...

Voi teidän kanssanne - olette päivän selvästi anti-adventismin sokaisemia.

alex

• alex-kasi kirjoitti:

A) Luther on kuollut eikä voi keskustella kanssasi.

B) En tiedä mitään Ellen White'n fantasioista - joten väärin taas - minä kirjoitan Raamatun sanomasta, josta et omien sanojesi mukaan ymmärtänyt mitään, mutta johon nyt (yhä omien sanojesi mukaan panet vähän Lutheria :)...

Voi teidän kanssanne - olette päivän selvästi anti-adventismin sokaisemia.

alex

Mitä enemmän korostat ulkoisia kylttejä sen vähemmän sinussa asuu Jumalan ohjaava Pyhähenki. Etkö luota Jumalan Pyhähenkeen lainkaan, kun joudut adventistien tavoin lakiin turvautua ja sitä pullistellen kulkea??

""ei niin, että meillä itsellämme olisi kykyä ajatella jotakin, ikäänkuin se tulisi meistä itsestämme, vaan se kyky, mikä meillä on, on Jumalasta,
        joka myös on tehnyt meidät kykeneviksi olemaan uuden liiton palvelijoita, ei kirjaimen, vaan Hengen; sillä kirjain kuolettaa, mutta Henki tekee eläväksi."" (2 kor. 3)

• annu42

Ymmärsin silloisen kirjoituksesi, joten ei siinä minulle ollut mitään vaikeaselkoista, ehkä muille oli...Enkä vastauksestasikaan mitään negatiivista löytänyt. Ollaan edelleen kavereita. ;o)

• alex-kasi
        annu42 kirjoitti:

Ymmärsin silloisen kirjoituksesi, joten ei siinä minulle ollut mitään vaikeaselkoista, ehkä muille oli...Enkä vastauksestasikaan mitään negatiivista löytänyt. Ollaan edelleen kavereita. ;o)

ja toivon mukaan ollaan jopa molemmat menossa samaan Jumalan valtakuntaankin, eikä varmasti olla menossa riitelemään.. :) ..

alex

• alex-kasi
        Utulila kirjoitti:

Mitä enemmän korostat ulkoisia kylttejä sen vähemmän sinussa asuu Jumalan ohjaava Pyhähenki. Etkö luota Jumalan Pyhähenkeen lainkaan, kun joudut adventistien tavoin lakiin turvautua ja sitä pullistellen kulkea??

""ei niin, että meillä itsellämme olisi kykyä ajatella jotakin, ikäänkuin se tulisi meistä itsestämme, vaan se kyky, mikä meillä on, on Jumalasta,
        joka myös on tehnyt meidät kykeneviksi olemaan uuden liiton palvelijoita, ei kirjaimen, vaan Hengen; sillä kirjain kuolettaa, mutta Henki tekee eläväksi."" (2 kor. 3)

voiko Raamattu aueta ihmiselle joka ei kuuntele Jumalan Pyhän Hengen ohjausta.. voin sanoa että ei voi.. vaan heissä käy toteen Esaiaan ennustus, joka sanoo: 'Kuulemalla kuulkaa, älkääkä ymmärtäkö, ja näkemällä nähkää, älkääkä käsittäkö.

Pyhä Henki on Jumalasta ja ilmoittaa Sanan merkityksen - niille jotka avaavat sydämmensä..

Suoraan sanoen ole erittäin - tai paremminkin ERITTÄIN - epäilevällä kannalla, että esimerkiksi alla olevassa linkissä olisi kysymys Pyhästä Hengestä..

http://www.youtube.com/watch?v=YVIPF_PmHuQ&feature=related

alex

• benedi= siunattu
        Utulila kirjoitti:

>>"Joku sanoi tässä aikaisemmin, että käskyillä ei ole mitään tekemistä iankaikkisen elämän kanssa – mikä on luonnollisesti väärin." >>

Olet väärässä!

Etpa ymmartanyt,
        Teemmeko lain mitatt;maksi uskon kautta, pois se, vaan me vahvistamme lain!

Uskova ei pelastu lain kautta, silla lain kautta tulee synnin tunto!

Synnin tunnossaan ihminen loytaa Jeesuksen joka antaa synnit anteeksi kastetulle sielulle!
        ja puhdistaa hanet kaikesta vaaryydesta eli lain rikkomuksista!

T'man jalkeen tama ihminen on uusi luomus, se mika oli vanhaa on kadonnut , ...katso, uusi on sijaan tullut!

Tama ihminen uskoessaan Jeesukseen pysyy etalla toisen aviopuolison sangystam ja rahakukkarolta jne,

Miksi
        Siksi koska usko ei tee lakia mitatt;maksi, vaan se vahvistaa , sen asian ettei niin enaa saa toimia mita laki kieltaa!

On kaikkein paras, etta laki tulee noudatetuksi niissa kahdessa rakkaus sanassa,....se sopii meille kaikille...myos Jumalalle, Jeesukselle ja Pyhalle Hengelle ja kaille uskovien seurakunnille!

• annu42
        alex-kasi kirjoitti:

voiko Raamattu aueta ihmiselle joka ei kuuntele Jumalan Pyhän Hengen ohjausta.. voin sanoa että ei voi.. vaan heissä käy toteen Esaiaan ennustus, joka sanoo: 'Kuulemalla kuulkaa, älkääkä ymmärtäkö, ja näkemällä nähkää, älkääkä käsittäkö.

Pyhä Henki on Jumalasta ja ilmoittaa Sanan merkityksen - niille jotka avaavat sydämmensä..

Suoraan sanoen ole erittäin - tai paremminkin ERITTÄIN - epäilevällä kannalla, että esimerkiksi alla olevassa linkissä olisi kysymys Pyhästä Hengestä..

alex

Jeesuksen ylösnousemus
        Matt. 28:1.6 Sapatin päätyttyä, viikon ensimmäisen päivän koittaessa, tulivat Magdalan Maria ja se toinen Maria katsomaan hautaa. [28:1-10: Mark. 16:1-8; Luuk. 23:56-24:12; Joh. 20:1-10]
        Äkkiä maa alkoi vavahdella ja järistä, sillä Herran enkeli laskeutui taivaasta. Hän tuli haudalle, vieritti kiven pois ja istuutui sille.
        Hän oli hohtava kuin salama ja hänen vaatteensa olivat valkeat kuin lumi.
        Vartijat pelästyivät häntä niin, että alkoivat vapista ja kaatuivat maahan kuin kuolleet.
        Enkeli kääntyi naisten puoleen ja sanoi: "Älkää te pelätkö. Minä tiedän, että te etsitte ristiinnaulittua Jeesusta.
        Ei hän ole täällä, hän on noussut kuolleista, niin kuin itse sanoi. Tulkaa katsomaan, tuossa on paikka, jossa hän makasi. [Matt. 12:40, 16:21 ]

Yllä olevassa kohdassa sotilaat kaatuivat. Olivatko he Jumalan palvelijoita? Eivät olleet, he olivat siellä vastustajien palveluksessa. Myöhemmin he vielä lisäsivät syntiään valehtelemalla, mitä oli tapahtunut. --- ja he kaatuivat.

Kylläkin Jumalan voimasta, mutta tässä kappaleessa on toinenkin pointti. Naiset, heikot naiset, jotka etsivät Jeesusta voidellakseen hänen ruumiinsa, eivät kaatuneet. Heille enkeli sanoi: "Älkää te pelätkö. Minä tiedän, että te etsitte ristiinnaulittua Jeesusta." --- ja he eivät kaatuneet.

Minä suuresti epäilen,kaatuuko kukaan Jumalan lapsi, sillä Jumalahan on hän, joka pitää meidät pysytssä kaikkien henkivaltojen edessä. Rea Aalto kertoi kerran kokemuksensa tällaisesta kokouksesta ja kaatumisestaan, eikä hänkään kaiken kokeneena sitä Jumalan voimaksi sanonut. Mieluimmin hän kertoi pahojen henkien olleen liikkeellä ja vanginneen heidät lattiaan. Varmaan todistuksen löytää hakukoneella hänen nimellään, jos näkee vaivaa etsiä.

Ystäväni mies alkoi tulla väkivaltaiseksi ja vihoissaan muutti yläkertaan nukkumaan. Vaimo meni hänen luokseen ylös ja sanoi: Sinä voit tulla omaan vuoteeseen, jos haluat. Mies huusi, ettei tule ja aikoi lyödä vaimoaan. Nyt vaimo sanoi vain: Jeesus auta! ja kas vain miehen käsi vaipui voimattomana alas, eikä hän sen koommin vaimoonsa koskenut. No, erohan siitä tuli, mutta loppuun asti vaimo yritti tehdä sovintoa, koska hän oli uskovainen ihminen ja ajatteli, ettei ero ole ratkaisu. Myöhemmin sitten selvisi, että mies oli jo löytänyt toisen. Eikö hänenkin toimintansa ollut Jumalan tahdon vastaista, kun toista naista avioliitossaan jo ajatteli? Siis vastustajat kaatuvat tai Jumala haluaa varoittaa uskomasta vieraisiin voimiin. Sen uskon.

• alex-kasi kirjoitti:

alex

Ei noissa Hinnin kokouksissa olla aidon ja oikean Pyhänhengen toiminnan kanssa tekemisissä.
        Olen nähnyt kaikenlaisia karismaattisia kokouksia elämän aikana. Ja tiedän hyvin sielullisuuden vaarat.

• alex-kasi
        Utulila kirjoitti:

Ei noissa Hinnin kokouksissa olla aidon ja oikean Pyhänhengen toiminnan kanssa tekemisissä.
        Olen nähnyt kaikenlaisia karismaattisia kokouksia elämän aikana. Ja tiedän hyvin sielullisuuden vaarat.

mielesatäni..

Nuo kokoukset ovat minullekin vain ihmisiä sokaisevia spititismisiä tilaisuuksia, joissa Jumalan Sana on lähes täysin sivuutettu, olen usein miettinyt että kuinkahan syvälle ihmiseen nuo kokemukset painavat merkkinsä, ehkä se on erilaista eri ihmisillä.. Spiritismi ei ole Jumalasta - Raamattu tosiasiassa jopa kieltää sellaisen sellaisen toiminan...

alex

• Utulila kirjoitti:

Olet väärässä!

Kyllä alexin hengellisyys kyseenalaistuu jo niinkin pienessä testissä, että kun hän ei voi tunnustaa, ettei
        hänen suosimiaan ikuinen piina sekä ku-olemattomuus -sanontoja ei löydy Raamatusta.
        LIHALLINEN YLPEYS estää alistumasta Raamatun käyttämiin termeihin.

Utulilan esiinnostama sanankohta osoittaa, että ainakin Utulilalla on silmät hengellisyyden maailmaan:

>>"kun hän omassa lihassaan teki tehottomaksi käskyjen lain säädöksinensä, luodakseen itsessänsä nuo kaksi yhdeksi uudeksi ihmiseksi, tehden rauhan,

• benedi= siunattu kirjoitti:

Etpa ymmartanyt,
        Teemmeko lain mitatt;maksi uskon kautta, pois se, vaan me vahvistamme lain!

Uskova ei pelastu lain kautta, silla lain kautta tulee synnin tunto!

Synnin tunnossaan ihminen loytaa Jeesuksen joka antaa synnit anteeksi kastetulle sielulle!
        ja puhdistaa hanet kaikesta vaaryydesta eli lain rikkomuksista!

T'man jalkeen tama ihminen on uusi luomus, se mika oli vanhaa on kadonnut , ...katso, uusi on sijaan tullut!

Tama ihminen uskoessaan Jeesukseen pysyy etalla toisen aviopuolison sangystam ja rahakukkarolta jne,

Miksi
        Siksi koska usko ei tee lakia mitatt;maksi, vaan se vahvistaa , sen asian ettei niin enaa saa toimia mita laki kieltaa!

On kaikkein paras, etta laki tulee noudatetuksi niissa kahdessa rakkaus sanassa,....se sopii meille kaikille...myos Jumalalle, Jeesukselle ja Pyhalle Hengelle ja kaille uskovien seurakunnille!

Benedi:
        "Tämä ihminen uskoessaan Jeesukseen pysyy eäälla toisen aviopuolison sangystä ja rahakukkarolta jne,"

Onpa sinulla siunatun hyvä käsitys uskovaisista, benedi. Raamattu puhuu aivan toista Daavidista - Jumalan
        mielen mukaisesta miehestä - ja Aabrahamista - uskomme isästä - joka oli valmis niinkuin olit sinäkin,
        antamaan vaimonsa toisen käyttöön.

Room. 7:24 Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?
        25 Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta!
        Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.

Room. 3:12
        kaikki ovat poikenneet pois, kaikki tyynni kelvottomiksi käyneet;
        ei ole ketään, joka tekee sitä, mikä hyvä on, ei yhden yhtäkään.

Jos benedi on sitten vihdoin se yhden yksi, niin epäilenpä että hän on itse antikristus.

• Utulila kirjoitti:

""ei niin, että meillä itsellämme olisi kykyä ajatella jotakin, ikäänkuin se tulisi meistä itsestämme,
        vaan se kyky, mikä meillä on, on Jumalasta,
        joka myös on tehnyt meidät kykeneviksi olemaan uuden liiton palvelijoita, ei kirjaimen, vaan Hengen;
        sillä kirjain kuolettaa, mutta Henki tekee eläväksi."" (2 kor. 3)

Jos oikeaoppisuus pelastaisi niinkuin benedi niin siunatun selkeästi on täällä kantansa ilmaissut tai jos
        oikeaoppisuus olisi edellytys pelastukselle niinkuin alex on täällä järkeillyt useasti - ristin uhri olisi turha.

1. Kor. 1:17
        Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan -
        ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi.

1. Kor. 1:19
        Onhan kirjoitettu: "Minä hävitän viisasten viisauden,
        ja ymmärtäväisten ymmärryksen minä teen mitättömäksi".

1. Kor. 1:28
        ja sen, mikä maailmassa on halpasukuista ja halveksittua, sen Jumala valitsi,
        sen, joka ei mitään ole, tehdäksensä mitättömäksi sen, joka jotakin on,

Gal. 2:21
        En minä tee mitättömäksi Jumalan armoa, sillä jos vanhurskaus on saatavissa lain kautta,
        silloinhan Kristus on turhaan kuollut.

Gal. 3:17
        Minä tarkoitan tätä: Jumalan ennen vahvistamaa testamenttia
        ei neljänsadan kolmenkymmenen (430) vuoden perästä tullut laki voi kumota,
        niin että se tekisi lupauksen mitättömäksi.

Mahdollisesti joku huomasi super extra bonus asian:
        Raamattu tulkitsee Jumalan testamentanneen meille armon jo paratiisissa, 430 vuotta ennen lakia.
        Niin, niin. Eedenissä ei suinkaan annettu lakia vaan armolupaus niille, jotka uskovat.

Herran armossa,
        Antti

• AnttiVKantola kirjoitti:

""ei niin, että meillä itsellämme olisi kykyä ajatella jotakin, ikäänkuin se tulisi meistä itsestämme,
        vaan se kyky, mikä meillä on, on Jumalasta,
        joka myös on tehnyt meidät kykeneviksi olemaan uuden liiton palvelijoita, ei kirjaimen, vaan Hengen;
        sillä kirjain kuolettaa, mutta Henki tekee eläväksi."" (2 kor. 3)

Jos oikeaoppisuus pelastaisi niinkuin benedi niin siunatun selkeästi on täällä kantansa ilmaissut tai jos
        oikeaoppisuus olisi edellytys pelastukselle niinkuin alex on täällä järkeillyt useasti - ristin uhri olisi turha.

1. Kor. 1:17
        Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan -
        ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi.

1. Kor. 1:19
        Onhan kirjoitettu: "Minä hävitän viisasten viisauden,
        ja ymmärtäväisten ymmärryksen minä teen mitättömäksi".

1. Kor. 1:28
        ja sen, mikä maailmassa on halpasukuista ja halveksittua, sen Jumala valitsi,
        sen, joka ei mitään ole, tehdäksensä mitättömäksi sen, joka jotakin on,

En minä tee mitättömäksi Jumalan armoa, sillä jos vanhurskaus on saatavissa lain kautta,

Gal. 3:17
        Minä tarkoitan tätä: Jumalan ennen vahvistamaa testamenttia
        ei neljänsadan kolmenkymmenen (430) vuoden perästä tullut laki voi kumota,
        niin että se tekisi lupauksen mitättömäksi.

Mahdollisesti joku huomasi super extra bonus asian:
        Raamattu tulkitsee Jumalan testamentanneen meille armon jo paratiisissa, 430 vuotta ennen lakia.
        Niin, niin. Eedenissä ei suinkaan annettu lakia vaan armolupaus niille, jotka uskovat.

Herran armossa,
        Antti

Lupaus siis annettiin jo Eedenissä alkujaan, mutta laista tietämättömässä Aabrahamissa, 430 vuotta ennen
        laintietoa, annettiin ihan testamenttina pelastus armosta uskon kautta, sillä Jumala tulkitsi Aabrahamin
        uhranneen Iisakkinsa. Meillä, toisin kuin Aabrahamilla, on laki piiskaamassa Kristuksen turviin.

Aabrahamin sanotaan vaeltaneen Jumalan yhteydessä ja olleen Jumalan ystävä. uskon yhteyden vuoksi
        hän ei mitään laintietoa tarvinnutkaan. Niille, jotka tahtovat vaeltaa etäänpänä tai jopa jumalattomina,
        niille laki on suunnattu ensisijaisesti.

Jeesus itse takaa armon tien, mutta laki säädettiin annettiin enkelien kautta, välimiehenä Mooses,
        430 vuotta jälkeen Aabrahamin, uskomme isän.

Gal. 3:19
        Mitä varten sitten on laki? Se on rikkomusten tähden jäljestäpäin lisätty olemaan siihen asti, kunnes oli tuleva se siemen, jolle lupaus oli annettu; ja se säädettiin enkelien kautta, välimiehen kädellä.

1. Tim. 1:9
        ja tiedetään, että lakia ei ole pantu vanhurskaalle, vaan laittomille ja niskoitteleville, jumalattomille ja syntisille, epähurskaille ja epäpyhille, isänsä tappajille ja äitinsä tappajille, murhamiehille, ...

• AnttiVKantola kirjoitti:

Lupaus siis annettiin jo Eedenissä alkujaan, mutta laista tietämättömässä Aabrahamissa, 430 vuotta ennen
        laintietoa, annettiin ihan testamenttina pelastus armosta uskon kautta, sillä Jumala tulkitsi Aabrahamin
        uhranneen Iisakkinsa. Meillä, toisin kuin Aabrahamilla, on laki piiskaamassa Kristuksen turviin.

Aabrahamin sanotaan vaeltaneen Jumalan yhteydessä ja olleen Jumalan ystävä. uskon yhteyden vuoksi
        hän ei mitään laintietoa tarvinnutkaan. Niille, jotka tahtovat vaeltaa etäänpänä tai jopa jumalattomina,
        niille laki on suunnattu ensisijaisesti.

Jeesus itse takaa armon tien, mutta laki säädettiin annettiin enkelien kautta, välimiehenä Mooses,
        430 vuotta jälkeen Aabrahamin, uskomme isän.

Gal. 3:19
        Mitä varten sitten on laki? Se on rikkomusten tähden jäljestäpäin lisätty olemaan siihen asti, kunnes oli tuleva se siemen, jolle lupaus oli annettu; ja se säädettiin enkelien kautta, välimiehen kädellä.

1. Tim. 1:9
        ja tiedetään, että lakia ei ole pantu vanhurskaalle, vaan laittomille ja niskoitteleville, jumalattomille ja syntisille, epähurskaille ja epäpyhille, isänsä tappajille ja äitinsä tappajille, murhamiehille, ...

Kaksinkertaisesti on uskon tien armotestamentti vahvistettu kuoleman kautta, sillä Iisakin uhraamisen lisäksi
        tapahtui se, että Jumala toimitti uhrauksen lupauksensa pantiksi ...

1. Moos. 15:17
        Ja kun aurinko oli laskenut ja oli tullut pilkkopimeä,
        näkyi suitsuava pätsi ja liekehtivä tuli, joka liikkui uhrikappaleiden välissä.

http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=1. Moos. 15:1&rnd=1295565977823

Toki se varsinainen uhri on Kristus.

• Utulila kirjoitti:

Olet väärässä!

Selvää Alex kasin ilmaisuja. Ehkäpä Alex on hieman kehittyneempi tiedoissaan, elikä Paavalin kaltainen, joka ei väännä kieroon kirjoituksia oman mielihalunsa mukaan! Jokainen ihminen ajattelee omalla tavallaan.

En minä ainakaan alistu omien varmojen tosiasioiden väärentäjien ystäviksi, jotka oman mielihalunsa
        mukaan kääntävät asioita itselleen sopiviksi, vaikka Evankeliumi kertoo aivan toista.

• kun tulet
        Utulila kirjoitti:

Olet väärässä!

todelliseen uskoon, siis synnyt uudesti ylhäältä, niin ne siirtyvät silloin automaattisesti tajunnan tasolle, eli sinun omatuntosi( on Jumalan ääni sisimmässäsi) TIETÄÄ uskovassa mikä on oikein ja mikä väärin.

Sillä uudestisyntymässä Jumalan käskyt vain vahvistuvat ihmisen elämässä, koska hän nyt haluaa elää KOKOSYDÄMISESTI Jumalalle; oikeudenmukaisesti ja omantuntonsa ääntä kuunnellen.

• karlpaul
        alex-kasi kirjoitti:

alex

Hyvin valitettavaa, ettei raamattu ole auennut alexille! Hänellä ei ole henkistä näkemystä raamatun sisältämästä sanomasta joka kätkeytyy Kristuselämään siihen elämänymmärrykseen joka kirjaimen sisäisen merkityksen sisään kätkeytyy, tämän ymmärtäminen puuttuu alexilta.

• Sillä ei sinulla ole
        karlpaul kirjoitti:

Hyvin valitettavaa, ettei raamattu ole auennut alexille! Hänellä ei ole henkistä näkemystä raamatun sisältämästä sanomasta joka kätkeytyy Kristuselämään siihen elämänymmärrykseen joka kirjaimen sisäisen merkityksen sisään kätkeytyy, tämän ymmärtäminen puuttuu alexilta.

oikeutta toimia uskon tuomarina veljellesi, koska VAIN Jeesus Kristus on Jumalan valtuuttama tuomari ja vain hän näkee sydämeen.

Sinun tietosi alexista on vai pelkkää luuloa ja syyttäjähenkinen puheesi lähimäisestäsi on vain oman sairaan mielesi ruokkimista.

• ALEX ON HYVÄ MAALARI TURHUUDEN MARKKINOILLA

### Jumalan laki on rakkaudellinen ja hyvä.
      Kirjoittanut: alex-kasi
      1.3.2009 klo 16.30
      Miksi tämä asia on niin vaikeaa joillekin ymmärtää,
      Jumalan laki on hyvä, rakkaudellinen ja tarpeellinen
      ..ei uhkaus.. vaan ohje elämään. ###

AIVAN oikeutetsuti ja oikeudenmukaisesti Utulilaa hämmästyttää,
      onko alex uskovainen, sillä aivan omaperäiset käsitteet alexin
      ajatusmaailmaa HALLITSEVAT! Alex koettaa filosofisesti yhdistellä
      Raamatun käsitteitä toisiinsa aasinsillanomaisten sananparsien
      avulla - kuten tuo "rakkaudellinen laki". Pikkusen kommentoin - en
      alexia, mutta sitä, että Jumala ei ole Laki vaan Rakkaus.

Alex-kasi on HYVÄ - niinkuin hänen edustamansa lakikin on hyvä.
      Alex-kasi on hyödytöm ja voimaton uneksija - kuten lakikin on-
      Nämä eivät ole ihmisen keksimiä käsityksiä, vaan Jumalan luonnehtimia!

Room. 7:12
      Laki itse on silti pyhä, ja käsky on pyhä, oikea ja HYVÄ.
      [Ps. 19:8,9; 1. Tim. 1:8]

Hepr. 7:18
      Täten kyllä entinen säädös kumotaan,
      koska se oli voimaton ja hyödytön.

Hepr.kirjeen kirjoitti todennäköisesti Apollos (mm. Lutherin käsitys),
      joka oli täydellinen laintuntija, mitä Jumalan lakiin ja säädöksiin tulee.

Paavali ennen uskoontuloaan rakensi kaiken lain varaan - ja siksi
      vainosi seurakuntaa, kuten alex tänään.

Fil. 3:6
      Intoon nähden seurakunnan vainooja,
      lain vanhurskauteen nähden nuhteeton

Uudestisyntynyt Paavali ei nähnyt lain rakentavan MITÄÄN!

Gal. 3:12
      Mutta laki ei rakenna mitään uskon varaan, vaan:
      "Joka tekee mitä laki vaatii, saa siitä elämän."
      [3. Moos. 18:5; Hes. 20:11; Room. 10:5]

Adventisti tosin luulee sapatin kautta pääsevänsä taivaaseen, sinne
      kaikkeinpyhimpään siis. Mutta se ovi on kertakaikkiaan suljettu:

Ef. 2:9
      Ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi.

SULJETTU OVI - LAIN TIE !

Room. 11:32
      Sillä Jumala on sulkenut kaikki tottelemattomuuteen,
      että hän kaikkia armahtaisi.

Gal. 3:22
      Mutta Raamattu on sulkenut
      KAIKKI SYNNIN ALLE,
      että se, mikä luvattu oli,
      annettaisiin uskosta Jeesukseen Kristukseen
      niille, jotka uskovat.

Room. 7:10
      Ja minä kuolin. Niin kävi ilmi, että käskysana,
      joka oli oleva minulle elämäksi,
      olikin minulle kuolemaksi.

Jumala on valmistanut alexia varten uuden verrattoman tien.
      Nähtäväksi jää, kääntyykö alex vasemmalta tuolle oikealle tielle.

1. Kor. 12:31
      Pyrkikää osallisiksi parhaimmista armolahjoista.
      Ja vielä minä osoitan teille tien, verrattoman tien.
      1. Kor. 13:1
      Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä,
      mutta minulla ei olisi rakkautta,
      olisin minä vain helisevä vaski tai kilisevä kulkunen.

Room. 3:21
      Mutta nyt Jumalan vanhurskaus,
      josta laki ja profeetat todistavat,
      on ilmoitettu ilman lakia.

Älä jää rannalle ruikuttamaan, Alex-kasi !!!
      Antti    

• alex-kasi

juoruiluksi - varsinkin kun puhutaan puuta heinää ihmisistä kuten te (Utulila ja Antti) teette kirjoituksissanne.

Mutta ok - sanotaan ettette tajua mitä ihmiset kirjoittavat - johtunee niistä ennakkoluuloisita asenteistanne joilla pohjustatte potaskan puhumistanne minusta..

Aika kummallista kuitenkin että uskoviksi itsensä laskevat viitsivät alentaa itsensä (sillä siitä juuri on kysymys) tuollaiseen..

Mitä Jeesus vastakaan kun opetuslapset kysyivät ketä on suurin taivasten valtakunnassa..

Poraskan puhujat ? ei kai... :)

Joskus olis mukava keskustellakin mutta se ei ole mahdollista koska lähes aina muutetaan ihmisten (eikä vain minun) kirjoituksia toisiksi..

Esimerkiksi väitetään että lailla ei olisi mitään tekemistä pelastuksen kanssa ?? Joka sellaista sanoo ei ole oikein ymmärtänyt mitä Jumalan tahto on ja mitä Jeesus teki maailmassa ollessaan..

Me olemme Jumalanlain rikkojia ja Jeesus on sen täyttäjä - ja sitten nämä sanovat että ei lailla ole mitään tekemistä pelastuksessa.

Kuten sanottu ettette ymmärrä mitä Jumalan laki ON - jos sellaista sanotte.

alex

• alex-kasi kirjoitti:

juoruiluksi - varsinkin kun puhutaan puuta heinää ihmisistä kuten te (Utulila ja Antti) teette kirjoituksissanne.

Mutta ok - sanotaan ettette tajua mitä ihmiset kirjoittavat - johtunee niistä ennakkoluuloisita asenteistanne joilla pohjustatte potaskan puhumistanne minusta..

Aika kummallista kuitenkin että uskoviksi itsensä laskevat viitsivät alentaa itsensä (sillä siitä juuri on kysymys) tuollaiseen..

Mitä Jeesus vastakaan kun opetuslapset kysyivät ketä on suurin taivasten valtakunnassa..

Poraskan puhujat ? ei kai... :)

Joskus olis mukava keskustellakin mutta se ei ole mahdollista koska lähes aina muutetaan ihmisten (eikä vain minun) kirjoituksia toisiksi..

Esimerkiksi väitetään että lailla ei olisi mitään tekemistä pelastuksen kanssa ?? Joka sellaista sanoo ei ole oikein ymmärtänyt mitä Jumalan tahto on ja mitä Jeesus teki maailmassa ollessaan..

Me olemme Jumalanlain rikkojia ja Jeesus on sen täyttäjä - ja sitten nämä sanovat että ei lailla ole mitään tekemistä pelastuksessa.

alex

" Me olemme Jumalanlain rikkojia ja Jeesus on sen täyttäjä - ja sitten nämä sanovat että ei lailla ole mitään tekemistä pelastuksessa.
        alex "

Viestisi alkavat olla yhtä tyhjänpäiväistä vääntämistä kuin Jarlaun hölötykset.

Ja lailla ei tietenkään ole mitään tekemistä pelastuksen kanssa, mutta paljonkin pelastumattomuuden kanssa!

En minä tee mitättömäksi Jumalan armoa,
        sillä jos vanhurskaus on saatavissa lain kautta,

1.Kor.15:1
        Veljet, minä johdatan teidät tuntemaan sen evankeliumin, jonka minä teille julistin, jonka te myöskin olette ottaneet vastaan ja jossa myös pysytte
        2 ja jonka kautta te myös pelastutte, jos pidätte siitä kiinni semmoisena, kuin minä sen teille julistin, ellette turhaan ole uskoneet.

Laki ja armo asiassa minä ja Utulila olemme kyllä minun mielestäni samoilla linjoilla adventistien kanssa,
        joten emme lainkaan sinun kanssasi. Utulila lienee sinun kanssasi samaa mieltä vain siinä asiassa, ettei ole
        syytä kuulua mihinkään seurakuntaan.

Tit. 2:11 Sillä Jumalan armo on ilmestynyt pelastukseksi kaikille ihmisille

Tuomio on joka vapauttava tai syyttävä riippumasta lainkaan laintuntemisesta tai lain olemassaolosta:

Room. 2:12
        Sillä kaikki, jotka ilman lakia ovat syntiä tehneet, ne myös ilman lakia hukkuvat, ja kaikki, jotka lain alaisina ovat syntiä tehneet, ne lain mukaan tuomitaan;

Room. 3:21 Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia,
        Room. 3:28 Niin päätämme siis, että ihminen vanhurskautetaan uskon kautta, ilman lain tekoja.

Jos tutkisit Raamattua, huomaisit että Uusi Testamentti toteaa pelastuksen lupaavan testamentin annetuksi
        jo 430 vuotta ennen lakia ja huomauttaa sitten, ettei 430 vuotta jälkeenpäin tullut laki voi sitä kumota.
        Pisteenä iin päälle vielä siinä sanotaan, että laki säädettiin enkelien kautta ja välimiehen kautta (Mooses).
        Mutta armon tien vahvistaa Jumala itse Kristuksessa Golgatalla. Joten sinä olet täysin väärässä lakisi kanssa.
        Toki käsitän että sinä vain tahallasi tekeydyt typeräksi, kun olet vannoutunut viisastelija.

1. Tim. 6:4
        niin hän on paisunut eikä ymmärrä mitään, vaan on riitakysymyksien ja sanakiistojen kipeä,
        joista syntyy kateutta, riitaa, herjauksia, pahoja epäluuloja,

Tit. 3:9
        Mutta vältä mielettömiä riitakysymyksiä ja sukuluetteloita ja kinastelua ja kiistoja laista,
        sillä ne ovat hyödyttömiä ja turhia.

:)

• alex-kasi
        AnttiVKantola kirjoitti:

" Me olemme Jumalanlain rikkojia ja Jeesus on sen täyttäjä - ja sitten nämä sanovat että ei lailla ole mitään tekemistä pelastuksessa.
        alex "

Viestisi alkavat olla yhtä tyhjänpäiväistä vääntämistä kuin Jarlaun hölötykset.

Ja lailla ei tietenkään ole mitään tekemistä pelastuksen kanssa, mutta paljonkin pelastumattomuuden kanssa!

En minä tee mitättömäksi Jumalan armoa,
        sillä jos vanhurskaus on saatavissa lain kautta,

1.Kor.15:1
        Veljet, minä johdatan teidät tuntemaan sen evankeliumin, jonka minä teille julistin, jonka te myöskin olette ottaneet vastaan ja jossa myös pysytte
        2 ja jonka kautta te myös pelastutte, jos pidätte siitä kiinni semmoisena, kuin minä sen teille julistin, ellette turhaan ole uskoneet.

Laki ja armo asiassa minä ja Utulila olemme kyllä minun mielestäni samoilla linjoilla adventistien kanssa,
        joten emme lainkaan sinun kanssasi. Utulila lienee sinun kanssasi samaa mieltä vain siinä asiassa, ettei ole
        syytä kuulua mihinkään seurakuntaan.

Tit. 2:11 Sillä Jumalan armo on ilmestynyt pelastukseksi kaikille ihmisille

Tuomio on joka vapauttava tai syyttävä riippumasta lainkaan laintuntemisesta tai lain olemassaolosta:

Room. 2:12
        Sillä kaikki, jotka ilman lakia ovat syntiä tehneet, ne myös ilman lakia hukkuvat, ja kaikki, jotka lain alaisina ovat syntiä tehneet, ne lain mukaan tuomitaan;

Room. 3:21 Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia,
        Room. 3:28 Niin päätämme siis, että ihminen vanhurskautetaan uskon kautta, ilman lain tekoja.

Jos tutkisit Raamattua, huomaisit että Uusi Testamentti toteaa pelastuksen lupaavan testamentin annetuksi
        jo 430 vuotta ennen lakia ja huomauttaa sitten, ettei 430 vuotta jälkeenpäin tullut laki voi sitä kumota.
        Pisteenä iin päälle vielä siinä sanotaan, että laki säädettiin enkelien kautta ja välimiehen kautta (Mooses).
        Mutta armon tien vahvistaa Jumala itse Kristuksessa Golgatalla. Joten sinä olet täysin väärässä lakisi kanssa.
        Toki käsitän että sinä vain tahallasi tekeydyt typeräksi, kun olet vannoutunut viisastelija.

1. Tim. 6:4
        niin hän on paisunut eikä ymmärrä mitään, vaan on riitakysymyksien ja sanakiistojen kipeä,
        joista syntyy kateutta, riitaa, herjauksia, pahoja epäluuloja,

Tit. 3:9
        Mutta vältä mielettömiä riitakysymyksiä ja sukuluetteloita ja kinastelua ja kiistoja laista,
        sillä ne ovat hyödyttömiä ja turhia.

:)

Kunhan soperrat omiasi.. oli muuten OIKEIN HYVÄ todistus siitä että olin oikeassa .. eikö vain .. MIKSI puhutte puuta heinää ihmisten uskosta?

Vastaahan siihen.. jos sinusta löytyy sen verran ryhtiä ..

Miksi puhut perättömiä ihmisten uskosta? Onko sinulla jonkinlainen alemmuuskompleksi?
        Olen keskustellut täällä niinkauan että kyllä sinunkin pitäisi tietää mitä olen kirjoittanut - olethan lukenut kirjoituksiani vaikka kuinka kauan .. enkä ole edes poistanut niitä niinkuin, sinun piti kun aloit pikku hiljaa ymmärtämään että olit täysin hakoteillä kirjoituksiesi kanssa..

Siis käsi sydämmelle - MIKSI puhut perättömiä muiden uskosta?

alex

• alex-kasi
        alex-kasi kirjoitti:

Kunhan soperrat omiasi.. oli muuten OIKEIN HYVÄ todistus siitä että olin oikeassa .. eikö vain .. MIKSI puhutte puuta heinää ihmisten uskosta?

Vastaahan siihen.. jos sinusta löytyy sen verran ryhtiä ..

Miksi puhut perättömiä ihmisten uskosta? Onko sinulla jonkinlainen alemmuuskompleksi?
        Olen keskustellut täällä niinkauan että kyllä sinunkin pitäisi tietää mitä olen kirjoittanut - olethan lukenut kirjoituksiani vaikka kuinka kauan .. enkä ole edes poistanut niitä niinkuin, sinun piti kun aloit pikku hiljaa ymmärtämään että olit täysin hakoteillä kirjoituksiesi kanssa..

Siis käsi sydämmelle - MIKSI puhut perättömiä muiden uskosta?

alex

Antti ei tajua .. että kaikille ei ole annettu silmiä nähdä tai korvia kuulla ?
        On täysin selvää että monet todistettavasti tajuavat mitä kirjoitan, vaikka eivät ihan samaa mieltä olisikaan, mutta tajuaako Anti?

Siinäpä kysymys... nythän on niinkin, että Antin ei tarvitse olla samaa mieltä kanssani - Antti voi uskoa niinkuin uskoo ja tehdä niinkuin parhaaksi katsoo... mutta ... MIKSI PUHUA PALTURIA MUIDEN USKOSTA?

Antille oppia.. uskoo hän sitten alla olevaan tai ei ..

Vähän keskustelua esimerkiksi "Jumalan laista"..

Kyllä minä olen kirjoittanut aikaisemminkin että Jumalan laki ei ole vain lista käskyjä vaan ne kertovat myös Jumalasta - Jumalan olemuksesta.. ymmärrämme sen koska Jumala itse kirjoitti ne.. Kenen muun tahdon Hän olisi kirjoittanut käskyihin kuin omansa?

Siksi ymmärrämme senkin että (koska ainoa jolla on kuolemattomuus on juuri se Kaikkivaltias Jumala joka antoi käskynsä ihmisille) - käskyt kertovat myös iankaikkisesta elämästä. Ymmärrämme että iankaikkinen elämä on mahdollista ainoastaan Jumalan yhteydessä - se tarkoitta "elämistä Jumalan tahdossa" - missään muualla ei ole iankaikkista elämää.

Niin Antti - tämä tarkoittaa, että se todellisuus mistä käskyt kertovat oli jo olemassa ennen luomista - sillä ne kertovat iankaikkisen Jumalan tahdosta ja Jumalan todellisuudesta..

Nyt jos ihmiset pitävät käskyjä rangaistuksen lakina - niin se johtuu vain siitä että ihmiset rikkovat käskyjä... jotka kertovat iankaikkisesta elämästä ja siksi ne kertovat ihmiselle että iankaikkinen elämä ei ole ihmisille mahdollista - heidän TEKOJENSA vuoksi.

He ovat kuoleman omia ... ei siksi että Jumala tappaisi heidän - vaan siksi että he elävät siten että heidän elämänsä ei ole kestävää..

Mietihän: Jos Jumala ei olisi antanut ihmisille käskyjään - ei ihminen silti saisi iankaikkista elämää - koska hän ei elä siten että iankaikkinen elämä voisi tulla hänelle mahdolliseksi - siis oli TODELLA RAKKAUDELLINEN TEKO Jumalalta kirjoittaa ihmisille käskynsä .. sillä ei synti ole vain kirjaimen rikkomista - vaan Jumalan tahdon rikkomista.

Siis käskyt tuomitsevat (kertovat että olemme kuoleman omia) ... Jeesus piti käskyt - toisin sanoen - Jeesus eli siten että Jumala katsoi hänet kelvolliseksi iankaikkiseen elämään - hän eli Jumalan tahdossa..

Mutta Raamattu kertoo, että vaikka Jeesus piti käskyt, niin PAHAT IHMIISET tuomitsivat hänet kuolemaan - siis vaikka hän "JUMALAN TAHDON PITÄJÄNÄ" ei ollut kuolemaa ansainnut..

SEN TUOMION SEURAUKSENA Jeesus kuoli ja haudattiin (Jeesus lakkasi elämästä ELI "NUKKUI KUOLEMAN UNESSA" KUTEN rAAMATTU SEN ILMAISEE) - nyt on niin että koska Jeesus oli (on) synnitön - toisin sanoen pitää Jumalan lain ja siksi ON HÄNEN KUOLEMANSA arvollinen korvaamaan niiden kuoleman joiden puolesta hän kuoli - NÄIN tulevat käskyt meidänkin pelastukseksemme..

Siinä Antille purtavaa .. olen sata varma että tähän yhtyy miljoonia uskovia ja he ymmärtävät mitä kirjoitin - ymmärrätkö sinä Antti?

alex

• lutkulainen
        alex-kasi kirjoitti:

Antti ei tajua .. että kaikille ei ole annettu silmiä nähdä tai korvia kuulla ?
        On täysin selvää että monet todistettavasti tajuavat mitä kirjoitan, vaikka eivät ihan samaa mieltä olisikaan, mutta tajuaako Anti?

Siinäpä kysymys... nythän on niinkin, että Antin ei tarvitse olla samaa mieltä kanssani - Antti voi uskoa niinkuin uskoo ja tehdä niinkuin parhaaksi katsoo... mutta ... MIKSI PUHUA PALTURIA MUIDEN USKOSTA?

Antille oppia.. uskoo hän sitten alla olevaan tai ei ..

Vähän keskustelua esimerkiksi "Jumalan laista"..

Kyllä minä olen kirjoittanut aikaisemminkin että Jumalan laki ei ole vain lista käskyjä vaan ne kertovat myös Jumalasta - Jumalan olemuksesta.. ymmärrämme sen koska Jumala itse kirjoitti ne.. Kenen muun tahdon Hän olisi kirjoittanut käskyihin kuin omansa?

Siksi ymmärrämme senkin että (koska ainoa jolla on kuolemattomuus on juuri se Kaikkivaltias Jumala joka antoi käskynsä ihmisille) - käskyt kertovat myös iankaikkisesta elämästä. Ymmärrämme että iankaikkinen elämä on mahdollista ainoastaan Jumalan yhteydessä - se tarkoitta "elämistä Jumalan tahdossa" - missään muualla ei ole iankaikkista elämää.

Niin Antti - tämä tarkoittaa, että se todellisuus mistä käskyt kertovat oli jo olemassa ennen luomista - sillä ne kertovat iankaikkisen Jumalan tahdosta ja Jumalan todellisuudesta..

Nyt jos ihmiset pitävät käskyjä rangaistuksen lakina - niin se johtuu vain siitä että ihmiset rikkovat käskyjä... jotka kertovat iankaikkisesta elämästä ja siksi ne kertovat ihmiselle että iankaikkinen elämä ei ole ihmisille mahdollista - heidän TEKOJENSA vuoksi.

He ovat kuoleman omia ... ei siksi että Jumala tappaisi heidän - vaan siksi että he elävät siten että heidän elämänsä ei ole kestävää..

Mietihän: Jos Jumala ei olisi antanut ihmisille käskyjään - ei ihminen silti saisi iankaikkista elämää - koska hän ei elä siten että iankaikkinen elämä voisi tulla hänelle mahdolliseksi - siis oli TODELLA RAKKAUDELLINEN TEKO Jumalalta kirjoittaa ihmisille käskynsä .. sillä ei synti ole vain kirjaimen rikkomista - vaan Jumalan tahdon rikkomista.

Siis käskyt tuomitsevat (kertovat että olemme kuoleman omia) ... Jeesus piti käskyt - toisin sanoen - Jeesus eli siten että Jumala katsoi hänet kelvolliseksi iankaikkiseen elämään - hän eli Jumalan tahdossa..

Mutta Raamattu kertoo, että vaikka Jeesus piti käskyt, niin PAHAT IHMIISET tuomitsivat hänet kuolemaan - siis vaikka hän "JUMALAN TAHDON PITÄJÄNÄ" ei ollut kuolemaa ansainnut..

SEN TUOMION SEURAUKSENA Jeesus kuoli ja haudattiin (Jeesus lakkasi elämästä ELI "NUKKUI KUOLEMAN UNESSA" KUTEN rAAMATTU SEN ILMAISEE) - nyt on niin että koska Jeesus oli (on) synnitön - toisin sanoen pitää Jumalan lain ja siksi ON HÄNEN KUOLEMANSA arvollinen korvaamaan niiden kuoleman joiden puolesta hän kuoli - NÄIN tulevat käskyt meidänkin pelastukseksemme..

Siinä Antille purtavaa .. olen sata varma että tähän yhtyy miljoonia uskovia ja he ymmärtävät mitä kirjoitin - ymmärrätkö sinä Antti?

alex

Liperaaliteologiaa.Jeesus kertoo tässä miten on käyvä maailman lopussa: Näin on käyvä maailman lopussa; enkelit lähtevät ja erottavat pahat vanhurskaista
        50 ja heittävät heidät tuliseen pätsiin; siellä on oleva itku ja hammasten kiristys.
        51 Oletteko ymmärtäneet tämän kaiken?" He vastasivat hänelle: "Olemme".
        Vastaako alex tähän : ei niin kuin opetuslapset vaan :en usko sinua .
        Jos ihmiset maailman lopussa vain raukeisivat tyhjiin ,niin miksi Jeesus kertoisi ja varoittaisi vakavasti ihmisiä siitä ,että on olemassa helvetti taivaan ulkopuolella.Muuten Jeesus puhui helvetistä enempi ,kuin taivaasta.

• kyllä kansa tietää

Kyllä vain, lukijalle muodostuupi enemmän ja enemmän semmoinen kuvatus aleksista, että hengetön on;
      pelkkiä mielipiteitä ja käsitteitä kirjottelee lämpimikseen. Semmoista korkeakirkollista uskontoa on paljon.
      Tiettyjen teologisten oppien alle ja taakse keräännytään ja koetaan yhteenkuuluvuutta samasta aatteesta.
      Uskovaisuus on ihan vallan muuta. Ei se välttämättä edellytä mitään tietoa mistään teologiastakaan.
      Voipi ihminen tuntea Kristuksen ja Isän yhteydessä vaeltaa, rukkoilla ja jutella Jumalan kanssa ilman teologiaa.

• karlpaul

Näin todellakin on, niinkuin kirjoitat! Ei ihminen tarvitse miutään kirkollista teologista opetusta, ymmärtääkseen Jeesuksen Kristuksen elämänymmärryksen katsantokantaa opetusta jotka hän tuo esiin evankeliumeissaan.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      111
      3617
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      66
      3257
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      434
      2724
    4. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      83
      2543
    5. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      85
      2458
    6. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      42
      2154
    7. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      97
      2113
    8. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      50
      1792
    9. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      22
      1730
    10. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1716
    Aihe