Kuulehan, Hannu

Tuolla alempana mainostat taas heijastusteoriaasi.

Kerrohan miten sitä sovelletaan käytäntöön ymmärtääksemme DDR:n pääsosialistikihon toiminnan maansa työläisiä kohtaan.




Vastaukseksi ei kelpaa vain väite, että kerrottu on jo.
Se väite pitää todistaa oikeaksi linkittämällä vastaukseen ja lainaamalla vastauksesta sen kohdan, jossa asia selitetään.

Kalle nauraa paskaset räkänaurut kommunistien heijastusteorialle, jonka toimivuutta palstan kommunistit eivät pysty selittämään käytännön esimerkein.

7

292

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaikka se on toditeltu teoria eikä sitä ole pystytty hylkäämään. Se on oikeutesi, naura minkä kerkiät, minä keksin miten heijastusteorian kumoasian eli kehitän sitä.

      Meillä on ainakin se ero, että minä ja me kommuntit suhtaudumme maailmaan kehittävästi ja sinä ja porvaristo hävittävästi.

      DDR ei ole heijastusteorettinen koetinkivi, ei sinne päinkään. DDR oli siirtymäkausi kapitalismista sosialismiin ja jatkaa itseään kunhan tästä kaaoksesta jonka tuotitte taasen päästään.

      DDR kuten minkä tahansa valtion kihojen teot ovat rikoksia jos sitä ovat. Ei niissä mitään eroa ole, Helsingin hovioikeutemme rikos on rikos siinä kuin autovarkaan tai nurkaan kusijan. Kaikista seuraa rangaistus, mutta eri asteikoilta. Natsisijoille annetaan tuomionsa ja muille omansa.

      • Eikä heijastusteoria toimi nykyihmiseen vaan tarvitaan uusi ihmisrotu, joka toimii heijastusteorian mukaan vai miten selität, ettei DDR:n pääsosialistikiho toiminut heijastusteorian mukaisesti???

        Tarvitaanko siis kommunistista rotuhygieniaa.....


      • Jos heijastusteoria toimii ihmisellä niin se toimii myös DDR:ssä. Vai katsotko, ettei DDR:n pääsosialistikiho ollut ihminen?

        Jos katsot hänen olleen ihmisen niin silloin heijastusteoria puree myös häneen. Jos se ei sitä tee niin silloin heijastusteoria ei ole voimassa kaikille ihmisille.

        Oliko hän siis ihminen?
        Jos oli, niin miten selität heijastusteorian avulla hänen käyttäytymisensä työläisiä kohtaan?
        Vai eikö heijastusteoriaa voi soveltaa käytäntöön???????

        Katsotko itse olevasi yhteiskunnallisen heijastuksen tulos ja yhteiskunnallinen olemisesi määrää kokonaan tajuntasi?????

        Ehkä kommunistien tavoitteet rotuhygienian puolella saavat vielä aikaan ihmisen, joka toimii heijastusteorian mukaan. Mutta vielä se uusi ihmisrotu ei ole nähnyt päivänvaloa.


      • miehinen-MIES

        Herra H.R. Saisinko tietoa mistä voisin tutustua tähän heijastusteoriaan? Pistäisitkö muutaman tieteellisen julkaisun (siis esim. ihan oikeiden väitöskirjojen tai muiden tieteellisten julkaisuiden nimiä).

        En halua nyt mitään komukoiden huuhaa juttuja vaan ihan oikeita psykologien(tai erikoistuneiden lääkärien eli psykiatrien),pedagogiikan ym. TODELLISTEN käyttäytymistieden julkaisuja asiasta.

        Jos löytyy pistä julkaisujien nimiä niin tutustun asiaan miten ihmisen perusluonnetta voidaan muokata (vaikka onhan se OIKEASTI aivopesua)?


    • Vein sinua korvasta tiedon äärelle jo kolmisen kukautta sitten, mitä enää asian kanssa töpeksit???

      http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=110&conference=4500000000000333&posting=22000000041100834#22000000041100834

      "Kalle yritti jälleen kampittaa kommunismia eri aloituksissaan mm. Marxin tunnetun johtopäätöksen, siis tämän: ”Ihmisen tajunta ei määrä heidän olemistaan, vaan päinvastoin heidän yhteiskunnallinen olemisensa määrä heidän tajuntansa.” pohjalta. Ja sorvasi johtopäätöksestä tällaisen väitteen:

      ”Joten marxin oppien mukaan DDR:n johtavan sosialistikihon yhteiskunnallinen oleminen määräsi hänen tajuntansa hyväksymään maasta pakanevien työläisten tappamisen rajalle.”

      Vaikka Kallen väite on luonnollisesti täyttä roskaa ja täysin marxismi-leninismin vastainen, Kallen väitteen tekee mielenkiintoiseksi se, että Kalle tarttui Marxin nerokkaaseen slogaaniin. Mihin Kalle sitten pyrkii? Ei vähempään kuin siihen, että Marxin johtopäätöksen mukaan voidaan päätellä, että DDR:n ”sosialistikihon” kohdalla yhteiskunnallisen olemisen pohjana olevat sosialistiset tuotantosuhteet ja tuotantotapa mekaanisesti heijastuivat kihon tajuntaan ja hyväksyttivät hänellä robottimaisesti sellaista yksilöllistä tajuntaa, joka synnytti määräyksen ampua omia kansalaisia. Näin siis marxismi-leninismikin ja sosialismi olisi sinällään ”vaarallista” ihmiskunnalle! Mutta tätä eivät siis luonnollisestikaan mitkään Marxin eikä Engelsin tekstit tue eikä marxismi-leninismi yleensäkään. Eikä, mikä oleellisinta, yhteiskunnallinen todellisuus!

      Mutta kysyä toki sopii, että eikö Marx johtopäätöksessään selvästi totea, että ”Ihmisen yhteiskunnallinen olemisensa määrä heidän tajuntansa.” Toki toteaa, mutta kysymyksessä on tieteellinen johtopäätös, eli tiivistelmä tietyistä lähtökohdista, joten kun tarkastellaan kyseisen johtopäätöksen asiayhteyttä Marxin määritelmään, johon johtopäätös sisältyy, muihin lähtökohtiin ja marxismi-leninismiin yleensä, todetaan mitä Marx johtopäätöksellään todella tarkoitti. Tässä Marxin kyseinen määritelmä:

      “Elämänsä yhteiskunnallisessa tuotannossa ihmiset ovat tiettyjen välttämättömien, heidän tahdostaan riippumattomien suhteiden, tuotantosuhteiden alaisia ja nämä vastaavat heidän aineellisten tuotantovoimiensa tiettyä kehitysastetta. Näiden tuotantosuhteiden kokonaisuus muodostaa yhteiskunnan taloudellisen rakenteen, sen reaaliperustan, jolle kohoaa oikeudellinen ja poliittinen ylärakenne, ja tätä päällysrakennetta vastaavat tietyt yhteiskunnallisen tietoisuuden muodot. Aineellisen elämän tuotantotapa on määräävä yhteiskunnalliselle elämänprosessille yleensäkin. Ihmisen tajunta ei määrä heidän olemistaan, vaan päinvastoin heidän yhteiskunnallinen olemisensa määrä heidän tajuntansa.”

      Määritelmässä Marx määrittelee yleisellä tasolla tuotantosuhteiden ja aineellisen tuotantotavan, yhteiskunnallisen olemisen ensisijaisuuden suhteessa yhteiskunnalliseen tajuntaan. Todeten, että aineellinen tuotantotapa on ”…määräävä yhteiskunnalliselle elämänprosessille yleensäkin.” Eli Marx määrittelee yhteiskunnallisella olemisella yhteiskunnalliselle tajunnalle määrätyissä historiallisissa tuotantosuhteissa yleiset objektiiviset puitteet. Ei siis mekaanisesti määräytyviä syy-seuraus-suhteita yksilölliseen tajuntaan saakka.

      Oleellista, johon Marx yleisyydellä määritelmässään viittaa, on se, että yhteiskunnallinen ja yksilöllinen tajunta omaavat suhteessa yhteiskunnalliseen olemiseen todella suhteellisen laajan itsenäisyyden sekä myös aktiiviset vuorovaikutussuhteet yhteiskunnalliseen olemiseen. Nämä objektiiviset ominaisuudet ovat periaatteessa ne tekijät, jotka tyrmäävät mekaaniset tulkinnat Marxin johtopäätöksestä! Tähän Marx itsekin viittaa mm. todeten Pääomassa, ettei ajattelu ole ympäröivän olevaisuuden passiivista heijastusta, vaan aineellisen ”muuntuma”. Eli Marxin mukaan yhteiskunnallisen todellisuuden heijastuminen ihmisen tajunnassa ei siis ole mekaanista, vaan vuorovaikutteista, itsenäistä, monimutkaista, ristiriitaista ja välillistä heijastusta. Toisin sanoen se on dialektinen prosessi. Eikä ihmisen tietoinen toiminta todellisuuden muuttamiseksi mieleisekseen olisi muuten mahdollistakaan.

      Yhteiskunnallisen tajunnan itsenäisyyttä Marx korostaa määritelmässään myös toteamalla, että yhteiskunnallisen olemisen muodostavalle tuotantosuhteiden reaaliperustalle kohoaa ”…oikeudellinen ja poliittinen ylärakenne, ja tätä päällysrakennetta vastaavat tietyt yhteiskunnallisen tietoisuuden muodot.” Tosin sanoen Marx toteaa selvästi päällysrakenteen aktiivisuuden ja itsenäisyyden merkitystä ”yhteiskunnallisen tietoisuuden”, tajunnan eri muotojen kehittyessä. Yhteiskunnallinen tajunta esiintyy luokkayhteiskunnassa mm. erilaisissa muodoissa, kuten esimerkiksi maailmankatsomuksellisten, yhteiskuntapoliittisten, oikeudellisten ja moraalisten teoriajärjestelmien ja näkemysten sekä taiteen ja uskonnon muodossa. Yhteiskunnallinen tajunta siis kuuluu yhteiskunnalliseen päällysrakenteeseen.

      Marxin ohella myös Engels on käsitellyt päällysrakenteen aktiivista roolia: vastavuoroista vaikutusta taloudelliseen perustaansa sekä päällysrakenteen eri tajunnan muotojen, kuten poliittisen, ideologisen yms. kehityksen suhteellista itsenäisyyttä. Näin Engels kirjoitti aiheesta mm vuonna 1890:

      ”Taloudellinen tila on perusta, mutta historiallisten taistelujen kulkuun vaikuttavat ja usein määräävät jopa sen muodonkin päällysrakenteen erilaiset tekijät: luokkataistelun poliittiset muodot ja sen tulokset, perustuslait, jotka voittanut luokka on säätänyt voiton saatuaan jne. oikeusmuodot ja vieläpä kaikkien näiden todellisten taistelujen heijastus osanottajien aivoissa, poliittiset, oikeusopilliset ja filosofiset teoriat, uskonnolliset katsomukset ja näiden kehitys edelleen dogmijärjestelmäksi.”

      Engels näki ideologian kehityksen suhteellisessa itsenäisyydessä jopa erityisen lainomaisuuden. Se ilmenee ensiksikin aatteiden historiallisena periytyvyytenä, toiseksi aatteiden jäämisenä jälkeen olemisesta, mutta myös niiden mahdollisuutena edeltää jossain tapauksissa olemista sekä ideologian aktiivisena vaikutuksena perustaan. Hän kuitenkin korosti ideologian perussisällön määräytyvän yhteiskuntataloudellisten suhteiden kehityksestä, ei esimerkiksi aatteiden loogisesta yhteydestä.

      Marxin ja Engelsin tietoteoreettisin näkemyksiin sekä käsityksiin yhteiskunnallisen tajunnan itsenäisestä ja vuorovaikutteisesta luonteesta yhteiskunnalliseen olemisen perustuva Leninin heijastusteoria osoitti myös, ettei heijastus ole objektiivisen maailman kuollut, passiivinen peilikuva vaan, että tiedostamisellamme on aktiivinen, luova ja dialektinen luonne. Heijastus ei ole kerralla tapahtuva, vaan prosessi. Tämän Lenin itsekin vahvisti toteamalla, että ”Luonnon heijastuminen ihmisen tajunnassa on käsitettävä tapahtuvan, ei kuolleesti… , vaan liikunnan ristiriitojen syntymisen ja niiden ratkeamisen ikuisessa prosessissa.”

      Leninin mukaan yhteiskunnallisen tiedostusprosessin olemus ja idea on siinä, että objektin ja tiedostavan subjektin välille syntyy monisäikeisiä vuorovaikutussuhteita. Tiedostaessaan objektiivista maailmaa ihminen ei siis käsitä sitä passiivisesti, vaan prosessoi sitä, eli ihminen liittää saamiinsa välittömiin tietoihin aikaisemmin saamiaan tietoja ja käsityksiä ja luo uudenlaista kuva todellisuudesta. Aivomme on siis ikään kuin koneisto, joka työstää kaiken informaation, luokittelee ja jaottelee sitä. Ihminen siis luo havainnoimastaan objektiivisesta todellisuudesta subjektiivisen älyllisemotionaalisen prosessointinsa kautta persoonallisen kuvan, näkemyksen tavan toimia jne. Tämä selittää senkin tosiasian, että ihmiset näkevät, kokevat ja selittävät jne. objektiivisen todellisuuden eri tavalla. Ratkaiseva vaikutus ihmisen havaintoihin yhteiskunnallisen olemisen luomissa puitteissa on ympäristöllä, luokkaeduilla, poliittisilla ja taloudellisilla intresseillä, vallitsevilla kulttuurisilla ja sosiologisilla edellytyksillä ja moraalinormeilla yms.

      Eli vastaus Kallen kysymykseen ”Mikä määräsi DDR:n sosialistikihon tajunnan hyväksymään maasta pois pyrkivien työläisten kylmäverisen ja määrätietoisen tappamisen rajalle?” on sosialistikihon jälkistalinistisesti, siis vääristyneesti, objektiivista todellisuutta prosessoinut yksilöllinen tajunta. Ei siis yhteiskunnallisen olemisen pohjana olevat objektiiviset tuotantosuhteet ja tuotantotapa, ei myöskään Marx eikä marxismi-leninismi."

      • Tuon olet lähettänyt jo aikaisemminkin ja Kalle vastasi:

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=110&conference=4500000000000333&posting=22000000041114270

        "
        '
        Eli vastaus Kallen kysymykseen ”Mikä määräsi DDR:n sosialistikihon tajunnan hyväksymään maasta pois pyrkivien työläisten kylmäverisen ja määrätietoisen tappamisen rajalle?” on sosialistikihon jälkistalinistisesti, siis vääristyneesti, objektiivista todellisuutta prosessoinut yksilöllinen tajunta. Ei siis yhteiskunnallisen olemisen pohjana olevat objektiiviset tuotantosuhteet ja tuotantotapa, ei myöskään Marx eikä marxismi-leninismi.
        '

        Jos kerran marx on sanonut yhteiskunnallisen olemisen määräävän ihmisen tajunnan niin kyllä silloin yhteiskunnallinen oleminen määräsi DDR:n sosialistikihon hyväksymään maasta pois pyrkivien työläisten kylmäverisen ja määrätietoisen tappamisen rajalla.

        Jos sosialistikihon yhteiskunnallinen oleminen ei määrännyt hänen tajuntansa niin kerrohan sitten, että mikä marxin juttujen mukaan hänen tajuntansa määräsi.

        Ja lainaus marxin tekstistä mukaan sekä lainauksen lähdetiedot.

        Ja mudun ymmärrät pitää itselläsi, eikö vaan.
        "
        Sinä et vastannut mitään, lainaukset marxin teksteistä jäi saamatta...



        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=110&conference=4500000000000333&posting=22000000041114779
        "
        '
        Näin siis marxismi-leninismikin ja sosialismi olisi sinällään ”vaarallista” ihmiskunnalle! Mutta tätä eivät siis luonnollisestikaan mitkään Marxin eikä Engelsin tekstit tue eikä marxismi-leninismi yleensäkään. Eikä, mikä oleellisinta, yhteiskunnallinen todellisuus!
        '

        Marxin ja engelsin kirjoitellessa satujaan niin sosialismia ei oltu missään kokeiltu - ei edes rotilla.
        Sittemmin on testattu ja aina on järjestelmä osoittautunut ihmisiä vainoavaksi järjestelmäksi ja yhdestäkään kokeiluyhteiskunnasta eivät työläiset ole saaneet vapaasti poistua maasta - ei yhdestäkään, ei kertaakaan. Tämä osoittaa sosialismin tarkoittavan kansanvankilaa, jossa änkyrät Kommunistit saavat toimia kaikkivaltiaina vanginvartioina. Ja niin halutessaan saavat tappaa kaikki kiinni saamansa maasta pakoon pyrkivät työläiset.

        Vain täysin sairas työläinen antaa teille tukensa.
        "

        Sinä et vastannut mitään - et esittänyt yhtäkään esimerkkiä sosialismin inhimmillisyydestä hallitsemaansa kansaa ja sen työläisiä kohtaan, et yhtäkään.





        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=110&conference=4500000000000333&posting=22000000041113892

        '
        “Elämänsä yhteiskunnallisessa tuotannossa ihmiset ovat tiettyjen välttämättömien, heidän tahdostaan riippumattomien suhteiden, tuotantosuhteiden alaisia ja nämä vastaavat heidän aineellisten tuotantovoimiensa tiettyä kehitysastetta. Näiden tuotantosuhteiden kokonaisuus muodostaa yhteiskunnan taloudellisen rakenteen, sen reaaliperustan, jolle kohoaa oikeudellinen ja poliittinen ylärakenne, ja tätä päällysrakennetta vastaavat tietyt yhteiskunnallisen tietoisuuden muodot. Aineellisen elämän tuotantotapa on määräävä yhteiskunnalliselle elämänprosessille yleensäkin. Ihmisen tajunta ei määrä heidän olemistaan, vaan päinvastoin heidän yhteiskunnallinen olemisensa määrä heidän tajuntansa.”

        Kerrohan mitä muita ihmisen tajunnan määrääviä tekijöitä kuin yhteiskunnallisen olemisen marx tässä maitsee??

        Jatketaan sitten keskustelua aiheesta. Ja mudunhan sinä ymmärrät pitää itselläsi etkä levitä sitä palstalle.
        '

        Tähän viestiin vastasit vaan et viestin sisältöön. Et pystynyt kertomaan, että mitkä muut tekijät kuin yhteiskunnallinen oleminen marxin oppien mukaan määrää ihmisen tajunnan?

        Siihen et vastannut ja se on ymmärrettävää sillä uskontokuntasi oppi-isän mukaan "ihmisen tajunta ei määrä heidän olemistaan, vaan päinvastoin heidän yhteiskunnallinen olemisensa määrä heidän tajuntansa". Joten ei ole mitään muita tekijöitä kuin ihmisen yhteiskunnallinen oleminen.

        Siis kysymys kuuluu:
        Miten on selitettävissä heijastusteorian avulla, että DDR:n pääsosialistikihon yhteiskunnallinen oleminen määräsi hänen tajuntansa hyväksymään - ellei jopa yllyttämään - maasta pois pyrkivien työläisten kylmäverisen ja määrätietoisen tappamisen rajalle?

        Jos Kalle olisi vakuuttunut heijastusteorian paikkansapitävyydestä niin hän kyllä etsisi kysymykseen vastauksen. Mutta jos kysymyksessä on uskonkappale niin silloin sitä ei tarvitse ymmärtää eikä selittää - riittää kun uskoo asiaan vahvasti.


      • Et pystynyt vieläkään vastaamaan kertauksena saamiisi vastauksiin.

        Miten sinä pystyisitkään vastaamaan - sinusta ei ole kuin kitisemään ja omaan pesään paskantamaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 180
      1955
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1878
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1578
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      139
      1430
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1184
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1175
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1143
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1109
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1108
    Aihe