Raamatun sanoma on yksin kertainen ja selvästi sanoo että Jeesus puhuu ihmisille he kuulevat minun ääneni ja seuraavat minua.
Ja kun Jeesus kielsi ketään sanomasta isäksi niin se tarkoittaa myös sitä tai että ei saa kumartaa kuvia. Mitä muuta se on kuin palvontaa kun suudellaan kuvia ja kumarrellaan ja kukaan
teologi ei pysty todistamaan että Jeesus ei ilmestyisi tai puhuisi.
Raamattu on
6
320
Vastaukset
- mbnet
Tässä nyt jauhetaan yhtä ja samaa asiaa koko ajan ja saman henkilön toimesta. Vaikka asiat perustelisi asiallisesti ei se tunnu menevän kaaliin millään. Jos ihmiset lukisivat Raamattua ajatuksella eivätkä irroittaisi lauseita ja sanoja asiayhteydestä niin sanoma olisi hyvin selkeä.
4 "Älä tee itsellesi patsasta äläkä muutakaan jumalankuvaa, älä siitä, mikä on ylhäällä taivaalla, älä siitä, mikä on alhaalla maan päällä, äläkä siitä, mikä on vesissä maan alla…”
Tarkoittaa suomeksi: ”älä tee patsaita tai muita jumalankuvia (siis kuvia jotka OVAT jumala) äläkä kumarra niitä”, tämän ymmärtää varmasti lapsikin.
Matt 8 "9 Älkää myöskään kutsuko isäksi ketään, joka on maan päällä, sillä vain yksi on teille isä, hän, joka on taivaissa. 10 Älkää antako kutsua itseänne oppimestariksi,” …..”12 Sillä joka itsensä korottaa, se alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se korotetaan.”
Jos siis otettaisiin koko homma kirjaimellisesti, niin silloinhan emme saisi edes omaa isäämme kutsua isäksi. Tuon lauseen pointti tulee viimeisessä lauseessa. Eli puhe on suunnattu tekopyhyyttä vastaan, ei sitä vastaan etteikö saisi jotain kutsua isäksi.
Myöhemmin Jeesus sanoo: ”oi teitä, lainopettajat ja fariseukset! Te teeskentelijät! Te maksatte kymmenykset jopa mintusta, tillistä ja kuminasta, mutta laiminlyötte sen, mikä laissa on tärkeintä: oikeudenmukaisuuden, laupeuden ja uskollisuuden.”
Tämä lause tarkoittaa juuri sinua, Harri…- Harri
Kyllä teologit ja varsinki Ortodoksikirkko ja Katollinenkirkko ne ovat juuri niitä tekopyhiä.
Mutta onhan se hyvä tääläkin sanoa sitä mitä Raamattu todella sanoo. Teidän laiset ihmiset juuri poltti keskiajalla niitä joilla oli oma Raamattu ja varsinkin niitä jotka tuli siihen tulokseen että kirkko on suurinharoppinen kyllä
teissä toteutuu ne sanat että teidän keskuuteen tulee julmia susia - ex-teologi
No niin riittää! Tästä jauhamisesta ei ole mitään hyötyä, koska tämä ei ole keskustelua. Harri ei keskustele, vaan heittelee niitä näitä Raamatusta, ei vastaa kysymyksiin ja toisaalta kyselee täysin asiaan liittymättömiä. "Upotettu" näyttää olevan näitä maallikkosaarnaajatyyppejä, jolle tärkeintä on oikeassa oleminen, ei muiden kuuntelu ja ymmärtäminen, ja joka elää Harrin kaltaisten tuesta - tosin uskomatta hetkeäkään OIKEASTI, että Harri on profeetta ja juttelee Jeesuksen kanssa. "Upotettu" voisi rehellisesti sanoa, että uskooko hän Jeesuksen puhuvan - siis todellakin puhuvan - suoraan Harrille esim. raamatunkäännöksistä.
Ei vaan, tämä järjettömyys riittää minulle enkä kommentoi enää mitään, mitä Harri tai Upotettu sanovat. Mikäs minä olen mitään sanomaan miehelle, joka saa tietonsa suoraan Jeesukselta. Harri voisi kirjoittaa uuden Raamatun ajankulukseen kaikesta siitä, mitä Jeesus on hänelle sanonut käydessään kylässä. Tämä standardiraamattu kun ei ole Jumalan sanelema kirja vaan "ainoastaan" Pyhän Hengen inspiroimien ihmisten kirjoituksia. Harrin uusi raamattu olisi kristittyjen "Koraani". Hieno homma. - ort.fi
ex-teologi kirjoitti:
No niin riittää! Tästä jauhamisesta ei ole mitään hyötyä, koska tämä ei ole keskustelua. Harri ei keskustele, vaan heittelee niitä näitä Raamatusta, ei vastaa kysymyksiin ja toisaalta kyselee täysin asiaan liittymättömiä. "Upotettu" näyttää olevan näitä maallikkosaarnaajatyyppejä, jolle tärkeintä on oikeassa oleminen, ei muiden kuuntelu ja ymmärtäminen, ja joka elää Harrin kaltaisten tuesta - tosin uskomatta hetkeäkään OIKEASTI, että Harri on profeetta ja juttelee Jeesuksen kanssa. "Upotettu" voisi rehellisesti sanoa, että uskooko hän Jeesuksen puhuvan - siis todellakin puhuvan - suoraan Harrille esim. raamatunkäännöksistä.
Ei vaan, tämä järjettömyys riittää minulle enkä kommentoi enää mitään, mitä Harri tai Upotettu sanovat. Mikäs minä olen mitään sanomaan miehelle, joka saa tietonsa suoraan Jeesukselta. Harri voisi kirjoittaa uuden Raamatun ajankulukseen kaikesta siitä, mitä Jeesus on hänelle sanonut käydessään kylässä. Tämä standardiraamattu kun ei ole Jumalan sanelema kirja vaan "ainoastaan" Pyhän Hengen inspiroimien ihmisten kirjoituksia. Harrin uusi raamattu olisi kristittyjen "Koraani". Hieno homma....kuin enää jatkaa kommunukointia heidän kanssaan, kun siitä ei tule kuitenkaan mitään. Heidänkaltaisten ihmisten kanssa on hyvin turhauttavaa yrittää keskustella koska he ovat omasta mielestään oikeassa kuitenkin. En oikein ymmärrä mihin he oikein tähtäävät. (Ties vaikka ovat yksi ja sama henkilö, jota minä epäilen) Ovathan molemmat jo useampaan kertaan sanoneet kuinka kaikki maailman kristityt ovat väärässä paitsi he. Se on kyllä tullut selväksi. He ovat selvästi niitä ihmisiä joilla on hieman liikaa aikaa ja joilla on liian vähän ystäviä.
- doxi
Olet kokenut jonkin hyvin draumaattisen asian liittyen ortodoksisuuteen. Ikävää. Sinuna menisin jutteleman ortodoksisen papin kanssa pahoinvoinnistasi.
Toiseksi Harri, sinun ei tarvitse kunnoittaa ikoneja. Fine. Mutta ethän kiellä sitä niiltä, jotka ikänsä ovat seisseet kyynelet silmissä ikonien edessä rukoillen. Moni Karjalan evakko tultuaan omaan kotiin ja saatuaan ikonin seinälle tunsi tulleensa kotiin. Ei hän siinä kuvaa kumartanut, seisoi Jumalan kasvojen edessä rukoillen. Ei ikonia Harri-hyvä palvota, vain Jumalaa palvotaan. Ei ikonia kumarreta, kumarrus kuuluu Jumalalle. Ikonin kautta katsotaan 'Pyhien kirkastettuun maailmaan', se vie meidät ajtuksissa sinne missä loistaa Jumalan kirkkaus.
Ethän Harri halua kieltää tätä kaikkea. Ethän Harri tuomitse heitä kadotukseen, jotka ovat sukupolvesta toiseen näin rukoilleet. Annathan Harri heille toivon pelastuksesta, otathan Harri heidät kin sinne minne itse haluat matkata. Ethän Harri lyö heitä Raamatulla päähän Jumalan nimeen vannoen.- on karvalaukku
Kahdeksas
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama897458Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä1176189Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve1594326Mitä tapahtui?
Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?423066Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu2292958Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.782866Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta882577Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl902318- 1862249
Ruotsissa uusi monikulttuurisuusongelma: Mummonraiskuut
Ilmiö räjähti käsiin ja nyt painetaan paniikkinappulaa. Moni vanhustenhoivayhtiö on joutunut jopa lopettamaan, koska keh151787