Rauha Adventtikirkosta

Mies 44 v.

Olen kiertänyt melkein kaikki kirkot läpi ja päätynyt Adventtikirkkoon. Siellä on rauhallista ja silti voimallisia saarnoja. Ihmiset mukavia eikä helluntailaisten hurmosta yms. Kiinnostaisi, onko täällä kenelläkään kokemuksia Suomen Adventtikirkosta! Adventisteille sapatti eli lauantai on pyhäpäivä. Seitsemännen päivän adventistit ovat kasvissyöjiä. Nautintoaineita, kuten kahvia, teetä, tupakkaa yms. "päihteitä" ei hyväksytä, koska ne kiihottvat ihmisen keskushermostoa. Monet adventistit ovat silti sekasyöjiä eivätkä noudata em. kasvisruokavaliota. Liha on saastaista, se on nähty ja kuultu lukemattomia kertoja. Ellen G White näki jo 1800-luvulla kaikki nykyajan pedon merkit, joista Ilmestyskirja kertoo. Olen toteuttanut onnistuneesti lyhyitä aikoja kasvissyöjänä ja raittiina olen ollut jo vuosikausia. Haluan harjoitella seitsemännen päivän adventistiksi tavoitteena kasvissyönti, vaatimattomat elämäntavat, puhtaus ja siisteys niin ihmissuhteissa kuin omassa elämässäkin. Meillä on suvussa adventisteja, lähimmät olivat mummo ja täti. Paljon olen lukenut adventtikirkosta internetistä ja kirjoista, keskustellut, käynyt kirjekurssit yms. Kun menen ev.lut kirkkoon, niin sieltä ei oikein saa mitään. Se on kuin jotakin näytelmää, saarnat kuin jostakin "koneautomaatista." Omatuntoni kieltää menemästä ehtoolliselle siellä. Aikani olen perehtynyt adventtikirkon oppeihin ja vakuuttunut sen olevan minulle sopiva.

4

444

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ovat ainoa

kristitty lahko, joka mun käsitykseni mukaan hyväksyy meikäläiset. Taitaa olla aika lähellä gnostilaisuutta kai. Mites noi mainitsemasi adventistit, pitävätkö meikäläisiä kelvollisina?

• .........

Minä en ole varma adventisteista, mutta herännäisyys (luterilaisuuden herätysliike) myös hyväksyy homoseksuaalisuuden.

• P1313
        ......... kirjoitti:

Minä en ole varma adventisteista, mutta herännäisyys (luterilaisuuden herätysliike) myös hyväksyy homoseksuaalisuuden.

hyväksyy minut, koska on minut luonutkin, ei sillä ole väliä minkänimisiä uskontoja me pikkuihmiset olemme täällä maan päällä puuhastelleet ja päättäneet keiden kanssa leikitään niissä.

• olen täysin
        P1313 kirjoitti:

hyväksyy minut, koska on minut luonutkin, ei sillä ole väliä minkänimisiä uskontoja me pikkuihmiset olemme täällä maan päällä puuhastelleet ja päättäneet keiden kanssa leikitään niissä.

samaa mieltä, mutta on silti kiintoisaa tietää mm. kristittyjen asenteista jotakin, mm. olisiko sellainen ihme jossakin, jossa he ovat ihan oikeita kristittyjä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kela tukee virallisesti Pride-liikettä

Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k
      Maailman menoa
      140
      4630
    2. Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa

Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k
      Maailman menoa
      83
      3375
    3. Työeläkeloisinnan kulut vuonna 2025 peräti 37,3 mrd. euroa

Johon palkansaailta varastettiin 28,2 mrd. euroa, mikä on 3/4. Jokaisen palkansaajan palkkasummasta varastetaan noin 1/
      Maailman menoa
      26
      1769
    4. Kävisikö tällainen sopimus?

Olisitko valmis juttelemaan jo ensi viikolla kahden kesken?
      Ikävä
      106
      1648
    5. Nyt kerrot mies mitä ajattelet minusta

Ihan suoraan ja suodattamatta.
      Ikävä
      90
      1499
    6. Odotatko vielä vastausta...

Siihen viestiin? 🤔
      Ikävä
      105
      999
    7. Belfastissa persujen otteet

Joku tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut tuhoavat syyttömien kansalaisten omaisuutta. Persuilla on ihmeellinen
      Maailman menoa
      21
      902
    8. Omasp hakenut Fincapia ja Gapconia konkurssiin perjantaina 5.6

Ilkka ei ole vielä ehtinyt uutisoida, mutta Omasp on jättänyt 5.6 konkurssihakemuksen Fincapia ja Gapconia koskien. Ilka
      Seinäjoki
      23
      888
    9. Ehkä se on niin

Ettet vaan uskalla lähestyä tämän jälkeen. Ehkä haluaisit. En osaa sanoa.
      Ikävä
      74
      854
    10. Mitä kirjainta haluaisit

Ra kastella mahdottomasti?
      Ikävä
      46
      810
    Aihe