Mulla on talossa 5-vuotta vanha Enerventin Pingvin 85 ilmaistointikone ja huomasin ettei kenno pyöri. Vaihdoin tietysti hihnan uuteen mutta se ei auttanut. Pyöritinmoottori pitää kummallista surinaa eikä pyöritä joten lienee entinen. Voiko ja kannattaako tuo moottori vaihtaa itse vai pitääkötilata joku huoltomies paikalle?
Enervent Pingvin 85 moottori?
8
2026
Vastaukset
- enerventin
koneissa tuo LTO moottorin sökähtäminen. tilaa vaan tehtaalta suoraan uusi ja laita itse paikalleen.johdot on pikaliittimillä valmiiksi, jos tietysti haluat maksaa niin soita huoltomiehelle.
- Julle33
Katso www.powermotion.fi
ne myy sitä moottoria - kiinalaisenervent
Helppo myös korjata vanha moottori, suhauttaa laakereille vähän wd-40 tai crc:tä.
sitten pikkuisen vaseliinia ja ainakin toisesta päästä laakeripesän saa suljettua teipillä tai vastaavalla...
itselläni toiminut mainiosti jo pari vuotta, vaikka moottori oli kokonaan jumissa, joka syksy varulta uusii rasvakäsittelyn, laakereiden kuivuminen juuri aiheuttaa sen että moottori menee jumiin...
samalla kannattaa vaihteistoon laittaa vähän vaseliinia.
turha uutta samanlaista moottoria ostaa, kun yhtä paskoja korealaisia ovat.
taitaa olla perin kiinalaisia nämä enerventit, tänään paloi ohjainkortin muuntaja.- ei uskonnoille
Hyviä koneita ovat kiekkokoneet, ostakaa ihmeessä;-)
- Ateisti.
ei uskonnoille kirjoitti:
Hyviä koneita ovat kiekkokoneet, ostakaa ihmeessä;-)
Olen kanssasi täysin samaa mieltä, hienosti on kiekkokone toiminut jo 10 vuotta ja vain poistopuhaltimen laakerit on tarvinut kerran vaihtaa, kiekossa ei ole ollut vielä mitään vikaa.
Suosittelen myös ostamaan! - Jyrinää alsuta asti
Ateisti. kirjoitti:
Olen kanssasi täysin samaa mieltä, hienosti on kiekkokone toiminut jo 10 vuotta ja vain poistopuhaltimen laakerit on tarvinut kerran vaihtaa, kiekossa ei ole ollut vielä mitään vikaa.
Suosittelen myös ostamaan!Ihmeelistä... Meillä LTR-3 pyörinyt vähän yli 10v eikä muute ole tehty kuin suodattimia vaihdettu ja joka toinen syksy pesty kenno.
Onkohan ne uudemmat jotenkin heikkoja....
- Rahikainen_nro1
Kannattaa kysellä täältä ilton savukonemiehiltä kokemuksia, oisko oikea paikka kuitenkin soitella laitteen huoltoon?!? Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis.
- t55444
ei kannata soittaa, ei ne vastaa.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama837391Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä1136072Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve1494240Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu2252916Mitä tapahtui?
Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?362870Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.782846Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta852560Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl902298- 1862209
Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista
Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko431686