Lauantai 4.2.2012
Nimipäivät: Armi, Ronja ja My
Tekstikoko:
  loading...
liity jäseneksi!
 /   /  /  /  / "uskon kautta" lapsikin pelastuu
23 Vastausta 424 Lukukertaa

"uskon kautta" lapsikin pelastuu

Raamattu ei tunne muuta pelastustietä lapsellekaan, kuin Jumalan vaikuttaman USKON.

On melkoista harha-oppia väittää helluntailaisten tavoin, että lapsi pelastuu ilman uskoa, ilman kastetta, ilman Pyhää Henkeä, ilman uudestisyntymistä ja että lapsi olisi pelastuneessa uudestisyntyneen tilassa fyysisestä syntymästä alkaen sellaisenaan aina murrosikään asti. Se on harhaoppia sellainen oppi.

"Sillä armosta te olette pelastetut USKON kautta, ette itsenne kautta-se on Jumalan lahja-
ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi.
Sillä me olemme hänen tekonsa, luodut Kristuksessa Jeesuksessa hyviä töitä varten, jotka Jumala on edeltäpäin valmistanut, että me niissä vaeltaisimme."

AIVAN, joka

kastetaan se PELASTUU,mutta joka ei USKO on jo tuomittu kadotukseen.

Markus 16:15-16.

Vellit ja puurot sekaisin

>>>On melkoista harha-oppia väittää helluntailaisten tavoin, että lapsi pelastuu ilman uskoa, ilman kastetta, ilman Pyhää Henkeä, ilman uudestisyntymistä ja että lapsi olisi pelastuneessa uudestisyntyneen tilassa fyysisestä syntymästä alkaen sellaisenaan aina murrosikään asti. Se on harhaoppia sellainen oppi.<<<

Vastausta:
Sinulla on vellit ja puurot menneet sekaisin!
Eihän kukaan ole koskaan väittänyt etteikö lapsi voi uskoa! Vaan sitä, että vastasyntynyt sylivauva ei kertakaikkiaan voi kyetä vielä sellaiseen abstraktiseen pohdiskeluun kuin "uskominen Jeesukseen"!

Sellainen on mahdotonta, mutta kyllähän lapset voivat uskoa jos he ovat jonkin muun ikäisiä kuin sylivauvoja! Tunnen sellaisia ihmisiä jotka olet tulleet noin 8 vuotiaana uskoon ja uskonsa myötä ovat myös saaneet Raamatullisen uskovien kasteen uskonsa tunnustuksena Jeesuksen Kristukseen! Elikä kyllä lapsi voi tulla uskoon, mutta ei sentään sylivauva! Ymmärsitkö!? Eikä tarvitsekaan, koska Jeesushan itse sanoi, että Jumalan valtakunta on "lasten kaltainen"! Se on siis sitä ihan ilman mitään ihmistekoisia kirkollisia valelukasteita jota ei Raamatun ilmoitus laisinkaan tunne! Ymmärsitkö?

Armosta me pelastumme "USKON KAUTTA", emme siis vesikasteen kautta! Ja se:
("usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen - SANAN kautta"! - Room 10:17/Jaak 1:18)!

Kristus sinulle valaiskoon sanaansa!

Terv, mathetes :)

Joka ymmärtää eikä tee se on hänelle synniksi!

Vauvaa ei kukaan voi syyttää mutta, "Joka siis ymmärtää tehdä sitä, mikä hyvää on (katso Apt.2:38), eikä tee, hänelle se on SYNNIKSI." (Jaak.4:17)

niinpä TAHALLINEN Uskonmukaisen upotuskasteen HYLKÄÄMINEN johtaa HENGELLISEEN SOKEUTEEN ja UUDISTAMATTOMUUTEEN, ja siten PYHITYKSEN ja PELASTUKSEN MENETTÄMISEEN!!!
Vapahtaja sanoo siis meille: "Ellen minä sinua PESE, ei sinulla ole osuutta minun kanssani."
"Joka ei SYNNY UUDESTI, YLHÄÄLTÄ, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa."

--- Johanneksen kaste oli Taivaasta - Jumalalta, kun taas vauvavalelu on ihmisestä!

*
Ystävällisesti Siunausterveisin Totuuden etsijöille

minulle niin Rakkaassa
Voittoisassa ja Voimallisessa י ה וֹ שׁ ﬠ
JAH SHUAN (Ilm.14:1) MESSIAAN Armollisessa ja Pyhässä Nimessä
eepu.johannes@luukku.com

Jk.:
*
AINOANA, joka kastaa uskonmukaisesti Suomessa
http://suomi24kristinuskomme.foorumit.fi/viewtopic.php?f=2&t=2&sid=d08e8a004ca6d4bd53e3245b647d34c7
Ja sitten/nyt kun .."OLETTE SYNNISTÄ VAPAUTETUT - on teidän hedelmänne PYHITYS - KRISTUKSEN kaltaisuus"! ”Siis, jos joku on KRISTUKSESSA, niin hän on UUSI LUOMUS; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut.” (2.Kor.5:17). Joko sinä omistat ”uudenluomuksen”?
*
♥ MARANATA! ♥

adventismi on harhaoppi

Amerikasta tänne Suomeen tuotu harhaoppi eli heresia.
Tiesitkö muuten, että adventismi synnytti Jehovantodistajien koulukunnan, joka käytti aluksi nimeä "Raamatunselittäjien" koulukunta.

Samoin Daavidin oksan lahkon opit perustui adventismin oppeihin.

Missä adventismioppi on harhaoppia?

Missä adventismioppi on harhaoppia?

Eiköhän kaikki muut kirkkokunnat ole niitä katolisenkirkon harhaopin kannattajia/kantajia?!

siinä se sanotaan!

"Sillä armosta te olette pelastetut USKON kautta, ette itsenne kautta-SE ON JUMALAN LAHJA-
Sillä me olemme hänen tekonsa, luodut Kristuksessa Jeesuksessa hyviä töitä varten, jotka Jumala on edeltäpäin valmistanut, että me niissä vaeltaisimme."

"Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen."

Olen sitä mieltä, että lahkolaisille, jotka yrittää estää lapsien kastamisen, heille laitetaan kerran myllynkivi kaulaan!

varohan niitä myllynkivi juttuja.....

Ilm.22:18
Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan.

Ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan,mikä hänellä on elämänpuuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu.

Ihan rehellisesti nyt, kuka muutti kasteen ripottelukasteeksi, raamattu tuntee vain UPOTUSKASTEEN!
Nyt mietintämyssyt pähän ja rehellisesti, nämä ilmestyskirjan sanat ovat vahvat ja todet!

"sillä armosta te olette pelastett USKON kautta, ette itsenne kautta- SE ON JUMALAN LAHJA!!

Näin se on, mutta huomaa järjestys USKO ensin!
Koska Sana sanoo, joka Jumalan luokse tulee (siis itse tulee, eikä muut vauvana kanna häntä kasteelle) täytyy usko,että Jumala on ja että hän palkitsee ne jotaka häntä etsivät!

Teet HARHAISIA JOHTOPÄÄTÖKSIÄ!

Tehän itse heitä viette(lette) "kastettaviksi" vauvoina jo. Tuomioonne teille ja "papeillenne" tulee olemaan juuri itse sanomasi kaltainen, mutta koska näytät olevan "lasten kaltainen" ymmärrykseltäsi, yritän valaista sen verran, että tuo siteeraamasi paikka:

>>"Sillä armosta te olette pelastetut USKON kautta, ette itsenne kautta-SE ON JUMALAN LAHJA-
Sillä me olemme hänen tekonsa, luodut Kristuksessa Jeesuksessa hyviä töitä varten, jotka Jumala on edeltäpäin valmistanut, että me niissä vaeltaisimme." <<
--tarkoittaa USKON VASTAANOTTANEITA, EIKÄ VAUVOJA. Ja se on KIRJOITETTU AIKUISILLE, EI OLE SIIS MITÄÄN "VAUVANHOITO-OHJEITA, jollaiseksi sen tekstin näytät käsittäneen.

Jeesus sanoo:

tuntee teidät minun opetuslapsiksi,että teillä on keskinäinen RAKKAUS.

Vinkki,TEE PARANNUS,sydämestä lähtevä!

Usko ei ole lahja, vaan usko on vain se käsi jolla me tartumme Jumalan Lahjaan/Armoon!

Usko on vain se käsi jolla me tartumme Jumalan Lahjaan/Armoon!

"Sillä ARMOSTA te olette pelastetut USKON kautta, ette itsenne kautta se ON JUMALAN LAHJA-
ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi."

Se Jumalan Lahja on siis "ARMO", - ja sen me otimme uskolla vastaan (Apt.2:38) kasteessa!

Efesolaiskirje:
2:5 on tehnyt meidät, jotka olimme kuolleet rikoksiimme, eläviksi Kristuksen kanssa - ARMOSTA te olette pelastetut -
2:8 Sillä ARMOSTA te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta - se on Jumalan lahja -

Usko on lahja

Kirjoitit-
<>Usko on vain se käsi jolla me tartumme Jumalan Lahjaan/Armoon!

Se Jumalan Lahja on siis "ARMO", - ja sen me otimme uskolla vastaan (Apt.2:38) kasteessa!<>

Kommenttia tuosta!
En nyt oio tekstejäsi, vaan näen asian toisin!
Tuossa kyseisessä jakeessahan sanotaan sanatarkasi!

"Sillä armosta te olette pelastetut "USKON KAUTTA", ette itsenne kautta, "SE ON JUMALAN LAHJA"...jne...!

Siis se uskon syntyminen ihmiselle on nimenomaan "JUMALAN LAHJA"! Ei armo itsessään ketään hyödytä ellei sillä ole tietty tarkoitus ja päämäärä, eli armosta lahjoitetaan jotakin, ja nyt tuo Jumalan armon päämäärä ja tarkoitus on "LAHJOITTAA USKO JEESUKSEEN" jokaiselle joka sen vain vastaanottaa "USKOSSA" ja se on se "LAHJAUSKO" jonka Jumala armossaan lahjoittaa!

Lahja on kreikaksi "δωρον - doron" ja se on kerrottu tuossa Ef 2:8 jakeessa!

Jumalan armosta me saamme siis vastaanottaa tuon Jumalan tarjoaman "USKON LAHJAN"!

Siunausta eepu ja Kristusvaloa elämääsi!

Terv, mathetes

Ei Jumala ketään pakko pelasta! Miksi siis vielä sinäkin olet noin ymmärtämätön/jämähtänyt täss...

Ei Jumala ketään pakko pelasta! Miksi siis vielä sinäkin olet noin ymmärtämätön/jämähtänyt tässä asiasta, etkö osaa lukea mihin se Lahja sana kohdistuu?!

Se kohdistuu sanaan "ARMO", jonka ihminen saa osakseen kun USKOO/LUOTTAA Evankeliumiin ja antaa kastaa itsensä!

"Joka uskoo se pelastuu"!

"Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille, joka (sen) uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei (Evankeliumiin) usko, se tuomitaan kadotukseen." (Mark.16:15,16)

Apt.8:35 Niin Filippus avasi suunsa ja lähtien tästä kirjoituksesta julisti hänelle evankeliumia Jeesuksesta.
35 ανοιξας δε ο φιλιππος το στομα αυτου και αρξαμενος απο της γραφης ταυτης ευηγγελισατο αυτω τον ιησουν

36 Ja kulkiessaan tietä he tulivat veden ääreen; ja hoviherra sanoi: "Katso, vettä. Mikä estää kastamasta (upottaa/puhdistaa/uudistaa) minua?"
36 ως δε επορευοντο κατα την οδον ηλθον επι τι υδωρ και φησιν ο ευνουχος ιδου υδωρ τι κωλυει με βαπτισθηναι

37 Filippus sanoi hänelle:
`Jos KOKO SYDÄMESTÄSI USKOT, …(ON LUPA KASTAA) se on MAHDOLLISTA. ´.. (siis, hänen tuli "suulla" tunnustaa USKONSA Vapahtajaansa! Niinpä) Hoviherra vastasi: `MINÄ USKON, että JAH SHUA MESSIAS ON JUMALAN POIKA.´"
37 ειπεν δε ο φιλιππος ει πιστευεις εξ ολης της καρδιας εξεστιν αποκριθεις δε ειπεν πιστευω τον υιον του θεου ειναι τον ιησουν χριστον

38 Ja hän käski pysäyttää vaunut, ja he astuivat kumpikin veteen, sekä Filippus että hoviherra, ja Filippus kastoi hänet.
38 και εκελευσεν στηναι το αρμα και κατεβησαν αμφοτεροι εις το υδωρ ο τε φιλιππος και ο ευνουχος και εβαπτισεν αυτον

*

minulle niin Rakkaassa

eepu
*
Tulkaamme Yhdeksi Jumalan Seurakunnaksi!
http://suomi24kristinuskomme.foorumit.fi/viewtopic.php?f=2&t=2&sid=cef631871e0a84f8e9ef92631c4110c5

Suomen Ekklesia Sapattiadventtiseurakunta
*
♥ MARANATA! ♥

Eihän siitä ole kysymyskään

Kirjoitit-
>>Ei Jumala ketään pakko pelasta! Miksi siis vielä sinäkin olet noin ymmärtämätön/jämähtänyt tässä asiasta, etkö osaa lukea mihin se Lahja sana kohdistuu?! <<

Vastaus:
Ei pakkopelastuksesta ole kysymyskään!
Mutta kiitos vain tuosta niin kristillisestä ja sinulle tyypillisestä kommentistasi arvioida ymmärryskykyäni! Nousiko egosi? :)

Kyse on siis armosta saadusta uskonlahjasta, jonka meille välittää Jumalan evankeliumin tarjoama "SANA" Kristuksesta!

Kirjoitit eepu aiemmin:
<>Usko on vain se käsi jolla me tartumme Jumalan Lahjaan/Armoon!<>

Vastaus:
Olen toista mieltä tuosta asiasta eepu!
Ymmärrän asian aivan toisin kuin sinä!
Jumalan "armo" on tuo mainitsemasi "käsi jolla Hän tarjoaa ihmiselle USKON lahjaksi Jeesukseen"! Ymmärsitkö?

Siis "Jumalan armo on se Jumalan käsivarsi", ei "usko" ja sen "armonkäsivarren kämmenellä on Jumalalta tarjolla meille - lahjausko Jeesukseen"!

Jumala armostaan lähetti ihmiskunnalle pelastussanoman Jeesuksesta (evankeliumi) ja se juuri on sitä Jumalan armonkäsivartta jonka kämmenellä on tarjolla uskonlahja Jeesukseen Kristukseen! Näin minä sen ymmärrän!

Eihän esim, vankilasta vapaaksi päässeelle elinkautisvangille ole lahjaa itse - armahdus, vaan armahduksen tarjoama - vapaus! Ymmärsitkö? Siis armahduksen tarjoama lahja on - vapaus!

Siunausta ja Kristusvaloa elämääsi! :)

Terv, mathetes

Sinä mathetes vääristät Evankeliumia;

Tahallasi(ko) hölmöilet/niskuroit ja näköjään loppuun asti, niin kuin Anttikin tekee, eikö jämähtänyt kääntymätön mieli anna periksi Totuudelle?!

Toki Jumalan TAHTO on se, että kaikki ihmiset tulisivat USKOON ja PELASTUISIVAT!! Mutta jokaisen on itse tuo uskon-luottaminen Kristukseen ratkaistava!
Sillä; Ei Jumala ketään pakko pelasta niin kuin sinä saat tuon asian näyttämään harhaopillasi!
Miksi olet noin ymmärtämätön/jämähtänyt luterilaisuuteen tässä asiasta, etkö osaa lukea mihin se Lahja sana kohdistuu?!
Se kohdistuu sanaan "ARMO" (so. anteeksiantamukseen ja pelastukseen), jonka ihminen saa osakseen kun USKOO/LUOTTAA Evankeliumiin ja antaa kastaa itsensä! Usko on ihmisen teko ottaa vastaan Kristuksen pelastus uskonmukaisen (Apt.2:38) upotuskasteen kautta!

"Joka USKOO se pelastuu"!
USKO On se "väline" (ks. Heb.11.Luku!) meissä, jolla me tartumme Jumalan Lupauksiin:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001426&posting=22000000043877740

… asia ei näytä johtavan sinua parannukseen/pyhitykseen, sinä jää harhaoppeinesi minne jäät, valitettavasti en voi enempää auttaa sinua tässä asiassa, kun et halua, vaikka tästä asiasta on vuosikausia sinulle puhuttu, luopua tuosta piintyneestä omasta jääräpäisestä luterilaisesta harhaopistasi, valitettavasti!

*

minulle niin Rakkaassa

eepu
*
Jk.: "Mutta kun Hän tulee, TOTUUDEN HENKI, johdattaa Hän teidät KAIKKEEN TOTUUTEEN.” Sillä; ”Hänen VOITELUNSA (joka teissä vaikuttaa/on) OPETTAA teitä kaikessa"!
... ja me alamme uudistua/muuttua Jumalan kuvan kaltaisuuteen, alamme parantua vääristä töistä, väärästä sunnuntai lepopäivästä, kaikesta pahasta, heistä tulee ystävällisiä, jne.. tämä saa aikaan tottelevaisuus Pyhän Hengen äänelle, se saa meidät uudistumaan, se on pyhitystä meissä!
... ja niin Hän, Pyhä Henki, johtaa kaikkeen Totuuteen, ja sanoo; ".. SAPATTINI MINÄ annoin heille, olemaan MERKKINÄ MINUN ja heidän välillään, että he tulisivat tietämään, että MINÄ olen HERRA, joka pyhitän heidät.
" .. pyhittäkää MINUN SAPATTINI; ne olkoot merkkinä välillämme, MINUN ja teidän, että tulisitte tietämään, että MINÄ olen HERRA, teidän JUMALANNE." (ks. Hes.20.Luku)!
*
http://suomi24kristinuskomme.foorumit.fi/viewtopic.php?f=2&t=2&sid=cef631871e0a84f8e9ef92631c4110c5

*
♥ MARANATA! ♥

Kun ei niin ei...

Kirjoitit-
>>Tahallasi(ko) hölmöilet/niskuroit ja näköjään loppuun asti<<

Vastausta:
Olet eepu niin itseäsi täynnä ettet näe napaasi pidemmälle! Täällä ei ole kukaan muu niin suuri niskuroitsija näiden asioden kanssa kuin juuri sinä itse, et vain näe sitä suuren itserakentaman "egosi lävitse"!

Kun et ymmärrä niin sitten et vain ymmärrä ja piste!
Eihän se nyt niin kauhean suuri synti ole! ymmärtämättömyys!

Mutta lopeta tuollainen itsesi kohottelu Raamatun opettajana ja tuo fiilistely - "MINÄ KEISARI EEPU 1,n tiedän kaiken paremmin kuin sinä", jollaisella fiilistelyllä kohottelet itseäsi muiden kristittyjen uskovien yläpuolelle! Tule eepu alas tavallisten uskovien ihmisten tasolle sieltä itserakennetuista pilvihattaroistasi, sillä ne eivät sinua kovin pitkään kannattele!

Jumalan "ARMO" on se Jumala "KÄSIVARSI" jolla Hän tarjoaa ihmiselle "USKON" Jeesukseen!

Saat aivan vapaasti olla mitä mieltä lystäät, se on sinun oikeutesi, mutta niin saan olla minäkin omaa mieltäni näistä asioista! Vai oletko toista mieltä? Opettamaan sinä et kykene ketään, et minua etkä tällä olevia uudestisyntyneitä muitakaan Kristittyjä, sille hekin ovat Jumalan Pyhän Hengen opetuksen alla ja ottavat vastaan sen minkä Jumala heille sitä kautta opettaa!

Tee pian parannusta ja laskeudu alas sieltä pilvihattaroistasi Herran eteen ja lopeta tuo itsevalittu Raamatunopettajan virka johon olet itse kohottanut ja luovuta Jumalan Pyhälle Hengelle takaisin se virka minkä olet Häneltä ottanut ja mikä Hänelle kuuluukin - toimia Raamatun opettajana!

Jumala rakasta meitä jokaista luotuaan niin minua kuin sinuakin ja annetaan Hänelle kunnia meidän opettajanamme ja kiitos siitä - ARMOSTA jolla hän ojensi meille - USKON JEESUKSEEN!

Jeesus sinua kuitenkin siunatkoon ja valaiskoon sanallaan ja hengellään runsaasti elämääsi!

Terv, methetes, vähäinen veli herrassa! :)

Tässä vastaan syytöksiisi;

mathetes sinä kirjoitit:
"Jumalan "ARMO" on se Jumala "KÄSIVARSI" jolla Hän tarjoaa ihmiselle "USKON" Jeesukseen!"

*
eepu:
Toki voidaan tuo "Armo" vertauskuvallisesti sanoa Jumalan kädeksi, mutta siihen käteen me ojennamme oman käden ja se on se meidän "uskonkäsi", jolla me vastaan otamme Evankeliumin, tuon Jumalan Armon - "Armonkäden", joka on Kristuksessa meille annettu!

*
mathetes:
"Saat aivan vapaasti olla mitä mieltä lystäät, se on sinun oikeutesi, mutta niin saan olla minäkin omaa mieltäni näistä asioista! Vai oletko toista mieltä? Opettamaan sinä et kykene ketään, et minua etkä tällä olevia uudestisyntyneitä muitakaan Kristittyjä, sille hekin ovat Jumalan Pyhän Hengen opetuksen alla ja ottavat vastaan sen minkä Jumala heille sitä kautta opettaa! Tee pian parannusta ja laskeudu alas sieltä pilvihattaroistasi Herran eteen ja lopeta tuo itsevalittu Raamatunopettajan virka johon olet itse kohottanut ja luovuta Jumalan Pyhälle Hengelle takaisin se virka minkä olet Häneltä ottanut ja mikä Hänelle kuuluukin - toimia Raamatun opettajana!"

*
eepu:
Vapahtaja sanoo minulle sinunlaisista ihmisistä:
"Jos maailma teitä vihaa, niin tietäkää, että se on vihannut minua ennen kuin teitä. Jos te maailmasta olisitte, niin maailma omaansa rakastaisi; mutta koska te ette ole maailmasta, vaan MINÄ OLEN teidät maailmasta VALINNUT, sentähden maailma teitä vihaa.
Muistakaa se sana, jonka minä teille sanoin: 'Ei ole palvelija herraansa suurempi.' Jos he ovat minua vainonneet, niin he teitäkin VAINOAVAT; jos he ovat ottaneet vaarin minun sanastani, niin he ottavat vaarin teidänkin sanastanne."

Etkö tunne Jumalaa, sillä JUMALA LÄHETTÄÄ PYHÄN HENGEN uskovaan, että LAIN VANHURSKAUS täytettäisiin meissä, ja että palvelisimme Jumalaa NYT HENGEN UUDESSA TILASSA emmekä kirjaimen vanhassa!
Oikean upotuskasteen jälkeen tulee alkaa ihmisessä näkyä tämä parannuksen HEDELMÄ:
"Mutta kun Hän tulee, TOTUUDEN HENKI, johdattaa Hän teidät KAIKKEEN TOTUUTEEN.” Sillä; ”Hänen VOITELUNSA (joka teissä vaikuttaa/on) OPETTAA teitä kaikessa"!(ks.Joh.16:13; 1.Joh.2:27)
... ja niin me alamme uudistua/muuttua Jumalan kuvan kaltaisuuteen, alamme parantua vääristä töistä, väärästä sunnuntai lepopäivästä, kaikesta pahasta, alamme ystävällistyä, jne.. tämä saa aikaan TOTTELEVAISUUS Pyhän Hengen äänelle, se saa meidät UUDISTUMAAN, se on pyhitystä meissä!

... ja niin Hän, PYHÄ HENKI, johtaa kaikkeen Totuuteen, ja sanoo; ".. SAPATTINI MINÄ annoin heille, olemaan MERKKINÄ MINUN ja heidän välillään, että he tulisivat tietämään, että MINÄ olen HERRA, joka pyhitän heidät.
" .. pyhittäkää MINUN SAPATTINI; ne olkoot merkkinä välillämme, MINUN ja teidän, että tulisitte tietämään, että MINÄ olen HERRA, teidän JUMALANNE." (ks. Hes.20.Luku)!
*
JUMALAN LAKI ON SINETÖITYNÄ JUMALAN HENGESSÄ!

*

minulle niin Rakkaassa

eepu
*

*
♥ MARANATA! ♥

Ymmärrätkö

"Sillä armosta te olette pelastetut USKON kautta",
------

Tuo on ehdottomasti totta ja todellisuutta, mutta ymmärrätkö mistä ihmiseen tulee se usko, joka pelastaa ihmisen.

PS.

Mahdollistuuko sinun mielestäsi vauva uskomaan.

en minä usko niin , että lapsi olisi synnitön,,,

vaan Jeesus on sovittanut meidä syntimme nekin joita emme ole vielä edes tehneet!
Jeesuksen sovitustyö on perusta sille, että vauvat pelastuvat, hehän ovat "viattomia" siinä melessä, että eivät voi mitään parannusta tehdä ymmärrettävästä syystä!
Mutta ei murrosikään asti olla viattomuude tilessa, se on ihan pötypuhetta!
Tiedän erän 6 vuotiaan, joka kunneltuaan raamatunopetusta, tunsi itsensä syntiseksi. Hän halusi pelstua ja tuli uskoon!

Jumala tietää, ketä hän milloinkin kutsuu ja vetää Jeesuksen luokse! Se on ainut turva, että Jumala tietää aikataulun ja tuntee meidät läpikotasin!

ET TAIDA ÄSITTÄÄ LAPSEN JA VAUVAN

EROA.

Mahtuuko tajuntaasi, että KAIKKI VAUVAT OVAT LAPSIA, mutta KAIKKI LAPSET EIVÄT OLE VAUVOJA.

Sanoit:
>>On melkoista harha-oppia väittää helluntailaisten tavoin, että lapsi pelastuu ilman uskoa, ilman kastetta, <<
--Oppisi on MITTAVAA VÄÄRISTELYÄ, SILLÄ HELLUNTAIHERÄTYKSESSÄ EI VAUVOJA "KASTETA", KUTEN HÄRHÄOPPISESSA KAT. KIRKOSSASI. He kelpasivat Jeesukselle sellaisenaan, SOVELIAINA TAIVASTEN VALTAKUNTAAN -ILMAN KASTEITA. Vieläpä 'ITSEKULKEVINA'.

jatkoit:
>> ilman Pyhää Henkeä, ilman uudestisyntymistä ja että lapsi olisi pelastuneessa uudestisyntyneen tilassa fyysisestä syntymästä alkaen sellaisenaan aina murrosikään asti. Se on harhaoppia sellainen oppi. <<
-- Olen samaa mieltä, ja niin myös yleensä UUDESTISYNTYNEET USKOVAT. Mutta meidän USKOONTULLEIDEN EDELLYTETÄÄN YMMÄRTÄVÄN, ETTÄ UUDESTISYNTYMINEN MAHDOLLISTA VASTA KUN YMMÄRTÄÄ KUULEMANSA SANAN JA OTTAA JEESUKSEN VASTAAN VAPAHTAJANA.

--Mutta teidän kat.luterilaisessa harhaopissanne uudestisyntyminen tapahtuu YMMÄRTÄMÄTTÖMÄLLÄ VAUVALLA, KUN -HOKKUS POKKUS- VALELU JA RISTINMERKKI TEHDÄÄN. No niin, - siis me emme edellytä vauvoilta siinä tilanteessa HELVETIN PELOSSA TEHTÄVÄN "KASTEEN" SUORITTAMISTA, KUTEN TE HARHAOPPISET. Me uskomme siis Jeesuksen sanaan: - "sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta".

TEEPÄS SIIS PAANNUS, ÄLÄKÄ ENÄÄ YRITÄ TUOLLAISTA HARHAOPPIASI LEVITTÄÄ!

Vauva

Kuten hyvin toit esille, niin todellisuudessa on kaksi eri asiaa pohtia vauvan tai lapsen tilaa.

Jokainen vanhempi ymmärtää, miten jo eletty vuosi muuttaa/vaikuttaa vauvan kehitykseen.Tai miten suuri ero on 2v tai 7-vuotiaalla lapsella, puhumattakaan yli 10- vuotiaasta.

Kaikkein järkyttävänä mielikuvana pidän Luterilaisuudessa sitä kun he kohdistavat vauvaan tai pieneen lapseen tämän/kin Raamatun ilmoituksen.

"Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla". ja erikoisesti tuo kaikki sana on kirjoitettu/painotettu suurin kirjaimin.

Se on totta. Jos Pyhä Henki ei saa opettaa ja ohjata ihmisen ymmärrystä, niin asiat jäävät avautumatta.Jotenkin ihmisen ymmärrys ohjaantuu epätodelilsuuteen esim. miten vauva uskoo kuulemansa sanan tms...

Toisaalta en ihmettele yhtään kun moni psykiatri ymmärtää uskon Jumalaan eräänkaisena pakenemisena pois todellisuudesta.

Vaikka Raamatun ilmoitukset ohjaavat ihmisen mielen ja ymmärryksen kohti todellisuutta.Siis näkemään itsensä ja ympäristönsä oikeassa valossa.Tähän tekijään taas littyy miten Raamatun jakeiden opetukseen uskominen tuo ihmiselle hyvän mielialan ja erikoisesti peremman ongelmien sietokyvyn.Siis juuri sen, mitä Jeesus lupasi.

Pieni lapsi otollinen

Tuleekohan tämä nyt kiertävänä kesusteluna
toiselta palstalta,
siellä kun on nimenomaan kesusteltu siitä, onko pieni (alle 3-5 v) lapsi sellaisenaan otollinen Jumalalle vai ei. Raamtatussa sanotaan
että se, joka uskoo ja kastetaan, pelastuu.
Eli kaste ei sinänsä ketään pelasta. Tarvitaan molempia: uudestisyntyminen ylhäältä ja sen tuoma usko ja kaste. Ja jos nyt joku uudestisyntyy, eikä kasteelle ehdi, ennen kuin kuolee, ei hän sen takia taivaasta pois jää, että ei ole kastettu. Elävä usko on se kultainen lanka, joka yhdistää meidät taivasten valtakuntaan.

Ei Jumala vauvoilta uskoa tai ristin sovituksen ymmärtämistä vaadi.
Kyllä he taivaaseen pääsevät, jos kuolevat.
Pienellä lapsella on luontaisena taipumus uskoa siihen, mitä vanhemmat ja pyhäkoulutädit opettavat.

Vaikka muistan kyllä tapauksen vanhimman lapsemme kohdalla. Hän oli kolme, naapurin ateistivanhempien poika 5. Naapurin poika oli asiantuntevasti selittänyt, että sitä Jumalaa ei muuten oo, se on vaan huiputusta. Tyttö tuli kotiin itku silmässä ja sanoi, että kun se
naapurin Antti sanoi, että Jumalaa ei oo...
Yritin selittää kaikin tavoin, että kyllähän
Luojan täytyy olla, kun on näin kaunis ja hienosti suunniteltu luontokin, kaikki kukat, kaikki linnut. Tuntui, että mikään ei tytön murhetta tavoittanut.
Sitten hän meni ulos ja tuli hetken kuluttua takaisin silmät säihkyen:
- Kyllä se Jumala on olemassa. Naapurin Minnakin sanoi niin!
Ja niin meni se ensimmäinen uskonkriisi ohi.
Toisen lapsen lapsenuskon kautta.

Nyt tämä pieni karitsa on uskossa, Pyhällä Hengellä täyttynyt, hoitaa omaa pientä
karitsaansa taas puolestaan.

Mutta 5-vuotiaskin voi tosiaan olla jo
tuhoamassa pienempiensä lapsenuskoa, jos
hänet on siihen ajoissa doktrinoitu. Kyllä lapsellakin on vastuu!

Sen jälkeen, kun ihminen on tullut siihen ikään, että erottaa oikean ja väärän, Jumala odottaa lapsenkin elävän Jumalan rakkauden säätämyksen mukaan.
Ja nimenomaan tuosta ajankohdasta on tuolla
toisella palstalla vängätty, väitetty että
pienellä lapsella ( = noin sylilapsi) joku
tarkoittaisi paljon suurempaa lasta.
Tietenkin tajuavalla ihmisellä on vastuu,
siksihän Jumala järjen ja sydämen on luonut.
Eikä ole tosiaan muuta tietä kuin Jumalan armo Jeesuksen Kristuksen sovitustyön kautta.

Jos edes suomalaiset aikuiset tämän perustotuuden tajuaisivat, niin meillähän olisi jo valtava herätys, kun ihmiset laittaisivat
välejään Luojan kanssa kuntoon tunnusten
syntejään ja tehden parannusta.

Jeesus opetti

Jeesus opetti, että lasten kaltainen on Jumalan valtakunta.

Se tarkoittaa, ettei lapsia pakkokastavat pakanat palvele Jumalaa ja Jeesusta vaan palvelevat syyttömiä lapsiakin noitarovioillakin tappaneen saatanaa jumalanaan.

Ymmärtäkää, ettei Jumalan valtakunnan kaltaisuutta voi ihminen Jumalallisemmaksi muuttaa mutta saatanallistaa voi lasten mielen manipuloimisella.
Ellette usko Jeesuksen Omaan Sanaan niin tiedätte kenen palvelijoita ovat myllynkiviä keräävät harhauttajat.

Minkä kautta...?

Minkä kautta pelastuu syyttömiä kastetettuja uskovaisia, pikku lapsiakin noitarovioillakin tappaneen jumalaa palvelevat?
 /   /  /  /  / &quot;uskon kautta&quot; lapsikin pelastuu

Keskusteluhaku

Laaja haku

Facebookissa suositeltua