AA
A A A
Opastus ja palaute
liity jäseneksi!
 /   /  / Saliohjelmaa?
4 Vastausta 315 Lukukertaa

Saliohjelmaa?

Eli voisitteko antaa meikäläiselle sopivan saliohjelman ja ruokavalion?

Oon 16 vuotias, pituus n 176cm, paino n. 63kg

Haluaisin lisää massaa. kiitos jo etukäteen :)

et tarvii kummempaa ruokavaliota

syöt vaan niin perkeleesti ja teet raskaita persliikkeitä a´la penkki, kyykky, maastaveto ja massaa tulee niin että hauvis turpoo!

ööh..

saisko yhtään selvempää saliohjelmaa. mitä laitetta ja kuinka monta toistoa jne..

jotain

Hep. Lue alustavasti alla oleva, minkä kehitin 15 vuotiaalle kaverille, ja katso voisko se sopia myös sulle. Jos kysyttävää niin kysy.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=109&conference=1500000000000046&posting=22000000043893002

Mitä ruokailuun niin mm. seuraavat asiat ovat tärkeitä. En halua laatia mitään yksityiskohtaista menuuta sinulle. Parasta että itse laadit, käyttäen sellaisia raaka-aineita/ruokia mistä itse pidät.
- syö proteiinia 1.5-1.8 grammaa jokaista painokiloa kohden per vrk., yli 2 gramman ei kannata mennä.
- syö kunnon ruokaa, eli ravitsevaa ja täysipainoista. Kaikenlainen roskaruoka ja pikaruoka tms. pois, tai minimiin.
- älä juo limua tai muuta missä fosforihappoa, sillä se häiritsee proteiinin sulamista, jolloin lihaskasvu voi tyrehtyä
- katso että syöt myös vihanneksia, marjoja, hedelmiä, jotta saat C vitamiinia, jota tarvitaan proteiinisynteesiä varten, ja mitä vielä hyviä aineita näissä on
- vältä keinorasvoja kuten margariinia ja kevytlevitteitä, sekä lämminpuristettuja kasviöljyjä. Myös teollisia transrasvoja sisältävät tuotteet pois
- katso että saat hyvin retinolia, eli A vitamiinia. Hyvä lähde esim. kananmuna (keltuainen). Munia kannattaa muutenkin syödä jos treenaa punteilla
- katso että saat tarpeeksi kaloreita joka päivä että jaksat treenata, ja että tulisi kasvua

Tässä linkki mistä löydät ohjelman itsellesi!

Punttisalin vetäjän pitäis tehä ohjema sulle. Kysypä sieltä ensin! Mutta tsekkaa allaoleva linkki. Siellä on paljon tietoa ja ohjelmia punttisaliin ja ruokavalioihin. Hyvä saitti!

Linkki: Punttis.net
 /   /  / Saliohjelmaa?

Keskusteluhaku

Laaja haku

Facebookissa suositeltua