Taloyhtiössä on tulossa verkkokomeroiden korjaus/uusiminen.
Isännöitsijän kirjallisessa ilmoituksessa sanotaan aika jolloin komeroiden tulee olla tyhjät.
Jos ei ole tulee yhtiö toimittamaankaikki tavarat kaatopaikalle.Siitä aiheutuvatkustannuksista vastaa osakas
( tyhjennys,siirtokustannukset jätemaksu)
Kuullostaa erittäin laittomalta uhkaukselta. Yksityisomaisuuden hävittäminen !
Onko tämä lain mukaista? Voiko isännäitsijä toimia näin?
Aiemmin sama isännöitsijä antoi kirjallisen ilmoituksen remontin yhteydessä: jos asukas ei ole paikalla ja ovi on lukossa,tulemme sisään omilla keinoillamme!
Tuolloin ilmoitin hänelle että mikäli menette asuntooni ilman lupaani, teen asiasta rikosilmoituksen. Rauhottui tästä aikalailla.
isännöitsijän oikeudet
4
455
Vastaukset
- Asukas itsekin
Mietipä, miten yhtiön omistamat ja asukkaiden hallinnassa olevat kopit pystytään korjaamaan, jos niitä ei suostuta tyhjentämään ilmoitetussa kohtuullisessa määräajassa? Pakkohan nekin on joskus korjata/uusia.
Fiksussa yhtiössä valokuvataan koppeihin jätetty tavara ja merkittävää käyttöarvoa omaavat esineet pyritään sijoittamaan omistajan kustannuksella (siirtokulut) toisaalle - jos sellainen paikka löytyy. Voi myös olla, että ei löydy.
Tyhjäyskulujen periminen voi olla vaikeaa. Meidän talon kellariremontissa taloyhtiö maksoi tyhjennyksen.- Minä vaan
Ei siinä ole mitään epäselvää etteikö niitä tyhjennetä.
Minä en kyllä näe täysin ehjien verkkokomeroiden uusimisessa mitään pointtia.
Paitsi jonkun taloudellinen etu ?
Toinen asia on etten pidä uhkailusta, tämä on oikein kirjallisena.
Tyhjennysaikaa on viikko. Entä jos joku onkin lomalla?
Ei kenenkään omaisuutta ole oikeutta hävittää. Raastupaan siitä joutuu.
- joustamaton
En tiedä tarpeista korjata, voi olla jopa paloturvallisuuden takia määrätty.
Oikea osoite on hallitus, joka antaa määräykset isännöitsijälle, ei se ihan yksinään niitä rupea korjaamaan.
Oletko koskaan ajatellut, että remonttifirmat ilmoittavat viikoa ennen, että nyt me tulemme, eivät ole määritelleet aikaa kuin kuukauden tarkkuudella ja silloin on todella kallista, jos esim. ilmastointia ei pääse tarkastamaan joka asunnossa, ei onnistu säädöt tai vesivuotoja tarkastellaan maanantaina siellä ja keskiviikkona täällä ja aina maksaa matkat sun muut.
Jos asukas on ulkomailla, niin fiksu ihminen keskustelee isännöitsijän kanssa asiasta, antaa yhteystietonsa ja sen verran pitää olla luottohenkilöitä, että yhden komeron tyhjentää. Itse olen 3 kuukauden komennuksilla ja hyvin on pelannut nämä pyöräkellareitten siivoukset ym, kun asiasta olen informoinut.
Isännöitsijän tehtävä on huolehtia taloyhtiöstä hallituksen määräämin toimenpitein ja monelle on tehtävä selväksi, että esim. komerot on oltava tyhjinä. Eivät ymmärrä, miksi minä en saa hoitaa asiaa vasta kuukauden kuluttua, kun loma alkaa.
Tyhjennä komerosi tai pyri hallitukseen kantamaan vastuuta. - ramppaaja
oisko kannattanut käydä talonyhtiön yhtiökokouksissa ? Toiminta on täysin laillista.
ps. ihmiset ei omista esm kerros talossa omaa huoneistoaan, vaan sen käyttöön oikeuttavat osakkeet. Talon omistaa Talonyhtiö. Isännöitsijä on talonyhtiön juoksumies.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kela tukee virallisesti Pride-liikettä
Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k1154392Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa
Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k783200- 1001463
- 861316
- 95869
Omasp hakenut Fincapia ja Gapconia konkurssiin perjantaina 5.6
Ilkka ei ole vielä ehtinyt uutisoida, mutta Omasp on jättänyt 5.6 konkurssihakemuksen Fincapia ja Gapconia koskien. Ilka18703Lähes kaikki keskustelut kasvotusten
on olleet tärkeitä. Hänen luonne ja ulkokuori, niiden yhdistelmä. Se kaiken keskellä oleva osa on minulle hänessä kaikk21696- 42677
Tämän palstan naiseksi esittäytyvät
Ovatkin kuulemma oikeasti sukupuoleltaan miehiä. Pitääkö paikkansa?111663- 43639