Voisiko joku selvittää mitkä ovat miehen oikeudet isyysasioissa? Joka puolella puhutaan äidin oikeuksista, mitkä varmasti ovat perusteltuja useissa tapauksissa, mutta tuntuu että miehet joutuvat vain alistumaan kohtaloonsa.
Jos nainen huijaa itsensä raskaaksi saadakseen pidettyä miehen luonaan tai jostain muusta syystä, ei lopputulos ole varmasti hyvä eikä tunne molemminpuolinen.
Jos ero tulee ja suhde loppuu joutuu mies vaadittaessa tunnustamaan isyyden isyystestissä. Mikäli hän osoittautuu isäksi joutuu mies maksamaan 18v elatusmaksuja vaikka hän ei ole halunnutkaan lasta. Onko mies uhri?
Tämä ei ole mikään kannanotto naisia vastaan mutta onko kenelläkään kokemuksia siitä mitä voi mies tehdä tilanteessa jossa hänet pakotetaan isyystesteihin? Mitkä ovat miehen oikeudet?
Isyyden tunnustaminen
65
15404
Vastaukset
- äityliini
No näin äkkiseltään tulee mieleen, että jos suhde on noin heikoilla, niin silloin miehen kannattaa suojautua ITSE tälläiselta eli käyttää kondomia.... Miksi nainen olisi ehkäisystä vastuussa yksin jos et halua missään nimessä lasta.
Tosiasiassa jos nainen haluaa noin tehdä kuten kirjoitit, niin silloin olette mies raukat uhria ja siinä samalla myös lapsi on viattomudessaan uhri !
Maailma olisikin liian hieno paikka jos meillä kaikilla olisi asiat niinkuin haluttaisiin... - nainen
olen samaa mieltä kanssasi, en todellakaan voi ymmärtää saatikka hyväksyä , että nainen hankkiuttuu ilman yhteistä sopimusta raskaaksi ja sitten on vaaatimassa isyyden tunnustusta.
tuollaisella naisella ei taida olla kaikki ihan kohdallaan...- minä kuulin
mielestäni on hyvä että mieskin joutuu kantamaan vastuunsa. Onhan se niin että mieskään ei ole huolihtinut riittävästä ehkäisystä vahingon sattuessa. Ja jos miehet voisivat kieltäytyä testistä monet käyttäisivät sitä aivan varmasti hyödykseen, ja yhä useampi lapsi jäisi ilman isää.
Itse tutustuin biologiseen isääni 14 vuotiaana, äiti oli salannut isäni pyynnöstä hänen henkilöllisyyden, pienenä sitten ihmettelin kun muilla on isä ja minulla ei.
Kun isäni tutustui sitten vihdoin minuun huomasin että vuodet ovat vieneet ajan joten biologinen isä on vaan se jolta siittiö on tullut. ja hänkin olisi halunnut kuitenkin että olen se enemmän oma lapsi. Samapa tuo, tiedän mistä olen tullut mutta se siitä.
Lain mukaan jos oletettu isä ei mene testiin poliisi hakee hänet kotoaan ja vie testiin. ja jos mies ei maksa elatus maksuaan valtio maksaa ja perintätoimisto perii takaisin, paitsi jos todetaan että mies on vararikossa eikä kykene maksamaan. - ........
minä kuulin kirjoitti:
mielestäni on hyvä että mieskin joutuu kantamaan vastuunsa. Onhan se niin että mieskään ei ole huolihtinut riittävästä ehkäisystä vahingon sattuessa. Ja jos miehet voisivat kieltäytyä testistä monet käyttäisivät sitä aivan varmasti hyödykseen, ja yhä useampi lapsi jäisi ilman isää.
Itse tutustuin biologiseen isääni 14 vuotiaana, äiti oli salannut isäni pyynnöstä hänen henkilöllisyyden, pienenä sitten ihmettelin kun muilla on isä ja minulla ei.
Kun isäni tutustui sitten vihdoin minuun huomasin että vuodet ovat vieneet ajan joten biologinen isä on vaan se jolta siittiö on tullut. ja hänkin olisi halunnut kuitenkin että olen se enemmän oma lapsi. Samapa tuo, tiedän mistä olen tullut mutta se siitä.
Lain mukaan jos oletettu isä ei mene testiin poliisi hakee hänet kotoaan ja vie testiin. ja jos mies ei maksa elatus maksuaan valtio maksaa ja perintätoimisto perii takaisin, paitsi jos todetaan että mies on vararikossa eikä kykene maksamaan."mielestäni on hyvä että mieskin joutuu kantamaan vastuunsa. Onhan se niin että mieskään ei ole huolihtinut riittävästä ehkäisystä vahingon sattuessa. Ja jos miehet voisivat kieltäytyä testistä monet käyttäisivät sitä aivan varmasti hyödykseen, ja yhä useampi lapsi jäisi ilman isää."
Tässä nyt ei ollut kyse vastuusta eikä huolimattomasta ehkäisystä vaan naisen harjoittamasta petoksesta miestä kohtaan.
Siis jos nainen vannoo syövänsä parisuhteessa pillereitä eikä sitten syökään ja hankkiutuu miehen tahtoa vastaan raskaaksi ja käyttää tätä törkeästi rahastusvälineenä miestä kohtaan niin onko se sinusta VASTUULLISTA?
Minusta ei ole.
On toki myös tapauksia jossa nainen maksaa elatusmaksuja ja isi hoitaa muksuja mutta nämä taitaa olla sitten vähän harvinaisempia tapauksia nykysuomessa. - pistää vihaksi
minä kuulin kirjoitti:
Lain mukaan jos oletettu isä ei mene testiin poliisi hakee hänet kotoaan ja vie testiin. ja jos mies ei maksa elatus maksuaan valtio maksaa ja perintätoimisto perii takaisin, paitsi jos todetaan että mies on vararikossa eikä kykene maksamaan.olettepa typeriä,ei voida pakottaa mihinkään testiin jollei halua,lukekaa vaikka laki
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1975/19750700?search
11 §
Lääketieteellisten selvitysten hankkiminen
Oikeusgeneettinen isyystutkimus voidaan isyyden selvittämisen yhteydessä tehdä vain sen suostumuksella, josta näyte on tarkoitus ottaa. Jos tutkimus aiotaan tehdä vainajasta, joka ei ole eläessään antanut suostumusta tutkimukseen, siihen on saatava vainajan lesken ja perillisten suostumus - sossupaholainen
pistää vihaksi kirjoitti:
olettepa typeriä,ei voida pakottaa mihinkään testiin jollei halua,lukekaa vaikka laki
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1975/19750700?search
11 §
Lääketieteellisten selvitysten hankkiminen
Oikeusgeneettinen isyystutkimus voidaan isyyden selvittämisen yhteydessä tehdä vain sen suostumuksella, josta näyte on tarkoitus ottaa. Jos tutkimus aiotaan tehdä vainajasta, joka ei ole eläessään antanut suostumusta tutkimukseen, siihen on saatava vainajan lesken ja perillisten suostumusJos lapsi syntyy avioliiton ulkopuolella ja äiti nimeää isän isyyden selvityksessä, niin oikeus voi määrätä isän tutkimuksiin. Ja jos ei muuten suostu, poliisit tulevat hakemaan. Oikeuden määräys siis tarvitaan, mutta lastenvalvoja hankkii sellaisen, jos isyyttä ei vapaaehtoisesti pystytä selvittämään.
- Tix
Niin epäreilua kuin se onkin, miehellä ei tällaisessa tapauksessa ole oikeuksia. Isyystestiin voidaan pakottaa oikeuden päätöksellä, ja mikäli isyys todistetaan, on miehen maksettava lapselle elatusta sekä lapsesta tulee hänen perillisensä.
Näistä asioista jauhettaessa vaan helposti unohtuu se, että mies ei suinkaan maksa elatusapua lapsen äidille vaan _lapselle_. Lapsi on syytön syntymäänsä, saipa hän alkunsa millaisissa olosuhteissa tahansa. Siksi ei ole ainakaan minun oikeustajuni mukaista, että hänen pitäisi tulla toimeen vähemmällä kuin muidenkaan lasten, vai mitä mieltä olet, huijattu?
Minusta tästä asiasta jauhaminen on aivan turhaa, niin kauan kuin miehellä on mahdollisuus huolehtia itse ehkäisystä. Vaikka nainen väittäisi syövänsä pillereitä, niin kannattaako ottaa riski? Missään tapauksessa en puolustele naisia, jotka valehtelevat käyttävänsä ehkäisyä, mutta ei liene oikein että sen syntyvän lapsen pitäisi siitä hyvästä kärsiä?- ...........
"Niin epäreilua kuin se onkin, miehellä ei tällaisessa tapauksessa ole oikeuksia. Isyystestiin voidaan pakottaa oikeuden päätöksellä, ja mikäli isyys todistetaan, on miehen maksettava lapselle elatusta sekä lapsesta tulee hänen perillisensä."
"Isyystestiin" voidaan pakottaan myös nainen joka kieltää isän olemassaolon vaikka isä on lapsestaan tietoinen. Näin ollen isä saa myös oikeutensa lapseen vaikka se kuinka naista kismittäisi.
Elatusta on maksettava VAIN jos lapsi on varmasti oma - ja tällöin isänä oleminen tarkoittaa vallan muutakin kuin elatusta.
Ns: viikonloppu-isän ei tarvitse valvoa öitään, imettää sekä vaihtaa vaippoja eikä muutenkaan osallistua siihen "likaiseen työhön" mitä vanhemmuus tuo tullessaan.
riittää kun maksaa PUOLET lapseen menevästä elatuksesta ja saa kaikki vanhemmuuden (lue: isyyden) hyvät puolet.
Eli tapaa usein omaa lastaan ja säilyttää tähän läheiset välit vaikkei hoitoon juuri osallistukaan.
Nainen sen sijaan... noh raskaus, synnytys ja ainainen lapsenhoitaminen ei ole sitä mukavinta hommaa maailmassa. Mies kun saa viilettää ja bailata niin paljon kuin haluaa ns: elää nuoruuttaan mikä tuoreelta äidiltä jää vähän kesken.
ja Kolmanneksi vielä lapsesta, jota ei itse HALUA tunnustaa, voi tehdä perinnöttömän. Näin sanoo laki.
En tosin ymmärrä mitä hohtoa siinä nyt sitten on...en ainakaan itse näin menettelisi mutta mahdollista se on kuin onkin. - vit...
........... kirjoitti:
"Niin epäreilua kuin se onkin, miehellä ei tällaisessa tapauksessa ole oikeuksia. Isyystestiin voidaan pakottaa oikeuden päätöksellä, ja mikäli isyys todistetaan, on miehen maksettava lapselle elatusta sekä lapsesta tulee hänen perillisensä."
"Isyystestiin" voidaan pakottaan myös nainen joka kieltää isän olemassaolon vaikka isä on lapsestaan tietoinen. Näin ollen isä saa myös oikeutensa lapseen vaikka se kuinka naista kismittäisi.
Elatusta on maksettava VAIN jos lapsi on varmasti oma - ja tällöin isänä oleminen tarkoittaa vallan muutakin kuin elatusta.
Ns: viikonloppu-isän ei tarvitse valvoa öitään, imettää sekä vaihtaa vaippoja eikä muutenkaan osallistua siihen "likaiseen työhön" mitä vanhemmuus tuo tullessaan.
riittää kun maksaa PUOLET lapseen menevästä elatuksesta ja saa kaikki vanhemmuuden (lue: isyyden) hyvät puolet.
Eli tapaa usein omaa lastaan ja säilyttää tähän läheiset välit vaikkei hoitoon juuri osallistukaan.
Nainen sen sijaan... noh raskaus, synnytys ja ainainen lapsenhoitaminen ei ole sitä mukavinta hommaa maailmassa. Mies kun saa viilettää ja bailata niin paljon kuin haluaa ns: elää nuoruuttaan mikä tuoreelta äidiltä jää vähän kesken.
ja Kolmanneksi vielä lapsesta, jota ei itse HALUA tunnustaa, voi tehdä perinnöttömän. Näin sanoo laki.
En tosin ymmärrä mitä hohtoa siinä nyt sitten on...en ainakaan itse näin menettelisi mutta mahdollista se on kuin onkin.Baarihoito pamahti paksuksi. Nyt maksan elarit ja vielä aikanaan menee lakiosa.
- Juuhpuuh
vit... kirjoitti:
Baarihoito pamahti paksuksi. Nyt maksan elarit ja vielä aikanaan menee lakiosa.
Elä anna puhelinnumeroa ensi kerralla, eläkä kutsu ketään kotiisi.
- Lapsonen
Mietippä mistä me lapset oikeen tullaan ja miten te raukkaparat aikuiset miehet, "uhrit", joita aina sorretaan voisitte välttyä niitä elatusmaksuja maksamasta? Suosittelen luettavaksesi esim. peruskoulun 5-luokan biologian oppikirjaa, jossa kerrotaan ihmisen biologiasta, katso kappale lisääntyminen. Jos ko. kirja tuntuu liian vaikealta löytyy kirjastosta useampi opus aiheesta "meille tulee vauva", voit aloittaa vaikka lastenosastolta, niin ei oo turhan vaikeaa tekstiä.
Sitten kun biologiseksi isäksi tulemisen perusperiaate on hallinnassa, voit pohtia miten voit vaikuttaa prosessiin eli välttää isäksi tulemisen, kts. kohta itsetyydytys siitä biologian kirjasta tai tutustu RASKAUDENEHKÄISYMENETELMIIN.
Tää voi tulla sulle shokkina, mut raskaus ei oo mikään itsekseen uusiutuva naistentauti vaan sitä voi ehkäistä ja sen voi tehdä kumpi tahansa, isi tai äiti, ja ihan toisistaan riippumatta. Ja niitä ehkäisymenetelmiä voi käyttää useampaa yhtä aikaa esim. kumpikin omaansa. Isot pojat nurkalla kerto, et kun pistää pippelin päälle KONDOMIN, se on sellainen kaupasta ostettava kuminen tuppi, ennen kun sen pippelin pistää naisen sisälle, niin sitten ei tuu vauvoja ja siitä "miehestä" ei tuu "isää" tai sun tapauksessas "uhria".- äityliini
Että osuit lapsukainen tosi naulan kantaan kirjoituksessasi !
Ehkäpä teissä lapsukaisissa onkin tulevaisuuden toivo hyvissä käsissä... - Isä
Kyllä me isät (ja muutkin miehet) tiedämme miten niitä lapsia tehdään. Kyseessä onkin sellainen aikuisten juttu, jota kutsutaan luottamukseksi ja luottamuksen pettämiseksi.
Kun nainen ja mies ovat tunteneet kauan toisensa ja luottavat toisiinsa, niin silloin nainen saattaa sanoa miehelle että ei tarvita kuin yhdenlainen ehkäisy, kun jo tunnetaankin niin hyvin, että sen kondomin ensisijainen tehtävä vanhentuu. On sanonta että karkki maistuu paremmalle ilman paperia. Kun mies sitten luottaa kumppaniinsa että tämä syö niitä ehkäisypillereitä eikä nainen sitten kuitenkaan syökään, sitä kutsutaan huijaamiseksi ja petturuudeksi. Huijaamisen ja petturuuden kohteeksi joutunutta miestä kutsutaan usein uhriksi.
Tämä voi tulla sinulle shokkina, mutta tälläisin keinoin raskaaksi tullutta naista voi hyvällä syyllä kutsua huijariksi ja sitä lapsen siittänyttä miestä uhriksi.
Kondomin ehkäisyteho on 95%, tämä tarkoittaa että vaikka mies käyttäisikin kondomia, niin 20 rakastelukerran jälkeen on tilastollisesti todennäköistä että siittiöitä on päässyt emättimeen ja sitä kautta raskaus on mahdollinen.
- Nainen
Kun käyt testissä asia selviää. Lapsen kannalta ok. Huijattu tai ei mutta jos se on sun siitiöstä pahempi juttu. Kantsii miettiä kenen kans pupustaa..
- Siru
Tiedän naisia jotka käyttävät miehiä hyväksi. Ollaan niin rakastuneita,mennään kihloihin ja ehkäpä naimisiin,mielistellään ja ollaan ystävällinen,ostetaan sitä sun tätä yhdessä ja kaikkea muuta kivaa. Ollaan niin hyvissä väleissä...
Mutta sit kun nainen tulee raskaaksi, piru on irti!
Vaikka lapsi on suunniteltu yhdessä. Ei silloin mitään kondomia tai muuta ehkäisyä tarvitse.
Naiset ovat pirullisia näin mä ajattelen ja varmaan moni mies myös.
Elikä nainen käyttää miestä hyväksi että saa rahaa häneltä tai sossusta ...
Nainen ajaa miehen pois elämästä kun on saanut siittiöt sisään!
Ei mun tarttee kertoo enempään kun moni mies tietää varmaan kokemuksesta. - Mutter
halua isäksi, kannattaa käyttää kondomia! Ellet luota naiseen, jonka kanssa olet parisuhteessa niin minkä ihmeen takia olet parisuhteessa hänen kanssaan?
Niin makaa kuin petaa.- Isä
Pieni ristiriita viestissäsi. Ellei luota naiseen, niin ei pitäisi olla parisuhteessa. Toisaalta jos luottaa, niin tulee vastointahtoaan isäksi eli tulee huijatuksi. Ja kuten sanottua, kondomin ehkäisyteho on 95%.
Alkuperäisessä viestissä ei muuten puhuttu ollenkaan "vahinkolapsesta" vaan naisesta joka tietoisesti hankkiutuu raskaaksi ilman miehen suostumusta... ja tällainen nainen on kyllä huijari ja mies uhri. - paha akka
Isä kirjoitti:
Pieni ristiriita viestissäsi. Ellei luota naiseen, niin ei pitäisi olla parisuhteessa. Toisaalta jos luottaa, niin tulee vastointahtoaan isäksi eli tulee huijatuksi. Ja kuten sanottua, kondomin ehkäisyteho on 95%.
Alkuperäisessä viestissä ei muuten puhuttu ollenkaan "vahinkolapsesta" vaan naisesta joka tietoisesti hankkiutuu raskaaksi ilman miehen suostumusta... ja tällainen nainen on kyllä huijari ja mies uhri.olet, mutta pitäisi silti myös ajatella miksi nainen toimii näin ja mikä on motiivina. voit lukea pitkän kirjoitukseni tuolta alempaa ja tuomita minutkin (tosin olen jo itse tuominnut oman toimintani ja totesin ajoissa tekeväni väärin ja ennen kaikkea viisastuin). silti voin sanoa, että motiivi toimintaani oli minullakin ja se löytyi syvempää parisuhteestamme. miehellä oli entisen kumppaninsa kanssa lapsi ja tämä koko suhteemme ajan osoitti kaikella käytöksellään kunnioittavansa tätä enemmän kuin minua, välittävänsä tästä enemmän kuin minusta,... ja perusteli asian sillä, että tämä on sentään hänen lapsensa äiti. halusin samaan asemaan. miehen vanhemmat eivät ottaneet minua "sukuun", koska minulla ei ollut lasta heidän poikansa kanssa. sen sijaan heidän toinen miniänsä oli kolmen lapsen äiti, vaikka vasta 23-vuotiaana ja näiden suosikki (vaikka yksi lapsista ei edes ole tämän exäni veljen, vaan aivan toisen miehen, mutta appivanhemmathan eivät sitä tiedä). olisi minun tietenkin pitänyt ajatella, että maailmassa on niitäkin miehiä ja ihmisiä, jotka arvostavat naista muun, kuin lapsen kautta. siinä rakastuneessa tilassa vain ei järki juossut yhtä nopeasti, kuin sairaat ideat. nuo kaksi muuta naista olivat todellakin "huijanneet" miehensä itselleen lapsella ja nauttivat siitä huolimatta miestensä ja appivanhempiensa ja monien muiden vankkumatonta arvostusta. niinpä päätin ensin minäkin koettaa. vasta sitten tajusin, että tuossa perheessä on arvomaailma pahasti vinksallaan.
motiiveja on monia. en usko että minunkaan arinani on ainutkertainen. mies voisi katsoa myös peiliin ja mietti mikä mättää, kun nainen ajutuu noin törkeän epätoivoisiin tekoihin.
- Nainen1975
Tässä on nyt puhuttu ehkäisystä.
kerronpa minun tarinani,
(mahdollisimman lyhyesti..)
En käyttänyt pillereitä (eivät sopineet minulle, ja uusi merkki harkinnassa) käytimme kondomia.
Kondomi petti (99% ehkäisyvarmuus)
Huomasimme ehkäisyn pettäneen, kun tulin raskaaksi.
Mies ei halunnut missään tapauksessa lasta.
Minä mietin oman tilanteeni mukaan, ja päätin pitää lapsen.
Sovimme miehen kanssa, etten ilmoita hänen nimeään minnekkään. Hän ei halua tietää lapsesta mitään. ei maksa mitään. ei ole velvollisuuksia, mutta ei myöskään oikeuksia.
Näin ollen, hän saattoi jatkaa elämäänsä täysin
samanlaisena kuin ennenkin (okei, henkisesti paljon muuttuneena)
Lapsellani on nyt "isä" joka välittää lapsesta, ja lapsi tietää ettei ole hänen oikea isänsä.
Oikeasta isästä olen kertonut sen verran minkä lapsi nyt pystyy käsittämään. (en hauku ym,
on myös mahdollisuus, että lapsi vielä joskus tapaa isänsä. enkä tahdo että tekee sen syyttelevänä, katkerana. kerron ehkä hiukan kaunistellun totuuden, mutta
mahdollisimman totuudenmukaisesti)
siinäpä se, minun tarinani- charmed78
Minulla on 6vee poika ja entdrometriooseja; Usea vuosi sitten löydetty, lapsettomuushoidot ensisijainen hoito raskauksille, oli niin toivoton "tuo kohtu tilanne". En olisi uskonut tulevani lyhyellä romanssilla raskaaksi, koska vuosien seurustelutkin eivät tuottaneet tulosta. Yllätysraskaus; 3 lääkäriltä kysyin miten mahdollista? Joskus vain kemiat tärppää??? Luonto löytää keinot??? Ehdotin isälle (järkyttyneelle :/ ...ja tietysti olin tehnyt kaiken itsekäs nainen tahallaan) samaa, ei nimeä minnekkään, ei mitään maksuja eikä tapaamisia, jos vain pystyy itse henk.kohtaisesti niin elämään. Asia sovittiin ja sillä sipuli, ei nimeä mihinkään ilmota niin ei ole ketään jota vaatia tilille:) :(valitettavasti synnytin vauvan kuolleena kesken raskauden, ja sain verenmyrkytyksen jonka johdosta sydänpussin tulehdus...Elämä on niin epämielyttävää joskus, ei tuo ymmärrys riitä. Asiasta keskusteltiin kavereiden kans ja yks niistä lupas huolehtia, että VARMAAN HYVIN ONNELLISELLE "EI ENÄÄ ISILLE" kerrotaan. Oletko miettinyt hyvä huijattu, että ehkä sinua ei tietoisesti huijattu ja että naiselle tilanne voi olla hyvin erilainen päätös tehdä? Miehet osaavat olla hyvin ilkeitä ja itsekkäitä tälläisissä asioissa!!!
- paha akka
kadehdittavaa järjenkäyttöä! toivottavasti minäkin pystyn tulevaisuudessa samaan. jos joskus lapsia teen, aion huolehtia, että oma varallisuus (ja myös voimavarat) riittää lapsesta huolehtimiseen, sillä ei koskaan tiedä milloin isä kyllästyy ja "karkaa". mikäään ei ole niin varmaa, kuin epävarma. on silti väärin pakottaa toista väkisin velvollisuuksiin, koska ei tämä niistä huolehdi, jos ei ole omaa halua. sitten joutuisin ruikuttamaan yh-palstalla ihan liian monien muiden tapaan.
vaikka ehkäisyn pettäminen voi todellakin tapahtua vahingossa (kuten sinulle), on se havinaista. vielä harvinaisempaa on tulla tällaisesta vahingosta raskaaksi, sillä naisella on kuukaudessa vain yksi todennäköinen päivä tulla raskaaksi (ovulöaatio) ja silloinkin mahdollisuus on muutamista seikoista riippuen noin 30%.
teit hienosti, kun et vaatinut mieheltä mitään, koska vain sinä olit halunnut pitää lapsen. toisaalta kenelläkään miehellä ei pitäisi myöskään olla oikeutta vaatia väkisin aborttia, koska nainen joutuu sen kestämään niin toimenpiteineen, kuin jälkipuinteineen (monelle aiheutuu masennusta loppuiäksi). miestä abortti ei yleensä niinkään liikuta.
lapsestasi kasvaa varmaan onnellinen ja tasapainoinen aikuinen,kun tällä on kuitenkin rakastava isä, mutta olet myös onneksi kertonut tälle biologisesta isästään (olisi väärin salata totuus). - ÄO 21
charmed78 kirjoitti:
Minulla on 6vee poika ja entdrometriooseja; Usea vuosi sitten löydetty, lapsettomuushoidot ensisijainen hoito raskauksille, oli niin toivoton "tuo kohtu tilanne". En olisi uskonut tulevani lyhyellä romanssilla raskaaksi, koska vuosien seurustelutkin eivät tuottaneet tulosta. Yllätysraskaus; 3 lääkäriltä kysyin miten mahdollista? Joskus vain kemiat tärppää??? Luonto löytää keinot??? Ehdotin isälle (järkyttyneelle :/ ...ja tietysti olin tehnyt kaiken itsekäs nainen tahallaan) samaa, ei nimeä minnekkään, ei mitään maksuja eikä tapaamisia, jos vain pystyy itse henk.kohtaisesti niin elämään. Asia sovittiin ja sillä sipuli, ei nimeä mihinkään ilmota niin ei ole ketään jota vaatia tilille:) :(valitettavasti synnytin vauvan kuolleena kesken raskauden, ja sain verenmyrkytyksen jonka johdosta sydänpussin tulehdus...Elämä on niin epämielyttävää joskus, ei tuo ymmärrys riitä. Asiasta keskusteltiin kavereiden kans ja yks niistä lupas huolehtia, että VARMAAN HYVIN ONNELLISELLE "EI ENÄÄ ISILLE" kerrotaan. Oletko miettinyt hyvä huijattu, että ehkä sinua ei tietoisesti huijattu ja että naiselle tilanne voi olla hyvin erilainen päätös tehdä? Miehet osaavat olla hyvin ilkeitä ja itsekkäitä tälläisissä asioissa!!!
kenen kanssa jyystät. Sitten voi penska sitä kiinnostaa. Älä ole nuija ja lumppu.
- Saara
mutta pitää muistaa ettei se ole lapsen vika ja yritä olla isä kuitenkin hänelle vaikka nainen niin kurjan tempun tekikin.
- jasu
vaan se joka antaa itseään narrata.
Sinun on turha itkeä täällä kurjuuttasi ja valittaa joutuneesi petoksen kohteeksi.
Mikäli et halua lapsia niin huolehdit ehkäisystä tai pidättäydyt kokonaan sukupuoliyhteydestä.
VASTUU on sinun naista on turha syyttää.
Sinun oikeutesi ovat tällähetkellä sivuseikka olet aikanasi tehnyt omat valintasi jotka ovat johtaneet nykyiseen tilanteesi,nyt on kyse tulevan lapsen oikeuksista.- Isä
Uskomatonta shittiä.
Mikäli nainen valehtelee syövänsä pillereitä, muttei syö, vaan on alusta alkaen juonitellut tulevansa raskaaksi ilman miehen suostumusta, niin vastuu on kyllä 100%:sti naisen. Ja silloin miehellä on täysi syy sanoa naista petturiksi.
Mikäli raskaus tulee yllätyksenä molemmille, ns. ehkäisyn pettämisen vuoksi, niin silloin vastuu on molempien.
Eikä se kondomikaan mikään varma suoja ole, sen ehkäisyteho on 95%. - jasu
Isä kirjoitti:
Uskomatonta shittiä.
Mikäli nainen valehtelee syövänsä pillereitä, muttei syö, vaan on alusta alkaen juonitellut tulevansa raskaaksi ilman miehen suostumusta, niin vastuu on kyllä 100%:sti naisen. Ja silloin miehellä on täysi syy sanoa naista petturiksi.
Mikäli raskaus tulee yllätyksenä molemmille, ns. ehkäisyn pettämisen vuoksi, niin silloin vastuu on molempien.
Eikä se kondomikaan mikään varma suoja ole, sen ehkäisyteho on 95%.se alkoi yleensäkkään tuollaisen naisen kanssa touhuamaan.
Jos ei pysty erottamaan toisistaan paskanpuhujaa ja rehellistä ihmistä,niin silloin lienee syytä tyytyä tumputtamaan yksikseen.
Edelleenkin;jos niitä lapsia tulee,on turha syyttää naista.
Vastuu on sinun.
- nainen miekin
Olen kuullut tämmöisestä tapauksesta. Miehellä oli suhde naisen kanssa, ei heillä ollut tarkoiusta yhteistä elämää aloittaa. Nainen, kätilö tai terkkari tai jotain muuta terv.huollon ammattia harrastava, valehteli ehkäisystä ja mies hölmö uskoi. Raskaaksi tuli. Molemmat olivat lähemmäs 40 v. Naisella siis alkoi jo biologinen kello tikittää ja löytyi vain sopiva isäehdokas.
Isä tapaa lastaan ja on ylpeä ja onnellinen lapsestaan mutta katkera ja vihainen naiselle.
Naiset ovat semmosia, tommosia. Naiset haluaa perheen. Tai edes lapsen. Ja lapsen kautta sitten saa perheen. Oman perheen, jossa ei mikään mies ole turhaan määräilemässä. Saa lapsen, jota hoivata. Ihanaa. VAuvat on niin ihania.
Miten voi seurustella jos ei voi luottaa kumppaniinsa?
Onko tässä tapauksessa syy miehen, joka luotti, sinisilmäinen hölmkö, eikä sanonut:
"en usko, huijaat minua, valehtelet minulle". Ja pukenut kumipukua päälle.
Minusta nainen toimi itsekkäästi ja ilkeästi., Tyhmästi.
Lapsi tarvitsee molempia vanhempia. Lapsi tarvitsee myös isän. VIikonloppuisä on parempi kuin ei mitään, mutta parasta olisi jos lapsella olisi ihan oikeasti läsnäoleva isä. Ja lapsi oppisi ja näkisi samalla normaalia perhe-elämää. Että se on toisen kunnoittamista, kaikkien ihmisten huomioonottamista, eikä toisen haukkumista, valehetelemista, omia itsekkäitä tarpeita ja niiden toteensaamista.
Jos ja kun sinulle "huijattu" lankeaa isyyden velvollisuudet, muista myös että sinulla on oikeuksia. Oikeus tavata lasta. Se on antoisa suhde. Jos osaat ottaa sen niin, että kyseessä on lapsi - ettet näe lapsessä hänen äitään vaan lapsen itsessään.
Oikeutena sinulla on myös mahdollisuus vaatia huoltajuutta itsellesi. Olethan lapsen isä. Ja sinulla on oikeus yhteyshuoltajuuteen. Oikeus osallistua lapsen päivähoitoon ja koulunkäyntiin. Ja kevät- ja joulujuhliin. Ja rippijuhliin ja häihin ja kihlajaisiin . Kaikkeen siihen, mitä lapsen elämässä tapahtuu.
Tietääkö lapsen äiti tämän? Vai perääkö hän vain velvollisuuksia = elatusmaksuja. Ja lasta "itselleen".
Muistuta, että olet olemassa lapsen, mutta myös naisen elämässä loppuikänne. Naisen uusi elämänkumppani ei poista tätä oikeutta, kuten se ei poista velvollisuuttakaan.
Elareista ja tapaamisoikeuksista tehdään sitten kirjallinen sopimus. Sinun ei ole tapaamisOIKEUTTA pakko noudattaa, mutta naisella on VELVOLLISUUS antaa sinun tavata lasta sopimukseen kirjatulla tavalla. Yleensä se on joka toinen vkl, joka toinen joulu, talvi- ja kesälomat..
Nämä pätevät tietty isomman lapsen kohdalla, vauvan kohdalla tapaamiset toimivat toisin. Esim. aluksi (kun imettää vielä) tapaamiset niin että äitikin on paikalla. Ja esim. kaksi x vko:ssa muutama tunti. Pitkäsi aikaa kerrallaa ei vauvaa voi äidistä irrottaa, etenkin jos imettää.
Ja IÄN ja ajan kanssa tapaamisajat pitenevät. Ne kaikki kannattaa heti kirjata lastenvalvojalla, esim. ensimmäisen elinvuoden tapaamisjutut ja sotten taas uusi käynti jossa sovitaan uudet tapaamissysteemit.
NaINEN ei ole tainnut ajatella asiaa tänne asti?
Nimimerkillä: kokemusta tapaamisasioista. - Mie
Eiköhän noissa asioissa oo enemmän kyse lapsen oikeuksista isään. Jos et pysty ottaa vastuuta pidä m****us housussa ja vetoketju kiini.
- 27v. nainen
Olen sitä mieltä että jos ei lapsella ole molempia vanhempia ei tarvitse lapia hankkiakaan!!! Olen itse kasvanut ilman isää ja en IKINÄ anna äidilleni anteeksi että hän vaan halus ihanan enkeli tyttövauvan, vaikka hädin tuskin sai leipää pöydälle viisi vuotta vanhemmalle veljelleni. Tällainen on erittäin omahyväistä ja törkeätä äidin puolelta, enkä voi syyttää isääni, koska asia olisi toisin jos olisin vaan vahinkolapsi, eikä isäni selän takana yksin äitini omahyväisyydestä ja itsekkyydestä suuniteltu IHANA VAUVA!!!
Eli jos sinusta ei ole isäksi sille lapselle niin vedät sitä muijaa korville ja puhut järkeä, koska sinun lapselle voi käydä samoin että hän rupeaa loppujen lopuksi vaan vihamaan omaa äitiä!!! Älä rankaise lasta naisen tyhmyyden takia. Vauvat kasvaa aika nopeasti isoksi, sen naiset usein unohtaa!- katkera??
Oletpa katkera. Olisiko aika kasvaa aikuiseksi, kasvaa ulos tuollaisesta. Äitisi teki kuten teki, kuten hän silloin parhaaksi kuvitteli tekevänsä. Hänellä oli omat vaikuttumiensa ja omat syynsä hankkiutua raskaaksi ja tehdä toinen lapsi. (Olisihan sieltä voinut ihanan suloisen tyttövauvan sijaan voinut tulla potra poikakin. )
On oman itsensä kuluttamista, turhaa energian haaskausta ja turhaa omien voimavarojen haaskausta vihata noin paljon omaa äitiään, ja olla noin katkera noin nuorena.
Kait sinulla lapsuudessa jotain hyvääkin oli? Kait siinä äidissä jotain hyvääkin oli? 27-vuotiaana elät näköjään vielä murrosikään liittyvää irtautumista, joka vaatii vihaa ja uhmaa. Aiotko joskus myös elää, nauttia elämästäsi? Jos kyllä, niin ryhdypä miettimään lapsuudestasi ja äidistäsi myös niitä hyviä asioita.
En jaksa uskoa, että äitisi hankki teidät lapset maailmaan jotta voisi olla teille ilkeä, tehdä teidän lapsuuden ikäväksi ja hankalaksi, ja niin edelleen.
Eiköhän äitisi, kuten kaikki muutkin vanhemmat, ole ajatellut ja toivonut että voisi antaa lapselleen mahdollisimman paljon hyvää, jos ei aineellista ja materialistista hyvää mielin määrin rajattomasti, niin ainakin rakkautta ja sitä muuta omien varojen puitteissa.
On perheitä, joissa isä on, mutta on aina poissa lasten elämästä. Se on pahempaa kuin olla reilusti "isätön".
On perheitä, joissa on ahdistava ja ikävä ja riitaisa ilmapiiri. Ei sekään hyväksi ole lapselle.
Hyvässä uskossa perustettu perhe saattaa hajota ja isän rooli on olla sitten viikonloppuisä, jota äiti mollaa lapsilleen eikä anna lapsia isälle yhtään enempää kuin on pakko. Onko sekään hyväksi lapselle?
Taloudellisesti tiukkaa on myös kaksivanhempaisessa perheessä.
Pitäisikö asettaa tuloraja ennenkuin on lupa tehä lapsia maailmaan? Rahallako kaikki mitataan?
Vaikka isättömiä lapsia ei ole olemassakaan - kaikilla lapsilla on isä - olen samaa mieltä kanssasi: lapsella tulee olla läsnäoleva isä, isä joka on mukana lapsen elämässä ja arkipäivässä asuipa tämä mies sitten samassa taloudessa tai ei. Mies, joka ei kykene huolehtimaan lapsistaan, tai joka on niin itsekäs ettei välitä (kuin puheidensa tasolla) voisi miettiä kahdesti ennenkuin ryhtyy sänkypuuhiin ja ennenkuin tietoisesti alkaa lasta hankkia yhdessä naisen kanssa. - 27v nainen
katkera?? kirjoitti:
Oletpa katkera. Olisiko aika kasvaa aikuiseksi, kasvaa ulos tuollaisesta. Äitisi teki kuten teki, kuten hän silloin parhaaksi kuvitteli tekevänsä. Hänellä oli omat vaikuttumiensa ja omat syynsä hankkiutua raskaaksi ja tehdä toinen lapsi. (Olisihan sieltä voinut ihanan suloisen tyttövauvan sijaan voinut tulla potra poikakin. )
On oman itsensä kuluttamista, turhaa energian haaskausta ja turhaa omien voimavarojen haaskausta vihata noin paljon omaa äitiään, ja olla noin katkera noin nuorena.
Kait sinulla lapsuudessa jotain hyvääkin oli? Kait siinä äidissä jotain hyvääkin oli? 27-vuotiaana elät näköjään vielä murrosikään liittyvää irtautumista, joka vaatii vihaa ja uhmaa. Aiotko joskus myös elää, nauttia elämästäsi? Jos kyllä, niin ryhdypä miettimään lapsuudestasi ja äidistäsi myös niitä hyviä asioita.
En jaksa uskoa, että äitisi hankki teidät lapset maailmaan jotta voisi olla teille ilkeä, tehdä teidän lapsuuden ikäväksi ja hankalaksi, ja niin edelleen.
Eiköhän äitisi, kuten kaikki muutkin vanhemmat, ole ajatellut ja toivonut että voisi antaa lapselleen mahdollisimman paljon hyvää, jos ei aineellista ja materialistista hyvää mielin määrin rajattomasti, niin ainakin rakkautta ja sitä muuta omien varojen puitteissa.
On perheitä, joissa isä on, mutta on aina poissa lasten elämästä. Se on pahempaa kuin olla reilusti "isätön".
On perheitä, joissa on ahdistava ja ikävä ja riitaisa ilmapiiri. Ei sekään hyväksi ole lapselle.
Hyvässä uskossa perustettu perhe saattaa hajota ja isän rooli on olla sitten viikonloppuisä, jota äiti mollaa lapsilleen eikä anna lapsia isälle yhtään enempää kuin on pakko. Onko sekään hyväksi lapselle?
Taloudellisesti tiukkaa on myös kaksivanhempaisessa perheessä.
Pitäisikö asettaa tuloraja ennenkuin on lupa tehä lapsia maailmaan? Rahallako kaikki mitataan?
Vaikka isättömiä lapsia ei ole olemassakaan - kaikilla lapsilla on isä - olen samaa mieltä kanssasi: lapsella tulee olla läsnäoleva isä, isä joka on mukana lapsen elämässä ja arkipäivässä asuipa tämä mies sitten samassa taloudessa tai ei. Mies, joka ei kykene huolehtimaan lapsistaan, tai joka on niin itsekäs ettei välitä (kuin puheidensa tasolla) voisi miettiä kahdesti ennenkuin ryhtyy sänkypuuhiin ja ennenkuin tietoisesti alkaa lasta hankkia yhdessä naisen kanssa.Kieltämättä sun puheissa on itua ja tietenkin sen myös ajattelee näin jos saa vaan sen verran informaatiota mitä aikaisemmin kerroin...Ja kieltämättä olen yrittänyt aivopestää itseäni, päästä siitä yli ja antaa anteeksi, en vielä ole onnistunut mutta ehkä jonain päivänä...
Mulle kävi tosiaan huonommin ,koska äitini riisti minulta lapsuuden välinpitämättömyydellä ja väkivaltaisuudellaan (niin pitkälle kun muistan) ja omasta kodista heitetti pihalle 12 vuotiaana huutaen perään "minulla ei enä ole tytärtä" sinä yönä menetin neitsyyteni.
Tämä tarina oli vaan yksi esimerkki siitä kun vauva kasvaa isoksi ja onneksi tommosta sattuu todella harvoin , mutta näin voi sattua ja siitä tulee vaan just tällaisia katkeria ja omaa äitiä vihaavia ihmisia. - edellinen
27v nainen kirjoitti:
Kieltämättä sun puheissa on itua ja tietenkin sen myös ajattelee näin jos saa vaan sen verran informaatiota mitä aikaisemmin kerroin...Ja kieltämättä olen yrittänyt aivopestää itseäni, päästä siitä yli ja antaa anteeksi, en vielä ole onnistunut mutta ehkä jonain päivänä...
Mulle kävi tosiaan huonommin ,koska äitini riisti minulta lapsuuden välinpitämättömyydellä ja väkivaltaisuudellaan (niin pitkälle kun muistan) ja omasta kodista heitetti pihalle 12 vuotiaana huutaen perään "minulla ei enä ole tytärtä" sinä yönä menetin neitsyyteni.
Tämä tarina oli vaan yksi esimerkki siitä kun vauva kasvaa isoksi ja onneksi tommosta sattuu todella harvoin , mutta näin voi sattua ja siitä tulee vaan just tällaisia katkeria ja omaa äitiä vihaavia ihmisia.Minä olen sitä mieltä että 12 v on lapsi. Olen ehkä vanhanaikainen, mutta minun mielestäni 12 v EI "menetä neitsyyttään" VAAN 12 v joutuu insestin ja seksuaalisen hyväksikäytön tai väkivallan kohteeksi.
Kun enemmän valotit asiaa, niin: onnistutko unohtamaan edes? Anteeksiantamiminen kaiken tommosen jälkeen ei varmasti helppoa olekaan, mutta entäs jos yrität prosessoida ne asiat ja sillä tavalla päästä yli ja eteenpäin. Tarkoitan, että haavat sulkeutuisivat. Arvet jää, mutta haavat eivät enää olisi auki. Olisi sinulla itselläsi oma elämä ja etenkin tulevaisuus helpompaa; olla tasapainoisempi itsensä kanssa. ja etenkin jos ja kun perustat perhettä ja hankit lapsia.
- äityli
itse olen ollut suhteessani 6kk, n.3kk yritimme pientä tuloksetta.
sitten emmeyrittäneet enään, kun suhteemme alkoi mennä alamäkeä.
tietämättämme tulin yllättäen raskaaksi ja miehelle se oli shokki kun oli jo alkanut haaveilemaan vapaudestaan,hän painosti aborttiin, en suostunut koska kuitenkin se oli ns.toivottu muksu!
no 10 pv mies kiukutteli ja uhkailu omalla itsemurhallaan kun ei kestänyt ajatusta isäksi tulemisestaan, koki menettäneensä vapautensa ..unelmansa..ja näki vauvan kuolemansa arvoisena.
no mies jollain tavallaan järkiintyi, vieläkin välillä mainitsee vapauden kaipuustaan..
olen sanonut että voit valita vapauden eihän ole pakko elää lapsensa kanssa..vaan nauttia ja unohtaa pieni ja elää omaa elämäänsä.
elarit ovat syy miksi ei halua muuttaa pois..?
outoa tuo mies logiikka, kuitenkin yhdessä pieni alkuun tehtiin ja toive ole molempien.
en ymmärrä häntä ja hänen kaltaisiaan miehiä.- evian
KUKAAN alkaa tekemään lapsia VASTA 3kk:tta seurusteltuaan??!
Ei kai se ole ihmekään, että mies haluaa karkuun sinun tultua raskaaksi kun ette ole voineet mitenkään tutustua toisiinne kunnolla kolmessa kuukaudessa! Ei KUKAAN voi OIKEASTI tietää haluavansa ja pystyvänsä viettämään koko loppuelämänsä toisen kanssa muutaman kuukauden tuntemisen jälkeen... *huh*
Ok, NYT olette seurustelleet "jo" 6kk:tta, mutta mielestäni toiseen pitää tutustua KUNNOLLA jo ENNEN kuin lasten hankkimista edes harkitaan. Ja kyllä, asiasta päätetään YHDESSÄ. Myös vastuu kannetaan yhdessä.
Mielestäni vasta silloin ollaan OIKEASTI valmiita lapsen tuloon, kun kumppanit tuntevat toisensa kunnolla ja mieluiten ovat asuneet jo pidempään yhdessä saman katon alla (ne toisen ärsyttävät piirteet kun tulevat esiin vasta pidemmän yhdessäolon jälkeen!!). Ja mikä tärkeintä, kun MOLEMMAT haluavat lasta ja osaavat kantaa vastuunsa. - syys-äiskä
evian kirjoitti:
KUKAAN alkaa tekemään lapsia VASTA 3kk:tta seurusteltuaan??!
Ei kai se ole ihmekään, että mies haluaa karkuun sinun tultua raskaaksi kun ette ole voineet mitenkään tutustua toisiinne kunnolla kolmessa kuukaudessa! Ei KUKAAN voi OIKEASTI tietää haluavansa ja pystyvänsä viettämään koko loppuelämänsä toisen kanssa muutaman kuukauden tuntemisen jälkeen... *huh*
Ok, NYT olette seurustelleet "jo" 6kk:tta, mutta mielestäni toiseen pitää tutustua KUNNOLLA jo ENNEN kuin lasten hankkimista edes harkitaan. Ja kyllä, asiasta päätetään YHDESSÄ. Myös vastuu kannetaan yhdessä.
Mielestäni vasta silloin ollaan OIKEASTI valmiita lapsen tuloon, kun kumppanit tuntevat toisensa kunnolla ja mieluiten ovat asuneet jo pidempään yhdessä saman katon alla (ne toisen ärsyttävät piirteet kun tulevat esiin vasta pidemmän yhdessäolon jälkeen!!). Ja mikä tärkeintä, kun MOLEMMAT haluavat lasta ja osaavat kantaa vastuunsa.Nuoresta iästäni huolimatta tiedän, että toinen pitää tuntea KUNNOLLA ennen vauvan tuloa. Olen seurustellut avosiippani kanssa useita vuosia ja tulin yllättäen raskaaksi. Miehen kanssa juttelimme asiasta kauan ja mietimme yön yli miten menetellään. Sanoin miehelle, että hänen pitää olla todella varma haluaako isäksi, muuten vauvaa ei tule! En todellakaan halua vastaavia sotkuja elämääni mitä täällä palstalla kirjoitellaan!
- evian
syys-äiskä kirjoitti:
Nuoresta iästäni huolimatta tiedän, että toinen pitää tuntea KUNNOLLA ennen vauvan tuloa. Olen seurustellut avosiippani kanssa useita vuosia ja tulin yllättäen raskaaksi. Miehen kanssa juttelimme asiasta kauan ja mietimme yön yli miten menetellään. Sanoin miehelle, että hänen pitää olla todella varma haluaako isäksi, muuten vauvaa ei tule! En todellakaan halua vastaavia sotkuja elämääni mitä täällä palstalla kirjoitellaan!
Olemme siis seurustelleet parisen vuotta ja vauvakuume on välillä todella kova kummallakin. Silti en koe tällä hetkellä olevani valmis vielä lapsen tuloon, haluan tutustua mieheeni oikein kunnolla, olla kahden hänen kanssaan ja katsoa mitä tästä oikein tulee. Haluan tietää, että parisuhteemme on niin vankalla pohjalla jo ennen lapsen tuloa ettei se sitten kaadu johonkin vaipanvaihtoon ja väsymykseen tai erimielisyyksiin kasvatuksen kanssa tms.
Olen kanssasi samaa mieltä, en halua omalle kohdalleni samoja ongelmia ja sotkuja kuin mitä näillä palstoilla kirjoitellaan!
Tietenkään elämä ei ole ikinä täydellistä (koettu on se kurjakin puoli), mutta omilla teoillaan ja valinnoillaan voi vaikuttaa suuresti sen laatuun.
Teillä taitaa sitten olla perheenlisäystä tulossa syksyllä (nimimerkistä päätellen). Onnea kaikille kolmelle :)
- paha akka
tietoinen, että on naisia, jotka "huijaavat" miehen itselleen hankkiutumalla raskaaksi (jättämällä esim pillerit pois kertomatta miehelle). tämä on tuomittavaa.
kuitenkin lapsen tekemiseen tarvitaan kaksi. eikö ole miehen omaa tyhmyyttä tulla tällä tapaa huijatuksi. kukaan ei kiellä kortsun käyttöä, jos on luottamuspula parisuhteessa.
no, elatus- ja isyysasioissa ei ole kuitenkaan olemassa äidin oikeuksia tai isän oikeuksia, vaan lapsen oikeudet. lapsella on oikeus molempiin vanhempiinsa ja näiden molempien on tunnettava vastuunsa ja velvollisuutensa.
itse voin vain sanoa, että tässä maassa riittää pilvin pimein naisia, jotka ovat epävarmoja parisuhteensa laadusta ja hankkiutuvat raskaaksi salaa mieheltä. sitten väittävät, ettei aborttia myönnetä enää, vaikka raskausviikkoja olisi takana vasta muutama (tiedoksi kaikille, sen saa pelkästään pyytämällä aina 12:nnelle viikolle asti ja sen jälkeenkin on suht helppo saada oikeuden päätöksellä lupa aina 20:nnelle viikolle saakka!). raskaanaoleva nainen on järjen tavoittamattomissa. siinä onnenhuumassa ajattelee vain, miten ihania vauvat ovat. tällä tarkoitan kylläkin niitä nuoria äitejä (pääsääntöisesti alle 26-vuotiaita), joiden parisuhde ei ole vielä pitkä ja vakaalla pohjalla.
sitten kun tulee ero, syyllistetään miestä. aletaan huijata ylisuuria elatusmmaksuja ja yhdytään itse kotiäideiki, evätään nuorelta isältä opiskelumahdolliuus "pakottamalla" tämä töihin (vvaditaan elatusmaksuja joihin ei opintotuella ole varaa ja jos saadaan yleinen elatusapu pyritään saamaan miehelle huono omatunto valittamalla jatkuvasti siitä, että joutuu yksin lapsen elättämäänja kasvattamaan ja se on rankkaa ja blääblää.
ja taas asian toiseen puoleen. mikä ihme teistä miehistä tekee niin tyhmiä, että luotatte sokeasti naisiinne? petätte seurustelukumppaneitanne ja sitten vielä ihmettelette, miksi nämä ovat niin epävarmoja suhteenne laadusta, että ryhtyvät epätoivoisiin tekoihin, jättävät pillerit salaa ottamatta ja hankkiutuvat raskaaksi saadakseen pitää teidät omanaan!
se isyystestikin voisi olla hyvä tehdä. tiedän monta nuorta naista, joilla on seurustelusuhteenkin aikana ollut lukuisia irtosuhteita (samoin, kuin monilla miehillä) ja kun ovat sitten paksuksi paukahtaneet, ovat vain valkanneet noista miehistä sen, jonka haluavat omakseen tai sitten oman seurustelukumppaninsa ja väittäneet tätä isäksi.
ennen elatusvelvollisuuden ottamista ja isyyden tunnustamista kannattaa ehdottomasti hakea isyystesti. onko se sitten kiva 20 vuoden kuluttua saada selville, että olette kustantaneet toisen miehen laosen elämän. onhan sitä lasta kiva tietenkin luulla omakseen ja onhan tuo "todiste" hedelmällisyydestä aina miehen egolle hyväksi, mutta entäpä jos uuden kumppaninne kanssa myöhemmin selviääkin useiden harkittujen lapsentekovuosien jälkeen hedelmällisyystutkimuksissa selviää, ettei teillä ole kykyä saada lasta/tehdä naista raskaaksi ja hups,... ihmetyttää, miten se entinenkin tuli. nämä tapaukset eivät ole harvinaisia.
olen itse nuori nainen (alle 25-vuotias) ja tiedän, että ystävistäni moni naispuolinen, jolla on lapsi/lapsia, ei ole 100% varma lapsen isästä, vaan valikoi isäksi kaikista potentiaalisista ehdokkaista sen itseään miellyttävimmän.
mies ei voi syyttää kuin omaa tyhmyyttään. naiset ovat viekkaita kettuja ja miehet tyhmiä lieroja.
en tuomitse. se ei ole tarkoitukseni, sillä ihmisiähän (eli eläimiä) me kaikki olemme ja toimimme vaistojemme varassa ja järjenkäyttö unohtuu niin usein.
tunnustus: olen itse nuori nainen ja elin aika surkeassa avoliitossa. olisin halunnut liiton kestävän, koska rakastin kuitenkin kumppaniani. ajattelin tyhmyyttäni, että ehkäpä raskaaksitulo auttaisi asiaa. no minäpä jätin pillerit pois, mutta en kertonut miehelle. ajattelin, että lapsi voisi tuoda lisäpotkua suhteeseemme ja saisin sitä kautta myös miehen vanhempien hyväksynnän. niinpäniin. naiivia ja typerää! kuinkas ollakaan tulin raskaaksi. tosin "oireet" ilmenivät vasta hyvin myöhään ja olimme jo ehtineet erota. olin eron jäkeen jo ollut sängyssä muiden miesten kanssa, mutta heti raskaustestin tehtyäni ja tuloksen ollessa positiivinen ilmoitin kuitenkin tuolle exälleni tämän olevan isä, vaikka todellisuudessa minulla oli 3 muutakin vaihtoehtoa, koska raskauden kestoa ei ollut vielä tutkittu. ultrassa kuitenkin selvisi tarkka ajankohta ja tämä ex oli kuin olikin ainoa mahdollinen isäkandidaatti. se oli vain silkkaa tuuria! vaikka ajankohdaksi olisi ilmennyt joku muu, en olisi sitä exälleni paljastanut.
ajattelin, että pidän lapsen ja katson onko mies halukas palaamaan yhteen (minua oli eron jälkeen alkanut tympiä se, että tälläkin oli jo uusi tyttöystävä, koska itsekkäänä koin uuden kumppanin vain omaksi oikeudekseni ilman "suruaikaa"). epätoivoista, eikö totta? sen jälkeen uskottelin miehelle, että abortti ei ole mahdollista enää 8:nnen raskausviikon jälkeen :) vaikka se todellakin on mahdollista aina viikolle 20 saakka! (ilman oikeuden päätöstä saa siis viikolle 12) mies oli kusessa.
luojan kiitos aloin jossain vaiheessa käyttää järkeäni ja totesin, ettei suhde tule toimimaan lapsen vuoksi, vaan lapsi korkeintaan saa sen katkeamaan (kun ei kerran ole molempien vanhempien puolesta toivottu). tajusin sen tosiasian, että miestä ei pysty kahlitsemaan lapsella, vaan aivan toisin avuin.
päädyin järkisyistä keskeytykseen. raskaus oli niin pitkällä, että lupa oli haettava oikeudelta. helppoa se silti oli saada!
alkuperäiseen aiheeseen. isyystesti on lapsen oikeus ja isän oikeus, mutta ei äidin. äiti hyötyy siitä korkeintaan rahallisesti, mutta isyystesti todella voi myös pelastaa isän, kun siitä voikin yllättäen selvitä, että isä onkin joku aivan muu. jokaisella lapsella on oikeus tietää biologiset vanhempansa ja minusta isyyden testaaminen pitäisikin ottaa luonnolliseksi tavaksi ja sen jälkeen ei tarvitse kenenkään mennä tunnustamaan huijattuna toisten lapsia omikseen ja narista sitten jälkeenpäin. nyt pitäisi kuitenkin jokaisen isän ja äidin yrittää mennä siihen lapsen asemaan ihan itse ja miettiä
-miltä tuntuu, jos äitisi uskottelee sinulle jonkun miehen olevan isäsi, vaikka itse tietää, että isä voi yhtä hyvin olla joku toinen?
->vääryydeltä. se tuntuu suurelta vääryydeltä ja epäoikeudenmukaisuudelta.
-miltä tuntuu, jos isäsi ei ole halunnut tunnustaa sinua omakseen?
->hylätyltä. miksi isä ei rakastanut ja välittänyt?
ajatelkaa ensin lasta, sitten itseänne ja epäilkää kumppanianne. hankkikaa todisteet ja jos kävi huono tuuri, niin sitten kantakaa päät pystyssä ne seuraukset ja vastuu. kiero äiti ja tyhmä isä eivät ole lapsen syytä. minkä tämä syntymälleen mahtoi.
ehkäisylaastarit ovat uuten huippujuttu. näin jokainen mies voi olla varma siitä, että nainen käyttää tunnollisesti ehkäisyä, koska laastari on aina näkyvissä. pillereitä kun voi olla popsimatta toisen huomaamatta ja tiputtaa niitä alas vaikka aina vessanpöntöstä, jotta näyttäisi siltä, kuin niitä kuluisi. ja hei, varmoja päiviä ei olekaan!
-jälkiviisastunut-- paha akka
tuomitsin kirjoituksella lähinnä oman sukupuoleni, mutta katsotaan hieman myös toiselta kannalta.
naisella on luonnostaan hyvin usein tarve sitoutua ja perustaa perhe. tämä vaihe alkaa meillä yleensä hyvin aikaisemmin, kuin miehillä, johtuen ihan biologisista syistä. nainen on hedelmällisimmillään nuorena ja kyky lapsen saantiin heikkeee iän myötä. sen sijaan miehestä voi tulla isä ties miten vanhana. miesten tulisi ymmärtää tämä puoli.
mies saattaa ryhtyä hyvinkin nuorena "vakavaan parisuhteeseen" kuitenkin yhtä itsekkäistä syistä, kuin nainen. on kiva, kun on joku siivoamassa, laittamassa ruokaa, pesemässä pyykkiä, jakamassa puolet talouden menoista, hellimässä, hieromassa ja tietenkin tyydyttämässä seksuaaliset tarpeet. osa syistä on toki samoja, kuin naisilla. kuitenkin mies saattaa seurustella pitkäänkin naisen kanssa, jonka kanssa ei kuitenkaan välttämättä kuvittele viettävänsä loppuelämäänsä. en sijaan nainen ryhtyessään parisuhteeseen useimmiten alkaa hyvin aikaisessa vaiheessa jo suunnitella tuevaisuutta hyvinkin pitkälle (häitä, lasten lukumäärää ja nimiä, yhteistä omaa asuntoa jne,...). mies haluaa huomattavasti useammin elää "päivä kerrallaan".
valitettavasti me olemme erilaisia: naiset ja miehet. ehkäpä parikymppisen naisen olisikin ideaalia seurustella 3-kymppisen miehen kanssa, jotta olisivat samalla aaltopituudella. miehen menojalka ei enää vipata niin kovasti ja tämä on jo ehtinyt vahvistaa egoaan hankittuaan riittävästi todistusaineistoa seksuaalisesta viehätysvoimastaan (seksikokemuksia siis). tällöin mies on (ehkä) valmis sitoutumaan niin naiseen, kuin perheenperustamiseenkin.
miehet voisivat muös osallista ehkäisypuoleen. olen ainakin itse hyvin harmissani siitä, että suhteissani ehkäisy on aina jätett minun vastuulleni. yhdenillansuhteissa miehet ovat aika hyvin muistaneet kuminkäytön, mutta toisaalta lähes yhtä moni on tyytynyt vain kysymään "käytäthän sä pillereitä?". ne pillerit maksavat. kolmen kuukauden satsin hinnaksi tulee merkistä riippuen noin 20€. laastarit ja rengas ovat vielä kalliimpia. miksi tuo on yksin naisen kustannettava useimmiten myös parisuhteessa? eikö ehkäisy ole molempien asia? edellinen suhteeni kesti 2 vuotta, eikä mies tarjoutunut kertaakaan maksamaan pillereitä! olisikin reilua, jos voisi popsia joka toisen kuukauden pillereitä ja toinen hankkisi kumit seuraavalle kuulle, jos ei muuten haluaisi osallistua kuluihin. ikävä kyllä tuo käytäntö sekoittaisi naisen hormonitoiminnan ja kuukautiskierron. ai niin, pillereistä aiheutuu yös muita kuluja. naisen on käytävä kerran vuodessa gynekologilla, sillä niitä ei saa ilman reseptiä (ei myöskään ekäisylaastareita, tai rengasta)! ei ole kiva käydä terveyskeskuksessa yleislääkärin ronklattavana (jolloin kulu uusimisesta on vain n.20€, kaupungista riippuen), koska nämä eivät useimmiten ota samalla papa-koetta, tai tutki rintoja (ammattitaito ei ole sama, kuin erikoislääkärillä, eli gynekologilla) ja yksityisellä lääkärillä käynti maksaakin jo 70-100€! olisi kiva, jos kumppani osallistuisi näihin kuluihin, sillä kyse on myös hänen edustaan, koska tällöin tämän ei tarvitse käyttää sitä kumipukua.
tässä oli todiste siitä, miten miehet jättävät ehkäisyn naisenhuoleksi. siis myös rahallisesti! kuinka moni mieson valmis miesten e-pillereihin sitten, kun tulevat suomessakin saataville? ntä kuinka moni tällä hetkellä maksaa puolet kumppaninsa pillereistä/muusta ehkäisystä? - evian
paha akka kirjoitti:
tuomitsin kirjoituksella lähinnä oman sukupuoleni, mutta katsotaan hieman myös toiselta kannalta.
naisella on luonnostaan hyvin usein tarve sitoutua ja perustaa perhe. tämä vaihe alkaa meillä yleensä hyvin aikaisemmin, kuin miehillä, johtuen ihan biologisista syistä. nainen on hedelmällisimmillään nuorena ja kyky lapsen saantiin heikkeee iän myötä. sen sijaan miehestä voi tulla isä ties miten vanhana. miesten tulisi ymmärtää tämä puoli.
mies saattaa ryhtyä hyvinkin nuorena "vakavaan parisuhteeseen" kuitenkin yhtä itsekkäistä syistä, kuin nainen. on kiva, kun on joku siivoamassa, laittamassa ruokaa, pesemässä pyykkiä, jakamassa puolet talouden menoista, hellimässä, hieromassa ja tietenkin tyydyttämässä seksuaaliset tarpeet. osa syistä on toki samoja, kuin naisilla. kuitenkin mies saattaa seurustella pitkäänkin naisen kanssa, jonka kanssa ei kuitenkaan välttämättä kuvittele viettävänsä loppuelämäänsä. en sijaan nainen ryhtyessään parisuhteeseen useimmiten alkaa hyvin aikaisessa vaiheessa jo suunnitella tuevaisuutta hyvinkin pitkälle (häitä, lasten lukumäärää ja nimiä, yhteistä omaa asuntoa jne,...). mies haluaa huomattavasti useammin elää "päivä kerrallaan".
valitettavasti me olemme erilaisia: naiset ja miehet. ehkäpä parikymppisen naisen olisikin ideaalia seurustella 3-kymppisen miehen kanssa, jotta olisivat samalla aaltopituudella. miehen menojalka ei enää vipata niin kovasti ja tämä on jo ehtinyt vahvistaa egoaan hankittuaan riittävästi todistusaineistoa seksuaalisesta viehätysvoimastaan (seksikokemuksia siis). tällöin mies on (ehkä) valmis sitoutumaan niin naiseen, kuin perheenperustamiseenkin.
miehet voisivat muös osallista ehkäisypuoleen. olen ainakin itse hyvin harmissani siitä, että suhteissani ehkäisy on aina jätett minun vastuulleni. yhdenillansuhteissa miehet ovat aika hyvin muistaneet kuminkäytön, mutta toisaalta lähes yhtä moni on tyytynyt vain kysymään "käytäthän sä pillereitä?". ne pillerit maksavat. kolmen kuukauden satsin hinnaksi tulee merkistä riippuen noin 20€. laastarit ja rengas ovat vielä kalliimpia. miksi tuo on yksin naisen kustannettava useimmiten myös parisuhteessa? eikö ehkäisy ole molempien asia? edellinen suhteeni kesti 2 vuotta, eikä mies tarjoutunut kertaakaan maksamaan pillereitä! olisikin reilua, jos voisi popsia joka toisen kuukauden pillereitä ja toinen hankkisi kumit seuraavalle kuulle, jos ei muuten haluaisi osallistua kuluihin. ikävä kyllä tuo käytäntö sekoittaisi naisen hormonitoiminnan ja kuukautiskierron. ai niin, pillereistä aiheutuu yös muita kuluja. naisen on käytävä kerran vuodessa gynekologilla, sillä niitä ei saa ilman reseptiä (ei myöskään ekäisylaastareita, tai rengasta)! ei ole kiva käydä terveyskeskuksessa yleislääkärin ronklattavana (jolloin kulu uusimisesta on vain n.20€, kaupungista riippuen), koska nämä eivät useimmiten ota samalla papa-koetta, tai tutki rintoja (ammattitaito ei ole sama, kuin erikoislääkärillä, eli gynekologilla) ja yksityisellä lääkärillä käynti maksaakin jo 70-100€! olisi kiva, jos kumppani osallistuisi näihin kuluihin, sillä kyse on myös hänen edustaan, koska tällöin tämän ei tarvitse käyttää sitä kumipukua.
tässä oli todiste siitä, miten miehet jättävät ehkäisyn naisenhuoleksi. siis myös rahallisesti! kuinka moni mieson valmis miesten e-pillereihin sitten, kun tulevat suomessakin saataville? ntä kuinka moni tällä hetkellä maksaa puolet kumppaninsa pillereistä/muusta ehkäisystä?kuin että OLET TÄYDELLISEN OIKEASSA!!! Molemmat tekstisi ovat täyttä totta. Tietysti poikkeuksia löytyy kummastakin sukupuolesta, mutta noin yleistäen en olisi itse ainakaan osannut paremmin kirjoittaa.
Tuosta ehkäisyn maksamisesta vielä. Tällä hetkellä saan pillerini ilmaiseksi liittyen erääseen tutkimukseen (joka on kestänyt lähes koko nykyisen seurusteluni ajan. Sen ajan jolloin maksoin pillerini, kulut laitettiin puoliksi.), mutta aiempien miesten (poikien!) kanssa on ollut juuri tuo sama ongelma. Eli kuka maksaa.
Olen odottanut kumppaneiden ehdotusta pillereiden puoliksi maksamisesta ja kerran itse pyysin suoraan erästä seurustelukumppaniani laittamaan kulut puoliksi. Vastaus oli, että "sulla on paremmat tulot ja sähän niitä syöt"... Arvaat varmaan, että tämä suhde ei ollut kovinkaan pitkäkestoinen... - ..........
Hyvä kirjoitus kaikin puolin, silti tämä vain pisti silmääni:
"se isyystestikin voisi olla hyvä tehdä. tiedän monta nuorta naista, joilla on seurustelusuhteenkin aikana ollut lukuisia irtosuhteita (samoin, kuin monilla miehillä) ja kun ovat sitten paksuksi paukahtaneet, ovat vain valkanneet noista miehistä sen, jonka haluavat omakseen tai sitten oman seurustelukumppaninsa ja väittäneet tätä isäksi."
Miten on mahdollista "valkata" itselleen jokin tuntemattomista (tai tunnetuista) miehistä pelkän raskauden perusteella...
Pidätkö todella miehiä niin tyhmänä että jos joku horoperse väittää olevan juuri minulle raskaana niin hypin hänen luokseen ja eletään elämämme yhdessä loppuun...No way.
Noh, isyyttähän ei ole pakko tunnustaa ja elatusmaksuja EI VOI saada ennenkuin lapsen isyydestä on varma tieto.
Mahtaa olla aika korkea kynnys naisella nostaa kanne miestä vastaan ja vaatia isyystestiä vaikkei ole läheskään varma asiasta.
Meinaan itselleni kävi juuri näin. Heivasin naisen, tämä katkeroitui ja n: kuukauden jälkeen hän väitti olevansa raskaana juuri minulle - en luonnollisestikaan tunnustanut isyyttä enkä maksa penniäkään hänen äpärästään vielä tänäpäivänäkään.
Joten tämä "valkkaaminen" ei toiminut ainakaan tässä tapauksessa enkä usko että maailmassa edes on niin tyhmiä miehiä että maksavat (tai elävät huonossa suhteessa) lapsen vuoksi josta ei olla varmoja kenen se on. - paha akka
.......... kirjoitti:
Hyvä kirjoitus kaikin puolin, silti tämä vain pisti silmääni:
"se isyystestikin voisi olla hyvä tehdä. tiedän monta nuorta naista, joilla on seurustelusuhteenkin aikana ollut lukuisia irtosuhteita (samoin, kuin monilla miehillä) ja kun ovat sitten paksuksi paukahtaneet, ovat vain valkanneet noista miehistä sen, jonka haluavat omakseen tai sitten oman seurustelukumppaninsa ja väittäneet tätä isäksi."
Miten on mahdollista "valkata" itselleen jokin tuntemattomista (tai tunnetuista) miehistä pelkän raskauden perusteella...
Pidätkö todella miehiä niin tyhmänä että jos joku horoperse väittää olevan juuri minulle raskaana niin hypin hänen luokseen ja eletään elämämme yhdessä loppuun...No way.
Noh, isyyttähän ei ole pakko tunnustaa ja elatusmaksuja EI VOI saada ennenkuin lapsen isyydestä on varma tieto.
Mahtaa olla aika korkea kynnys naisella nostaa kanne miestä vastaan ja vaatia isyystestiä vaikkei ole läheskään varma asiasta.
Meinaan itselleni kävi juuri näin. Heivasin naisen, tämä katkeroitui ja n: kuukauden jälkeen hän väitti olevansa raskaana juuri minulle - en luonnollisestikaan tunnustanut isyyttä enkä maksa penniäkään hänen äpärästään vielä tänäpäivänäkään.
Joten tämä "valkkaaminen" ei toiminut ainakaan tässä tapauksessa enkä usko että maailmassa edes on niin tyhmiä miehiä että maksavat (tai elävät huonossa suhteessa) lapsen vuoksi josta ei olla varmoja kenen se on.valitettavasti näitä hyväuskoisia miehiä, jotka uskovat naisen sanaan vailla epäilyksen häivää kyllä riittää. ei "jakavakaan" nainen yleensä miehilleen tunnusta olevansa muidenkin kanssa. vasta ultrassa selviää tarkka ajankohta ja siksi olisikin hyvä, että jokainen isäkandi vaatisi näitä lääkärin papereita nähtäväkseen, ennen kuin ottaa lapsen omakseen. voin kuvitella minkä katkeruuden se saa aikaan, jos vuosia toisen lasta kasvatettuaan ja rakastettuaan saakin yllättäen tietää kyseessä ollen aivan toisen miehen siittämä lapsi.
sinä olet mielestäni toiminut viisaasti ja itsekkyys ei ole koskaan ahasta, vaan se on oikeus. jos äiti on itsekäs hankkiessaan lasen ilman, että ysymyksessä on yhdessä harkittu ja sovittu juttu, on myös isälle sallittava itsekkyys luistaa vastuusta -ainakin jollei isyys ole todistettavissa, tai jollei äiti ole halukas tätä edes selvittämään.
toisaalta olen äärettömän suruissani siitä, miten paljon isättömiä lapsia tänä päivänä syntyy. tunnen henkilökohtaisesti useammankin ihmisen, joka ei koskaan ole tavannut biologista isäänsä ja olen nänyt miten tuo hylkääminen on vaikuttanut heidän henkiseen kasvuunsa ja tasapainoonsa. minusta jokainen lapsi ansaitsee äidin lisäksi olemassa ja tiedossa olevan isän sekä tunteen olla rakastettu ja välitetty molempien vanhempiensa taholta siitäkin huolimatta mikä on näiden kahden keskinäinen suhde. lapsella on oikeus tietää biologinen taustansa siitäkin huolimatta mitä vanhemmat ajattelevat ja onko lapsi ollut vahinko joko molempien tai toisen vanhemman osalta.
minä olen ottolapsi. biologiset vanhmapni olivat vielä yhdessä syntyessäni, mutta eivät terveydentilansa vuoksi ja taloudellisista syistä pystyneet minua pitämään. biologinen isäni on kuitenkin tunnustanut minut. tästä on ollut suuri apu minun omassa henkisessä kasvussani ja asioiden käsittelyssä. en ole kokenut hylkäämistä, joka meille ottolapsille on hyvin yleistä. olen ollut siinä mieless hyvin onnellisessa asemassa. sen sijaan pikkusiskoni (ei-biologinen, vaan adoptpitu samaan perheeseen) on kokenut hylkäämisen eittäin rankkana ja kamppailee asian kanssa yhä päivittäin (on nyt 19-vuotias). tämä on fiksu ja viehättävä, mutta joutuu kokemaan alemmuutta jatkuvasti siksi, että isänsä ei ole tunnustanut tätä koskaan omakseen, jos isä edes on äidinkään tiedossa. äitinsä on psyykkisesti sairas ja kärsi vankeustuomiota siskoni syntyessä (puhun siksosta, vaikka kyseessä ei ole biologinen sisareni, koska me adoptoidut lapset koemme OIKEIKSI vanhemmiksemme ja sisaruksiksemme ne, joiden kanssa olemme varttuneet, emmekä niitä, jotka ovat "samaa verta") ja sisareni joutuu todennäköisesti elämään vailla tietoa biologisesta isästä koko lopun elämäänsä (äidistään ei ole nykytilanteessa ketomaan totuutta). se on suuri taakka, vaikka vastoinkäymisillä onkin tapana vahvistaa.
omasta kokemuksestani taas voin sanoa, että 18-vuotiaana tutustuttuani biologisiin juuriini sain enemmän, kuin odotin. minulla oli pelkät nimet( ja sosiaaliturvatunnukset) paperilla lähtiessäni juuriani selvittämään, mutta tuon jälkeen kaikki minua siihen saakka painanut ja vaivannut ikään kuin aukesi ja pääsin irti siitä hylkäämisen tunteen tuomasta katkruudesta, joka oli kasvanut sisälläni lapsesta saakka. vaikka sainkin kuulla biologisen isäni kuolleen jo vuonna -83 (ollessani 3-vuotias) sain sentään tietää tämän nimen ja tarinaa tämän elämästä. sain tietää tällä olleen muitakin lapsia ja sain heidän tietonsa maistaatin kautta ja nyt minulla on ihanan suur liuta biologisia sisko- ja velipuolia, joiden kanssa harjoitamme lähinnä kirjeenvaihtoa (koska asumme eri puolilla suomea), mutta koemme nyt kaikki taustamme ja toisemme rikkautena. biologisen äitini olen tavannutkin ja pidän tähän yhteyttä. tämän kautta olen myös saanut "uusia" sisaruksia ja se tuntuu hyvältä. olen päässyt kokonaan yli tuosta hylätyksi tulemisen tunteesta ja lisäksi olen oppinut itsestäni paljon. tiedän nyt keneltä olen perinyt ulkonäköni ja keneltä älykkyyteni ja keneltä tulevat taiteelliset lahjat. tiedn nyt miksi en pidä tietyistä ruuista ja mihin sairauksiin suvussani on taipumusta. tiedän nyt myös suvussani esiintyneen tavallista enemmän tiettyjä sairauksia, joiden vuoksi osaan nyt lääkärikäynneilläni merkata tietyt kohdat oikein.
te, jotka olette kasvaneet tuntien molemmat biologiset vanhempanne, ette voi ymmärtää sitä, miltä tuntuu lukion bologiantunneilla perinnölliyyslaskennan kurssilla. vastaan tulee paljon tehtäviä, joissa pitää ensin tehdä päätelmiä silmien- ja hiustenvärin, veriryhmien ja muun suhteen vain ulkoisin perustein verraten omaan perheeseen. sitten vasta lasketaan ne oikeat tulokset laskutoimituksin. itse järjestin mahdollisimman paljon autokoulun ajotunteja juuri tuon kurssin ajaksi saadakseni luvallisen poissaolon mahdollisimman monelta tuon kurssin tunnilta.
näistä järkisyistä tunnustakaa isyytenne lapsen edun vuoksi, mutta tarkistuttakaa se isyys testein ennen tunnustamista! niistä elatusmaksuista pystyy lintsaamaan kyuitenkin, ettei sen siitä pitäisi jäädä kiinni. lapsella on oikeus tuntea juurensa, kasvatti t'män sitten kuka tahansa.
miettikää! - ................
paha akka kirjoitti:
valitettavasti näitä hyväuskoisia miehiä, jotka uskovat naisen sanaan vailla epäilyksen häivää kyllä riittää. ei "jakavakaan" nainen yleensä miehilleen tunnusta olevansa muidenkin kanssa. vasta ultrassa selviää tarkka ajankohta ja siksi olisikin hyvä, että jokainen isäkandi vaatisi näitä lääkärin papereita nähtäväkseen, ennen kuin ottaa lapsen omakseen. voin kuvitella minkä katkeruuden se saa aikaan, jos vuosia toisen lasta kasvatettuaan ja rakastettuaan saakin yllättäen tietää kyseessä ollen aivan toisen miehen siittämä lapsi.
sinä olet mielestäni toiminut viisaasti ja itsekkyys ei ole koskaan ahasta, vaan se on oikeus. jos äiti on itsekäs hankkiessaan lasen ilman, että ysymyksessä on yhdessä harkittu ja sovittu juttu, on myös isälle sallittava itsekkyys luistaa vastuusta -ainakin jollei isyys ole todistettavissa, tai jollei äiti ole halukas tätä edes selvittämään.
toisaalta olen äärettömän suruissani siitä, miten paljon isättömiä lapsia tänä päivänä syntyy. tunnen henkilökohtaisesti useammankin ihmisen, joka ei koskaan ole tavannut biologista isäänsä ja olen nänyt miten tuo hylkääminen on vaikuttanut heidän henkiseen kasvuunsa ja tasapainoonsa. minusta jokainen lapsi ansaitsee äidin lisäksi olemassa ja tiedossa olevan isän sekä tunteen olla rakastettu ja välitetty molempien vanhempiensa taholta siitäkin huolimatta mikä on näiden kahden keskinäinen suhde. lapsella on oikeus tietää biologinen taustansa siitäkin huolimatta mitä vanhemmat ajattelevat ja onko lapsi ollut vahinko joko molempien tai toisen vanhemman osalta.
minä olen ottolapsi. biologiset vanhmapni olivat vielä yhdessä syntyessäni, mutta eivät terveydentilansa vuoksi ja taloudellisista syistä pystyneet minua pitämään. biologinen isäni on kuitenkin tunnustanut minut. tästä on ollut suuri apu minun omassa henkisessä kasvussani ja asioiden käsittelyssä. en ole kokenut hylkäämistä, joka meille ottolapsille on hyvin yleistä. olen ollut siinä mieless hyvin onnellisessa asemassa. sen sijaan pikkusiskoni (ei-biologinen, vaan adoptpitu samaan perheeseen) on kokenut hylkäämisen eittäin rankkana ja kamppailee asian kanssa yhä päivittäin (on nyt 19-vuotias). tämä on fiksu ja viehättävä, mutta joutuu kokemaan alemmuutta jatkuvasti siksi, että isänsä ei ole tunnustanut tätä koskaan omakseen, jos isä edes on äidinkään tiedossa. äitinsä on psyykkisesti sairas ja kärsi vankeustuomiota siskoni syntyessä (puhun siksosta, vaikka kyseessä ei ole biologinen sisareni, koska me adoptoidut lapset koemme OIKEIKSI vanhemmiksemme ja sisaruksiksemme ne, joiden kanssa olemme varttuneet, emmekä niitä, jotka ovat "samaa verta") ja sisareni joutuu todennäköisesti elämään vailla tietoa biologisesta isästä koko lopun elämäänsä (äidistään ei ole nykytilanteessa ketomaan totuutta). se on suuri taakka, vaikka vastoinkäymisillä onkin tapana vahvistaa.
omasta kokemuksestani taas voin sanoa, että 18-vuotiaana tutustuttuani biologisiin juuriini sain enemmän, kuin odotin. minulla oli pelkät nimet( ja sosiaaliturvatunnukset) paperilla lähtiessäni juuriani selvittämään, mutta tuon jälkeen kaikki minua siihen saakka painanut ja vaivannut ikään kuin aukesi ja pääsin irti siitä hylkäämisen tunteen tuomasta katkruudesta, joka oli kasvanut sisälläni lapsesta saakka. vaikka sainkin kuulla biologisen isäni kuolleen jo vuonna -83 (ollessani 3-vuotias) sain sentään tietää tämän nimen ja tarinaa tämän elämästä. sain tietää tällä olleen muitakin lapsia ja sain heidän tietonsa maistaatin kautta ja nyt minulla on ihanan suur liuta biologisia sisko- ja velipuolia, joiden kanssa harjoitamme lähinnä kirjeenvaihtoa (koska asumme eri puolilla suomea), mutta koemme nyt kaikki taustamme ja toisemme rikkautena. biologisen äitini olen tavannutkin ja pidän tähän yhteyttä. tämän kautta olen myös saanut "uusia" sisaruksia ja se tuntuu hyvältä. olen päässyt kokonaan yli tuosta hylätyksi tulemisen tunteesta ja lisäksi olen oppinut itsestäni paljon. tiedän nyt keneltä olen perinyt ulkonäköni ja keneltä älykkyyteni ja keneltä tulevat taiteelliset lahjat. tiedn nyt miksi en pidä tietyistä ruuista ja mihin sairauksiin suvussani on taipumusta. tiedän nyt myös suvussani esiintyneen tavallista enemmän tiettyjä sairauksia, joiden vuoksi osaan nyt lääkärikäynneilläni merkata tietyt kohdat oikein.
te, jotka olette kasvaneet tuntien molemmat biologiset vanhempanne, ette voi ymmärtää sitä, miltä tuntuu lukion bologiantunneilla perinnölliyyslaskennan kurssilla. vastaan tulee paljon tehtäviä, joissa pitää ensin tehdä päätelmiä silmien- ja hiustenvärin, veriryhmien ja muun suhteen vain ulkoisin perustein verraten omaan perheeseen. sitten vasta lasketaan ne oikeat tulokset laskutoimituksin. itse järjestin mahdollisimman paljon autokoulun ajotunteja juuri tuon kurssin ajaksi saadakseni luvallisen poissaolon mahdollisimman monelta tuon kurssin tunnilta.
näistä järkisyistä tunnustakaa isyytenne lapsen edun vuoksi, mutta tarkistuttakaa se isyys testein ennen tunnustamista! niistä elatusmaksuista pystyy lintsaamaan kyuitenkin, ettei sen siitä pitäisi jäädä kiinni. lapsella on oikeus tuntea juurensa, kasvatti t'män sitten kuka tahansa.
miettikää!"näistä järkisyistä tunnustakaa isyytenne lapsen edun vuoksi, mutta tarkistuttakaa se isyys testein ennen tunnustamista! niistä elatusmaksuista pystyy lintsaamaan kyuitenkin, ettei sen siitä pitäisi jäädä kiinni. lapsella on oikeus tuntea juurensa, kasvatti t'män sitten kuka tahansa."
Ehdottomasti samaa mieltä kanssasi - mutta se pelkkä isyyden tunnustaminen EI vielä takaa täydellistä kasvuympäristöä lapselle.
Olen itsekin ehdottomasti samaa mieltä siitä että kasvava lapsi tarvitsee sekä isän että äidin - ja mielellään samassa kodissa.
jos edelle kirjoittamani tapaus olisi todella ollut minun lapseni niin olisin varmasti käyttäynyt toisin asiassa.
itsekin olen "isätön" lapsi (tai en lapsi enää)
ja tiedän ihan henkilökohtaisesti että isä on todella tärkeä osa lapsen elämää.
Oman isäni tapasin ensikerran 18 vuotiaana ja tiedän miltä tuntuu elää ilman tukevaa "isähahmoa".
ja Se katkeruus, minkä vuosia TOISEN lasta kasvatettuaan ei suinkaan johdu rahasta - koska lapseen kyllä kiintyy ja uskon että tällaisissa tapauksissa "isä" tuskin hylkää "lastaan" vaikka saisi tietää tämän todellisen alkuperän.
ja Jos nainen haluaa käyttää (tyhmää) miestä pelkkänä rahastuvälineenä - niin loppupeleissä hän tekee hallaa vain itselleen sekä ennenkaikkea LAPSELLE.
- Diana
Eiks olis paras että molemmat mies että nainen ottaisivat kortsut esille HETI kun paikat alkaa kutiaa,siis tekee mieli pa... Ja vaikka nainen sanoo syövän pillereitä silti kortsu päälle.
Miehet laittakaa kumiukkko päälle ettei tarttee jälkeen päin katua.
Ja naiset, miksi huijaatte miehiä siinä että sanotte syötte niitä pillereitä vaikka ei varmaan pidä paikkaa.
On varmaan vielä rehellisiä naisia.
Toivottavasti.- joo
se kondomin ehkäisyvarmuus vain ei ole yhtä luotettava, kuin pillereiden, kumeja menee rikki, mutta pillerit eivät petä säännöllisesti otettuina (jos elimistö vaan on siinä kunnossa, että imeytyy). tuplahkäisy olisi silti kiva juttu, mutta ikävä kyllä tuo kumin käyttö vie "tunnetta" kun on kysymys rakkaussuhteesta, eikä pelkästä panosta.
kumin käyttö satunnaisten seksikumppaneiden kanssa olisi kyllä suotavaa. kuulin juuri lekurilla (kun kävin uusimassa omat pillerini), että nuorten klamydiatartunnat ovat lisääntyneet ihan räjähdysmäisesti ja se on paha, kun klamydia voi olla piilevänä ilman oireita ja se aiheuttaa naisille lapsettomuutta. - evian
Satunnaisissa suhteissa pitäisi AINA käyttää kortsua, se kun ehkäisee sekä raskauden että ne ikävät taudit (mitä pillerit EI tee!).
Mutta vakituisessa suhteessa olemme ainakin mieheni kanssa kokeneet kumit todella epäkäytännöllisiksi, eikä niitä ollakaan enää aikoihin käytetty. Pillereitä olen myös syönyt jo vuosia ennen kuin tapasin nykyisen mieheni.
Itse en edes pystyisi (enkä ikinä edes haluaisi sitä tehdä) huijata miestäni sanomalla syöväni pillereitä jos en sitä todellisuudessa tekisi. Hän kun tuntee kuukautiskiertoni paremmin kuin minä itse :)
Haluan myös tulevien lastemme syntyvät yhteisestä päätöksestä, kun molemmat olemme siihen valmiita ja elämäntilanne sallii sen. En siis voi hyväksyä missään tapauksessa naisia, jotka hankkiutuvat raskaaksi ilman miehen lupaa tai halua.
- Faa
Kai minä nyt olen vanhanaikainen, mutta...
Jos ei ole valmis vanhemmuuteen, EI PIDÄ MENNÄ SÄNKYYN. Siis ei kenenkään kanssa ja riippumatta mistään ehkäisyistä.
Näin minä toitotan nuorillekin, että jos ei ole valmis vanhemmaksi, niin ei ole valmis seksisuhteeseen. Myöskään uudessa parisuhteessa ei pidä mennä sänkyyn ennen kun voi kuvitella kasvattavansa lapsen sen henkilön kanssa.- evian
Itse en ainakaan voisi sitoutua ihmiseen koko loppuiäkseni, jos en olisi hänen kanssaan ollut sängyssä jo sitä ennen (siis "testannut" häntä). Mitä jos seksi miehen kanssa olisikin todella huonoa, pitäisikö sitten vain kärsiä surkeasta seksistä?
Itselleni seksi on todella tärkeä osa toimivaa parisuhdetta enkä usko että ilman hyvää seksiä voisi olla myöskään hyvää muuta suhdetta. Kuten myös toisinpäin.
Kun nyt vajaan kahden vuoden seurustelun jälkeen tiedän haluavani ja olevani valmis viettämään loppuelämäni nykyisen mieheni kanssa, olisinko mielestäsi vasta nyt valmis sänkyyn hänen kanssaan? Kun pienen pieni mahdollisuus lapsesta ei enää kaataisi koko maailmaa??
Kyllä seksiä saa harrastaa, kunhan kumpikin muistaa huolehtia ehkäisyn tärkeydestä. Mielestäni sänkyyn on valmis silloin kun osaa huolehtia ehkäisystä jo etukäteen. Vahinkoja sattuu tekevällekin, mutta oikein käytettynä monet ehkäisytavat ovat todella luotettavia.
Eikä pienenpienen raskauden mahdollisuuden takia tarvitse pihdata koko elämäänsä "sille oikealle", seksi kun on aivan luonnollinen ihmisten välinen asia, tärkeä osa parisuhdetta.
- epäreilua
Isyystesteihin voidaan ilmeisesti pakottaa tuomioistuimen päätöksellä. Ilman isyystestiä ei kannata tunnustaa lasta, jos on yhtään epävarmuutta kuka on isä. Lastenvalvoja niminen viranomainen huolehtii isyyteen liittyvistä asioista. Naiset on lapsiasioissa tasa-arvoisempia kuin miehet. Minuakin potuttaa kun nykylait syrjii miehiä. Tulee mieleen oma tilanne, vaikka en ole varma onko hän enää raskaana vai ei, kun en ole nähnyt sitä kuukausiin. :/ Mutta ei kannata murehtia, 10 vuoden päästä naurat koko jutulle, kun on kerennyt elämä tasoittua.
Tuolla on hyvin tietoa:
http://www.yksinjayhteishuoltajat.net/
Allakin jotain:
http://www.ylojarvi.fi/asukkaat/sosiaalityo/lastenvalvoja/
http://www.jyvaskyla.fi/sotepa/sosiaalinentukijatoimeentulo/isyysjaelatusturva.shtml- Kesävauva
Entä jos nainen tulee raskaaksi suhteen alkuhuumassa kun kortsun käyttö unohtuu, ensimmäisestä kerrasta, suunnittelematta, ajattelematta. Jos mies ei ehdota kortsun käyttöä eikä myöskään kysy käyttääkö nainen pillereitä. Nainen ei usko tulevansa samantien raskaaksi, mutta tuleekin. Onko tällöinkin mies uhri, jos hän ei saa naista taivuteltua aborttiin, jota hän ehdottaa vasta naisen ollessa 8 viikolla, neljä viikkoa raskaustestin plussauksen jälkeen, josta nainen on kertonut miehelle? Onko naisen velvollisuus tehdä abortti tässä tapauksessa, jos aikoo olla oikeudenmukainen miestä kohtaan? Entä jos hän ei enää siinä vaiheessa pysty/halua? Onko hän silloin itsekäs hirviö? Eikö mieskin ottanut riskin aivan yhtälailla ehkäisyn suhteen ja ole myös vastuussa?
- 2+3
Kesävauva kirjoitti:
Entä jos nainen tulee raskaaksi suhteen alkuhuumassa kun kortsun käyttö unohtuu, ensimmäisestä kerrasta, suunnittelematta, ajattelematta. Jos mies ei ehdota kortsun käyttöä eikä myöskään kysy käyttääkö nainen pillereitä. Nainen ei usko tulevansa samantien raskaaksi, mutta tuleekin. Onko tällöinkin mies uhri, jos hän ei saa naista taivuteltua aborttiin, jota hän ehdottaa vasta naisen ollessa 8 viikolla, neljä viikkoa raskaustestin plussauksen jälkeen, josta nainen on kertonut miehelle? Onko naisen velvollisuus tehdä abortti tässä tapauksessa, jos aikoo olla oikeudenmukainen miestä kohtaan? Entä jos hän ei enää siinä vaiheessa pysty/halua? Onko hän silloin itsekäs hirviö? Eikö mieskin ottanut riskin aivan yhtälailla ehkäisyn suhteen ja ole myös vastuussa?
Eipä kannata etsiä syyllistä kummastakaan. Tekstistäsi löytyy inhottavia ja mielikuvituksellisia sanoja ”uhri”, ”velvollisuus aborttiin”, ”itsekäs hirviö”. Niiden perusteella ei kannata päätöksiä tehdä. Kyse on nyt ainoastaan siitä, haluatko sinä lapsen vai et, päätös on sinun. Päätit mitä tahansa kannat suurimman vastuun.
- liibalaabadam
2+3 kirjoitti:
Eipä kannata etsiä syyllistä kummastakaan. Tekstistäsi löytyy inhottavia ja mielikuvituksellisia sanoja ”uhri”, ”velvollisuus aborttiin”, ”itsekäs hirviö”. Niiden perusteella ei kannata päätöksiä tehdä. Kyse on nyt ainoastaan siitä, haluatko sinä lapsen vai et, päätös on sinun. Päätit mitä tahansa kannat suurimman vastuun.
Syyllistä ei tällaiseen ole tai sitten syyllisiä on molemmat.
Avain kysymys on se haluaako mies lapsen?
Nainen päättää pitääkö lapsen vai ei, siihen ei voi mies vaikuttaa mutta siihen voi haluaako isäksi(olisi tietenkin suotavaa että äiti ei elatusmaksuja olisi vailla kun ja jos ei mies ikinä isäksi halunnut, vaan jos vahinko on yhteinen on vastuukin yhteinen ja päätökset muuten yhteiset mutta jos nainen päättää pitää vauvan se on hänen oikeus).
Asioissa on kaksi puolta, niinkuin tässäkin.
Olemalla rehellinen itselleen aikuinen mies ja nainen tietää mitä haluaa ja toimii sen mukaan, järjellä ja sydämen äänellä :) - minkästeet81
liibalaabadam kirjoitti:
Syyllistä ei tällaiseen ole tai sitten syyllisiä on molemmat.
Avain kysymys on se haluaako mies lapsen?
Nainen päättää pitääkö lapsen vai ei, siihen ei voi mies vaikuttaa mutta siihen voi haluaako isäksi(olisi tietenkin suotavaa että äiti ei elatusmaksuja olisi vailla kun ja jos ei mies ikinä isäksi halunnut, vaan jos vahinko on yhteinen on vastuukin yhteinen ja päätökset muuten yhteiset mutta jos nainen päättää pitää vauvan se on hänen oikeus).
Asioissa on kaksi puolta, niinkuin tässäkin.
Olemalla rehellinen itselleen aikuinen mies ja nainen tietää mitä haluaa ja toimii sen mukaan, järjellä ja sydämen äänellä :)Onko kenelläkään muulla käynyt samoin kuin minulla? Avopuolisoni alkoi puhua vauvahaaveistaan lähes heti seurustelun vakiinnuttua. Olin avioeroni jälkeen elänyt vuoden yksin enkä siis syönyt pillereitä, käytimme kondomia. Kappas vaan, kerran olin tullut humalaspäissäni juhlista kotiin ja olimme harrastaneet seksiä ilman ehkäisyä. En muista tapahtumasta mitään. Puolisoni oli selvinpäin ja tietoisesti jättänyt kondomin pois, vaikka tiesi tasan tarkkaan etten koskaan ole halunnut lapsia. Esikoisemme syntyy tammikuussa ja kiroan päivittäin sitä etten ole mies. Jos olisin, lähtisin. Tämä lapsi ansaitsisi paremman äidin, tiedän nyt jo että minusta ei kotileikkiin ole. Mieheni jää mitä todennäköisimmin yksinhuoltajaksi ja minut leimataan pahaksi ihmiseksi. Miksi aina naisten pitäisi tuntea suuria tunteita ja vauvaonnea?? Vituttaa.
- olen 34v nainen
minkästeet81 kirjoitti:
Onko kenelläkään muulla käynyt samoin kuin minulla? Avopuolisoni alkoi puhua vauvahaaveistaan lähes heti seurustelun vakiinnuttua. Olin avioeroni jälkeen elänyt vuoden yksin enkä siis syönyt pillereitä, käytimme kondomia. Kappas vaan, kerran olin tullut humalaspäissäni juhlista kotiin ja olimme harrastaneet seksiä ilman ehkäisyä. En muista tapahtumasta mitään. Puolisoni oli selvinpäin ja tietoisesti jättänyt kondomin pois, vaikka tiesi tasan tarkkaan etten koskaan ole halunnut lapsia. Esikoisemme syntyy tammikuussa ja kiroan päivittäin sitä etten ole mies. Jos olisin, lähtisin. Tämä lapsi ansaitsisi paremman äidin, tiedän nyt jo että minusta ei kotileikkiin ole. Mieheni jää mitä todennäköisimmin yksinhuoltajaksi ja minut leimataan pahaksi ihmiseksi. Miksi aina naisten pitäisi tuntea suuria tunteita ja vauvaonnea?? Vituttaa.
jätä lapsi suosiolla miehelle ja maksa elarit. Voit tapailla sitten lasta halutessasi :-)
Ei perhetouhut sovi kaikille. Minulle ainakin riittää pelkkä seurustelu, jätän häät, kakkavaipat ja joulut anoppilassa väliin ihan suosiolla. Hyvin on mennyt miesystävän kanssa, tapaamme lähes päivittäin ja aina on kiva olla yhdessä ilman paineita. - pallojaloissaaina
minkästeet81 kirjoitti:
Onko kenelläkään muulla käynyt samoin kuin minulla? Avopuolisoni alkoi puhua vauvahaaveistaan lähes heti seurustelun vakiinnuttua. Olin avioeroni jälkeen elänyt vuoden yksin enkä siis syönyt pillereitä, käytimme kondomia. Kappas vaan, kerran olin tullut humalaspäissäni juhlista kotiin ja olimme harrastaneet seksiä ilman ehkäisyä. En muista tapahtumasta mitään. Puolisoni oli selvinpäin ja tietoisesti jättänyt kondomin pois, vaikka tiesi tasan tarkkaan etten koskaan ole halunnut lapsia. Esikoisemme syntyy tammikuussa ja kiroan päivittäin sitä etten ole mies. Jos olisin, lähtisin. Tämä lapsi ansaitsisi paremman äidin, tiedän nyt jo että minusta ei kotileikkiin ole. Mieheni jää mitä todennäköisimmin yksinhuoltajaksi ja minut leimataan pahaksi ihmiseksi. Miksi aina naisten pitäisi tuntea suuria tunteita ja vauvaonnea?? Vituttaa.
aborttia, sitä ei olisi mikään estänyt ?
- ashdyshy
pallojaloissaaina kirjoitti:
aborttia, sitä ei olisi mikään estänyt ?
Tai jälkiehkäisypilleri. Olet joko perkeleen tyhmä tai provo.
- tekisin itse näin
ashdyshy kirjoitti:
Tai jälkiehkäisypilleri. Olet joko perkeleen tyhmä tai provo.
teet saman, kuin miehetkin. Jätä lapsi isälle ja yritä luistaa elareista. Mitäs halusi lapsen. Nauttikoon täysillä.
- ....................
Kesävauva kirjoitti:
Pöljää ja erittäin vastuutonta käytöstä molemmilta...
- voi voi
Miehet on liian hyväuskoisia.
Pahin raskausuhka tulee parisuhteessa tai entiseltä naiselta, jos nainen haluaa tai on halunnut lasta ja mies ei ole suostuvainen. Vaikka kuinka uskotte naisen viattomuuteen niin itsekkyys vie osalla naisista voiton. Silloin ei paljon ole väliä sillä, että mies tulee isäksi vahingossa. Oma mies tai entinen mies on hyvä kohde, koska silloin tietää millainen mies on ja ehkä varallisuuskin on selvillä;)
Olkaa järkeviä!
Käyttäkää kortsua aina, vaikka nainen miten väittäisi syövänsä pillereitä. Niitä voi aina nakata lavuaarista alas ja näyttää kuitenkin liuskasta miehelle, että olen syönyt. Ja olla niin viattomana, että ihan vahingossa tulin raskaaksi. Ja käyttäkää omaa kortsua (kortsun tehon voi tuhota monella tavalla) ja hävittäkää kortsu kunnolla (ruiskutkin on nimittäin keksitty).
Minusta on törkeää tehdä itsensä raskaaksi tahallaan, siinä ei paljon miestä ja miehen oikeutta ajatella, mutta miehet itse voisivat tehokkaasti käytöksellään estää nuo teot!
Ja totuus on, että aika harvoin sitä ehkäisystä huolimatta tullaan vahingossa raskaaksi ja vielä harvemmin, jos nainen on itse kertonut haluavansa lapsia. Kyllä ne yleensä tahallisia tekoja on.- voi voi
Ja lasta kohtaan tuo on tietysti karmiva teko.
- voi voi
Isyystesti kannattaa myös aina tehdä. Jos nainen on noin moraaliton yhdessä asiassa, voi sitä olla myös mahdollisten isäehdokkaiden suhteen.
Varmaan ei löydy montaa naista, joka ei tunne jotain naista, joka on tahallaan raskaaksi hankkiutunut tai sitä yrittänyt. - .................
voi voi kirjoitti:
Isyystesti kannattaa myös aina tehdä. Jos nainen on noin moraaliton yhdessä asiassa, voi sitä olla myös mahdollisten isäehdokkaiden suhteen.
Varmaan ei löydy montaa naista, joka ei tunne jotain naista, joka on tahallaan raskaaksi hankkiutunut tai sitä yrittänyt.Jos nainen on tavalla tai toisella "huijannut" teidät isäksi, niin myönnättekö tämän vai sanotteko kavereille, että lapsi tehtiin yhteistuumin?
- ttrhtrh
Jos saan näin miehenä kysyä. Mikä siinä on että saan aina lukea tälläisia vastaavia juttuja netistä. Naiset on tarkoitettu lisääntymään ja miehet siittämään. En minäkään ole koskaan luottanut kehenkään naiseen ja seksiä rupesin harrastamaan vasta 24 v kun sain sterilisaation. Sitä ennen en edes kumin kanssa.
Näyttää siltä että sinulla on ollut perinteinen lypsäjä nainen asialla, lypsää siemenet ja rahat. Minullakin on ollut vastaavia tapauksia ainakin kymmeniä yleensä sen huomaa viimeistään muutamissa päivissä. Mutta kiihkeitä ne on sinullakin on ollut varmaan nautinnolliset 2 kuukautta
Olisit välttänyt tuon tilanteen jo sillä kun olisit käynyt näillä keskustelupalstoilla kattelemassa mitä naiset keskustelevat jos et itse ole tajunnut että et voi seksi asioissa naisiin luottaa. Kumi on muuten yleensä hyödytön ne eivät suostu silloin seksiin ollenkaan jos käytät kumia. Kokemusta on joskus vähän alussa ne voivat hyväillä ja vaikka itse laittaa sen paikoilleenkin mutta sitten kun pitäs työntää sisään ne yleensä repivät sen pois. On tullut joskus vähänleikiteltyä ja olen muka vaatinut kumia ettei satu vahinko. Ehkä olet jo huomannut kuinka paha mailma on etkä luota enää kehenkään.
Käyppä poika netissä hakusanalla SALAA RASKAAKSI sieltä löytyy hyviä vinkkejä tulevaisuuden varalle että ei tarvitsisi maksaa enempää kuin yhdestä mulukun kuulasta siinäkin on jo ainakin yhden hienon auton verran maksettavaa ja vielä se että lapsi perii sinut kun kuolet. - kaksinaismoralismia
Hmmm ...
mies tuli huijatuksi!
Kappas, mikä olisikaan saattanut olla syynä tähän?
... mies nalkutti?
... pukeutui väärällä tavalla?
... oli humalassa?
... meni naisen asuntoon?
... käveli väärässä paikassa väärään aikaan?
... oli liian lihava?
... oli muutoin hankala?
... teki huonoa ruokaa?
... tapasi vääriä ihmisiä?
Syitä saa vapaasti keksiä lisää, sillä sellaisia ne miehet ovat. Ihan oma syynsä, että tulevat huijatuksi.
Varmasti salaisesti haluavat sitä itse! Onhan niillä ihan taatusti fantasioita siitä, että tulevat isäksi - ja sitten kun se tapahtuu oikeasti, niin heittävät itkupotkuraivarit.
Sitäpaitsi miehet ovat niin nuivia ihmisiä, että pitää naisen olla mallimitoissa ja rikas, että ylipäätänsä hymyillään päin. Sen tähden on vähän tavallisemman näköisellä, mutta tietenkin kunnollisella naisella, moraalinen oikeutus viedä väkisin ja saada vauvansa.
Ja mikä on miesten vastuu naisten henkisestä hyvinvoinnista? Kuinka paljon naisten tekemää väkivaltaa jäisi tekemättä, jos miehet voisivat tässä syvästi inhimillisessä asiassa joustaa edes vähän? Naisten tekemä väkivalta on miesten syytä!
....
Tuskin tarvitsee sanoa erikseen, että provo tämä on. Vaan miehet - miltäs kuulosti teksti? Tätä tällaista saa raiskattu nainen kuulla, kun uskaltaa avautua kokemastaan. - erkki
mikä mun oikeus isyyded hakuun olin naisen kans vuoden päivät ja tuli raskaaks ja synnnnytti 21.042011 pojan lastenvalvoja sanoi että ei mul oikeutta hakee isyyttä jos äiti ei haluu. kertokaa.
- petollista
On jo vuosia aikaa siitä kun painiskelin isyysasioiden lakitekstin parissa, mutta muistaakseni äiti voi tosiaan kieltää isältä oikeuden isyyden hakemiseen?
Tekipä vain mieli kertoilla uusi näkökanta ja "mahdollisuus" isäksi tulemiseen: Kauan kauan sitten yksi puolituttu naisporukka iski minuun silmänsä ja haki kotoa monta kertaa liki väkisin baariin ja juottamaan ympärikänniin.
Omapa oli tietysti päätökseni lähteä, kun oli kuskit ja seuraakin ja itsehän päätin juoda. Mutta oliko se sitten raiskaus, kun eräs heistä lopulta sai vokoteltua minut sänkyhommiin (aika hämärät muistikuvat siitä on). Tietysti olin touhussa mukana - kukapa ei olisi kun nainen väkisin alle kömpii aamuyön tunneilla?
Seuraavina päivinä selvisi, että ko henkilöllä oli kaamea vauvakuume ja hän aivan hykerteli onnessaan saatuaan siementä. Onneksi "pikkuveitikat olivat eksyneet matkalla", ehkä nekin menevät humalaan kun päiväkausia juotetaan?
Voikohan miestä edes juridisesti raiskata, hänen kun on oltava toimiva osapuoli aktissa? Tai sitten ehkä kokovartalokoomassa onnistuu...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1269392
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h1485383Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p343893Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1313585Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska352644Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191906Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3591572Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?981557Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?731418Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311376