Milloin varata talven 2010 matka?

kuultua ...

Olen kovaa vauhtia varaamassa matkaa helmikuulle 2010 Phuketiiin, mutta mitä näitä kirjoituksia olen lukenut, sitä matkaa ei vielä kannattaisikaan varata. Onko siis totta, että lähempänä ajankohtaa matkan hinnat tippuvat?

Olen ollut siinä uskossa, että Thaimaan matkat ovat kovin suosittuja ja siksi on syytä varata matka hyvissä ajoin?

Joten, mitäs sanotte matkakonkarit, odottelenko nyt kiltisti hintojen laskua vai varaanko matkan?

Olisin mielissäni jos saisin asiallisia vastauksia, täällä kun tuntuu olevan monenmoista sakkia.

44

3574

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Helmikuussa -10

Itse varasin heti, kun tuli myyntiin ensi talven matkat. Edullisimmasta päästä, hiihtoloman aikaan. Heti menivät kaikki, eli kannatti olla nopea. Sitä paitsi aloitin samalla aurinkosäästön, joten jää hulppeasti aikaa säästää matka etukäteen.
      Riippuu aika paljon ajankohdasta ja lähtijöiden määrästä, mutta esim. juuri hiihtolomien aikaan hinnat harvemmin laskee. Äkkilähdöllä toki saattaa päästä edullisesti hajapaikoille, mutta se on vaikea isommalla porukalla, kuten meillä.

• on

me varattiin matka maaliskuulle pari viikkoa sitten. ei ne hinnat yleensä tipu, vain äkkilähdön voi saada edullisesti mutta jos on jotkin tietyt viikot milloin haluaa matkalle kannattaa toimia nopeasti. parhaat viedään päältä, näytti siltä että monet hotellit olivat jo kokonaan loppuunmyytyjä. itse menemme aurinkomatkojen andaman cannaciaan kata beachille. onko muita lähtijöitä???

• että silleen

varaavat milloin haluavat.Tänään esim Finnairin lennot Helmikuussa Helsinki-Bangkok noin 850 € siihen hyvä hotelli noin 300-400 €.ja Bangkokista lennot Phukettiin noin 40 € .

• näin...

Omatoimisuus kunniaan.
        Mihin sitä riistäjä matkatoimiston opasta tarvitsee?
        Tai niiden riistohintaisia "retkiä"?
        Saa myös itse valita haluamansa majapaikan.
        Ihmeellistä on nykypäivän meno, kun pitää olla joku pitämässä kädestä kiinni.

• omatoimisestikin
        näin... kirjoitti:

Omatoimisuus kunniaan.

Vaikka ottaakin valmismatkan, ei tarvitse muita toimiston palveluita käyttää. Saahan valmismatkallakin valita kohteen ja hotellin itse. Turha lässyttää omatoimimatkojen ihanuudesta. Kokemusta on molemmista. Sama vaikka vähän enemmän maksaakin, helpommalla pääsee.

• omatoimimatkaaja
        omatoimisestikin kirjoitti:

Vaikka ottaakin valmismatkan, ei tarvitse muita toimiston palveluita käyttää. Saahan valmismatkallakin valita kohteen ja hotellin itse. Turha lässyttää omatoimimatkojen ihanuudesta. Kokemusta on molemmista. Sama vaikka vähän enemmän maksaakin, helpommalla pääsee.

paljon paljon enemmän hotelli vaihtoehtoja kun katselee netistä itse.Tapansa jokaisella.www.asiaroom.com esimerkiksi.

• same same
        omatoimimatkaaja kirjoitti:

paljon paljon enemmän hotelli vaihtoehtoja kun katselee netistä itse.Tapansa jokaisella.www.asiaroom.com esimerkiksi.

pitää olla www.asiarooms.com älkää menkö väärille sivuille.Sorry

• näin... kirjoitti:

Omatoimisuus kunniaan.

Joo olen Thaimaassakin käynyt.
        Mutta kuitenkii tänä kesänä kun olimme Bulgariassa niin meitä yrittettiin huijata siintä että olisimme puhuneet hotellin puhelimessa. Lähtöpäivän aamuna meiltä yritettiin rahastaa n.15€ puhelimella soittamisesta, no aamulla jätimme asian sikseen ja 12.00 kun menimme luovuttamaan huonetta niin meiltä yritettiin rahastaa puhelimen käytostä n.50€ ja kun yritimme selvittää asiaa niin siihen loppu respan virkailijoiden englannin kielen taito. No soitin matkanjärjästäjälle niin se kun soitti hotellille niin sama henkilö vastas puhelimeen joka oli palvellut meitä ja taas englannin kielentaito suju ja se sano matkatoimistolle että meillä on tietokone ongelma (ei edes näppäillyt tietokonetta) ja se on ilmoittanut väärin puhelimen käytöstä. Eli mein ei tarvinnut maksaa mitään kun emmen olleet soittaneet mihinkään mutta hotellissa yrittivät huojata, joten kyllä tossa on omat hyvätkin puolensa matkanjärjästäjän kautta. Toki varmasti saa edullisemmin omatoimimatkoja, mutta jokainen tyylillään.

• matkaelija

Totta on, että hinnat tippuvat, mutta jos sinulla on jokin tietty hotelli tai alue johon haluat päästä, tai jos sinulla on esim. lapsia mukana niin matka on hyvä varata jo ajoissa. Itse viivyttelin viime vuonna juuri Phuketin matkan ostamisessa, että saisin halvemmalla... Eipä sitten löytynytkään enää paikkoja kolmen lapsen kanssa mihinkään kohteisiin...

• tästä näin saman tien

Kohta varaan sen matkan, en jaksa enää odottaa!

• eijukka58

Kyl sinne pääsee myöhemmin esim äkkilähdöllä ehkä hieman halvemmal,mutta itse olen varannut jo aikaisin keväällä.Aurinkomatkojen kautta lennon ja tjäreborgilta hotellin.Ihan edullisest sain.Meen meinaan kuukaudeksi( 29 pv)Kun noin pitkäks aikaa meen niin en voi jättää myöhemmäksi.Lomat pitää varata töistä myös ennakkoon.

Meinaaks olla 2 vk vai pitempää??

Meen muutes Patogille ja ihan sinkkuna (tätsy 51v) ja en yksin halua olla missää hiljasel rannal vaan kattella ihmisvilinää ja nautiskella vaan lomasta:pääsee sieltä sitte jonnekin saarille esim.

Ei muuta tähän

• Nordic-man

Itse varaisin heti, koska silloin voit itse vaikuttaa matkakohteeseen ja hotelliin, muutoin on tyytyminen niihin mitkä ei ole muille kelvannut.

• ajankohta riippuu

ihan TÄYSIN siitä, puhutko PAKETTImatkasta vai ns. OMATOIMImatkasta.
      1. Jos haluat pakettimatkalle, varaa NYT.
      2. Jos menet omatoimimatkalle, varaa esim 1-3 viikkoa ennen. (joitakin päiviä ennenkin voi riittää).
      3. Huoneita ON vapaana, riippumatta mikä sesonki tai kohde, ainostaan voit joutua kyselemään hieman.

• kirjoituksen aloittaja

Eli pakettimatkaa ollaan varaamassa, olemme nuori pariskunta ja kaksistaan lähdetään 2 viikon lomalle, Karonille olisi kiva päästä.

Mielenkiintoni heräsi, kun yksi kirjoittaja kertoi varanneensa lennot ja hotellit eri matkanjärjestäjältä. Pitää siis tutustua!

• on sellainen,
        kirjoituksen aloittaja kirjoitti:

Eli pakettimatkaa ollaan varaamassa, olemme nuori pariskunta ja kaksistaan lähdetään 2 viikon lomalle, Karonille olisi kiva päästä.

Mielenkiintoni heräsi, kun yksi kirjoittaja kertoi varanneensa lennot ja hotellit eri matkanjärjestäjältä. Pitää siis tutustua!

että valitaan matkanjärjestäjä, joka hoitaa lennot, kuljetukset hotelliin, hotellin ja mahdolliset ateriat, yhteen pakettihintaan.
        Omatoimimatka on sellainen, että varaat lennot itse joltain matkanjärjestäjältä, lentoyhtiöltä tai netistä suoraan. Hotellin voit varata joko netistä tai itse paikan päältä, jolloin näet suoraan millaisesta hotellista, hinnasta ja huoneesta on kyse.
        Lentokenttäkuljetukset maksat itse. Ruokailun voit sopia joko hotellissa tai ilman aterioita. Se mitä voittaisit riippuu tietysti onko lennot "tarjouksessa" ja hotellin tasosta. Pakettimatkalaisilla (jotka usein viihtyvät hotellissa ja hotellin altaalla paljon) tuo itse hotelli on hyvin tärkeä. Omatoimiset voittavat taas "keskitasonhotelleissa" paljonkin. Jos 1 huone maksaa esim n. 20€/yö, pariskunta maksaa pakettimatkasta molemmat tuon 20€/yö (samantasoisessa hotellissa), eli 2 viikon matkasta 20 x 14 = 280€ ylimääräistä. Lentomatkoista voi voittaa helpostikin 200-300€/lärvi, joten pelkät lennot ja hotellin kahdelle voi saada helpostikin 800-900€ voittoo pariskunnalta. Taksikyydit (jotka maksat itse) ei ole ihan noin kallista, voit uskoa.
        Jos et halua mitään "järjestää" itse, kuten katsoa hotellia itse paikan päällä ja tilata taksia (jotka tietävät ja ehdottavat myös hintaluokaltaan eri hotelleita) tilaa pakettimatka. Jos taas varaat lennot ja hotellin eripaikoista, olet jo omatoimimatkalla.

• helmikuussa !

Finnmatkoilta jos varaa matkan niin kannattaa tutustua siellä olevaan hintatakuuseen. Eli jos matkan hinta on laskenut varauksenne jälkeen niin saat sen sillä halvemmalla hinnalla. Matkatoimistoon tarvii vaan ennen matkaa laittaa joku sähköposti. Ohjeet finnmatkojen sivulla.
        Suosittelen varaamaan matkan jo nyt niin saatte mieleisenne hotellin tms :)

• taukkis

pidän thaimaasta todella paljon ja olen käynyt siellä jo 3 kertaa mutta joskus oloni on siellä ahdistava syystä että meduusoja on meressä kaikki ihmiset nykivät minua ja teillä on hirveä ruuhka mutta liikenne on yleensä aika joustavaakin jos vaikka menet ylittämään tietä ja auto tulee auto antaa tietä

• Matkalainen

Kannattaa varata ajoissa, nimittäin voi käydä niin ettei saa paikkoja ollenkaan jos viivyttelee(siis jos haluu määrättyyn paikkaan). Me lähdemme 2010 helmikuussa sinne Phuketiin --Patongille ja on varattu matkat jo maaliskuussa.
      Minulle meinasi viime vuonna käydä niin etten pääse matkalle kun viivyttelin mutta onneksi pääsin sittenkin tosin tuli vähän kalliimmaksi kun jouduin ottaan kalleimman vaihtoehdon kun muita ei ollut vapaana.
      Sitäpä en sitten tiedä että halpenevatko hinnat ja jos halpenevat niin miten paljon
      toivottavasti joku muu osaa vastata siihen kysymykseen. Äkkilähdöt ovat tietenkin asia erikseen.

• Kraneparks

Itse varasimme jo Loppiaisena, meitä on lähdössä 6 aikuista. Finmatkoilta 3 viikkoa Baumanburi hotellissa 1500 euroo.Emmekä käytä opas palveluita eikä myöskään oleilla juurikaan hotellilla mutta mielummin ja helpommin pääsee valmismatkoilla.Mutta niin monta mielipidettä kun matkaajaakin.Siis olemme menossa helmikuussa 2010.

• kerava

me ei aateltu varata mitään etukäteen,meinattiin lähtee huuhtikuun alus ja
        olla 3-4 viikkoo,jos ei saada sopivaa pakettimatkaa sit ostetaan vaan pelkät
        lentoliput,viimevuonna oltiin maaliskuussa ao nangissa,hotelleilla oli hyviä tarjouksia,7 vrk 4 hinnalla,5vrk 3 hinnalla,eiköhän sielt majoitusta löydy
        vaik ei varaakaan matkaa nyt,tää on vaan mun mielipide....jokainen tyylillään.

• jonnin aikaa,
        kerava kirjoitti:

me ei aateltu varata mitään etukäteen,meinattiin lähtee huuhtikuun alus ja
        olla 3-4 viikkoo,jos ei saada sopivaa pakettimatkaa sit ostetaan vaan pelkät
        lentoliput,viimevuonna oltiin maaliskuussa ao nangissa,hotelleilla oli hyviä tarjouksia,7 vrk 4 hinnalla,5vrk 3 hinnalla,eiköhän sielt majoitusta löydy
        vaik ei varaakaan matkaa nyt,tää on vaan mun mielipide....jokainen tyylillään.

pakettimatka sopii sellasille jotka ei viitsi järkätä itse mitään, avaimet käteen tyylillä, hyvä niin. Luulen heidän "pelkäävän" kielitaitoansa, sitä onko huoneita vapaana VARMASTI, jos ei ole ennen käynyt paikassa tai jopa maassa ei tiedä tapoja, pelkää jopa eksyvänsä. Jonkinlainen avoimin silmin rohkeasti päin haasteita, ei sitä kaikilla ole. Parin viikon matkalla ei kovin paljon ehdi paikkoja kiertää, sama hotelli voi olla ihan hyvä ratkaisu. Kun menee 4 viikkoo ja yli, haluaa useimmin nähdä vähän enemmän kuin sen yhden kaupungin/kylän, jolloin hotellia ei kannata varata koko ajaksi vaan silloin paikkaa voi vaihtaa kun siltä tuntuu.
        Kyllä se pitemmänajan omatoimimatkalaistakin hymyilyttää kun sieltä saa vuokrattua kokonaisen täysin kalustetun omakotitalon 100-160m² 300-400€ kuukaudeksi, kun pakettimatkapariskunta maksaa hotellihuoneestaan 2 viikon ajasta 600-800€.

• Tiias

ollaan miehen kanssa menossa 3 vkk Phukettiin syyskuussa, ja otettiin matka viime viikolla ebookersin kautta (lennot hotelli, sisältäen lentokenttäkuljetuksen ja aamiaisen 2330 kaksi immeistä, hotlan sijainti pitäs olla rannan tuntumas). Vertailuna oli vuosi sitten kk aikasemmin 3 vkk Pattayalla matkatoimiston saman sisältöisellä paketilla, 2800 kaks immeistä, olisko ollut finnmatka) Mut nyt jännään koneen vaihtoa Bangokissa ja lentokenttä kuljetusta....mistä ja miten ne nyt löytyy kun ei olekkaan tuttuja pakettimatkan oppaita ohjaamassa....no mies sano osaavansa...palataan astialle lokakuussa...hyviä matkoja :)

• tiedoksi

olisitte ostanneet Hki-Bangkok-Hki lennot kesäkuussa oli sillion Finnairin syyskauden lennot tarjouksessa 448 €....

• xcvf
        tiedoksi kirjoitti:

olisitte ostanneet Hki-Bangkok-Hki lennot kesäkuussa oli sillion Finnairin syyskauden lennot tarjouksessa 448 €....

Minä olen reissannut sekä pakettimatkoilla mutta myös omatoimisesti. Omatoimisesti: Netistä suht helppoa varata lennot ja vaikkapa myös hotelli koko reissulle. Tietty jos otat lennot "pätkissä" on aina se riski, että jonkun välin lentoa on muutettu taikka kokonaan peruutettu. Joudut itse seuraamaan, että lennot varmasti toteutuu ja jos jostain syystä yksi pätkä on myöhässä niin myöhästyt seuraavasta. Riippuen valitusta lipusta, lentoyhtiöllä ei välttämättä ole velvollisuutta huolehtia sinua seuraavalle, korvaavalle lennolle. Myöskin korvauspolitiikka on vähän niin ja näin (Finnairilla on myös lippuja joissa ei ole vaihto-ominaisuutta eli jos myöhästyt lennolta heidän ei ole pakko hoitaa sinua seuraavalle lennolle). Jos on reissun päällä useamman viikon, ennättää kyll kierrellä hotelleja jne. Se on kyl aika raskasta kun ei välttämättä saa hotellista kuin muutaman yön ja sit taas pakkaat kamas ja kiertelet etsimässä uutta majapaikkaa. Osa lomastasi meneekin sit siinä että etsit majapaikkaa, varsinkin jos sinulla on ns. vaatimustasoa hotellista.
        Pakettimatka: Saat yleensä sen mitä tilaat. Aivot narikkaan kuten lomalla kuuluukin. Sinut hoidetaan kentältä hotelliin ja toistepäin. Jos lennot viivästyy, sinua tiedotetaan siitä tekstarilla ja opas tulee hotellille tiedottamaan tilanteesta.
        Ei tarvitse kuluttaa aikaa etsimällä halvinta vaihtoehtoa, minulle myös aika on rahaa. Välillä otan matkanjärjestäjiltä retkiä, välillä otan niitä katukojuista.

Talvella menen pakettimatkalle ja aion nauttia ilman, että käytän lomaani säätäen et mikä on halvin vaihtoehto ja juoksentelen vertaamassa hintoja!
        Onko oikeesti hirveänä merkitystä, että säästän 5 eur mutta käytin vertaamiseen useamman tunnin aikaa kun juoksentelin pitkin lomakohdetta? Minulle ei ole.

• mutta puhut vain
        xcvf kirjoitti:

Minä olen reissannut sekä pakettimatkoilla mutta myös omatoimisesti. Omatoimisesti: Netistä suht helppoa varata lennot ja vaikkapa myös hotelli koko reissulle. Tietty jos otat lennot "pätkissä" on aina se riski, että jonkun välin lentoa on muutettu taikka kokonaan peruutettu. Joudut itse seuraamaan, että lennot varmasti toteutuu ja jos jostain syystä yksi pätkä on myöhässä niin myöhästyt seuraavasta. Riippuen valitusta lipusta, lentoyhtiöllä ei välttämättä ole velvollisuutta huolehtia sinua seuraavalle, korvaavalle lennolle. Myöskin korvauspolitiikka on vähän niin ja näin (Finnairilla on myös lippuja joissa ei ole vaihto-ominaisuutta eli jos myöhästyt lennolta heidän ei ole pakko hoitaa sinua seuraavalle lennolle). Jos on reissun päällä useamman viikon, ennättää kyll kierrellä hotelleja jne. Se on kyl aika raskasta kun ei välttämättä saa hotellista kuin muutaman yön ja sit taas pakkaat kamas ja kiertelet etsimässä uutta majapaikkaa. Osa lomastasi meneekin sit siinä että etsit majapaikkaa, varsinkin jos sinulla on ns. vaatimustasoa hotellista.
        Pakettimatka: Saat yleensä sen mitä tilaat. Aivot narikkaan kuten lomalla kuuluukin. Sinut hoidetaan kentältä hotelliin ja toistepäin. Jos lennot viivästyy, sinua tiedotetaan siitä tekstarilla ja opas tulee hotellille tiedottamaan tilanteesta.
        Ei tarvitse kuluttaa aikaa etsimällä halvinta vaihtoehtoa, minulle myös aika on rahaa. Välillä otan matkanjärjestäjiltä retkiä, välillä otan niitä katukojuista.

Talvella menen pakettimatkalle ja aion nauttia ilman, että käytän lomaani säätäen et mikä on halvin vaihtoehto ja juoksentelen vertaamassa hintoja!
        Onko oikeesti hirveänä merkitystä, että säästän 5 eur mutta käytin vertaamiseen useamman tunnin aikaa kun juoksentelin pitkin lomakohdetta? Minulle ei ole.

lopussa täyttä paskaa. Ja tietysti vähätellen.
        Katsos, poikaseni!
        1. Thaimaassa saa vuokrattua hotellihuoneen AINA, melkein joka paikasta jopa sesonkiaikana (ei jokaisesta hotellista, mutta kohtuullisen nopeasti löytää majoituksensa). Hotel, condo, appartement, guesthouse, room, house, vain yleisimpiä mainitakseni - mahdollisuuksia on lukematon määrä.
        2. Kyse EI ole halvimmasta, ja 5€ säästöstä, vaan: Jotkut haluavat halvan, jotkut haluavat tilaa, jotkut haluavat laadukkaan yms yms. SINÄ haluat standartin, vaikka sanot on kyse "hyvästä" hotellista, sinulla on pienehkö huone, josta maksat laatuunsa nähden huikean summan. Minulla on OMAKOTITALO, omalla uima-altaalla ja omalla pihalla vuokrattuna HALVEMMALLA kuin sinun pikku huoneesi "hyvästä" hotellista.
        3. Yhdistetyssä lentojen ja asunnon hinnassa en säästä sinuun verrattuna 5€ vaan 500-1000 € per lärvi, jos olet niin typerä, että haluat tuon maksaa, ole minun puolestani, mutta älä tule kuitenkaan muille jauhamaan tuollaista paskaa "ei mitään väliä".
        4. Ajallisesti, kyllä se olen minä, joka tuossa loma-aikana ajassa voitan paikanpäällä. Kun sinä menet kuumaan bussiin odottamaan muita matkustajia, minä istun ilmastoidussa taxissa jo matkalla asumukseeni. Sun bussis kiertää monet hotellit ja kaikki odottaa jokaisen hotellin kohdalla oppaan hoitavan kyseiseen hotelliin matkustajat. Kun vihdoin olet päässyt oman hotellisi aulaan, kirjautunut sisään, minä olen jo purkanut matkalaukkuni, käynyt suihkun ja vaihtanut vaatteet ja huikkaan sinulle aulassa, että moi olen juuri menossa kaupungille.

Valtaosa EI etsi halvinta majoitusta VAAN sopivimman (hinta/laatu) ja säästöt on suuria, 4 henkinen perhe säästää TUHANSIA euroja.

MINULLE loma-AIKA on tärkeää.

• valmismatkalle menossa
        mutta puhut vain kirjoitti:

Katsos, poikaseni!
        1. Thaimaassa saa vuokrattua hotellihuoneen AINA, melkein joka paikasta jopa sesonkiaikana (ei jokaisesta hotellista, mutta kohtuullisen nopeasti löytää majoituksensa). Hotel, condo, appartement, guesthouse, room, house, vain yleisimpiä mainitakseni - mahdollisuuksia on lukematon määrä.
        2. Kyse EI ole halvimmasta, ja 5€ säästöstä, vaan: Jotkut haluavat halvan, jotkut haluavat tilaa, jotkut haluavat laadukkaan yms yms. SINÄ haluat standartin, vaikka sanot on kyse "hyvästä" hotellista, sinulla on pienehkö huone, josta maksat laatuunsa nähden huikean summan. Minulla on OMAKOTITALO, omalla uima-altaalla ja omalla pihalla vuokrattuna HALVEMMALLA kuin sinun pikku huoneesi "hyvästä" hotellista.
        3. Yhdistetyssä lentojen ja asunnon hinnassa en säästä sinuun verrattuna 5€ vaan 500-1000 € per lärvi, jos olet niin typerä, että haluat tuon maksaa, ole minun puolestani, mutta älä tule kuitenkaan muille jauhamaan tuollaista paskaa "ei mitään väliä".
        4. Ajallisesti, kyllä se olen minä, joka tuossa loma-aikana ajassa voitan paikanpäällä. Kun sinä menet kuumaan bussiin odottamaan muita matkustajia, minä istun ilmastoidussa taxissa jo matkalla asumukseeni. Sun bussis kiertää monet hotellit ja kaikki odottaa jokaisen hotellin kohdalla oppaan hoitavan kyseiseen hotelliin matkustajat. Kun vihdoin olet päässyt oman hotellisi aulaan, kirjautunut sisään, minä olen jo purkanut matkalaukkuni, käynyt suihkun ja vaihtanut vaatteet ja huikkaan sinulle aulassa, että moi olen juuri menossa kaupungille.

Valtaosa EI etsi halvinta majoitusta VAAN sopivimman (hinta/laatu) ja säästöt on suuria, 4 henkinen perhe säästää TUHANSIA euroja.

Mitä ihmeen väliä sillä on matkustaako omin toimin tai valmismatkalla. Kukin menee miten tahtoo. Toisille aika on rahaa ja toisille loppusumma on ratkaisevin. Itse kuuluun ensin mainittuun.

• .......
        valmismatkalle menossa kirjoitti:

Mitä ihmeen väliä sillä on matkustaako omin toimin tai valmismatkalla. Kukin menee miten tahtoo. Toisille aika on rahaa ja toisille loppusumma on ratkaisevin. Itse kuuluun ensin mainittuun.

rahaa niin miksi sitten valmismatkalla....Eihän valmismatkalla pääse JOKAPÄIVÄ Thaimaahan haluamaansa kohteeseen...En ymmärrä logikkaasi.Ja lisäksi omatoimimatkaajat voivat asua (ja usein myös asuvatkin)paremmissa hotelleissa kuin valmismatkaajat.

• joopajoopajoo

Katsos, poikaseni!

paketti matkailija on jo rannalla kun yhdistelmälentojen varaaja vaihtaa konetta pariisissa Minulle perillä oloaika on tärkeää

• et taida oikein ymmärtää?
        joopajoopajoo kirjoitti:

paketti matkailija on jo rannalla kun yhdistelmälentojen varaaja vaihtaa konetta pariisissa Minulle perillä oloaika on tärkeää

Finnairin edestakainen suora lento Thaimaahan 448 €, omakotitalo 110m² OMALLA uima-altaalla ja OMALLA pihalla kuukaudeksi 420€, lentokentältä taxit edetakas n.40 € yhteensä siis hiukan yli 900 €, paljonkos sinä maksat siitä koirankopistasi? Joopajoopajoo...

• hippuli
        et taida oikein ymmärtää? kirjoitti:

Finnairin edestakainen suora lento Thaimaahan 448 €, omakotitalo 110m² OMALLA uima-altaalla ja OMALLA pihalla kuukaudeksi 420€, lentokentältä taxit edetakas n.40 € yhteensä siis hiukan yli 900 €, paljonkos sinä maksat siitä koirankopistasi? Joopajoopajoo...

Me varasimme Phuketin-matkamme jo maaliskuun alussa 2009. Saimme melkein viimeiset lentopaikat, joten todellakin kannatti olla nopea. Hiihtolomalla 2010 olemme lähdössä. Tuskin enää kesäkuussa olisit edes saanut talveksi lentopaikkoja...jos jo maaliskuun alussakin olivat lähes loppuun myytyjä.
        Mielestäni lentojen hinnat ei tipu, koska Thaimaahan on yleensäkin paljon väkeä menossa :).

• ja väitänpä
        hippuli kirjoitti:

Me varasimme Phuketin-matkamme jo maaliskuun alussa 2009. Saimme melkein viimeiset lentopaikat, joten todellakin kannatti olla nopea. Hiihtolomalla 2010 olemme lähdössä. Tuskin enää kesäkuussa olisit edes saanut talveksi lentopaikkoja...jos jo maaliskuun alussakin olivat lähes loppuun myytyjä.
        Mielestäni lentojen hinnat ei tipu, koska Thaimaahan on yleensäkin paljon väkeä menossa :).

että äitisi varmaan syöttikin sinua vielä 15 vuotiaaksi asti. Osaatko jo ajaa polkupyörää? Älä vaan eksy siellä jonon hännillä, matkaopas ei odota kauaa, kuka sitten taluttaisi sinua, vai otitko äitisi matkalle mukaan?

• Jarmoparmo
        ja väitänpä kirjoitti:

että äitisi varmaan syöttikin sinua vielä 15 vuotiaaksi asti. Osaatko jo ajaa polkupyörää? Älä vaan eksy siellä jonon hännillä, matkaopas ei odota kauaa, kuka sitten taluttaisi sinua, vai otitko äitisi matkalle mukaan?

Niin. Omatoimisesti kun toimii niin lennot pitää varata ainakin 2-3 viikkoa ennen. Lentojen hinnat tuppaavat nousta viime hetkillä. Reittilennoilla kun ei tunneta äkkilähtöjä. Hotellien hinnat joskus taas tippuvat viime hetkillä. latestays.com osoitteesta löytyy halpoja hotelleja, tosin ei voi varata kuin aikaisintaan neljä viikkoa ennen.

Pakettimatkoilla taas hinta-laatusuhteeltaan parhaat paketit menee ensin. Jäljelle jää ne vähän huonommat ja niitä parhaita tuskin on enää paljon jäljellä. Paketeissa sitten taas tunnetaan äkkilähdöt ja niillä pääsee halvalla matkaan jos on valmis lähtemään moneen eri kohteeseen tai ei suurta väliä missä hotellissa haluaa majoittua. 2 hengelle saattaa löytyä vielä äkkilähtöjä, mutta isomman porukan kanssa kannattaa varata ajoissa. Yksin matkustavalle äkkilähdöt on loistava keino matkustaa halvalla. Voitte myös ottaa äkkilähdön johon kuuluu pelkkä lento, jos sellaisia on tarjolla. Hotellin voi sitten vaikka varata netin kautta.

Eli jos varmasti haluatte päästä paketilla niin varatkaa nyt. Jos haluatte mahdollisesti säästää ja ottaa riskin niin kytätkää äkkilähtöjä. Suosittelen kuitenkin ottamaan halvat reittilennot ja etsimään sitten latestaysin kautta hotellin vähän ennen lähtöä.

• rottaRane
        hippuli kirjoitti:

vai että on lennot nyt sitten oikein loppuunmyytyjä?
        ja varasitten jo maaliskuun alussa että varmaan pääsette
        mukaan- taas yksi matkatoimistojen ansaan pudonnut!
        jos vähänkin viitsit käyttää aikaa ja vilkaiset esim.
        vertaa.fi sivuilta lentoja niin huomaat että sinua on KUSETETTU.
        tänään nimittäin pääsisit lentojen osalta paljon halvemmalla
        kuin mitä jo maksoit...tai katsoppas hiihtoloman ajalle
        Finnairin suoria Bangkokin lentoja niin näet että ilmeisen
        tietämättömästi puhut potaskaa jos väität että lentoja
        ei ole! (puhumattakaan siitä kuinka paljon olisit säästänyt
        jos olisit hotellit varannut suoraan itse).
        vertailun vuoksi: FINNMATKAT, hiihtoloma, Phuket, 2aik 2lasta:
        hintaan n.7500-8000Eskoa.
        itse varattuna lennot,sama aika ja kohde, samantasoinen hotelli
        samalla paikalla hintaan 5700-6200Eetua.
        ja äläkä sitten väitä ettei näin ole sillä juuri äsken varasin!
        tuolla parin tonnin erotuksella viettää aika monta hauskaa
        iltaa paikanpäällä!

• Valmismatkalle
        rottaRane kirjoitti:

vai että on lennot nyt sitten oikein loppuunmyytyjä?
        ja varasitten jo maaliskuun alussa että varmaan pääsette
        mukaan- taas yksi matkatoimistojen ansaan pudonnut!
        jos vähänkin viitsit käyttää aikaa ja vilkaiset esim.
        vertaa.fi sivuilta lentoja niin huomaat että sinua on KUSETETTU.
        tänään nimittäin pääsisit lentojen osalta paljon halvemmalla
        kuin mitä jo maksoit...tai katsoppas hiihtoloman ajalle
        Finnairin suoria Bangkokin lentoja niin näet että ilmeisen
        tietämättömästi puhut potaskaa jos väität että lentoja
        ei ole! (puhumattakaan siitä kuinka paljon olisit säästänyt
        jos olisit hotellit varannut suoraan itse).
        vertailun vuoksi: FINNMATKAT, hiihtoloma, Phuket, 2aik 2lasta:
        hintaan n.7500-8000Eskoa.
        itse varattuna lennot,sama aika ja kohde, samantasoinen hotelli
        samalla paikalla hintaan 5700-6200Eetua.
        ja äläkä sitten väitä ettei näin ole sillä juuri äsken varasin!
        tuolla parin tonnin erotuksella viettää aika monta hauskaa
        iltaa paikanpäällä!

3 aik 3lasta n. 6450e matkatoimiston kautta 3 tähden hotelli rannan tuntumassa.

• -------------------------------
        joopajoopajoo kirjoitti:

Odottaa lentokentällä noin tunnin ja kiertelee 2-3 tuntia bussissa odottaen kun muita uusavuttomia viedään hotelleihin.Elikä matka aikaa tulee noin 4 tuntia lisää.Omatoimimatkaaja on jo rannalla kylmä Chang vieressä siinä ajassa

• näin minä toimin
        hippuli kirjoitti:

varasin TÄNÄÄN 30.9 siis.Helmikuun lennot 5.2 2010-27.2.2010 HKI-BKK-HKI 767 € ja siihen BKK-Phuket-Bkk 1600 thb (30 €) vaihtoaika vähän alle 2 tuntia mennen tullen Bangkokissa.Hotelli vaihtoehtoja YLI 100 kpl Phuketissa ..huoneen varaan myöhemmin netistä ILMAN yhdenhengen vajaakäyttä lisämaksua.Eli 3 viikon matkan hinnaksi tulee noin 1000 €.ja matka ajaksi noin 13,5 tuntia.Laskekaa pakettimatkaajat matkustusajaksi myös teidän 3-5 tuntia bussimatka ODOTUKSINEEN.

• talvea pakoon

Katsos, poikaseni!

minua alkoi kiinnostaa sinun jutustasi tua talon vuokraus,ollaan taas talvi, noin 4kk taikussa ja
        vois kokeilla tuotakin asumus muotoa,neuvo vähän mistäpäin netistä niitä vois katsella ja useampikin paikka olis kiva tietää,yhdellä paikkakunnalla ei jaksa olla koko aikaa.

• kun käytät hakusanoja:
        talvea pakoon kirjoitti:

minua alkoi kiinnostaa sinun jutustasi tua talon vuokraus,ollaan taas talvi, noin 4kk taikussa ja
        vois kokeilla tuotakin asumus muotoa,neuvo vähän mistäpäin netistä niitä vois katsella ja useampikin paikka olis kiva tietää,yhdellä paikkakunnalla ei jaksa olla koko aikaa.

property rent ja kaupungin nimi, house rent jne.
        tässä jokunen
        http://www.fairproperties.com/

Pattayalla http://www.propertypattaya.com/

http://www.sawadee.com/

hinnat muuttuu ja vaihtelee turistimäärien mukaan, mitä pidemmäksi aikaa vuokraat sen halvemmalla, jotkut eivät vuokraa alle 3ksi tai 6ksi kuukaudeksi.

• 30
        talvea pakoon kirjoitti:

thaimaanloma.fi

• lenkki makkara
        30 kirjoitti:

thaimaanloma.fi

Näin tehdään toimiva linkki:

www.sites.google.com/site/matkakohde/thaimaa

• tavarish

Suurin osa tänne kirjoitetuista viesteistä on suomalaisten matkatoimistovirkailijoiden kirjoittamia. Heidän tarkoituksenaan on saada paniikki aikaan jotta matkoja ostettaisiin mahdollisimman aikaisin. Katso ensin paikka johon haluat ja sitten ... 1. Älä usko esitteisiin sillä ne sisältävät täyttä soopaa. 2. Valittuasi matkakohteen katso hotellin taso jostakin hotellivälitysketjusta sillä osa suomalaisista matkatoimistoista huijaa myymällä hotellia korkeammalla tasolla. Lue myös hotelliarvostelut ulkomaisilta sivustoilta. 3. Katso hotellin hinta hotellivälityksen kautta. 4. Katso lentojen hinnat jos varaisit jo nyt matkan itse. 5. Pääset luultavasti halvemmalla kun otat matkan tukholmasta jos pystyt (kuumat.com). Näillä pääsee alkuun jos haluaa halvalla päästä. Suomalaisia kärrätään joka puolella surkeimpiin hotelleihin ja kohteisiin koska heitä voidaan kohdella huonosti ja todellista kilpailua ei ole.

• tammi/10

Hei,

Tutustuin Latestays-sivustoon ja jäin miettimään, onko viime hetkellä majoituksen varaaminen riskitöntä? Tai onko niitä paikkoja, tammikuun alussakin, joka lienee peak season? Mieluusti majoittuisin huippuhotelliin pilkkahinnalla, katsoin nimittäin äsken, että parin päivän päähän pääsisi esim. normihinnalla 159e/yö olevaan hotelliin hitaan 19e/yö.

Haussa mukava ja siisti hotelli, kohtuuhintainen, mieluusti Kata Beachilta. Itse kelpuuttaisin vaikka retkeilymajan, mutta matkaan lähtevän äidin takia etsin hotellia, mikä kerran elämässään Thaimaahan lähtevän äidin saa hyvälle mielelle. Saa antaa vinkkejä. Mieleen tuli sellainenkin, onko hotellia varatessa mahdollisuus hintapaketista neuvottelemiseen.

• uudelleen . .
        tammi/10 kirjoitti:

Hei,

Tutustuin Latestays-sivustoon ja jäin miettimään, onko viime hetkellä majoituksen varaaminen riskitöntä? Tai onko niitä paikkoja, tammikuun alussakin, joka lienee peak season? Mieluusti majoittuisin huippuhotelliin pilkkahinnalla, katsoin nimittäin äsken, että parin päivän päähän pääsisi esim. normihinnalla 159e/yö olevaan hotelliin hitaan 19e/yö.

Haussa mukava ja siisti hotelli, kohtuuhintainen, mieluusti Kata Beachilta. Itse kelpuuttaisin vaikka retkeilymajan, mutta matkaan lähtevän äidin takia etsin hotellia, mikä kerran elämässään Thaimaahan lähtevän äidin saa hyvälle mielelle. Saa antaa vinkkejä. Mieleen tuli sellainenkin, onko hotellia varatessa mahdollisuus hintapaketista neuvottelemiseen.

Ota Katalta Kata Palm Resort,jos äitisi on mukana.Ei äidit jaksa reppu selässä juosta ja tingata hotelleja.Kyllä se on ihana mennä valmismatkalla. On varma hotelli ja linja-auto odottamassa,kun väsyneenä menee koneesta kentälle.Kyllä olisi inhottava sitten vasta ruveta miettiin,että mihin hotelliin! KataPalm on hieno kylpylä hotelli ja siellä kuluu aika mukavasti ihan uima altaallakin.(kun tykkää loikoilla auringossa) Katso netistä kuvia hotellista esim.Finmatkojen sivulta. Olemme 3v.sitten olleet kys.hotellissa ja oli viihtyisä,mutta nyt aina kun me lähdemme Phukettiin ,meillä on Karon ja Phuket Orchid Resort, Tjäreborgin matkalla.! Pienenä vinkkinä!

• oooooook
        uudelleen . . kirjoitti:

Ota Katalta Kata Palm Resort,jos äitisi on mukana.Ei äidit jaksa reppu selässä juosta ja tingata hotelleja.Kyllä se on ihana mennä valmismatkalla. On varma hotelli ja linja-auto odottamassa,kun väsyneenä menee koneesta kentälle.Kyllä olisi inhottava sitten vasta ruveta miettiin,että mihin hotelliin! KataPalm on hieno kylpylä hotelli ja siellä kuluu aika mukavasti ihan uima altaallakin.(kun tykkää loikoilla auringossa) Katso netistä kuvia hotellista esim.Finmatkojen sivulta. Olemme 3v.sitten olleet kys.hotellissa ja oli viihtyisä,mutta nyt aina kun me lähdemme Phukettiin ,meillä on Karon ja Phuket Orchid Resort, Tjäreborgin matkalla.! Pienenä vinkkinä!

Hotellin voi varata internetissä,istua taxiin joka vie hotelliin.Helppoa.Ei siihen mitään matkatoimistoja tarvita

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta

Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama
      Maailman menoa
      142
      8164
    2. Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?

Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä
      Maailman menoa
      158
      7354
    3. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      185
      5015
    4. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      252
      3378
    5. Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta
      Maailman menoa
      104
      2842
    6. Kenellä oli ryppyinen paita, josta Halla-aho mielensä pahoitti?

Ei ollut Keskisarja, jonka paita vain repsotti housujen päällä puolittain. Muistatteko tapausta?
      Maailman menoa
      8
      2659
    7. Ruotsissa uusi monikulttuurisuusongelma: Mummonraiskuut

Ilmiö räjähti käsiin ja nyt painetaan paniikkinappulaa. Moni vanhustenhoivayhtiö on joutunut jopa lopettamaan, koska keh
      Maailman menoa
      153
      2515
    8. Tunnustusten lauantai

Mitä haluat sanoa kaivatullesi?
      Ikävä
      181
      2382
    9. Miksi Halla-aho on niin hyvin menestynyt - mutta punavihreä ei?

Hyvin näkee kuinka punavihreää ottaa pahasti päähän kun Virta on taas töppäillyt pahasti. Ja kun punavihreä ei pärjää, n
      Maailman menoa
      12
      1959
    10. Ruoan arvonlisävero menee käytännössä tukijussille

Ilman juomia elintarvikkeiden myynti vuonna 2025 oli reilut 15 miljardia euroa. Tuolla tasolla arvonlisävero pyörii pari
      Maailman menoa
      18
      1955
    Aihe