Nyt kaikki kasvattajat kirjoittamaan että koska saisi teiltä westie-pennun. Tästä rodusta olen aina haaveillut, jo pikkutyttönä.
Olen vasta 12-vuotias, ja meillä on vanha labradorinnoutaja, joka joudutaan lopettamaan ehkä jo kesällä.
Jos teillä on tai on tulossa westien pentuja, ole kiltti ja vastaa tähän viestiin:) Voisitko laittaa myös mahdolliset kotisivut, paikkakunnan ja hinnan, se auttaisi mínua todella paljon!
Kiitos etukäteen!
Westietä ostamassa
10
449
Vastaukset
- Eläinrakas mummeli
Minulla ei valitettavasti ole pentuja, mutta täytyy sanoa että viestisi oli hyvin asiallinen, ajatellen että olet vasta kaksitoista!
Toivotan onnea koiranhankintaan! - sanoreiska
tää ois tämmössii kasvattajii, ruppees kattelemaan, flik!
- sanoreiska
www.westiekerho.fi
- westiefani
mulla on ihan sama juttu, haluun westietä toosi paljon
- westiefani
jostain netistä pentuja, jjjassuu? mä en oo ainakaan löytäny mistään:(
- jjjassuu
...löytää mutta ei oo näkyny missään juuri westien pentuja:(
- Hmm.
Sain oman Westieni 10-vuotiaana, koira tuotiin Saksasta pentueensa mukana.
Suomesta emme millään saaneet koiraa, sillä jokainen kasvattaja hoki NÄYTTELYKÄYTTÖÖn, NÄYTTELYKÄYTTÖÖN, NÄYTTELYKÄYTTÖÖN !
Todella terve on myös Westiemme ollut, pentuna sai suolistotulehduksen, joka oli koko muullakin pentueella.
Mitään vakavaa ei sitten ole ollut, revähdys takajalassa, muutama haava, todella lieviä ihottumia ( järvivedestä ), bakteeritulehdus pureman takia korvassa.
Todella vähäistä 4-vuoden aikana. Koirallamme on ollut sitäpaitsi vain YKSI punkki koko elämänsä aikana.
Koira käyttäytyy erinomaisesti, ei ole tuhonnut talosta mitään muuta kuin eteisen pöydän puujalan.
Olen kuullut, että jotkut Westiet ovat todella vaativia, jopa agressiivisia. Jotkut tuhoavat paljon paikkoja. Meidän Westiemme ei kuitenkaan ole mitään tällaista tehnyt, ei kertaakaan ole käyttäytynyt ihmistä kohtaan vihaisesti. Ainoa ongelmamme on nyt joillekkin koirille haukkuminen. ( vihaa erityisesti kultaisia noutajia )
Rakenteeltaan Vili on 5cm liian korkea, todella hoikka ja reipas koira. Karvat ovat hieman erikoiset, mutteivät mitenkään rotumääritelmän vastaiset.
Emme ole tutkineet onko koiralla vehnäallergiaa, mutta kaiken varalta olemme syöttäneet vain vehnätöntä ruokaa. ( Nutron kuivamuona, Lamb and Rice )
Suomalaiset Westiet ovat todella sisäsiittoisa, enkä luultavasti lähtisi Suomesta Westiä ostamaan. Näitä iho-ongelmiahan on, allergioita, jonkin verran myös epilepsiaa.
Turkki on vaikea trimmattava, eivätkä kaikki trimmaajat edes ota vastaan Westieitä.
PS. NÄMÄ TIEDOT OVAT SUURIMMAKSI OSAKSI OMAKOHTAISIA KOKEMUKSIANI JA MIELIPITEITÄNI. Nuo allergiajutut ja sairaudet ovat kuitenkin ihan faktatietoa.- rotuun ihastunut
hei!
kysyn mielenkiinnosta, että miks kaikki trimmaajat ei ota westieitä trimmattavaksi? onko niiden nyppiminen niin vaikeaa vai mistä syystä?
suunnittelen westien hankitaan ens keväänä,joten aihe kiinnostaa kovasti. - sun kanssas
Eurooppalaiset westiet ovat tasan samoja linjoja kuin suomalaiset ja itseasiassa viimevuosina sisäsiitos on hurjasti pienentynyt.
Se, että trimmaajat eivät ota westietä on kyllä ihan puppua. Tosin voi olla yksilöitä, joilla on vääränlaatuinen eli pehmeä karva ja silloin koiraa ei voi nyppiä, vaan se pitää ajella. Oikean laatuinen westien turkki on todella helppo trimmattava.
15 vuoteen en ole tavannut kuin yhden aggressiivisen westien, vaikka rodun parissa ole aikaani viettänyt. Ja sekin aggressiivisuus oli omistajan vika ;)
Ei pidä faktana yleistää juttuja, joista ei ole varma kuin oman koiran kohdalla.
Kannattaa ne faktat käydä lukemassa www.westiekerho.fi ja sieltä jalostuksentavoiteohjelma. - jjjassuu
kiitos paljon avusta:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi832716On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole582634Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.702594Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä962547Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu882065Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl502012Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma1411866Joskus tulee niin
Yksinäinen olo. Ei ole tarpeeksi ihmisiä elämässä, jotka tuntuisivat välitttävän aidosti. Jos mä ny saisin sairaskohtauk511500Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve331459Mitä tapahtui?
Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?161456