paljonko on kohtuullinen veloitus zumba kurssin osallistumismaksuksi per kerta
zumba-kurssi
62
13395
Vastaukset
- ZumbaZumba
Zumba on rekisteröity tavaramerkki. Voiko zumbaa ohjata kuka tahansa, jos hankkii sumba-materiaalin? Jos aikoo alkaa zumba-ohjaajaksi, täytyykö sitä ennen suorittaa joku poskettoman kallis ohjaajakoulutus, ja jos täytyy, niin missä sen voi suorittaa? Jos perustaa zumba-ryhmän, niin tarviiko ryhmän maksaa jotain lisenssimaksuja, ennen kuin ryhmä saa toimintaoikeuden?
TV-mainonta on aika näyttävää ja sen perusteella zumbaa näytään markkinoivan henkilökohtaisena liikuntamuotona, mikä perustuisi jokaisen henkilökohtaisesti hankkimaan zumba-materiaaliin.
Voiko zumba-ryhmän perustaa käyttämättä lainkaan zumba tavaramerkin mukaista materiaalia, eli jos käyteteään muuta liikuntamateriaalia pohjajaana ja muuta kuin zumba tavaramerkin materiaalia, niin voiko silloin vapaasti käyttää ryhmästä "zumba tanssiryhmä" nimitystä? Zumbakelpoista musiikkia on paljon muutakin olemassa, eli ei siihen välttämättä tarvi käyttää virallista zumba-musiikkia.
Käytännössä zumba on vain lattarimusiikkin sovitettua tanssiliikuntaa. Tässä tapauksessa sitä vain markkinoidaan "zumba" nimisenä tanssiliikuntana.- Ulla-Maija-82
En usko, että voi ohjata. Varmaan pitää käydä ohjaajakoulutus, enkä usko että sinne ihan kuka tahansa pääsee. Eiköhän siinä pidä olla ensiksikin sen verran vahva tausta tanssista, että oppii itse askeleet jotta voi opettaa toisille, ja toiseksi varmaan vahva ohjaajatausta ennenkun edes hyväksytään ohjaajakoulutukseen. Näin siis olettaisin. Kyllä koulutetut ohjaajat joutuvat varmaankin maksamaan jotain lisenssimaksuja ihan samalla tavalla kun on se les mills bodypump kuntosaleilla, nehän maksaa jotain lisenssimaksua kyseisestä tunnista.
Ainahan noita uusia nimityksiä eri liikuntamuodoille keksitään, just esim toi bodypump, sehän on lihaskuntotunti ihan samalla tavalla kun joku muokkauskin! Ja sit on se Bailatino, sekin on lattaritunti ihan niinku joku latinomix tai latin fever. Ja jos uudella nimikkeellä saadaan taas aktivoitua edes muutaman meistä suomalaisista, niin minun mielestä se on vaan ihan hyvä juttu! - sving
Noita minäkin olen miettinyt. Miten jotkut voivatkin hurahtaa tuollaisiin rahastusyrityksiin!
Taitaa tulla vielä suurempi buumi, kuin tiputanssista koskaan!
Mikähän on se ikäryhmä, johon tämä zumbaus eniten puree? Kysykääpäs itseltänne te "zumbaajiksi" tunnustautuneet, mitä eroa tuossa harrastuksessa on esimerkiksi latinobikkiin? Mikä zumbasta tekee paremman?
Kurssien järjestäjät ainakin ovat tyytyväisiä, suosio on taattu, eikä rahan tuloa voi estää! - Vierestä katsoja
sving kirjoitti:
Noita minäkin olen miettinyt. Miten jotkut voivatkin hurahtaa tuollaisiin rahastusyrityksiin!
Mikähän on se ikäryhmä, johon tämä zumbaus eniten puree? Kysykääpäs itseltänne te "zumbaajiksi" tunnustautuneet, mitä eroa tuossa harrastuksessa on esimerkiksi latinobikkiin? Mikä zumbasta tekee paremman?
Kurssien järjestäjät ainakin ovat tyytyväisiä, suosio on taattu, eikä rahan tuloa voi estää!Minä veikkaan, että tuo puree aika laajaan skaalaan. Kun minusta tuntuu että tanssituntien ja tanssillisten jumppatuntien suosio on koko ajan kasvanut. Itse treenaan kilpatanssia ja zumbasta kyllä kohistaan meidänkin pukuhuoneissa. Mutta tuota zumbaahan voi treenata yllättävän halvalla, katsoin tuota linkkiä jonka joku oli tänne laittanut. Äitini innostui niin paljon, että se menee noille zumbatunneille siskopuoleni kanssa. Eli siinä heti jo kaksi esimerkkiä, toinen on 55 vuotias ja toinen 19! Olen samaa mieltä Ulla-Maijan kanssa siitä, että on hyvä, jos uudella nimellä myytävä tunti saa ihmiset innostumaan ja siten myös liikkumaan. Äitini ainakin tarvitsi tuollaisen kannustavan tv-mainoksen ja se alkoi saman tien etsiä tunteja. Oli sitä mieltä, että nyt tai ei koskaan.
- hohhohhoi
Vierestä katsoja kirjoitti:
Minä veikkaan, että tuo puree aika laajaan skaalaan. Kun minusta tuntuu että tanssituntien ja tanssillisten jumppatuntien suosio on koko ajan kasvanut. Itse treenaan kilpatanssia ja zumbasta kyllä kohistaan meidänkin pukuhuoneissa. Mutta tuota zumbaahan voi treenata yllättävän halvalla, katsoin tuota linkkiä jonka joku oli tänne laittanut. Äitini innostui niin paljon, että se menee noille zumbatunneille siskopuoleni kanssa. Eli siinä heti jo kaksi esimerkkiä, toinen on 55 vuotias ja toinen 19! Olen samaa mieltä Ulla-Maijan kanssa siitä, että on hyvä, jos uudella nimellä myytävä tunti saa ihmiset innostumaan ja siten myös liikkumaan. Äitini ainakin tarvitsi tuollaisen kannustavan tv-mainoksen ja se alkoi saman tien etsiä tunteja. Oli sitä mieltä, että nyt tai ei koskaan.
Niin, kyllähän kuka vaan voi zumbata vaikka kotona maksamatta siitä mitään (tai ehkä sijoittaa sen dvd:n hinnan).
Mutta ryhmissä liikuttaessa tuppaa saamaan itsestä enemmän irti, ja homma on paljon hauskempaa. Varsinkin vielä, jos ohjaaja on innostava.
Minä ainakin olen valmis sijoittaamaan rahaa siihen, että saan itsestäni jotain irti, tanssillisia elämyksiä sekä terveyttä. Enkä viitsi kantaa murhetta ja kateutta siitä, että mahtaako joku saada taloudellista hyötyä tehdessään minua onnellisemmaksi. Säästän aivojani johonkin tähdellisempään työhön. - käyttöön
hohhohhoi kirjoitti:
Niin, kyllähän kuka vaan voi zumbata vaikka kotona maksamatta siitä mitään (tai ehkä sijoittaa sen dvd:n hinnan).
Mutta ryhmissä liikuttaessa tuppaa saamaan itsestä enemmän irti, ja homma on paljon hauskempaa. Varsinkin vielä, jos ohjaaja on innostava.
Minä ainakin olen valmis sijoittaamaan rahaa siihen, että saan itsestäni jotain irti, tanssillisia elämyksiä sekä terveyttä. Enkä viitsi kantaa murhetta ja kateutta siitä, että mahtaako joku saada taloudellista hyötyä tehdessään minua onnellisemmaksi. Säästän aivojani johonkin tähdellisempään työhön.Niikuin jo edelläkin usea toeaa! Kyse on joukkohysteriasta ja sillä rahastamisesta. Nimike ei todella muuta ihmisen tarvetta liikkua tai olla itse tajuamasta miten liikkuminen saa hyvää aikaan normaalille keholle normaalilla tavalla. Vastaavat liikunta toimet voi todellakin tehdä ja on tarjottu tietoisuutta jo perus anatomian tunneilla ja musiikki liikuttaa luonnostaan.
Oivaltaminen ja innostuminen tulisikin lähteä aina itsestään ja omasta rohkeudesta. Kyseinen markkinkeinoin toteutettu jutttu on täysin vedättämistä. Myös "lupien saanti " ja rekisteröinnit jotaka kohdistuu ihmisen itsensä luontaiseen liikkumiseen on varsin omituisia ja pelkästään rahastuksen sujojaamiskeinoja muka jostain "keksinöstä". Ihminen on mototrisenamfyysisenä,tunteellisens,luovana, älyvänä" keksitty paljon aikaisemmin kuin patenttirekisteröinnit.
Onnellisuus on onnellisuuden oivaltamista ei sen tekemistä. Rahalla tai ilman. Eli jos ei viitsi niin toiset tekee muka onnelliseksi ja kyse onkin vain hyväksikäytöstä. Laiskuutta ja hölmöyttä. - niiiinköstä
käyttöön kirjoitti:
Niikuin jo edelläkin usea toeaa! Kyse on joukkohysteriasta ja sillä rahastamisesta. Nimike ei todella muuta ihmisen tarvetta liikkua tai olla itse tajuamasta miten liikkuminen saa hyvää aikaan normaalille keholle normaalilla tavalla. Vastaavat liikunta toimet voi todellakin tehdä ja on tarjottu tietoisuutta jo perus anatomian tunneilla ja musiikki liikuttaa luonnostaan.
Oivaltaminen ja innostuminen tulisikin lähteä aina itsestään ja omasta rohkeudesta. Kyseinen markkinkeinoin toteutettu jutttu on täysin vedättämistä. Myös "lupien saanti " ja rekisteröinnit jotaka kohdistuu ihmisen itsensä luontaiseen liikkumiseen on varsin omituisia ja pelkästään rahastuksen sujojaamiskeinoja muka jostain "keksinöstä". Ihminen on mototrisenamfyysisenä,tunteellisens,luovana, älyvänä" keksitty paljon aikaisemmin kuin patenttirekisteröinnit.
Onnellisuus on onnellisuuden oivaltamista ei sen tekemistä. Rahalla tai ilman. Eli jos ei viitsi niin toiset tekee muka onnelliseksi ja kyse onkin vain hyväksikäytöstä. Laiskuutta ja hölmöyttä.niin että jos ihminen ei kuitenkaan ole riittävän rohkea innostuakseen yksin, niin sitten pitää vaan pysyä huonokuntoisena läskinä, eikä lähteä ryhmäliikunta tunneille innostusta etsimään?
Mitä väliä sillä on miten ihminen liikuntaan innostuu, eikö pääasia ole että innostus löytyy jostain. Jos joku on siitä valmis maksamaan niin mitä se sinun kukkaroasi ja napaasi kaivaa. Tutkimusten mukaan kerran liikunta kärpäsen pureman saanut jatkossa myös tulee monipuolisemmaksi lajien valinnassa ja rohkaistuu myöhemmin kokeilemaan muutakin. Joten kyllä maailmaan yksi zumpa mahtuu kaikkien muiden jumppien joukkoon. - Humppaava sohvapottu
niiiinköstä kirjoitti:
niin että jos ihminen ei kuitenkaan ole riittävän rohkea innostuakseen yksin, niin sitten pitää vaan pysyä huonokuntoisena läskinä, eikä lähteä ryhmäliikunta tunneille innostusta etsimään?
Mitä väliä sillä on miten ihminen liikuntaan innostuu, eikö pääasia ole että innostus löytyy jostain. Jos joku on siitä valmis maksamaan niin mitä se sinun kukkaroasi ja napaasi kaivaa. Tutkimusten mukaan kerran liikunta kärpäsen pureman saanut jatkossa myös tulee monipuolisemmaksi lajien valinnassa ja rohkaistuu myöhemmin kokeilemaan muutakin. Joten kyllä maailmaan yksi zumpa mahtuu kaikkien muiden jumppien joukkoon.Samaa mieltä. Laiskoille sohvaperunoille pitää olla valmiiksipureksittuja ja ennenkaikkea hauskoja treeniohjelmia. Muuten sieltä sohvalta ei lähdetä minnekään. Ihmisten terveellisen liikkumisen lisääminen on vain hyväksi. Jos joku onnistuu sillä rikastumaan, niin se on hänelle ihan oikein.
- latinobickiin
sving kirjoitti:
Kurssien järjestäjät ainakin ovat tyytyväisiä, suosio on taattu, eikä rahan tuloa voi estää!ja muihin vastaaviin.
Latinobic-, Bailatino- ja latinos ym tunneilla tanssitaan koreografioita. Zumbassa ei. Monet ovat pelänneet perinteisille tanssitunneille menemistä juuri koska eivät usko muistavansa koreografioita. Zumbassa niitä ei tarvitsekaan muistaa.
Latinobic-, Bailatino- ja latinos ym tunneilla lajit ovat salsaa ja merengueta lukuun ottamatta kilpatanssilattareita. Zumbassa ei ole kilpatanssilattareita, vaan lajisto on kuubalais-karibialaista pääosin. Salsan ja Merenguen lisäksi tanssitaan cumbiaa, reggaetonia ym. helpommin omaksuttavia lajeja.
Latinobic-, Bailatino- ja latinos ym tunneilla pysähdytään välillä neuvomaan askelia. Zumbassa sitä ei tarvitse tehdä koska perusjutut on pidetty yksinkertaisina. -> hikisempi tunti, kun ei ole taukoja.
Latinobic-, Bailatino- ja latinos ym tunneilla ei ole lihaskuntotreeniä. Zumban olennainen osa on fitness. Zumbassa ei silti mennä lattialle punnertamaan tai tekemään vatsoja, vaan lihaskunto-osuudet on upotettu tanssin joukkoon. Joka epäilee, ettei onnistu tehokkaasti, niin terve menoa tunnille kokeilemaan.
On totta, että vastaavan laisia tunteja on kyllä ollut olemassa milloin milläkin nimikkeellä. Ei tämä mikään uusi keksintö sillä lailla ole. Mutta kiitos jenkkituotteistuksen ja -markkinoinnin, tämän kaltainen oikeasti tehokas ja hauska konsepti on nyt viimein lyönyt itsensä ihmisten tietoisuuteen. Se, että sitä on ensin myyty Ostosteeveessä, on näköjään muutamille vaikea paikka sietää. Mutta ennen kuin valitatte, käykää kokeilemassa yhtä tuntia. Tiedätte sitten ainakin, mistä valitatte.
Rasittaa lukea ennakkoluuloisten ihmisten pahantahtoista rutkutusta asiasta, josta eivät selvästi tiedä yhtään mitään. - Girl-84
latinobickiin kirjoitti:
ja muihin vastaaviin.
Latinobic-, Bailatino- ja latinos ym tunneilla tanssitaan koreografioita. Zumbassa ei. Monet ovat pelänneet perinteisille tanssitunneille menemistä juuri koska eivät usko muistavansa koreografioita. Zumbassa niitä ei tarvitsekaan muistaa.
Latinobic-, Bailatino- ja latinos ym tunneilla lajit ovat salsaa ja merengueta lukuun ottamatta kilpatanssilattareita. Zumbassa ei ole kilpatanssilattareita, vaan lajisto on kuubalais-karibialaista pääosin. Salsan ja Merenguen lisäksi tanssitaan cumbiaa, reggaetonia ym. helpommin omaksuttavia lajeja.
Latinobic-, Bailatino- ja latinos ym tunneilla pysähdytään välillä neuvomaan askelia. Zumbassa sitä ei tarvitse tehdä koska perusjutut on pidetty yksinkertaisina. -> hikisempi tunti, kun ei ole taukoja.
Latinobic-, Bailatino- ja latinos ym tunneilla ei ole lihaskuntotreeniä. Zumban olennainen osa on fitness. Zumbassa ei silti mennä lattialle punnertamaan tai tekemään vatsoja, vaan lihaskunto-osuudet on upotettu tanssin joukkoon. Joka epäilee, ettei onnistu tehokkaasti, niin terve menoa tunnille kokeilemaan.
On totta, että vastaavan laisia tunteja on kyllä ollut olemassa milloin milläkin nimikkeellä. Ei tämä mikään uusi keksintö sillä lailla ole. Mutta kiitos jenkkituotteistuksen ja -markkinoinnin, tämän kaltainen oikeasti tehokas ja hauska konsepti on nyt viimein lyönyt itsensä ihmisten tietoisuuteen. Se, että sitä on ensin myyty Ostosteeveessä, on näköjään muutamille vaikea paikka sietää. Mutta ennen kuin valitatte, käykää kokeilemassa yhtä tuntia. Tiedätte sitten ainakin, mistä valitatte.
Rasittaa lukea ennakkoluuloisten ihmisten pahantahtoista rutkutusta asiasta, josta eivät selvästi tiedä yhtään mitään.Nyt veit kyllä sanat suustani!!! Täytyy myöntää että kyllä mullakin on ollu ennakkoluulot tv-shoppia kohtaan, mutta kun näin Zumba-mainoksen, päätin kokeilla koska tykkään tosi paljon tanssia. Mutta en kuitenkaan oo uskaltanut mennä mihinkään tunnille just noitten koreografia juttujen takia. Ja kun näin että liikkeet opetetaan vaiheittain dvd:llä ja mitään erikoisia koreografioita ei oo niin ajattelin että annan tv-shopille mahdollisuuden jos kuitenkin innostun.
No, ostin siis dvd-setin ja kokeiltuani huomasin että nyt mulla taitaa olla tässä ainoo liikuntamuoto mistä saattaisin oikeesti kiinnostua. Pikkuhiljaa aloin treenaan, ensin pari kertaa viikossa ja siitä vähän lisäilin kun kunto nousi. Nyt tuntuu että kaks vapaapäivää viikossa aiheuttaa suuria vaikeuksia ja mitä tohon lihaskuntojuttuun tulee niin jos oikein täysillä vetää (niinku monella ohjatulla tunnilla vedetään) ni vessanpytylle meneminen on kyllä seuraavana päivänä kohtalaisen vaikeeta=). Mutta hienointa Zumbassa on just se että kenenkään ei oo pakko rehkiä jos ei halua tai jaksa. Eli siis oman kunnon mukaan. Ja onhan myös vanhemmille ihmisille kehitetty Zumba Gold, joka sopii esim. lonkkaleikkauksessa käyneille, ja jälleen tietysti oman kunnon mukaan mennään.
Mä taas en niin hirveästi tiedä noista muista Latinomix- ja biceistä, kun en ole käynyt, mutta tästä kyllä innostuin enemmän kun paljon. Koskaan en oo kuntosalilla käynyt mutta nyt on sekin edessä kun oli yhellä salilla niin hyvät Zumbat että ostin jäsenyyden ja sali oli aivan upee.
Joten, ehkä Zumban ansiosta mä ehkä vielä innostun muistakin lajeista, joka on mun mielestä vaan hyvä asia.
Ja mitä tulee laihdutukseen ni elämäntapamuutos on tehtävä jos haluaa pysyviä tuloksia. Eli siis ruokavalio, elämäntavat ja liikunta (oli se sitten Zumbaa tai mitä hyvänsä).
Mutta mun käsitykseni liikunnasta ainakin Zumba on muuttanu aivan totaalisesti koska en oo niitä lattiapunnertajatyyppejä ollenkaan. Kiitos siitä=). - 4 h päivässä
latinobickiin kirjoitti:
ja muihin vastaaviin.
Rasittaa lukea ennakkoluuloisten ihmisten pahantahtoista rutkutusta asiasta, josta eivät selvästi tiedä yhtään mitään.Missään että kyseisen liikuntatoiminnan tehokkuutta arvostelisi kukaan. Minusta se on oivallinen ja tehokas ja samalla hyvin luonnollinen siis ei ihmeellinen juttu.
Tuo lähtee vain yhtä joutuin kun on tullutkin ja sen ikä kestää vain sen aikaa kun sillä voi rahastaa ja tulee uusi nimike taas samalle asialle.
Otampa esimerkin minäkin. Nykyään jo ostos ym mainos TV:n mainoksissa tajutaan se että kuinka monta laitetta ja viedeota on jo jokaiselle myyty sänkyjen alle. Siis suoraan sanotaan että raivaa ensiksi tila tälle uudelle putkisyherölle tai yliäänitetylle viedon pätkälle.
Eikä tässä vielä kaikki! Keksikääpä jo mielessänne seuraavaa nimikettä/hysteerikkoa sillä tämä ei kauaa kestä. Mutta liiikkumista musiikin tehokeinoin itse oivallettuna kannatan lämpimästi. - Dancer85
Ei todellakaan voi ohjata ilman koulutusta, lisäksi pitää olla ns. ZIN lisenssi joka on voimassa 6kk kerrallaan. Zumba on tarkimmin varjelluista tavaramerkeistä ja valvovat oikeuksiaa tarkasti eli en lähtisi kokeilemaan ohjausta/ryhmän perustamista ilman ZIN-lisenssiä. Sen mukana tulevat myös musat ym. ohjaajan käyttämä materiaali. Ja jos ei noudata ohjelmaa, se on sitten goodbye myös lisenssille.
- vautis
Onko kenelläkään tieota miten voi kouluttutaua rekisteröiduksi zumba-ohjaajaksi ?
Kait niitä Suomessakin järjestetään kun ohjaajiakin jo jonkin verran ?
Mihin otan yhteyttä ?
Vastauksesta kiitollinen.- ahannajootsalo
Kysy Johanna Aatsalo-Salliselta [email protected]
Johanna on Suomen johtavia Zumba ohjaajia. - blahhhblaahb
ahannajootsalo kirjoitti:
Kysy Johanna Aatsalo-Salliselta [email protected]
Johanna on Suomen johtavia Zumba ohjaajia.www.zumba.com
sielä instructor training
sieltä alareunasta hae finland. näkyy olevan tulossa koulutuksia porissa ja tampereella ja niissä vielä tilaakin mutta vitun kalliita on noi kurssit - työ on tehtävä itse
blahhhblaahb kirjoitti:
www.zumba.com
sielä instructor training
sieltä alareunasta hae finland. näkyy olevan tulossa koulutuksia porissa ja tampereella ja niissä vielä tilaakin mutta vitun kalliita on noi kurssitKoko asiassa on kyse "tyhmyydestä sakotetaan" .
On totta että kyse ei ole tanssista eikä mistään liikunnasta ei muustakaan vaan molemmat on erittäin ovelasti tyrkytetty eritoten määrätyn ikäisten naisten rahastusfoorumiksi.
Tanssin osatakseen ja onnistuakseen tulee tutustua ja ottaa selvää sekä kiinostua ovat anatomia liikekineettisena toimijana sekä musiikin perusteet. Kun ymmärtää ja uskaltaa todeta jokainen kohdaltaan nuo perus asiat osaa ja kykenee tekemään itse ja jakamaan muillekkin todellisen kehittävän ja ylläpitävän toiminnan ja nimen voi keksiä itse.
Nyt on nämä asiat "kekeseliäästi" suurella rahalla markkinoitu yhden nimikkeen alle ja sitä myydään ikäänkuin jonakin pelastajana. Näkeehän jokainen mistä on kyse, seksikkyys,vaatetus, ylipirteys, ym . Vaikuttimina varsin pinnallisia.
Mielestäni he jotka löytää itse oman cumbian tai zumbian on oivaltanut asian ja siihen ei tarvitse makusullista bisnestä. Sitten vasta on kaunis sisältä ja ulkoa. joka muuten taitaa olla se "mainosvaltti" - ombazumba
työ on tehtävä itse kirjoitti:
Koko asiassa on kyse "tyhmyydestä sakotetaan" .
On totta että kyse ei ole tanssista eikä mistään liikunnasta ei muustakaan vaan molemmat on erittäin ovelasti tyrkytetty eritoten määrätyn ikäisten naisten rahastusfoorumiksi.
Tanssin osatakseen ja onnistuakseen tulee tutustua ja ottaa selvää sekä kiinostua ovat anatomia liikekineettisena toimijana sekä musiikin perusteet. Kun ymmärtää ja uskaltaa todeta jokainen kohdaltaan nuo perus asiat osaa ja kykenee tekemään itse ja jakamaan muillekkin todellisen kehittävän ja ylläpitävän toiminnan ja nimen voi keksiä itse.
Nyt on nämä asiat "kekeseliäästi" suurella rahalla markkinoitu yhden nimikkeen alle ja sitä myydään ikäänkuin jonakin pelastajana. Näkeehän jokainen mistä on kyse, seksikkyys,vaatetus, ylipirteys, ym . Vaikuttimina varsin pinnallisia.
Mielestäni he jotka löytää itse oman cumbian tai zumbian on oivaltanut asian ja siihen ei tarvitse makusullista bisnestä. Sitten vasta on kaunis sisältä ja ulkoa. joka muuten taitaa olla se "mainosvaltti"En väitä että väärässä olisit.
Mutta miksi juuri nyt kannattaa kouluttautua Zumba-ohjaajaksi jos sattuu alalla olemaan: kummalle tunnille luulisit olevan enemmän tulijoita, rekisteröidyn Zumba-ohjaajan Zumba-tunnille, vai jollekin "löydä oma zumbiasi" -tunnille?
Zumba on niin kuuma sana kansan parissa että se vetää salit täyteen. Tyhmähän se sellainen tanssikoulu tai liikuntasali on, joka ei tuota ymmärrä rahastaa. Sporttilatinot tai vastaavat vetää ehkä 10-20 henkeä korkeintaan vaikka kuinka hyvin markkinoisi, Zumbaan on tulossa monta sataa, riittää jonoksi saakka. Ihan raakaa bisnestä tämä on, turha potkia vastaan :) - jumbat
ombazumba kirjoitti:
En väitä että väärässä olisit.
Mutta miksi juuri nyt kannattaa kouluttautua Zumba-ohjaajaksi jos sattuu alalla olemaan: kummalle tunnille luulisit olevan enemmän tulijoita, rekisteröidyn Zumba-ohjaajan Zumba-tunnille, vai jollekin "löydä oma zumbiasi" -tunnille?
Zumba on niin kuuma sana kansan parissa että se vetää salit täyteen. Tyhmähän se sellainen tanssikoulu tai liikuntasali on, joka ei tuota ymmärrä rahastaa. Sporttilatinot tai vastaavat vetää ehkä 10-20 henkeä korkeintaan vaikka kuinka hyvin markkinoisi, Zumbaan on tulossa monta sataa, riittää jonoksi saakka. Ihan raakaa bisnestä tämä on, turha potkia vastaan :)Joka nyt on menossa zumba-ohjaajakurssille on jo auttamatta myöhässä, out.
Lännessä on jo seuraava mullistava jumppa tulossa joten jos haluaa olla ajan tasalla, niin
kannattaa hankkia lentolippu Kaliforniaan.
Älkää olko taas mattimyöhäisiä! - vladislavskijj
jumbat kirjoitti:
Joka nyt on menossa zumba-ohjaajakurssille on jo auttamatta myöhässä, out.
Lännessä on jo seuraava mullistava jumppa tulossa joten jos haluaa olla ajan tasalla, niin
Älkää olko taas mattimyöhäisiä!Ei se enää lähhestä tule vaan idästä. Itä-Siperiassa kehitetään parhaillaan kuntoripaskaa.
- En ymmärrä ollenkaan
työ on tehtävä itse kirjoitti:
Koko asiassa on kyse "tyhmyydestä sakotetaan" .
Mielestäni he jotka löytää itse oman cumbian tai zumbian on oivaltanut asian ja siihen ei tarvitse makusullista bisnestä. Sitten vasta on kaunis sisältä ja ulkoa. joka muuten taitaa olla se "mainosvaltti"Kysehän on siitä, että ihminen joka ei halua nähdä vaivaa ja perehtyä syvällisesti tanssimiseen, pääsee Zumba-tunnilla nauttimaan musiikin tahdissa liikkumisesta ilman mitään aikaisempaa kokemusta ja jopa nauttii siitä. Laiska sohvaperuna saa pientä maksua vastaan hyvää liikuntaa ja vielä paremman mielen. Mikä siinä on niin väärin? Minusta ei mikään. Hyvässä lykyssä zumbailija saattaa innostua oikeasta tanssistakin.
- baila10
En ymmärrä ollenkaan kirjoitti:
Kysehän on siitä, että ihminen joka ei halua nähdä vaivaa ja perehtyä syvällisesti tanssimiseen, pääsee Zumba-tunnilla nauttimaan musiikin tahdissa liikkumisesta ilman mitään aikaisempaa kokemusta ja jopa nauttii siitä. Laiska sohvaperuna saa pientä maksua vastaan hyvää liikuntaa ja vielä paremman mielen. Mikä siinä on niin väärin? Minusta ei mikään. Hyvässä lykyssä zumbailija saattaa innostua oikeasta tanssistakin.
Vielä riittää kiinnostusta. Itse löysin etnofitnesscenteristä itselleni lauantaitunnin
sörnäisistä. Helmikuulle tullut muitakin uusia lisätunteja. Päätin mennä sinne, kun olen siellä
ennenkin ollut etnotanssikurssilla ja ohjaus oli ammattimaista. maksaa hieman enemmän kuin
sportiksen, mutta heidän tanssisalinsa etnofitnesscenterissä ovat siistit ja värikkäät. - Koska ei bisnestä
ombazumba kirjoitti:
En väitä että väärässä olisit.
Zumba on niin kuuma sana kansan parissa että se vetää salit täyteen. Tyhmähän se sellainen tanssikoulu tai liikuntasali on, joka ei tuota ymmärrä rahastaa. Sporttilatinot tai vastaavat vetää ehkä 10-20 henkeä korkeintaan vaikka kuinka hyvin markkinoisi, Zumbaan on tulossa monta sataa, riittää jonoksi saakka. Ihan raakaa bisnestä tämä on, turha potkia vastaan :)Siis totta ihmeessä voi ajatella ja mennä tosiaan kaiken ahneuden ym hyväksikäytön moraalittomuuden kelkkaan. Puhutaan yhät örkeämmillä nimillä (raakaa bisnestä,loisto geissi,ym ) Totuus on ettei tuo mikä on ihmisissä itsessään tarvitse tai pidä olla bisnestä vaan tajua jokainen että se tulee nähdä yhteiskannustuksena ja vain kulut ovat ne mihin tulee rahaa sijoittaa ei tuohon muka johonkin "mullistavaan löytöön".
Kannatan zumbaa koska se nimi tanssityyppiselle musiikin tarjoamalle virikeliikkumiselle on markkinatarkoituksessa asetettu. Mutta en kannata sillä rahastamista koska se ei todella tarvitse erityistä taas kerrän järjetöntä ohjaaja ym verkostoa. Se ja sama kuinka monta tulee sillä heidän jokaisen tulijan tulisi asettaa itsensä hankkimaan kahdella tavalla tekemään ja oivaltamaan.
Ohjaajat ovat itsetuntokiinnikkeitä tälle joka ohjaa katsen ja huomion yhteen pisteeseen. Mielestäni sen huomiopisteen tulisi olla se oivallus miten musiikilla voikin saada keholleen liikkuvamman arsykkeistön lihaksistoonsa. - niin jaksaa
Kysehän on siitä, että ihminen joka ei halua nähdä vaivaa ja perehtyä syvällisesti tanssimiseen, pääsee Zumba-tunnilla nauttimaan musiikin tahdissa liikkumisesta ilman mitään aikaisempaa kokemusta ja jopa nauttii siitä. Laiska sohvaperuna saa pientä maksua vastaan hyvää liikuntaa ja vielä paremman mielen. Mikä siinä on niin väärin? Minusta ei mikään. Hyvässä lykyssä zumbailija saattaa innostua oikeasta tanssistakin.
kaivaa rahaa lompakostaan jaksaa laittaa musiikin ja ryhtyä liikkumaan sen mukana. Siis en myös ymmärrä että tulee aina olla maksullinen ostaminen ensin ja sitten tuudittaudutaan siihen uskoon että nyt alkoi kunto nousemaan koska ostin palvelun eli maksoin siitä??? Mikä ihmisiä vaivaa koska se on puhda itsepetos ja huijaus.
Innostuminen pitää lähteä aina ilman maksamista jotaa se olisi aito. - Palvelun tarvitsija
niin jaksaa kirjoitti:
kaivaa rahaa lompakostaan jaksaa laittaa musiikin ja ryhtyä liikkumaan sen mukana. Siis en myös ymmärrä että tulee aina olla maksullinen ostaminen ensin ja sitten tuudittaudutaan siihen uskoon että nyt alkoi kunto nousemaan koska ostin palvelun eli maksoin siitä??? Mikä ihmisiä vaivaa koska se on puhda itsepetos ja huijaus.
Innostuminen pitää lähteä aina ilman maksamista jotaa se olisi aito.Ööh? Yleensähän se innostuminen tapahtuu lopullisesti vasta sitten kun on vähän aikaa oltu kurssilla ja siinä vaiheessa on jo maksettu. Ilman maksullisia kursseja en liikkuisi ollenkaan. Ei minusta ole potkimaan itseäni liikkeelle omin avuin. Tarvitsen valmiin aikataulun ja ohjelman. Ja olen halukas maksamaan siitä.
- Girl-84
Palvelun tarvitsija kirjoitti:
Ööh? Yleensähän se innostuminen tapahtuu lopullisesti vasta sitten kun on vähän aikaa oltu kurssilla ja siinä vaiheessa on jo maksettu. Ilman maksullisia kursseja en liikkuisi ollenkaan. Ei minusta ole potkimaan itseäni liikkeelle omin avuin. Tarvitsen valmiin aikataulun ja ohjelman. Ja olen halukas maksamaan siitä.
Sitäpaitsi, eihän salillakaan voi käydä ilmaseksXD! Joo joo, kotona voi lattialla jumpata ilmaseks mutta mistä saan musiikin ilmaseks... Ja sitäpaitti en halua jumpata kotona lattialla koska se on tylsää... Ja diskoon en viitti mennä joka päivä hytkyyn, sekin maksaaXD. Eli siis Zumbaamaan, ei oo huono omatunto vaikka olis kuinka kaupallinen juttu. Mut se on saanu ainakin liikkeelle. Ja rekisteröimättömien ohjaajien tunnit ei oo mistään kotosin, liikaa koreografiaa seassa. Ainakin mun kokemuksen mukaan. Aito on aina aito.
- tekisit
Se varmaan on monesta koomista kun jotkut vaan odottavat kotelossaan että JOKU MUU keksii jotain ja pakottaa tanssimaan.
Eikö olisi vielä palkitsevampaa kun näkisi vähän sitä vaivaa ja tekisi itse jotain pitkäjänteisesti? Ei kait aikuinen ihminen voi koko ikäänsä tehdä kaikkea "ilman mitään aikaisempaa kokemusta"?
Tai misrä minä tiedän, kai toiset vain luonnostaan ovat muiden liikuteltavia? - Tekemään
Palvelun tarvitsija kirjoitti:
Ööh? Yleensähän se innostuminen tapahtuu lopullisesti vasta sitten kun on vähän aikaa oltu kurssilla ja siinä vaiheessa on jo maksettu. Ilman maksullisia kursseja en liikkuisi ollenkaan. Ei minusta ole potkimaan itseäni liikkeelle omin avuin. Tarvitsen valmiin aikataulun ja ohjelman. Ja olen halukas maksamaan siitä.
Toteat sen valmiiksi pakatun "liikunnan" vaikutuksen. Eli et ilman sitä liikkuisi ollenkaan!! Arvappa kuinka moni muu on samassa passivisuuden ruuhessa itsensä suhteen? Se heijastuu kaikkeen muuhunkin . Mielestäni pitäisi itsensä asettaa tekemään ohjelmia toisilleen joten aktiivsuus olisi aivan toista luokkaa ja palvelut mitä saadaan ovat vain rahastuksen osalta tehokkaita. Kaikki on silti tehtävä itse. Maksaminen ei kuntoa nosta.
- o
vladislavskijj kirjoitti:
Ei se enää lähhestä tule vaan idästä. Itä-Siperiassa kehitetään parhaillaan kuntoripaskaa.
o
- Girl-84
Tekemään kirjoitti:
Toteat sen valmiiksi pakatun "liikunnan" vaikutuksen. Eli et ilman sitä liikkuisi ollenkaan!! Arvappa kuinka moni muu on samassa passivisuuden ruuhessa itsensä suhteen? Se heijastuu kaikkeen muuhunkin . Mielestäni pitäisi itsensä asettaa tekemään ohjelmia toisilleen joten aktiivsuus olisi aivan toista luokkaa ja palvelut mitä saadaan ovat vain rahastuksen osalta tehokkaita. Kaikki on silti tehtävä itse. Maksaminen ei kuntoa nosta.
Onko väärin että liikunta sitten on hauskaa? Onko väärin että ihmisiä kiinnostava liikuntamuoto sattuu oleen just se Zumba? Onko väärin jos haluaa maksaa siitä, että pääsee tunnille joka on hauska ja tehokas? En mä ainakaan keksi tollasia askelia omasta päästäni kun en oo mikään tanssinohjaaja. Ja varsinaisista lattareistakin kiinnostuin vasta Zumban jälkeen kun hokasin että se ei todellakaan oo vaikeeta. Vaikkakin lattareissa mennäänkin sen verran monimutkaisiin koreografioihin että hieman jo jännittää alkuun=). Mulle on ainakin aivan sama mitä joku ajattelee kyseisen keksinnön maksullisuudesta ja oliko sitten latinobicin tai jonkun kopio tai ei, mutta musta se on ainakin hauskaa, koska tykkään tanssia. Sitäpaitsi te kaikki Zumbakriitikot: onko kukaan teistä koskaan kokeillu Zumbaa ennen ku se sanainen arkku on avautunut? Veikkaan että kunnon Zumba-tunti vois jättää teidätkin suu auki. Se on toki totta, että jos kävisi Zumbassa vaan muoti-ilmiön takia ja maksaisi periaatteessa turhasta niin olisihan se älytöntä, mutta fakta on ainakin se, että monet sohvaperunat jotka on salille tullu sitä kokeileen pelkän mainoksen perusteella niin jättävätkin käymisen siihen yhteen kertaan kun huomaavat, että siinä oikeasti hiki lentää. Mutta sitten taas harrastuksesta innostuneet/innostuvat huomaavat kuntonsa kohoavan entisestään ja myös löytyy se jäykkä lantio suomalaiseltakin jos hieman panostaa. Ja uudelle harrastajalle saattaa käydä niinkin positiivisesti kuin minulle että kiinnostuu muustakin liikunnasta kun huomaa tulokset ja aloittaa salilla käynnin ja muutkin kehonhuoltotunnit. On muuten erittäin hyvä painonpudotuksessa ja -hallinnassa, jos vaan tykkää tanssimisesta. Mä en voi muuta sanoo kun että mun mielestä Zumba on erittäin hyvä ihmisten liikuttaja, jos tykkää tanssista. Ja mulla toiminut erittäin positiivisesti. Kannattaa kokeilla ennen kun sanoo mielipiteensä.
- Girl-84
tekisit kirjoitti:
Se varmaan on monesta koomista kun jotkut vaan odottavat kotelossaan että JOKU MUU keksii jotain ja pakottaa tanssimaan.
Eikö olisi vielä palkitsevampaa kun näkisi vähän sitä vaivaa ja tekisi itse jotain pitkäjänteisesti? Ei kait aikuinen ihminen voi koko ikäänsä tehdä kaikkea "ilman mitään aikaisempaa kokemusta"?
Tai misrä minä tiedän, kai toiset vain luonnostaan ovat muiden liikuteltavia?Mun kohdalla ei ainakaan oo pelkoo tanssiin pakottamisesta=D! Ja luulenpa että moni joka kyseisen kunto-ohjelman alottaa tosissaan ei myöskään ajattele asiaa pakkona.
- Palvelun käyttäjä
Tekemään kirjoitti:
Mitä ihmettä se höpäjää? Ei tässä missään kommuunissa asuta. Pitäisikö minun kehitellä muka omatoimisesti naapurin akalle joku kunto-ohjelma ja hänen minulle? Ei tuollaista tapahdu todellisessa elämässä. Jostainhan se kipinä pitää saada ja maksullinen kurssi käy siihen mainiosti. Ja se maksaminen todellakin nostaa kuntoa, kun käy niillä tunneilla, joista maksaa.
- En vieläkään ymmärrä
tekisit kirjoitti:
Tai misrä minä tiedän, kai toiset vain luonnostaan ovat muiden liikuteltavia?No totta hitossa se olisi palkitsevaa jne. jos saisi itse itsensä liikkeelle ilman mitään valmista ohjelmaa, mutta kun sitä ei vain tapahdu. Ja onhan sekin itsensä liikkeelle laittamista, kun raahautuu sinne ohjatulle tunnille ja liikkuu siellä. On se nyt paljon parempi vaihtoehto kuin maata sohvalla. Ja sitäpaitsi ryhmässä liikkuminen on hauskaa.
- riia11
jumbat kirjoitti:
Joka nyt on menossa zumba-ohjaajakurssille on jo auttamatta myöhässä, out.
Älkää olko taas mattimyöhäisiä!Oot just niin oikeessa,, mut zumbaohjaajaksi kannattaa hankkitua pelkäästään siitä ilosta, että ohjaa sitä, se vain on niin hauskaa:))
- 5E
5E
- Tuiskutuuli
Eipä tarvitse nykyaikana mikään ennustaja olla, että zumbankin tilalle tulee jotain uutta ja ihmiset juoksevat taas sen uutuuden perässä ja zumballe jää pieni oma joukkonsa tai se unohtuu kokonaan ohjaajien huomattua, että kannattavampaa on vetää jotain muuta. Näin on käynyt monelle muullekin lajille. Hyvä kuitenkin, että ihmiset liikkuvat ja että uutuudet liikuttavat ihmisiä. Monet ovat myös vaihtelunhaluisia, kokeillaan yhtä lajia, kunnes taas vaihdetaan toiseen. Varsinainen tanssi ei lopune koskaan, vaikka tanssilakin on oma aaltoilunsa. Pari - ja kilpatanssilla on omat merkityksensä ja molemmilla saa säilytettyä kunnon hyvänä ja heidänkin joukossaan on harrastajia, jotka haluavat kokeilla jotain muutakin, jos kerkevät. Latinobic -tunnit eivät muuten ole tarkkaan räätälöityjä tunteja, joten ohjaaja voi muokata tuntejaan, vaikkakin koreografiat perustuvat usein lattari -tansseihin, mutta myös muiden tanssien askelikkoja voi käyttää hyväkseen ja improvisoida aika vapaastikin (zumbamaista).
- tyerj
Tuiskutuuli kirjoitti:
Eipä tarvitse nykyaikana mikään ennustaja olla, että zumbankin tilalle tulee jotain uutta ja ihmiset juoksevat taas sen uutuuden perässä ja zumballe jää pieni oma joukkonsa tai se unohtuu kokonaan ohjaajien huomattua, että kannattavampaa on vetää jotain muuta. Näin on käynyt monelle muullekin lajille. Hyvä kuitenkin, että ihmiset liikkuvat ja että uutuudet liikuttavat ihmisiä. Monet ovat myös vaihtelunhaluisia, kokeillaan yhtä lajia, kunnes taas vaihdetaan toiseen. Varsinainen tanssi ei lopune koskaan, vaikka tanssilakin on oma aaltoilunsa. Pari - ja kilpatanssilla on omat merkityksensä ja molemmilla saa säilytettyä kunnon hyvänä ja heidänkin joukossaan on harrastajia, jotka haluavat kokeilla jotain muutakin, jos kerkevät. Latinobic -tunnit eivät muuten ole tarkkaan räätälöityjä tunteja, joten ohjaaja voi muokata tuntejaan, vaikkakin koreografiat perustuvat usein lattari -tansseihin, mutta myös muiden tanssien askelikkoja voi käyttää hyväkseen ja improvisoida aika vapaastikin (zumbamaista).
Zumba on varmaan kivaa niille ihmisille, joiden jalat mene sekaisin pienistäkin koreografioista. Minusta zumba oli todella tylsää, kun osaa kaivata muutakin treeniin kuin kaksi minuuttia sivuaskelia ja kaksi minuuttia lantion vetkusta.
Mutta varmaan ylipainoisille tai koti-treenaajille ihan hyvä treeni näin alkuun. Ja mikäs siinä vaikka se onkin jenkkiläisten mainostama kaupallinen laji, tärkeintähän on, että saadaan tämä ylipainoinen kansa liikkumaan, oli laji mikä tahansa, joten zumbaamaan vaan, jos se miellyttää ;) - missäskummassa
tyerj kirjoitti:
Zumba on varmaan kivaa niille ihmisille, joiden jalat mene sekaisin pienistäkin koreografioista. Minusta zumba oli todella tylsää, kun osaa kaivata muutakin treeniin kuin kaksi minuuttia sivuaskelia ja kaksi minuuttia lantion vetkusta.
Mutta varmaan ylipainoisille tai koti-treenaajille ihan hyvä treeni näin alkuun. Ja mikäs siinä vaikka se onkin jenkkiläisten mainostama kaupallinen laji, tärkeintähän on, että saadaan tämä ylipainoinen kansa liikkumaan, oli laji mikä tahansa, joten zumbaamaan vaan, jos se miellyttää ;)...missä sä olet käynyt zumbaamassa jos siellä oli 2 min sivuaskelta ja min lantin vetkutusta???
Oon käyny kolmen eri ohjaajan tunneilla ja kaikki oli erilaisia. Yksi oli todella tylsä ei tullut edes hiki (oisko ollu sama jossa sä olit...), toisessa mentiin aika vaikeisiin koreografioihin ilman ohjeita ja oli liian haastava puolelle porukasta ja kolmas oli sit mun juttu, todella hauska ja hikinen eikä mitään 2 min sivuaskeljuttua, eli kannattaa varmaan kokeilla useampaa ennen kuin omansa löytää...
...eika kaikkien siitä tartte kyl tykätäkkään. Ei sen puoleen ;D - Essi G
missäskummassa kirjoitti:
...missä sä olet käynyt zumbaamassa jos siellä oli 2 min sivuaskelta ja min lantin vetkutusta???
Oon käyny kolmen eri ohjaajan tunneilla ja kaikki oli erilaisia. Yksi oli todella tylsä ei tullut edes hiki (oisko ollu sama jossa sä olit...), toisessa mentiin aika vaikeisiin koreografioihin ilman ohjeita ja oli liian haastava puolelle porukasta ja kolmas oli sit mun juttu, todella hauska ja hikinen eikä mitään 2 min sivuaskeljuttua, eli kannattaa varmaan kokeilla useampaa ennen kuin omansa löytää...
...eika kaikkien siitä tartte kyl tykätäkkään. Ei sen puoleen ;DJuu ei zumban pitäs olla mitään pelkkiä sivuaskeleita. Olis hyvä, jos kaikki zumbamaikat olisi tanssitaustasia, niin ettei tunneista tulis mitään aerobicia. FIx-keskuksessa oli joku Susanna (en muista sukunimee) tunti oli aerobicia lattarimusaan. Älyttömän tylsää! Sitten kävin jonkin tosi pitkän miesohjaajan tunnilla, suora kopio dvd:stä, tosi tylsää! Meinasin jo luovuttaa koko touhun... Sitten selailin netistä eri paikkoja, ja päätin mennä vielä kerran kokeilemaan. Menin kertamaksulla Malmille, ohjaajana oli Tuula. Tunti lähti jo tosi vauhdikkaasti käyntiin, vaikka ohjaaja sanoikin kolmen ekan biisin olevan lämmittelyä! Sitten alettiin tehdä reggaetonia, ajattelin, että tätä mä vihaan yli kaiken! Toisin kävi! Ihastuin liikkeisiin, musaan ja ohjaajaan ihan totaalisesti! Lopputunnista mentiin vielä toinen reggaeton johkin tosi hassuun suomenkieliseen biisiin, sen jälkeen olin ihan myyty! Ostinkin 20 kerran kortin, josta nyt oon ennättäny melkein puolet käyttää. Kortti on voimassa vuoden, mutta tällä tahdilla joudun kyllä uuden hankkimaan, ja pian!
- Tervydestä
Ei ollenkaan, sillä liikkuminen ja sen innoittaminen on kansalisvelvoliisuus ja tulee tehdä kaikkien. Rahaa ei tarvita vastuulliseen terveysliikuntaan ja sen edistämiseen. Raha on vain ahneille hyötyjille ja hyväksikäyttäjille tarkoitettu joiden itsetunto koostuu suurista luvuista ja keinotteluista millä rahaa kalastellaan.
Ajatteleppä vaikka pankin maksutapahtuma veloitus 7 € per/kuitti. Tämän he ovat itse luoneet omaan terpeeseensa ja veloittavat muka työstä palkkaa? Tällä logiikalla veloitus olisi pelkkä Zumba ilmoitus 5€ kertamaksu 10€ ja vahvistus maksu n: 7-8€ ja tietty sitten kirjaamismaksu päälle.
Liikkuminen on niin arvokasta ettei siihen rahaa tarvitse.- En ymmärrä sinua
Jaa, että kaikki liikunnan ohjaajat työttömiksi vain? Sekö on sinun taka-ajatuksesi? Ohjattua liikuntaa tarvitaan. Kansa lihoo ja laiskistuu, eikä osaa enää itse innostua liikkumisesta. Pitää olla innostavaa ja hauskaa ohjattua toimintaa.
- selleri-siili
En ymmärrä sinua kirjoitti:
Jaa, että kaikki liikunnan ohjaajat työttömiksi vain? Sekö on sinun taka-ajatuksesi? Ohjattua liikuntaa tarvitaan. Kansa lihoo ja laiskistuu, eikä osaa enää itse innostua liikkumisesta. Pitää olla innostavaa ja hauskaa ohjattua toimintaa.
Haluaisin ohjata Zumbaa 7-17-vuotiaille,mutta olen harrastanut tätä lajia vasta kuukauden,joten luulen sen jäävän vain haaveeksi!
- Kysyt ,,
En ymmärrä sinua kirjoitti:
Liikunnan ojaajille toki näen työsarkaa olevankin ja ajattelen että, kaikista kansalaisista tulisi oman liikunnan ohjaajia paljon paremmin siksi koen ettei kaupallinen myynti /osto liikunta tuota tulosta. Huomaa sen ettei Jenkkien kään kropat kauhesti mairittele vaikka myyty on liikuntaa ja tavaraa sen ympärillä. Ainut mitä on tapahtunut on että kansa on sikalihavaa , ravinto on kaupallista mössöä, vaan markkinarahastajien kasat ja ahneus rahalle on kasvanut ja sekin on mennyt finanssi alan taskuihin.
Siitä olen tasan samaa mieltä että, kansa lihoo ja laiskistuu eikä osaa innostua liikkumisesta. Sitä edistä tämä harhakäsitys että on muka olemassa erilaisia "vastuunkantajia" joita voidaan ostaa muutamaan ja vastaamaan siitä mikä pitäisi itse tehdä. Esimerkkinä voi katsoa liikutapaikkarakentamisen ja sen raha satsauksen siihen . Suomessa on valtavat liikunta resurssit ja kauhena kallista ylläpitoa ja ohjataan sekä ostetaan valtavasti liikunta aiheista lehtiä, välineitä, varusteita, ravinteita, kaupallista erikoisylihintaravintoa , "lääkeeitä" vaikka mitä.
Järjetetyt ja ohjatut liikunnat valitettavasti myös passivoi sekä harhauttaa siirtämään vastuita pois itsestään! Pidän hyvänä että liikuntaihmiset ovat aktiivisia ja itse asiassa se ojaus palvelee heitä itseään monin tavoin. Kannustavuus ja elämäntapa liikunta mikä on ainut ylläpitävä ja kehittävä on löydettävä ajoissa ja kohdistuttava oman motivaation ja asenteen rakentamiseen ajoissa. Tämä hoituu läheisten ja vanhempien sekä ympäristön käyttämästä toimintatavasta. Ei ostettuna pikateho minuutteina miltään taholta.
Uskon että olemme samaa mieltä loppujen lopuksi. - rossinski
Kysyt ,, kirjoitti:
Liikunnan ojaajille toki näen työsarkaa olevankin ja ajattelen että, kaikista kansalaisista tulisi oman liikunnan ohjaajia paljon paremmin siksi koen ettei kaupallinen myynti /osto liikunta tuota tulosta. Huomaa sen ettei Jenkkien kään kropat kauhesti mairittele vaikka myyty on liikuntaa ja tavaraa sen ympärillä. Ainut mitä on tapahtunut on että kansa on sikalihavaa , ravinto on kaupallista mössöä, vaan markkinarahastajien kasat ja ahneus rahalle on kasvanut ja sekin on mennyt finanssi alan taskuihin.
Siitä olen tasan samaa mieltä että, kansa lihoo ja laiskistuu eikä osaa innostua liikkumisesta. Sitä edistä tämä harhakäsitys että on muka olemassa erilaisia "vastuunkantajia" joita voidaan ostaa muutamaan ja vastaamaan siitä mikä pitäisi itse tehdä. Esimerkkinä voi katsoa liikutapaikkarakentamisen ja sen raha satsauksen siihen . Suomessa on valtavat liikunta resurssit ja kauhena kallista ylläpitoa ja ohjataan sekä ostetaan valtavasti liikunta aiheista lehtiä, välineitä, varusteita, ravinteita, kaupallista erikoisylihintaravintoa , "lääkeeitä" vaikka mitä.
Järjetetyt ja ohjatut liikunnat valitettavasti myös passivoi sekä harhauttaa siirtämään vastuita pois itsestään! Pidän hyvänä että liikuntaihmiset ovat aktiivisia ja itse asiassa se ojaus palvelee heitä itseään monin tavoin. Kannustavuus ja elämäntapa liikunta mikä on ainut ylläpitävä ja kehittävä on löydettävä ajoissa ja kohdistuttava oman motivaation ja asenteen rakentamiseen ajoissa. Tämä hoituu läheisten ja vanhempien sekä ympäristön käyttämästä toimintatavasta. Ei ostettuna pikateho minuutteina miltään taholta.
Uskon että olemme samaa mieltä loppujen lopuksi.Valmiiksi mietityn liikunnan tarjoaminen ei suinkaan lisää liikkumisen määrää!
Täällä ollaan tosiaan vielä kaukana siitä tarjonnasta mitä U.S.A.:ssa on. mutta kuinkas siellä liikutaan?
Kunnon amerikkalainen ajaa autolla puoli kilometriä kuntosalille kesäkelissä tekemään jotain maksettua ohjelmaa.
Täälläkin on jo alettua hokea miten "ammattitaitoinen ohjaaja neuvoo tekemään oikein". Tällä markkinoidaan sitä, että asiakkaat eivät uskaltaudu tekemään itse mitään koska voi tulla vahinkoja ja vammojen pelossa maksavat aina jostain.
Itse asuessani usassa minulta kysyttiin hyvin usein, että "missä olet opiskellut tuon ja kuka on ohjaajasi?"
Lopuksi en enää tiennyt itkeäkö vai nauraa, ei terve ihminen todellakaan tarvitse ohjausta johonkin parin tunnin kävelyretkeen. Kohta tämä on totta Suomessakin. Usassa jo telttailukin camping-alueen ulkopuolella tarkoittaa extremeä johon voi ostaa viikon koulutuksen joka maksaa 1500 dollaria. - KAikki liikkeelle!
Otsikolle "Terveydestä" vastine:
Nykypäivänä kun suurin osa työstä on istuma/seisomatyötä eikä normaalia yleisliikuntaa tule enää työn kautta on pakko keksiä jotain muuta: liikuntaa joka tapahtuu tyäpäivää ennen tai jälkeen.
Tämän vuoksi olen ylpeä siitä että olen liikunnanohjaaja kuntoklubilla:
-Autan ja ohjaan ihmisiä ammattitaidolla
-Kerron heille kehollisista asioista (mm.ergonomia)
joista heillä ei ole mitää tietoa ja ilman tätä tietoa heillä on todennäköisesti välilevyn pullistuma 5-10v. päästä...
-Yritän innostaa ihmisiä liikkeelle
-Motto: liikunta voi oikeasti olla hauskaa ja kivaa eikä pakkopullaa
Teen työtä rakkaudesta ihmisten auttamiseen ja voin sanoa että palkka ei todellakaan ole suuri! Hädin tuskin maksan vuokrani ja laskut...'
Eli rahastuksesta ei voida puhua todellakaan ohjaajien suhteen!
Koen liikunnanohjaamisen tärkeänä, ennaltehkäisevänä työnä--> nykypäivä on levinnyt kuin kulovalkea sellaiset sairaudet kuin
-metabolinen oireyhtymä eli aineenvaihdunta sairaus
-aikuis-iän diabetes eli 2.tyypin diabetes
-korkea verenpaine
-sydän- ja verisuoni sairaudet
yms. yms.
JA mistä nämä kaikki johtuu? Siitä että ihmiset liikkuvat tänä päivänä (ei kaikki) liian vähän koska työnkuvamme on muuttunut niin radikaalisti!
Jos voin liikunnanohjaajana hiemankaan aktivoida sellaista ihmistä liikkeelle (vaikka sen Zumbankin tahtiin) niin se on puoliruokaa ja voitto: ihmisen elämänlaatu paranee ja parhaimmillaan hän välttää näitä mahdollisia nykyajan sairauksia jotka on todistetusti lisääntyneet nykypäivänä. Lisäksi mieli pysyy virkeänä ja vältämme masennusta kun aivoista vapautuu mielihyvä-hormoneja liikunna vaikutuksesta.
On totta että liikkuminen ei vaadi rahaa, mutta en ymmärrä miksi ihminen ei saisi valita miten liikkuu.
-->Jos ihminen ei pääse omin voimin liikkeelle tai ei saa yksin motivaatiota, vaan jämähtää paikalleen, niin se on tuhat kertaa pahempi kuin että lähtisi liikkeelle. Ja jos siihen voivat auttaa kuntokeskukset niin hyvä niin!
Liikunta-alalla on paljon työntekijöitä Suomessa.
Jos kukaan ei tulisi liikunta-keskuksiin niin HIRVEÄN moni jäisi työttömiksi. Eli samalla tuet Suomen hyvinvointia ja annat ihmisille työpaikkoja kun käyt kuntokeskuksissa! :)
Jos et ole liikunta-alan ammattilainen, niin ihan samalla tavalla et tiedä kyseisistä asioita niin paljoa kuin ammattilainen. Siksi ihmiset ovat valmiita maksamaa
-->he maksavat siis liikunnan lisäksi myös uudesta tiedosta, taidosta ja tavasta.
Ihan niinkuin opimme koulun penkillä aakkoset, opimme liikunta-alan ammattilaisien avulla liikkumaan turvallisesti, ergonomisesti, uudella puhdilla ja innolla. :)
En minäkään tiedä mitään parturikampaajan tehtävistä, joten en sellaista tee ja maksan mielelläni parturikampaajille jotta he voivat omaa ammattitaitoa hyödyntäen vaikka leikata hiukseni.
Se on totta että Zumba rahastaa Zin-jäsenydellään, mutta se luo myös samalla ammattiaitoisempia ohjaajia ja näin ollen parempia tunteja!
Höpisinpä paljon ja sekaisin kaikkea mahdollista, mutta tästä kaikesta on nimenomaan kyse! :D
Tsemppiä kaikille liikkujille (liikuittepa lenkkipolulla, järvessä, pyörän selässä Zumba-tunnilla tai salilla)!!
- 20+19
Zumban keksijä, köyhä Kolumbialainen poika, on kymmenessä vuodessa käärinyt miljoonia tällä opetuksella.
Valitut Palat helmikuu 2010 kertoo tästä Perezistä ja hänen menestyksestään.- Peräreikä
MITÄ TÄMÄ LETKUTUS SITTEN MAKSAA OLI ALKUPERÄINEN KYSYMYS
- Reiänperä
Peräreikä kirjoitti:
MITÄ TÄMÄ LETKUTUS SITTEN MAKSAA OLI ALKUPERÄINEN KYSYMYS
Niin, entäs sitten? Mitä siinä huudat. Anna toisten ilmaista itseään.
- Ei näin
Reiänperä kirjoitti:
Niin, entäs sitten? Mitä siinä huudat. Anna toisten ilmaista itseään.
Zumba on aika läpinäkyvää rahastusta alkuperäisten lattaritanssien kustannuksella ja tuo zumbaohjaajan lisenssi maksuineen taas miltei verkostomarkkinointia.
- No höh
Ei näin kirjoitti:
Zumba on aika läpinäkyvää rahastusta alkuperäisten lattaritanssien kustannuksella ja tuo zumbaohjaajan lisenssi maksuineen taas miltei verkostomarkkinointia.
Mikäpä bisnes ei olisi rahastusta? Minusta on vaan hienoa, että saadaan porukkaa liikkeelle.
- redangel5
No höh kirjoitti:
Mikäpä bisnes ei olisi rahastusta? Minusta on vaan hienoa, että saadaan porukkaa liikkeelle.
zumba on upeeta liikkumista upeen musan tahdissa:=)mä olen nyt kesän *zumbannu*aivan mahtavan vetäjän ryhmässä....ihhhanaa:=)niin hyvä fiilis sieltä lähtiessä että *wow*..suosittelen.ja kävisin lisenssiohjaajan koulutuksen myös, mutta tarttis ettiä että missä niitä nyt kesällä tai syksyllä voi suorittaa...musta ois upeeta saada porukka liikkeelle..ei irvistäen vaan hymyillen:=)
- nöff, nöff
Oppiiko mies Zumbaamaan?? Kiinnostaisi opetella, mut kun mä olen tälläinen jäykkä "sahapukki" niin notkistuuko siinä samalla?
- Mieszumbaaja
Olen kulkenut zumbaamassa noin kolme kuukautta, usein ainoana miehenä ryhmässä. Kaikki zumbaavat omalla tavallaan, hyvä hiki tulee ja toivottavasti mieskin notkistuu! Vartalon notkistumisen myötä aivotkin joutuvat töihin, suosittelen!
- Miss-sumbba
3 euroa.
- tuija-leena
näin kesällä on tosiaan tarjolla edullista puisto- tai beach zumbaa tuohon 3 euroa hintaan, joten sillä summalla pääsee jo kokeilukerralle, ja sitä näyttää löytyvän moneltakin paikkakunnalta, tietysti pääkaupunkiseudulta eniten. Kallein missä olen ollut on 17 euroa/1,5h. Joten siinä jonkinlainen hinta-arvio.
Sama ohjaaja oli molemmissa :)
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama73403Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve583253Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä442949Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi932836On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole622688Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.732638Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä972610Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu1132317Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl552063Joskus tulee niin
Yksinäinen olo. Ei ole tarpeeksi ihmisiä elämässä, jotka tuntuisivat välitttävän aidosti. Jos mä ny saisin sairaskohtauk661951