portsarimaksu???

hölmööö+

jaahas, mitä tämä nyt on kun portsarit huutaa jo ravintolaan sisään tullessa että 2 euroa tänne. kyllä yhdelle siiderille tulee hintaa nääs. onko tämä edes laillista hommaa ja maksaako siitä joku veroja, vai miten tämä oikein menee????

40

2814

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aabasdka

Kyllähän he ovat velvollisia sinulle siitä kuitin antamaan, josta ilmenee alv:n osuus.

Eli jää seuraavaksi tivaamaan kuittia siitä, tai sitten viet asian eteenpäin verovirastoon?

• tuurijuoppo

Muistan itsekin törmänneeni samaan ilmiöön tietyissä ravintoloissa. Joskus olen piruuttani kuittiakin pyytänyt, johon poke on todennut ravintolalla olevan oikeus valita asiakkaansa eli seurauksena oli ulos lähtö. Jos kuppilassa käy vaikkka 100 asiakasta illassa, tietää se portsarille 200 euroa pimeää tuloa.

• AinoaAitoOikeaKantaMies

Tiedän erään poken joka osti eräästä paikasta saamillaan ovirahoilla ostoksensa ja tuskin niistä veroja oli maksettu. Tossa tulee hyvä pointti maksaako ne veroja niistä kun naukuvat portsari maksujaan? Alanpa tekemään niin että alan pyytämään kuitin, jos ei laske ravintolaan sisään niin teen niin että alan ilmoittamaan niistä verottajalle että suosivat verottajan pettämistä ja kerron sen suoraan pokelle että minullakin on oikeus kertoa siitä verottajalle, niin eiköhän ala kuittia löytymään? Olisihan muistakin palvelualan ihmisistä kerrottavaa jotka ei myöskään anna kuittia vaikka siitä pyydät, ottavat maksun pimeänä ja tuskin kertovat siitä verottajalle. En viitsi tässä niitä nyt erotella, mutta kyllä te arvaatte sen kun oikein mietitte mitä ammattiryhmää ne edustaa? Meinaan kokemusta on...

Palkkaa että niitten täytyy saada jotain tippiä, ne roikkuu hihassa jos et anna sitä säälirahaa. Eräs tuolla sanoi että se palkka voi pelkästään tulla siitä ovirahasta, ei perkele eikö täällä olekaan orjatyö kielletty kun palkatta siellä vahtii? Voisi joku taho kiinnostua jos siitä ilmoittaa että siellä on orja töissä, mitä muuten tulee tuohon pokemaksuun niin ne saa sen varmaan ilman veroja tuskin ne sitä verottajalle ilmoittaa. Onhan tuolla monella ovella sellainenkin poke joka jotain hormonia vetää että silmät päässä seisoo, tuskin se lihas on pelkällä kaurapuurolla tullut on? Eräässä paikassakin oli pahimman luokan rikollinen joka joutui taposta linnaan on siinä meillä oikein turvallista luottaa siihen että selviämmekö sieltä hengissä kun muutaman paukun siellä otamme. Eräässä paikassa taas oli sellainen että nappi kauppaa siellä teki, ja näytti sillä siellä asekin vilahtavan tuli oikeen turvallinen olo olla siellä mutta onneksi käry kävi.

Eräässä paikassa taas poke heitti syyttä asiakkaan pihalle katuun niin että meinasi kaveri halvaantua, että on nää poket sellaisia velikultia että jos et maksa suojelurahaa niin voi tapahtua mitä vaan, miksi meidän pitää maksaa siitä ilosta että meillä on vaara loukkaantua hengenvaarallisesti kun emme anna sitä pakollista sääli rahaa joka heidän mielestään kuuluu heille?Kun on mukamas niin heikko/ilmanpalkka siinä ovella ittehän olet ammattisi valinnut niin ja ei siinä mikään pakko ole olla.. Voi näitä juttuja olisi vaikka kuinka paljon noista säälirahan pummaajista ja voisin peräti nimetäkin ne kapakat täällä Hyvinkäällä johon en todellakaan enää eurojani kanna sen vitun huonon palvelun takia..

• sahtiveikko

No mikset peräti nimeä - niitä kapakoita.

• pitkänahkatakki
        sahtiveikko kirjoitti:

No mikset peräti nimeä - niitä kapakoita.

Itse muistan tavanneeni erään tytön,jota alen piri poke olis kuvannu kymppärissä.Väärin käytökset eivät koskaan vanhene.Eli ei vissiin hymyillä kun tavataan.

• Iloinen veronmaksaja

Käsittääkseni portsarit kyllä maksavat veroja. Käytännössä homma pyörii niin että portsari ilmoittaa verottajalle kuinka paljon on tullut ovella rahaa ja maksaa siitä verot. Toki oikeat tulot lienevät useimmilla jonkinverran ilmoitettua suuremmat. Ilmoittaisitko itse todellisen summan? Verokarhulla on käsittääkseni jonkinlainen käsitys portsarien ovirahakertymästä, eivätkä ne siten niele ihan mitä tahansa lukuja.

• pölläys

voisin sanoa että 2:n ravintolan poket ehkä maksaa veroja.... muut ei tasan tarkkaan maksa. liian helpolla mun mielestä se raha niille tulee ja pimeenä. mitähän tämän kylän poket sanoo jos pyytää kuitin.... ei taida olla sisälle mitään asiaa sen jälkeen........haluaisin kuulla ton kuitti homman... heh heh....

• vähän

väärin päin. Portsarille voi antaa pikku tipin, ja hyviin tapoihin kuuluu antaa tippi ravintola-illan JÄLKEEN, mikäli palvelu ko. ravintolassa on ok, tai jos poke on tipin mielestäsi ansainnut.
      Nyt tulee tärkeä pointti!
      Tuo tipin antaminen on TÄYSIN VAPAAEHTOISTA!
      Mikäli poke kerjää rahallista sisäänpääsymaksua, ei se ole ainakaan ravintolan maineelle hyväksi.
      Itse ole ikinä etukäteen mitään pokelle maksanut.
      Mielestäni tuossa kuvaelemassasi tilanteessa kannattaa kysyä ravintolan johdolta, mihin poken ETUKÄTEEN perimä maksu perustuu?

Saattaa myös olla, että poke huomaa asiakkaan olevan humalassa, ja joko käyttää maksua "KYNNYSrahana" tai olettaa, että asiakaalla ei aivot tuossa tilassa pelaa, joten maksua töykeästi pyytävät.

Mamban biisissäkin sanotaan, että "annoin ovimiehelle vitosen", ravintolaillan jälkeen.

Ei kun uudelleen yrittämään sisälle!

Menin kerran ottamaan yhden kaljan niin ei ollut pokea missään näkyvissä, mutta kun olin lähdössä pois niin oli poke sinne lokeroon ilmestynyt, sieltä hän huuteli että eteispalveluraha kiitos mä että mistä palvelusta kun et ollut siinä kun tulin sanoin että en maksa siitäkös alkoi huuto ja rähinä kun ei saanut sitä säälirahaa, ukko uhkaili että kyllä me nähdään tuolla kaupungilla ja huusi pää punaisen että tänne ei tarvitse tulla ikinä enää, no olen noudattanut neuvoa en ole ikinä enää siellä käynyt useampaan vuoteen että se siitä vi*** huonosta palvelusta niin ei tee todellakaan antaa mitään tippiä kun aletaan uhkailemaan.. Ei tuo ole todellakaan ainoa paikka missä niin on käynyt.

• portsariporukat

kilpailivat Helsingissä Vanhan kellari ravintolan portsarisopimuksista.Se porukka joka maksoi eniten ravintolalle sai olla portsareina aina sopimusajan.Kyseisessä paikasssa meno oli sen verran vauhdikasta,että portsarit hankki hyvin.Väkeä riitti.

• himmu10

taidan ruveta soittelemaan verottajalle kun seuraava portsari tässä citys pyytää multa etukäteen 2 ekee....... mitta alkaa olla täysi... maksan kyl jotain kun lähden ulos mutta en mitään tasan tarkkaan kun tulen sisälle... törkeää, pitänee vissiin laittaa jo paikan nimetkin tänne jotta joku rupeaa reagoimaan.....

• taiju65
        himmu10 kirjoitti:

taidan ruveta soittelemaan verottajalle kun seuraava portsari tässä citys pyytää multa etukäteen 2 ekee....... mitta alkaa olla täysi... maksan kyl jotain kun lähden ulos mutta en mitään tasan tarkkaan kun tulen sisälle... törkeää, pitänee vissiin laittaa jo paikan nimetkin tänne jotta joku rupeaa reagoimaan.....

huuteli jo ovelta kahta euroo, kun aattelin pojan kans mennä kyseiseen kuppilaan yhdelle. Päätettiin siinä pihalla sitten, ettei tonne mennäkkään vaan lähettiin sitten toiseen kuppilaan, jossa ei oltu heti käsi ojossa heti ovella.

• vousse
        taiju65 kirjoitti:

huuteli jo ovelta kahta euroo, kun aattelin pojan kans mennä kyseiseen kuppilaan yhdelle. Päätettiin siinä pihalla sitten, ettei tonne mennäkkään vaan lähettiin sitten toiseen kuppilaan, jossa ei oltu heti käsi ojossa heti ovella.

mä en tiedä missä seinän ja patterin välissä te ootte eläny. niin kauan ku mä olen baareissa töissä ollu, tai baareissa käyny on ovella jossa portsari työskentelee pyydetty eteispalveluraha. tämä eteispalveluraha on siistä hyvästä että jos haluat jättää takin narikkaan (ellei pakollinen) niin ettei sitä kukaan pölli ku te juntit kuljette rotsit päällä ravintoloissa. myöskin siitä hyvästä että ku se kylän kovin jätkä tuleee länkyttää sulle päätään, on joku johon voit turvautua niin ettei tarvi ottaa dunkkuu. myöskin siitä syystä jos tapahtuu jokin tapaturma on joku joka osaa antaa kyseiselle henkilölle ensiapua, myöskin siitä syystä ettette apinat riehu ja pistä paikkoja paskaks. jos teille mulkuille on se vitun 2e liikaa ni vetäkää sitä kusista pussibissee niissä kusisissa luukuissanne. jos jonkun ihmisen elämä on kahdesta eurosta kii on aika lopettaa dokaaminen, ja kyllä, uuden lakimuutoksen takia portsareiden kuuluu verottaa ne vähäiset eteispalvelurahat. kuinka moni teistä urpoista yleensäkkään on koskaan pyytäny kuittia mistään, esim. kaupasta? joo siellä se annetaan suoraan mutta moneltako kuitti jää kassalle. tämä etreispalvelu raha on suurimmilta siitä syystä et teidän urpojen on turvallista käydä baareissa. ja vielä, sisäänpääsy maksu peritään sisään tullessa jokaiselta asiakkaalta etukäteen. poket ei tiedä juotko vain yhden bissen vai kymmenen ja kyllä nii´tä maksavia asiakkaita on jotka sen rahan maksaa mukisematta.

• hiru
        vousse kirjoitti:

mä en tiedä missä seinän ja patterin välissä te ootte eläny. niin kauan ku mä olen baareissa töissä ollu, tai baareissa käyny on ovella jossa portsari työskentelee pyydetty eteispalveluraha. tämä eteispalveluraha on siistä hyvästä että jos haluat jättää takin narikkaan (ellei pakollinen) niin ettei sitä kukaan pölli ku te juntit kuljette rotsit päällä ravintoloissa. myöskin siitä hyvästä että ku se kylän kovin jätkä tuleee länkyttää sulle päätään, on joku johon voit turvautua niin ettei tarvi ottaa dunkkuu. myöskin siitä syystä jos tapahtuu jokin tapaturma on joku joka osaa antaa kyseiselle henkilölle ensiapua, myöskin siitä syystä ettette apinat riehu ja pistä paikkoja paskaks. jos teille mulkuille on se vitun 2e liikaa ni vetäkää sitä kusista pussibissee niissä kusisissa luukuissanne. jos jonkun ihmisen elämä on kahdesta eurosta kii on aika lopettaa dokaaminen, ja kyllä, uuden lakimuutoksen takia portsareiden kuuluu verottaa ne vähäiset eteispalvelurahat. kuinka moni teistä urpoista yleensäkkään on koskaan pyytäny kuittia mistään, esim. kaupasta? joo siellä se annetaan suoraan mutta moneltako kuitti jää kassalle. tämä etreispalvelu raha on suurimmilta siitä syystä et teidän urpojen on turvallista käydä baareissa. ja vielä, sisäänpääsy maksu peritään sisään tullessa jokaiselta asiakkaalta etukäteen. poket ei tiedä juotko vain yhden bissen vai kymmenen ja kyllä nii´tä maksavia asiakkaita on jotka sen rahan maksaa mukisematta.

niinpä niin... urpo olet itse, kysymys on varmaan siitä kun sitä rahaa ei kierrätetä kassan kautta, ja miten se asia esitetään asiakkaalle jos siinä on itseänsä täynnä oleva mulkku, vanha viidakon sananlasku.... mitä enemmän rautaa nousee, sitä vähemmän aivotoimintaa. hyvä puhuja selviää tilanteesta kuin tilanteesta. asiakas tuo leivän taloon ja jos tosi töykeä poke niin sana kyllä kiertää......... ja kyllä ne maksavat asiakkaankin loppuu pikku hiljaa.....

• tällä vuosituhannella
        hiru kirjoitti:

niinpä niin... urpo olet itse, kysymys on varmaan siitä kun sitä rahaa ei kierrätetä kassan kautta, ja miten se asia esitetään asiakkaalle jos siinä on itseänsä täynnä oleva mulkku, vanha viidakon sananlasku.... mitä enemmän rautaa nousee, sitä vähemmän aivotoimintaa. hyvä puhuja selviää tilanteesta kuin tilanteesta. asiakas tuo leivän taloon ja jos tosi töykeä poke niin sana kyllä kiertää......... ja kyllä ne maksavat asiakkaankin loppuu pikku hiljaa.....

Pakko oli vastata, kun oli siellä yksi sulokielinen vastaaja, joka oli oikeassa.
        Narikkamaksu tai eteispalvelumaksu, se kauhea 2 euronen, joka ajaa jokaisen ravintolassa käyvän konkurssiin koska viinahan ei maksa mitään, on portsareiden palkkaa, mistä on maksettava arvonlisävero valtiolle: törpöille tiedoksi: arvonlisävero palveluista on 22%, ja samat törpöt maksavat kaljastaan myös valtiolle ravintolassa 22%, kaupassa maitolitrastaan 17% ja sitä rataa.
        Ja oikeasti: onko joku sitä mieltä että portsareiden pitäisi ihan omaa hyvyyttään vahtia takit, puuttua tappeluihin, soittaa taksit jne, koska se on kivaa? Kai tälle palstalle kirjoittaneet käyvät töissä ilmaiseksi, koska se on vaan niin mukavaa?
        Jatketaan hieman: sisäänpääsymaksu on eri asia, ko. maksun ottaa itselleen ravintola. Narikkamaksusta 2 euroa portsari maksaa siis arvonlisäveron, sen jälkeen omat henkilökohtaiset veronsa, ja sitten voikin ostaa sen Ferrarin tai jonkun muun kivan lelun kun tulothan on ainakin satatonnia illassa.
        Aivan varmasti löytyy myös niitä pokeja, mitkä ottavat narikkarahan ja pitävät sen ilmoittamatta mihinkään, mutta silloin lirissäolijoita on kaksi: portsari itse ja ravintoloitsija, joka käyttää "harmaata työvoimaa" eli ei tarkista asioita.
        Em perustuu lakiin, joita tässä maassa muutama on.
        Selvyydeksi: itse olen nainen, en ole portsari, olen tehnyt töitä ravintolassa, vaan en tällä hetkellä.
        Ottaa vain päähän ihmiset jotka huutelee asioista mistä eivät tiedä mitään.
        Ai niin, jos "vittuiluksi" haluaa kuitin narikkamaksusta, niin ei tarvitse ihmetellä jos ulko-ovi on äkkiä nenän edessä. Ulos joutaakin muiden ihmisten elämää häritsemästä, kotiin juomaan sitä arvonlisäverotonta kaljaa.
        Kuitin olen itse saanut kun nätisti pyysin. Metsä vastaa kuten sinne huutaa!
        Ja jos joku käy kuntosalilla ja se näkyy, niin tässä maassa on varmaan miljoona aivotonta kun lihakset on syrjäyttäneet aivot.

• olla puhuminen!
        tällä vuosituhannella kirjoitti:

Pakko oli vastata, kun oli siellä yksi sulokielinen vastaaja, joka oli oikeassa.
        Narikkamaksu tai eteispalvelumaksu, se kauhea 2 euronen, joka ajaa jokaisen ravintolassa käyvän konkurssiin koska viinahan ei maksa mitään, on portsareiden palkkaa, mistä on maksettava arvonlisävero valtiolle: törpöille tiedoksi: arvonlisävero palveluista on 22%, ja samat törpöt maksavat kaljastaan myös valtiolle ravintolassa 22%, kaupassa maitolitrastaan 17% ja sitä rataa.
        Ja oikeasti: onko joku sitä mieltä että portsareiden pitäisi ihan omaa hyvyyttään vahtia takit, puuttua tappeluihin, soittaa taksit jne, koska se on kivaa? Kai tälle palstalle kirjoittaneet käyvät töissä ilmaiseksi, koska se on vaan niin mukavaa?
        Jatketaan hieman: sisäänpääsymaksu on eri asia, ko. maksun ottaa itselleen ravintola. Narikkamaksusta 2 euroa portsari maksaa siis arvonlisäveron, sen jälkeen omat henkilökohtaiset veronsa, ja sitten voikin ostaa sen Ferrarin tai jonkun muun kivan lelun kun tulothan on ainakin satatonnia illassa.
        Aivan varmasti löytyy myös niitä pokeja, mitkä ottavat narikkarahan ja pitävät sen ilmoittamatta mihinkään, mutta silloin lirissäolijoita on kaksi: portsari itse ja ravintoloitsija, joka käyttää "harmaata työvoimaa" eli ei tarkista asioita.
        Em perustuu lakiin, joita tässä maassa muutama on.
        Selvyydeksi: itse olen nainen, en ole portsari, olen tehnyt töitä ravintolassa, vaan en tällä hetkellä.
        Ottaa vain päähän ihmiset jotka huutelee asioista mistä eivät tiedä mitään.
        Ai niin, jos "vittuiluksi" haluaa kuitin narikkamaksusta, niin ei tarvitse ihmetellä jos ulko-ovi on äkkiä nenän edessä. Ulos joutaakin muiden ihmisten elämää häritsemästä, kotiin juomaan sitä arvonlisäverotonta kaljaa.
        Kuitin olen itse saanut kun nätisti pyysin. Metsä vastaa kuten sinne huutaa!
        Ja jos joku käy kuntosalilla ja se näkyy, niin tässä maassa on varmaan miljoona aivotonta kun lihakset on syrjäyttäneet aivot.

Olet varmasti oikeassa, portsari on palkkansa ansainnut siinä kuin muutkin ja narikkamaksun lisäksi myös portsarille jätettävä tippi on mielestäni asiallinen.

Kokonaan toinen asia on se, että liian monessa ravintolassa näkee portsareita, jotka eivät ole asiakaspalvelijoita, vaain ilmeisesti kokevat itsensä jonkinlaisiksi turpaanvetokoneiksi, joiden edessä maksavan asiakkaan on syytä olla nöyrä.

• hei haloo
        vousse kirjoitti:

no siis tulihan täällä jollain joku järkevä viesti tähän aiheeseen... kun asioista ei tiedä mitään niin näiden pässejen pitäis pitää suunsa kiinni...

mä en koskaan ole ymmärtänyt miksi ihmiset jaksaa valittaa kahdesta eurosta enkä myöskään ymmärrä sitä että mistä helvetistä ne ihmiset luulee että firma saa rahaa jos ei sitä kahta euroa makseta, kun menee kampaajalle niin siitä työstähän sille parturillekkin maksetaan..

ja soittakaa ihmeessä verottajalle, ilmoittakaa myös taksikuskit, rakennusmiehet, kampaajat ja muut yksityisyrittäjät.. Jos itse nautit palkallisen eduista niin ei sinulla varmaankaan ole hajuakaan kuinka vaikeaksi yksityiyrittäminen on tässä kultaisessa suomen maassa tehty..

Ja on se saatana kumma että siitä kaljan hinnasta ei kukaan valita, illassa juodaan kuitenkin aika monta tuoppia, mutta se vitun kaksi euroa jaksaa kyrpiä ja pitkään.....

ja joo kohta kolme vuotta kuunnellu ihan livenä tuota urputtamista eräässä anniskelu ravintolassa

• hei haloo
        olla puhuminen! kirjoitti:

Olet varmasti oikeassa, portsari on palkkansa ansainnut siinä kuin muutkin ja narikkamaksun lisäksi myös portsarille jätettävä tippi on mielestäni asiallinen.

Kokonaan toinen asia on se, että liian monessa ravintolassa näkee portsareita, jotka eivät ole asiakaspalvelijoita, vaain ilmeisesti kokevat itsensä jonkinlaisiksi turpaanvetokoneiksi, joiden edessä maksavan asiakkaan on syytä olla nöyrä.

portsarihan on JÄRJESTYKSEN VALVOJA ei asiakaspalvelija... tosin asiaton ei saa olla

• vousse kirjoitti:

Noi poketkin syyllistyvät asiakkaiden pahoipitelyyn, yleensä siellä seisoo sellanen bodari joka on yleensä sen kylän ****** ja se senkun vaan vittuilee heikoimmilleen uhaten vetää nenään. Yleensä eräät poket vievät sitä asiakasta niin kovaa ulos että ei siinä paljon hanttiin laiteta. Eräässä paikassa siellä Hämeenkadulla tarjoilija soitti vapaalla olevan poken hakkaamaan ex kundiferndin, no tämä ****** saapui paikalle ja hakkasi sen heebon. Että ei tee todellakaan mieli maksaa sitä narikka maksua, kun ovat niin vitun fiksuja. Olihan siinä sillanpielessä sellainenkin poke joka otti kaksi kertaa sisäänpääsymaksun, siitä kun huomautti niin tuli pihalle lento jääden ne fyffet sille pokelle..

Puhuit noista kuiteista nehän saa monessa kaupassa pyytämättä, mutta poke ei anna sitä edes pyytämällä ja jos tosiaan pyydät sen niin johan jätkällä silmät pullistuu päässä, että voi v****u toihan pyytää kuitin, ei vaikuta kovin rehelliseltä jos et saa kuittia pyytämättä ja sillä pelolla että tonne ei ole asiaa sen jälkeen. Onhan siinä Uudenmaankadullakin sellaiset poket jos ohi siitä kävelet niin luulevat omistavan koko alueen ja hyvä että eivät siitä pyydä rahaa..

• asiakaspalvelua
        Alttis kirjoitti:

Noi poketkin syyllistyvät asiakkaiden pahoipitelyyn, yleensä siellä seisoo sellanen bodari joka on yleensä sen kylän ****** ja se senkun vaan vittuilee heikoimmilleen uhaten vetää nenään. Yleensä eräät poket vievät sitä asiakasta niin kovaa ulos että ei siinä paljon hanttiin laiteta. Eräässä paikassa siellä Hämeenkadulla tarjoilija soitti vapaalla olevan poken hakkaamaan ex kundiferndin, no tämä ****** saapui paikalle ja hakkasi sen heebon. Että ei tee todellakaan mieli maksaa sitä narikka maksua, kun ovat niin vitun fiksuja. Olihan siinä sillanpielessä sellainenkin poke joka otti kaksi kertaa sisäänpääsymaksun, siitä kun huomautti niin tuli pihalle lento jääden ne fyffet sille pokelle..

Puhuit noista kuiteista nehän saa monessa kaupassa pyytämättä, mutta poke ei anna sitä edes pyytämällä ja jos tosiaan pyydät sen niin johan jätkällä silmät pullistuu päässä, että voi v****u toihan pyytää kuitin, ei vaikuta kovin rehelliseltä jos et saa kuittia pyytämättä ja sillä pelolla että tonne ei ole asiaa sen jälkeen. Onhan siinä Uudenmaankadullakin sellaiset poket jos ohi siitä kävelet niin luulevat omistavan koko alueen ja hyvä että eivät siitä pyydä rahaa..

Miksi ihmeessä vahtimestareista on tullu kovanluokan pokeja,
        onhan siihen varmaan joku syy..oisikohan meissä asiakkaissa.
        Miksi ihmeessä pitää tulla ravintolaan hirveässä jurrissa ,alot-
        taa nokkailu jo tullessa,siitä se sitten lähtee.Opetelkaa sisäsiis-
        tiski ja käyttaäytymään,niin voisi antaa sen palvelurahankin sit-
        ten lähtiessä niinkuin se tarkoitettu on,eikä sitä kysellä etukäteen.

• näin...
        asiakaspalvelua kirjoitti:

Miksi ihmeessä vahtimestareista on tullu kovanluokan pokeja,
        onhan siihen varmaan joku syy..oisikohan meissä asiakkaissa.
        Miksi ihmeessä pitää tulla ravintolaan hirveässä jurrissa ,alot-
        taa nokkailu jo tullessa,siitä se sitten lähtee.Opetelkaa sisäsiis-
        tiski ja käyttaäytymään,niin voisi antaa sen palvelurahankin sit-
        ten lähtiessä niinkuin se tarkoitettu on,eikä sitä kysellä etukäteen.

Luulen niin, että siinä liian usein kohtaa kaksi, jotka ovat aineissaan.

• sitten mitään voi
        hei haloo kirjoitti:

portsarihan on JÄRJESTYKSEN VALVOJA ei asiakaspalvelija... tosin asiaton ei saa olla

Aika uskomatonta, että järjestyksenvalvojakurssilta pääsee läpi sellainenkin, joka uskoo, ettei järjestyksenvalvoja ole asiakaspalvelija. Paljon tässä maailmassa on turhia kursseja. Näemmä myös tämä.

• porho.
        vousse kirjoitti:

Eikö sulle raukalle makseta palkkaa ollenkaan jos joudut niitä 2 eurosia ovella kerjämään? Olisit vähän sinäkin aikanaan opiskellut ja mennyt oikeisiin töihin niin ei tarvisi olla ovella kerjäämässä illasta toiseen. Vaikka onhan ne napit aika kalliita ostaa, kaurapuurollakaan ku ei enää ovipoika pärjää.

• sami_87_
        hiru kirjoitti:

jos on varaa mennä baariin ryyppää, niin ei se luulis olevan kahdesta eurosta kiinni tai jos on niin ei varmaa sit kannata mennä baariin ollenkaa. miettikää nyt oikeesti älkääkä valittako...

• ^^^^^-
        vousse kirjoitti:

Sinäkin v***n Urpo, opettele kirjoittamaan.

• kimppakivaa 230
        vousse kirjoitti:

Vousse, työnnä pääsi peräaukkoosi - olet idioottimainen ääliö

• Jorma Pulkkinen

Mä en nyt oikeen ymmärrä. Pokethan saa palkkaa kuitennii työstään. Miks ihmeessä niille pitää vielä tippiä antaa siihen palkan päälle ?

• tällä vuosituhannella

No niin.
        Mikäli portsari on tuntipalkkalainen, niin kyllä, ravintola maksaa tuntipalkkaa ja ravintola myös ottaa tuon narikkamaksun/eteispalvelumaksun tms. ja sillä katetaan portsarin palkka. Tippi poislähtiessä on jokaisen asiakkaan oma asia, maksaa vai eikö maksa.
        Kaikki eivät ole tuntipalkalla, vaan tekevät omiin nimiinsä, ovat siis perustaneet firman, kuka toiminimen jne. Tämä 2 euronen on sitä tuloa sille firmalle eli palkka.
        Ja oikeasti: tippi ja narikkamaksu ovat kaksi eri asiaa, samoin sisäänpääsymaksu on täysin eri asia kuin narikkamaksu.
        Itse en lähde ravintolaan lainkaan mikäli maailma kaatuu ja budjetti pissii kun joutuu maksamaan ovella 2 euroa.
        Täytyy myös myöntää että moni portsari voisi vaihtaa ammattia johonkin missä asiakaspalvelu ei kuulu työnkuvaan, kun kaikki eivät asiakaspalveluun sovi. Iso ego joka häiritsee ei kuulu ovimiehelle sen enempää kuin kaupan kassallekaan, ja moni ravintolaan menevä voisi jättää illan väliin kun on tullut juotua rähinäviinaa, eikä ole kivaa seuraa kenellekään.

• Sirpa kylmissään
        tällä vuosituhannella kirjoitti:

No niin.
        Mikäli portsari on tuntipalkkalainen, niin kyllä, ravintola maksaa tuntipalkkaa ja ravintola myös ottaa tuon narikkamaksun/eteispalvelumaksun tms. ja sillä katetaan portsarin palkka. Tippi poislähtiessä on jokaisen asiakkaan oma asia, maksaa vai eikö maksa.
        Kaikki eivät ole tuntipalkalla, vaan tekevät omiin nimiinsä, ovat siis perustaneet firman, kuka toiminimen jne. Tämä 2 euronen on sitä tuloa sille firmalle eli palkka.
        Ja oikeasti: tippi ja narikkamaksu ovat kaksi eri asiaa, samoin sisäänpääsymaksu on täysin eri asia kuin narikkamaksu.
        Itse en lähde ravintolaan lainkaan mikäli maailma kaatuu ja budjetti pissii kun joutuu maksamaan ovella 2 euroa.
        Täytyy myös myöntää että moni portsari voisi vaihtaa ammattia johonkin missä asiakaspalvelu ei kuulu työnkuvaan, kun kaikki eivät asiakaspalveluun sovi. Iso ego joka häiritsee ei kuulu ovimiehelle sen enempää kuin kaupan kassallekaan, ja moni ravintolaan menevä voisi jättää illan väliin kun on tullut juotua rähinäviinaa, eikä ole kivaa seuraa kenellekään.

Ja euron myötä hinta pompsahti viidestä markasta 12 markkaan narikasta...

• kakseuronen vielä varaa
        Sirpa kylmissään kirjoitti:

vaan kaikki maksaa saman kuin ennen euroaikaa, eikö vaan?
        Kahvikupillinen ennen 6 markkaa, ja nyt sen pari euroa.
        Mutta kuten joku jo totesi, eihän sinne ravintolaan tarvitse edes mennä jos kipuraja on se narikkamaksu. Pysyy kotona niin säästyy se verenimijä-portsarin perimä raha, rikastuvat mokomat kun vahtivat meitä niin hyvin käyttäytyviä, aina selvinpäin ja hyvällä tuulella olevia ihmisiä. Onneksi tuo alkoholi ravintolassa ei ole kallistunut yhtään, kossun kate edelleen kohdillaan...

• jösses
        kakseuronen vielä varaa kirjoitti:

vaan kaikki maksaa saman kuin ennen euroaikaa, eikö vaan?
        Kahvikupillinen ennen 6 markkaa, ja nyt sen pari euroa.
        Mutta kuten joku jo totesi, eihän sinne ravintolaan tarvitse edes mennä jos kipuraja on se narikkamaksu. Pysyy kotona niin säästyy se verenimijä-portsarin perimä raha, rikastuvat mokomat kun vahtivat meitä niin hyvin käyttäytyviä, aina selvinpäin ja hyvällä tuulella olevia ihmisiä. Onneksi tuo alkoholi ravintolassa ei ole kallistunut yhtään, kossun kate edelleen kohdillaan...

kun tosiaan pysyy himassa niin ei tarvi maksaa sille v-mäiselle portsarille mitään, ja samalla voi jättää jatkossa maksamatta taksikuskille, sillä on joku alotusmaksu mittarissa, eihän sitä voi maksaa kun on siinä etukäteen, parturiin ei maksua, ovat siat hinnoitelleet palvelunsa etukäteen, ja mitäs sitä maksamaan kaupassakaan edes maksamakkarasta, ovat laittaneet hintalapun hyllyn reunaan.
        ja itse en halua maksaa mitään veroja, käytätte kuitenkin jotain kunnan tai valtion palveluja, ja mähän en niitä teille maksa, kun en vaan tahdo.
        Ymmärtäsin kauhean urputtamisen jos portsari vie kymppejä, mutta 2 euroa, siis haloo! Tehkää itse duunia periaatteella: jos haluat antaa mulle vaikka 50 senttiä, olen tyytyväinen ja ilmoitan verottajalle.
        Lukekaa ovimiesten tuntipalkka alan TESsistä, ei päätä huimaa.
        ja yrittäjä tarvitsee tuloa tai ei ole yritystä, kun nykyään moni ovimikko on oma työnantajansa tai jossain "ovimikkofirmassa" töissä, eikä ravintolan kirjoilla.

• Fogmachine
        Sirpa kylmissään kirjoitti:

Onhan niitä pienenpiäkin kolikoita, kuin 2€. Eivät nimittäin poket ole kiinnostuneita mitä kolikoita kouraan tulee ; )

• pakko mennä

juuri kyseiseen paikkaan...Tälläkin viestillä luultavasti tarkoitetaan yhtä ja tiettyä ravintolaa...eiköhän tässäkin kylässä löydy muutama muukin baari johon voi mennä juomaan sen yhden ilman että joutuu antamaan 2 euroa....

Kyseisen baarin asiakkaat on tuntunut muutenkin vähentyneen...

• verot..

Nyt voitais jatkaa pitseerioden verojen maksusta. Monikohan paikallinen yrittäjä maksaa sun ravintola illan jälkeen tilaamastasi ruuasta veroja..???
        Kyllä elämä on epäreilua.!!
        Onneksi te kaikki valittajat olette niin rehellisiä,että kun löydätte kadulta 50e viettesen poliisilaitokselle ;)
        Synnitön heittäköön ensimmäisen kiven.!

• arvonlisäveron
        verot.. kirjoitti:

Nyt voitais jatkaa pitseerioden verojen maksusta. Monikohan paikallinen yrittäjä maksaa sun ravintola illan jälkeen tilaamastasi ruuasta veroja..???
        Kyllä elämä on epäreilua.!!
        Onneksi te kaikki valittajat olette niin rehellisiä,että kun löydätte kadulta 50e viettesen poliisilaitokselle ;)
        Synnitön heittäköön ensimmäisen kiven.!

Varmasti maksaa arvonlisäveron ,sisällä syötynä 22 ja mukaan vietynä 17 on
        Kotipizzayrittäjä ,systeemi on aukoton.

• ihanko totta

Väännetäänkö täällä kättä 2 euron maksusta? Ei ole totta. Kenen ravintolassa käyvän elämä kaatuu tähän?
        Pitää saada kuitti!!! Pummaatteko muista ostoistanne kuitteja? Jostain sen saatte ja laitatte sen saman tien roskikseen. Näin se menee. Taitaa olla liikaa leikitty lapsena kauppaleikkejä, joissa niitä kuitteja jaeltiin.

• KUKA ei ymmärrä?

Itseäni ihmetyttää myös tämä portsarimaksu. Mutta EI, en puhu NARIKKAMAKSUSTA. Ymmärtäisin maksun jos se sisältäisi narikan, mutta kun tääll äportsari VAATII sen 2 euroa siitä hyvästä, että avaa oven, ja sen jälkeen maksetaan erikseen narikka 2 euroa... :/
      Ja kyllä, se kuitti olisi erittäin tarpeen kun vie vaikka 20 hengen työporukkaa ravintolaan yhdelle virkistysoluelle. Ei kiinnosta maksaa omata pussista 80 euroa vain portsarille ja narikkaan. Katsokaas kun rehellinen tarvitsee ne kuitit kirjanpitoa varten, jotta niitä ylipäätään voisi laittaa firman piikkiin.

• tarkennus..

..niin, ja kysinen portsarin ottama raha ei ole sisäänpääsymaksukaan, vaan "portsarimaksu".

• >l<

Mikähän narina tulisi, jos pokeja ei ovella olisi? Kukas ne häiriköt pitäisi kuppilasta pois ja valvoisi teidän turvallisuutta? Itse maksan mieluusti tuo pari euroa, ettei tarvitse koko ajan selkänsä taakse vilkuilla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta

Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama
      Maailman menoa
      90
      7502
    2. Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?

Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä
      Maailman menoa
      121
      6237
    3. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      160
      4357
    4. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      230
      2990
    5. Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta
      Maailman menoa
      91
      2608
    6. Ruotsissa uusi monikulttuurisuusongelma: Mummonraiskuut

Ilmiö räjähti käsiin ja nyt painetaan paniikkinappulaa. Moni vanhustenhoivayhtiö on joutunut jopa lopettamaan, koska keh
      Maailman menoa
      18
      1818
    7. Tunnustusten lauantai

Mitä haluat sanoa kaivatullesi?
      Ikävä
      111
      1348
    8. Yhteydenotto

Tiedätkö tai ymmärrätkö syyn, miksi kaivattusi ei ota sinuun yhteyttä? Mikä se syy on?
      Ikävä
      165
      1334
    9. Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontohommista?

Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille? Tätä ei tv:ssä: Susanna Laine paljastaa, mikä yksi asia hermostuttaa Farmi-kuvauk
      Tv-sarjat
      21
      741
    10. "Suomen Gossip Girl" Jannica Nordberg voitti Farmi Suomen

Onnea, Jannica! Jannica Nordberg voitti Farmi Suomen ja 30 000 euroa. Nordberg kutsuu itseään Suomen Gossip Girliksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      19
      676
    Aihe