Forte aineista

hyötyä?

Onko noista Forte (litkua öljyn sekaan ja se putsaa koneen tai ruisku järjestelmän riippuen aineesta)käsittelyistä hyötyä? Onko noi aineet samaa sarjaa kuin motor up ja muut ostoskanava tuotteet? Kaikki joilla omakohtaisia kokemuksia ko. aineista vois kertoa tuntojaan sekä hyvistä että huonoista. Kiitos ja kumarrus vastanneille

9

11318

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Fortissimo

No tuota, Forten ja Liqui-Molyn tuotteet on todella tarkoitettu siihen mitä purkin kyljessä lukee. Niitä on alunperin myyneet korjaamot, joissa myös itse käsittelyt on tehty. Nyttemmin on ilmeisesti todettu lukutaidon ja luetun ymmärtämisen olevan autoilevan kansan keskuudessa sillä tasolla, että aineita voidaan myydä itsekin tehtävään käsittelyyn.
      Nää Motorupit on rahastustavaraa, joiden suurin vaikutusalue on kuskin korvien välissä ja vaikutus näkyy vain amerikkalaisvirman pankkitilillä. Suurin tuotekehityksellinen panostus niissä on ollut pullon kyljessä olevan tarran tekeminen.
      Täältä voi löytää jotain tietoa, auf deutsch: http://www.liqui-moly.com/web/lmhomede.nsf/pages/index_flash

• hyötyä

Äkkiseltään kun on onkinut tietoa aineesta niin vaikutukset on kokeilijoiden mukaan hyvin samankaltaiset kun rvs tuotteella. Kuitenkin rvs:llä ennen käsittelyä suositellaan kone pesemään forte aineella ja sitten tökätä rvs aineet sisään. Miksi forten jälkeen pitäisi vielä rvs ainetta laittaa sisään jos vakutus on pelkällä fortella on lähes sama? Eniten minua kiinnostaa ruiskun puhistus aine. Onko jollain aiheuttanut enemmän harmia kuin hyötyä ruiskn puhdistus aine?

• pahaa sanottavaa

Olin muutaman vuoden autohuoltohommissa, jossa käytettiin ko. tuotteita. Negatiivista en juuri huomannut. Asiakkaat kehuivat, varsinkin kelkkailijat ja moottoripyöräilijät. Itse huomasin vaikutuksen parhaiten, kun laitto ainetta moottoriin, jossa hyd. venttiilinnostimet nakuttivat. Useimmiten nakutus loppui. Ei ne aineet sillo auta, jos on tapahtunut mekaanista kulumista. Mut jos on kyse epäpuhtauksista, varmasti auttaa.

Tehtiinpä kerran tutkimuskin kahteen bensa-autoon ja yhteen dieseliin. Kaikkiin tehtiin pa-puolen ja öljypuolen puhdistus...puristuspaineet nousi bensavehkeissä joissakin sylintereissä yli 50% ja muistaakseni kaikissa yli 20%. Yhdelle asiakkaalle tehtiin pelkästään pa-puolen putsaus. Asiakas tuli kertomaan viikkoa myöhemmin, et pa-kulutus oli tippunut 0,5 litraa/100 km käsittelyn jälkeen. Ja auton matkamittarissa ei ollu vielä edes 100 000 km!

Oma autoni nyki hieman nimenomaan moottorijarrutuksessa ja se nykiminen hävis öljypuolen ja polttoainepuolen puhdistuksella. Luulen, että nykiminen johtui siitä, että ruiskut eivät sulkeutuneet täysin epäpuhtauksista johtuen moottorijarrutuksessa, ja päästivät bensaa sylinteriin.

• RRR
        pahaa sanottavaa kirjoitti:

Olin muutaman vuoden autohuoltohommissa, jossa käytettiin ko. tuotteita. Negatiivista en juuri huomannut. Asiakkaat kehuivat, varsinkin kelkkailijat ja moottoripyöräilijät. Itse huomasin vaikutuksen parhaiten, kun laitto ainetta moottoriin, jossa hyd. venttiilinnostimet nakuttivat. Useimmiten nakutus loppui. Ei ne aineet sillo auta, jos on tapahtunut mekaanista kulumista. Mut jos on kyse epäpuhtauksista, varmasti auttaa.

Tehtiinpä kerran tutkimuskin kahteen bensa-autoon ja yhteen dieseliin. Kaikkiin tehtiin pa-puolen ja öljypuolen puhdistus...puristuspaineet nousi bensavehkeissä joissakin sylintereissä yli 50% ja muistaakseni kaikissa yli 20%. Yhdelle asiakkaalle tehtiin pelkästään pa-puolen putsaus. Asiakas tuli kertomaan viikkoa myöhemmin, et pa-kulutus oli tippunut 0,5 litraa/100 km käsittelyn jälkeen. Ja auton matkamittarissa ei ollu vielä edes 100 000 km!

Oma autoni nyki hieman nimenomaan moottorijarrutuksessa ja se nykiminen hävis öljypuolen ja polttoainepuolen puhdistuksella. Luulen, että nykiminen johtui siitä, että ruiskut eivät sulkeutuneet täysin epäpuhtauksista johtuen moottorijarrutuksessa, ja päästivät bensaa sylinteriin.

Mulla on 4-litraisessa työntötankokuutosessa (Jeep) pulmana juuri tuo hydraulisten venttiilinostimien jumittaminen ja siitä johtuva naputus. Mistä löytäisin ohjeita, miten tuota Fortea käytetään?

• jotakin
        RRR kirjoitti:

Mulla on 4-litraisessa työntötankokuutosessa (Jeep) pulmana juuri tuo hydraulisten venttiilinostimien jumittaminen ja siitä johtuva naputus. Mistä löytäisin ohjeita, miten tuota Fortea käytetään?

Tuolta löytyy jotakin
        www.forte-nwe.com/FIN/motor_MF.html.

Paljon ajettuihin ja "ongelmatapauksiin" lisäsimme annosta yleensä puolikkaan tai täyden purkin. Lisäksi käytimme konetta reippaalla tyhjäkäynnillä (n. 1500-2000 rpm) puolisen tuntia. Muutaman kerran voi vielä antaa lyhyitä kierrosryntäyksiä (n. 3000 rpm) minuutin ajan. Nämä olivat tuotteen edustajan antamia kokemusperäisiä ohjeita. Mut moottoria ei saa ikinä kuormittaa, aineiden ollessa sisällä, siis vältettävä ajoa. Kannattaa silti kysyä tuotteen myyjältä tarkempia ohjeita.

• Miro
        jotakin kirjoitti:

Tuolta löytyy jotakin

Paljon ajettuihin ja "ongelmatapauksiin" lisäsimme annosta yleensä puolikkaan tai täyden purkin. Lisäksi käytimme konetta reippaalla tyhjäkäynnillä (n. 1500-2000 rpm) puolisen tuntia. Muutaman kerran voi vielä antaa lyhyitä kierrosryntäyksiä (n. 3000 rpm) minuutin ajan. Nämä olivat tuotteen edustajan antamia kokemusperäisiä ohjeita. Mut moottoria ei saa ikinä kuormittaa, aineiden ollessa sisällä, siis vältettävä ajoa. Kannattaa silti kysyä tuotteen myyjältä tarkempia ohjeita.

Autokorjaamossa töissä olevana ja monta käsittelyä tehneenä voin sanoa että forte tökötit ovat taattua tavaraa. Ei voi uskoakkaan mitä kaikkea moottorin sisältä irtoaa ja tulee kun aine otetaan pois moottorista. Suosittelen ehdottomasti moneen vaivaan.

• Tomba
        jotakin kirjoitti:

Tuolta löytyy jotakin

Kuka myy näitä Espoossa

• rami peräkammarista
        Tomba kirjoitti:

Kuka myy näitä Espoossa

Rami myy.

• forttausta

Älkää immeiset itse menkö tekemään forttauksia! Ette saa sitä etua aikaan, joka tulee kun ammattilaiset sen tekevät. Saatte vaan pahaa mieltä ja fiiliksen, että ei toimi! Jos ei forte toimi, on vika tekijässä, ei tuotteessa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kela tukee virallisesti Pride-liikettä

Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k
      Maailman menoa
      131
      4491
    2. Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa

Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k
      Maailman menoa
      80
      3250
    3. Kävisikö tällainen sopimus?

Olisitko valmis juttelemaan jo ensi viikolla kahden kesken?
      Ikävä
      102
      1530
    4. Nyt kerrot mies mitä ajattelet minusta

Ihan suoraan ja suodattamatta.
      Ikävä
      88
      1375
    5. Odotatko vielä vastausta...

Siihen viestiin? 🤔
      Ikävä
      96
      907
    6. Ehkä se on niin

Ettet vaan uskalla lähestyä tämän jälkeen. Ehkä haluaisit. En osaa sanoa.
      Ikävä
      79
      784
    7. Omasp hakenut Fincapia ja Gapconia konkurssiin perjantaina 5.6

Ilkka ei ole vielä ehtinyt uutisoida, mutta Omasp on jättänyt 5.6 konkurssihakemuksen Fincapia ja Gapconia koskien. Ilka
      Seinäjoki
      18
      752
    8. Mitä kirjainta haluaisit

Ra kastella mahdottomasti?
      Ikävä
      42
      710
    9. Tämän palstan naiseksi esittäytyvät

Ovatkin kuulemma oikeasti sukupuoleltaan miehiä. Pitääkö paikkansa?
      Sinkut
      111
      688
    10. Jos oot täällä,laita tunniste.

Muuten en lue!
      Ikävä
      42
      608
    Aihe