Jumalan lahja

Arvokas lahja Jumalalta Sinulle!!!

Oletko joskus haaveillut tosi suuresta veikkausvoitosta? Nyt suuretkin lottovoitot kalpenevat ja painavat päänsä häpeästä alas, sillä;

SINÄ OLET SAANUT MITTAAMATTOMAN ARVOKKAAN
LAHJOITUKSEN!!!

Tämä LAHJA tulee Taivaan Jumalalta!

”Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että HÄN ANTOI AINUTSYNTYISEN POIKANSA, ettei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä” (Joh 3:16).

Tämä JUMALAN LAHJA on Jeesus Kristus, Jumalan Poika. Lahja on annettu pelastukseksi ja sen sisältö on todella arvokas.
Jeesus sanoo: ”Jos sinä tuntisit JUMALAN LAHJAN ja hänet, joka sanoo sinulle: "Anna minulle juotavaa, niin SINÄ PYYTÄISIT HÄNELTÄ ja HÄN ANTAISI sinulle elävää vettä” (Joh 4:10).

Joka vuosi jää monia veikkausvoittoja lunastamatta. Lunastamattomat voitot palautetaan veikkausyhtiölle. Sitten nämä lunastamattomat voitot jaetaan niille voittajille, jotka valvovat ja lunastavat voittonsa. Miksi näin käy? Voitto kyllä saatiin, mutta voittaja ei hyötynyt siitä koska hän ei ottanut sitä vastaan. Ehkä hän ei uskonut voittavansa, eikä siksi tarkastanut kuponkia. Ehkä hän oli huolimaton tarkastuksessa eikä huomannut voittaneensa. Tai ehkä kuponki oli kadonnut eikä voittaja saanut koskaan tietää voitostaan niin että olisi voinut lunastaa sen.

Meidän kuponkimme ei katoa, sillä meillä on Jumalan Sana, Raamattu joka ilmoittaa että, ME OLEMME VOITTANEET. Sana ilmoittaa myös mitä olemme voittaneet. Jumalan lahja/voittosi sisältää:

1. Ikuisen elämän (1 Joh 5:11-13).
2. Syntiesi anteeksiantamuksen; Jumala antaa anteeksi (Ef 4:32).
3. Syntiesi anteeksisaamisen; Sinä saat anteeksi (Kol 1:14).
4. Jumalan armon (1 Kor 1:14).
5. Jumalan rakkauden (Room 8:39).
6. Pelastuksen kadotustuomiolta (2 Tim 2:10).
7. Lunastuksen Saatanan vallasta (Kol 1:13-14).
8. Kaiken mitä sinä tarvitset elämääsi ja jumalasuhteeseesi (2 Piet 1:3, Ef 1:3).

Kaikki tämä on Jeesuksessa Kristuksessa ja vain Hänessä. Lahja on jo annettu. Sinun osuutesi on ottaa lahja vastaan. Muuten et koskaan pääse nauttimaan lahjan sisällöstä. Tämän tähden, ota lahja vastaan. Älä siirrä ratkaisuasi tulevaisuuteen. Pyydä Jeesusta Kristusta tulemaan Herraksesi ja Vapahtajaksesi. Silloin tämä suunnattoman arvokas Jumalan lahja ei mene kohdallasi hukkaan (2 Kor 5:18 – 6:2).

Nyt sinä tiedät voittaneesi todellisen päävoiton. Jumala on sen sinulle ilmoittanut Sanansa kautta. Maallisista voitoista saat nauttia vain vähän aikaa. Tästä voitosta nautit ikuisuuden. Eihän vain sinun voitto jää lunastamatta?

Jumala odottaa että sinä otat vastaan voittosi Kristuksessa.
Lunastusaika alkaa loppumaan.

”Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi oikeuden tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä” (Joh 1:12). ”ja sitä, joka tulee minun luokseni, minä en ikinä heitä ulos” (Joh 6:37).

Voit lunastaa voittosi näin: Tee kokosydäminen ratkaisu seurata Jeesusta Kristusta. Tunnusta ja hylkää syntisi. Sano Jumalalle esim näin:

”Taivaan Jumala, minä tunnustan että olen kulkenut omaa tietäni ja olen tehnyt syntiä sinua vastaan monella tavalla. Nyt minä tulen sinun luoksesi Poikasi Jeesuksen Kristuksen kautta. Käännyn pois synneistäni. Anna kaikki syntini anteeksi Jeesuksen tähden. Ota minut tällaisena kuin olen. Jeesus Kristus, tule minun elämääni Herrakseni ja Vapahtajakseni.
Kiitos Jeesus että olet nyt antanut kaikki syntini anteeksi ja saan olla Jumalan lapsi. Kiitos Taivaan Jumala että saan nyt omistaa kaiken sen mitä olet lahjoittanut minulle Pojassasi Jeesuksessa Kristuksessa. Johdata minua omanasi niin että olen kerran luonasi ikuisesti. Jeesuksen nimessä. Aamen!”

Nyt kun olet ottanut vastaan Jeesuksen, sinä olet Jumalan lapsi (1 Joh 3:1-3). Nyt JUMALA SANOO sinusta että sinä olet vanhurskas ja pyhä (Heb 10:10, Room 3:22-24). Tästä syystä elämäsi tulisi olla jatkossa niin puhdasta ja nuhteetonta kuin mahdollista (1 Piet 1:14-23).

Kuinka hyvin sinä onnistut tässä, ei ratkaise lopullista perille pääsyäsi. Kukaan ihminen ei onnistu elämään niin hyvin, ei edes paras uskova, että hän sen tähden pelastuu. Me olemme pelastetut armosta uskon kautta. Pelastus on JUMALAN LAHJA Jeesukseen uskovalle (Ef 2:8-9).
Lopullisen perille pääsyn ratkaisee se, että pysyt uskossa ja turvaat Jeesukseen (1 Kor 15:1-5,11).

”Nyt ei siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka ovat Kristuksessa Jeesuksessa” (Room 8:1).

Ota yhteyttä paikkakuntasi uskoviin jotka tunnustavat Jeesuksen Kristuksen Herrakseen ja Jumalakseen.

jaikal

68

799

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -onneliini-

      on nyt vähän huonot fiilikset, mutta kuitenkin ihan kaikille tasapuolisesti ----> :) :) :)
      Hyvää yötä.

      • ja Jeesus on Herra!

        Psal 28:8, 3:9, Joona 2:10, 2Kor 3:16, 4:5

        Siunausta!


      • to..
        jaikal kirjoitti:

        ja Jeesus on Herra!

        Psal 28:8, 3:9, Joona 2:10, 2Kor 3:16, 4:5

        Siunausta!

        sanoo että JHWH on voideltunsa pelastus , ja Joona 2 "pelastus on JHWH:n". Noissa tai missään VT:n kohdissa ei sanota että kukaan muu pelastaa kuin JHWH tai että kukaan muu olisi herra. Ehdotan että seuraavissa kristillisissä raamatun painoksissa sana JHWH korvataan suoraan sanalla Jeesus, näin ei asiasta jää epäselvyyttä ja tekstiähän käytännössä jo luetaan niin. Samahan se on valehteleko tekstissä tai sen tulkinnassa.
        .


      • to.. kirjoitti:

        sanoo että JHWH on voideltunsa pelastus , ja Joona 2 "pelastus on JHWH:n". Noissa tai missään VT:n kohdissa ei sanota että kukaan muu pelastaa kuin JHWH tai että kukaan muu olisi herra. Ehdotan että seuraavissa kristillisissä raamatun painoksissa sana JHWH korvataan suoraan sanalla Jeesus, näin ei asiasta jää epäselvyyttä ja tekstiähän käytännössä jo luetaan niin. Samahan se on valehteleko tekstissä tai sen tulkinnassa.
        .

        käyvät lukemassa evankeliumin sanaa? Kivaa!
        Olkaa tervetulleita ja ottakaa Sana vastaan Jumalan Sanana (1 Tess 1:13, Apt 10:33, 11:14,17). Silloin se vaikuttaa sen mitä varten Jumala on sen lähettänytkin. Se nostaa, se kantaa ja se pelastaa (Jes 46:4, Joh 1:1,14, 10:9, 27-28).


      • to..
        jaikal kirjoitti:

        käyvät lukemassa evankeliumin sanaa? Kivaa!
        Olkaa tervetulleita ja ottakaa Sana vastaan Jumalan Sanana (1 Tess 1:13, Apt 10:33, 11:14,17). Silloin se vaikuttaa sen mitä varten Jumala on sen lähettänytkin. Se nostaa, se kantaa ja se pelastaa (Jes 46:4, Joh 1:1,14, 10:9, 27-28).

        ...


      • ml213.
        jaikal kirjoitti:

        käyvät lukemassa evankeliumin sanaa? Kivaa!
        Olkaa tervetulleita ja ottakaa Sana vastaan Jumalan Sanana (1 Tess 1:13, Apt 10:33, 11:14,17). Silloin se vaikuttaa sen mitä varten Jumala on sen lähettänytkin. Se nostaa, se kantaa ja se pelastaa (Jes 46:4, Joh 1:1,14, 10:9, 27-28).

        Tässäpä Jaikalille opetusta Jeesuksen jumaluudesta.Sallikaa taas kerran muutama lause Jeesuksen ja Isän yhteydestä:
        Jeshua, Pelastaja, on Immanuel, Jumala meidän kanssamme. Matt. 1:23. Se ei tarkoita, että Hän on Isä. Jeesus sanoo itse , että "Isä on minua suurempi!" Joh. 14:28.
        Jeesus on Isän "kirkkauden säteily" ja "Hänen olemuksensa kuva". Hebr. 1:3 ja Kol. 1:15.
        Isää Jumalaa ei ole kukaan koskaan nähnyt. Mutta Jeesus, Jumalan Sana, tuli lihaksi... Hänet voidaan nähdä, ja Hän on yhtä isän kanssa. "Minä ja Isä olemme yhtä!"

        Vertaus ilmapallosta ja sen suusta sopii esikuvaksi Isän ja Pojan olemuksesta. Ilmapallo kokonaisuudessaan kuvaa Isää Jumalaa. Ilmapallon suu kuvaa Jeesusta. = Isästä ei koskaan ole lähtenyt mitään ulos muutoin kuin Pojan kautta (Suun kautta). Isään ei myös mene mitään muutoin kuin Suun kautta. "Ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani!" Joh. 14.
        Nimi, jolla Jeesusta kutsutaan Taivaassa, on Jumalan Sana. Sanallaan Isä on luonut kaiken olevaisen.

        Ajatelkaapa tuota asiaa! Siihen sopivat KAIKKI Raamatun opetukset Isästä ja Pojasta .


    • mainoskirjeenä

      Mainoskirje! Samaa lajia tulee luukkuun muutenkin, ja lupaukset ovat yhtä onttoja ja ilman mitään rodisteita.

      Huuhaata! Pois tämmöiset hymistelyaaarnat.

    • veli.vapaa

      luettavaa tekstiä, paitsi ettei paikkakunnan uskovaisilla ole mitään tekemistä ihmisen pelastuksen kanssa, ei niitä tarvita.

      Miksei? Siksi mitä sana opettaa.

      1. Tim. 2:5
      Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus,

      Ei siis tarvita minkään uskontokunnan selittäjiä, olet kaksin Juman kanssa Jeesuksen välityksellä, ja parannuksen tehtyäsi saat Pyhän Hengen.

      • WeijoLindroos

        Aloitustekstistä tulisi hyvä traktaatti tavoittamaan uskosta osattomia.
        Mutta jakaako kukaan enää nykyään traktaatteja? Kiinnostaako uskovia sielujenvoittaminen? Vaikuttaa, että tärkein on paljolti unohtunut.
        Jeesus auttakoon jokaisen omansa asettamaan asioita uudestaan raamatulliseen tärkeysjärjestykseen.

        Kaikkia Jumalasta syntyneitä siunaten,
        Weijo Lindroos

        http://p1.foorumi.info/ristinvalossa
        _______________________________


      • jaikal tarkoittanutkaan, että muut uskovaiset olisivat välittäjinä pelastuksessa.
        Hän tarkoitti seurakunta yhteyttä, eli hengellistä kotia, joka on myös tarkoitettu kaikille uskoville.
        Ei se mitään pelastukseen lisää, mutta auttaa kuitenkin meitä pysymään uskossa ja Raamatussa on myös kehoitus meille, ettemme seurakuntaa jättäisi.

        Aika harva pysyy uskossa ilman seurakuntaa ja vielä harvempi pysyy raittiina ilman seurakuntaa. Tämä palsta on siitä hyvä esimerkki.


      • veli.vapaa
        Psalmi50.15 kirjoitti:

        jaikal tarkoittanutkaan, että muut uskovaiset olisivat välittäjinä pelastuksessa.
        Hän tarkoitti seurakunta yhteyttä, eli hengellistä kotia, joka on myös tarkoitettu kaikille uskoville.
        Ei se mitään pelastukseen lisää, mutta auttaa kuitenkin meitä pysymään uskossa ja Raamatussa on myös kehoitus meille, ettemme seurakuntaa jättäisi.

        Aika harva pysyy uskossa ilman seurakuntaa ja vielä harvempi pysyy raittiina ilman seurakuntaa. Tämä palsta on siitä hyvä esimerkki.

        uskoontuleva marssii vaikkapa jehovien "seurakuntaan" ja asia on sillä hoidettu.


      • ml213.
        Psalmi50.15 kirjoitti:

        jaikal tarkoittanutkaan, että muut uskovaiset olisivat välittäjinä pelastuksessa.
        Hän tarkoitti seurakunta yhteyttä, eli hengellistä kotia, joka on myös tarkoitettu kaikille uskoville.
        Ei se mitään pelastukseen lisää, mutta auttaa kuitenkin meitä pysymään uskossa ja Raamatussa on myös kehoitus meille, ettemme seurakuntaa jättäisi.

        Aika harva pysyy uskossa ilman seurakuntaa ja vielä harvempi pysyy raittiina ilman seurakuntaa. Tämä palsta on siitä hyvä esimerkki.

        Aika harva pysyy uskossa ilman seurakuntaa ja vielä harvempi pysyy raittiina ilman seurakuntaa. Tämä palsta on siitä hyvä esimerkki.
        -------

        Tuossa on todellinen totuus. Ihminen ei pysy uskossa ilman seurakuntaa,- jos hän ei ole uudestisyntynyt.Juuri uudestisyntyminen vie ihmisen sisälle seurakuntaan eli ihminen ei edes liity seurakuntaan,- vaan hän syntyy sen sisälle.


        Mutta, sitä ihmettelen edelleen, miten vaikea monen ihmisen on ymmärtää tämänm uskonnollisuuden keskellä mikä on Raamatun mukainen ja Apostolien opetuksissa ilmenevä seurakunta.

        PS:

        Moni mieltää tämän asian juuri päin vastaiseksi ja käyttäytyy siten juuri Jumalan tahdon vastaisesti.

        Siis, Jumala haluaisi ihmiset pois siitä "seurakunnasta", jota ihmiset kutsuvat seurakunnaksi.Siis puolueista pois selkeään Jumalan seurakunnan ymmärtämiseen.No, toisaalta uudestisyntyneet ihmiset tietenkin ovat JO sisällä seurakunnassa/Jumalan aivoittamassa, mutta yhtenäisyyden esteenä on väärä opetus todellisesta seurakunnasta.

        Kaikkein mieletöntä,- mitä ihminen voi ajatella, on se, jos hän kuvittelee jonkun puolueen olevan välttämättömän uskossaan olemiselle ja siinä kasvamiselle.Todellista Kristuksen halventamista,- jonka ruumis on seurakunta.


      • veli.vapaa
        ml213. kirjoitti:

        Aika harva pysyy uskossa ilman seurakuntaa ja vielä harvempi pysyy raittiina ilman seurakuntaa. Tämä palsta on siitä hyvä esimerkki.
        -------

        Tuossa on todellinen totuus. Ihminen ei pysy uskossa ilman seurakuntaa,- jos hän ei ole uudestisyntynyt.Juuri uudestisyntyminen vie ihmisen sisälle seurakuntaan eli ihminen ei edes liity seurakuntaan,- vaan hän syntyy sen sisälle.


        Mutta, sitä ihmettelen edelleen, miten vaikea monen ihmisen on ymmärtää tämänm uskonnollisuuden keskellä mikä on Raamatun mukainen ja Apostolien opetuksissa ilmenevä seurakunta.

        PS:

        Moni mieltää tämän asian juuri päin vastaiseksi ja käyttäytyy siten juuri Jumalan tahdon vastaisesti.

        Siis, Jumala haluaisi ihmiset pois siitä "seurakunnasta", jota ihmiset kutsuvat seurakunnaksi.Siis puolueista pois selkeään Jumalan seurakunnan ymmärtämiseen.No, toisaalta uudestisyntyneet ihmiset tietenkin ovat JO sisällä seurakunnassa/Jumalan aivoittamassa, mutta yhtenäisyyden esteenä on väärä opetus todellisesta seurakunnasta.

        Kaikkein mieletöntä,- mitä ihminen voi ajatella, on se, jos hän kuvittelee jonkun puolueen olevan välttämättömän uskossaan olemiselle ja siinä kasvamiselle.Todellista Kristuksen halventamista,- jonka ruumis on seurakunta.

        sillä Jeesus ilmoitti Jumalan valtakunnan olevan sisällisesti ihmisessä. Tottakai näin onkin, sillä ne jotka ovat tulleet tuntemaan totuuden Jeesuksen opetuksista, he tekevät parannuksen ja käyvät kasteella. Samantien heille annetaan Jumalan lahjana Pyhä Henki.

        Näin Jumalan Henki asuu ihmisessä ja hänestä on tullut hengellinen luomus, joka on Jeesuksen seurakunnan jäsen. Ei hän se ole tuon kummempi juttu, mutta juuri nuo "ihmistekoiset seurakunnat" ovat lihan aikaansaannoksia, ja niissä eletään lihan käskyissä ja opeissa.


      • WeijoLindroos kirjoitti:

        Aloitustekstistä tulisi hyvä traktaatti tavoittamaan uskosta osattomia.
        Mutta jakaako kukaan enää nykyään traktaatteja? Kiinnostaako uskovia sielujenvoittaminen? Vaikuttaa, että tärkein on paljolti unohtunut.
        Jeesus auttakoon jokaisen omansa asettamaan asioita uudestaan raamatulliseen tärkeysjärjestykseen.

        Kaikkia Jumalasta syntyneitä siunaten,
        Weijo Lindroos

        http://p1.foorumi.info/ristinvalossa
        _______________________________

        Huomasit aloitustekstin traktaatiksi. Sitä se onkin mitä suuremmassa määrin.
        Traktaatin tausta ja synty on seuraava:

        Olin vuosia sitten muuttanut uudelle paikkakunnalle evankeliumi sydämelläni. Kävellessäni eräänä päivänä kylän keskustassa katsellen kylällä liikkuvia ihmisiä. Silloin koin että Pyhä Henki alkoi puhumaan minulle. Puhe oli tuon traktaatin teksti. Pyhä Henki puhui Jumalan lahjasta jonka Hän on antanut jokaiselle tämän kylän asukkaalle. Pyhä Henki kertoi minulle mitä Hänen lahjansa, Jeesus Kristus, merkitsee ihmiselle joka ottaa vastaan Jeesuksen. Minun tehtäväni oli kertoa Jeesuksesta Kristuksesta ja Jumalan lahjasta kylän asukkaille. Herra kehoitti tekemään tästä aiheesta traktaatin. Menin kotiini ja kirjoitin tekstin yhdeltä istumalta valmiiksi. Olen sitten jakanut traktaattiani tuolla kylällä kolme kertaa vuosien aikana. Heille on tarjottu evankeliumi tuon traktaatin muodossa. Olen myös koputtanut jokaisen kylän asukkaan ovelle ja todistanut Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta. Sain monia hyviä tilanteita kertoa omasta uskoontulostani ja Pelastajastani.


      • Yksi on Pelastaja ja välimies Jumalan ja ihmisen välillä Herra Jeesus Kristus. Tässä olen samaa mieltä kanssasi koska Raamattukin näin todistaa. Mutta sitten se sinun toinen väite;

        Ei pidä paikkaansa. Jumalan seurakuntaa ei ole olemassakaan jos uskovat eivät kokoonnu yhteen. Vain uskovien yhteydessä on Jumalan seurakunta. Olet varmaan lukenut Apt 2. luvun niin ettei minun sitä tarvitse sinulle opettaa. Miksi eivät tämän ajan uskovat usko ja toteuta Apt 2. lukua? Sehän on voimassa vielä tänäkin päivänä. Miksi Herra lisäsi heidän yhteyteensä uskoon tulleita ihmisiä? Miksi Pyhä Henki ei sanonut heille: "Et tarvitse toisia uskovia". Näyttää siltä Raamattua lukiessa että Pyhä Henki on toista mieltä kuin sinä tässä asiassa. Hänen mielestään uskova tarvitsee toista uskovaa ja uskovien yhteyttä (seurakuntaa).

        Jumalan perhe (Ef 2:19). Tarkoittaako Pyhä Henki perheellä yhtä ihmistä?
        Entä miten sopii oppiisi seuraavat jakeet Ef 2:20-22?
        Vielä voisimme katsoa Ef 4:11-16. Nämä jakeet eivät sovi oppiisi siitä ettei uskova tarvitse muita uskovia.


      • to..
        jaikal kirjoitti:

        Yksi on Pelastaja ja välimies Jumalan ja ihmisen välillä Herra Jeesus Kristus. Tässä olen samaa mieltä kanssasi koska Raamattukin näin todistaa. Mutta sitten se sinun toinen väite;

        Ei pidä paikkaansa. Jumalan seurakuntaa ei ole olemassakaan jos uskovat eivät kokoonnu yhteen. Vain uskovien yhteydessä on Jumalan seurakunta. Olet varmaan lukenut Apt 2. luvun niin ettei minun sitä tarvitse sinulle opettaa. Miksi eivät tämän ajan uskovat usko ja toteuta Apt 2. lukua? Sehän on voimassa vielä tänäkin päivänä. Miksi Herra lisäsi heidän yhteyteensä uskoon tulleita ihmisiä? Miksi Pyhä Henki ei sanonut heille: "Et tarvitse toisia uskovia". Näyttää siltä Raamattua lukiessa että Pyhä Henki on toista mieltä kuin sinä tässä asiassa. Hänen mielestään uskova tarvitsee toista uskovaa ja uskovien yhteyttä (seurakuntaa).

        Jumalan perhe (Ef 2:19). Tarkoittaako Pyhä Henki perheellä yhtä ihmistä?
        Entä miten sopii oppiisi seuraavat jakeet Ef 2:20-22?
        Vielä voisimme katsoa Ef 4:11-16. Nämä jakeet eivät sovi oppiisi siitä ettei uskova tarvitse muita uskovia.

        jaikal käräytti hänet:Jes.43:11" Minä, minä yksin olen JHWH, ei ole muuta pelastajaa kuin minä". Välimies, välimies missähän JHWH puhuu että sellainen tarvitaan....


      • to.. kirjoitti:

        jaikal käräytti hänet:Jes.43:11" Minä, minä yksin olen JHWH, ei ole muuta pelastajaa kuin minä". Välimies, välimies missähän JHWH puhuu että sellainen tarvitaan....

        KRISTUKSESSA ja sovitti maailman itsensä kanssa.


      • to..
        jaikal kirjoitti:

        KRISTUKSESSA ja sovitti maailman itsensä kanssa.

        "Minun todistajani, sanoo Herra, olette te -- Israel, sinä jonka olen valinnut palvelijakseni -- ja teidän tulee tuntea minut ja uskoa minuun, ymmärtää, kuka minä olen. Ennen minua ei ole jumalaa syntynyt eikä ollut eikä minun jälkeeni tullut eikä tule.
        "Keskustelkaa yhdessä ja muistelkaa, ilmoittakaa ja kertokaa meille: kuka antoi tästä tiedon jo ammoin, kuka kertoi sen aikoja sitten? Kuka muu kuin minä, JHWH! Ei ole muuta jumalaa kuin minä. Minä olen vanhurskas pelastaja, ei ole ketään muuta."


      • to.. kirjoitti:

        "Minun todistajani, sanoo Herra, olette te -- Israel, sinä jonka olen valinnut palvelijakseni -- ja teidän tulee tuntea minut ja uskoa minuun, ymmärtää, kuka minä olen. Ennen minua ei ole jumalaa syntynyt eikä ollut eikä minun jälkeeni tullut eikä tule.
        "Keskustelkaa yhdessä ja muistelkaa, ilmoittakaa ja kertokaa meille: kuka antoi tästä tiedon jo ammoin, kuka kertoi sen aikoja sitten? Kuka muu kuin minä, JHWH! Ei ole muuta jumalaa kuin minä. Minä olen vanhurskas pelastaja, ei ole ketään muuta."

        "Totisesti, sinä olet salattu Jumala, sinä ISRAELIN Jumala, sinä VAPAHTAJA."
        "Hän (Jeesus Kristus) on VAPAHTAVA KANSANSA heidän synneistänsä" (Matt 1:21).

        Jeesuksella on kansa jonka Hän vapahtaa. Mutta eihän ollut muuta Vapahtajaa ISRAELILLA kuin Jumala yksin???? (Jes 43:3,11, 44:6). Miten selität jos Jeesus ei ole lihaan tullut Israelin Jumala?

        Herra Jeesus Kristus on salattu Jumala monille vielä tänäkin päivänä.
        Vain Pyhä Henki voi avata ihmisen ymmärryksen käsittämään kirjoitukset.
        Pyydä Herralta Jeesukselta Kristukselta että Hänen Henkensä avaisi sinulle tämän totuuden.


      • markkinointia
        WeijoLindroos kirjoitti:

        Aloitustekstistä tulisi hyvä traktaatti tavoittamaan uskosta osattomia.
        Mutta jakaako kukaan enää nykyään traktaatteja? Kiinnostaako uskovia sielujenvoittaminen? Vaikuttaa, että tärkein on paljolti unohtunut.
        Jeesus auttakoon jokaisen omansa asettamaan asioita uudestaan raamatulliseen tärkeysjärjestykseen.

        Kaikkia Jumalasta syntyneitä siunaten,
        Weijo Lindroos

        http://p1.foorumi.info/ristinvalossa
        _______________________________

        Melko huono traku tuosta tulisi, tyypillinen kyllä. Tuo on sellaista ostos-tv:n tyylistä ylisanoilla hehkuttamista, joka jo sinänsä vie valtaosalta ihmisistä halun jatkaa tekstin lukemista yhtään pidemmälle.


      • to..
        jaikal kirjoitti:

        "Totisesti, sinä olet salattu Jumala, sinä ISRAELIN Jumala, sinä VAPAHTAJA."
        "Hän (Jeesus Kristus) on VAPAHTAVA KANSANSA heidän synneistänsä" (Matt 1:21).

        Jeesuksella on kansa jonka Hän vapahtaa. Mutta eihän ollut muuta Vapahtajaa ISRAELILLA kuin Jumala yksin???? (Jes 43:3,11, 44:6). Miten selität jos Jeesus ei ole lihaan tullut Israelin Jumala?

        Herra Jeesus Kristus on salattu Jumala monille vielä tänäkin päivänä.
        Vain Pyhä Henki voi avata ihmisen ymmärryksen käsittämään kirjoitukset.
        Pyydä Herralta Jeesukselta Kristukselta että Hänen Henkensä avaisi sinulle tämän totuuden.

        synnistä vapauttaa vain ainoa joka voi, JHWH, ainoa Jumala, jonka rinnalla ei ole ketään, ei ole ollut eikä tule. Joko näin tai sitten JHWH on valehtelija.
        Mitä epäselvää antamissani jakeissa on?Joko ne ovat totta tai sitten valhetta.


      • kirjain kuolettaa
        to.. kirjoitti:

        synnistä vapauttaa vain ainoa joka voi, JHWH, ainoa Jumala, jonka rinnalla ei ole ketään, ei ole ollut eikä tule. Joko näin tai sitten JHWH on valehtelija.
        Mitä epäselvää antamissani jakeissa on?Joko ne ovat totta tai sitten valhetta.

        mutta Henki tekee eläväksi.

        Raamatun jakeet ilman Henkeä ovat kuollutta kirjainta.
        Pyhä Henki ei tee eläväksi sanoja/jakeita joita käytetään Häntä itseään vastaan.
        Tämänhän sanoo jo selvä järkikin.


      • ml213. kirjoitti:

        Aika harva pysyy uskossa ilman seurakuntaa ja vielä harvempi pysyy raittiina ilman seurakuntaa. Tämä palsta on siitä hyvä esimerkki.
        -------

        Tuossa on todellinen totuus. Ihminen ei pysy uskossa ilman seurakuntaa,- jos hän ei ole uudestisyntynyt.Juuri uudestisyntyminen vie ihmisen sisälle seurakuntaan eli ihminen ei edes liity seurakuntaan,- vaan hän syntyy sen sisälle.


        Mutta, sitä ihmettelen edelleen, miten vaikea monen ihmisen on ymmärtää tämänm uskonnollisuuden keskellä mikä on Raamatun mukainen ja Apostolien opetuksissa ilmenevä seurakunta.

        PS:

        Moni mieltää tämän asian juuri päin vastaiseksi ja käyttäytyy siten juuri Jumalan tahdon vastaisesti.

        Siis, Jumala haluaisi ihmiset pois siitä "seurakunnasta", jota ihmiset kutsuvat seurakunnaksi.Siis puolueista pois selkeään Jumalan seurakunnan ymmärtämiseen.No, toisaalta uudestisyntyneet ihmiset tietenkin ovat JO sisällä seurakunnassa/Jumalan aivoittamassa, mutta yhtenäisyyden esteenä on väärä opetus todellisesta seurakunnasta.

        Kaikkein mieletöntä,- mitä ihminen voi ajatella, on se, jos hän kuvittelee jonkun puolueen olevan välttämättömän uskossaan olemiselle ja siinä kasvamiselle.Todellista Kristuksen halventamista,- jonka ruumis on seurakunta.

        sinä vääristelet Raamattua.
        Ei kukaan synny paikallisseurakuntaan, johon liitytään ja jossa on seurakunnan yhteiset kokoukset.

        Et tainnut lukea vastausta, jonka sinulle annoin aiemmin, kun keskustelimme seurakunnasta, no ehkä se ketju on jo poistettu niin kuin täällä on tapana, mutta jos ei ole, niin palaa lukemaan se.


      • ml213.
        Psalmi50.15 kirjoitti:

        sinä vääristelet Raamattua.
        Ei kukaan synny paikallisseurakuntaan, johon liitytään ja jossa on seurakunnan yhteiset kokoukset.

        Et tainnut lukea vastausta, jonka sinulle annoin aiemmin, kun keskustelimme seurakunnasta, no ehkä se ketju on jo poistettu niin kuin täällä on tapana, mutta jos ei ole, niin palaa lukemaan se.

        Ei kukaan synny paikallisseurakuntaan, johon liitytään ja jossa on seurakunnan yhteiset kokoukset.
        --------

        Näytäppä Raamatusta selainen käytöntö, jota nykyään harjoitetaan ja jota itse edustat.

        Raamatussa on selkeästi ilmoitettu, miten ihminen Hengessä kastamisen kautta,- eli uudestisyntymisen kautta sirtyy maailmasta Jumalan seurakuntaan.

        "sillä me olemme KAIKKI yhdessä Hengessä kastetut yhdeksi ruumiiksi, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita ja KAIKKI olemme saaneet juoda samaa Henkeä".
        tai lueppa Ap 2 luku eli ne jotka ottivat pelastuksen vastaan ja kastettiin niin KAIKKI he olivat yhtä seurakuntaa paikkakunnillaan.

        Siis ihminen syntyy/tulee uskoon paikkakuntansa uskovien joukkoon.

        YMMÄRRÄTKÖ???


        Joka paikkakunnalla on vain yksi Kristuksen suumis/seurakunta.Esim. Porissa ei ole,- eikä tule olemaan kuin yksi paikallis seurakunta/Kristuksen ruumis.


        *


        "Et tainnut lukea vastausta, jonka sinulle annoin aiemmin, kun keskustelimme seurakunnasta, no ehkä se ketju on jo poistettu niin kuin täällä on tapana, mutta jos ei ole, niin palaa lukemaan se".
        -----------

        No, uskonnollisuuden opetusta seurakunasta olen todella kuullut ja lukenut ihan riittämiin. Ne eivät rakenna Hengellistä ihmistä,- vaan paremminkin eksyttää selkeästä Raamatun ilmoituksesta.


        Lupaan sinullekkin repullisen euroja, jos Raamatusta löydät joltain paikkakunnalta useamman Kristuksen ruumiin/seurakunnan.Siis jossa olisi opetusta monien puolueiden kokoontumisista. Raamatussa on oikein painotettu, miten uskovan ihmsen tulee olla PUOLUEETON.


      • markkinointia kirjoitti:

        Melko huono traku tuosta tulisi, tyypillinen kyllä. Tuo on sellaista ostos-tv:n tyylistä ylisanoilla hehkuttamista, joka jo sinänsä vie valtaosalta ihmisistä halun jatkaa tekstin lukemista yhtään pidemmälle.

        >>>Tuo on sellaista ostos-tv:n tyylistä ylisanoilla hehkuttamista, joka jo sinänsä vie valtaosalta ihmisistä halun jatkaa tekstin lukemista yhtään pidemmälle.


    • Iso Lapis

      Näytä Raamatusta jae jossa Jeesus sanoo minä olen Jumala en Jumalan poika?

      • jehoviksi

        Uskoon tullut ei marssi jehovantodistajiin, kuten joku harhautunut väitti. Pyhä Henki johdattaa seurakuntayhteyteen.


      • Hän oli

        Kristuksessa.


      • Joh 10:11, Vertaa Hes 34:11,15 ja Matt 11:28.
        Joh 10:30 ja 33, 8:24, 2 Ms 3:14. Lue asiayhteyden vuoksi kaikki nämä jakeet. Ne liittyvät yhteen.

        Jeesus väitti juutalaisille olevansa Jumala Joh 10. luvussa. Hän kutsui Jumalan laumaa (lampaita) omikseen. Juutalaiset ymmärsivät Jeesuksen näin väittävän.
        Jeesus ei kieltänyt olevansa Jumala. Ilmaisu Jumalan Poika merkitsee Jumala ihmisen lihassa Joh 1:1 ja 14:n mukaan. Sen juutalaiset ymmärsivät Jeesuksen väittäessä olevansa Jumalan Poika. Mutta tämä menee kolminaisuusoppiin joka sinulle ei näytä olevan auennut. Tästä en nyt ala keskustelemaan. Jos haluat opetusta aiheesta olen kirjoittanut kolminaisuudesta tällä palstalla aikaisemmin. Oletko lukenut vai panenko tänne luettavaksi taas kerran? Huomaa että Paavalikin väitti Jeesuksen olevan Jumala
        Room 9:5. Paavali oli saanut oppinsa suoraan Herralta Jeesukselta Kristukselta (Gal 1:11-12). Siis ,Herra Jeesus väitti Paavalinkin kirjoitusten kautta olevansa Jumala.


      • veli.vapaa
        jehoviksi kirjoitti:

        Uskoon tullut ei marssi jehovantodistajiin, kuten joku harhautunut väitti. Pyhä Henki johdattaa seurakuntayhteyteen.

        Pyhä Henki kenties suoraan suden suuhun, eli kuulemaan helluntailaisten omahyväistä harhaista hymistelyä, jollei jehovat kelpaa.

        Ei, ei Pyhä Henki tee sellaista, vaan se ohjaa Jeesuksen opetuslapset kokoontumaan yhteen kiitämään ja ylistämään Jumalaa.


      • veli.vapaa
        jaikal kirjoitti:

        Joh 10:11, Vertaa Hes 34:11,15 ja Matt 11:28.
        Joh 10:30 ja 33, 8:24, 2 Ms 3:14. Lue asiayhteyden vuoksi kaikki nämä jakeet. Ne liittyvät yhteen.

        Jeesus väitti juutalaisille olevansa Jumala Joh 10. luvussa. Hän kutsui Jumalan laumaa (lampaita) omikseen. Juutalaiset ymmärsivät Jeesuksen näin väittävän.
        Jeesus ei kieltänyt olevansa Jumala. Ilmaisu Jumalan Poika merkitsee Jumala ihmisen lihassa Joh 1:1 ja 14:n mukaan. Sen juutalaiset ymmärsivät Jeesuksen väittäessä olevansa Jumalan Poika. Mutta tämä menee kolminaisuusoppiin joka sinulle ei näytä olevan auennut. Tästä en nyt ala keskustelemaan. Jos haluat opetusta aiheesta olen kirjoittanut kolminaisuudesta tällä palstalla aikaisemmin. Oletko lukenut vai panenko tänne luettavaksi taas kerran? Huomaa että Paavalikin väitti Jeesuksen olevan Jumala
        Room 9:5. Paavali oli saanut oppinsa suoraan Herralta Jeesukselta Kristukselta (Gal 1:11-12). Siis ,Herra Jeesus väitti Paavalinkin kirjoitusten kautta olevansa Jumala.

        ruvenneet jo jumalaksikin, enpäs olisi sellaistakaan uskonut. Toisaalta ei tänäpäivänä sekään ole mikään ihme. Mutta totta puhuen Jeesus ei ollut jumala, ei sinne päinkään, vaan Raamatun ja oman ilmoituksensa mukaan Ihmisen ja Jumalan Poika.

        Minä tiedän, että on olemassa sellainen harhaopetus, jossa Jeesuksen väitetään olevan jumala. Mutta poika ei ole koskaan isä, eikä isä poika, joten pysytään nyt hyvät ystävät sanassa ja totuudessa, eikä veivata tarinoita jotka ovat suoranaisesti jo pelkkää valehtelua. Älkää hyvät ystävät sortuko sellaiseen, ei ukkoherra sellaista tykkää ollenkaan.


      • to..
        jaikal kirjoitti:

        Joh 10:11, Vertaa Hes 34:11,15 ja Matt 11:28.
        Joh 10:30 ja 33, 8:24, 2 Ms 3:14. Lue asiayhteyden vuoksi kaikki nämä jakeet. Ne liittyvät yhteen.

        Jeesus väitti juutalaisille olevansa Jumala Joh 10. luvussa. Hän kutsui Jumalan laumaa (lampaita) omikseen. Juutalaiset ymmärsivät Jeesuksen näin väittävän.
        Jeesus ei kieltänyt olevansa Jumala. Ilmaisu Jumalan Poika merkitsee Jumala ihmisen lihassa Joh 1:1 ja 14:n mukaan. Sen juutalaiset ymmärsivät Jeesuksen väittäessä olevansa Jumalan Poika. Mutta tämä menee kolminaisuusoppiin joka sinulle ei näytä olevan auennut. Tästä en nyt ala keskustelemaan. Jos haluat opetusta aiheesta olen kirjoittanut kolminaisuudesta tällä palstalla aikaisemmin. Oletko lukenut vai panenko tänne luettavaksi taas kerran? Huomaa että Paavalikin väitti Jeesuksen olevan Jumala
        Room 9:5. Paavali oli saanut oppinsa suoraan Herralta Jeesukselta Kristukselta (Gal 1:11-12). Siis ,Herra Jeesus väitti Paavalinkin kirjoitusten kautta olevansa Jumala.

        Jeesus olikin se joka palautti juutalaiset kotiin Babyloniasta . 11 "Näin sanoo JHWH Jumala: Minä etsin itse lampaani ja pidän niistä huolen. 13 Minä tuon lampaani vieraasta maasta, minä kokoan ne kansojen keskuudesta, tuon ne omaan maahansa ja kaitsen niitä Israelin vuorilla, purolaaksoissa ja kaikilla ruohoisilla mailla."
        Taas JHWH valehteli.


      • jaikal kirjoitti:

        Joh 10:11, Vertaa Hes 34:11,15 ja Matt 11:28.
        Joh 10:30 ja 33, 8:24, 2 Ms 3:14. Lue asiayhteyden vuoksi kaikki nämä jakeet. Ne liittyvät yhteen.

        Jeesus väitti juutalaisille olevansa Jumala Joh 10. luvussa. Hän kutsui Jumalan laumaa (lampaita) omikseen. Juutalaiset ymmärsivät Jeesuksen näin väittävän.
        Jeesus ei kieltänyt olevansa Jumala. Ilmaisu Jumalan Poika merkitsee Jumala ihmisen lihassa Joh 1:1 ja 14:n mukaan. Sen juutalaiset ymmärsivät Jeesuksen väittäessä olevansa Jumalan Poika. Mutta tämä menee kolminaisuusoppiin joka sinulle ei näytä olevan auennut. Tästä en nyt ala keskustelemaan. Jos haluat opetusta aiheesta olen kirjoittanut kolminaisuudesta tällä palstalla aikaisemmin. Oletko lukenut vai panenko tänne luettavaksi taas kerran? Huomaa että Paavalikin väitti Jeesuksen olevan Jumala
        Room 9:5. Paavali oli saanut oppinsa suoraan Herralta Jeesukselta Kristukselta (Gal 1:11-12). Siis ,Herra Jeesus väitti Paavalinkin kirjoitusten kautta olevansa Jumala.

        kutsuvan kaikkia niitä jumaliksi, "joille Jumalan sana on tullut", [Joh.10:34,35]!

        1. Korinttolaiskirje 4
        7 "Sillä kuka antaa sinulle etusijan? Ja mitä sinulla on, jota et ole lahjaksi saanut? Mutta jos olet sen saanut, niin miksi kerskaat, ikään kuin se ei olisi saatua?"

        Ainoastaan Isällä Jumalalla ainoana on sellainen jumaluus, jota kukaan ei ole hänelle antanut, joten Isä ei ole siitä kenellekään korvausvelvollinen. Ainoastaan Isä voi kerskata jumaluudestaan tällä tavalla;

        Job 41
        11 (41:2) "Kuka on minulle ensin antanut jotakin, joka minun olisi korvattava? Mitä kaiken taivaan alla on, se on minun."

        Jeesus Kristuskin on Isän Jumalan omaisuutta: "Mutta te olette Kristuksen, ja Kristus on Jumalan." [1. Kor. 3:23].


      • WeijoLindroos
        ekivaari kirjoitti:

        kutsuvan kaikkia niitä jumaliksi, "joille Jumalan sana on tullut", [Joh.10:34,35]!

        1. Korinttolaiskirje 4
        7 "Sillä kuka antaa sinulle etusijan? Ja mitä sinulla on, jota et ole lahjaksi saanut? Mutta jos olet sen saanut, niin miksi kerskaat, ikään kuin se ei olisi saatua?"

        Ainoastaan Isällä Jumalalla ainoana on sellainen jumaluus, jota kukaan ei ole hänelle antanut, joten Isä ei ole siitä kenellekään korvausvelvollinen. Ainoastaan Isä voi kerskata jumaluudestaan tällä tavalla;

        Job 41
        11 (41:2) "Kuka on minulle ensin antanut jotakin, joka minun olisi korvattava? Mitä kaiken taivaan alla on, se on minun."

        Jeesus Kristuskin on Isän Jumalan omaisuutta: "Mutta te olette Kristuksen, ja Kristus on Jumalan." [1. Kor. 3:23].

        Mahtavaa, että ihmisille kerrotaan Jeesuksesta!!! Siunatkoon Herra edelleen sinua, jaikal, ja antakoon innoitusta taas tehdä hyökkäys vihollisen muureja vastaabn, joita on nostettu Jumalan tuntemista vastaan. 2 Kor. 10.
        Aloituksena olevaa traktaattia kannattaa todella levittää. Se on uskosta osattomalle maailmanmieliselle erittäin osuva sanoma.
        Loppuun kannattaa laittaa yhteystiedot, missä srk kokoontuu.



        Merkillistä omituisuutta eräillä, jotka väittävät, että ovat muka raamatullisesti seurakunnassa, vaikka ovat uskovien yhteyden ulkopuolella. He ovat pahimmalla tavalla hajaannuksessa, vaikka uskovina ovatkin Kristuksen ruumiin jäseniä.
        Ekkleesia = nurjasta syntisestä sukukunnasta ulos kutsutut yhteen kokoontuneina paikkakunnittain.

        Siunausta meille kaikille!

        http://p1.foorumi.info/ristinvalossa

        ________________________________


      • veli.vapaa
        WeijoLindroos kirjoitti:

        Mahtavaa, että ihmisille kerrotaan Jeesuksesta!!! Siunatkoon Herra edelleen sinua, jaikal, ja antakoon innoitusta taas tehdä hyökkäys vihollisen muureja vastaabn, joita on nostettu Jumalan tuntemista vastaan. 2 Kor. 10.
        Aloituksena olevaa traktaattia kannattaa todella levittää. Se on uskosta osattomalle maailmanmieliselle erittäin osuva sanoma.
        Loppuun kannattaa laittaa yhteystiedot, missä srk kokoontuu.



        Merkillistä omituisuutta eräillä, jotka väittävät, että ovat muka raamatullisesti seurakunnassa, vaikka ovat uskovien yhteyden ulkopuolella. He ovat pahimmalla tavalla hajaannuksessa, vaikka uskovina ovatkin Kristuksen ruumiin jäseniä.
        Ekkleesia = nurjasta syntisestä sukukunnasta ulos kutsutut yhteen kokoontuneina paikkakunnittain.

        Siunausta meille kaikille!

        http://p1.foorumi.info/ristinvalossa

        ________________________________

        on siinä, missä kaksi taikka kolme on koolla Jeesuksen nimessä. Siinä ei tarvita traktaatteja, joita jehovat levittivät keväällä viimeiksi postiluukusta.

        Mutta.

        1. Joh. 4:2
        Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta;

        Minä teen noin, ja olen havainnut myös Ekivaarikin tunnustavan Jeesuksen lihaan tulleeksi Jumalan Pojaksi, joten kyllä meidän Henget ovat lähtöisin Jumalasta.
        Onkohan joku helluntailaisista ystävistämme Jumalasta seuraava ylöspäin, joka rupeaa väittämään, ettei se noin ole?


      • ml213.
        WeijoLindroos kirjoitti:

        Mahtavaa, että ihmisille kerrotaan Jeesuksesta!!! Siunatkoon Herra edelleen sinua, jaikal, ja antakoon innoitusta taas tehdä hyökkäys vihollisen muureja vastaabn, joita on nostettu Jumalan tuntemista vastaan. 2 Kor. 10.
        Aloituksena olevaa traktaattia kannattaa todella levittää. Se on uskosta osattomalle maailmanmieliselle erittäin osuva sanoma.
        Loppuun kannattaa laittaa yhteystiedot, missä srk kokoontuu.



        Merkillistä omituisuutta eräillä, jotka väittävät, että ovat muka raamatullisesti seurakunnassa, vaikka ovat uskovien yhteyden ulkopuolella. He ovat pahimmalla tavalla hajaannuksessa, vaikka uskovina ovatkin Kristuksen ruumiin jäseniä.
        Ekkleesia = nurjasta syntisestä sukukunnasta ulos kutsutut yhteen kokoontuneina paikkakunnittain.

        Siunausta meille kaikille!

        http://p1.foorumi.info/ristinvalossa

        ________________________________

        Kysyppä Weijo Jaikalilta yhtyykö hän kirjoit6tamaasi/tunnustamaasi uskoosi, jota kopioimani viestisi edustaa.Vai edustaako se??? vai onko se tilanteen mukaista uskoa.

        Sallikaa taas kerran muutama lause Jeesuksen ja Isän yhteydestä:
        Jeshua, Pelastaja, on Immanuel, Jumala meidän kanssamme. Matt. 1:23. Se ei tarkoita, että Hän on Isä. Jeesus sanoo itse , että "Isä on minua suurempi!" Joh. 14:28.
        Jeesus on Isän "kirkkauden säteily" ja "Hänen olemuksensa kuva". Hebr. 1:3 ja Kol. 1:15.
        Isää Jumalaa ei ole kukaan koskaan nähnyt. Mutta Jeesus, Jumalan Sana, tuli lihaksi... Hänet voidaan nähdä, ja Hän on yhtä isän kanssa. "Minä ja Isä olemme yhtä!"

        Vertaus ilmapallosta ja sen suusta sopii esikuvaksi Isän ja Pojan olemuksesta. Ilmapallo kokonaisuudessaan kuvaa Isää Jumalaa. Ilmapallon suu kuvaa Jeesusta. = Isästä ei koskaan ole lähtenyt mitään ulos muutoin kuin Pojan kautta (Suun kautta). Isään ei myös mene mitään muutoin kuin Suun kautta. "Ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani!" Joh. 14.
        Nimi, jolla Jeesusta kutsutaan Taivaassa, on Jumalan Sana. Sanallaan Isä on luonut kaiken olevaisen.

        Ajatelkaapa tuota asiaa! Siihen sopivat KAIKKI Raamatun opetukset Isästä ja Pojasta .


      • WeijoLindroos kirjoitti:

        Mahtavaa, että ihmisille kerrotaan Jeesuksesta!!! Siunatkoon Herra edelleen sinua, jaikal, ja antakoon innoitusta taas tehdä hyökkäys vihollisen muureja vastaabn, joita on nostettu Jumalan tuntemista vastaan. 2 Kor. 10.
        Aloituksena olevaa traktaattia kannattaa todella levittää. Se on uskosta osattomalle maailmanmieliselle erittäin osuva sanoma.
        Loppuun kannattaa laittaa yhteystiedot, missä srk kokoontuu.



        Merkillistä omituisuutta eräillä, jotka väittävät, että ovat muka raamatullisesti seurakunnassa, vaikka ovat uskovien yhteyden ulkopuolella. He ovat pahimmalla tavalla hajaannuksessa, vaikka uskovina ovatkin Kristuksen ruumiin jäseniä.
        Ekkleesia = nurjasta syntisestä sukukunnasta ulos kutsutut yhteen kokoontuneina paikkakunnittain.

        Siunausta meille kaikille!

        http://p1.foorumi.info/ristinvalossa

        ________________________________

        Minun traktaattia saa kuka tahansa käyttää evankelioinnissa.
        Niin kirjallisena kuin suullisenakin todistuksena. Tämä koskee kaikkia kirjoituksiani suomi24 palstalla.
        Pyhällä Hengellä ainoastaan on tekijänoikeudet. Hän saa käyttää traktaattini tekstiä ja muita kirjoituksiani niin kuin Hän tahtoo ja kenen kautta Hän tahtoo niitä jakaa.
        Jos kirjoituksissani koetaan olevan jotakin hyvää on kaikki kunnia annettava yksin Herralle Jeesukselle Kristukselle. Kaikki hyvä anti tulee valkeuksien Isältä....

        2 Kor 2:17
        2 Tim 2:8-10


      • veli.vapaa
        ml213. kirjoitti:

        Kysyppä Weijo Jaikalilta yhtyykö hän kirjoit6tamaasi/tunnustamaasi uskoosi, jota kopioimani viestisi edustaa.Vai edustaako se??? vai onko se tilanteen mukaista uskoa.

        Sallikaa taas kerran muutama lause Jeesuksen ja Isän yhteydestä:
        Jeshua, Pelastaja, on Immanuel, Jumala meidän kanssamme. Matt. 1:23. Se ei tarkoita, että Hän on Isä. Jeesus sanoo itse , että "Isä on minua suurempi!" Joh. 14:28.
        Jeesus on Isän "kirkkauden säteily" ja "Hänen olemuksensa kuva". Hebr. 1:3 ja Kol. 1:15.
        Isää Jumalaa ei ole kukaan koskaan nähnyt. Mutta Jeesus, Jumalan Sana, tuli lihaksi... Hänet voidaan nähdä, ja Hän on yhtä isän kanssa. "Minä ja Isä olemme yhtä!"

        Vertaus ilmapallosta ja sen suusta sopii esikuvaksi Isän ja Pojan olemuksesta. Ilmapallo kokonaisuudessaan kuvaa Isää Jumalaa. Ilmapallon suu kuvaa Jeesusta. = Isästä ei koskaan ole lähtenyt mitään ulos muutoin kuin Pojan kautta (Suun kautta). Isään ei myös mene mitään muutoin kuin Suun kautta. "Ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani!" Joh. 14.
        Nimi, jolla Jeesusta kutsutaan Taivaassa, on Jumalan Sana. Sanallaan Isä on luonut kaiken olevaisen.

        Ajatelkaapa tuota asiaa! Siihen sopivat KAIKKI Raamatun opetukset Isästä ja Pojasta .

        ihmisen nimi, eikä se todista mitään että Jeesus olisi ollut jumala.

        Katsokaapas Jesaja 7. ja siinä mainittua Immanuelia. Mikäli sekin on näiden harhaopettajien mielestä jumala, niin silloin kuka hyvänsä voidaan nimittää jonkun yksipuolisella päätöksellä jumalaksi.
        Niinhän teki Athanasius nimittäessään yksin Pyhän Hengen jumalaksi.

        Jesaja 7.

        14 Sentähden Herra itse antaa teille merkin: Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan ja antaa hänelle nimen Immanuel.
        15 Voita ja hunajaa hän syö siinä iässä, jolloin hän oppii hylkäämään pahan ja valitsemaan hyvän;
        16 sillä ennenkuin poika on oppinut hylkäämään pahan ja valitsemaan hyvän, tulee autioksi maa, jonka kahta kuningasta sinä kauhistut.
        17 Herra antaa tulla sinulle, sinun kansallesi ja isäsi suvulle ne päivät, joita ei ole ollut siitä asti, kun Efraim luopui Juudasta-antaa tulla Assurin kuninkaan.
        18 Ja sinä päivänä Herra viheltää kärpäset Egyptin virtain suulta ja mehiläiset Assurin maasta,
        19 ja ne tulevat ja laskeutuvat kaikki vuorenrotkoihin ja kallionkoloihin, kaikkiin orjantappurapensaisiin ja kaikille juottopaikoille.
        20 Sinä päivänä Herra ajattaa virran tuolta puolen palkatulla partaveitsellä, Assurin kuninkaalla, pään ja häpykarvat; viepä se vielä parrankin.

        Onko kyseessä Jeesus (Immanuel)?


      • veli.vapaa kirjoitti:

        ruvenneet jo jumalaksikin, enpäs olisi sellaistakaan uskonut. Toisaalta ei tänäpäivänä sekään ole mikään ihme. Mutta totta puhuen Jeesus ei ollut jumala, ei sinne päinkään, vaan Raamatun ja oman ilmoituksensa mukaan Ihmisen ja Jumalan Poika.

        Minä tiedän, että on olemassa sellainen harhaopetus, jossa Jeesuksen väitetään olevan jumala. Mutta poika ei ole koskaan isä, eikä isä poika, joten pysytään nyt hyvät ystävät sanassa ja totuudessa, eikä veivata tarinoita jotka ovat suoranaisesti jo pelkkää valehtelua. Älkää hyvät ystävät sortuko sellaiseen, ei ukkoherra sellaista tykkää ollenkaan.

        johon uskot ei ole Jumala, sinulla ei ole pelastusta. Olet silloin vielä synneissäsi.
        Tämä yksinkertaisesti siitä syystä että vain Jumala voi ihmisen pelastaa.
        Nämä on luettavissa Jes 43:11 ja Joh 8:24 jakeista.

        Jos siis Jeesus, jonka olet ottanut vastan, on Jumala Kaikkivaltias lihassa, (Ilm 1:8)sinulla on sekä Isä että Poika (1 Joh 5:12, 2:23-24). Sinulla on silloin Jumala. Ilman Raamatun ilmoittamaa Jeesusta sinulla ei ole Jumalaa. Olet silloin ilman toivoa ja ilman Jumalaa maailmassa (Ef 2:12). Huomaatko? Elämä ilman Herraa (Jumalaa) Jeesusta Kristusta on sama asia kuin elämä ilman Jumalaa ja toivoa maailmassa.

        Ei tässä tarvitse teologian tohtoriksi lukea jotta nämä totuudet näkee Raamatusta.
        Riittää yksinkertainen usko Sanaan ja lukutaito.


      • ml213.
        jaikal kirjoitti:

        johon uskot ei ole Jumala, sinulla ei ole pelastusta. Olet silloin vielä synneissäsi.
        Tämä yksinkertaisesti siitä syystä että vain Jumala voi ihmisen pelastaa.
        Nämä on luettavissa Jes 43:11 ja Joh 8:24 jakeista.

        Jos siis Jeesus, jonka olet ottanut vastan, on Jumala Kaikkivaltias lihassa, (Ilm 1:8)sinulla on sekä Isä että Poika (1 Joh 5:12, 2:23-24). Sinulla on silloin Jumala. Ilman Raamatun ilmoittamaa Jeesusta sinulla ei ole Jumalaa. Olet silloin ilman toivoa ja ilman Jumalaa maailmassa (Ef 2:12). Huomaatko? Elämä ilman Herraa (Jumalaa) Jeesusta Kristusta on sama asia kuin elämä ilman Jumalaa ja toivoa maailmassa.

        Ei tässä tarvitse teologian tohtoriksi lukea jotta nämä totuudet näkee Raamatusta.
        Riittää yksinkertainen usko Sanaan ja lukutaito.

        "Jos sinun Jeesus, johon uskot ei ole Jumala, sinulla ei ole pelastusta. Olet silloin vielä synneissäsi". Jaikal pohtii.........




        No, siinä meni Weijonkin pelastus ja niiden, jotka tähänseuraavaan uskovat



        "Matt. 1:23. Se ei tarkoita, että Hän on Isä. Jeesus sanoo itse , että "Isä on minua suurempi!" Joh. 14:28.
        Jeesus on Isän "kirkkauden säteily" ja "Hänen olemuksensa kuva". Hebr. 1:3 ja Kol. 1:15.
        Isää Jumalaa ei ole kukaan koskaan nähnyt. Mutta Jeesus, Jumalan Sana, tuli lihaksi... Hänet voidaan nähdä, ja Hän on yhtä isän kanssa. "Minä ja Isä olemme yhtä!" Weijo pohtii.........


        Sinänsä ihmeellistä, miten sama asia/näkemysero toisia yhdistää ja toisia eroittaa.


      • suhteen.
        jaikal kirjoitti:

        johon uskot ei ole Jumala, sinulla ei ole pelastusta. Olet silloin vielä synneissäsi.
        Tämä yksinkertaisesti siitä syystä että vain Jumala voi ihmisen pelastaa.
        Nämä on luettavissa Jes 43:11 ja Joh 8:24 jakeista.

        Jos siis Jeesus, jonka olet ottanut vastan, on Jumala Kaikkivaltias lihassa, (Ilm 1:8)sinulla on sekä Isä että Poika (1 Joh 5:12, 2:23-24). Sinulla on silloin Jumala. Ilman Raamatun ilmoittamaa Jeesusta sinulla ei ole Jumalaa. Olet silloin ilman toivoa ja ilman Jumalaa maailmassa (Ef 2:12). Huomaatko? Elämä ilman Herraa (Jumalaa) Jeesusta Kristusta on sama asia kuin elämä ilman Jumalaa ja toivoa maailmassa.

        Ei tässä tarvitse teologian tohtoriksi lukea jotta nämä totuudet näkee Raamatusta.
        Riittää yksinkertainen usko Sanaan ja lukutaito.

        Arvostan sinun opetustasi paljon, ja sitä että teet sen mielestänä aikuisena miehenä lapsenmielellä ja vilpittömällä innolla.
        Pyysin sinulta aikaisemmin opetusta sairaiden parantumisesta ja sitä ilmestyikin tälle palstalle ihan kiitettävästi.

        Mutta nyt esitän uuden ja haastavamman toivomuksen raamatunopetuksesi suhteen.
        Sinä et ole koskaan kirjoittanut näillä palstoilla varsinaisesti näkymättömästä maailmasta ja tuosta todellisuudesta. Näkymättömän todellisuuden tiedostamien ja tunnustaminen kuuluu kuitenkin ehdottomasti Pyhästä Hengestä uudestisyntyneen kristityn maailmankuvaan.

        Mainittakoon, että olen kyllä saanut tästä näkymättömästä maailmasta hyvin tyhjentävää ja äärimmäisen pikkutarkkaa opetusta tunnetulta helluntaisaarnaajalta Olavi Kokkoselta yhden kevään kestävässä raamattuseminaarissa.
        Lisäksi olen saanut sitä eräältä toiselta tunnetulta julistajalta Suomessa, nimeä en nyt tässä halua kuitenkaan mainita, koska pilkkaajia on tällä palstalla paljon.

        Mutta minua kiinnostaa nyt sinun opetuksesi, ja se miten sinä ymmärrät nämä alueet, ja selität ja perustelet ne johdonmukaisesti Raamatulla.

        Oletko vielä tutkinut Raamatusta näitä asioita? Jos et, niin voisitko ehkä ajatella tätä asiaa mielessäsi?

        Siunausta sinulle.


      • to..
        jaikal kirjoitti:

        johon uskot ei ole Jumala, sinulla ei ole pelastusta. Olet silloin vielä synneissäsi.
        Tämä yksinkertaisesti siitä syystä että vain Jumala voi ihmisen pelastaa.
        Nämä on luettavissa Jes 43:11 ja Joh 8:24 jakeista.

        Jos siis Jeesus, jonka olet ottanut vastan, on Jumala Kaikkivaltias lihassa, (Ilm 1:8)sinulla on sekä Isä että Poika (1 Joh 5:12, 2:23-24). Sinulla on silloin Jumala. Ilman Raamatun ilmoittamaa Jeesusta sinulla ei ole Jumalaa. Olet silloin ilman toivoa ja ilman Jumalaa maailmassa (Ef 2:12). Huomaatko? Elämä ilman Herraa (Jumalaa) Jeesusta Kristusta on sama asia kuin elämä ilman Jumalaa ja toivoa maailmassa.

        Ei tässä tarvitse teologian tohtoriksi lukea jotta nämä totuudet näkee Raamatusta.
        Riittää yksinkertainen usko Sanaan ja lukutaito.

        että vain Jumala voi pelastaa,vaan sanotaan että vain JHWH voi pelastaa. Lisäämällä jumalien lukumäärää tai tekemällä heistä saman perheen samaa mieltä olevia persoonia ei muuta asiaa.
        Jeesus ei eläessään julistautunut jumalaksi, kehitys joka teki hänestä sellaisen, alkoi myöhemin ja muiden toimesta, mutta ei ollut ristiriidaton kuten jokainen Uutta Testamenttia lukeva voi nähdä.Jos Jeesus itse olisi julistautunut jumalaksi näitä ongelmia ei ensimmäisten kristittyjen piirissä olisi lainkaan ollut . Ei sitäkään pitikö ja miten kristinuskoa levittää nk "pakanoiden" keskuuteen, joka sekin oli monia riitoja aiheuttava ongelma.


      • veli.vapaa
        jaikal kirjoitti:

        johon uskot ei ole Jumala, sinulla ei ole pelastusta. Olet silloin vielä synneissäsi.
        Tämä yksinkertaisesti siitä syystä että vain Jumala voi ihmisen pelastaa.
        Nämä on luettavissa Jes 43:11 ja Joh 8:24 jakeista.

        Jos siis Jeesus, jonka olet ottanut vastan, on Jumala Kaikkivaltias lihassa, (Ilm 1:8)sinulla on sekä Isä että Poika (1 Joh 5:12, 2:23-24). Sinulla on silloin Jumala. Ilman Raamatun ilmoittamaa Jeesusta sinulla ei ole Jumalaa. Olet silloin ilman toivoa ja ilman Jumalaa maailmassa (Ef 2:12). Huomaatko? Elämä ilman Herraa (Jumalaa) Jeesusta Kristusta on sama asia kuin elämä ilman Jumalaa ja toivoa maailmassa.

        Ei tässä tarvitse teologian tohtoriksi lukea jotta nämä totuudet näkee Raamatusta.
        Riittää yksinkertainen usko Sanaan ja lukutaito.

        missään todistuksessaan ilmoittanut olevansa Isä. Jeesus ilmoitti olevan vain yhden Isän ja Jumalan, joten ei niitä muita ole.

        Sinä Jaikal olet eksytetty pahemman kerran. Mutta älä silti sure, koko kirkkokunta ja sen oppeja omaksuneet uskonnolliset järjestöt ovat samalla tavalla eksytetty. Olisko jo sinunkin aika oppia tuntemaan totuus Jumalan Poika ja tehdä parannus levittämistäsi harhoita. Minä toivon todellakin niin, koska muuten menet kadotukseen.


      • veli.vapaa kirjoitti:

        missään todistuksessaan ilmoittanut olevansa Isä. Jeesus ilmoitti olevan vain yhden Isän ja Jumalan, joten ei niitä muita ole.

        Sinä Jaikal olet eksytetty pahemman kerran. Mutta älä silti sure, koko kirkkokunta ja sen oppeja omaksuneet uskonnolliset järjestöt ovat samalla tavalla eksytetty. Olisko jo sinunkin aika oppia tuntemaan totuus Jumalan Poika ja tehdä parannus levittämistäsi harhoita. Minä toivon todellakin niin, koska muuten menet kadotukseen.

        >>>Sinä Jaikal olet eksytetty pahemman kerran. Mutta älä silti sure, koko kirkkokunta ja sen oppeja omaksuneet uskonnolliset järjestöt ovat samalla tavalla eksytetty. ....Minä toivon todellakin niin, koska muuten menet kadotukseen


      • ml213.
        jaikal kirjoitti:

        >>>Sinä Jaikal olet eksytetty pahemman kerran. Mutta älä silti sure, koko kirkkokunta ja sen oppeja omaksuneet uskonnolliset järjestöt ovat samalla tavalla eksytetty. ....Minä toivon todellakin niin, koska muuten menet kadotukseen

        Jos uskotaan, miten Jeesuksen toinen tuleminen on lähellä tai lähempänä kuin kokskaan aiemmin. Raamattu ilmoittaa tästä ajasta mm sen, että löytäneeköhän uskoa/uskollisuutta maan päältä.Jeesus puhui seuraajistaan nimellä piskuinen joukko.
        Siis ei huomattavaa ihmisryhmää yhteiskunnasta tms.

        Tähän todellisuuteen olen törmännyt usein kun huomaan, miten harvassda on ne ihmiset, jotka ymmärtävät uudestisyntymisen ja sen vaikutuksensa arkeensa/mielikuviinsa.Käyttäytymiseensa.

        Juuri Kristuksen seuraajat tunnetaan käyttäytymisen/hedelmien perusteella,- ei siitä miten laajasti he osaavat Raamatun ilmoituksia.Siis todella on uskollisuudesta kysymys,- jota Jeesus Kristus haluaisi löytävän tullessaan hakemaan SEURAKUNTANSA pois eräänä päivänä. (Ymmärrä oikein;seurakuntansa ).

        Tässä valossa ajateltuna toisten nälviminen on mieletöntä!


      • veli.vapaa kirjoitti:

        missään todistuksessaan ilmoittanut olevansa Isä. Jeesus ilmoitti olevan vain yhden Isän ja Jumalan, joten ei niitä muita ole.

        Sinä Jaikal olet eksytetty pahemman kerran. Mutta älä silti sure, koko kirkkokunta ja sen oppeja omaksuneet uskonnolliset järjestöt ovat samalla tavalla eksytetty. Olisko jo sinunkin aika oppia tuntemaan totuus Jumalan Poika ja tehdä parannus levittämistäsi harhoita. Minä toivon todellakin niin, koska muuten menet kadotukseen.

        Jumalan Sanasta ja Pyhästä Hengestä? Jos näin on,
        Kuka on silloin Isäsi? Eikö Sana ja Pyhä Henki? Jumalan Sana on Henki ja Elämä.
        Jeesus ja Isä ovat yhtä (yksi Jumala).

        Jeesus puhutteli opetuslapsia lapsina (Joh 21:5) ja omina lampainaan (10:14, 26-27).
        Miksi Hän puhutteli heitä lapsina? Hehän olivat aikuisia miehiä.

        Jos olet Jumalan lapsi, olet syntynyt

        1. Sanasta. Lue Joh 1:1,12-14 ja 1 Piet 1:23.
        2. Hengestä (Joh 3:5,8).
        3. Jumalasta (Joh 1:13).

        Jos haluat väitellä tästä asiasta, selitä minulle ensin Room 8:9-11.
        1. Jumalan Henki.
        2. Kristuksen Henki
        3. Kristus


      • WeijoLindroos
        jaikal kirjoitti:

        Minun traktaattia saa kuka tahansa käyttää evankelioinnissa.
        Niin kirjallisena kuin suullisenakin todistuksena. Tämä koskee kaikkia kirjoituksiani suomi24 palstalla.
        Pyhällä Hengellä ainoastaan on tekijänoikeudet. Hän saa käyttää traktaattini tekstiä ja muita kirjoituksiani niin kuin Hän tahtoo ja kenen kautta Hän tahtoo niitä jakaa.
        Jos kirjoituksissani koetaan olevan jotakin hyvää on kaikki kunnia annettava yksin Herralle Jeesukselle Kristukselle. Kaikki hyvä anti tulee valkeuksien Isältä....

        2 Kor 2:17
        2 Tim 2:8-10

        Herran siunausta meille kaikille!

        Kiitos jaikal !
        Oikea "uskonsuunta" tässä asiassa, jonka Jeesus opetti omilleen, on todella tämä:
        " Lahjaksi olette saaneet, lahjaksi antakaa." Matt. 10:8. ja 2 Kor 2:17
        .

        Tekijänoikeudet ovat Tekijällä! Aamen.

        Myös tässä linkissä olevaa pelastussanomaa saa kopioida ja levittää:

        http://p1.foorumi.info/ristinvalossa/viewforum.php?f=5&sid=48dcd0387447f0cd23261297275bccf3

        "Herran Jeesuksen Kristuksen armo ja Jumalan rakkaus ja Pyhän Hengen osallisuus olkoon kaikkien teidän kanssanne." 2 Kor. 13:13.

        ___________________

        Ja vielä tämä 2 Kor 2:17


      • ml213. kirjoitti:

        Jos uskotaan, miten Jeesuksen toinen tuleminen on lähellä tai lähempänä kuin kokskaan aiemmin. Raamattu ilmoittaa tästä ajasta mm sen, että löytäneeköhän uskoa/uskollisuutta maan päältä.Jeesus puhui seuraajistaan nimellä piskuinen joukko.
        Siis ei huomattavaa ihmisryhmää yhteiskunnasta tms.

        Tähän todellisuuteen olen törmännyt usein kun huomaan, miten harvassda on ne ihmiset, jotka ymmärtävät uudestisyntymisen ja sen vaikutuksensa arkeensa/mielikuviinsa.Käyttäytymiseensa.

        Juuri Kristuksen seuraajat tunnetaan käyttäytymisen/hedelmien perusteella,- ei siitä miten laajasti he osaavat Raamatun ilmoituksia.Siis todella on uskollisuudesta kysymys,- jota Jeesus Kristus haluaisi löytävän tullessaan hakemaan SEURAKUNTANSA pois eräänä päivänä. (Ymmärrä oikein;seurakuntansa ).

        Tässä valossa ajateltuna toisten nälviminen on mieletöntä!

        >>>Tässä valossa ajateltuna toisten nälviminen on mieletöntä!


      • Merete
        to.. kirjoitti:

        että vain Jumala voi pelastaa,vaan sanotaan että vain JHWH voi pelastaa. Lisäämällä jumalien lukumäärää tai tekemällä heistä saman perheen samaa mieltä olevia persoonia ei muuta asiaa.
        Jeesus ei eläessään julistautunut jumalaksi, kehitys joka teki hänestä sellaisen, alkoi myöhemin ja muiden toimesta, mutta ei ollut ristiriidaton kuten jokainen Uutta Testamenttia lukeva voi nähdä.Jos Jeesus itse olisi julistautunut jumalaksi näitä ongelmia ei ensimmäisten kristittyjen piirissä olisi lainkaan ollut . Ei sitäkään pitikö ja miten kristinuskoa levittää nk "pakanoiden" keskuuteen, joka sekin oli monia riitoja aiheuttava ongelma.

        Jeesus itse sanoo: Joh 5:39 Te tutkitte Kirjoituksia, sillä teillä on mielestänne niissä iankaikkinen elämä ja ne juuri todistavat minusta.
        Joh 5:45-47 ...Sillä jos te Moosesta uskoisitte, niin te uskoisitte minua sillä minusta hän kirjoittanut...

        Joh 5:17-23 Jeesus todistaa itsestään Isän antamalla valtuudella: "että kaikki kunnioittaisivat Poikaa niin kuin he kunnioittavat Isää. Joka ei kunnioita Poikaa, se ei kunnioita Isää joka on hänet lähettänyt."

        Kuinka me siis uskaltaisimme olla kunnioittamatta Jeesusta, Jumalan Poikaa niin kuin kunnioitamme Isää kaikkivaltiaana Jumalana sillä vain Pojan kautta pääsemme Isän luo, emme muutoin!

        Joh 8:23-24: Ja hän sanoi heille: "Te olette alhaalta, minä olen ylhäältä, te olette tästä maailmasta, minä en ole tästä maailmasta. (v.33/38 käännöksestä)
        Siksi sanoin teille, että te kuolette synteihinne. Ellette usko, että minä olen se joka olen,* te kuolette synteihinne." (v. 92 käännöksestä)
        [Tekstin ilmaus "minä olen se joka olen" viittaa Jumalan nimeen "Minä-olen", 2. Moos. 3:14. Ks. myös Joh. 8:28, 13:19.]

        Joh 8:58 Jeesus sanoo: "Ennen kuin Abraham syntyi olen minä ollut. "
        Joh 10:30 "Minä ja Isä olemme yhtä." Se on enemmän kuin samanmielisyys.

        Juutalaiset tahtoivat kivittää hänet sanoen: "koska sinä joka olet ihminen teet itsesi Jumalaksi" Joh.10:33
        Jeesus ei kieltänyt sitä että hän teki itsensä Jumalaksi.
        Jeesus vastasi:" jos hän sanoo jumaliksi niitä joille Jumalan sana tuli - ja Raamattu ei voi raueta tyhjiin-, niin kuinka te sanotte sille jonka Isä on pyhittänyt ja lähettänyt maailmaan "Sinä pilkkaat Jumalaa sen tähden että minä sanoin minä olen Jumalan Poika. "Joh. 10:36
        Joh11:38. "Mutta jos minä niitä teen niin vaikka ette minua uskokaan , uskokaa minun tekojani, että tulisitte tuntemaan ja ymmärtäisitte Isän olevan minussa ja minun olevan Isässä."
        .
        Fariseukset suuttuivat siitä että hän antoi syntejä anteeksi, koska vain Jumalalla on oikeus antaa syntejä anteeksi.

        Jeesus rukoilee ylimmäispapillisessa rukouksessaan: Joh 16:27 ”Minä olen lähtenyt Isästä ja tullut maailmaan”
        Joh17:5 ”Ja nyt Isä kirkasta sinä minut tykönäsi sillä kirkkaudella joka minulla oli sinun tykönäsi ennen kuin maailma olikaan.”
        Joh 17:24 Hän rukoilee että hänen omansa olisivat hänen kanssaan, "että he näkisivät minun kirkkauteni jonka sinä olet minulle antanut koska olet rakastanut minua jo ennen maailman perustamista"..

        Hän myös palasi Isän tykö istuen Jumalan valtaistuimelle Isän oikealle puolelle.

        Mitään kehitysoppia ei tarvitse Raamatusta kehittää.


      • to..
        Merete kirjoitti:

        Jeesus itse sanoo: Joh 5:39 Te tutkitte Kirjoituksia, sillä teillä on mielestänne niissä iankaikkinen elämä ja ne juuri todistavat minusta.
        Joh 5:45-47 ...Sillä jos te Moosesta uskoisitte, niin te uskoisitte minua sillä minusta hän kirjoittanut...

        Joh 5:17-23 Jeesus todistaa itsestään Isän antamalla valtuudella: "että kaikki kunnioittaisivat Poikaa niin kuin he kunnioittavat Isää. Joka ei kunnioita Poikaa, se ei kunnioita Isää joka on hänet lähettänyt."

        Kuinka me siis uskaltaisimme olla kunnioittamatta Jeesusta, Jumalan Poikaa niin kuin kunnioitamme Isää kaikkivaltiaana Jumalana sillä vain Pojan kautta pääsemme Isän luo, emme muutoin!

        Joh 8:23-24: Ja hän sanoi heille: "Te olette alhaalta, minä olen ylhäältä, te olette tästä maailmasta, minä en ole tästä maailmasta. (v.33/38 käännöksestä)
        Siksi sanoin teille, että te kuolette synteihinne. Ellette usko, että minä olen se joka olen,* te kuolette synteihinne." (v. 92 käännöksestä)
        [Tekstin ilmaus "minä olen se joka olen" viittaa Jumalan nimeen "Minä-olen", 2. Moos. 3:14. Ks. myös Joh. 8:28, 13:19.]

        Joh 8:58 Jeesus sanoo: "Ennen kuin Abraham syntyi olen minä ollut. "
        Joh 10:30 "Minä ja Isä olemme yhtä." Se on enemmän kuin samanmielisyys.

        Juutalaiset tahtoivat kivittää hänet sanoen: "koska sinä joka olet ihminen teet itsesi Jumalaksi" Joh.10:33
        Jeesus ei kieltänyt sitä että hän teki itsensä Jumalaksi.
        Jeesus vastasi:" jos hän sanoo jumaliksi niitä joille Jumalan sana tuli - ja Raamattu ei voi raueta tyhjiin-, niin kuinka te sanotte sille jonka Isä on pyhittänyt ja lähettänyt maailmaan "Sinä pilkkaat Jumalaa sen tähden että minä sanoin minä olen Jumalan Poika. "Joh. 10:36
        Joh11:38. "Mutta jos minä niitä teen niin vaikka ette minua uskokaan , uskokaa minun tekojani, että tulisitte tuntemaan ja ymmärtäisitte Isän olevan minussa ja minun olevan Isässä."
        .
        Fariseukset suuttuivat siitä että hän antoi syntejä anteeksi, koska vain Jumalalla on oikeus antaa syntejä anteeksi.

        Jeesus rukoilee ylimmäispapillisessa rukouksessaan: Joh 16:27 ”Minä olen lähtenyt Isästä ja tullut maailmaan”
        Joh17:5 ”Ja nyt Isä kirkasta sinä minut tykönäsi sillä kirkkaudella joka minulla oli sinun tykönäsi ennen kuin maailma olikaan.”
        Joh 17:24 Hän rukoilee että hänen omansa olisivat hänen kanssaan, "että he näkisivät minun kirkkauteni jonka sinä olet minulle antanut koska olet rakastanut minua jo ennen maailman perustamista"..

        Hän myös palasi Isän tykö istuen Jumalan valtaistuimelle Isän oikealle puolelle.

        Mitään kehitysoppia ei tarvitse Raamatusta kehittää.

        Jeesus on Jumala ja pelastaja silloin JHWH on valehtelija.Jos näin on, Vanhalla testamentilla ei tietenkään ole mitään arvoa, vaan kristittyjen on silloin syytä pitäytyä pelkästään Uudessa testamentissa.
        "Hän myös palasi Isän tykö istuen Jumalan valtaistuimelle Isän oikealle puolelle." mutta "Näin sanoo JHWH, Israelin kuningas ja sen lunastaja, JHWH Sebaot: -- Minä olen ensimmäinen ja minä olen viimeinen, ei ole muuta Jumalaa kuin minä."


      • jaikal kirjoitti:

        Jumalan Sanasta ja Pyhästä Hengestä? Jos näin on,
        Kuka on silloin Isäsi? Eikö Sana ja Pyhä Henki? Jumalan Sana on Henki ja Elämä.
        Jeesus ja Isä ovat yhtä (yksi Jumala).

        Jeesus puhutteli opetuslapsia lapsina (Joh 21:5) ja omina lampainaan (10:14, 26-27).
        Miksi Hän puhutteli heitä lapsina? Hehän olivat aikuisia miehiä.

        Jos olet Jumalan lapsi, olet syntynyt

        1. Sanasta. Lue Joh 1:1,12-14 ja 1 Piet 1:23.
        2. Hengestä (Joh 3:5,8).
        3. Jumalasta (Joh 1:13).

        Jos haluat väitellä tästä asiasta, selitä minulle ensin Room 8:9-11.
        1. Jumalan Henki.
        2. Kristuksen Henki
        3. Kristus

        yhtä olevan Isässä ja pojassa: "että hekin meissä olisivat", (Joh. 17:21-23)! Olemmeko siis, sinä, jaikal, ja minä myös YKSI JUMALA tällä periaatteella, kun sanoit: "Jeesus ja Isä ovat yhtä (yksi Jumala)."?

        Jumala on YKSI, joka on "kaikki kaikissa", mutta sana "yhtä" on partitiivi eli osanto, joka ei ole koko JUMALA, vaan on joku osa Jumalaa!


      • Merete
        to.. kirjoitti:

        Jeesus on Jumala ja pelastaja silloin JHWH on valehtelija.Jos näin on, Vanhalla testamentilla ei tietenkään ole mitään arvoa, vaan kristittyjen on silloin syytä pitäytyä pelkästään Uudessa testamentissa.
        "Hän myös palasi Isän tykö istuen Jumalan valtaistuimelle Isän oikealle puolelle." mutta "Näin sanoo JHWH, Israelin kuningas ja sen lunastaja, JHWH Sebaot: -- Minä olen ensimmäinen ja minä olen viimeinen, ei ole muuta Jumalaa kuin minä."

        Jumala on totuus ja koko Raamattu ilmoittaa Hänestä. Koko pyhä Raamattu on kokonaisuus jota on sellaisena luettava. Ilman VT:a emme ymmärrä UT:a.

        Ilmestyskirjassa Johannekselle ilmestyvä Ihmisen Pojan muotoinen puhuu: 1:17. .. "Älä pelkää! Minä olen ensimmäinen ja viimeinen. Ja minä elän ja minä olin kuollut ja katso minä elän aina ja iankaikkisesti ja minulla on kuoleman ja tuonelan avaimet."

        Niin kuin Isä puhuu, niin myös Poika puhuu, koska Hän on Jumalan Sana ja hän sanoo: Minä olen tie, totuus ja elämä.
        Hän toi meille Isän Sanan elävänä, itsensä. Hän on tie Isän luo. Sanan kautta me ainoastaan ymmärrämme ja tunnemme Isän.

        Jos uskot JHWH:n sanan, - nimittäin jos sinun JHWH:si on sama Raamatussa ilmoitettu Israelin Jumala johon me uskomme - , silloin uskot Jeesuksen sanat. Älä ikinä häpäise Häntä valehtelijaksi. Olet silloin noussut Jumalaa itseään vastaan, et meitä ihmisiä.


      • to..
        Merete kirjoitti:

        Jumala on totuus ja koko Raamattu ilmoittaa Hänestä. Koko pyhä Raamattu on kokonaisuus jota on sellaisena luettava. Ilman VT:a emme ymmärrä UT:a.

        Ilmestyskirjassa Johannekselle ilmestyvä Ihmisen Pojan muotoinen puhuu: 1:17. .. "Älä pelkää! Minä olen ensimmäinen ja viimeinen. Ja minä elän ja minä olin kuollut ja katso minä elän aina ja iankaikkisesti ja minulla on kuoleman ja tuonelan avaimet."

        Niin kuin Isä puhuu, niin myös Poika puhuu, koska Hän on Jumalan Sana ja hän sanoo: Minä olen tie, totuus ja elämä.
        Hän toi meille Isän Sanan elävänä, itsensä. Hän on tie Isän luo. Sanan kautta me ainoastaan ymmärrämme ja tunnemme Isän.

        Jos uskot JHWH:n sanan, - nimittäin jos sinun JHWH:si on sama Raamatussa ilmoitettu Israelin Jumala johon me uskomme - , silloin uskot Jeesuksen sanat. Älä ikinä häpäise Häntä valehtelijaksi. Olet silloin noussut Jumalaa itseään vastaan, et meitä ihmisiä.

        ja jos se sinusta on valhetta, älä minua syytä.


      • Merete
        to.. kirjoitti:

        ja jos se sinusta on valhetta, älä minua syytä.

        "Jos Jeesus on Jumala ja pelastaja silloin JHWH on valehtelija."
        Tämä ei ole VT:n tekstiä ja tästä oli nyt kyse.

        Väität myös: "Jos näin on, Vanhalla testamentilla ei tietenkään ole mitään arvoa, vaan kristittyjen on silloin syytä pitäytyä pelkästään Uudessa testamentissa."

        Näistä väitteistä sinua syytän.

        Raamatun sana ei minun mielestäni ole valhetta, juurihan kirjoitin että Jumalan Sana on totuus! Älä sinä ikinä valehtele minusta sellaista!


      • ml213.
        jaikal kirjoitti:

        >>>Tässä valossa ajateltuna toisten nälviminen on mieletöntä!

        Pohdit Jaikal näin.

        "Jos sinun Jeesus .johon uskot ei ole Jumala, sinulla ei ole pelastusta".

        Mutta, edellisessä viestissäsi kevennät/kumoat aiempaa käsitystäsi pelastuksestasi;

        "Pelastuksen ehto ei ole se miten hyvin ymmärtää Jeesuksen jumaluuden".


        Toisaalta edelleen ihmettelen, miksi tänä aikana pelastukseen ei riitä, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika, jolle Jumala on antanut vallan ja Poika tekee Isänsä tahtoa.Tätähän Jeesus opetti ja kehoitti seuraajiensa olemaan kuuliainen Isälleen,- kuten hän esimerkillisesti teki.

        Ihmistebn todella tulisi olla varovaisia todistuksiensa antamisessa.Itse pidän täysin kohtuuttomana todistusta, jonka lausit taannoin; "Jos sinun Jeesus, johon uskot, ei ole Jumala, sinulla ei ole pelastusta". Siis ihminen ei olisi pelastunut, jos uskoo Jumalan Poikaan ja erikoisesti miten hän on välimies ja tie Jumalan luo.


      • veli.vapaa
        ml213. kirjoitti:

        Pohdit Jaikal näin.

        "Jos sinun Jeesus .johon uskot ei ole Jumala, sinulla ei ole pelastusta".

        Mutta, edellisessä viestissäsi kevennät/kumoat aiempaa käsitystäsi pelastuksestasi;

        "Pelastuksen ehto ei ole se miten hyvin ymmärtää Jeesuksen jumaluuden".


        Toisaalta edelleen ihmettelen, miksi tänä aikana pelastukseen ei riitä, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika, jolle Jumala on antanut vallan ja Poika tekee Isänsä tahtoa.Tätähän Jeesus opetti ja kehoitti seuraajiensa olemaan kuuliainen Isälleen,- kuten hän esimerkillisesti teki.

        Ihmistebn todella tulisi olla varovaisia todistuksiensa antamisessa.Itse pidän täysin kohtuuttomana todistusta, jonka lausit taannoin; "Jos sinun Jeesus, johon uskot, ei ole Jumala, sinulla ei ole pelastusta". Siis ihminen ei olisi pelastunut, jos uskoo Jumalan Poikaan ja erikoisesti miten hän on välimies ja tie Jumalan luo.

        jättää omaan arvoonsa sellaiset väitteet, jotka eivät ole lähtöisin Jeesuksen suusta. Hän sanoi näin, ja tämä on totuus. Minä uskon pelastuvani juuri tällä todistuksella.

        Joh. 5:24
        Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt kuolemasta elämään.

        Ei Jeesus sano tässä, että uskokaa minun olevan jumala niin vasta sitten pelastutte.


      • eräs uskova
        jaikal kirjoitti:

        >>>Tässä valossa ajateltuna toisten nälviminen on mieletöntä!

        vilpitön kirjoitus ja selvitys siitä,miten hän ajattelee
        ja kirjoitus on mielestäni aiheellista lukea jokaisen
        joka ei aiemmin ole tätä lukenut ja epäröi hänen
        uskonsa ja kirjoitustensa vilpittömyyttä.


      • eräs uskova
        eräs uskova kirjoitti:

        vilpitön kirjoitus ja selvitys siitä,miten hän ajattelee
        ja kirjoitus on mielestäni aiheellista lukea jokaisen
        joka ei aiemmin ole tätä lukenut ja epäröi hänen
        uskonsa ja kirjoitustensa vilpittömyyttä.

        alemmas,mutta sen oli tarkoitus olla tuossa
        Jaikalin vastauksen(ml213:lle)perässä


    • mutta kuinka on

      oikeastaan asian kanssa? Alla pari kysymystä, jotka paljastavat sinun uskosi raamatullisuuden.

      Kuinka on mahdollista, että Jeesus voi syntiset lunastaa?
      Mistä ihminen lunastetaan ja mihin?

      On näitä kysymyksiä muitakin mutta vastaahan nyt ensin näihin kahteen (jos osaat) - mutta anna oikea (siis raamatullinen) vastaus, sellainen joka kestää Jumalan Sanan läpivalaisun. Sillä minä tulen tutkimaan vastauksesi Sanan valossa.

      Huomaa.
      Sinun ei luonnollisesti tarvitse vastata, jos et halua.

      • WeijoLindroos

        Esitettyihin kysymyksiin vastataan täten:

        Kysymykset:
        "Kuinka on mahdollista, että Jeesus voi syntiset lunastaa?
        Mistä ihminen lunastetaan ja mihin?"

        Vastauksia:
        "Ihmisen Pojalla on valta maan päällä antaa syntejä anteeksi." Markus 2:10.

        "Kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla.." Room. 3:23.
        Koska kaikki ovat syntisiä, on kaikkien saatava armahdus synneistään. Syntisethän eivät voi päästä taivaaseen. Sinne pääsevät vain armahdetut.
        Syntisten pitää siis päästä pois synnin tilastaan. Ihminen siis lunastetaan pois syntitilastaan, ja hänet lunastetaan armon tilaan. Siinä vastaus. Lunastaja on Jeesus kristus, jumalamn Poika, joka vuodatti verensä ja kuoli ristillä ihmiskunnan syntien edestä.
        Roomal. 5. luvussa on lisäksi selitystä siitä, miten Aadamin lankeemuksen kautta kaikki hänestä polveutuvat ihmiset (koko ihmiskunta) joutuivat synnin tilaan. Synti, joka alkoi lihasta, pitää myös sovittaa lihassa. Sen tähden Jeesus tuli lihan ruumiiseen, otti päällensä sinulle kuuluvan rangaistuksen. Hänen verensä puhdistaa kaikesta synnistä jokaisen, joka ottaa vastaan tämän armon.
        Otatko sinä vastaan ylösnousseen Jeesuksen Kristuksen syntiesi sovittajaksi ja elämäsi Herraksi?

        Tässä lisää armon sanomaa:
        http://www.Jeesus-on-Herra.com

        !
        !
        !

        !
        !
        !
        !


      • Kiitos Weijo että sinä vaivauduit vastaamaan. Minä en olisi vastannut.

        Sitten sinulle joka pyysit minulta vastausta kysymyksiisi joihin Weijo jo hyvin vastasikin. Jos haluat minun vastaavan kysymyksiisi, esitä ne asiallisesti ilman halveksivaa tyyliä.

        Kirjoitit:

        >>>On näitä kysymyksiä muitakin mutta vastaahan nyt ensin näihin kahteen (jos osaat) - mutta anna oikea (siis raamatullinen) vastaus, sellainen joka kestää Jumalan Sanan läpivalaisun. Sillä minä tulen tutkimaan vastauksesi Sanan valossa.


      • Jeesus toimii!

    • Olelmassa olo

      Mitä on
      Kristus-tietoisuus?
      Kristus-tietoisuus ei ole sidoksissa mihinkään uskontoon. Tunnetun ja arvostetun Dr. Joshua D. Stonen ja monen muun lähteen mukaan Kristus (Christ) viittaa Jumalan Pyhän Kolminaisuuden toiseen aspektiin: Jumala, Kristus ja Pyhä Henki.
      Nimi ”Kristus” on universaali eikä siis ole sidoksissa kristinuskoon. Tämän universumimme ehdottomana ylimpänä Hallitsijana toimii Kristus (Universal Christ). Hän toimii hallintojärjestelmässä ylemmillä henkisillä tasoilla ja myös täällä maan päällä, erityisen voimakkaasti tänä meidän aikanamme Mestari Jeesuksen kautta.
      Jeesuksesta tuli Kristus Maan päällä 2000 vuotta sitten. Urantia-kirjan mukaan Kristus inkarnoitui Jeesuksena suorittaakseen sellaisen työn, mikä ei olisi ollut kenellekään muulle henkiselle olennolle mahdollista.
      Planetaarinen Kristus Lord Maitreya työskenteli Jeesuksen kautta hänen kolmena viimeisenä elinvuotenaan, joita kuvataan Jeesuksen toimimisena Pyhän Hengen täyttämänä ja Pyhän Hengen voimalla.
      Stonen mukaan myös Buddhasta, Mohammedista, Krishnasta ja Mooseksesta tuli Kristus-tietoisia, ja he ankkuroivat Kristus-tietoisuuden Maahan.
      Kristuksen Valon Säde on Kahdestoista Säde, Kristus-tietoisuuden kultaisen valkoinen pyyteettömän rakkauden säde. Se on korkein Säde ja kaikkien Säteiden yhdistelmä. Tämä Säde ankkuroi Kristus-tietoisuuden maan päälle. On hyvä kutsua tätä energiaa meditoidessasi lisäämään Valon ja Rakkauden määrää soluissasi.
      Pyhä Kolminaisuus
      ja Säteet
      Pyhä Kolminaisuus liittyy Kolmoisliekkiin sydämessäsi. Tämä Kolmoisliekki on myös yhteydessä kolmeen ensimmäiseen Säteeseen, Jumalan ominaisuuksiin. Kolme pääsädettä ovat Voiman, Rakkauden ja Viisauden/ Aktiivisen Älykkyyden Säteet, jotka siis viittaavat Jumalaan, Kristukseen ja Pyhään Henkeen.
      Henkinen kehitys on oman henkilökohtaisen Voiman kehittämistä ja astumista omaan Mestaruuteen ja luopuminen uhrina olemisesta. Siihen liittyy kaikkien elämän aspektien mestaruus, niin ajatusten, tunteiden, energian, fyysisen kehon, kuin tapojen, ruokatottumusten yms. mestaruus.
      Dr. Joshua Stonen kanavoimana, Lord Maitreyan, planeettamme korkeimman Hallitsijan, Planetaarisen Kristuksen mukaan ”Jumala = ihminen miinus ego”.
      Tämä tarkoittaa, että kun luovut negatiivisesta egostasi, sinusta tulee Jumalan kaltainen. Negatiivisesta egosta irtipääseminen alkaa oman itsensä ja ajatustensa mestaruudella ja henkilökohtaisella voimalla, Ensimmäisen Säteen avulla.
      Seuraavaksi opitaan käyttämään Ensimmäisen Säteen Voimaa Toisen Säteen pyyteettömän Rakkauden avulla, ja kolmanneksi käyttämään sitä Kolmannen Säteen Viisaudella ja Aktiivisella Älykkyydellä.
      On oleellista astua omaan voimaansa ja itsensä hallitsemiseen, sillä pelkästään Rakkauden ja Viisauden avulla ei pääse uhrina olemisen tilasta. Ilman voimaa ei pysty pääsemään irti negatiivisesta egosta, mikä on välttämätöntä korkeammille tietoisuuden tasoille nousemisessa.
      Ylösnousseet Mestarit ovat eri Säteiden johdossa ja he auttavat meitä erityisesti omaan Säteeseensä liittyvissä asioissa.
      Tunnetuimpia
      Ylösnousseita Mestareita
      Tunnetuimpia Ylösnousseita Mestareita ovat mm. Jeesus/Lord Sananda, Lord Maitreya, Buddha, Krishna, Neitsyt Maria, St.Germain, El Morya, Serapis Bey, Kuthumi, Mestari Hilarion, ja Lady Quan Yin.

      • tänne palstalle on tullut?
        Samoja kopioituja viestejä jokaiseen ketjuun??
        Miksi ihmeessä?


      • on kiire,
        jaikal kirjoitti:

        tänne palstalle on tullut?
        Samoja kopioituja viestejä jokaiseen ketjuun??
        Miksi ihmeessä?

        sen todella huomaa, kun kaikenlaiset harhaopit kiihtyvällä vauhdilla lisääntyvät, koettaen saada ihmisiä pois uskosta ja myös, että ihminen ei ottaisi vastaan oikeaa pelastuksen evankeliumia, joka on meidän Herrassamme Kristuksessa Jeesuksessa!
        Voi maailmaa viettelysten tähden, sillä niitten täytyy tulla, mutta voi sitä ihmistä, jonka kautta viettelykset tulevat. Niin, parempi olisi niille, että myl....


    • Jumalan lahjan arvokkuuden? Oletko ymmärtänyt kuinka vakavasta asiasta aloitustekstissä on kysymys? Oletko ymmärtänyt mistä Jeesus pelasti sinut? Oletko ymmärtänyt että sinun ON OTETTAVA VASTAAN PELASTUS JEESUKSESSA jotta pääsisit nauttimaan Herran Jeesuksen hankkimasta pelastuksesta? Tämä ei ole helvetillä pelottelua. Tämä on tarjous ottaa vastaan pelastus Jeesuksessa Kristuksessa. Oletko ymmärtänyt Joh 3:16 kaksi vaihtoehtoa; missä ja miten vietät ikuisuutesi? Sinulla on vain nämä kaksi vaihtoehtoa;

      1. KADOTUS; ikuisesti pois Jumalasta; pois kaikesta siitä mitä Jumala on; rakkaus, rauha, valo, elämä, ilo, vapaus. Et enää koskaan voi nauttia näistä asioista. Olet ikuisesti helvetissä mistä puuttuvat nämä asiat.

      2. IKUINEN ELÄMÄ Jumalan seurassa. Nautit kaikesta siitä mitä Jumala on; rakkaus, rauha, valo, elämä ilo, vapaus. Tämä on ikuista elämää Jumalan seurassa ja todellista ELÄMÄÄ SANAN VARSINAISESSA MERKITYKSESSÄ. Täällä maan päällä elämämme on parhaimmillaankin vain tuskaa ja vaivaa verrattuna siihen elämään mikä meitä pelastettuja odottaa. Älä siis vertaa ikuista elämää tämän ajan olosuhteisiin.

      SIIS, JUMALA KYSYY SINULTA:

      MISSÄ TAHDOT VIETTÄÄ IKUISUUTESI? Sinä päätät sen itse, mutta SINUN TULEE PÄÄTTÄÄ SE NYT.
      Nyt on pelastuksen päivä. Nyt on ovi taivaaseen ja elämään vielä auki.
      Herra Jeesus tahtoo PELASTAA SINUT NYT. Älä siirrä ratkaisuasi huomiseen.
      Huomenna voi olla liian myöhäistä.

      Muista että et voi olla välimaastossa. Et voi suhtautúa välinpitämättömästi ja sanoa että ratkaiset asian myöhemmin. Jos et nyt ota vastaan Jeesusta, olet hyljännyt Hänet ja pelastuksen Hänessä siihen asti kunnes otat Jeesuksen vastaan. Kun kuuntelet tässä alla olevassa lenkissä olevan todistuksen, ymmärrät miksi olen tämän ketjun aloituksen tehnyt ja miksi olen tämänkin viestin kirjoittanut. Huomaa, että Jumala antoi aloitustekstin minulle pelastussanomansa eteenpäin viemistä varten. Jumala antoi sen siksi että sinäkin lukisit sen ja pelastuisit. PELASTUKSEN SANA ON JUMALASTA.
      Jumala antoi pelastussanomansa siksi koska Hän rakastaa sinua ja tahtoo pelastaa sinut.
      Jos hylkäät Jumalan tarjoaman pelastuksen lahjan Herrassa Jeesuksessa, kuuntele mikä sinua silloin odottaa.

      http://video.google.com/videoplay?docid=-6590516484582845025#

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenna teen sen

      Se on nyt päätetty. Pääsen pois tästä epätietosuudesta.
      Ikävä
      78
      3168
    2. Hakkarainen: persut Venäjän ja Pohjois-Korean tiellä

      Hakkarainen entisenä persujen kärkipoliitikkona tietää, mitä puhuu. https://www.is.fi/politiikka/art-2000010422614.html
      Maailman menoa
      200
      1962
    3. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      25
      1821
    4. Fuengirola.fi: Kohuissa rypenyt Jari Sillanpää, 58, harvinaisessa haastattelussa: "Minä haluan..."

      Ex-tangokuningas on kertonut kuulumisiaan Espanjan Aurinkorannikolta. Että ei muuta kuin elämässä etiäpäin, Jari Sillanp
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1518
    5. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      166
      1375
    6. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      88
      1365
    7. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      52
      1089
    8. Mistä vuodesta

      lähtien olet ikävöinyt kaivattuasi?
      Ikävä
      97
      1008
    9. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      834
    10. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      59
      830
    Aihe