AA
A A A
Opastus ja palaute
liity jäseneksi!
 /   /  / Vinkkejä pienelle laihdutukselle ?
1 Vastausta 157 Lukukertaa

Vinkkejä pienelle laihdutukselle ?

Olen 15v tyttö ja haluaisin saada noin 5 kg pois. Olen 158cm pitkä ja painan 55 kg, en ole kuitenkaan ylipainoinen, mutta haluan liiasta rasvasta eroon. Haluaisin myös vähän kiinteytyä. Olisiko siis vinkkejä, miten pääsisin tavoitteeseeni? :) Olen ajatellut alkaa lenkkeillä ja käydä salilla, mutta kuinka usein kannattasi ja liikunnan kannattaisi varmaankin olla aika säännölistä? Entäs mitä minun pitäisi syödä? Kiitos vinkeistä jo etukäteen! :)

jotain

Liikuntaa pikkusen, ja ruokavalio kuntoon. Sillä se läski palaa. Rupea tekeen reippaita kävelylenkkejä tyhjällä vatsalla, eli ennen ateriaa. Kesto joku 20-40min. 1-2 per päivä, esim. aamulla ja illalla. Jos hölkkää teet niin kesto joku 15-30min. Välipäiviä tarpeen mukaan. Jos salitreeniä rupeat tekeen niin 1-3 krt per vko, kesto joku 40-50min. per treeni. Ei salitreeniä 2 kertaa putkeen, väh. yksi välipäivä. Salitreeneissä vastus sitä luokkaa että jaksat tommoset 12-20 toistoa per liikesarja, ei juuri enempää. Lämmittelyä alkajaisiksi joku 5min. esim. kuntopyöräilyä. Venyttely vasta 30min. treenin loputtua.

Syömäpuoli sitten. Ota selvää paljonko kulutat kilokaloreita per päivä. Siitä vähennät tommoset 400-500 kilokaloria että tulee sopiva kalorivaje. Eli esim. jos tarpeesi on 1800kcal per päivä niin syöt sen verran vähemmän että saat 1300-1400kcal päivässä. Näinmuodoin pitäisi tippua painoa about puoli kiloa viikossa, mikä on terve tahti. Kunhan syöt proteiinia tarpeeksi, jottei lihakset pala. Jos syöt liian vähän proteiinia niin kehosi polttaa pian omaa lihasta eikä läskiä. Syö myös luonnollista rasvaa - voita, neitsytkookosöljyä, kylmäpuristettua oliiviöljyä, avokadoa, kylmäpur. manteliöljyä. Hyvää rasvaa myös manteleissa, hasselpähkinöissä, Omega munissa, luomumunissa. Vältä luonnottomat rasvat - margariinit, kevytlevitteet, lämminpuristetut kasviöljyt, sekä kaikki tuotteet missä teollista transrasvaa. Napsi kalorit hiilihydraateista, eikä proteiineista, eikä luonnollisista rasvoista. Vältä nopeat hiilarit kuten valkosokeri, valkojauhotuotteet. Syö proteiinia 1.4-1.7 grammaa jokaista rasvatonta painokiloa kohden per vrk. Sinun kohdalla tarkoittaisi varmaan vähintään joku 65grammaa prodea per vrk, jaettuna usealle aterialle (suosittelen 3-4 ateriaa). Välipaloja vain ja ainoastaan jos aivan akuutti tarve, ja silloin jotain helpost sulavaa, esim. kurkku, tomaatti, hapankaali, omena. Nk. "herkut" minimiin, mieluiten täysin veks, koska ne lihottavat. Syö kunnon ruokaa.

Muista nukkua kunnon yöunet, sillä unen puute altistaa lihomiselle ja heikentää lihaskasvua.

Eli liikuntaa kohtuudella, kunnon yöunet ja lepoa tarpeen mukaan, sekä ravitseva ruoka mutta pienoinen kalorivaje. Sillä pitäisi onnistua.
 /   /  / Vinkkejä pienelle laihdutukselle ?

Keskusteluhaku

Laaja haku

Facebookissa suositeltua