Yksinkertaisesti: Olisiko parempi hommata canonin 450D eikä objektiiviä, vaiko sitten tyytyä halvempaan kameraan; vaikkapa canonin 1000D ja ostaa kunnon objektiivi?
Rahaa on suhteellisen vähän, joten on pakko valita. Ideoita ja hinta- ja kameravertailuja olisi kiva kuulla, jos joku harrastaja jaksaa tietojaan tähän jakaa. :) -> en vielä tiedä kauhean paljon kameroista, eikä ole kiva maksaa enemmän kamerasta vain siksi, että malli on uusi tai merkki mukamas parempi kuin joku halvempi. Joten jos vanhemmat mallit melkein yhtä hyviä kuin uudet, niin mieluummin tosiaan sitten niin! Ja jos tiedätte halvemman merkin, joka on halvempi mutta jolla yhtä hyviä kameroita kuin canonilla niin kertokaa ihmeessä!
Olen nyt eniten tutustunut tuohon canoniin, toinen vaihtoehto on ollut nikon. Muita merkkejä en ole miettinyt kun noihin kahteen merkkiin on kuulemma parhaiten saatavilla lisävarusteita sun muita.
Kallis kamera vai kallis objektiivi?
9
606
Vastaukset
- Canonisti minäkin
Noista kahdesta tuolla logiikalla ilman muuta tonni, jos silloin pystyt ostamaan edes yhden kelvollisen USM-lasin.
- Tapio.L.
Itse ostaisin juuri toisin. Jostakin syystä mulla ainakin on suurempi kynnys ostaa uusi runko kuin saman hintainen objektiivi. Tiedä sitten miksi. Mutta itse ostaisin paremman rungon ja sit jonku suttupaskan tai kittilinssin ja kun rahaa niin päivittämään putkia.
- Canonisti minäkin
Tapio.L. kirjoitti:
Itse ostaisin juuri toisin. Jostakin syystä mulla ainakin on suurempi kynnys ostaa uusi runko kuin saman hintainen objektiivi. Tiedä sitten miksi. Mutta itse ostaisin paremman rungon ja sit jonku suttupaskan tai kittilinssin ja kun rahaa niin päivittämään putkia.
Jos vielä olisi jäljellä halpoja 40D runkoja alta 700€, niin saattaisin kannattaa tuota. Satasen ja tonnin ero on kuitenkin niin pieni, että ostaisin objektiivin. Kuvan laatu paranee enemmän lasitavarassa kuin rungon vaihdossa.
- the canon
Canonisti minäkin kirjoitti:
Jos vielä olisi jäljellä halpoja 40D runkoja alta 700€, niin saattaisin kannattaa tuota. Satasen ja tonnin ero on kuitenkin niin pieni, että ostaisin objektiivin. Kuvan laatu paranee enemmän lasitavarassa kuin rungon vaihdossa.
samaa mieltä minäkin.. rungot vaihtuu koko ajan eikä arvo säily, päinvastoin kuin hyvän putken ja jolla on käyttöä eteenkinpäin... eli sama mikä runko, ja putki niin hyvä kuin varaa on....
- MT01
Multa löytyy puoli vuotta vanha tonninen edullisesti.
- kokenut kettu
Rungot vaihtuu, putket jää. Mieti sitä.
- Punaraitainen
Ehdottomasti parempi objektiivi !!!!!!
Klasit on parempi sijoitus kuin rungot. Samaa hyvää putkea voi käyttää myöhemminkin uusien runkojen kanssa kunhan pysyy merkissä.
Lasit eivät halpene jos ovat hyviä mutta uuttakin runkoa saa parin vuoden päästä lähes puoleen hintaan. Noinhan se on mennyt.- 21
Toivottavasti aloittaja ei silloin 2 vuotta sitten ostanut mitään runkoa, koska nyt sen saa halvemmalla. Tosin noiden kahden rungon hintaerolla ei mitään ihmeellistä objektiiviakaan ostanut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi912671On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole522618Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.712577Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä792478Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu761996Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl471987Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma1401843Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve291412Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista
Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko311395Mitä tapahtui?
Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?181296