Olen aina yksin...

Auttakaa mua!

Elikkäs, olen 15v poika. Aloitan lukion tuossa vuoden päästä ja mulla on ihan helkkarin huono itsetunto.
Mä olen ollut koko yläasteen ajan AINA vapaa-aikanani yksin himassa koneella, tai TV:n ääressä. Mä olen aika hiljaisen puoleinen ja ujo. Mua ei kiusata tai mitään, olen vain sosiaalinen hylkiö.

Ajattelin kysyä, että miten sitten, ku menen lukioon, millä tavalla saisin sieltä niitä OIKEITA kavereita, joiden kanssa olla vapaa-ajalla ja joiden kanssa voi olla oma itsensä. Koulussa en kuitenkaan ole koskaan ollut yksin. Mulla on tapana roikkua sellaisten tyyppien kanssa samassa porukasta, joista en oikeastaan edes pidä. Ne ovat typeriä, ärsyttäviä ja aivan helvetin lapsellisia, mutta mielummin niiden kanssa, kuin yksin käytävillä näyttäen, kuinka heikko oikeasti olen.

Mun mielestä olis ihan hyvä saada hyviäkin muistoja teini-iästä, ennen aikuiseksi tulemista...

Elikkäs, mä ajattelin sinnitellä vielä tämän vuoden niiden ärsyttävien mulkeroiden keskellä(hommaa muuten vaikeuttaa myös se, ettei ne edes tiedä mitä mieltä mä oikeesti niistä olen) ja yksin vapaa-ajalla... MUTTA MITEN JATKOSSA?

Pitääkö mun vaan esittää lukiossa puheliasta ja mennä jutteleen ihan ventovieraille änkyttäen, ääni väristen ja hikoillen... eli siis hermostuneesti?

9

1580

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jejejejje

mä en ainakaan jaksais roikkua sellasten kanssa keistä en yhtään tykkää. mielummin oisin vaikka sitte yksin. aloita jokin uusi harrastus, josta saa väkisinkin kavereita?
      ja kun kerran uuteen kouluun olet menossa, niin ota sinne mennessäsi sellainen asenne että saat kavereita ja sinut hyväksytään. anna siisti ensivaikutelma (ei siis serkun vanhoja verkkareita, digimon paitaa ja likasta tukkaa...u know). bongaa ekana päivänä luokaltasi kivan oloisia ihmisiä ja mene rohkeasti juttelemaan.
      jos et kasvotusten uskalla aloittaa keskusteluja, voit myö yrittää etsiä luokkalaistesi kuvia galleriasta/facebookista tms ja siellä kysyä vaikka :"mitä meille tuli matikast?=)". monelle on helpompi mennä juttelemaan kasvotusten jos on ensiksi puhunut tietokoneen välityksellä ja tutustunut siten vähän.

• Tuntematon potilas

Itse saan kavereita ihan vaan olemalla oma itteni. Oon itsekin sisäänpäin suuntautunut ihminen, vapaa-aika kuluu kotona koneella. Mihinkäs sitä häipyä jos kotona viihtyy.

~16v, lukion syksyllä aloittanut henkilö.

• Kohtalotoveri

Suosittelen että aloitat vaikka jonkun kamppailulaji harrastuksen kuten jujutsun, jonka kautta saat kavereita , lisää itseluottamusta ja myöhemmin ehkä jopa tytöt kiinnostumaan itsestäsi.

• jokuminä

Yleensähän on myös niin,että yläasteella epäsuositut on lukiossa suositumpia.Kun ne pahispojat menee amikseen,lukioon valikoituu ne pojat jotka ei semmosia oo.
        Joo,asenne vaan kohdalleen niin eiköhän sitä ala kavereita löytyä.Muistat aatella,että jokanen siinä vaiheessa ku lukio alkaa,on uuen eessä ja kaikkihan ne tahtoo sopeutua porukkaan ja näin,joten niistä on ihan kiva jos meet juttelemaan.Oot oma ittes ni löytyy se porukka jossa viihdyt itekki.Tsemppiä!

• etkä

vasta lukiossa. Onhan niillä rinnakkaisluokillakin saman ikäisiä nuoria.
      Mikset hankkisi kavereita heti? Myöhemmin kuitenkin kadut, että olit vielä sen yhden vuoden niiden ääliöiden kanssa.

Voit saada uusia kavereita vaikka juttelemalla muille koulun ruokailujonossa ja välkillä. Juttele semmoisille tyypeille, jotka ovat kiinnostuneet samoista asioista kuin sinä. Esim. pelaavat samaa tietokonepeliä kuin sinä.

• pk-91

Täällä yks helsinkiläinen 18vuotias tyttö, joka haluis uusia kavereita. Muutin vasta tänne, eikä oo pahemmin kavereita tarttunu matkaan :(

• fffffffffffuck

Voisinpa minäkin olla edes joskus yksin kotona. Viime yksin olosta on varmaankin 3 kuukautta ja sekin kesti vain muutaman minuutin.

Rasittavaa kun ei voi rauhassa harjoitella soittamista ilman että joku hermostuu. Treenikämppää ei ole eikä tule koska tällä pienessä syrjäisessä kylässä ei sellaisia ole.

• Lukion alottanu 16v

Mulla sama, tosin mua myös kiusattiin yläasteella. Ei kyllä paljoa, mutta tarpeeksi, että sain huonon itsetunnon. Varsinkin kun asun näin pienessä paikkakunnalla, Raumalla, ei täältä paljoakaan ihmisiä löydy =|
      Noh, poikana ja heikkona ei ole helppoa, joten kannattaa yrittää vain nostaa itsetuntoa jne...

• NOwewQ

Missä Sinä Asut?Voidaan tutustua!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kela tukee virallisesti Pride-liikettä

Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k
      Maailman menoa
      128
      4531
    2. Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa

Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k
      Maailman menoa
      74
      3279
    3. Kävisikö tällainen sopimus?

Olisitko valmis juttelemaan jo ensi viikolla kahden kesken?
      Ikävä
      102
      1550
    4. Nyt kerrot mies mitä ajattelet minusta

Ihan suoraan ja suodattamatta.
      Ikävä
      88
      1395
    5. Odotatko vielä vastausta...

Siihen viestiin? 🤔
      Ikävä
      96
      927
    6. Ehkä se on niin

Ettet vaan uskalla lähestyä tämän jälkeen. Ehkä haluaisit. En osaa sanoa.
      Ikävä
      80
      816
    7. Omasp hakenut Fincapia ja Gapconia konkurssiin perjantaina 5.6

Ilkka ei ole vielä ehtinyt uutisoida, mutta Omasp on jättänyt 5.6 konkurssihakemuksen Fincapia ja Gapconia koskien. Ilka
      Seinäjoki
      19
      798
    8. Mitä kirjainta haluaisit

Ra kastella mahdottomasti?
      Ikävä
      42
      720
    9. Tämän palstan naiseksi esittäytyvät

Ovatkin kuulemma oikeasti sukupuoleltaan miehiä. Pitääkö paikkansa?
      Sinkut
      112
      699
    10. Jos oot täällä,laita tunniste.

Muuten en lue!
      Ikävä
      44
      652
    Aihe