Valitsiko Paavali Jeesuksen ja uskonsa? Ei, vaan Jeesus valitsi hänet ja antoi uskon. Aitoa uskoa ei voi ottaa tai valita. Se annetaan lahjana, ja mitä pienempi lapsi sitä aidompi usko.
Itse valittu usko (vanhurskaus) ei ole oikeaa uskoa. Esimerkiksi helluntailaiset valitsevat itse oman uskonsa ja kasteensa, ja se näkyy mm. Matheteksen teksteissä. Lapset eivät ole ateisteja niinkuin hellarit ja ateistit väittävät.
Lapsi ei ole ateisti
25
248
Vastaukset
- vasta on julma
oppi.
Siinä VANHEMMAT RATKAISEVAT LAPSENSA PUOLESTA.
Vanhemmat päättävät, voiko heidän vauvansa pelastua!!! Entä, jos he eivät viekkään vauvaa kasteelle???
Tuo on armottomuutta!
Jeesuksen sanojen mukaan vauvat kelpaavat Hänelle ilman mitään vesirituaalia!- Lukija...
Älä jauha p...aa hölmö!
- alussa oli sana
Lukija... kirjoitti:
Älä jauha p...aa hölmö!
osoitat sanoillasi kristillistä sivistystä.
jauhajia ovat kaltaisesi p......n jauhajat - kirjoitat
alussa oli sana kirjoitti:
osoitat sanoillasi kristillistä sivistystä.
jauhajia ovat kaltaisesi p......n jauhajatSinun idioottimaisiin viesteihisi ei voi muuten vastata. Ajattelisit hieman ensin, ennenkuin kirjoitat mitä sylki suuhun tuo.
- kuis on?
Lukija... kirjoitti:
Älä jauha p...aa hölmö!
Onko vauvakaste pas....aa?
- Lukija...
Ap. t. 26:19
"Tämän vuoksi, kuningas Agrippa, en voinut olla tottelematta taivaallista näkyä." Totta, Paavalilla ei ollut valinnan mahdollisuutta.- vapaaehtoisesti
et tottele taivaallista ohjetta ja anna kastaa itsesi?
Näinhän Paavalikin teki. - Lukija...
vapaaehtoisesti kirjoitti:
et tottele taivaallista ohjetta ja anna kastaa itsesi?
Näinhän Paavalikin teki.Koska minut on jo kastettu kristillisellä kasteella Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Jos ei olisi, menisin heti kasteelle luterilaisessa kirkossa.
- Usko Toivonen
"" Valitsiko Paavali Jeesuksen ja uskonsa? Ei, vaan Jeesus valitsi hänet ja antoi uskon. Aitoa uskoa ei voi ottaa tai valita. Se annetaan lahjana, ja mitä pienempi lapsi sitä aidompi usko. ""
Jos, näin olisi ( mutta kun ei ole ).
Niin olisihan se hienoa, meillä olisi n. 5 miljoonaa elävässä uskossa olevaa Jumalan lasta, Kristuksessa ..
6. Kuka ikinä hänessä pysyy, hän ei tee syntiä; kuka ikinä syntiä tekee, hän ei ole häntä nähnyt eikä häntä tuntenut.
Jotenkin tuo esityksesi ei oikein toimi.
Paavalihan tunnusti olevansa Jeesuksen oma, eikö vaan.- Tuomari Hurmio
Hyvä puoli tässä on se, ettei meidän ihmisten tarvitse tuomita, vaan voimme antaa sen tehtävän Jumalalle, koska Hän ainakin tuomitsee oikeudenmukaisesti. Ja viimeisellä tuomiolla on luvassa yllätyksiä itse kullekin (Matt. 25). Sen perusteella sellainen asia kuin "uskonvarmuus" ei näytä raamatulliselta lainkaan.
Jumalan mielestä voi toimia sellainenkin asia, mikä meidän mielestämme ei näytä toimivan. Tätä kysymystä pohdittiin jo kaksituhatta vuotta sitten Roomalaiskirjeessä. Miksi Jumala antoi Paavalille sellaisen ilmestyksen? Miksi ei muille juutalaisille?
Kyllä. Jeesus valitsee uskovat. Veljeni oli itse valittu uskova mutta sai juuri vähän aikaa sitten todellisen uskonsa Jeesukselta. Täytyy kuitenkin muistaa, että uskoon tuleminenkin on kiinni ihmisestä. Jos ihminen ei sitä halua, hän tuskin tulee uskoon.
Ja mitä nyt tuohon yhteen viestiin luterilaisuudesta voi sanoa.. kaste ei pelkästään yksin pelasta ketään. Sittenhän olisi sama kun menisit ottamaan kasteen ja ryhtyisit saatananpalvojaksi heti seuraavana päivänä - olethan pelastunut. Pelastua voi ainoastaan Jeesuksen kautta ja elävän uskon kautta, jossa usko näkyy myös tekoina sillä usko ilman tekoja on kuollut.- mathetes
Kirjoitit:
>>Itse valittu usko (vanhurskaus) ei ole oikeaa uskoa.>Esimerkiksi helluntailaiset valitsevat itse oman uskonsa ja kasteensa, ja se näkyy mm. Matheteksen teksteissä. Lapset eivät ole ateisteja niinkuin hellarit ja ateistit väittävät.- Tuomari Hurmio
Viljelet sanoja "täytyy ottaa", "on otettava", eli tuot ihmisen omaa pelastussanomaa voimakkaasti esille. Minä olen sitä mieltä ettei tällaista valintaa tapahdu ollenkaan kun Jeesus kohtaa ihmisen. Paavalikaan ei voinut olla noudattamatta taivaallista näkyä. Minusta pelastus ja usko ovat sataprosenttisesti Jumalan työtä. Olen huomannut että Jumalan armo eli rakkaus kyllä kelpaa, jos sitä vain on tarjolla. Sitähän ihmiset kaikkialla eniten kaipaavat.
Raamatun sanaa voidaan käyttää myös monenlaisen magian välineenä, mutta silloin se ei synnytä aitoa uskoa Jeesukseen, ja näin tapahtuu kun tekstiä luetaan epärehellisesti valikoiden ja rakkaudettomasti. Ihminen voi silloin kyllä tulla uskoon, mutta ei kristinuskoon.
Minusta helluntailainen ratkaisuriitti on magiaa. Siinä ihminen ajattelee että tämä hänen ratkaisunsa muka pelastaisi hänet ja tekisi hänestä uudestisyntyneen uskovan. Sillä tehdään vain tekohurskaita tyyppejä jotka toitottavat omaa ratkaisuaan kun pitäisi kertoa Jumalan rakkaudesta sanoin ja teoin.
Syy, miksi armo ei näytä kelpaavan, on meissä kristityissä. Näkyykö meissä Jeesuksen rakkaus? Harvemmin. - ratkaisumagiaa!
Tuomari Hurmio kirjoitti:
Viljelet sanoja "täytyy ottaa", "on otettava", eli tuot ihmisen omaa pelastussanomaa voimakkaasti esille. Minä olen sitä mieltä ettei tällaista valintaa tapahdu ollenkaan kun Jeesus kohtaa ihmisen. Paavalikaan ei voinut olla noudattamatta taivaallista näkyä. Minusta pelastus ja usko ovat sataprosenttisesti Jumalan työtä. Olen huomannut että Jumalan armo eli rakkaus kyllä kelpaa, jos sitä vain on tarjolla. Sitähän ihmiset kaikkialla eniten kaipaavat.
Raamatun sanaa voidaan käyttää myös monenlaisen magian välineenä, mutta silloin se ei synnytä aitoa uskoa Jeesukseen, ja näin tapahtuu kun tekstiä luetaan epärehellisesti valikoiden ja rakkaudettomasti. Ihminen voi silloin kyllä tulla uskoon, mutta ei kristinuskoon.
Minusta helluntailainen ratkaisuriitti on magiaa. Siinä ihminen ajattelee että tämä hänen ratkaisunsa muka pelastaisi hänet ja tekisi hänestä uudestisyntyneen uskovan. Sillä tehdään vain tekohurskaita tyyppejä jotka toitottavat omaa ratkaisuaan kun pitäisi kertoa Jumalan rakkaudesta sanoin ja teoin.
Syy, miksi armo ei näytä kelpaavan, on meissä kristityissä. Näkyykö meissä Jeesuksen rakkaus? Harvemmin.Siinä vanhemmat, kummit ja pappi ratkaisevat vauvan kohtalon, ja määräävät Jumalaa:
Esim. Lauantaina, klo 15,00 Jumalan on otettava tämä vauva lapsekseen!!!!
Siinä ihmiset yrittävät pelastaa pientä, viatonta vauvaa, ja kokemus on osoittanut, että siinä
ei todella synny aitoa uskoa Jeesukseen.
Siinä tehdään vain nimikristittyjä, joissa ei näy Kristuksen rakkaus, kuten Tuomari Hurmion
kirjoitus osoittaa.
Sehan on armottomuutta. Vauvan kohtalon määräävät ulkopuoliset ihmiset! - Tuomari Hurmio
ratkaisumagiaa! kirjoitti:
Siinä vanhemmat, kummit ja pappi ratkaisevat vauvan kohtalon, ja määräävät Jumalaa:
Esim. Lauantaina, klo 15,00 Jumalan on otettava tämä vauva lapsekseen!!!!
Siinä ihmiset yrittävät pelastaa pientä, viatonta vauvaa, ja kokemus on osoittanut, että siinä
ei todella synny aitoa uskoa Jeesukseen.
Siinä tehdään vain nimikristittyjä, joissa ei näy Kristuksen rakkaus, kuten Tuomari Hurmion
kirjoitus osoittaa.
Sehan on armottomuutta. Vauvan kohtalon määräävät ulkopuoliset ihmiset!Sinulla on tosi maaginen käsitys kristinuskosta. Oletko käynyt rippikouluakaan? Tuskin.
Kristilisessä kasteessa (myös vauvakasteessa) vanhemmat, kummit ja pappi, eivätkä ketkään muutkaan ratkaise vauvan kohtaloa. Sen ratkaisun tekee Jumala sataprosenttisesti yksin vauvan ja myös aikuisten kohdalla. Kastettuja, myös uudestikastettuja, on varmasti paljon helvetissä, ainakin, jos uskomme Jeesuksen kuvaukseen viimeisestä tuomiosta.
Jeesus on uskolla vastaanotettavissa sanassaan, sakramenteissa (kaste, ehtoollinen) ja ennen kaikkea siinä lähimmäisessä jota me autamme tai jätämme auttamatta. Nimikristitty olen toki minäkin. Olenhan kastettu Jeesuksen nimeen, mutta teot lopulta näyttävät mitenkä käy. - näin on
Sinulla on tosi maaginen käsitys kristinuskosta. Oletko käynyt rippikouluakaan? Tuskin.
Kristilisessä kasteessa (myös vauvakasteessa) vanhemmat, kummit ja pappi, eivätkä ketkään muutkaan ratkaise vauvan kohtaloa. Sen ratkaisun tekee Jumala sataprosenttisesti yksin vauvan ja myös aikuisten kohdalla. Kastettuja, myös uudestikastettuja, on varmasti paljon helvetissä, ainakin, jos uskomme Jeesuksen kuvaukseen viimeisestä tuomiosta.
Jeesus on uskolla vastaanotettavissa sanassaan, sakramenteissa (kaste, ehtoollinen) ja ennen kaikkea siinä lähimmäisessä jota me autamme tai jätämme auttamatta. Nimikristitty olen toki minäkin. Olenhan kastettu Jeesuksen nimeen, mutta teot lopulta näyttävät mitenkä käy.Missä kohtaa Raamatussa puhutaan rippikoulusta? Vauvakaste on vesimagiaa!
Vanhemmat, pappi tai kummit eivät missään vaiheessa edes kysy Jumaln mielipidettä
asiassa, VAAN RATKAISEVAT ITSE VAUVAN KASTEHETKEN!!!!!!
Jumala on tehnyt ratkausnsa silloin, kun Hän lähetti Poikansa maailmaan:
"Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään,
joka Häneen uskoo, hukkuisi, vaan saisi iankaikkisen elämän."
Sanotaanko sinun raamatussasi:
"ettei yksikään, joka kastetaan hukkuisi...."????? - mathetes
Syy, miksi armo ei näytä kelpaavan, on meissä kristityissä. Näkyykö meissä Jeesuksen rakkaus? Harvemmin.Kirjoitit:
>>Viljelet sanoja "täytyy ottaa", "on otettava", eli tuot ihmisen omaa pelastussanomaa voimakkaasti esille.>Minusta helluntailainen ratkaisuriitti on magiaa. - Tuomari Hurmio
mathetes kirjoitti:
Kirjoitit:
>>Viljelet sanoja "täytyy ottaa", "on otettava", eli tuot ihmisen omaa pelastussanomaa voimakkaasti esille.>Minusta helluntailainen ratkaisuriitti on magiaa.Sekoat jo sanoissasikin. Välillä otat uskoa vastaan ja välillä taas otat Jeesusta vastaan, etkä osaa päättää mitä sinä siellä hellareissa oikein vastaanotat.
Jeesuksen vastaanottaminen tarkoittaa uskomista Häneen (Joh. 1:12) mutta ei Jeesus ollut hellareissa kun kävin siellä. Siellä oli vain älämölöä.
- TTE
Oletko lukenut kaikki Paavalin tekstit?
Paavalihan itse OMALLA SANALLA tunnustaa herrakseen saatanan ja tuskissaan ei edes rukoile Jumalalta tai Jeesukselta apua vaan herraltaa helvetin enkeleiden seurassa ollessaan.
Sen lisäksi sinun tulee varmaan lukea Pietarin kirjeet. Pietari kertoo myös totuutta Paavalin suhteen joten kannattaa luottaa raamattua lukiessaan vain ja ainoastaan Jumalan ja Jeesuksen Omaan Sanaan.
2 Korinttolaiskirje 12:
7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
8 Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta. - ....
joten hän on ateisti, kunnes hänet sitten joku uskontoon indoktrinoi.
- Tuomari Hurmio
Psykologisesti pieni lapsi pitää häntä hoitavaa vanhempaa jumalana. Lapsi on kaikessa riippuvainen vanhemmistaan. Hän on kokonaisvaltaisesti avun tarpeessa koska ei selviä yksin. Lapsi siis luottaa persoonalliseen jumalaan. Minusta pienestä lapsesta voisi käyttää nimitystä teisti. Kasvaessaan, ymmärryksen ja todellisuustajun kehittyessä hän etenee kohti ateismia. Lapsi on enemmän teisti kuin ateisti.
- RatioPatio
Sinulla taitaa olla oma kummallinen tulkintasi/määritelmäsi sanalle teisti.
- Vauvat tarvii
huolenpitoa eikä kastetta. Syliä ja seurustelua ja ruokaa ja kuivaa päälle.
- toinen Hega
>Valitsiko Paavali Jeesuksen ja uskonsa? Ei, vaan Jeesus valitsi hänet ja antoi uskon. Aitoa uskoa ei voi ottaa tai valita. Se annetaan lahjana, ja mitä pienempi lapsi sitä aidompi usko.
Itse valittu usko (vanhurskaus) ei ole oikeaa uskoa. Esimerkiksi helluntailaiset valitsevat itse oman uskonsa ja kasteensa, ja se näkyy mm. Matheteksen teksteissä. Lapset eivät ole ateisteja niinkuin hellarit ja ateistit väittävät.>
Vain lapsikastajat ovat oikeutettuja valitsemaan kelle usko annetaan vauvana?
Esimerkki: vain osa afrikkalaisista tehdään lapsikastajien toimesta uskovaiseksi kasteella?
Onko kyseesä Jumalan valinta, vai luterilaisen papin valinta?
Miten joku toinen voi valita toisen puolesta uskoako vai ei?
Helluntailaiset, tai kukaan muukaan eivät valitse itse uskoaan, koska Jumala ilmaisee jokaiselle ihmiselle olemassaolonsa tekojensa ja sanansa kautta. Ihmisen valinta rajoittuu ainostaan siihen, haluaako hän ottaa Jumalan sanan vastaan, ja tehdä parannuksen syntielämästään (Apt 2:41).
Vesikaste on Jumalan vanhurskauden tunnustamista ja oman lihan kieltämistä (Luuk 7:29 ).
Jos ihminen kääntyy sydämestään Jumala voi antaa Henkikasteen lahjaksi, eli Jeesus muuttaa ihmisen sydämeen asumaan (2. Kor 3:16-18).
Ihminen syntyy uudesti (Joh 3:7 , Hes. 36:26 , Hes. 36:27, Mark. 16:16 , Ef. 5:26 ).
Joskus ihminen voi saada Pyhän Hengen ilman parannuksen kastettakin, sillä Jumala tuuli puhaltaa mihin tahtoo, mutta täytyyhän heidänkin saada kasteessa puhdas omatunto, ennenkuin he voivat aloittaa vaelluksensa uudestisyntyneenä (Apt 10:42-48, 1.Piet 3:21 ) .
Pelkkä usko ei tee ihmisestä uudestisyntynyttä, vaan siihen tarvitaan Jumalan Pyhä Henki.
Itse uskoin Jumalaan lähes kolmekymmentä vuotta kuuluen luterilaiseen kirkoon, mutta mitä se minua hyödytti kun en ollut uudestisyntynyt? Eihän usko ilman tekoja hyödytä (Jaakobin kirje 2 luku). Jos näkee Jeesuksen ja uskoo , mutta ei lähde seuraamaan hänen tietään, niin eikös silloin pysy ainoastaan paikallaan?
Sain kokea uudestisyntymän vasta kun halusin tehdä parannuksen elämästäni koko sydämestäni ja huusin Jumalaa avukseni pelastamaan minut..
Vasta vesikasteessa koin saaneeni uuden puhtaan ja viattoman sydämen - aivan kuten lapsena. Sain uuden mahdollisuuden - olin uudestisyntynyt! (1,Piet 3:21)
Moni kuitenkin unohtaa että pelkkä uudestisyntymä ei pelasta, jos ei halua säilyttää omatuntoaan puhtaana:
1. Tim.
1:18 Tämän käskyn minä annan sinun toimitettavaksesi, poikani Timoteus, aikaisempien, sinusta lausuttujen ennustusten mukaisesti, että niiden nojalla taistelisit jalon taistelun,
1:19 säilyttäen uskon ja hyvän omantunnon, jonka eräät ovat hyljänneet ja uskossaan haaksirikkoon joutuneet.
1:20 Niitä ovat Hymeneus ja Aleksander, jotka minä olen antanut saatanan haltuun, kuritettaviksi, etteivät enää pilkkaisi. - Järjetöntä
Lapsen tai aikuisen iällä ei ole merkitystä uskon määrään.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve442931Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi922793On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole612666Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.712611Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä952571Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu1032147Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl512031Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma1421890Joskus tulee niin
Yksinäinen olo. Ei ole tarpeeksi ihmisiä elämässä, jotka tuntuisivat välitttävän aidosti. Jos mä ny saisin sairaskohtauk611772Mitä tapahtui?
Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?201648