legginsit housuina !!??

haluaisin tietää

Olen tässä ajatellu, että onko pelkät paksut legginssit hyvät '' housut '' jalassa ? itse aina välillä pidän paksuja leggareita ja siellä vielä alla ns. tiukkoja sukkahousuja jolloin vartalo muotoutuu housuihin paremmin jolloin pepun muoto ei tule niin näkyvästi esille. Olen nyt lukenu erilaisii keskusteluja ja melkee kaikki on et EI MISSÄÄÄÄN NIMESSÄ saa käyttää pelkkii leggareit sillee vaikka lyhyen paidan kanssa :o mun mielest se on ihan ok näkönen, mut mitä mieltä te ootte. onko se hot vai not? (:

80

8897

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • käyttää

      Näyttää siltä että aika suuri osa nuoria käyttää leggingsejä likimain tuolla tavoin. Sen verran taitaa kuitenkin olla eräänlaista häveliäisyyttä että leggareiden kanssa pidetään tunikoita jotka juuri ja juuri peittää etupuolelta ne kriittiset paikat. Joskus olen kyllä käyttänyt tuota sukkahousut-leggarit yhdistelmää housujen sijaan (leggarit paksummat, ei sukkahousumateriaalia). Viimeksi neulostunikan leikkaus paljasti etupuolen tavanomaista ylemmäs ja eräskin viiskymppinen rouva tokaisi että olin raflaavasti pukeutunut. Kuitenkin leggarit eivät ole sen kummemmat paljastavuudeltaan kuin tiukat farkut. Käytän esimerkiksi ns. farkkuleggareita eikä niiden käytöstä ole kukaan vihjaillut raflaavuudesta vaikka niiden kanssa olen käyttänyt lyhyttä puseroa. Muodot näkyvät aivan samoin, kangas on vain hieman paksumpaa.

      • En arvostele ketään

        Mä olen yli 70 kypänen härrä,ja en aina voi sanoa Niiden olevan kovin "raflaava näky",pikemminkin "harkitsematon".Niin en met paheksu nuita...siinä vain menee hyvät ns. hyvät vilahduspaikat hukkaan...hyvät neidit koittakaahan totakin muistaa...heh heh.
        JK.Nyt on aamu ja mustamaa, (mulla tuo pipo on levällään,illan kokouksen jäljiltä)
        JKK.vait kerran ollaan nuorukaisia,ja kyllä muoti tietää "latunsa" ja rajansa.
        Valitan huono kieli


      • SavuMade
        En arvostele ketään kirjoitti:

        Mä olen yli 70 kypänen härrä,ja en aina voi sanoa Niiden olevan kovin "raflaava näky",pikemminkin "harkitsematon".Niin en met paheksu nuita...siinä vain menee hyvät ns. hyvät vilahduspaikat hukkaan...hyvät neidit koittakaahan totakin muistaa...heh heh.
        JK.Nyt on aamu ja mustamaa, (mulla tuo pipo on levällään,illan kokouksen jäljiltä)
        JKK.vait kerran ollaan nuorukaisia,ja kyllä muoti tietää "latunsa" ja rajansa.
        Valitan huono kieli

        Hitsi- -mitä sanoa nyt,olen tänä suvena hoomannut,et mitä "sensuroitut" sitä lyhyempi "yläosa "
        Mikkä olen sanomaan,muodista?
        Et kyllä on kovamaailma.Kun olin nuor minula oli "lumppuhaalari" ja kovaakamaa oli.Antoi hyvät eväät.


    • ,,,

      Vaikka kroppa olisi kuinka timmissä kunnossa ja treenattu, niin leggarit "housuina" on karmea näky. Varsinkin nämä ns. farkkuleggarit lyhyeen paitaan yhdistettynä tuntuu olevan jonkinlainen muoti-ilmiö ja se ei ole kaunista katsottavaa. Paksumpaa kangasta olevat, kuminauhavyötäröiset mallit "pussittavat" perseestä eivätkä sovi kenellekään. Noissa malleissa on usein myös takataskut, joten ilmeisesti ne on myös tarkoitettu farkkujen korvikkeiksi. =X Ohuempaa matskua olevat "jegginssit" eivät myöskään imartele kenenkään kroppaa ja näyttävät lyhyen paidan kanssa yhtä rumilta kuin normi legginssit.

    • leggaritrulaaa

      nään asian niin, että oli sitten farkkua tai ohkaista kangasta niin legginssit on tarkoitettu käytettäväksi pitkien paitojen/tunikoiden kanssa. Ja erikseen nyt painotan että sellaisten jotka todella on suunniteltu niin ettei alle tarvitse laittaa "varsinaisia housuja". Karmeaa on se, että yritetään normaalista t-paidasta venyttää vähän tunikamainen ja the most absoluteli karmeinta on, että ei edes yritetä peittää sitä pikku peppua vaan kuljetaan legginseissä ja trikoopaidassa? (saatan itse olla kyseiseen asuun pukeutunut kotosalla kun ei jaksa farkuissa olla...)

      Loppujelopuksi en pidä kovin tyylikkäänä edes sitä, että on legginssit ja joku kiva tunika tai hame ja sitten avokkaat. Johtunee ehkä siitä, että tällänen asustus on tietyn ikäluokan suosimaa.

      • mielenkiinnolla!

        Olin viikonlopun töissä Helsingin Messukeskuksessa ja tuota leggingsit-lyhyt tunika yhdistelmää vilisi erittäin paljon. Ikähaarukkakin oli melko iso nuorista tytöistä keski-ikää lähestyviin naisiin. Näkyi myös paljon sitäkin että leggarit oli korvattu paksuilla (värikkäilläkin) sukkahousuilla. Ainakin tuolla kyseistä asua käyttäneille näytti sopivan käytännössä kaikille. Itsekin käytän tuollaista yhdistelmää, mutta viikonloppuna piti olla pukeutuneena housupukuun jotta sovin osastomme mielikuvaan. Kohta lähden luennoimaan juuri tuollaisessa farkkuleggarit-tunika yhdistelmässä.


      • NamiLipeäkala
        mielenkiinnolla! kirjoitti:

        Olin viikonlopun töissä Helsingin Messukeskuksessa ja tuota leggingsit-lyhyt tunika yhdistelmää vilisi erittäin paljon. Ikähaarukkakin oli melko iso nuorista tytöistä keski-ikää lähestyviin naisiin. Näkyi myös paljon sitäkin että leggarit oli korvattu paksuilla (värikkäilläkin) sukkahousuilla. Ainakin tuolla kyseistä asua käyttäneille näytti sopivan käytännössä kaikille. Itsekin käytän tuollaista yhdistelmää, mutta viikonloppuna piti olla pukeutuneena housupukuun jotta sovin osastomme mielikuvaan. Kohta lähden luennoimaan juuri tuollaisessa farkkuleggarit-tunika yhdistelmässä.

        Mielenkiintoista asiaa?


    • JT-75

      Minusta tuntuu, että ainoastaan ne naiset joilla ei ole rohkeutta käyttää leggingsejä housuina, ovat kyseistä muotia vastaan. Itse olen hieman pyöreä, mutta silti pidän leggareita ja erilaisia sukkiksia eri muodoissa ja yhdistelmissä ja siis myös ihan housuina. Itselläni silloin olo on paljon naisellisempi ja ainakin miehet ovat tykänneet. Jos joku jolla on mukamas roikkoperse tai jotain muita seikkoja miksi ei halua pitää tiukkoja housuja, niin pitäköön sitten jotain muuta. Eihän se ole minun asiani mitä muut pitävät yllään, mutta älkää siis moittiko niitä, jotka haluavat näyttää hyvältä ja teidän mielestänne se ei ole hyvän näköistä...

      • Piukkaperäsin

        Minusta tuntuu, että asia on päinvastoin; naiset, jotka eivät tykkää omista reisitään tai sääristään peittävät jalkansa kesälläkin legginseillä. Itse menen helteellä ilman moisia rievun kuvatuksia. Varmaan kivasti kintut muhivatkin niissä viskoosikääreissä. Onneksi minulla on kauniit jalat, niin ei tarvitse kärsiä.

        Kylmempinä vuodenaikoina käytän hyvin istuvia housuja tai farkkuja. Haluan näyttää hyvältä ja tunnen itseni vetäväksi. Lisäksi farkkuni ovat tyylikkäät ja laadukkaat. Voivatko legginsit olla tyylikkäät?

        Ai niin joo, unohdin mainita, että käytän minäkin trikoohousuja joskus; pururadalla juostessani aamulenkkiä. Mutta eihän juoksuhousuja voi edes verrata legginseihin -joten unohdetaan koko juttu.


    • Yksi_mies

      Miehenä tykkään katsella vähäpukeisia naisia. Tämä nykymuoti kyllä ylittää käsitykseni asiallisesta pukeutumisesta. Kesällä näki tyttöjä joilla oli reilusti haarojen yläpuolelle loppuva paita ja alla osin läpinäkyvät legginssit. kun aurinko paistoi ulkona kirkkaasti, näkyi legginsseistä iho selvästi läpi, siten että vaivatta näki millaiset alushousut tytöllä legginssien alla oli. Tuollainen pukeutuminen on mielestäni jo todella mautonta.

      Sukkahousut ja legginssit ovat todella seksikkäät shortsien tai minihameen alla, mutta hameen ollessa kyseessä helma pitäisi olla vähintään 5 cm haarojen alapuolella. Legginsit ei mielestäni ole housut, ennen kun ne on täysin läpinäkymättömät, eikä mielellään sittenkään.

      • paha...

        että housut paljastavat muodot? Minä olen varastanut nuorilta tyylin ja käytän farkkuleggingsejä melkeinpä päivittäin. Ne ovat muodikkaat ja tälläkin ilmalla riittävän lämpimät. Eikä taatusti näy mitään läpi, joskin muodot paljastuvat kun ovat tiukasti muotojen mukaiset. Joskus tulee käytettyä muitakin leggingsejä, mutta jos tunika tai hame on lyhyt, käytän riittävän paksusta materiaalista tehtyjä.

        Housut ne on leggingsitkin, vaikka menevätkin pintaa pitkin!


    • lisss

      jos käyttää leggareit, PITÄÄ OLLA PITKÄ PAITA!!!!! tai no sehä o iha perseest kiinni, jos sul on sellane kunnon malliperse ni ei sit välttämättä, mut kyl mieluiten pitkä paita (== farkkulegginsienkin kanssa pitää olla _aina pitkä paita!

      • ihmettelen!

        "(== farkkulegginsienkin kanssa pitää olla _aina pitkä paita!"

        Tuota olen ihmetellyt jo pitkään. Onko tytöt/naiset alkaneet kopioida nuoria miehiä. Miehethän eivät enää käytä pieniä uimahousuja vaan löysiä shortseja ettei näy "liikaa". Jos on hankkinut farkkuleggarit tai tiukat farkut, pitää olla kanttia näyttää peppu tai jopa "kamelinjalka" etupuolelta. Jos ei kantti kestä, pitää ostaa löysemmät housut. Yllättävän paljon on alettu pitämään tunikaa tai jopa mekkoa farkkujenkin kanssa. Ihmetyttää että ensin ostetaan näyttävät farkut ja sitten ne valmistajan tekemät yksityiskohdat peitetään puuvillarievun alle. Mutta kaipa tämä on muotia, itse en siihen suostu. Näytän reilusti peppuni ja ne farkkujen takataskujen koristeompeleet ja jopa farkkuleggarit saa näkyä. Ohutta materiaalia olevat leggarit peitän yläpäästään tunikan helmalla ettei pikkupöksyt kuulla läpi kaikille. Paksut leggarit voivat olla lyhyenkin T-paidan kanssa (nytkin päällä).


      • peitä pepa
        ihmettelen! kirjoitti:

        "(== farkkulegginsienkin kanssa pitää olla _aina pitkä paita!"

        Tuota olen ihmetellyt jo pitkään. Onko tytöt/naiset alkaneet kopioida nuoria miehiä. Miehethän eivät enää käytä pieniä uimahousuja vaan löysiä shortseja ettei näy "liikaa". Jos on hankkinut farkkuleggarit tai tiukat farkut, pitää olla kanttia näyttää peppu tai jopa "kamelinjalka" etupuolelta. Jos ei kantti kestä, pitää ostaa löysemmät housut. Yllättävän paljon on alettu pitämään tunikaa tai jopa mekkoa farkkujenkin kanssa. Ihmetyttää että ensin ostetaan näyttävät farkut ja sitten ne valmistajan tekemät yksityiskohdat peitetään puuvillarievun alle. Mutta kaipa tämä on muotia, itse en siihen suostu. Näytän reilusti peppuni ja ne farkkujen takataskujen koristeompeleet ja jopa farkkuleggarit saa näkyä. Ohutta materiaalia olevat leggarit peitän yläpäästään tunikan helmalla ettei pikkupöksyt kuulla läpi kaikille. Paksut leggarit voivat olla lyhyenkin T-paidan kanssa (nytkin päällä).

        Aina kauhulla katon tollasta leggariyhdistelmää, jossa takapuoli näkyy. Onneksi oon nähnyt sellaisia vain nuorilla teinitytöillä. Aikusilla näyttäisivät vielä kamalammilta.


      • eroa...
        peitä pepa kirjoitti:

        Aina kauhulla katon tollasta leggariyhdistelmää, jossa takapuoli näkyy. Onneksi oon nähnyt sellaisia vain nuorilla teinitytöillä. Aikusilla näyttäisivät vielä kamalammilta.

        on sillä että se peppu on peitetty leggareilla tai tiukoilla farkuilla (tai millä tahansa tiukoilla housuilla). Samalla tavalla muodot näkyy. Naisten farkut mitoitetaan tiukaksi ja ostaessakin ylivoimaisesti enemmistö myös valitsee ne tiukat farkut. Ratkaisevaa ilmeisesti on ne leggarien puntit. Jos puntit olisivat leveämmät, kukaan ei motkottaisi vaikka materiaali ja yläosan istuvuus olisi aivan samanlainen kuin leggareissa. Leggarit muistuttavat liikaa sukkahousuja ja perinteisesti naisen ei sovi esiintyä pelkissä sukkahousuissa. Olen joskus käynyt bilettämässä paksuissa kiiltäväpintaisissa sukkahousuissa (sillä hetkellä kaapista ei löytynyt muodinmukaisia kiiltäväpintaisia leggareita) ja tunikassa, eikä kukaan varmaankaan huomannut mitään eroa leggari/tunika vaihtoehtoon.


      • Niin.......
        eroa... kirjoitti:

        on sillä että se peppu on peitetty leggareilla tai tiukoilla farkuilla (tai millä tahansa tiukoilla housuilla). Samalla tavalla muodot näkyy. Naisten farkut mitoitetaan tiukaksi ja ostaessakin ylivoimaisesti enemmistö myös valitsee ne tiukat farkut. Ratkaisevaa ilmeisesti on ne leggarien puntit. Jos puntit olisivat leveämmät, kukaan ei motkottaisi vaikka materiaali ja yläosan istuvuus olisi aivan samanlainen kuin leggareissa. Leggarit muistuttavat liikaa sukkahousuja ja perinteisesti naisen ei sovi esiintyä pelkissä sukkahousuissa. Olen joskus käynyt bilettämässä paksuissa kiiltäväpintaisissa sukkahousuissa (sillä hetkellä kaapista ei löytynyt muodinmukaisia kiiltäväpintaisia leggareita) ja tunikassa, eikä kukaan varmaankaan huomannut mitään eroa leggari/tunika vaihtoehtoon.

        Tuolla "ei siinä ole mitään eroa onko jalassa leggingsit vai muut tiukat farkut/housut" tai muilla vastaavilla argumenteillahan kaikki leggingsejä housuina käyttävät yrittävät perustella omaa pukeutumisvalintaansa. Totta kai jokainen tehköön ihan justiinsa niin kuin tykkää, mutta on siinä vaan iso ero onko jalassa tiukat housut esim. pillifarkut, jotka on tarkoitettukin käytettäväksi PÄÄLLYShousuina, vai leggingsit tms., jotka on tarkoitettu ALUSvaatteeksi esimerkiksi hameen tai mekon alle.

        Toisaalta, jos ihmisellä ei ole ongelmaa oman pukeutumisensa kanssa, siis siinä että käyttää alusvaatteita(leggingsejä) päällysvaatteina(housuina), niin ei hän olisi täällä tai missään muuallakaan puolustelemassa omia pukeutumisvalintojaan. Eli tulee vähän tunne, etteivät nämä leggareita housuina käyttävät oikein itsekään usko omiin argumentteihinsa.

        Ja vaikka ne leggingsit sitten olisi kuin olisikin tarkoitettu päällysvaatteeksi, niin silti ne näyttävät siltä kuin niitä käyttävä henkilö olisi unohtanut pukea hameen tai housut päälleen aamulla. Kai se taskuttomuus ja saumattomuus, suhteellisen ohut materiaali ja imukireys tekevät sen vaikutelman. Käsittämättömintä on kuitenkin se, että silti suurin osa naisista/tytöistä jotka käyttävät leggareita housuina, käyttävät sellaisina nimen omaan alusvaatteeksi, sukkahousujen vaihtoehdoksi tarkoitettuja leggingsejä. Mikäs siinä jos pokkaa riittää, mutta on se vaan todella hölmön näköistä, ei siitä pääse mihinkään.


      • kaikkia
        Niin....... kirjoitti:

        Tuolla "ei siinä ole mitään eroa onko jalassa leggingsit vai muut tiukat farkut/housut" tai muilla vastaavilla argumenteillahan kaikki leggingsejä housuina käyttävät yrittävät perustella omaa pukeutumisvalintaansa. Totta kai jokainen tehköön ihan justiinsa niin kuin tykkää, mutta on siinä vaan iso ero onko jalassa tiukat housut esim. pillifarkut, jotka on tarkoitettukin käytettäväksi PÄÄLLYShousuina, vai leggingsit tms., jotka on tarkoitettu ALUSvaatteeksi esimerkiksi hameen tai mekon alle.

        Toisaalta, jos ihmisellä ei ole ongelmaa oman pukeutumisensa kanssa, siis siinä että käyttää alusvaatteita(leggingsejä) päällysvaatteina(housuina), niin ei hän olisi täällä tai missään muuallakaan puolustelemassa omia pukeutumisvalintojaan. Eli tulee vähän tunne, etteivät nämä leggareita housuina käyttävät oikein itsekään usko omiin argumentteihinsa.

        Ja vaikka ne leggingsit sitten olisi kuin olisikin tarkoitettu päällysvaatteeksi, niin silti ne näyttävät siltä kuin niitä käyttävä henkilö olisi unohtanut pukea hameen tai housut päälleen aamulla. Kai se taskuttomuus ja saumattomuus, suhteellisen ohut materiaali ja imukireys tekevät sen vaikutelman. Käsittämättömintä on kuitenkin se, että silti suurin osa naisista/tytöistä jotka käyttävät leggareita housuina, käyttävät sellaisina nimen omaan alusvaatteeksi, sukkahousujen vaihtoehdoksi tarkoitettuja leggingsejä. Mikäs siinä jos pokkaa riittää, mutta on se vaan todella hölmön näköistä, ei siitä pääse mihinkään.

        Kaikkia leggareita ei ole suunniteltu alusvaatteiksi. Ohuesta sukkahousumateriaalista tehdyt (40-60 den) ovat sellaisia koska niistä pahimmillaan pikkupöksyt kuultaa läpi. Silloin yläosa pitääkin peittää hameella tai tunikan helmalla. Mutta en pidä sellaisa leggareita alusasuna jotka on tehty paksusta materiaalista (esim. ohuesta denimistä kuten farkkuleggarit) ja ommeltu kuten housut muutenkin. Nykyisin niissä alkaa olla erilaisia koristeita puntin suissa, vetoketjuja nappeja solkia nauhoja ym. Tuollaisia ei voi missään nimessä pitää enää alusasuna eikä varmasti valmistajatkaan ole sitä ajatellut kun farkkuleggareihinkin laitetaan takataskut (sellaiset on minullakin käytössä ILMAN hametta).


      • Niin.........
        kaikkia kirjoitti:

        Kaikkia leggareita ei ole suunniteltu alusvaatteiksi. Ohuesta sukkahousumateriaalista tehdyt (40-60 den) ovat sellaisia koska niistä pahimmillaan pikkupöksyt kuultaa läpi. Silloin yläosa pitääkin peittää hameella tai tunikan helmalla. Mutta en pidä sellaisa leggareita alusasuna jotka on tehty paksusta materiaalista (esim. ohuesta denimistä kuten farkkuleggarit) ja ommeltu kuten housut muutenkin. Nykyisin niissä alkaa olla erilaisia koristeita puntin suissa, vetoketjuja nappeja solkia nauhoja ym. Tuollaisia ei voi missään nimessä pitää enää alusasuna eikä varmasti valmistajatkaan ole sitä ajatellut kun farkkuleggareihinkin laitetaan takataskut (sellaiset on minullakin käytössä ILMAN hametta).

        Noi kuvailemasi leggarithan olisi sitten jo varmaan aika lailla housujen näköiset. Mutta niin tai näin niin ei ole semmoisia tullut ikinä vastaan ei kaupassa eikä kenenkään päällä kadulla (sikäli kuin niitä edes tunnistaisi leggareiksi). Noita alusvaatteiksi tarkoitettuja leggareita sen sijaan näkee naisilla/tytöillä päällä housuina useita kertoja päivittäin. Erityisen ihmeellistä on, että monet peruskouluikäiset likat käyttävät alusleggareita housuina. Vanhempia ei näköjään kiinnosta, että heidän alaikäiset tyttönsä kulkevat alushoususillaan ulkona.


      • maalla.
        Niin......... kirjoitti:

        Noi kuvailemasi leggarithan olisi sitten jo varmaan aika lailla housujen näköiset. Mutta niin tai näin niin ei ole semmoisia tullut ikinä vastaan ei kaupassa eikä kenenkään päällä kadulla (sikäli kuin niitä edes tunnistaisi leggareiksi). Noita alusvaatteiksi tarkoitettuja leggareita sen sijaan näkee naisilla/tytöillä päällä housuina useita kertoja päivittäin. Erityisen ihmeellistä on, että monet peruskouluikäiset likat käyttävät alusleggareita housuina. Vanhempia ei näköjään kiinnosta, että heidän alaikäiset tyttönsä kulkevat alushoususillaan ulkona.

        Ainakin Helsingissä tulee kadulla jatkuvasti vastaan noita "koristeltuja" leggareita. Melkein joka toisella tytöllä on farkkuleggarit ja lopuilla tiukat pillifarkut. Pikkutytöillä näyttää olevan hameen kanssa usein ohuet leggarit.
        Minä pistän hameen kanssa mieluummin reilusti sukkahousut. Eilenkin kaupassa täällä maalla taisin olla ainoa nainen hameessa, muilla tuulihousua tai vastaavia.


      • Hehhehee :D
        maalla. kirjoitti:

        Ainakin Helsingissä tulee kadulla jatkuvasti vastaan noita "koristeltuja" leggareita. Melkein joka toisella tytöllä on farkkuleggarit ja lopuilla tiukat pillifarkut. Pikkutytöillä näyttää olevan hameen kanssa usein ohuet leggarit.
        Minä pistän hameen kanssa mieluummin reilusti sukkahousut. Eilenkin kaupassa täällä maalla taisin olla ainoa nainen hameessa, muilla tuulihousua tai vastaavia.

        Johan teet pitkälle meneviä oletuksia olemattomien tietojen perusteella. Asun Helsingissä, jos noin paljon kiinnostaa. Näköjään kiinnitämme sitten huomiota ihan erilaisiin asioihin tai näemme samat asiat täysin eri lailla.

        Tajusitko muuten, että kirjoituksesi on lievästi loukkaava "maalla" asuvia kohtaan?


      • on...
        Hehhehee :D kirjoitti:

        Johan teet pitkälle meneviä oletuksia olemattomien tietojen perusteella. Asun Helsingissä, jos noin paljon kiinnostaa. Näköjään kiinnitämme sitten huomiota ihan erilaisiin asioihin tai näemme samat asiat täysin eri lailla.

        Tajusitko muuten, että kirjoituksesi on lievästi loukkaava "maalla" asuvia kohtaan?

        jos totuuden puhuminen loukkaa!


      • BäM
        maalla. kirjoitti:

        Ainakin Helsingissä tulee kadulla jatkuvasti vastaan noita "koristeltuja" leggareita. Melkein joka toisella tytöllä on farkkuleggarit ja lopuilla tiukat pillifarkut. Pikkutytöillä näyttää olevan hameen kanssa usein ohuet leggarit.
        Minä pistän hameen kanssa mieluummin reilusti sukkahousut. Eilenkin kaupassa täällä maalla taisin olla ainoa nainen hameessa, muilla tuulihousua tai vastaavia.

        Asun itse maalla ja olen asunut maalla koko ikäni eli 17 vuotta, mutta jännä juttu on se, että vaatekaapistani löytyy monenlaisia farkkulegginsejä, pillifarkkuja yms. eikä kaappini sisältö täyty kasarituulihousuista :'D Käytän säännöllisesti farkkulegginsejä, mutta hyvän maun mukaisesti vesirajan alapuolelle ylttävien yläosien kanssa :) Peruskoulun kävin "landelaisessa" ympäristössä ja nyt olen lukiossa kaupungin keskustassa "kaupunkilaisessa" ympäristössä ja samalta näyttää molemmissa ympäristöissä varsinkin nuorten keskuudessa. Lyhyiden paitojen kanssa käytetään farkkuleggindejä/legginsejä/jegginsejä niin että kuminauharesorin takia näyttää että tytöille on keittyneet näkyvät sukuelimet etupuolelle, säälittävää ja urpon näköistä ei voi muuta sanoa :) Ja vaikka olisi kuinka timmi perse, ei hyvältä näytä jos kokonaisuutta katselee.
        Eli toisin sanoen haluan kumota stereotypiat landelaisten ja kaupunkilaisten eroista, syrjemmällä asuminen ei vähennä vaikutuksien saamista, koska niitä saa joka paikasta. Kun jumitat kerrostaloyksiössä keskellä keskustaa ei tee susta yhtään vaikutusvaltaisempaa, säälittävää :) Ja tosiaan jos kaupunkilaisilla(helsinki onkin niin suurkaupunki) "kermaperseillä" on jtn valittamista sanokaa ääneen meille landelaisille "kermaperseille", gonna kick ur fuckin' ass :)


      • ero...
        BäM kirjoitti:

        Asun itse maalla ja olen asunut maalla koko ikäni eli 17 vuotta, mutta jännä juttu on se, että vaatekaapistani löytyy monenlaisia farkkulegginsejä, pillifarkkuja yms. eikä kaappini sisältö täyty kasarituulihousuista :'D Käytän säännöllisesti farkkulegginsejä, mutta hyvän maun mukaisesti vesirajan alapuolelle ylttävien yläosien kanssa :) Peruskoulun kävin "landelaisessa" ympäristössä ja nyt olen lukiossa kaupungin keskustassa "kaupunkilaisessa" ympäristössä ja samalta näyttää molemmissa ympäristöissä varsinkin nuorten keskuudessa. Lyhyiden paitojen kanssa käytetään farkkuleggindejä/legginsejä/jegginsejä niin että kuminauharesorin takia näyttää että tytöille on keittyneet näkyvät sukuelimet etupuolelle, säälittävää ja urpon näköistä ei voi muuta sanoa :) Ja vaikka olisi kuinka timmi perse, ei hyvältä näytä jos kokonaisuutta katselee.
        Eli toisin sanoen haluan kumota stereotypiat landelaisten ja kaupunkilaisten eroista, syrjemmällä asuminen ei vähennä vaikutuksien saamista, koska niitä saa joka paikasta. Kun jumitat kerrostaloyksiössä keskellä keskustaa ei tee susta yhtään vaikutusvaltaisempaa, säälittävää :) Ja tosiaan jos kaupunkilaisilla(helsinki onkin niin suurkaupunki) "kermaperseillä" on jtn valittamista sanokaa ääneen meille landelaisille "kermaperseille", gonna kick ur fuckin' ass :)

        vaikuttaa että farkkuleggarien yläosa pitää peittää vesirajan peittävällä puserolla/tunikalla, verrattuna tiukkoihin farkkuihin. Onko syynä ohuempi materiaali ja vetoketjun puuttuminen, jolloin "kamelinjalka" tulee esiin ja se pitää peittää. Eihän farkkuleggareita tarvitse vetää niin tiukasti ylös. Miksi pidät tuota näkymää säälittävänä kun pojat mielellään korostavat vastaavaa näkymää (kunhan on tullut ikää ja jotain näytettävää).

        Nykyisin naisten farkut ovat kehittyneet aina vain tiukempaan malliin ja nyt on tullut markkinoille myös muotoilevat ja kohottavat push-up farkut.


      • En vastua

        Tähän väliin muistutan Arvoidat Duamit oli kape mikä hyvänsä,aina heitetään päältä pois ja paljastus tulee,kuka mitenkin on yrittänyt kätkeä "kultansa".Mikä on kätkemis rikoksen rangaistus?.
        JK: yök...yök..ja nyt pipo "levälleen".


      • huh-
        En vastua kirjoitti:

        Tähän väliin muistutan Arvoidat Duamit oli kape mikä hyvänsä,aina heitetään päältä pois ja paljastus tulee,kuka mitenkin on yrittänyt kätkeä "kultansa".Mikä on kätkemis rikoksen rangaistus?.
        JK: yök...yök..ja nyt pipo "levälleen".

        Jo tähän aikaan aamusta (tai vielä illalta) kännissä!


      • NamEiaina
        peitä pepa kirjoitti:

        Aina kauhulla katon tollasta leggariyhdistelmää, jossa takapuoli näkyy. Onneksi oon nähnyt sellaisia vain nuorilla teinitytöillä. Aikusilla näyttäisivät vielä kamalammilta.

        Kyllä on nuorillakin vastuuttomia Lg käyttöä,ja varsinkin hieman "pönäköillä"jos noin voisi sanua?.


      • __Ompelijatar
        eroa... kirjoitti:

        on sillä että se peppu on peitetty leggareilla tai tiukoilla farkuilla (tai millä tahansa tiukoilla housuilla). Samalla tavalla muodot näkyy. Naisten farkut mitoitetaan tiukaksi ja ostaessakin ylivoimaisesti enemmistö myös valitsee ne tiukat farkut. Ratkaisevaa ilmeisesti on ne leggarien puntit. Jos puntit olisivat leveämmät, kukaan ei motkottaisi vaikka materiaali ja yläosan istuvuus olisi aivan samanlainen kuin leggareissa. Leggarit muistuttavat liikaa sukkahousuja ja perinteisesti naisen ei sovi esiintyä pelkissä sukkahousuissa. Olen joskus käynyt bilettämässä paksuissa kiiltäväpintaisissa sukkahousuissa (sillä hetkellä kaapista ei löytynyt muodinmukaisia kiiltäväpintaisia leggareita) ja tunikassa, eikä kukaan varmaankaan huomannut mitään eroa leggari/tunika vaihtoehtoon.

        Oleellinen ero minun mielestäni legginsien ja kunnon housujen välillä on materiaalissa. Legginsien materiaali on joustavaa ja ohutta kangasta, ja farkkukangas on jäykkää ja paksua. Trikoo ja denim ovat kuin yö ja päivä. Niitä on aivan turha verrata toisiinsa.


      • spasmat sekaisin
        ihmettelen! kirjoitti:

        "(== farkkulegginsienkin kanssa pitää olla _aina pitkä paita!"

        Tuota olen ihmetellyt jo pitkään. Onko tytöt/naiset alkaneet kopioida nuoria miehiä. Miehethän eivät enää käytä pieniä uimahousuja vaan löysiä shortseja ettei näy "liikaa". Jos on hankkinut farkkuleggarit tai tiukat farkut, pitää olla kanttia näyttää peppu tai jopa "kamelinjalka" etupuolelta. Jos ei kantti kestä, pitää ostaa löysemmät housut. Yllättävän paljon on alettu pitämään tunikaa tai jopa mekkoa farkkujenkin kanssa. Ihmetyttää että ensin ostetaan näyttävät farkut ja sitten ne valmistajan tekemät yksityiskohdat peitetään puuvillarievun alle. Mutta kaipa tämä on muotia, itse en siihen suostu. Näytän reilusti peppuni ja ne farkkujen takataskujen koristeompeleet ja jopa farkkuleggarit saa näkyä. Ohutta materiaalia olevat leggarit peitän yläpäästään tunikan helmalla ettei pikkupöksyt kuulla läpi kaikille. Paksut leggarit voivat olla lyhyenkin T-paidan kanssa (nytkin päällä).

        No tahtoisin tähän sanasen sanoa,vaik`ei nyt ihan leggareita koskekkaan.Mutta naisten pukeutumista kumminkin,nimittäin tämä nykyinen tapa käyttää sukkiksia ja esim.neulottua minimekkoa. Ei asussa mitään vikaa ole, kauniita ovat,mutta näin lähijunassa työmatkaani päivittäin taittavana,olen huomannut useammin kuin kerran ,että jos vastakkaiselle penkille "purjehtii"istumaan näin pukeutunut naishenkilö,oli hän sitten nuori tai ikäiseni (45-50v) niin olen huomannut ,ettei työasioiden suunnittelusta työmatkalla tahdo tulla mitään,kun ajatukset lähtevät harhailemaan.Olen näet huomannut ,että useimmat sukkahousut kuosista riippumatta ovat todella läpikuultavia,kun nainen istuu. Ja kun naiset sitten älypuhelintaan siinä näppäilevät,ei aina tahdo polvet pysyä siveellisesti "supussa".Ja tämän seurauksena avautuu näköala reisien väliin,niin ettei tarvitse arvailla pikkupöksyjen väriäkään.Ja mies kun olen katseeni hakeutuu uudelleen ja uudelleen juurikin tälle alueelle,jonka jälkeen mielikuvitus lähtee laukkaamaan. Ja vaikkakin olen onnellisesti naimisissa ja sukupuolielämämme on vilkasta,niin siitä huolimatta saattaa eetumukseeni virrata verta siinämäärin ,että joskus joudun hieman läppärisalkkuani ikään kuin verhona käyttää,jotten joutuisi pois jäädessäni noloon tilanteeseen. Mutta tarkoitukseni olikin kysyä, että oletteko te naiset tietoisia tästä asiasta,vai aivan tahattomastikko,pöksyjänne ym.esittelette? Ei silti että millään muotoa tahtoisin moittia asiasta,päin vastoin onhan teidän reidet tosi sexikästä katseltvaa,Myös ohuehkot leggarit paljastavat mielestäni juuri härnäävän vähän,mutta kumminkin tarpeeksi jotta olette ilo silmälle,ja sanottakoon vielä hieman muodokkaampien naisten eduksi ja tiedoksi,ettei kamelinvarvas missään tapauksessa ole törkeän näköistä,kunhan ei mennä liialllisuuksiin, niin että vako jatkuu napaan asti.


    • Ole kriittinen

      Sinun vartalostasi,ajattele itseäsi ja kuka Sinua katselee?.Loihdi miellyttävä ja omaperäinen tyylisi,siinä kaikki.

    • AinaMettäläinen

      Surkeita "näkyjä" nuilla LG jalkaisilla Nuorilla ja lapsilla.Kyllä äidit sais vähän kattoo "perään mitä lapset pukee".

      • hei nyt

        Suo meille rauha, äläkä pidä tiukkoja housuja / legginssejä, jos persees on ku brasilia.


      • BäM
        hei nyt kirjoitti:

        Suo meille rauha, äläkä pidä tiukkoja housuja / legginssejä, jos persees on ku brasilia.

        yhtä paskalta se näyttää timminkin perseen kanssa :D tiedän yhden urheilullisen nuoren naisen joka käyttää aina lyhyttä neuletta, toppia ja leobardikuvioisia ohuita legginsejä ja korkokerkiä yhtenä asunkokonaisuutena. vaikka timmi perse hänellä onkin...=oksentaa


    • samantha95

      mmm nosiiis leggarit ja farkkuleggarit menee _vaaan jos pidät pitkää paitaa ! ja pidät huolen ettei perseest näy alusvaatteitten raja , hoovee .

    • 15 v teini

      LEGGINSIT EIVÄT OLE HOUSUT JOTEN PEITTÄKÄÄ PERSEENNE! ITSE EN KÄYTÄ LEGGINSEJÄ KOSKA NE OVAT YKSINKERTAISESTI SEKSIN TAPPAJAT!

      • Leggarit kunniaan

        Et varmaan käytä sitten sukkahousujakaan? Sinusta on kovaa vauhtia tulossa äijämäinen sukkahousuvihaaja jotka mainostavat että sukkahousut (ja nyt näköjään leggingsitkin) ovat seksin tappajat.

        Mitä sinä käytät? Sukkia ja sukkanauhoja minihameen kanssa vai tyypillistä teiniuniformua eli pillifarkkuja josta perse näkyy yhtä hyvin. Ehkäpä paremminkin kun farkkuja ei yleensä peitetä pitkän paidan helmalla tai tunikalla. Siinähän sitä onkin seksiä näytillä miehille.


    • leggarifani

      Leggarit on aivan mahtava vaatekappale. Ja varsinkin wetlookit saa meikäläisen kuolaamaan. Ja taidan olla sen verran pervo että en pidä pahana vaikka paita ei kaikkee peittäiskään ja jos alta näkyy pikkuhousut niin se on vaan plussaa.

    • huippumuotia

      Proteus valmistaa aika tyylikkäitä ja vähän scifi-henkisiä leggariasuja (leggarit ja leggaripaita) jotka on tarkoitettu käytettäväksi päällysvaatteina. Paljon tyylikkäämpikin kuin mitkä tahansa sekalaiset yhdistelmät.

      3mm paksu vähemmän kylmille ilmoille:
      http://www.fourthelement.com/images/products/proteus/prot_main3.jpg

      7mm paksu talvipäällyspuku kylmille ilmoille, on erityisen lämmin ja näyttää yhtä hyvältä kuin kesäpukukin:
      http://www.fourthelement.com/images/products/proteus/prot_main7.jpg

      • Muoti-Mimmi

        Vau. Tosi mageit kledjui. Täytyypä käydä ostaa tuollainen, kun on niin ihanan tiukka! Ei lainkaan löysää kangasta!

        Ja näköjään on ihan talvimallikin! Inhoan tosiaankin kaikkia talvitoppatakkeja, kun niissä muodot ei pääse oikeuksiinsa.

        Kaverit tulevat olemaan vihreitä kateudesta, kun laitan tollasen kouluun. Tietääkö kukaan saako noita paljetein koristeltuina ja strassihelmin? Olisi juuri täydellinen bileisiin!


    • Huippumuotia heheh

      Taisi olla vähän enemmänkin huumoria silmäkulmassa. Tähän mennessä ei ole tainnut kukaan keksiä käyttää vesihiihtoon, surffaukseen ja urheilusukellukseen tarkoitettuja märkäpukuja katuasuna.

      Jos olit aivan tosissasi, et ilmeisesti tunne kyseisiä tuotteita. Kyseessä ei ole leggarit ja pusero vaan yhtenäinen haalari. Vastaavia asuja on tullut käytettyä paljonkin kun näissä Suomen vesissä surffatessa ei tarkene ilman lämmittävää asua kuin aivan keskikesällä.

      Vai oliko tarkoituksesi höynäyttää joku hankkimaan tuollainen asu bileasuksi. Siinä voisi tulla melkoinen hiki tanssilattialla. Kerran olen eräällä henkilöllä nähnyt kyseisen asun tanssilattialla mutta kävi kyllä riisumassa sen aika pian kun meinasi tukehtua lämpöön.

      • huippumuotia

        Myydäänhän tuolla myös sisäkäyttöön sopivia leggareita ja leggaripaitoja jotka ovat aika tyylikkäitä:
        http://www.fourthelement.com/dry_arctic_top_womens.php

        Nythän on myös kesän viimeiset ulkoilmabileet tulossa, jolloin yöllä on jo aika kylmää, ja tuollainen leggariulkohaalari on aivan mahtava, lämmin ja tyylikäs ja valkoiset kuviot hohtavat uv-lamppujen valossa. Vuokin ulkoilmabileissä voi käydä myös lammessa uimassa leggaripuku päällä eikä kylmyys yöllä haittaa.


    • RovoSoinKoh

      Kuule mutkun, reisien muoto on myös huomioitava,se on asia yksi?.
      Kaikki muu on "kosmetiikkaa".
      Katsele ympärillesi,saat vastauksen?

      • Arvioikaa itse

        Näyttää siltä ettei moni nuorikaan nainen ole seisonut kokovartalopeilin edessä ennen kuin lähtee ulos lyhyessä hameessa tai paitulissa ja leggareissa. Nilkat ja sääret voivat olla sutjakat polviin saakka, mutta sitten räjähtää. Yläosa on kuin ylösalaisin käännetty liikenteenohjauskartio. Reidet paksunee voimakkaasti ennen kuin häipyy lyhyen hamosen alle piiloon. Tällaisilla reisillä varustetun naisen tulisi pitää vähän pidempää hametta (voi kyllä ulottua selvästi yli polven) jotta tuo ruma paksunema peittyy. Kun jalat ovat sutjakat ylös saakka, näky on sopusuhtainen. Kiitän moneen kertaan omia geenejäni kun minulla jalat ovat sopusuhtaiset koko matkalta eikä tuollaista voimakasta reisien paksunemista ole. Eikä ole ongelmia reisien hankautumisestakaan ja kesällä voi liikkua hameessa paljain säärin vapaasti.


      • bullavaaa
        Arvioikaa itse kirjoitti:

        Näyttää siltä ettei moni nuorikaan nainen ole seisonut kokovartalopeilin edessä ennen kuin lähtee ulos lyhyessä hameessa tai paitulissa ja leggareissa. Nilkat ja sääret voivat olla sutjakat polviin saakka, mutta sitten räjähtää. Yläosa on kuin ylösalaisin käännetty liikenteenohjauskartio. Reidet paksunee voimakkaasti ennen kuin häipyy lyhyen hamosen alle piiloon. Tällaisilla reisillä varustetun naisen tulisi pitää vähän pidempää hametta (voi kyllä ulottua selvästi yli polven) jotta tuo ruma paksunema peittyy. Kun jalat ovat sutjakat ylös saakka, näky on sopusuhtainen. Kiitän moneen kertaan omia geenejäni kun minulla jalat ovat sopusuhtaiset koko matkalta eikä tuollaista voimakasta reisien paksunemista ole. Eikä ole ongelmia reisien hankautumisestakaan ja kesällä voi liikkua hameessa paljain säärin vapaasti.

        kuulut siis näihin tikkarivartaloihin xD Normaalimpaa naisella on että reidet ovat paksummat mitä sääret :D


    • huupsuli

      Mutta legginssit ja sellanen pitempi toppi yhdistelmä on mun mielestä hyvä. Ja siihen joku kiva huppari,Mut joo toi et on legginssit ja joku normi lyhyt t-paita ni köh köh

      • Muoti sitoo liikaa

        Jaa'a mutta kun tyyli alkaa tytöillä siirtymään entistä enemmän tuohon suuntaan että normaali T-paita ja reilusti vaan leggarit housuina. Mutta mikäpä tuon estää, onhan ne leggaritkin pitkät housut vaikka ovatkin tiukasti istuvat. Jos kroppa on sellainen että sääriä ja varsinkin reisiä sekä takamusta uskaltaa esitellä, eihän siinä ole eroa tiukkoihin farkkuihin. Aika usein käytetään välimuotoa eli farkkuleggareita, eli ohuesta ja joustavasta denimistä tehtyjä leggareita kun tavallisia leggareita ei haluta käyttää housuina. Jos reidet ovat paksut ja takamusta riittää, tunika-leggarit yhdistelmäkin korostaa jo liikaa. Tuolloin parempi valinta olisi suorat housut, leveäpunttiset farkut tai riittävän pitkä hame piilottamaan paksut reidet.


    • leggaritonMaarit

      Legginsit ovat taaperoiden ja esikoululasten housuja, eivät vanhemman. Lasten barbieaiheiset värikkäät trikoot ymmärrän, koska ne ovat hyvät lapsen telmiessä. Mutta en tule koskaan ymmärtämään aikuista naista, joka kiskoo sellaiset päälleen. Vielä kamalammat kuin ne mustat ovat sellaiset laikukkaat aikuisten legginsit. Näyttävät miesten pitkiltä kalsareilta tai yöhousuilta. Ei hyvä.

    • hajhLKJHLK

      legginsit ovat jo out!!

      • Jaa...

        mutta missä? Takahikiälläkö? Jokatoinen nuori nainen (tai oikeastaan tyttö) pääkaupunkiseudulla käyttää pelkkiä leggareita housuina. Lopuilla on farkkuleggarit tai pillifarkut.


    • ezzE++

      leggarit ja paita-yhdistelmä on totaalisen karmiva.. Varsinkin riskimmällä ihmisellä, vaikka olisi kuinka hyvä itsetunto, ja uskaltaisi tämän näköisenä kotoaan julkiselle paikalle astua, niin säästäkää silti ihmisten silmiä ja peittäkää ne reitenne ja pers**nne.. Kauheaa katsottavaa kaikilla, mutta toisilla vielä kauheampaa.. Ei pahalla, muttei hyvälläkään.

      • high fashonia

        Zarassa myydään tosimuodikkaita pitkähihaisia (miesten) leggarihaalareita joissa on napit etupuolella. Ei muuta kuin shortsit ja sandaalit siihen lisäksi ja baanalle.

        Ehkä joku lämmin pitkä toppatakki vielä päälle jos on pakkasta, sen voi jättää baarissa narikkaan.


      • Onkohan vaan
        high fashonia kirjoitti:

        Zarassa myydään tosimuodikkaita pitkähihaisia (miesten) leggarihaalareita joissa on napit etupuolella. Ei muuta kuin shortsit ja sandaalit siihen lisäksi ja baanalle.

        Ehkä joku lämmin pitkä toppatakki vielä päälle jos on pakkasta, sen voi jättää baarissa narikkaan.

        Oliskohan ollut alusvaateosastolla jos oli todella miesten malli. Narikkavahti voisi käskeä takaisin kotiin pukemaan unohtuneet päällysvaatteet päälle.


    • musta leggarit on rennot jalassa. en oo ikinä tykänny käyttää farkkuja. :D

    • minä

      Se on vaan hyvä kun on legginsit housuina ja lyhyt paita. Se sopii tytölle ja näyttää hyvältä:-)

    • XXL85

      Ei legginsit ole tarkoitettu pidettäväksi sellaisenaan, mut jos on paita, mikä yltää pepun päälle, niin sit on ok, itse tykkään käyttää, vaikka tuhti olenkin ja monesti nätimpi yhdistelmä, kuin tiukemmat farkut ja toppi esim, mut makuasioita.

      • Leggareita käyttävä

        Alunperin leggarit on ilmeisesti suunniteltu sukkahousujen korvaajaksi mutta nykyisin on myös päällyshousuiksikin suunniteltuja leggareita. Nämä on koristeltu esimerkiksi napeilla tai vetoketjuilla puntin suussa ja materiaalikin on paksumpaa.

        Naisella jolla on iso takamus ja paksut reidet, leggarit korostavat voimakkaasti ylöspäin paksunevia jalkoja kun nilkat näyttää ohuilta. Tuo visuaalinen efekti kannattaisi katkaista käyttämällä minihametta tai riittävän pitkää tunikaa.


      • cccccccccccccccccccc
        Leggareita käyttävä kirjoitti:

        Alunperin leggarit on ilmeisesti suunniteltu sukkahousujen korvaajaksi mutta nykyisin on myös päällyshousuiksikin suunniteltuja leggareita. Nämä on koristeltu esimerkiksi napeilla tai vetoketjuilla puntin suussa ja materiaalikin on paksumpaa.

        Naisella jolla on iso takamus ja paksut reidet, leggarit korostavat voimakkaasti ylöspäin paksunevia jalkoja kun nilkat näyttää ohuilta. Tuo visuaalinen efekti kannattaisi katkaista käyttämällä minihametta tai riittävän pitkää tunikaa.

        Sinulle leggareita käyttävä
        Ihan oikeassa olet, itse en ole mikään iso tai painava tyttö mutta kropan malli on niin että levenee ylös päin ja ihan kamalalta näytti kun koitin leggareita, totesin heti että eivät sovi minulle, mutta sitten kaverit että sinähän olet niin hoikka kyllä sinulle nyt luulisi passaavan mutta ei vaan passaa kun olen lyhyt, lantiot aika leveät ja reidet myös niin ettei sovi mitkään leggarit .OK jos on nahkasaappaat joissa on aika pitkä varsi niin se ottaa pois sen kapeuden nilkoista.
        Muuten minua ei kyllä häiritse miten muut pukeutuvat, mutta itse haluan näyttää suhtkoht normaalilta


    • XXL85

      Mulla nyt ei ainakaan ole tarkoitusta edes yrittää näyttää pienemmältä, kun en näillä kiloilla siihen pysty edes, jos joku ei tykkää, et pidän leggareita, niin ei ole mun ongelma. Tykkään pitää niitä, koska on mukavat ja mun mielestä myös nätit, peppu pitää tietysti peittää, toi minihame esim on hyvä vaihtoehto.

    • öb

      Minä ainakin puen itseni ihan miten haluan ja siinä ei auta kenenkään leikki profsin mielipiteet, en liioin katso mikä on muotia, sillä en ole siitä riippuvainen, katsom mistä pidän kulloinkin ja aina on mennyt pukeutuminen nappiin. Joten LG konsulentit jotka luulette tietävänne nii kauheesti, jokainen tekee makunsa mukaan ja kellään ei olisi tietääkseni siihen mitään sanomista, ja mukamas tiedetään niin kauheasti missä, milloin ja miten mitäkin pitää käyttää, ja kuka on sen lain sitten kirjoittanut että pitää kaikkien elää samnlaisina .Ja kuka määrää jos ahteri näkyy tai ei . Lapsellista oikeastaan kun kukaan ei tiedä muodista mitään mutta silti on kova kahina siitä

    • diippaadaa

      Mä oon mies ja käytän jegginsejä. Oikeen mukavat jalassa ja näyttääkin kivalta. :)

    • ihan jees

      Käytän legginsejä, mutta en lyhyen paidan kanssa. Varsinkin joistain legginseistä näkyy alushousut läpi eikä se oo kovin kiva..

    • _86_

      Itse en koskaan ole pitänyt legginsejä housuina. Pillifarkut ovat kuitenkin paksumpaa materiaalia ja niitä voi hyvin pitää lyhyen paidan kanssa, mutta legginsit ovat eri juttu. Niiden kanssa on hyvä pitää pidempää paitaa, sillä mielestäni ne ovat kuin sukkahousut. Ei kai kukaan lähtisi ulos sukkahousujen ja lyhyen paidan kanssa. Toki jokainen saa pukeutua miten haluaa, mutta mielestäni pelkät legginsit eivät edes näytä hyviltä.

      • Ei turhantarkkaa

        Leggingsejäkin on erilaisesta materiaalista. Jotkut ohuemmat ovat samanlaista materiaalia kuin paksummat sukkahousut ja pikkupöksytkin kuultaa läpi. Mutta leggareita valmistetaan myös paksummasta materiaalista ja varusteltuna puntinsuun vetoketjuilla, napeilla tai muilla koristeilla joista päätellen on tarkoitettukin päällysasuksi. Leggareita valmistetaan myös ohuesta farkkukankaasta ja käytän sellaisia aika usein farkkujen sijasta vaikka en ole enää pissisiässä. Pillifarkut poikkeaa näistä vain siinä että materiaali on hieman paksumpaa ja löytyy enemmän taskuja sekä vetoketju edessä (ja yleensä vielä miestenkätisesti laitettuna).


    • Sementti-Pentti

      Käytämme vaimon kanssa molemmat kotioloissa leggingsejä housuina. Vaimo pitää yleensä päällä mekkoa, minä tunikaa.

    • legginsit jee

      mä ainakin käytän legginsejä tuntuu kivalta kun pojat kattoo persettä muutenkin pillus tuntuu hyvältä kun se kostuu 13 vuotias tyttö

    • legimatti

      Kyllä kylmällä pitää leginsejä käyttää ,ei pärjää kyllasukkahousuis vaikkaonkin paksummat.

    • Voi vittu

      Miehet, on vastareaktion aika. Alkakaa kulkea veijot jalassa ja näyttäkää naisille kuinka saatanan typerän näköisiä he ovat "muotihousujensa" kanssa. Viime talvena edes Lontoossa näkynyt yhtään legginssejä käyttävää tyttöä. Legginssit ovat välihousut ei sukkikset. Ja sukkiksista on keksitty paksumpikin versio. Niitä minä käytän talvella.

      • Minkälaiset

        Jaa ainakin farkkulegginsit näyttää olevan tänä talvena vielä suosiossa...


    • Curvy89

      Mielenkiintoinen keskustelu. Itse olen käyttänyt aina tiukkoja farkkuja ja housuja, vaikka olenkin pluskokoinen. Farkkuleggarit on hyvät päällä ja muistuttaa jousovyötäröisiä farkkuja, mutta ovat vähän asiallisemman näköiset. Itse en suosi tunikaa, vaikka täällä joku sitä mainostikin. Lyhyet paidat ja leggarit sopivat minun tyyliini, vaikka takamus on iso niin ei sitä viitsi kokonaan peittää. Alushousurajat saa piiloon stringeillä.

    • tyttömail

      mä oon 6 luokalaane tyttö ja käytän legginsejä niitä on kiva käyttää kerra pojat kattoo persettä

    • legginsit on ok

      Jos kysytään ovatko legginsit housut niin mielestäni ei. Legginsit on legginsit mutta se että niitä käyttää housujen tapaan ei ole mitenkään huono asia. ( jos nyt rehellisiä ollaan niin voi olla joissain tapauksissa plussaakin). Mutta kuitenkin mielestäni jokainen käyttää niitä niin kuin haluaa.

    • Tarkoituksella...

      Eilen näin nuoren naisen lenkillä ja AAH herkullisen muotoinen perse verhottuna läpikuultaviin ohuisiin legginseihin, ei jättänyt arvailulle varaa mitä niiden alta löytyy, stringit selvästi näkyi läpi ja samoin perse ja iho ihan selvästi. Ihan tuli mieleen että olikohan ihan tarkoitushakuisesti noin pukeutunut, että josko joku tulisi ehdottelemaan....alkoi panettamaan kyllä....

      • Panettaisko

        Taisi naisella olla rahat vähissä ja oli vetäissyt jalkaansa halvat markettilenggingsit kun juoksutrikoot maksaa liikaa. Lauantaina näin juuri kauppamatkalla olevan nuoren naisen joka vastaavasti käytti arkisena asuna juoksutrikoita.

        Juoksutrikoista on tullut aika yleisesti tavanomaisesti käytettävät pitkät housut joita käytetään muulloinkin kuin urheillessa. Paksumpi materiaali estää pikkareiden näkymisen läpi. Hoikalla ja hyvän kropan omaavalla naisella valinta on OK, mutta jos lantio ja reidet ovat paksut, näky on törkeä.

        Eilen bussia odotellessa näin nuoren naisen joka ei ollut katsonut itseään peilistä ennen ulos lähtöä. Kamelinvarvas näkyi selvästi jekkingseistä.


      • Pinkit trikoot
        Panettaisko kirjoitti:

        Taisi naisella olla rahat vähissä ja oli vetäissyt jalkaansa halvat markettilenggingsit kun juoksutrikoot maksaa liikaa. Lauantaina näin juuri kauppamatkalla olevan nuoren naisen joka vastaavasti käytti arkisena asuna juoksutrikoita.

        Juoksutrikoista on tullut aika yleisesti tavanomaisesti käytettävät pitkät housut joita käytetään muulloinkin kuin urheillessa. Paksumpi materiaali estää pikkareiden näkymisen läpi. Hoikalla ja hyvän kropan omaavalla naisella valinta on OK, mutta jos lantio ja reidet ovat paksut, näky on törkeä.

        Eilen bussia odotellessa näin nuoren naisen joka ei ollut katsonut itseään peilistä ennen ulos lähtöä. Kamelinvarvas näkyi selvästi jekkingseistä.

        Haittaako tuo, kauneus on katsojan silmästä kiinni.
        Nykyään pahimipia valittajia ovat 25-35 v miehet, joiden mielestä maailman pitäisi pyöriä heidän näköisenään ihan niin kuin ennen niiden eläkeläismummojen mielestä, jotka ovat nykyään paljon avarakatseisempia. Jo pelkkä paidan "väärä" värisävy saa näiden kollien pasmat sekaisin.

        mm. Göteborgissa nuo urheilutrikoot ovat käyttövaatteina todella yleiset ja näkyi niitä myös yli 50 vuotiailla, joten siinäkin tämä suomalaisen mielenahtaus näkyy täällä palstalla ja kadulla.

        Ja otsikon kysymykseen, kyllä.


      • Ei haittaa
        Pinkit trikoot kirjoitti:

        Haittaako tuo, kauneus on katsojan silmästä kiinni.
        Nykyään pahimipia valittajia ovat 25-35 v miehet, joiden mielestä maailman pitäisi pyöriä heidän näköisenään ihan niin kuin ennen niiden eläkeläismummojen mielestä, jotka ovat nykyään paljon avarakatseisempia. Jo pelkkä paidan "väärä" värisävy saa näiden kollien pasmat sekaisin.

        mm. Göteborgissa nuo urheilutrikoot ovat käyttövaatteina todella yleiset ja näkyi niitä myös yli 50 vuotiailla, joten siinäkin tämä suomalaisen mielenahtaus näkyy täällä palstalla ja kadulla.

        Ja otsikon kysymykseen, kyllä.

        Helsingissä näyttäisi olevan sama muoti. Urheilutrikoita vilahtelee arkikäytössä usein.


    • Ei päätä palella

      Legginsit housujen korvikkeena? Anna mun kaikki kestää!

      • Niin se on

        Joudut kestämään paljon. Leggingsit ovat siirtyneet runsasti päällyshousuiksi. Mutta silloin ei ole kyse 20 denierin sukkahousuneuloksesta vaan paksummasta materiaalista.


    • eivilauttelija

      Legginssejä (läpikuultavia) käytän (kylmemmillä ilmoilla) hameiden tai tunikoiden kanssa, niin ettei perse tai etupuoli vilku, farkkulegginsejä käytän lyhyempien paitojen kanssa (on vetoketju ja taskut) ja näistä ei kyllä kukaan huomaa ovatko farkut vai ei. Kesällä kun oli niin pirun kuuma käytin hameiden kanssa näitä todella lyhyitä legginssejä, mitkä eivät näy hameen alta, mutta jos vilahtaa niin ei ainakaan värkki näy. Myös sukkahousut oli käytössä välillä. Minulle on aivan sama jos joku tykkää käyttää niitä ohuita legginssejä lyhyen paidan kanssa, siinäpähän vilauttelevat, mutta itse en halua vilautella :) Ja myös nämä juoksutrikoot jollain ovat niin ohutta, että kyllä kesällä perseitä vilahteli ja paljon.

    • Anonyymi

      Katselin tänään ravintolatyöntelijää. Takapuoli näkyi ja pikkuhousut olivat todella pienet. Minulle tuli näkemästäni erittäin hyvä olo. Olisi mieli tehnyt kiittää tätä naista.

      • Anonyymi

        En kyllä ikinä naisen laittas mitää kalsareita jalkaan ja ulos ei ole mikään hyvä näky


    • Anonyymi

      Naiset voi laittaa mitä ne haluaa !

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      52
      2784
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      517
      2624
    3. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      48
      1835
    4. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      31
      1739
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      117
      1713
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      301
      1649
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1252
    8. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1072
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      54
      1067
    10. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      66
      1063
    Aihe