Vain yksi kysymys?

Nurkkaan ajettu.

Kysyn ihan erityisen syyn vuoksi asiaa juuri tällä palstalla. Jos ihminen on hakenut omia lakisääteisiä oikeuksiaan hänelle elintärkeiden asioiden tähden kuusi ja puoli vuotta, niin henkilökohtaisesti niiltä jotka ovat häntä kohti laittomasti toimineilta, kuin myös kaikista mahdollisista viranomaisasteista, saamatta kuitenkaan oikeuksiaan, saamatta niitä edes asianmukaisesti tutkittavaksi. Onko silloin ihmisellä moraalinen oikeus ottaa oikeus omiin käsiinsä?

106

1465

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lukenut

      Hän sai vastauksen, että tämän kavalan ja pahan maailman läpi voi selvitä Nöyryydellä!
      Jeesus sanoi myös:" Jos vainoavat yhsdessä kaupungissa, niin muuttakaa toiseen!"
      Jos vainoavat yhdessä Taidekoulussa, kannattaa hakea opit toisesta!

    • S-L.

      Sellainen on ehdottomasti laitonta, luulisi sinunkin tuon jo ymmärtävän.
      Jos sinä et ole saanut kyseisestä "epäilystäsi" oikeusprosessia käyntiin niin etkö osaa tehdä oikeita johtopäätöksiä? Ehkä niin ei oikeasti ole tapahtunut.

      Sinähän aina voit tehdä rikosilmoituksen ja haastaa epäilemiäsi oppilaita/opettajia todistajiksi rosikseen. Hehän silloin joutuvat valan velvoittamina kertoman totuuden kaiken uhallakin. Mikä sitten on totuus, selviää kyllä sinulle prosessin aikana.

      Mielestäni tuo aloituksesi on kohtuullisen suora uhkaus ja saatat tämän johdosta itsesi entistä enemmän vaikeuksiin. Miksi?

      Mielestäni sinun olisi syytä rauhoittua ja suunnata se tarmosi omaan taiteeseen.

      • Nurkkaan ajettu.

        ""Mielestäni tuo aloituksesi on kohtuullisen suora uhkaus ja saatat tämän johdosta itsesi entistä enemmän vaikeuksiin. Miksi?""

        Ensinnäkään kyseessä ei ole mitenkään suora uhkaus, vaan hyvin selkeä mielipide kysymys. Kysymykseesi miksi, olen vastannut useasti tällä palstalla.


      • Nurkkaan ajettu

        ""Sellainen on ehdottomasti laitonta, luulisi sinunkin tuon jo ymmärtävän.""

        Toisten oikeuksien polkeminen on siis laillista, mutta omien oikeuksiensa hakeminen ei?

        ""Jos sinä et ole saanut kyseisestä "epäilystäsi" oikeusprosessia käyntiin niin etkö osaa tehdä oikeita johtopäätöksiä? Ehkä niin ei oikeasti ole tapahtunut.""

        Jos kerran tiedät asiasta, niin mitä ei ole tapahtunut?

        ""Sinähän aina voit tehdä rikosilmoituksen ja haastaa epäilemiäsi oppilaita/opettajia todistajiksi rosikseen.""

        Ikävä kyllä nämä oikeuksia polkeneet pitävät valtaa taidealalla ja osalliset pelkäävät sisäpiirin kostoa, eivätkä uskalla antaa näitä oikeuksia. Pelkäävät taiteilijan uransa puolesta ja myyvät mieluummin yhden lakisääteiset oikeudet, kuin uskaltaisivat tehdä taiteilijanuraansa rehellisin keinoin.

        ""Hehän silloin joutuvat valan velvoittamina kertoman totuuden kaiken uhallakin. Mikä sitten on totuus, selviää kyllä sinulle prosessin aikana.""

        Jos sinulla on tiedossa totuus, niin miksi ihmeessä et rohkeasti kertoisi sitä kaikille omalla nimelläsi avoimesti? Vai eikö sinulla olekaan totuutta tiedossa tai vaihtoehtoisesti, etkö uskalla sitä kertoa?

        ""Mielestäni sinun olisi syytä rauhoittua ja suunnata se tarmosi omaan taiteeseen.""

        Tekisin tämän mielelläni, mitään muuta en ole elämältäni toivonutkaan, mutta tämä on ikävä kyllä estetty minulta laittomilla keinoilla joihin olen hakenut oikeutta ja siksi tämäkin ketjun aloitus. Jos muuten liityt asiaan muutenkin kuin tämän ketjun kautta, niin mikset tosiaankin antaisi minulle mahdollisuuta elättää itseäni ja kouluttaa lapsiani omalla työlläni, ilman että sinä laittomin keinoin estät sitä?


      • S-L.
        Nurkkaan ajettu kirjoitti:

        ""Sellainen on ehdottomasti laitonta, luulisi sinunkin tuon jo ymmärtävän.""

        Toisten oikeuksien polkeminen on siis laillista, mutta omien oikeuksiensa hakeminen ei?

        ""Jos sinä et ole saanut kyseisestä "epäilystäsi" oikeusprosessia käyntiin niin etkö osaa tehdä oikeita johtopäätöksiä? Ehkä niin ei oikeasti ole tapahtunut.""

        Jos kerran tiedät asiasta, niin mitä ei ole tapahtunut?

        ""Sinähän aina voit tehdä rikosilmoituksen ja haastaa epäilemiäsi oppilaita/opettajia todistajiksi rosikseen.""

        Ikävä kyllä nämä oikeuksia polkeneet pitävät valtaa taidealalla ja osalliset pelkäävät sisäpiirin kostoa, eivätkä uskalla antaa näitä oikeuksia. Pelkäävät taiteilijan uransa puolesta ja myyvät mieluummin yhden lakisääteiset oikeudet, kuin uskaltaisivat tehdä taiteilijanuraansa rehellisin keinoin.

        ""Hehän silloin joutuvat valan velvoittamina kertoman totuuden kaiken uhallakin. Mikä sitten on totuus, selviää kyllä sinulle prosessin aikana.""

        Jos sinulla on tiedossa totuus, niin miksi ihmeessä et rohkeasti kertoisi sitä kaikille omalla nimelläsi avoimesti? Vai eikö sinulla olekaan totuutta tiedossa tai vaihtoehtoisesti, etkö uskalla sitä kertoa?

        ""Mielestäni sinun olisi syytä rauhoittua ja suunnata se tarmosi omaan taiteeseen.""

        Tekisin tämän mielelläni, mitään muuta en ole elämältäni toivonutkaan, mutta tämä on ikävä kyllä estetty minulta laittomilla keinoilla joihin olen hakenut oikeutta ja siksi tämäkin ketjun aloitus. Jos muuten liityt asiaan muutenkin kuin tämän ketjun kautta, niin mikset tosiaankin antaisi minulle mahdollisuuta elättää itseäni ja kouluttaa lapsiani omalla työlläni, ilman että sinä laittomin keinoin estät sitä?

        Minun puolestani voit tehdä taidettasi niin paljon kuin haluat, ei kai sinulta kukaan ole käsiäsi katkonut.
        On aika absurdia väittää että sinulta olisi luomiskyky viety millään tavalla. Kuka muuten sellaisia 'naruja' voi edes pitää käsissä. Kyllä hyvä ystävä se taiteilija luo ihan itse oman suosionsa ilman kenenkään toisen jarrutteluja. Sellainen vaatii taiteilijan itsensä kekseliäisyyttä ja kykyä tulla toimeen kaikenlaisten kolleegojen ja ihmisten kanssa. Jos sinä itse olet pyrkinyt ja tahdot olla yksinäinen susi niin sinä olet ilmeisesti päässyt tavoitteeseesi.
        Kukaan muu ei valitettavasti kykene kasvattamaan sinun suosiotasi taidemaailmassa joten ihmettelen kovasti mitä sinä tarkoitat noilla 'mahdollisuuksilla' mitä minun pitäisi sinulle antaa. Minä voin vain kannustaa sinua itseäsi pitämään huolta omasta suosiostasi niinkuin me muutkin kuolevaiset.

        Jos sinulla on vaikeuksia elättää itseäsi tai kouluttaa lapsiasi niin siitä sinun on turha yrittää syyllistää minua. Jokainen on 'oman onnensa seppä', tuon aforismin sanomaa minä olen pyrkinyt noudattamaan ja noudatan niin kauan kuin elän.
        Minä en ole sinun urasi esteenä, usko se jo viimeinkin.


      • Nurkkaan ajettu
        S-L. kirjoitti:

        Minun puolestani voit tehdä taidettasi niin paljon kuin haluat, ei kai sinulta kukaan ole käsiäsi katkonut.
        On aika absurdia väittää että sinulta olisi luomiskyky viety millään tavalla. Kuka muuten sellaisia 'naruja' voi edes pitää käsissä. Kyllä hyvä ystävä se taiteilija luo ihan itse oman suosionsa ilman kenenkään toisen jarrutteluja. Sellainen vaatii taiteilijan itsensä kekseliäisyyttä ja kykyä tulla toimeen kaikenlaisten kolleegojen ja ihmisten kanssa. Jos sinä itse olet pyrkinyt ja tahdot olla yksinäinen susi niin sinä olet ilmeisesti päässyt tavoitteeseesi.
        Kukaan muu ei valitettavasti kykene kasvattamaan sinun suosiotasi taidemaailmassa joten ihmettelen kovasti mitä sinä tarkoitat noilla 'mahdollisuuksilla' mitä minun pitäisi sinulle antaa. Minä voin vain kannustaa sinua itseäsi pitämään huolta omasta suosiostasi niinkuin me muutkin kuolevaiset.

        Jos sinulla on vaikeuksia elättää itseäsi tai kouluttaa lapsiasi niin siitä sinun on turha yrittää syyllistää minua. Jokainen on 'oman onnensa seppä', tuon aforismin sanomaa minä olen pyrkinyt noudattamaan ja noudatan niin kauan kuin elän.
        Minä en ole sinun urasi esteenä, usko se jo viimeinkin.

        ""Minun puolestani voit tehdä taidettasi niin paljon kuin haluat, ei kai sinulta kukaan ole käsiäsi katkonut.""

        Kiitos että sain sinulta luvan tehdä taidettani, vaikka en minä siihen sinun lupaasi tarvitse. Käsiäni ei myöskään kukaan ole katkonut, vaan kyseessä on paljon törkeämpi teko tuhota minun taiteilijanurani.

        ""On aika absurdia väittää että sinulta olisi luomiskyky viety millään tavalla. Kuka muuten sellaisia 'naruja' voi edes pitää käsissä.""

        Mielestäni on aika abstraktia väittää etteivät laittomat hyvin raskaat syytökset painaisi luovaa ja herkkää ihmistä ja veisi tältä jopa elämänhalun. Kotimaasta voisin mainita esimerkiksi Matti Inkisen, kolmen lapsen isä teki itsemurhan koska ei kestänyt julkisuuteen nousseita raskaita syytteitä. Entäpä Michael Jackson, kuinka paljon hänen luovuuttaan häiritsivät rahastuksesta tehdyt julkiset syytökset. Myös hyvin useat julkisuuteen omalla työllään nousseet, ovat kertoneet julkisestikin kuinka julkisuuteen tulleet paskapuheet ovat vaikuttaneet heidän elämiinsä, niin että monet ovat joutuneet vuosikausien terapiaan ja jopa harkinneet vakavissaan itsemurhaa. Omalta kohdaltani voisin mainita että minä en ole saanut minkäänlaista tilaisuuta edes puolustautua minua vastaan esitettyjä raskaita syytöksiä vastaan jotka joka päivä aamusta iltaan painavat raskaasti hartioitani kumaraan.

        ""Kyllä hyvä ystävä se taiteilija luo ihan itse oman suosionsa ilman kenenkään toisen jarrutteluja.""

        Taidetta kuten mitä tahansa muutakin, myydään myös taiteilijasta saadun mielikuvan perusteella. Raskaat julkisesti esitetyt syytökset, jotka on erittäin tehokkaasti levitetty taiteilijan uran ja työn tuhoamiseksi jopa hänen asiakkailleen ja joihin ei ole saanut edes julkista tilaisuutta vastata. Vahingoittavat kenen tahansa taiteilijan uraa, joten on aivan naurettavaa väittää ettei tällaisella toiminnalla voida jarruttaa taiteilijan uraa, sillä voidaan jopa tuhota se.

        ""Sellainen vaatii taiteilijan itsensä kekseliäisyyttä ja kykyä tulla toimeen kaikenlaisten kolleegojen ja ihmisten kanssa. Jos sinä itse olet pyrkinyt ja tahdot olla yksinäinen susi niin sinä olet ilmeisesti päässyt tavoitteeseesi.""

        Tässä se suurin ongelma maamme taiteessa piileekin, kyse ei ole enää itse taiteesta, vaan siitä että pitäisi hyväksyä sisäpiirin valta polkea omia lakisääteisiä oikeuksiaan, milloin tahansa ja minkä syyn takia tahansa. Oikeuksiaan et saa pyytää, koska silloin olet hankala tapaus ja joudut mustalle listalle. Kutsut minua yksinäiseksi sudeksi, koska haluat asian näyttävän siltä. Minä taas haluan vain saada omat oikeuteni kuntoon ja saada rehellisen ja oikeudenmukaisen kohtelun elättää itseni ja kouluttaa lapseni omalla työlläni. Minua ei kiinnosta leikkiä jossakin lahjattomassa ryhmässä jotain jumalaa, jolla itsellä on valta päättää muidenkin mahdollisuuksista, vaikka laittomin keinoin, kun oma ammattitaito ja lahjakkuus eivät muuhun riitä. Minä en myöskään halua tehdä uraani polkemalla toisten taiteilijoiden perusoikeuksia ison ryhmän kanssa, jotta voisin itse saada oman lahjattomuuteni näyttämään jotenkin paremmalta. Kuten sanoin haluan vain elättää itseni ja kouluttaa lapseni omalla työlläni, ilman että sisäpiirin huijariopettajat vievät koulussaan minulta perusoikeudet ja tuhoavat urani laittomuuksillaan.


      • Nurkkaan ajettu.
        S-L. kirjoitti:

        Minun puolestani voit tehdä taidettasi niin paljon kuin haluat, ei kai sinulta kukaan ole käsiäsi katkonut.
        On aika absurdia väittää että sinulta olisi luomiskyky viety millään tavalla. Kuka muuten sellaisia 'naruja' voi edes pitää käsissä. Kyllä hyvä ystävä se taiteilija luo ihan itse oman suosionsa ilman kenenkään toisen jarrutteluja. Sellainen vaatii taiteilijan itsensä kekseliäisyyttä ja kykyä tulla toimeen kaikenlaisten kolleegojen ja ihmisten kanssa. Jos sinä itse olet pyrkinyt ja tahdot olla yksinäinen susi niin sinä olet ilmeisesti päässyt tavoitteeseesi.
        Kukaan muu ei valitettavasti kykene kasvattamaan sinun suosiotasi taidemaailmassa joten ihmettelen kovasti mitä sinä tarkoitat noilla 'mahdollisuuksilla' mitä minun pitäisi sinulle antaa. Minä voin vain kannustaa sinua itseäsi pitämään huolta omasta suosiostasi niinkuin me muutkin kuolevaiset.

        Jos sinulla on vaikeuksia elättää itseäsi tai kouluttaa lapsiasi niin siitä sinun on turha yrittää syyllistää minua. Jokainen on 'oman onnensa seppä', tuon aforismin sanomaa minä olen pyrkinyt noudattamaan ja noudatan niin kauan kuin elän.
        Minä en ole sinun urasi esteenä, usko se jo viimeinkin.

        Jatkan koska vastaukseni ei mahtunut yhteen viestiin.

        ""Kukaan muu ei valitettavasti kykene kasvattamaan sinun suosiotasi taidemaailmassa joten ihmettelen kovasti mitä sinä tarkoitat noilla 'mahdollisuuksilla' mitä minun pitäisi sinulle antaa. Minä voin vain kannustaa sinua itseäsi pitämään huolta omasta suosiostasi niinkuin me muutkin kuolevaiset.""

        Ja siksikö väität ettei mitään olekaan tapahtunut ja yrität saada asiat näyttämään siltä kuin hakisin oikeuksiani perusteettomasti? Jopas on kannustusta!

        ""Jos sinulla on vaikeuksia elättää itseäsi tai kouluttaa lapsiasi niin siitä sinun on turha yrittää syyllistää minua.""

        Voisitko nyt sanojesi tueksi esittää, missä olen syyllistänyt sinua tässä asiassa? Jos kerran väität ettet ole minun oikeuksiani polkenut.

        ""Jokainen on 'oman onnensa seppä', tuon aforismin sanomaa minä olen pyrkinyt noudattamaan ja noudatan niin kauan kuin elän.""

        Mielenkiintoinen ja hyvin vanha näkemys, sinun suustasi se kuulostaa kuitenkin melkoiselta kliseeltä. Ensin kerrot että taiteilijan pitää pystyä tulemaan toimeen kollegoidensa ja uralle tärkeiden ihmisten kanssa, mutta nyt sitten vaihdatkin mielipidettä kesken keskustelun, taiteilija siis sittenkin on oman onnensa seppä. Juttusi eivät siis ole muuta kuin sopivaan paikkaan sopivia sanontoja, ilman minkäänlaista johdonmukaisuuta tai kykyä ajatella asioita hieman laajemmin ja pysyä kannassaan.

        ""Minä en ole sinun urasi esteenä, usko se jo viimeinkin.""

        Tiesitkö että tuolta arkistosta voi katsella viestejäsi pidemmältäkin ajalta ja niiden perusteella voisin väittää jotain ihan muuta.

        Nyt lopuksi kysyisin sinulta vielä yhden kysymyksen. Pitäisikö kaikilla ihmisillä olla samat perusoikeudet, vai pitäisikö ne olla vain jollain ennalta määritellyillä henkilöillä?


      • , Huolestunut ,
        Nurkkaan ajettu kirjoitti:

        ""Minun puolestani voit tehdä taidettasi niin paljon kuin haluat, ei kai sinulta kukaan ole käsiäsi katkonut.""

        Kiitos että sain sinulta luvan tehdä taidettani, vaikka en minä siihen sinun lupaasi tarvitse. Käsiäni ei myöskään kukaan ole katkonut, vaan kyseessä on paljon törkeämpi teko tuhota minun taiteilijanurani.

        ""On aika absurdia väittää että sinulta olisi luomiskyky viety millään tavalla. Kuka muuten sellaisia 'naruja' voi edes pitää käsissä.""

        Mielestäni on aika abstraktia väittää etteivät laittomat hyvin raskaat syytökset painaisi luovaa ja herkkää ihmistä ja veisi tältä jopa elämänhalun. Kotimaasta voisin mainita esimerkiksi Matti Inkisen, kolmen lapsen isä teki itsemurhan koska ei kestänyt julkisuuteen nousseita raskaita syytteitä. Entäpä Michael Jackson, kuinka paljon hänen luovuuttaan häiritsivät rahastuksesta tehdyt julkiset syytökset. Myös hyvin useat julkisuuteen omalla työllään nousseet, ovat kertoneet julkisestikin kuinka julkisuuteen tulleet paskapuheet ovat vaikuttaneet heidän elämiinsä, niin että monet ovat joutuneet vuosikausien terapiaan ja jopa harkinneet vakavissaan itsemurhaa. Omalta kohdaltani voisin mainita että minä en ole saanut minkäänlaista tilaisuuta edes puolustautua minua vastaan esitettyjä raskaita syytöksiä vastaan jotka joka päivä aamusta iltaan painavat raskaasti hartioitani kumaraan.

        ""Kyllä hyvä ystävä se taiteilija luo ihan itse oman suosionsa ilman kenenkään toisen jarrutteluja.""

        Taidetta kuten mitä tahansa muutakin, myydään myös taiteilijasta saadun mielikuvan perusteella. Raskaat julkisesti esitetyt syytökset, jotka on erittäin tehokkaasti levitetty taiteilijan uran ja työn tuhoamiseksi jopa hänen asiakkailleen ja joihin ei ole saanut edes julkista tilaisuutta vastata. Vahingoittavat kenen tahansa taiteilijan uraa, joten on aivan naurettavaa väittää ettei tällaisella toiminnalla voida jarruttaa taiteilijan uraa, sillä voidaan jopa tuhota se.

        ""Sellainen vaatii taiteilijan itsensä kekseliäisyyttä ja kykyä tulla toimeen kaikenlaisten kolleegojen ja ihmisten kanssa. Jos sinä itse olet pyrkinyt ja tahdot olla yksinäinen susi niin sinä olet ilmeisesti päässyt tavoitteeseesi.""

        Tässä se suurin ongelma maamme taiteessa piileekin, kyse ei ole enää itse taiteesta, vaan siitä että pitäisi hyväksyä sisäpiirin valta polkea omia lakisääteisiä oikeuksiaan, milloin tahansa ja minkä syyn takia tahansa. Oikeuksiaan et saa pyytää, koska silloin olet hankala tapaus ja joudut mustalle listalle. Kutsut minua yksinäiseksi sudeksi, koska haluat asian näyttävän siltä. Minä taas haluan vain saada omat oikeuteni kuntoon ja saada rehellisen ja oikeudenmukaisen kohtelun elättää itseni ja kouluttaa lapseni omalla työlläni. Minua ei kiinnosta leikkiä jossakin lahjattomassa ryhmässä jotain jumalaa, jolla itsellä on valta päättää muidenkin mahdollisuuksista, vaikka laittomin keinoin, kun oma ammattitaito ja lahjakkuus eivät muuhun riitä. Minä en myöskään halua tehdä uraani polkemalla toisten taiteilijoiden perusoikeuksia ison ryhmän kanssa, jotta voisin itse saada oman lahjattomuuteni näyttämään jotenkin paremmalta. Kuten sanoin haluan vain elättää itseni ja kouluttaa lapseni omalla työlläni, ilman että sisäpiirin huijariopettajat vievät koulussaan minulta perusoikeudet ja tuhoavat urani laittomuuksillaan.

        Nyt näyttää ihan realistisesti siltä että sinulla on vakavia mielenterveysongelmia ja minun oli ihan pakko sanoa tämä. Usko tai älä mutta en missään mielessä sano tätä ilkeilymielessä ja kevytkenkäisesti! Puhu jonkun läheisesi kanssa ilman mitään ennakkoluuloja!
        Tunnustan sinulle että minä puhun ihan kokemuksen syvällä rintaäänellä ja ihan vilpittömästi!!!!!
        Minä olen kokenut ihan samoja asioita aikaisemmin. Toivottavasti et ota tätä miksikään provoiluyritykseksi!
        Minut herätti lopullisesti tuo aloituksesi.
        Ole kiltti, ota yhteyttä läheisiisi!!!!
        Sinun ei pidä uskoa että kaikki ihmiset ovat sinua vastaan! Älä usko että sinulla ei voi olla ystäviä. Sinun ystävät täysvarmaan ovat puolellasi jos oikeasti kerrot heille sinua painavista asioista.

        Tahdon sinulle kertoa että minullakin kaatui kaikki seinät päälleni 2,5 vuotta sitten ja aivan samalla formaatilla kuin sinullakin. Minulle oli onni että ystäviä oli tarpeeksi paljon lähelläni juuri ratkaisevalla hetkellä. Olen todella huolissani sinun pärjäämisestäsi vaikkakaan en tunne sinua. Toivon että voisit ottaa yhteyttä ainakin tuonne palstan ylläpitäjiin jos sinulla ei ole muita. He kyllä voivat ohjata sinut sellaiselle palstalle missä sinulla on mahdollisuus päästä sellaiseen keskusteluun missä sinua ymmärretään.

        Minä toivon ihan sydämestäni että asiasi tulee järjestymään!
        Puhu läheisiesi kanssa!


      • Nurkkaan ajettu
        , Huolestunut , kirjoitti:

        Nyt näyttää ihan realistisesti siltä että sinulla on vakavia mielenterveysongelmia ja minun oli ihan pakko sanoa tämä. Usko tai älä mutta en missään mielessä sano tätä ilkeilymielessä ja kevytkenkäisesti! Puhu jonkun läheisesi kanssa ilman mitään ennakkoluuloja!
        Tunnustan sinulle että minä puhun ihan kokemuksen syvällä rintaäänellä ja ihan vilpittömästi!!!!!
        Minä olen kokenut ihan samoja asioita aikaisemmin. Toivottavasti et ota tätä miksikään provoiluyritykseksi!
        Minut herätti lopullisesti tuo aloituksesi.
        Ole kiltti, ota yhteyttä läheisiisi!!!!
        Sinun ei pidä uskoa että kaikki ihmiset ovat sinua vastaan! Älä usko että sinulla ei voi olla ystäviä. Sinun ystävät täysvarmaan ovat puolellasi jos oikeasti kerrot heille sinua painavista asioista.

        Tahdon sinulle kertoa että minullakin kaatui kaikki seinät päälleni 2,5 vuotta sitten ja aivan samalla formaatilla kuin sinullakin. Minulle oli onni että ystäviä oli tarpeeksi paljon lähelläni juuri ratkaisevalla hetkellä. Olen todella huolissani sinun pärjäämisestäsi vaikkakaan en tunne sinua. Toivon että voisit ottaa yhteyttä ainakin tuonne palstan ylläpitäjiin jos sinulla ei ole muita. He kyllä voivat ohjata sinut sellaiselle palstalle missä sinulla on mahdollisuus päästä sellaiseen keskusteluun missä sinua ymmärretään.

        Minä toivon ihan sydämestäni että asiasi tulee järjestymään!
        Puhu läheisiesi kanssa!

        Kiitos kovasti kirjoituksestasi ja omien ongelmiesi esille tuomisesta. Pidän kuitenkin kirjoitustasi yliampuvana joka ehkä kertoo etteivät omat ongelmasikaan ole täysin hoidettu kuntoon. Minun ongelmani eivät ole mitään muita kuin laillisuuteen liittyviä ja siihen että tässä surkeassa maassa ihmisten perusoikeudet voidaan sivuuttaa koska tahansa muutaman huijariopettajan toimesta. Sekä se ettei maamme ylimmät lainvalvojatkaan tee muuta kuin nukkuvat ruususen untaan korruptiotyynyllään, kansalaisten veroeuroista tehdyn paksun peiton alla, kuulematta ja näkemättä muuta kuin omien tiliensä saldot.

        Pidän erittäin törkeänä että taidealalla sisäpiiriin kuuluvat huijariopettajat voivat vallallaan tuhota itseään lahjakkaampien taiteilijoiden uran, joilla on asioista erilaiset näkemykset kuin heillä itsellään. On täysin posketonta, että se kellä on asemansa vuoksi valta, voi ilman minkäänlaiseen vastuuseen joutumista toimia siten kuin omalle kohdalleni on sattunut.

        Kumma muuten että et ole huolissasi siitä ettei maassamme kaikilla ihmisillä ole kunnossa edes perusoikeudet, mutta olet huolissasi siitä miksi joku näitä oikeuksia hakee. Se viimeistään laittaa ajattelemaan kirjoituksesi motiivia.


      • Nurkkaan ajettu
        Nurkkaan ajettu kirjoitti:

        Kiitos kovasti kirjoituksestasi ja omien ongelmiesi esille tuomisesta. Pidän kuitenkin kirjoitustasi yliampuvana joka ehkä kertoo etteivät omat ongelmasikaan ole täysin hoidettu kuntoon. Minun ongelmani eivät ole mitään muita kuin laillisuuteen liittyviä ja siihen että tässä surkeassa maassa ihmisten perusoikeudet voidaan sivuuttaa koska tahansa muutaman huijariopettajan toimesta. Sekä se ettei maamme ylimmät lainvalvojatkaan tee muuta kuin nukkuvat ruususen untaan korruptiotyynyllään, kansalaisten veroeuroista tehdyn paksun peiton alla, kuulematta ja näkemättä muuta kuin omien tiliensä saldot.

        Pidän erittäin törkeänä että taidealalla sisäpiiriin kuuluvat huijariopettajat voivat vallallaan tuhota itseään lahjakkaampien taiteilijoiden uran, joilla on asioista erilaiset näkemykset kuin heillä itsellään. On täysin posketonta, että se kellä on asemansa vuoksi valta, voi ilman minkäänlaiseen vastuuseen joutumista toimia siten kuin omalle kohdalleni on sattunut.

        Kumma muuten että et ole huolissasi siitä ettei maassamme kaikilla ihmisillä ole kunnossa edes perusoikeudet, mutta olet huolissasi siitä miksi joku näitä oikeuksia hakee. Se viimeistään laittaa ajattelemaan kirjoituksesi motiivia.

        Vastasin nimimerkki S-L:lle kahdessa viestissä hänen viestiinsä, koska vastaukseni ei yhteen viestiin mahtunut. Kirjoitit oman viestisi näiden vastauksieni väliin ja rikoit viestiketjussa vastauksieni peräkkäisyyden. Perin juurin ovela temppu, jonka motiivi laittaa ajattelemaan todellakin viestisi olevan vain provo, vaikka kovasti yritätkin päinvastaista väittää.


      • Torniolainen.
        Nurkkaan ajettu kirjoitti:

        Vastasin nimimerkki S-L:lle kahdessa viestissä hänen viestiinsä, koska vastaukseni ei yhteen viestiin mahtunut. Kirjoitit oman viestisi näiden vastauksieni väliin ja rikoit viestiketjussa vastauksieni peräkkäisyyden. Perin juurin ovela temppu, jonka motiivi laittaa ajattelemaan todellakin viestisi olevan vain provo, vaikka kovasti yritätkin päinvastaista väittää.

        Jos sinua lähestyy joku vilpittömin aikein niin et osaa ottaa sinulle tarjottua ystävällistä elettä vastaan.
        Taitaa ne ongelmasi olla todella vaikeat. Kehoitan minäkin miettimään mikä sinulle olisi nyt kaikkein tärkeintä. Mieti hyvä mies kerrankin kun sinua oikeasti joku lähestyy vilpittömästi! Ei kai tuota tarvitse edes epäillä.


      • Nurkkaan ajettu
        Torniolainen. kirjoitti:

        Jos sinua lähestyy joku vilpittömin aikein niin et osaa ottaa sinulle tarjottua ystävällistä elettä vastaan.
        Taitaa ne ongelmasi olla todella vaikeat. Kehoitan minäkin miettimään mikä sinulle olisi nyt kaikkein tärkeintä. Mieti hyvä mies kerrankin kun sinua oikeasti joku lähestyy vilpittömästi! Ei kai tuota tarvitse edes epäillä.

        Eivät kovin vakuuttavia ole nuo sinun juttusi tällä palstalla olleet muutenkaan, joten ohitan juttusi tarpeettomana vastata siihen enempää. Vai vielä vilpittömin mielin?


    • Jaakko Ilkka

      voi vapaasti käyttää niin kauan kun se tapahtuu maassa vallitsevien lakien puitteissa.

      Jos oikeuksiaan katsoo lukatun, niin Suomessa on sitä varten luotu länsimaiseen traditioon perustuva oikeusjärjestys, jonka kautta voi perätä oikeuksiaan. Alin aste on kärajaoikeus, jonka päätöksestä voi valittaa hovioikeuteen ja sen päätöksestä, luvan saatuaan, korkeimpaan oikeuteen. Jos lupaa ei saa tai korkein oikeuskin hylkää kanteen, voit vielä valittaa Euroopan unionin oikeusistuimeen. Tästä viimemainitusta valitusasteesta saimme juuri lukea mediasta sen kumonneen Suomen korkeimman oikeuden päätöksen eräässä valitustapauksessa.

      Asiansa voi viedä myös eduskunnan oikeusasiamiehelle ja myös sitä kautta päätyä EU-tuomoistuimeen.

      Jos kaikki nämä valitustiet päätyvät kanteesi hylkäämiseen, ei sinun oikeuksiasi eurooppalaisen oikeuskäytännön mukaan ole loukattu.

      Tällä palstalla valittamisesta ei sinulle ole apua loukattujen oikeuksiesi saamisessa oikaistuiksi.

      • Nurkkaan ajettu

        ""Oman käden oikeutta voi vapaasti käyttää niin kauan kun se tapahtuu maassa vallitsevien lakien puitteissa.""

        Eli laittomuuksiinko ei saa vastata laittomuuksilla, sitäkö yrität kertoa? Eikö ihmisellä siis edes ole moraalisesti oikeutta hakea oikeuksiaan samoin keinoin kuin niitä on rikottukin?

        ""Jos oikeuksiaan katsoo lukatun, niin Suomessa on sitä varten luotu länsimaiseen traditioon perustuva oikeusjärjestys, jonka kautta voi perätä oikeuksiaan.""

        Tässä tietosi ovat vääriä ja olet virallisen propagandan uhri, ymmärtämättä sen enempää länsimaisesta oikeuskäytännöstä. Maastamme puuttuu eräs olennainen asia joka on kaikissa länsimaissa, perustuslakituomioistuin, näin on taattu poliitikkojen edut ja kansalaisten olematon oikeusturva, rikollisesti toimivia viranomaisiamme kohtaan., Koska perustuslakivaliokunta, joka meillä korvaa perustuslakituomioistuimen, on poliittisessa valvonnassa. Maamme saa myös eniten Euroopan maista ihmisoikeustuomioita väkilukuun nähden, mikä on melkoinen saavutus kun ajatellaan mitä maita EU:ssa on.

        ""Alin aste on kärajaoikeus, jonka päätöksestä voi valittaa hovioikeuteen ja sen päätöksestä, luvan saatuaan, korkeimpaan oikeuteen. Jos lupaa ei saa tai korkein oikeuskin hylkää kanteen, voit vielä valittaa Euroopan unionin oikeusistuimeen. Tästä viimemainitusta valitusasteesta saimme juuri lukea mediasta sen kumonneen Suomen korkeimman oikeuden päätöksen eräässä valitustapauksessa.""

        Olen asioista perillä luultavasti jopa paremmin kuin sinä ja tiedän kyllä oikeuskäytännöt.

        ""Asiansa voi viedä myös eduskunnan oikeusasiamiehelle ja myös sitä kautta päätyä EU-tuomoistuimeen.""

        Olen perillä tästäkin.

        ""Jos kaikki nämä valitustiet päätyvät kanteesi hylkäämiseen, ei sinun oikeuksiasi eurooppalaisen oikeuskäytännön mukaan ole loukattu.""

        Tämä väite on aivan höpö höpö väite, vai onko niinkin että jos henkirikos jää selvittämättä, niin sitäkö ei ole tapahtunut? Minun ongelmani tässä asiassa on että osalliset eivät uskalla kertoa asiassa totuutta, vaan ovat kiistäneet osallisuutensa. He pelkäävät maamme taide-eliitin sisäpiirin kostoa, mikäli paljastaisivat totuuden. Tämä asia on minulle sanottu suoraan erään osallisen toimesta. Laittomuuksiin ja urani tuhoamiseen osalliset vaikenevat, he myyvät mielummin yhden ihmisen perusoikeudet, kun pelkäävät uransa puolesta, niin raadollista elämä on.

        ""Tällä palstalla valittamisesta ei sinulle ole apua loukattujen oikeuksiesi saamisessa oikaistuiksi.""

        Tätä asiaa sinun on vaikea tietää, koska väitän palstan olleen minulle erittäin hyödyllinen omien oikeuksieni palauttamiseksi. Avoin julkisuus ei koskaan ole pahaksi epäkohtien esille ottamiseksi, tosin jos epäkohdista haluaa vaieta, eikä pysty ja salli avointa keskustelua, niin varmasti tuo sinun mielipiteesi on perusteltu. Vaikka tosiasiassa se on vain moraalisen pelkurin mielipide.


      • Jaakko Ilkka
        Nurkkaan ajettu kirjoitti:

        ""Oman käden oikeutta voi vapaasti käyttää niin kauan kun se tapahtuu maassa vallitsevien lakien puitteissa.""

        Eli laittomuuksiinko ei saa vastata laittomuuksilla, sitäkö yrität kertoa? Eikö ihmisellä siis edes ole moraalisesti oikeutta hakea oikeuksiaan samoin keinoin kuin niitä on rikottukin?

        ""Jos oikeuksiaan katsoo lukatun, niin Suomessa on sitä varten luotu länsimaiseen traditioon perustuva oikeusjärjestys, jonka kautta voi perätä oikeuksiaan.""

        Tässä tietosi ovat vääriä ja olet virallisen propagandan uhri, ymmärtämättä sen enempää länsimaisesta oikeuskäytännöstä. Maastamme puuttuu eräs olennainen asia joka on kaikissa länsimaissa, perustuslakituomioistuin, näin on taattu poliitikkojen edut ja kansalaisten olematon oikeusturva, rikollisesti toimivia viranomaisiamme kohtaan., Koska perustuslakivaliokunta, joka meillä korvaa perustuslakituomioistuimen, on poliittisessa valvonnassa. Maamme saa myös eniten Euroopan maista ihmisoikeustuomioita väkilukuun nähden, mikä on melkoinen saavutus kun ajatellaan mitä maita EU:ssa on.

        ""Alin aste on kärajaoikeus, jonka päätöksestä voi valittaa hovioikeuteen ja sen päätöksestä, luvan saatuaan, korkeimpaan oikeuteen. Jos lupaa ei saa tai korkein oikeuskin hylkää kanteen, voit vielä valittaa Euroopan unionin oikeusistuimeen. Tästä viimemainitusta valitusasteesta saimme juuri lukea mediasta sen kumonneen Suomen korkeimman oikeuden päätöksen eräässä valitustapauksessa.""

        Olen asioista perillä luultavasti jopa paremmin kuin sinä ja tiedän kyllä oikeuskäytännöt.

        ""Asiansa voi viedä myös eduskunnan oikeusasiamiehelle ja myös sitä kautta päätyä EU-tuomoistuimeen.""

        Olen perillä tästäkin.

        ""Jos kaikki nämä valitustiet päätyvät kanteesi hylkäämiseen, ei sinun oikeuksiasi eurooppalaisen oikeuskäytännön mukaan ole loukattu.""

        Tämä väite on aivan höpö höpö väite, vai onko niinkin että jos henkirikos jää selvittämättä, niin sitäkö ei ole tapahtunut? Minun ongelmani tässä asiassa on että osalliset eivät uskalla kertoa asiassa totuutta, vaan ovat kiistäneet osallisuutensa. He pelkäävät maamme taide-eliitin sisäpiirin kostoa, mikäli paljastaisivat totuuden. Tämä asia on minulle sanottu suoraan erään osallisen toimesta. Laittomuuksiin ja urani tuhoamiseen osalliset vaikenevat, he myyvät mielummin yhden ihmisen perusoikeudet, kun pelkäävät uransa puolesta, niin raadollista elämä on.

        ""Tällä palstalla valittamisesta ei sinulle ole apua loukattujen oikeuksiesi saamisessa oikaistuiksi.""

        Tätä asiaa sinun on vaikea tietää, koska väitän palstan olleen minulle erittäin hyödyllinen omien oikeuksieni palauttamiseksi. Avoin julkisuus ei koskaan ole pahaksi epäkohtien esille ottamiseksi, tosin jos epäkohdista haluaa vaieta, eikä pysty ja salli avointa keskustelua, niin varmasti tuo sinun mielipiteesi on perusteltu. Vaikka tosiasiassa se on vain moraalisen pelkurin mielipide.

        vastaaminen laittomukksilla on aina väärin, myös moraalisesti. Sille tielle lähdettäessä ollaan anarkiassa. Outoa on, että et ole edes yrittänyt häkea oikeuksiasi laillista tietä, mutta omapahan on valintasi. Siitä on kuitenkin helppo vetää johtopäätöksiä.


      • tarkoin tietoinen
        Jaakko Ilkka kirjoitti:

        vastaaminen laittomukksilla on aina väärin, myös moraalisesti. Sille tielle lähdettäessä ollaan anarkiassa. Outoa on, että et ole edes yrittänyt häkea oikeuksiasi laillista tietä, mutta omapahan on valintasi. Siitä on kuitenkin helppo vetää johtopäätöksiä.

        "Siitä on kuitenkin helppo vetää johtopäätöksiä." Niinpä, eli kaikki menee täysin "loukatun" vilkkaan mielikuvituksen piikkiin. Sillä on kyllä hieno lääkettieteellinen termikin mutta tarkoituksella jätän sen sanomatta jotta se mielikuvitus ei kasva hallitsemattomiin mittoihin...mitä epäilen jo muutenkin.


      • Nurkkaan ajettu
        Jaakko Ilkka kirjoitti:

        vastaaminen laittomukksilla on aina väärin, myös moraalisesti. Sille tielle lähdettäessä ollaan anarkiassa. Outoa on, että et ole edes yrittänyt häkea oikeuksiasi laillista tietä, mutta omapahan on valintasi. Siitä on kuitenkin helppo vetää johtopäätöksiä.

        ""Outoa on, että et ole edes yrittänyt häkea oikeuksiasi laillista tietä, mutta omapahan on valintasi. Siitä on kuitenkin helppo vetää johtopäätöksiä.""

        Olen kuusi ja puoli vuotta hakenut oikeuksiani kaikki asteet läpikäymällä, mutta osalliset eivät uskalla kertoa totuutta, vaan myyvät mielummin yhden ihmisen perusoikeudet, kuin ottavat riskin oman taiteilijanuransa kannalta. Koska opettajat jotka nämä laittomat kokoukset ovat järjestäneet, kuuluvat sisäpiiriin ja pitävät valtaa taidealalla.

        He menevät sieltä mistä aita on matalin, se kuului oppilaitoksen opetukseen.


      • Nurkkaan ajettu
        tarkoin tietoinen kirjoitti:

        "Siitä on kuitenkin helppo vetää johtopäätöksiä." Niinpä, eli kaikki menee täysin "loukatun" vilkkaan mielikuvituksen piikkiin. Sillä on kyllä hieno lääkettieteellinen termikin mutta tarkoituksella jätän sen sanomatta jotta se mielikuvitus ei kasva hallitsemattomiin mittoihin...mitä epäilen jo muutenkin.

        Kirjoitat nimimerkillä, (Tarkoin tietoinen), jolla annat kuvan tietäväsi asiasta tarkoin. Kun kerran väität olevasi asiasta tietoinen ihmettelen miksi et kirjoita omalla nimelläsi rohkeasti ja laita omaa mainettasi juttujesi tueksi minun mainettani vastaan?

        Kerronpa sinulle miksi et sitä tee, koska tiedät että ottaisin esille asioita joita et kestä ja tiedät että laittaisin sinut tulevaisuudessa erittäin hankalaan tilanteeseen julkisista väitteistäsi. siksi jatkat jo tutuksi tulleella tyylilläsi. Pelkurimaisesti ja raukkamaisesti esittelet perättömiä väitteitäsi nimimerkin suojassa, aivan niin kuin ennenkin.


      • Jaakko Ilkka
        Nurkkaan ajettu kirjoitti:

        ""Outoa on, että et ole edes yrittänyt häkea oikeuksiasi laillista tietä, mutta omapahan on valintasi. Siitä on kuitenkin helppo vetää johtopäätöksiä.""

        Olen kuusi ja puoli vuotta hakenut oikeuksiani kaikki asteet läpikäymällä, mutta osalliset eivät uskalla kertoa totuutta, vaan myyvät mielummin yhden ihmisen perusoikeudet, kuin ottavat riskin oman taiteilijanuransa kannalta. Koska opettajat jotka nämä laittomat kokoukset ovat järjestäneet, kuuluvat sisäpiiriin ja pitävät valtaa taidealalla.

        He menevät sieltä mistä aita on matalin, se kuului oppilaitoksen opetukseen.

        Kaikki? Uskoisikohan?


      • Koulun oppilas
        Nurkkaan ajettu kirjoitti:

        ""Outoa on, että et ole edes yrittänyt häkea oikeuksiasi laillista tietä, mutta omapahan on valintasi. Siitä on kuitenkin helppo vetää johtopäätöksiä.""

        Olen kuusi ja puoli vuotta hakenut oikeuksiani kaikki asteet läpikäymällä, mutta osalliset eivät uskalla kertoa totuutta, vaan myyvät mielummin yhden ihmisen perusoikeudet, kuin ottavat riskin oman taiteilijanuransa kannalta. Koska opettajat jotka nämä laittomat kokoukset ovat järjestäneet, kuuluvat sisäpiiriin ja pitävät valtaa taidealalla.

        He menevät sieltä mistä aita on matalin, se kuului oppilaitoksen opetukseen.

        Mitään "laittomia kokouksia" ei pidetty tuolla koulussa! Yleensä joka koulussa on vain ryhmiä jotka pitävät toisistaan ja viihtyvät toistensa seurassa. Niissä voidaan keskustella mistä tahansa...myöskin toisista oppilaista.
        Jos oppilas on erakko tai tykkää sooloilla muutenkin itsekseen eikä hänelle kelpaa ryhmätyötkään, jää hän auttamatta kelkasta, eikä sellaisesta oppilaasta pidetä. Se on totuus joka tekee kipeää, mutta mitään lain rikkomuksia ei ole tapahtunut puhumattakaan viety mitään henkilökohtaisia oikeuksia. Kyllä jokainen oppilas on oman onnensa seppä ja pitää huolen itse omista oikeuksistaan.


      • Nurkkaan ajettu
        Koulun oppilas kirjoitti:

        Mitään "laittomia kokouksia" ei pidetty tuolla koulussa! Yleensä joka koulussa on vain ryhmiä jotka pitävät toisistaan ja viihtyvät toistensa seurassa. Niissä voidaan keskustella mistä tahansa...myöskin toisista oppilaista.
        Jos oppilas on erakko tai tykkää sooloilla muutenkin itsekseen eikä hänelle kelpaa ryhmätyötkään, jää hän auttamatta kelkasta, eikä sellaisesta oppilaasta pidetä. Se on totuus joka tekee kipeää, mutta mitään lain rikkomuksia ei ole tapahtunut puhumattakaan viety mitään henkilökohtaisia oikeuksia. Kyllä jokainen oppilas on oman onnensa seppä ja pitää huolen itse omista oikeuksistaan.

        Väitteesi kertovat vain sinun halustasi salata nämä laittomat kokoukset ja väitän että juuri siksi et uskalla kirjoittaa omalla nimelläsi, koska joutuisit ennenpitkää vastaamaan jutuistasi.

        Jos kuitenkin uskaltaisit kirjoittaa omalla nimelläsi niin se toki toisi painoarvoa jutuillesi. Uskallatko???


    • veldes

      Kysyt liian vaikeita ilman ettet kerro mitenkä sinun oikeutesi on viety. Valota nyt jollaintavalla asiaa niin apua täältä tulee niinkuin apteekin hyllyltä.

      Kerron lyhyesti omista ongelmistani edellisen laman aikaan. Oli valuuttalainaa ateljeesta ja kun markka devalvoitiin parikin eri kertaa tuli pääomaa lisää euroissa noin 30.000. Tätä makselen vieläkin jäi se taiteilijamersu silloin ostamati. Samaan aikaan paras ystäväni teki konkan ja jouduin maksamaan takaamaani lainan korot. Kuviot molemmissa jutuissa oli vähän petokselliset minua kohtaan, asioita en nyt enempää valota. Vaimoni myös sairastui vakavasti näihin aikoihin, liekö tapahtumilla osansa vai ei, tiedä sitä.

      Painoin silloin hommia hullun lailla, oli mennä fyysinen ja henkinen terveys. Jotenkin siitä kuitenkin selvisin ja ystävällenikin annoin velan anteeksi kun näin ettei hän siitä suoriutuisi.

      Sinun painiasi kun olen seurannut tuntuu se henkisesti loukatuksi tuleminen kohdallasi olevan aika rankkaa.
      Näyttäisit nyt sinäkin että sussa on miestä, enhän minäkään mennyt rosikseen, eikä sunkaan tarvi. Sulla on noi kaupunkimaalaukset tosi hyviä ja varmaan pärjäät niitä maalaamalla.

      Anna ajan kulua ja huomaat vielä joskus tilanteen jossa tulet kasvokkain sinua loukanneiden kanssa ja silloin sinä olet se joka on pääosassa.

      Maalaat ilmeisesti pääasiassa akryyliväreillä. Sain näytepakkauksen uusista Winsorin Artists sarjan akryyliväreistä. Ovat aivan mahtavia, eivät tummu kuivuessaan, pitkä kuivumisaika, eikä tuoksu oiken millekään. Maalasin näillä 20 vuotta sitten siksi huomaan tuon huiman kehityksen mikä väreissä on tapahtunut.

      Ongelmat ovat aina henkilökohtaisia ja jokainen kokee ne tunneperäisesti erilailla. Se mitä olet omista murheistasi täällä kertonut tuntuu minusta sellaisilta jotka ajankanssa pienenee. Aikoinaan itselläni oli aamut vaikeita piti kovasti ponnistella saadakseen ajatukset suunnattua työhön.
      Silloin ei paljon miettinyt mallia ja klassisia malliasentoja, tärkeintä oli että sivellin edes pysy kädessä ja sai jotain maalattua mistä sai rahaa pärjätäkseen.

      Taisi nämä ajatukset tulla nyt vähän epärjestyksessä esitettyä tämä kirjoittaminen kun on meikäläiselle ihan myrkkyä.

      • Nurkkaan ajettu

        ""Kysyt liian vaikeita ilman ettet kerro mitenkä sinun oikeutesi on viety. Valota nyt jollaintavalla asiaa niin apua täältä tulee niinkuin apteekin hyllyltä.""

        Juttu on kerrottu jo aiemmin palstalla kokonaisuudessaan.

        ""Sinun painiasi kun olen seurannut tuntuu se henkisesti loukatuksi tuleminen kohdallasi olevan aika rankkaa.""

        Tässä asiassa rankkaa ei ole kuin se että en ole saanut tilaisuutta puolustautua millään lailla, vaikka minulla pitäisi olla kaikki mahdolliset oikeudet siihen. Koska osalliset pelkäävät taiteilijan uriensa puolesta, eivät uskalla kertoa totuutta, koska sisäpiirin huijariopettajat voisivat tehdä saman kuin minulle, tuhota heidän uransa.

        ""Näyttäisit nyt sinäkin että sussa on miestä, enhän minäkään mennyt rosikseen, eikä sunkaan tarvi.""

        Tässä meidän miehisyyskäsityksemme eroavat toisistaan. Omista lakisääteisistä perusoikeuksistaan luopuminen ei ole miehisyyttä, vaan alistumista oikeuksien polkijan ylivallan hyväksymiseen. Todellista miehisyyttä on pitää niin omista kuin muidenkin perusoikeuksista kiinni hinnalla millä hyvänsä. Se se vasta rohkeutta vaatii että uskallat asettua vaatimaan omia perusoikeuksiasi niitä rikkoneilta, varsinkin jos niiden rikkoja on alalla valtaa pitävä. Vain moraalinen pelkuri myy omat tai muiden perusoikeudet.

        ""Sulla on noi kaupunkimaalaukset tosi hyviä ja varmaan pärjäät niitä maalaamalla.""

        Tästä kovat kiitokset, mutta mielummin loisin jotain ihan uutta ja ennennäkemätöntä.

        ""Anna ajan kulua ja huomaat vielä joskus tilanteen jossa tulet kasvokkain sinua loukanneiden kanssa ja silloin sinä olet se joka on pääosassa.""

        Tämän tiedän aivan hyvin ja useammin kuin kerran olen heistä joihinkin törmännyt. Kadulla vastaan tullessa he peittävät kasvonsa ja kävelevät pääkumarassa ohi luullen etten tunnista heitä ja samaan kapakkaan tullessa he poistuvat samantien, heidän rohkeutensa vastata teoistaan on täysin ala-arvoista.

        ""Ongelmat ovat aina henkilökohtaisia ja jokainen kokee ne tunneperäisesti erilailla. Se mitä olet omista murheistasi täällä kertonut tuntuu minusta sellaisilta jotka ajankanssa pienenee.""

        Minua vastaan tehdyt syytökset ovat niin raskaita että ne painavat hartioitani kumaraan aamusta iltaan, käyden päivä päivältä raskaammiksi kantaa. Minut on laittomissa kokouksissa ilman minkäänlaista puolustautumismahdollisuutta leimattu erittäin raskailla syytöksillä loppuiäkseni. Minut on ajettu sellaiseen nurkkaan etten olisi ikäpäivänä uskonut ja johon en missään nimessä olisi halunnut joutua ja siksi olenkin tiiviisti hakenut omia oikeuksiani. Sekä aion jatkaa niiden hakemista, kunnes ne on palautettu.

        Ihmisten oikeuksia, kunniaa ja mainetta, palautetaan vuosisatojenkin päästä, niin miksen minäkin jonain kauniina päivänä voisi saada lailliset oikeuteni palautettua. Urani kannalta tämä on kuitenkin myöhäistä, minun taiteilijanurani on tuhottu totaalisesti ja päälleni lyöty sellainen leima että työni on käynyt hyvin raskaaksi.


      • Torniolainen.
        Nurkkaan ajettu kirjoitti:

        ""Kysyt liian vaikeita ilman ettet kerro mitenkä sinun oikeutesi on viety. Valota nyt jollaintavalla asiaa niin apua täältä tulee niinkuin apteekin hyllyltä.""

        Juttu on kerrottu jo aiemmin palstalla kokonaisuudessaan.

        ""Sinun painiasi kun olen seurannut tuntuu se henkisesti loukatuksi tuleminen kohdallasi olevan aika rankkaa.""

        Tässä asiassa rankkaa ei ole kuin se että en ole saanut tilaisuutta puolustautua millään lailla, vaikka minulla pitäisi olla kaikki mahdolliset oikeudet siihen. Koska osalliset pelkäävät taiteilijan uriensa puolesta, eivät uskalla kertoa totuutta, koska sisäpiirin huijariopettajat voisivat tehdä saman kuin minulle, tuhota heidän uransa.

        ""Näyttäisit nyt sinäkin että sussa on miestä, enhän minäkään mennyt rosikseen, eikä sunkaan tarvi.""

        Tässä meidän miehisyyskäsityksemme eroavat toisistaan. Omista lakisääteisistä perusoikeuksistaan luopuminen ei ole miehisyyttä, vaan alistumista oikeuksien polkijan ylivallan hyväksymiseen. Todellista miehisyyttä on pitää niin omista kuin muidenkin perusoikeuksista kiinni hinnalla millä hyvänsä. Se se vasta rohkeutta vaatii että uskallat asettua vaatimaan omia perusoikeuksiasi niitä rikkoneilta, varsinkin jos niiden rikkoja on alalla valtaa pitävä. Vain moraalinen pelkuri myy omat tai muiden perusoikeudet.

        ""Sulla on noi kaupunkimaalaukset tosi hyviä ja varmaan pärjäät niitä maalaamalla.""

        Tästä kovat kiitokset, mutta mielummin loisin jotain ihan uutta ja ennennäkemätöntä.

        ""Anna ajan kulua ja huomaat vielä joskus tilanteen jossa tulet kasvokkain sinua loukanneiden kanssa ja silloin sinä olet se joka on pääosassa.""

        Tämän tiedän aivan hyvin ja useammin kuin kerran olen heistä joihinkin törmännyt. Kadulla vastaan tullessa he peittävät kasvonsa ja kävelevät pääkumarassa ohi luullen etten tunnista heitä ja samaan kapakkaan tullessa he poistuvat samantien, heidän rohkeutensa vastata teoistaan on täysin ala-arvoista.

        ""Ongelmat ovat aina henkilökohtaisia ja jokainen kokee ne tunneperäisesti erilailla. Se mitä olet omista murheistasi täällä kertonut tuntuu minusta sellaisilta jotka ajankanssa pienenee.""

        Minua vastaan tehdyt syytökset ovat niin raskaita että ne painavat hartioitani kumaraan aamusta iltaan, käyden päivä päivältä raskaammiksi kantaa. Minut on laittomissa kokouksissa ilman minkäänlaista puolustautumismahdollisuutta leimattu erittäin raskailla syytöksillä loppuiäkseni. Minut on ajettu sellaiseen nurkkaan etten olisi ikäpäivänä uskonut ja johon en missään nimessä olisi halunnut joutua ja siksi olenkin tiiviisti hakenut omia oikeuksiani. Sekä aion jatkaa niiden hakemista, kunnes ne on palautettu.

        Ihmisten oikeuksia, kunniaa ja mainetta, palautetaan vuosisatojenkin päästä, niin miksen minäkin jonain kauniina päivänä voisi saada lailliset oikeuteni palautettua. Urani kannalta tämä on kuitenkin myöhäistä, minun taiteilijanurani on tuhottu totaalisesti ja päälleni lyöty sellainen leima että työni on käynyt hyvin raskaaksi.

        Valitettavasti olet itse tehnyt kaikkesi että tuo "leima" on ja pysyy sinussa. Sinä olet kuin huono neuvottelukumppani joka mieluummin kaatuu kuin ottaa vastaan edes pienintä mahdollista tukea. Sinulla on vielä paljon kasvuvaraa jota et itse edes havaitse.
        Maistele ja kokeile välillä mitä on terve nöyryys.


      • Nurkkaan ajettu
        Torniolainen. kirjoitti:

        Valitettavasti olet itse tehnyt kaikkesi että tuo "leima" on ja pysyy sinussa. Sinä olet kuin huono neuvottelukumppani joka mieluummin kaatuu kuin ottaa vastaan edes pienintä mahdollista tukea. Sinulla on vielä paljon kasvuvaraa jota et itse edes havaitse.
        Maistele ja kokeile välillä mitä on terve nöyryys.

        ""Valitettavasti olet itse tehnyt kaikkesi että tuo "leima" on ja pysyy sinussa. Sinä olet kuin huono neuvottelukumppani joka mieluummin kaatuu kuin ottaa vastaan edes pienintä mahdollista tukea.""

        Tässä asiassa olen täysin eri mieltä, minun kanssani kaikki asiat ovat neuvoteltavissa. Se kuitenkin edellyttää täysin avointa keskustelua, jossa rehellisesti ja reilusti kunnioitetaan kaikkien lakisääteisiä oikeuksia. Tätä ei kuitenkaan useista pyynnöistäni huolimatta ole haluttu tehdä. Kuten olen sanonut minulle ei ole annettu minkäänlaista mahdollisuutta edes puolustautua, näitä raskaita syytteitä vastaan.

        ""Sinulla on vielä paljon kasvuvaraa jota et itse edes havaitse.""

        Entäpä sinun kasvuvarasi, sitäkö ei ole ollenkaan?

        ""Maistele ja kokeile välillä mitä on terve nöyryys.""

        Mitä on mielestäsi nöyryys? Sitäkö että alistuisin siihen että joku huijariopettaja voi viedä minun perusoikeuteni vallallaan, niin etteivät osalliset uskalla uransa tuhoutumisen vuoksi antaa minulle oikeuksiani. Omasta mielestäni ei ole nöyryyttä luopua perusoikeuksistaan, se on alistumista siihen että kuka tahansa voi koska tahansa ja millä perusteilla tahansa viedä sinultakin sinun perusoikeutesi. Minä haluan jättää myös lapsilleni maailman jossa kaikilla ihmisillä on samat perusoikeudet, eikä niitä voi millään vallalla rikkoa, ilman vastuuseen joutumista.,

        Kysyn sinulta lopuksi muutaman kysymyksen: Pitäisikö kaikilla ihmisillä olla samat loukkaamattomat perusoikeudet, vai pitäisikö ne olla vain joillain etukäteen määritellyillä henkilöillä? Ja kenen mielestäsi pitäisi määritellä kenenkin oikeudet?


    • sivusta seuraava

      Olisiko mahdollista kertoa - lyhyesti ja ytimekkäästi - mitä nuo väittämäsi laitomuudet ovat? Siis mitä lakia on rikottu ja miten?

      • Nurkkaan ajettu

        Minua vastaan järjestettiin yksityisessä taidekoulussa kolme kokousta, näistä kaksi jälkimmäistä on ollut laittomia. Näissä kahdessa jälkimmäisessä kokouksessa minua vastaan on tehty raskaita syytteitä, eräiden oppilaiden toimesta, viimeiseen kokouksista kolme saman luokan oppilasta oli tehnyt kirjallisenkin valituksen minusta koululle. Tähän viimeiseen ja törkeimpään kokoukseen osallistui kaikki muut luokkamme oppilaat, paitsi minä.

        Nämä laittomat kokoukset järjesti koulun pääopettaja yhdessä tyttärensä kanssa, joka myös oli opettaja koulussa. Nämä kokoukset katsotaan virallisesti julkisiksi ja minulla pitäisi olla ollut oikeus olla niissä läsnä ja asianmukainen tilaisuus saada tietää kuka minua syyttää ja mistä. Tätä tilaisuutta en koskaan ole saanut, vaikka olen selkeästi jo kouluaikana ilmoittanut opettajille omat oikeuteni. He ovat salanneet kaiken ja vallallaan saaneet muutkin olemaan asiassa hiljaa.

        Olen myös selkeästi sanonut opettajille kouluaikana, että mikäli he eivät palauta minun lakisääteisiä oikeuksiani takaisin kouluaikana, vien asian koulun jälkeen niin pitkä'lle kuin mahdollista. Nyt olen kuusi ja puoli vuotta hakenut omia oikeuksiani, eikä ole tullut mieleenkään antaa periksi. Koska näissä kokouksissa esitetyt raskaat syytteet on levitetty osallisten toimesta jopa asiakaskuntaani ja ne vaikuttavat minun itseni elättämiseen ja lasteni kouluttamiseen.

        Tämä oppilaitos oli myös selkeä huijaus, se mainosti 2001 hesarissa julkisesti olevansa oppilaitos joka valmistaa kuvataiteilijan ja kuvataitajan ammattiin. Koulun jälkeen tuli työvoimatoimiston ammatinvalinnan ohjaajan toimesta ilmi että koulu ei valmistanutkaan mihinkään ammattiin. Kuvataitajan ammattinimikettä ei ikinä ole ollut edes olemassa, opettajien itsensä keksimä koko nimike.


      • olivetree
        Nurkkaan ajettu kirjoitti:

        Minua vastaan järjestettiin yksityisessä taidekoulussa kolme kokousta, näistä kaksi jälkimmäistä on ollut laittomia. Näissä kahdessa jälkimmäisessä kokouksessa minua vastaan on tehty raskaita syytteitä, eräiden oppilaiden toimesta, viimeiseen kokouksista kolme saman luokan oppilasta oli tehnyt kirjallisenkin valituksen minusta koululle. Tähän viimeiseen ja törkeimpään kokoukseen osallistui kaikki muut luokkamme oppilaat, paitsi minä.

        Nämä laittomat kokoukset järjesti koulun pääopettaja yhdessä tyttärensä kanssa, joka myös oli opettaja koulussa. Nämä kokoukset katsotaan virallisesti julkisiksi ja minulla pitäisi olla ollut oikeus olla niissä läsnä ja asianmukainen tilaisuus saada tietää kuka minua syyttää ja mistä. Tätä tilaisuutta en koskaan ole saanut, vaikka olen selkeästi jo kouluaikana ilmoittanut opettajille omat oikeuteni. He ovat salanneet kaiken ja vallallaan saaneet muutkin olemaan asiassa hiljaa.

        Olen myös selkeästi sanonut opettajille kouluaikana, että mikäli he eivät palauta minun lakisääteisiä oikeuksiani takaisin kouluaikana, vien asian koulun jälkeen niin pitkä'lle kuin mahdollista. Nyt olen kuusi ja puoli vuotta hakenut omia oikeuksiani, eikä ole tullut mieleenkään antaa periksi. Koska näissä kokouksissa esitetyt raskaat syytteet on levitetty osallisten toimesta jopa asiakaskuntaani ja ne vaikuttavat minun itseni elättämiseen ja lasteni kouluttamiseen.

        Tämä oppilaitos oli myös selkeä huijaus, se mainosti 2001 hesarissa julkisesti olevansa oppilaitos joka valmistaa kuvataiteilijan ja kuvataitajan ammattiin. Koulun jälkeen tuli työvoimatoimiston ammatinvalinnan ohjaajan toimesta ilmi että koulu ei valmistanutkaan mihinkään ammattiin. Kuvataitajan ammattinimikettä ei ikinä ole ollut edes olemassa, opettajien itsensä keksimä koko nimike.

        Miksi nämä kokoukset ovat olleet laittomia, tai miksi ylipäänsä nimität näitä kokoontumisia kokouksiksi. Onko paikalla ollut puheenjohtaja, valittu kirjanpitäjä, yms. Kokous nimikkeenä kuulostaa hyvin viralliselta ja vaikea kuvitella että tällaisen asian tiimoilta mitään virallista kokousta oltaisiin järjestetty. Mitä jos nämä ihmiset ovat vaan kokoontuneet yhteen keskustelemaan asiasta. Jos sinua taas on aiheetomasta mustamaalattu niin asia on toinen.
        Sinun mielestäsi nämä kokoontumiset ovat olleet virallisia, miksi? Olet jo yli kuusi vuotta piinannut itseäsi tämän asian kanssa. Eikö olisi jo aika käyttää tämä energia johonkin rakentavampaan. Yhteiskunnassa ja taidemaailmassa harvat asiat toimivat oikeudenmukaisesti, jos mitkään. Kyllä tässä yksi sun toinenkin on sen joutunut huomaamaan, mutta on oma valintasi pilaatko elämäsi sen miettimiseen. Oikeuksiaan voi ja pitää vaatia, mutta samalla täytyy miettiä millaiseen katkeruuden kierteeseen se voi johtaa. Onko jossain vaiheessa parasta antaa asian olla ja keskittyä siihen uran luomiseen, tai mihin vaan muuhun joka tuo vähän iloa ja toivoa elämään.


      • sivusta seuraaja
        Nurkkaan ajettu kirjoitti:

        Minua vastaan järjestettiin yksityisessä taidekoulussa kolme kokousta, näistä kaksi jälkimmäistä on ollut laittomia. Näissä kahdessa jälkimmäisessä kokouksessa minua vastaan on tehty raskaita syytteitä, eräiden oppilaiden toimesta, viimeiseen kokouksista kolme saman luokan oppilasta oli tehnyt kirjallisenkin valituksen minusta koululle. Tähän viimeiseen ja törkeimpään kokoukseen osallistui kaikki muut luokkamme oppilaat, paitsi minä.

        Nämä laittomat kokoukset järjesti koulun pääopettaja yhdessä tyttärensä kanssa, joka myös oli opettaja koulussa. Nämä kokoukset katsotaan virallisesti julkisiksi ja minulla pitäisi olla ollut oikeus olla niissä läsnä ja asianmukainen tilaisuus saada tietää kuka minua syyttää ja mistä. Tätä tilaisuutta en koskaan ole saanut, vaikka olen selkeästi jo kouluaikana ilmoittanut opettajille omat oikeuteni. He ovat salanneet kaiken ja vallallaan saaneet muutkin olemaan asiassa hiljaa.

        Olen myös selkeästi sanonut opettajille kouluaikana, että mikäli he eivät palauta minun lakisääteisiä oikeuksiani takaisin kouluaikana, vien asian koulun jälkeen niin pitkä'lle kuin mahdollista. Nyt olen kuusi ja puoli vuotta hakenut omia oikeuksiani, eikä ole tullut mieleenkään antaa periksi. Koska näissä kokouksissa esitetyt raskaat syytteet on levitetty osallisten toimesta jopa asiakaskuntaani ja ne vaikuttavat minun itseni elättämiseen ja lasteni kouluttamiseen.

        Tämä oppilaitos oli myös selkeä huijaus, se mainosti 2001 hesarissa julkisesti olevansa oppilaitos joka valmistaa kuvataiteilijan ja kuvataitajan ammattiin. Koulun jälkeen tuli työvoimatoimiston ammatinvalinnan ohjaajan toimesta ilmi että koulu ei valmistanutkaan mihinkään ammattiin. Kuvataitajan ammattinimikettä ei ikinä ole ollut edes olemassa, opettajien itsensä keksimä koko nimike.

        On siis järjestetty jokin kokous, johon sinua ei kutsuttu. Mikä siitä tekee laittoman?

        Jos suljetussa kokouksessa on mollattu sinua, se lienee kunnianloukkaus, mutta yleensä käytännössä mahdoton näyttää toteen, ellei jotenkin päädy julkisuuteen. Se, ettei sinua ole kutsuttu tai että sinusta on puhuttu ei sinänsä ole kunnianloukkaus, vasta se kun esitetään loukkaavia lausuntoja.

        Tuohon viimeiseen on vaikea ottaa kantaa, kun paljon riippuu siitä, mitä olet allekirjoittanut/hyväksynyt, kun sinut opiskelijaksi otettiin. Se, että koulu mainostaa "hesarissa julkisesti olevansa oppilaitos joka valmistaa kuvataiteilijan ja kuvataitajan ammattiin" on aika tulkinnanvaraista, kun toisaalta taideopinntot juuri valmistavat kuvataiteilijan ammattiin, vaikkei varsinaista ammattinimikettä (virallisesti) voi ansaita. Kuka tahansa saa käyttää kuvataiteilja-nimikettä.


      • *mietteliäs*
        Nurkkaan ajettu kirjoitti:

        Minua vastaan järjestettiin yksityisessä taidekoulussa kolme kokousta, näistä kaksi jälkimmäistä on ollut laittomia. Näissä kahdessa jälkimmäisessä kokouksessa minua vastaan on tehty raskaita syytteitä, eräiden oppilaiden toimesta, viimeiseen kokouksista kolme saman luokan oppilasta oli tehnyt kirjallisenkin valituksen minusta koululle. Tähän viimeiseen ja törkeimpään kokoukseen osallistui kaikki muut luokkamme oppilaat, paitsi minä.

        Nämä laittomat kokoukset järjesti koulun pääopettaja yhdessä tyttärensä kanssa, joka myös oli opettaja koulussa. Nämä kokoukset katsotaan virallisesti julkisiksi ja minulla pitäisi olla ollut oikeus olla niissä läsnä ja asianmukainen tilaisuus saada tietää kuka minua syyttää ja mistä. Tätä tilaisuutta en koskaan ole saanut, vaikka olen selkeästi jo kouluaikana ilmoittanut opettajille omat oikeuteni. He ovat salanneet kaiken ja vallallaan saaneet muutkin olemaan asiassa hiljaa.

        Olen myös selkeästi sanonut opettajille kouluaikana, että mikäli he eivät palauta minun lakisääteisiä oikeuksiani takaisin kouluaikana, vien asian koulun jälkeen niin pitkä'lle kuin mahdollista. Nyt olen kuusi ja puoli vuotta hakenut omia oikeuksiani, eikä ole tullut mieleenkään antaa periksi. Koska näissä kokouksissa esitetyt raskaat syytteet on levitetty osallisten toimesta jopa asiakaskuntaani ja ne vaikuttavat minun itseni elättämiseen ja lasteni kouluttamiseen.

        Tämä oppilaitos oli myös selkeä huijaus, se mainosti 2001 hesarissa julkisesti olevansa oppilaitos joka valmistaa kuvataiteilijan ja kuvataitajan ammattiin. Koulun jälkeen tuli työvoimatoimiston ammatinvalinnan ohjaajan toimesta ilmi että koulu ei valmistanutkaan mihinkään ammattiin. Kuvataitajan ammattinimikettä ei ikinä ole ollut edes olemassa, opettajien itsensä keksimä koko nimike.

        vaikeuksia ymmärtää mitä konkreettisia asioita käyttämiesi termien takana on.

        Sanot että on järjestetty kokouksia tai kokoontumisia, tapaamisia, joissa sinua on syytetty jostain. Mistä sinua on syytetty? Se tieto valaisisi asiaa jo huomattavasti. Onko sinua syytetty jostain lainvastaisesta toiminnasta, varastamisesta, pahoinpitelystä, tekijänoikeusrikkomuksista tms? Tämähän on toki lain vastaista jos tällaisia syytteitä esitetään julkisuudessa. Vai onko kyse yksityisten ihmisten henkilökohtaisista mielipiteistä jotka kohdistuvat sinun persoonaasi eli joku tai jotkut eivät vain pidä sinusta ja koittavat keksiä sinusta pahaa sanottavaa? Tämä taas on ihan tavallista ihmisten keskuudessa esiintyvää paskanpuhumista, johon ei valitettavasti voi hakea oikaisua lakiteitse eikä sitä saa millään oikeuksien peräämisellä loppumaan. Useimmat meistä joutuvat ainakin joskus elämässään tällaisen kohteeksi, se on ikävää mutta sen kanssa on vain pakko elää ja mennä eteenpäin.

        Esimerkkinä, kyllä minä voin lain puolesta aivan hyvin sanoa naapurin Jaskasta että Jaska käy minun työhuoneellani ikkunan takana nuuskimassa mitä minä maalaan ja kopioi minun ideani ja että Jaska on ruma ja haisee pahalle. Voin myös kutsua kokoon Tertun, Pirren, Ilmarin, Jukka-Pekan ja Sirkka-Liisan ja kertoa heille kaikille että Jaska on minun mielestäni inha tyyppi joka varastaa minun ideani. Se, että me istumme yhdessä puhumassa paskaa Jaskasta, ei ole laitonta eikä myöskään kokous. Kokoukseksi sitä ei myöskään muuta se, että se tapahtuu jonkin oppilaitoksen tiloissa.

        Kokous on vasta se, että jokin ennalta määrätty asiaan kuuluva joukko kutsutaan virallisesti koolle keskustelemaan ja/tai päättämään asioista. Jos jokin porukka on opettajiesi johdolla kokoontunut keskustelemaan ja päättämään joistakin konkreettisista toimenpiteistä, jotka on suunnattu sinua vastaan ja et ole saanut olla paikalla kuulemassa perusteita ja esittämässä omaa näkökulmaasi asiaan, lakia on epäilemättä rikottu tai ainakin sen henkeä loukattu. Konkreettisia toimenpiteitä voisi olla esimerkiksi se, että pääsysi jollekin kurssille tai johonkin opetukseen evätään tai sinut erotetaan koulusta määräajaksi tai lopullisesti. Jos koulu ei ole ammattiin valmistava ja siten olet maksanut opiskelustasi itse, sinun kannattaa ehkä hakea hyvitystä kuluttajansuojan kautta. Siinäkin tapauksessa saat asiasta korkeintaan rahallisen korvauksen palautettavien kurssimaksujen muodossa, ikäviä mielipiteitä ja pahoja kieliä ei kuluttaja-asiamieskään voi suitsia.


      • *mietteliäs*
        Nurkkaan ajettu kirjoitti:

        Minua vastaan järjestettiin yksityisessä taidekoulussa kolme kokousta, näistä kaksi jälkimmäistä on ollut laittomia. Näissä kahdessa jälkimmäisessä kokouksessa minua vastaan on tehty raskaita syytteitä, eräiden oppilaiden toimesta, viimeiseen kokouksista kolme saman luokan oppilasta oli tehnyt kirjallisenkin valituksen minusta koululle. Tähän viimeiseen ja törkeimpään kokoukseen osallistui kaikki muut luokkamme oppilaat, paitsi minä.

        Nämä laittomat kokoukset järjesti koulun pääopettaja yhdessä tyttärensä kanssa, joka myös oli opettaja koulussa. Nämä kokoukset katsotaan virallisesti julkisiksi ja minulla pitäisi olla ollut oikeus olla niissä läsnä ja asianmukainen tilaisuus saada tietää kuka minua syyttää ja mistä. Tätä tilaisuutta en koskaan ole saanut, vaikka olen selkeästi jo kouluaikana ilmoittanut opettajille omat oikeuteni. He ovat salanneet kaiken ja vallallaan saaneet muutkin olemaan asiassa hiljaa.

        Olen myös selkeästi sanonut opettajille kouluaikana, että mikäli he eivät palauta minun lakisääteisiä oikeuksiani takaisin kouluaikana, vien asian koulun jälkeen niin pitkä'lle kuin mahdollista. Nyt olen kuusi ja puoli vuotta hakenut omia oikeuksiani, eikä ole tullut mieleenkään antaa periksi. Koska näissä kokouksissa esitetyt raskaat syytteet on levitetty osallisten toimesta jopa asiakaskuntaani ja ne vaikuttavat minun itseni elättämiseen ja lasteni kouluttamiseen.

        Tämä oppilaitos oli myös selkeä huijaus, se mainosti 2001 hesarissa julkisesti olevansa oppilaitos joka valmistaa kuvataiteilijan ja kuvataitajan ammattiin. Koulun jälkeen tuli työvoimatoimiston ammatinvalinnan ohjaajan toimesta ilmi että koulu ei valmistanutkaan mihinkään ammattiin. Kuvataitajan ammattinimikettä ei ikinä ole ollut edes olemassa, opettajien itsensä keksimä koko nimike.

        Opettajat, jotka puhuvat pahaa oppilaistaan, ovat puolueellisia, koittavat lytätä, mollata tai simputtaa jotakin oppilasta tai tekevät oppilalle muuta henkistä tai aineellista kiusaa, ovat ilman mitään epäilystä huonoja ja asemaansa kelpaamattomia opettajia ja heidän tekonsa ja sanansa ansaitsevat moraalisen tuomion. Moraali ja laki eivät vain valitettavasti ole sama asia eivätkä viranomaiset voi ihmisten keskinäiseen nahisteluun tällaisissa asioissa puuttua.

        Minullakin on ollut puolenkymmentä eri opettajaa, jotka ovat eri tavoin koittaneet saada minua henkisesti nujerretuksi. Joku on ollut ankarampi minua kuin muita kohtaan, laittanut syykseni muiden tekemiä virheitä, moittinut suorittamiani tehtäviä vaikka niissä ei ole ollut mitään moitittavaa, moittinut minua ihmisenä asiaankuulumattomalla tavalla. Joku on antanut minulle kohtuuttoman huonoja arvosanoja, arvostellut taitojani, tietojani ja motivaatiotani vaikka niissä ei ole ollut mitään arvosteltavaa. Joku on naureskellut minulle selkäni takana, myös oppilastovereideni kanssa, keksinyt minusta juttuja ja ilmiselvästi sopinut yhdessä muiden opettajien kanssa minun "kasvattamisestani" eli suomeksi suoranaisesta simputtamisesta. Kyllä, suurin osa tästä on tapahtunut kateudesta, koska olen ollut lahjakas oppilas. Olen kasvanut ajattelemaan, että tämä on näiden ihmisten pienuutta, jolla he eivät voi tehdä minulle mitään todellista vahinkoa. Jos lähtisin hakemaan näissä asioissa jotakin "oikeutta", näyttäytyisin epäilemättä naurettavassa valossa eikä kukaan tietenkään suostuisi myöntämään yhtään tekoa, sanaa tai väitettä, eikä mitään todisteita löytyisi. Tällaisia ihmiset ovat.

        On tietysti myös moraalisesti tuomittavaa, jos oppilaitos yrittää ilmoituksissaan johtaa hieman harhaan ja antaa ymmärtää, että koulutuksesta saisi jonkinlaisen tutkinnon. Nämä ovat kuitenkin lain kannalta hankalia rajanvetokysymyksiä, jos sanamuoto on laadittu tarpeeksi ovelasti niin että varsinaisesti ei luvata mitään, vaikka tavallaan annetaan ymmärtää. Tähänhän suuri osa mainostamisesta perustuu. Tässä tapauksessa vahinko on tietysti yhden ihmisen kannalta potentiaalisesti suurempi kuin jonkin superpidentävän ripsivärin tai superkiiltohiusshampoon kohdalla. Tavallisesti näistä kuitenkin jaetaan lähinnä huomautuksia harhaanjohtavasta mainonnasta ja kehotuksia tarkistaa sanamuotoa. Tätä mainostamisasiaa ei voi mitenkään lain näkökulmasta yhdistää noihin kokemiisi "laittomiin kokouksiin", koska oppilaitosta tai sen henkilökuntaa ei voi tuomita käräjillä yleisestä epäilyttävyydestä, vaan syytteiden on oltava tarkkaan määriteltyjä. Käsittääkseni oppilaitos ilmoitti, että sen käyneet opiskelijat saavat "valmiudet toimia kuvataiteilijan yms. ammateissa." Tämä on tietysti harhaanjohtavaa, mutta varsinaisesti siinä ei kuitenkaan ole mainittu tutkintonimikettä tai edes että koulutus johtaisi johonkin tutkintoon.

        Yhteenvetona, yleinen ja erityinen inhimilliseen toimintaan ja ihmissuhteisiin liittyvä kieroilu ja paskamaisuus on moraalisesti mutta ei lain mukaan tuomittavaa.


      • Artti
        Nurkkaan ajettu kirjoitti:

        Minua vastaan järjestettiin yksityisessä taidekoulussa kolme kokousta, näistä kaksi jälkimmäistä on ollut laittomia. Näissä kahdessa jälkimmäisessä kokouksessa minua vastaan on tehty raskaita syytteitä, eräiden oppilaiden toimesta, viimeiseen kokouksista kolme saman luokan oppilasta oli tehnyt kirjallisenkin valituksen minusta koululle. Tähän viimeiseen ja törkeimpään kokoukseen osallistui kaikki muut luokkamme oppilaat, paitsi minä.

        Nämä laittomat kokoukset järjesti koulun pääopettaja yhdessä tyttärensä kanssa, joka myös oli opettaja koulussa. Nämä kokoukset katsotaan virallisesti julkisiksi ja minulla pitäisi olla ollut oikeus olla niissä läsnä ja asianmukainen tilaisuus saada tietää kuka minua syyttää ja mistä. Tätä tilaisuutta en koskaan ole saanut, vaikka olen selkeästi jo kouluaikana ilmoittanut opettajille omat oikeuteni. He ovat salanneet kaiken ja vallallaan saaneet muutkin olemaan asiassa hiljaa.

        Olen myös selkeästi sanonut opettajille kouluaikana, että mikäli he eivät palauta minun lakisääteisiä oikeuksiani takaisin kouluaikana, vien asian koulun jälkeen niin pitkä'lle kuin mahdollista. Nyt olen kuusi ja puoli vuotta hakenut omia oikeuksiani, eikä ole tullut mieleenkään antaa periksi. Koska näissä kokouksissa esitetyt raskaat syytteet on levitetty osallisten toimesta jopa asiakaskuntaani ja ne vaikuttavat minun itseni elättämiseen ja lasteni kouluttamiseen.

        Tämä oppilaitos oli myös selkeä huijaus, se mainosti 2001 hesarissa julkisesti olevansa oppilaitos joka valmistaa kuvataiteilijan ja kuvataitajan ammattiin. Koulun jälkeen tuli työvoimatoimiston ammatinvalinnan ohjaajan toimesta ilmi että koulu ei valmistanutkaan mihinkään ammattiin. Kuvataitajan ammattinimikettä ei ikinä ole ollut edes olemassa, opettajien itsensä keksimä koko nimike.

        Vastaavaa Avoimissa Yliopistoissa!
        Akateeminen perusopetuskurssi on nopeasti suoritettavissa( yhdessä talvessa ) ja sellaisesta saa kunnon todistuksen. Maksutkin ovat melko vaatimattomat! Pärjää yksityisoppilaitosten tarjouksille hyvin!
        Mukaan pääsee helposti! Voi etsiä netin kauttakin!

        Älä siis anna sortajien voittaa!


      • sivusta seuraaja
        sivusta seuraaja kirjoitti:

        On siis järjestetty jokin kokous, johon sinua ei kutsuttu. Mikä siitä tekee laittoman?

        Jos suljetussa kokouksessa on mollattu sinua, se lienee kunnianloukkaus, mutta yleensä käytännössä mahdoton näyttää toteen, ellei jotenkin päädy julkisuuteen. Se, ettei sinua ole kutsuttu tai että sinusta on puhuttu ei sinänsä ole kunnianloukkaus, vasta se kun esitetään loukkaavia lausuntoja.

        Tuohon viimeiseen on vaikea ottaa kantaa, kun paljon riippuu siitä, mitä olet allekirjoittanut/hyväksynyt, kun sinut opiskelijaksi otettiin. Se, että koulu mainostaa "hesarissa julkisesti olevansa oppilaitos joka valmistaa kuvataiteilijan ja kuvataitajan ammattiin" on aika tulkinnanvaraista, kun toisaalta taideopinntot juuri valmistavat kuvataiteilijan ammattiin, vaikkei varsinaista ammattinimikettä (virallisesti) voi ansaita. Kuka tahansa saa käyttää kuvataiteilja-nimikettä.

        Hyytyikö keskustelu? Edelleen asioiden laittomuus jäi ihmetyttämään?


      • Nurkkaan ajettu
        olivetree kirjoitti:

        Miksi nämä kokoukset ovat olleet laittomia, tai miksi ylipäänsä nimität näitä kokoontumisia kokouksiksi. Onko paikalla ollut puheenjohtaja, valittu kirjanpitäjä, yms. Kokous nimikkeenä kuulostaa hyvin viralliselta ja vaikea kuvitella että tällaisen asian tiimoilta mitään virallista kokousta oltaisiin järjestetty. Mitä jos nämä ihmiset ovat vaan kokoontuneet yhteen keskustelemaan asiasta. Jos sinua taas on aiheetomasta mustamaalattu niin asia on toinen.
        Sinun mielestäsi nämä kokoontumiset ovat olleet virallisia, miksi? Olet jo yli kuusi vuotta piinannut itseäsi tämän asian kanssa. Eikö olisi jo aika käyttää tämä energia johonkin rakentavampaan. Yhteiskunnassa ja taidemaailmassa harvat asiat toimivat oikeudenmukaisesti, jos mitkään. Kyllä tässä yksi sun toinenkin on sen joutunut huomaamaan, mutta on oma valintasi pilaatko elämäsi sen miettimiseen. Oikeuksiaan voi ja pitää vaatia, mutta samalla täytyy miettiä millaiseen katkeruuden kierteeseen se voi johtaa. Onko jossain vaiheessa parasta antaa asian olla ja keskittyä siihen uran luomiseen, tai mihin vaan muuhun joka tuo vähän iloa ja toivoa elämään.

        ...laittomat kokoukset on tehty kirjallisen valituksen perusteella joka on tehty kouluaikana muutaman oppilaan toimesta. Tällä ketä vastaan kokoukset on järjestetty on lakisääteinen oikeus saada nähtäväksi tämä kirjallinen valitus. Samoin hänellä pitäisi olla oikeus saada olla läsnä tällaisissa kirjallisen valituksen perusteella tehdyissä kokouksissa. Hänellä pitäisi myös olla oikeus saada tietää kuka häntä syyttää ja mistä, sekä vastata syytöksiin asianmukaisesti.

        Nämä kaikki oikeudet on viety tässä surkeassa huijarioppilaitoksessa. Ja sillä että syytetty ei ole saanut omia lakisääteisiä oikeuksiaan, eli vastata julkisesti häntä vastaan julkisesti esitettyihin syytteisiin eikä kirjalliseen valitukseen. Sillä on yritetty tuhota tämän huippulahjakkaan taiteilijan ura.


      • Nurkkaan ajettu
        sivusta seuraaja kirjoitti:

        On siis järjestetty jokin kokous, johon sinua ei kutsuttu. Mikä siitä tekee laittoman?

        Jos suljetussa kokouksessa on mollattu sinua, se lienee kunnianloukkaus, mutta yleensä käytännössä mahdoton näyttää toteen, ellei jotenkin päädy julkisuuteen. Se, ettei sinua ole kutsuttu tai että sinusta on puhuttu ei sinänsä ole kunnianloukkaus, vasta se kun esitetään loukkaavia lausuntoja.

        Tuohon viimeiseen on vaikea ottaa kantaa, kun paljon riippuu siitä, mitä olet allekirjoittanut/hyväksynyt, kun sinut opiskelijaksi otettiin. Se, että koulu mainostaa "hesarissa julkisesti olevansa oppilaitos joka valmistaa kuvataiteilijan ja kuvataitajan ammattiin" on aika tulkinnanvaraista, kun toisaalta taideopinntot juuri valmistavat kuvataiteilijan ammattiin, vaikkei varsinaista ammattinimikettä (virallisesti) voi ansaita. Kuka tahansa saa käyttää kuvataiteilja-nimikettä.

        ##On siis järjestetty jokin kokous, johon sinua ei kutsuttu. Mikä siitä tekee laittoman?##

        Vastasin äsken nimimerkki Olivetreelle, siinä lienee vastaukset kysymyksiisi?


      • Nurkkaan ajettu
        *mietteliäs* kirjoitti:

        vaikeuksia ymmärtää mitä konkreettisia asioita käyttämiesi termien takana on.

        Sanot että on järjestetty kokouksia tai kokoontumisia, tapaamisia, joissa sinua on syytetty jostain. Mistä sinua on syytetty? Se tieto valaisisi asiaa jo huomattavasti. Onko sinua syytetty jostain lainvastaisesta toiminnasta, varastamisesta, pahoinpitelystä, tekijänoikeusrikkomuksista tms? Tämähän on toki lain vastaista jos tällaisia syytteitä esitetään julkisuudessa. Vai onko kyse yksityisten ihmisten henkilökohtaisista mielipiteistä jotka kohdistuvat sinun persoonaasi eli joku tai jotkut eivät vain pidä sinusta ja koittavat keksiä sinusta pahaa sanottavaa? Tämä taas on ihan tavallista ihmisten keskuudessa esiintyvää paskanpuhumista, johon ei valitettavasti voi hakea oikaisua lakiteitse eikä sitä saa millään oikeuksien peräämisellä loppumaan. Useimmat meistä joutuvat ainakin joskus elämässään tällaisen kohteeksi, se on ikävää mutta sen kanssa on vain pakko elää ja mennä eteenpäin.

        Esimerkkinä, kyllä minä voin lain puolesta aivan hyvin sanoa naapurin Jaskasta että Jaska käy minun työhuoneellani ikkunan takana nuuskimassa mitä minä maalaan ja kopioi minun ideani ja että Jaska on ruma ja haisee pahalle. Voin myös kutsua kokoon Tertun, Pirren, Ilmarin, Jukka-Pekan ja Sirkka-Liisan ja kertoa heille kaikille että Jaska on minun mielestäni inha tyyppi joka varastaa minun ideani. Se, että me istumme yhdessä puhumassa paskaa Jaskasta, ei ole laitonta eikä myöskään kokous. Kokoukseksi sitä ei myöskään muuta se, että se tapahtuu jonkin oppilaitoksen tiloissa.

        Kokous on vasta se, että jokin ennalta määrätty asiaan kuuluva joukko kutsutaan virallisesti koolle keskustelemaan ja/tai päättämään asioista. Jos jokin porukka on opettajiesi johdolla kokoontunut keskustelemaan ja päättämään joistakin konkreettisista toimenpiteistä, jotka on suunnattu sinua vastaan ja et ole saanut olla paikalla kuulemassa perusteita ja esittämässä omaa näkökulmaasi asiaan, lakia on epäilemättä rikottu tai ainakin sen henkeä loukattu. Konkreettisia toimenpiteitä voisi olla esimerkiksi se, että pääsysi jollekin kurssille tai johonkin opetukseen evätään tai sinut erotetaan koulusta määräajaksi tai lopullisesti. Jos koulu ei ole ammattiin valmistava ja siten olet maksanut opiskelustasi itse, sinun kannattaa ehkä hakea hyvitystä kuluttajansuojan kautta. Siinäkin tapauksessa saat asiasta korkeintaan rahallisen korvauksen palautettavien kurssimaksujen muodossa, ikäviä mielipiteitä ja pahoja kieliä ei kuluttaja-asiamieskään voi suitsia.

        ##Sanot että on järjestetty kokouksia tai kokoontumisia, tapaamisia, joissa sinua on syytetty jostain. Mistä sinua on syytetty? Se tieto valaisisi asiaa jo huomattavasti. Onko sinua syytetty jostain lainvastaisesta toiminnasta, varastamisesta, pahoinpitelystä, tekijänoikeusrikkomuksista tms?##

        Syytteet ovat erittäin törkeitä ja siksi ne onkin salattu. Mutta vastasin nimimerkki Olivetreelle äsken ja sieltä voit lukea asiasta tarkemmin.

        ##Kokous on vasta se, että jokin ennalta määrätty asiaan kuuluva joukko kutsutaan virallisesti koolle keskustelemaan ja/tai päättämään asioista. Jos jokin porukka on opettajiesi johdolla kokoontunut keskustelemaan ja päättämään joistakin konkreettisista toimenpiteistä, jotka on suunnattu sinua vastaan ja et ole saanut olla paikalla kuulemassa perusteita ja esittämässä omaa näkökulmaasi asiaan, lakia on epäilemättä rikottu tai ainakin sen henkeä loukattu.##

        Juuri näin on käynyt, kirjallisen valituksen perusteella on järjestetty kokous johon ovat osallistuneet kaikki muut luokan oppilaat paitsi se josta on tehty kirjallinen valitus.


      • Nurkkaan ajettu
        *mietteliäs* kirjoitti:

        Opettajat, jotka puhuvat pahaa oppilaistaan, ovat puolueellisia, koittavat lytätä, mollata tai simputtaa jotakin oppilasta tai tekevät oppilalle muuta henkistä tai aineellista kiusaa, ovat ilman mitään epäilystä huonoja ja asemaansa kelpaamattomia opettajia ja heidän tekonsa ja sanansa ansaitsevat moraalisen tuomion. Moraali ja laki eivät vain valitettavasti ole sama asia eivätkä viranomaiset voi ihmisten keskinäiseen nahisteluun tällaisissa asioissa puuttua.

        Minullakin on ollut puolenkymmentä eri opettajaa, jotka ovat eri tavoin koittaneet saada minua henkisesti nujerretuksi. Joku on ollut ankarampi minua kuin muita kohtaan, laittanut syykseni muiden tekemiä virheitä, moittinut suorittamiani tehtäviä vaikka niissä ei ole ollut mitään moitittavaa, moittinut minua ihmisenä asiaankuulumattomalla tavalla. Joku on antanut minulle kohtuuttoman huonoja arvosanoja, arvostellut taitojani, tietojani ja motivaatiotani vaikka niissä ei ole ollut mitään arvosteltavaa. Joku on naureskellut minulle selkäni takana, myös oppilastovereideni kanssa, keksinyt minusta juttuja ja ilmiselvästi sopinut yhdessä muiden opettajien kanssa minun "kasvattamisestani" eli suomeksi suoranaisesta simputtamisesta. Kyllä, suurin osa tästä on tapahtunut kateudesta, koska olen ollut lahjakas oppilas. Olen kasvanut ajattelemaan, että tämä on näiden ihmisten pienuutta, jolla he eivät voi tehdä minulle mitään todellista vahinkoa. Jos lähtisin hakemaan näissä asioissa jotakin "oikeutta", näyttäytyisin epäilemättä naurettavassa valossa eikä kukaan tietenkään suostuisi myöntämään yhtään tekoa, sanaa tai väitettä, eikä mitään todisteita löytyisi. Tällaisia ihmiset ovat.

        On tietysti myös moraalisesti tuomittavaa, jos oppilaitos yrittää ilmoituksissaan johtaa hieman harhaan ja antaa ymmärtää, että koulutuksesta saisi jonkinlaisen tutkinnon. Nämä ovat kuitenkin lain kannalta hankalia rajanvetokysymyksiä, jos sanamuoto on laadittu tarpeeksi ovelasti niin että varsinaisesti ei luvata mitään, vaikka tavallaan annetaan ymmärtää. Tähänhän suuri osa mainostamisesta perustuu. Tässä tapauksessa vahinko on tietysti yhden ihmisen kannalta potentiaalisesti suurempi kuin jonkin superpidentävän ripsivärin tai superkiiltohiusshampoon kohdalla. Tavallisesti näistä kuitenkin jaetaan lähinnä huomautuksia harhaanjohtavasta mainonnasta ja kehotuksia tarkistaa sanamuotoa. Tätä mainostamisasiaa ei voi mitenkään lain näkökulmasta yhdistää noihin kokemiisi "laittomiin kokouksiin", koska oppilaitosta tai sen henkilökuntaa ei voi tuomita käräjillä yleisestä epäilyttävyydestä, vaan syytteiden on oltava tarkkaan määriteltyjä. Käsittääkseni oppilaitos ilmoitti, että sen käyneet opiskelijat saavat "valmiudet toimia kuvataiteilijan yms. ammateissa." Tämä on tietysti harhaanjohtavaa, mutta varsinaisesti siinä ei kuitenkaan ole mainittu tutkintonimikettä tai edes että koulutus johtaisi johonkin tutkintoon.

        Yhteenvetona, yleinen ja erityinen inhimilliseen toimintaan ja ihmissuhteisiin liittyvä kieroilu ja paskamaisuus on moraalisesti mutta ei lain mukaan tuomittavaa.

        ##Opettajat, jotka puhuvat pahaa oppilaistaan, ovat puolueellisia, koittavat lytätä, mollata tai simputtaa jotakin oppilasta tai tekevät oppilalle muuta henkistä tai aineellista kiusaa, ovat ilman mitään epäilystä huonoja ja asemaansa kelpaamattomia opettajia ja heidän tekonsa ja sanansa ansaitsevat moraalisen tuomion. Moraali ja laki eivät vain valitettavasti ole sama asia eivätkä viranomaiset voi ihmisten keskinäiseen nahisteluun tällaisissa asioissa puuttua.##

        Olet oikeassa, mutta tässä tapauksessa on rikottu lakia selvästi ja viranomaisten velvollisuuskin olisi ollut puuttua koulun ja opettajien toimintaan. Mutta opettajat pitävät valtaa taidealalla ja osalliset vaikenevat koska pelkäävät heille käyvän kuten minulle. He tuhoaisivat heidänkin uransa ja he mielummin raukkamaisuuttaan myyvät yhden ihmisen lakisääteiset oikeudet, kuin uskaltaisivat rohkeasti kertoa totuuden.


      • Nurkkaan ajettu
        sivusta seuraaja kirjoitti:

        Hyytyikö keskustelu? Edelleen asioiden laittomuus jäi ihmetyttämään?

        ##Hyytyikö keskustelu? Edelleen asioiden laittomuus jäi ihmetyttämään?##

        Ei hyydy keskustelu ei, mutta sori kun piti pitää parin viikon syysloma, siksi tauko.


      • Ähäskutti
        Nurkkaan ajettu kirjoitti:

        ##Opettajat, jotka puhuvat pahaa oppilaistaan, ovat puolueellisia, koittavat lytätä, mollata tai simputtaa jotakin oppilasta tai tekevät oppilalle muuta henkistä tai aineellista kiusaa, ovat ilman mitään epäilystä huonoja ja asemaansa kelpaamattomia opettajia ja heidän tekonsa ja sanansa ansaitsevat moraalisen tuomion. Moraali ja laki eivät vain valitettavasti ole sama asia eivätkä viranomaiset voi ihmisten keskinäiseen nahisteluun tällaisissa asioissa puuttua.##

        Olet oikeassa, mutta tässä tapauksessa on rikottu lakia selvästi ja viranomaisten velvollisuuskin olisi ollut puuttua koulun ja opettajien toimintaan. Mutta opettajat pitävät valtaa taidealalla ja osalliset vaikenevat koska pelkäävät heille käyvän kuten minulle. He tuhoaisivat heidänkin uransa ja he mielummin raukkamaisuuttaan myyvät yhden ihmisen lakisääteiset oikeudet, kuin uskaltaisivat rohkeasti kertoa totuuden.

        ...selväksi että kirjoitat nimimerkki Art tinkin nimellä ja myös edellisen postauksen olet tehnyt itse. Tuliko kömmähdys?


      • Ähäskutti
        Nurkkaan ajettu kirjoitti:

        ##Hyytyikö keskustelu? Edelleen asioiden laittomuus jäi ihmetyttämään?##

        Ei hyydy keskustelu ei, mutta sori kun piti pitää parin viikon syysloma, siksi tauko.

        Toinen vaihtoehto että jossakin parantolassa. Osuinko nappiin?


      • Nurkkaan ajettu
        Ähäskutti kirjoitti:

        Toinen vaihtoehto että jossakin parantolassa. Osuinko nappiin?

        ##Toinen vaihtoehto että jossakin parantolassa. Osuinko nappiin?##

        Ei olet täysin väärässä molempien väitteidesi kanssa, mutta me molemmathan tiedämme motiivisi kirjoituksellesi, perinpohjainen kateus!


      • Nurkkaan ajettu
        Ähäskutti kirjoitti:

        ...selväksi että kirjoitat nimimerkki Art tinkin nimellä ja myös edellisen postauksen olet tehnyt itse. Tuliko kömmähdys?

        ##selväksi että kirjoitat nimimerkki Art tinkin nimellä ja myös edellisen postauksen olet tehnyt itse. Tuliko kömmähdys?##

        Väittesi on siis että osallistun tähän ketjuun useammalla nimimerkillä, koska syytteesi ovat julkisia ja perättömiä, niin et uskalla tehdä niitä omalla nimelläsi. Tarkoituksesi oli siis taas kerran esittä perättömiä syyteitäsi nimimerkin suojassa salaa, jo tutuksi tullutta tyyliäsi.

        Eikö ressukasta vieläkään mihinkään muuhun ole???


      • sivusta seuraaja
        Nurkkaan ajettu kirjoitti:

        ##On siis järjestetty jokin kokous, johon sinua ei kutsuttu. Mikä siitä tekee laittoman?##

        Vastasin äsken nimimerkki Olivetreelle, siinä lienee vastaukset kysymyksiisi?

        ...eli mikä tekee väittämästäsi kokouksesta laitoman? Mitä lakia on rikottu?


      • Muistatko??
        Nurkkaan ajettu kirjoitti:

        ##selväksi että kirjoitat nimimerkki Art tinkin nimellä ja myös edellisen postauksen olet tehnyt itse. Tuliko kömmähdys?##

        Väittesi on siis että osallistun tähän ketjuun useammalla nimimerkillä, koska syytteesi ovat julkisia ja perättömiä, niin et uskalla tehdä niitä omalla nimelläsi. Tarkoituksesi oli siis taas kerran esittä perättömiä syyteitäsi nimimerkin suojassa salaa, jo tutuksi tullutta tyyliäsi.

        Eikö ressukasta vieläkään mihinkään muuhun ole???

        >Eikö ressukasta vieläkään mihinkään muuhun ole???<

        Sinulla on aika huono muisti. Muistatko niitä lukuisia kertoja jolloin sinulla oli mahdollisuus kohdata fyysisesti noita muutamia tänne kirjoittavia. Ei meillä muisti petä jos niin luulet!
        Et tullut paikalle mihinkään noista sovituista! Esitit vain mitä mielikuvituksellisimpia syitä jokaisen tapaaamisehdotuksen laistamiseksi kun SINUSTA ei muuhun kertakaikkiaan ole. Et äijärukka taida ymmärtää että olet tekemisissä omaa egoasi suuremman asian kanssa.
        Koneesi takaa sinun on helppo uhota mutta koeta muistaa se että se turvallisuuden tunne nykyisin on joskus pelkästään näennäistä.
        Muista sekin että ihan itse aloitit ketjun ihan vasta joka perustuu uhkailuille perusteena "oman käden oikeus". Siinä ylitit rajan!


      • luovulat
        Nurkkaan ajettu kirjoitti:

        ...laittomat kokoukset on tehty kirjallisen valituksen perusteella joka on tehty kouluaikana muutaman oppilaan toimesta. Tällä ketä vastaan kokoukset on järjestetty on lakisääteinen oikeus saada nähtäväksi tämä kirjallinen valitus. Samoin hänellä pitäisi olla oikeus saada olla läsnä tällaisissa kirjallisen valituksen perusteella tehdyissä kokouksissa. Hänellä pitäisi myös olla oikeus saada tietää kuka häntä syyttää ja mistä, sekä vastata syytöksiin asianmukaisesti.

        Nämä kaikki oikeudet on viety tässä surkeassa huijarioppilaitoksessa. Ja sillä että syytetty ei ole saanut omia lakisääteisiä oikeuksiaan, eli vastata julkisesti häntä vastaan julkisesti esitettyihin syytteisiin eikä kirjalliseen valitukseen. Sillä on yritetty tuhota tämän huippulahjakkaan taiteilijan ura.

        Onko niin, että sinulla on laillinen oikeus nähdä itsestäsi tehty kirjallinen valitus, mutta et ole käyttänyt tätä oikeutta tai se on sinulta evätty? Mikäli jälkimmäinen vaihtoehto pitää paikkansa lienee vaatimuksillasi tältä osin oikeudellista perää.

        Toisaalta esität toiveen, että pitäisi olla (lakiin perustuva) oikeus
        a) läsnäoloon
        b) tietää kuka syyttää ja mistä
        c) vastata syytöksiin

        Tästä saa sen käsityksen, että nämä toiveesi eivät perustu lakiin. Mikäli näin on, lienee perusteetonta vaatia näiltä osin laillisia oikeuksia kun niitä (oikeuksia) ei kirjoituksesi perusteella ole edes omasta mielestäsi olemassa.

        Mikäli olet saanut nähtäväksesi sinusta tehdyn kirjallisen valituksen ovat kaikki lakisääteiset oikeutesi toteutuneet tai sitten olen ymmärtänyt kirjoituksesi väärin.


      • Nurkkaan ajettu
        luovulat kirjoitti:

        Onko niin, että sinulla on laillinen oikeus nähdä itsestäsi tehty kirjallinen valitus, mutta et ole käyttänyt tätä oikeutta tai se on sinulta evätty? Mikäli jälkimmäinen vaihtoehto pitää paikkansa lienee vaatimuksillasi tältä osin oikeudellista perää.

        Toisaalta esität toiveen, että pitäisi olla (lakiin perustuva) oikeus
        a) läsnäoloon
        b) tietää kuka syyttää ja mistä
        c) vastata syytöksiin

        Tästä saa sen käsityksen, että nämä toiveesi eivät perustu lakiin. Mikäli näin on, lienee perusteetonta vaatia näiltä osin laillisia oikeuksia kun niitä (oikeuksia) ei kirjoituksesi perusteella ole edes omasta mielestäsi olemassa.

        Mikäli olet saanut nähtäväksesi sinusta tehdyn kirjallisen valituksen ovat kaikki lakisääteiset oikeutesi toteutuneet tai sitten olen ymmärtänyt kirjoituksesi väärin.

        ##Onko niin, että sinulla on laillinen oikeus nähdä itsestäsi tehty kirjallinen valitus, mutta et ole käyttänyt tätä oikeutta tai se on sinulta evätty? Mikäli jälkimmäinen vaihtoehto pitää paikkansa lienee vaatimuksillasi tältä osin oikeudellista perää.##

        Minulta on viety oikeus saada nähtäväkseni minusta tehty kirjallinen valitus, sekä oikeus saada vastata siihen asianmukaisesti.

        ##Tästä saa sen käsityksen, että nämä toiveesi eivät perustu lakiin. Mikäli näin on, lienee perusteetonta vaatia näiltä osin laillisia oikeuksia kun niitä (oikeuksia) ei kirjoituksesi perusteella ole edes omasta mielestäsi olemassa.##

        Kaikki toiveeni asian suhteen perustuvat selkeästi lakeihin, niin tietosuoja-, syrjintä, perustuslain yhdenvertaisuuslain kuin kokouslainkin pitäisi antaa minulle kaikki oikeudet joita olen pyytänyt. Siksi opettajat ja kokouksiin osallistuneet oppilaatkin ovat kiistäneet virallisesti kokouksia edes järjestettäneen. Myyvät siis yhden ihmisen lakisääteiset boikeudet raukkamaisesti, koska pelkäävät taidemaailman sisäpiiriin kuuluvien opettajia, heidän uransahan voidaan tuhota aivan niin kuin minunkin. Ja tämän mahdollistaa sisäpiirin valta ja taidealan neuvostoliiton mukaiset käytännöt.


      • Nurkkaan ajettu
        sivusta seuraaja kirjoitti:

        ...eli mikä tekee väittämästäsi kokouksesta laitoman? Mitä lakia on rikottu?

        ##...eli mikä tekee väittämästäsi kokouksesta laitoman? Mitä lakia on rikottu?##

        Tietosuojalaki, kokouslaki, syrjintälaki, perustuslain yhdenvertaisuuslaki, siinä lait joita on rikottu näillä laittomilla kokouksilla. Lisäksi on viety oikeus saada vastata julkisiin syytöksiin asianmukaisesti ja saada syytteet esittäneet oikeudelliseen vastuuseen.

        Ja sillä etten ole saanut vastata julkisesti tehtyihin syytteisiin asianmukaisesti on yritetty tuhota minun taiteilijanurani rikollisin laittomin keinoin.

        Kirjoituksiisi vastaaminen olisi paljon mielekkäämpää jos pystyisit ja uskaltaisit selkeästi kirjoittaa omalla nimelläsi väitteesi ja ottaa näin vastuun väitteistäsi. Tähänhän sinusta tuskin kuitenkaan on, vai onko???


      • Nurkkaan ajettu
        Muistatko?? kirjoitti:

        >Eikö ressukasta vieläkään mihinkään muuhun ole???<

        Sinulla on aika huono muisti. Muistatko niitä lukuisia kertoja jolloin sinulla oli mahdollisuus kohdata fyysisesti noita muutamia tänne kirjoittavia. Ei meillä muisti petä jos niin luulet!
        Et tullut paikalle mihinkään noista sovituista! Esitit vain mitä mielikuvituksellisimpia syitä jokaisen tapaaamisehdotuksen laistamiseksi kun SINUSTA ei muuhun kertakaikkiaan ole. Et äijärukka taida ymmärtää että olet tekemisissä omaa egoasi suuremman asian kanssa.
        Koneesi takaa sinun on helppo uhota mutta koeta muistaa se että se turvallisuuden tunne nykyisin on joskus pelkästään näennäistä.
        Muista sekin että ihan itse aloitit ketjun ihan vasta joka perustuu uhkailuille perusteena "oman käden oikeus". Siinä ylitit rajan!

        ##Sinulla on aika huono muisti. Muistatko niitä lukuisia kertoja jolloin sinulla oli mahdollisuus kohdata fyysisesti noita muutamia tänne kirjoittavia. Ei meillä muisti petä jos niin luulet!##

        Olet siis se joka kovasti halusi tavata minut, eli sama tyyppi joka teki minusta jopa muotokuvan. Nyt pyytäisin sinua hieman muistelemaan kukahan se oikein puihin menikään??? Etkö luvannut minulle tekemäsi muotokuvan minusta, mutta sitten et uskaltanutkaan kohdata minua.

        ##Koneesi takaa sinun on helppo uhota mutta koeta muistaa se että se turvallisuuden tunne nykyisin on joskus pelkästään näennäistä.##

        Uhkailet siis minua nimimerkkisi suojasta pelkurimaisesti, koska kuten sanoit se turvallisuuden tunne on pelkästään näennäistä ja siksi kaltaisesi pelkuri ei uskallakaan uhkailla avoimesti omalla nimellään. Ja voi että minua sitten pelottaa kaltaisesi oksettava paskahousu, huh huh taitaa koko taideala olla täysin naurettavien hyypiöiden vallassa.

        ##Muista sekin että ihan itse aloitit ketjun ihan vasta joka perustuu uhkailuille perusteena "oman käden oikeus". Siinä ylitit rajan!##

        Jos sinä otit mielipidekyselyni uhkauksena, niin se kertoo vain omasta kyvystäsi tulkita kirjoitusta oikein. Mutta sinä uhmailet minua aivan selkeästi ja siihen vastineena haluaisin että tekisit syytöksesi omalla nimelläsi rohkeasti, jotta voisimme avoimesti selvittää asian. Tähänhän sinusta ei kuitenkaan luultavasti ole, uhoat vain nimimerkin suojasta kun sinusta ressukasta ei muuhunkaan ole! Ja tämän tiedät hyvin itsekin!!!


      • Nurkkaan ajettu
        Nurkkaan ajettu kirjoitti:

        ##Onko niin, että sinulla on laillinen oikeus nähdä itsestäsi tehty kirjallinen valitus, mutta et ole käyttänyt tätä oikeutta tai se on sinulta evätty? Mikäli jälkimmäinen vaihtoehto pitää paikkansa lienee vaatimuksillasi tältä osin oikeudellista perää.##

        Minulta on viety oikeus saada nähtäväkseni minusta tehty kirjallinen valitus, sekä oikeus saada vastata siihen asianmukaisesti.

        ##Tästä saa sen käsityksen, että nämä toiveesi eivät perustu lakiin. Mikäli näin on, lienee perusteetonta vaatia näiltä osin laillisia oikeuksia kun niitä (oikeuksia) ei kirjoituksesi perusteella ole edes omasta mielestäsi olemassa.##

        Kaikki toiveeni asian suhteen perustuvat selkeästi lakeihin, niin tietosuoja-, syrjintä, perustuslain yhdenvertaisuuslain kuin kokouslainkin pitäisi antaa minulle kaikki oikeudet joita olen pyytänyt. Siksi opettajat ja kokouksiin osallistuneet oppilaatkin ovat kiistäneet virallisesti kokouksia edes järjestettäneen. Myyvät siis yhden ihmisen lakisääteiset boikeudet raukkamaisesti, koska pelkäävät taidemaailman sisäpiiriin kuuluvien opettajia, heidän uransahan voidaan tuhota aivan niin kuin minunkin. Ja tämän mahdollistaa sisäpiirin valta ja taidealan neuvostoliiton mukaiset käytännöt.

        Unohtui tuo julkisuuslakikin jota nämä laittomat kokoukset rikkovat.


      • Nurkkaan ajettu
        Nurkkaan ajettu kirjoitti:

        ##...eli mikä tekee väittämästäsi kokouksesta laitoman? Mitä lakia on rikottu?##

        Tietosuojalaki, kokouslaki, syrjintälaki, perustuslain yhdenvertaisuuslaki, siinä lait joita on rikottu näillä laittomilla kokouksilla. Lisäksi on viety oikeus saada vastata julkisiin syytöksiin asianmukaisesti ja saada syytteet esittäneet oikeudelliseen vastuuseen.

        Ja sillä etten ole saanut vastata julkisesti tehtyihin syytteisiin asianmukaisesti on yritetty tuhota minun taiteilijanurani rikollisin laittomin keinoin.

        Kirjoituksiisi vastaaminen olisi paljon mielekkäämpää jos pystyisit ja uskaltaisit selkeästi kirjoittaa omalla nimelläsi väitteesi ja ottaa näin vastuun väitteistäsi. Tähänhän sinusta tuskin kuitenkaan on, vai onko???

        Unohtui tuosta julkisuuslaki jota kokoukset rikkovat räikeästi kohdallani.


      • sivusta seuraaja
        Nurkkaan ajettu kirjoitti:

        ##...eli mikä tekee väittämästäsi kokouksesta laitoman? Mitä lakia on rikottu?##

        Tietosuojalaki, kokouslaki, syrjintälaki, perustuslain yhdenvertaisuuslaki, siinä lait joita on rikottu näillä laittomilla kokouksilla. Lisäksi on viety oikeus saada vastata julkisiin syytöksiin asianmukaisesti ja saada syytteet esittäneet oikeudelliseen vastuuseen.

        Ja sillä etten ole saanut vastata julkisesti tehtyihin syytteisiin asianmukaisesti on yritetty tuhota minun taiteilijanurani rikollisin laittomin keinoin.

        Kirjoituksiisi vastaaminen olisi paljon mielekkäämpää jos pystyisit ja uskaltaisit selkeästi kirjoittaa omalla nimelläsi väitteesi ja ottaa näin vastuun väitteistäsi. Tähänhän sinusta tuskin kuitenkaan on, vai onko???

        Aika hataralla pohjalla on laintuntemuksesi, kun et osaa yksilöidä sitä lainkohtaa, johon väitteesi perustuvat. Jos asiassa on tehty viranomaistutkinta, niin kerropa mihin lainkohtaan siinä viitattiin?

        Sitten ihmetyttää se, että puhut julkisesta syytöksestä, mutta et tiedä mitä se sisältää - miten se voi olla julkinen, jos sen sisältö ei ole julkisesti tiedossa?

        Ja toki se, miten salassa olevat syytökset ovat voineet tuhota urasi?


        Muutama huomio laeista:

        1) julkisuuslaki ei koske ykistyisiä kouluja, vain viranomaisia:

        2 §
        Lain soveltamisala

        Tässä laissa säädetään oikeudesta saada tieto viranomaisten julkisista asiakirjoista sekä viranomaisessa toimivan vaitiolovelvollisuudesta...


        2) kokouslakia ei ole olemassa, kokoontumislaki ei koske yksityisiä kokouksia:

        2 §
        Soveltamisala

        Tätä lakia sovelletaan yleisiin kokouksiin ja yleisötilaisuuksiin.

        Yleisellä kokouksella tarkoitetaan tässä laissa mielenosoitusta tai muuta kokoontumisvapauden käyttämiseksi järjestettyä tilaisuutta, johon muutkin kuin nimenomaisesti kutsutut voivat osallistua tai jota he voivat seurata.
        ...

        (lainaukset finlex.fi)


        "Kirjoituksiisi vastaaminen olisi paljon mielekkäämpää jos pystyisit ja uskaltaisit selkeästi kirjoittaa omalla nimelläsi väitteesi ja ottaa näin vastuun väitteistäsi. Tähänhän sinusta tuskin kuitenkaan on, vai onko???"

        En käy tätä keskustelua omalla nimelläni, koska en liity asiaan mitenkään. Jos et halua vastata anonyymipalstalla tuntemattoman esittämiin kysymyksiin, valinta on ihan sinun.


      • Nurkkaan ajettu
        sivusta seuraaja kirjoitti:

        Aika hataralla pohjalla on laintuntemuksesi, kun et osaa yksilöidä sitä lainkohtaa, johon väitteesi perustuvat. Jos asiassa on tehty viranomaistutkinta, niin kerropa mihin lainkohtaan siinä viitattiin?

        Sitten ihmetyttää se, että puhut julkisesta syytöksestä, mutta et tiedä mitä se sisältää - miten se voi olla julkinen, jos sen sisältö ei ole julkisesti tiedossa?

        Ja toki se, miten salassa olevat syytökset ovat voineet tuhota urasi?


        Muutama huomio laeista:

        1) julkisuuslaki ei koske ykistyisiä kouluja, vain viranomaisia:

        2 §
        Lain soveltamisala

        Tässä laissa säädetään oikeudesta saada tieto viranomaisten julkisista asiakirjoista sekä viranomaisessa toimivan vaitiolovelvollisuudesta...


        2) kokouslakia ei ole olemassa, kokoontumislaki ei koske yksityisiä kokouksia:

        2 §
        Soveltamisala

        Tätä lakia sovelletaan yleisiin kokouksiin ja yleisötilaisuuksiin.

        Yleisellä kokouksella tarkoitetaan tässä laissa mielenosoitusta tai muuta kokoontumisvapauden käyttämiseksi järjestettyä tilaisuutta, johon muutkin kuin nimenomaisesti kutsutut voivat osallistua tai jota he voivat seurata.
        ...

        (lainaukset finlex.fi)


        "Kirjoituksiisi vastaaminen olisi paljon mielekkäämpää jos pystyisit ja uskaltaisit selkeästi kirjoittaa omalla nimelläsi väitteesi ja ottaa näin vastuun väitteistäsi. Tähänhän sinusta tuskin kuitenkaan on, vai onko???"

        En käy tätä keskustelua omalla nimelläni, koska en liity asiaan mitenkään. Jos et halua vastata anonyymipalstalla tuntemattoman esittämiin kysymyksiin, valinta on ihan sinun.

        ##Aika hataralla pohjalla on laintuntemuksesi, kun et osaa yksilöidä sitä lainkohtaa, johon väitteesi perustuvat. Jos asiassa on tehty viranomaistutkinta, niin kerropa mihin lainkohtaan siinä viitattiin?##

        Minun laintuntemukseni tuskin on mitenkään hataralla pohjalla ja ihmettelen että ensin pyydät lait joita on rikottu ja nyt pyydät yksilöimään lainkohdat. Eli juttusi ovat parhaimmillaankin vain vedätystä?

        ##Sitten ihmetyttää se, että puhut julkisesta syytöksestä, mutta et tiedä mitä se sisältää - miten se voi olla julkinen, jos sen sisältö ei ole julkisesti tiedossa?##

        Kokoukset katsotaan lakien mukaan julkisiksi ja kyllä minulla on tarkka tieto mistä minua on syytetty.

        ##Ja toki se, miten salassa olevat syytökset ovat voineet tuhota urasi?##

        Koska minulta on viety lakisääteiset oikeudet vastata minua vastaan julkisesti esitettyihin törkeisiin syytöksiin ja nämä syytökset on levitetty näiden syyttelijöiden toimesta erittäin tehokkaasti. Näitä syytteitä minua kohtaan ei ole vaatimuksistani huolimatta haluttu esittää minulle suoraan, vaan ne on tehty laittomissa kokouksissa. Kyseessä on alunperinkin ollut tarkoitus vain tuhota minun urani kateudesta. Koska tämä pääsyttelijä on kopioinut jopa minun yhden teokseni näitä kokouksia aiemmin kouluaikana.

        ##Muutama huomio laeista:
        1) julkisuuslaki ei koske ykistyisiä kouluja, vain viranomaisia:##

        Kannattasikohan sinun lukea uudelleen julkisuuslaki ja katsoa ketä kaikkia se koskee???

        ##2 §
        Lain soveltamisala
        Tässä laissa säädetään oikeudesta saada tieto viranomaisten julkisista asiakirjoista sekä viranomaisessa toimivan vaitiolovelvollisuudesta...##

        Miksi jätit kirjoituksesi kesken lain suhteen, sehän jatkuu pitkälle tuosta???

        ##2) kokouslakia ei ole olemassa, kokoontumislaki ei koske yksityisiä kokouksia:##

        Mutta kokouksethan katsotaan julkisiksi!!!

        ##2 §
        Soveltamisala
        Tätä lakia sovelletaan yleisiin kokouksiin ja yleisötilaisuuksiin.
        Yleisellä kokouksella tarkoitetaan tässä laissa mielenosoitusta tai muuta kokoontumisvapauden käyttämiseksi järjestettyä tilaisuutta, johon muutkin kuin nimenomaisesti kutsutut voivat osallistua tai jota he voivat seurata.##

        Kokoukset on järjestetty kirjallisen valituksen perusteella ja ne ovat koulussa opettajien järjestämiä sekä niihin on osallistunut kaikki yhden luokan oppilaat ja siellä on esitetty kirjallisessa valituksessa esitetyt syytteet, ilman että syyttetty on saanut lakisääteistä oikeutta osallistua kokouksiin tai vastata häntä vastaan esutettyihin syytteisiin.

        Esität kirjoituksissasi lakeja ja teet niistä perusteettomia väitteitä, koska kaikista laeista joita kokoukset rikkovat on tieto saatu tietosuojavaltuutetulta. Joten kysyisin sinulta mikä on sinun koulutuksesi lakien suhteen ja onko sinulla mielestäsi paremmat tiedot asioista kuin tietosuojavaltuutetulla???


      • sivusta seuraaja
        Nurkkaan ajettu kirjoitti:

        ##Aika hataralla pohjalla on laintuntemuksesi, kun et osaa yksilöidä sitä lainkohtaa, johon väitteesi perustuvat. Jos asiassa on tehty viranomaistutkinta, niin kerropa mihin lainkohtaan siinä viitattiin?##

        Minun laintuntemukseni tuskin on mitenkään hataralla pohjalla ja ihmettelen että ensin pyydät lait joita on rikottu ja nyt pyydät yksilöimään lainkohdat. Eli juttusi ovat parhaimmillaankin vain vedätystä?

        ##Sitten ihmetyttää se, että puhut julkisesta syytöksestä, mutta et tiedä mitä se sisältää - miten se voi olla julkinen, jos sen sisältö ei ole julkisesti tiedossa?##

        Kokoukset katsotaan lakien mukaan julkisiksi ja kyllä minulla on tarkka tieto mistä minua on syytetty.

        ##Ja toki se, miten salassa olevat syytökset ovat voineet tuhota urasi?##

        Koska minulta on viety lakisääteiset oikeudet vastata minua vastaan julkisesti esitettyihin törkeisiin syytöksiin ja nämä syytökset on levitetty näiden syyttelijöiden toimesta erittäin tehokkaasti. Näitä syytteitä minua kohtaan ei ole vaatimuksistani huolimatta haluttu esittää minulle suoraan, vaan ne on tehty laittomissa kokouksissa. Kyseessä on alunperinkin ollut tarkoitus vain tuhota minun urani kateudesta. Koska tämä pääsyttelijä on kopioinut jopa minun yhden teokseni näitä kokouksia aiemmin kouluaikana.

        ##Muutama huomio laeista:
        1) julkisuuslaki ei koske ykistyisiä kouluja, vain viranomaisia:##

        Kannattasikohan sinun lukea uudelleen julkisuuslaki ja katsoa ketä kaikkia se koskee???

        ##2 §
        Lain soveltamisala
        Tässä laissa säädetään oikeudesta saada tieto viranomaisten julkisista asiakirjoista sekä viranomaisessa toimivan vaitiolovelvollisuudesta...##

        Miksi jätit kirjoituksesi kesken lain suhteen, sehän jatkuu pitkälle tuosta???

        ##2) kokouslakia ei ole olemassa, kokoontumislaki ei koske yksityisiä kokouksia:##

        Mutta kokouksethan katsotaan julkisiksi!!!

        ##2 §
        Soveltamisala
        Tätä lakia sovelletaan yleisiin kokouksiin ja yleisötilaisuuksiin.
        Yleisellä kokouksella tarkoitetaan tässä laissa mielenosoitusta tai muuta kokoontumisvapauden käyttämiseksi järjestettyä tilaisuutta, johon muutkin kuin nimenomaisesti kutsutut voivat osallistua tai jota he voivat seurata.##

        Kokoukset on järjestetty kirjallisen valituksen perusteella ja ne ovat koulussa opettajien järjestämiä sekä niihin on osallistunut kaikki yhden luokan oppilaat ja siellä on esitetty kirjallisessa valituksessa esitetyt syytteet, ilman että syyttetty on saanut lakisääteistä oikeutta osallistua kokouksiin tai vastata häntä vastaan esutettyihin syytteisiin.

        Esität kirjoituksissasi lakeja ja teet niistä perusteettomia väitteitä, koska kaikista laeista joita kokoukset rikkovat on tieto saatu tietosuojavaltuutetulta. Joten kysyisin sinulta mikä on sinun koulutuksesi lakien suhteen ja onko sinulla mielestäsi paremmat tiedot asioista kuin tietosuojavaltuutetulla???

        En yritä vedättää mitään, en vain oikein ymmärrä mitä oikeuksia sinulta on viety. Olisko noihin syytteisiin vastaaminen sitten muuttanut loppujen lopuksi mitään? Olisiko joku kuunnellut? Sen perusteella, miten täällä käyttäydyt, ei ole vaikea kuvitella, että joku valittaa sinusta, mutta vaikea on kuvitella, että se olisi jotenkin organisoitua urasi tuhoamista.

        Minun on hyvin vaikea uskoa - ilman todisteita - kun väität että taiteilijaurasi on yritetty tahallaan jonkin virallisen tahon toimesta tuhota. Maailma on pullollaan salaliittoteorioita, mutta varsin harvoin niiden takaa löytyy sen suurempaa salaliittoa.

        Jos taas pystyt osoittamaan Suomen taidemaailmasta jonkin salaliitton, luulisin että iltapäivälehdet olisivat siitä hyvin kiinnostuneita, mutta tarvitsevat toki tuekseen enemmän kuin vain sinun sanasi.


      • seuraajalle
        sivusta seuraaja kirjoitti:

        En yritä vedättää mitään, en vain oikein ymmärrä mitä oikeuksia sinulta on viety. Olisko noihin syytteisiin vastaaminen sitten muuttanut loppujen lopuksi mitään? Olisiko joku kuunnellut? Sen perusteella, miten täällä käyttäydyt, ei ole vaikea kuvitella, että joku valittaa sinusta, mutta vaikea on kuvitella, että se olisi jotenkin organisoitua urasi tuhoamista.

        Minun on hyvin vaikea uskoa - ilman todisteita - kun väität että taiteilijaurasi on yritetty tahallaan jonkin virallisen tahon toimesta tuhota. Maailma on pullollaan salaliittoteorioita, mutta varsin harvoin niiden takaa löytyy sen suurempaa salaliittoa.

        Jos taas pystyt osoittamaan Suomen taidemaailmasta jonkin salaliitton, luulisin että iltapäivälehdet olisivat siitä hyvin kiinnostuneita, mutta tarvitsevat toki tuekseen enemmän kuin vain sinun sanasi.

        ##En yritä vedättää mitään, en vain oikein ymmärrä mitä oikeuksia sinulta on viety. Olisko noihin syytteisiin vastaaminen sitten muuttanut loppujen lopuksi mitään?##

        Olen moneen kertaan selittänyt mitä oikeuksia minulta on viety, joten jankkaat samaa asiaa etkä muuten itse ole vastannut mihinkään minun esittämiin kysymyksiin mitä tulee laintuntemukseesi. Ja noihin syytteisiin vastaaminen olisi muutanut kaiken, siksi se lakisääteinen oikeus minulta vietiinkin.

        ##Olisiko joku kuunnellut?##

        Kouluaikana minun juttujani kuunneltiin erittäin tarkasti. Minun puhuessani esimerkiksi taiteesta, (josta muuten tiesin erittäin paljon enemmän kuin koulun opettajat yhteensä,) koko luokka hiljeni kuuntelemaan minua. Tämän huomasivat opettajatkin ja katsoivat tietenkin että vein heiltä sen arvovallan jota heillä ei edes pitäisi olla.

        ##Minun on hyvin vaikea uskoa - ilman todisteita - kun väität että taiteilijaurasi on yritetty tahallaan jonkin virallisen tahon toimesta tuhota. Maailma on pullollaan salaliittoteorioita, mutta varsin harvoin niiden takaa löytyy sen suurempaa salaliittoa.##

        Eipä nämä mitään uskon asioita olekaan, mutta vanha sanonta totuus on taruakin ihmeellisempää, pitää hyvin paikkansa.

        ##Jos taas pystyt osoittamaan Suomen taidemaailmasta jonkin salaliitton, luulisin että iltapäivälehdet olisivat siitä hyvin kiinnostuneita, mutta tarvitsevat toki tuekseen enemmän kuin vain sinun sanasi.##

        Eihän noille sinun propaganda jutuillesi voi kuin nauraa, meidän maan lehdistöhän on vaiettu kuoliaaksi ja kansalaiset alistettu yhden virallisen totuuden alle. Mutta kysyisin sinulta miksi minun pitäisi yrittää viedä asia johonkin lehteen, koska enhän toimittajan uteluista ja haluista huolimatta vienyt sitä telkkariinkaan. Kuten sanoin jo aiemmin en halua miksikään koko kansan Markuksi, minulle riittää kun saan tehdä työni rauhassa ilman kateellisten laittomuuksia.

        Mutta vastaa kysymykseen miksi niin kovasti yrität väittää nimimerkkisi suojasta minun olevan väärässä asiassa. Esittelit jopa lakipykäliä ymmärtämättä lainkaan mitä ne tarkoittavat, tällä yritit näyttää joltakin asiantuntijalta, mutta kun se ei onnistunut, niin otit uuden taktiikan. Minä uskon sinun olevan yksi näistä laittomiin kokouksiin osallistuneista ja nyt kaikin keinoin yrität jatkaa mustamaalaamistani, jo tutuksi tullutta tyyliäsi.


      • sivusta seuraaja
        seuraajalle kirjoitti:

        ##En yritä vedättää mitään, en vain oikein ymmärrä mitä oikeuksia sinulta on viety. Olisko noihin syytteisiin vastaaminen sitten muuttanut loppujen lopuksi mitään?##

        Olen moneen kertaan selittänyt mitä oikeuksia minulta on viety, joten jankkaat samaa asiaa etkä muuten itse ole vastannut mihinkään minun esittämiin kysymyksiin mitä tulee laintuntemukseesi. Ja noihin syytteisiin vastaaminen olisi muutanut kaiken, siksi se lakisääteinen oikeus minulta vietiinkin.

        ##Olisiko joku kuunnellut?##

        Kouluaikana minun juttujani kuunneltiin erittäin tarkasti. Minun puhuessani esimerkiksi taiteesta, (josta muuten tiesin erittäin paljon enemmän kuin koulun opettajat yhteensä,) koko luokka hiljeni kuuntelemaan minua. Tämän huomasivat opettajatkin ja katsoivat tietenkin että vein heiltä sen arvovallan jota heillä ei edes pitäisi olla.

        ##Minun on hyvin vaikea uskoa - ilman todisteita - kun väität että taiteilijaurasi on yritetty tahallaan jonkin virallisen tahon toimesta tuhota. Maailma on pullollaan salaliittoteorioita, mutta varsin harvoin niiden takaa löytyy sen suurempaa salaliittoa.##

        Eipä nämä mitään uskon asioita olekaan, mutta vanha sanonta totuus on taruakin ihmeellisempää, pitää hyvin paikkansa.

        ##Jos taas pystyt osoittamaan Suomen taidemaailmasta jonkin salaliitton, luulisin että iltapäivälehdet olisivat siitä hyvin kiinnostuneita, mutta tarvitsevat toki tuekseen enemmän kuin vain sinun sanasi.##

        Eihän noille sinun propaganda jutuillesi voi kuin nauraa, meidän maan lehdistöhän on vaiettu kuoliaaksi ja kansalaiset alistettu yhden virallisen totuuden alle. Mutta kysyisin sinulta miksi minun pitäisi yrittää viedä asia johonkin lehteen, koska enhän toimittajan uteluista ja haluista huolimatta vienyt sitä telkkariinkaan. Kuten sanoin jo aiemmin en halua miksikään koko kansan Markuksi, minulle riittää kun saan tehdä työni rauhassa ilman kateellisten laittomuuksia.

        Mutta vastaa kysymykseen miksi niin kovasti yrität väittää nimimerkkisi suojasta minun olevan väärässä asiassa. Esittelit jopa lakipykäliä ymmärtämättä lainkaan mitä ne tarkoittavat, tällä yritit näyttää joltakin asiantuntijalta, mutta kun se ei onnistunut, niin otit uuden taktiikan. Minä uskon sinun olevan yksi näistä laittomiin kokouksiin osallistuneista ja nyt kaikin keinoin yrität jatkaa mustamaalaamistani, jo tutuksi tullutta tyyliäsi.

        "Olen moneen kertaan selittänyt mitä oikeuksia minulta on viety, joten jankkaat samaa asiaa etkä muuten itse ole vastannut mihinkään minun esittämiin kysymyksiin mitä tulee laintuntemukseesi."

        Minun laintuntemukseni ei tässä ole olennaista, vaan se, että hyvin epämääräisillä viittauksilla lakeihin, perustuslaista alkaen marsiet oikeuksiesi viemisetä. Olet puhunut epämääräisistä salaisista julkisista syytöksistä, joista kukaan ei tiedä, mitä ne ovat. Et ole - lukuisista pyynnöistä huolimatta - kyennyt kertomaan, että mitä lakia on rikottu ja miten. (Jos esimerkiksi jäät kiinni ylinopeudesta, poliisi kyllä kertoo sinulle ihan pykälälleen, mitä lakia rikoit ja miten.)


        "Eihän noille sinun propaganda jutuillesi voi kuin nauraa, meidän maan lehdistöhän on vaiettu kuoliaaksi ja kansalaiset alistettu yhden virallisen totuuden alle."

        "Minä uskon sinun olevan yksi näistä laittomiin kokouksiin osallistuneista ja nyt kaikin keinoin yrität jatkaa mustamaalaamistani, jo tutuksi tullutta tyyliäsi."

        Tässä lienee hyvä päätös tälle keskustelulle. Olen yrittänyt pitää tätä keskustelua asialinjalla ja olla syyttämättä ketään, mutta sinun mielestäsi kaikki täällä, jotka eivät suoralta kädeltä usko vainoharhaisiin teorioihisi ovat tietysti itse niihin syyllisiä, ja päätarkoituksenaan mustamaalata sinua.

        Vielä sellainen vinkki, että tästä "mustamaalaamisesta" pääset eroon, kun vain lakkaat kirjoittamasta ko. asiasta tälle palstalle. Kukaan ei sinua täällä mustamaalaa, ellet itse anna siihen aihetta, provosoi itseäsi esiin. Ja jos mustamaalaa, vie asia oikeuteen, älä kinastele siitä täällä.


      • Näitä lukeva
        seuraajalle kirjoitti:

        ##En yritä vedättää mitään, en vain oikein ymmärrä mitä oikeuksia sinulta on viety. Olisko noihin syytteisiin vastaaminen sitten muuttanut loppujen lopuksi mitään?##

        Olen moneen kertaan selittänyt mitä oikeuksia minulta on viety, joten jankkaat samaa asiaa etkä muuten itse ole vastannut mihinkään minun esittämiin kysymyksiin mitä tulee laintuntemukseesi. Ja noihin syytteisiin vastaaminen olisi muutanut kaiken, siksi se lakisääteinen oikeus minulta vietiinkin.

        ##Olisiko joku kuunnellut?##

        Kouluaikana minun juttujani kuunneltiin erittäin tarkasti. Minun puhuessani esimerkiksi taiteesta, (josta muuten tiesin erittäin paljon enemmän kuin koulun opettajat yhteensä,) koko luokka hiljeni kuuntelemaan minua. Tämän huomasivat opettajatkin ja katsoivat tietenkin että vein heiltä sen arvovallan jota heillä ei edes pitäisi olla.

        ##Minun on hyvin vaikea uskoa - ilman todisteita - kun väität että taiteilijaurasi on yritetty tahallaan jonkin virallisen tahon toimesta tuhota. Maailma on pullollaan salaliittoteorioita, mutta varsin harvoin niiden takaa löytyy sen suurempaa salaliittoa.##

        Eipä nämä mitään uskon asioita olekaan, mutta vanha sanonta totuus on taruakin ihmeellisempää, pitää hyvin paikkansa.

        ##Jos taas pystyt osoittamaan Suomen taidemaailmasta jonkin salaliitton, luulisin että iltapäivälehdet olisivat siitä hyvin kiinnostuneita, mutta tarvitsevat toki tuekseen enemmän kuin vain sinun sanasi.##

        Eihän noille sinun propaganda jutuillesi voi kuin nauraa, meidän maan lehdistöhän on vaiettu kuoliaaksi ja kansalaiset alistettu yhden virallisen totuuden alle. Mutta kysyisin sinulta miksi minun pitäisi yrittää viedä asia johonkin lehteen, koska enhän toimittajan uteluista ja haluista huolimatta vienyt sitä telkkariinkaan. Kuten sanoin jo aiemmin en halua miksikään koko kansan Markuksi, minulle riittää kun saan tehdä työni rauhassa ilman kateellisten laittomuuksia.

        Mutta vastaa kysymykseen miksi niin kovasti yrität väittää nimimerkkisi suojasta minun olevan väärässä asiassa. Esittelit jopa lakipykäliä ymmärtämättä lainkaan mitä ne tarkoittavat, tällä yritit näyttää joltakin asiantuntijalta, mutta kun se ei onnistunut, niin otit uuden taktiikan. Minä uskon sinun olevan yksi näistä laittomiin kokouksiin osallistuneista ja nyt kaikin keinoin yrität jatkaa mustamaalaamistani, jo tutuksi tullutta tyyliäsi.

        Aiheena sitkeytesi. Vaikka saat kerta toisensa jälkeen turpaasi niin että lotina kuuluu ja maa tömähtelee takaraivosi alla mutta aina sinä vaan nouset nyrkit valmiina Box! Käytänpä edelleenkin nyrkkeilytermejä jotta sinun on helpompaa ymmärtää.
        Noustuasi pystyyn sinä hyökkäät käyttäen samaa vanhaa iskukobinaatiota jota kaikki vastustajasi osaavat jo odottaa ja taas saat pataasi niin että soi.
        Toisin sanoen sinulta on kaikki keinosi loppuneet etkä enää kykene ketään satuttamaan kun kaikki toimesi ja sanomisesi on niin ennalta nähty ja odotettavissa. Eikö tuollainen rupea pidemmän päälle turhauttamaan? Eikö sinulla tosiaan ole mielikuvitusta ja kekseliäisyyttä tuon enempää? Taiteilijalla jos kellä sellaista pitäisi olla. Pitääköä tuosta vetää tiettyjä johtopäätöksiä muun muassa että et olekkaan ammattitaitoinen taiteilija niinkuin olet jatkuvasti kuuluttanut.

        Toivottavasti ymmärrät vihjeen. On helvetin tylsää lueskella näitä sinun isännöimiäsi ketjuja kun lukemisen arvoiset postaukset ovat vain sinulle ja muille tulevia Sinun kirjoittamia vastauksia ei viitsi kohta enää lukea.
        Siis jos edelleenkin aiot täällä tapella ja vittuilla ihmisille niin tee please se mielenkiintoisemmalla tavalla sillä noi on jo niin nähty.
        Vittuilun maailmanmestaruuskisoista sinut naurettaisiin ulos jo alkumetreillä, uskotko?


      • Nurkkaan ajettu
        sivusta seuraaja kirjoitti:

        "Olen moneen kertaan selittänyt mitä oikeuksia minulta on viety, joten jankkaat samaa asiaa etkä muuten itse ole vastannut mihinkään minun esittämiin kysymyksiin mitä tulee laintuntemukseesi."

        Minun laintuntemukseni ei tässä ole olennaista, vaan se, että hyvin epämääräisillä viittauksilla lakeihin, perustuslaista alkaen marsiet oikeuksiesi viemisetä. Olet puhunut epämääräisistä salaisista julkisista syytöksistä, joista kukaan ei tiedä, mitä ne ovat. Et ole - lukuisista pyynnöistä huolimatta - kyennyt kertomaan, että mitä lakia on rikottu ja miten. (Jos esimerkiksi jäät kiinni ylinopeudesta, poliisi kyllä kertoo sinulle ihan pykälälleen, mitä lakia rikoit ja miten.)


        "Eihän noille sinun propaganda jutuillesi voi kuin nauraa, meidän maan lehdistöhän on vaiettu kuoliaaksi ja kansalaiset alistettu yhden virallisen totuuden alle."

        "Minä uskon sinun olevan yksi näistä laittomiin kokouksiin osallistuneista ja nyt kaikin keinoin yrität jatkaa mustamaalaamistani, jo tutuksi tullutta tyyliäsi."

        Tässä lienee hyvä päätös tälle keskustelulle. Olen yrittänyt pitää tätä keskustelua asialinjalla ja olla syyttämättä ketään, mutta sinun mielestäsi kaikki täällä, jotka eivät suoralta kädeltä usko vainoharhaisiin teorioihisi ovat tietysti itse niihin syyllisiä, ja päätarkoituksenaan mustamaalata sinua.

        Vielä sellainen vinkki, että tästä "mustamaalaamisesta" pääset eroon, kun vain lakkaat kirjoittamasta ko. asiasta tälle palstalle. Kukaan ei sinua täällä mustamaalaa, ellet itse anna siihen aihetta, provosoi itseäsi esiin. Ja jos mustamaalaa, vie asia oikeuteen, älä kinastele siitä täällä.

        ##Minun laintuntemukseni ei tässä ole olennaista, vaan se, että hyvin epämääräisillä viittauksilla lakeihin, perustuslaista alkaen marsiet oikeuksiesi viemisetä.##

        Siis otat esille lakipykäliä ja väität niiden perusteella asioita, mutta kun väittämäsi asiat osoittautuvatkin vääriksi, niin laintuntemuksellasi ei olekaan väliä.

        ##Olet puhunut epämääräisistä salaisista julkisista syytöksistä, joista kukaan ei tiedä, mitä ne ovat. Et ole - lukuisista pyynnöistä huolimatta - kyennyt kertomaan, että mitä lakia on rikottu ja miten.##

        Olen selkeästi kertonut mitä lakia on rikottu ja miten, sekä tietoni olen saanut alan huippuammattilaiselta tietosuojavaltuutetulta.

        ##Tässä lienee hyvä päätös tälle keskustelulle. Olen yrittänyt pitää tätä keskustelua asialinjalla ja olla syyttämättä ketään, mutta sinun mielestäsi kaikki täällä, jotka eivät suoralta kädeltä usko vainoharhaisiin teorioihisi ovat tietysti itse niihin syyllisiä, ja päätarkoituksenaan mustamaalata sinua.##

        No mutta luepa itse kirjoituksesi, voitko todellakin väittää tekeväsi niitä mistään muusta syystä kuin mustamaalataksesi minua. Teet sen vieläpä nimimerkin suojassa pelkurimaisesti, koska et omalla nimelläsi rohkene tehdä sitä, jo tutuksi tullutta tyyliäsi.

        ##Vielä sellainen vinkki, että tästä "mustamaalaamisesta" pääset eroon, kun vain lakkaat kirjoittamasta ko. asiasta tälle palstalle.##

        Tästä kenkä siis puristaa, haluat vaientaa minut ja estää minun sananvapauteni. Et ole palstalla ensimmäinen joka sitä on yrittänyt onnistumatta, enkä anna sinunkaan onnistua asiassa. Mainitset vielä kyseisestä asiasta, joten siis juuri tämä asia on se josta en saisi kirjoittaa, no nythän asia tuli selväksi ja täytyykin jatkaa samasta asiasta vielä useastikin ja ihan sinun kiusaksesi. Mutta nyt paljastit itsesi, olet yksi näistä laittomiin kokouksiin osallisista pelkureista ja jatkat tutulla tyylilläsi, nimimerkin suojassa pelkurimaisesti syyttelet ja mustamaalaat minua.


      • Nurkkaa ajettu
        Näitä lukeva kirjoitti:

        Aiheena sitkeytesi. Vaikka saat kerta toisensa jälkeen turpaasi niin että lotina kuuluu ja maa tömähtelee takaraivosi alla mutta aina sinä vaan nouset nyrkit valmiina Box! Käytänpä edelleenkin nyrkkeilytermejä jotta sinun on helpompaa ymmärtää.
        Noustuasi pystyyn sinä hyökkäät käyttäen samaa vanhaa iskukobinaatiota jota kaikki vastustajasi osaavat jo odottaa ja taas saat pataasi niin että soi.
        Toisin sanoen sinulta on kaikki keinosi loppuneet etkä enää kykene ketään satuttamaan kun kaikki toimesi ja sanomisesi on niin ennalta nähty ja odotettavissa. Eikö tuollainen rupea pidemmän päälle turhauttamaan? Eikö sinulla tosiaan ole mielikuvitusta ja kekseliäisyyttä tuon enempää? Taiteilijalla jos kellä sellaista pitäisi olla. Pitääköä tuosta vetää tiettyjä johtopäätöksiä muun muassa että et olekkaan ammattitaitoinen taiteilija niinkuin olet jatkuvasti kuuluttanut.

        Toivottavasti ymmärrät vihjeen. On helvetin tylsää lueskella näitä sinun isännöimiäsi ketjuja kun lukemisen arvoiset postaukset ovat vain sinulle ja muille tulevia Sinun kirjoittamia vastauksia ei viitsi kohta enää lukea.
        Siis jos edelleenkin aiot täällä tapella ja vittuilla ihmisille niin tee please se mielenkiintoisemmalla tavalla sillä noi on jo niin nähty.
        Vittuilun maailmanmestaruuskisoista sinut naurettaisiin ulos jo alkumetreillä, uskotko?

        ##Aiheena sitkeytesi. Vaikka saat kerta toisensa jälkeen turpaasi niin että lotina kuuluu ja maa tömähtelee takaraivosi alla mutta aina sinä vaan nouset nyrkit valmiina Box! Käytänpä edelleenkin nyrkkeilytermejä jotta sinun on helpompaa ymmärtää.
        Noustuasi pystyyn sinä hyökkäät käyttäen samaa vanhaa iskukobinaatiota jota kaikki vastustajasi osaavat jo odottaa ja taas saat pataasi niin että soi.##

        Mielenkiintoista että otat esille urheilun ja erityisesti nyrkkeilyn, koska nyrkkeilyhän on reilua peliä, siinä molemmat menevät avoimesti kehään mittelemään taitojaan. Moplemmat ottelijat ovat perillä toistensa saavutuksista ja meriiteistä ja ottelevat samoilla säännöillä. Tällä palstalla kuitenkin hyökkäät raukkamaisesti nimimerkillä nimeltä tietämääsi taiteilijaa vastaan, et uskalla avoimesti hyökätä omalla nimelläsi. Kaatuiko nyrkkeilijän urasi siihen että et uskaltanutkaan kohdata vastustajaa avoimesti, vaikka nurkan takana salaa olet omasta mielestäsi rohkeasti kehunut vastustajasi voittavasi??? Ja nyt sitten yrität taiteilijan urallasi samaa huonoksi havaittua kikkaa, etkä ymmärrä vieläkään että ilman omaqn itsesi peliin laittamista, jäät tälläkin alalla vain katkaraksi pelkuriksi joka uskaltaa huudella nurkan takaa, mutta mihinkään muuhun rohkeus ei riitä. Kuten ei myöskään lahjakkuus.

        ##Eikö sinulla tosiaan ole mielikuvitusta ja kekseliäisyyttä tuon enempää? Taiteilijalla jos kellä sellaista pitäisi olla. Pitääköä tuosta vetää tiettyjä johtopäätöksiä muun muassa että et olekkaan ammattitaitoinen taiteilija niinkuin olet jatkuvasti kuuluttanut.##

        Vaikeatahan meidän on keskenään verrata mielikuvitusta, kekseliäisyyttä tai ammattitaitoa, koska et omiasi ole esitellyt ollenkaan. Mutta olen koska tahansa valmis avoimeen keskusteluun mainitsemistasi ominaisuuksista, sekä vertaamaan minun näitä ominaisuuksia sinun vastaaviin ominaisuuksiin. Mutta me molemmathan tiedämme ettei sinusta ole avoimeen peliin, siksipä et pärjännyt nyrkkeilijänä etkä tule pärjäämään taiteilijanakaan. Se mikä on sinun lajisi, on selkäänpuukottaminen ja siinä olet loistava hyypiömäinen mestari.

        ##Siis jos edelleenkin aiot täällä tapella ja vittuilla ihmisille niin tee please se mielenkiintoisemmalla tavalla sillä noi on jo niin nähty.##

        Siis pitäisi vaihtaa ip-osoite ja alkaa nimimerkin suojassa raukkamaisesti jahtaamaan muita kateellisena. Ei kiitos, pidä sinä tyylisi ja minä pidän omani.

        ##Vittuilun maailmanmestaruuskisoista sinut naurettaisiin ulos jo alkumetreillä, uskotko?##

        En usko, mutta sen tiedän että sinä et uskaltaisi edes osallistua, mikäli sitä ei saisi tehdä nimimerkin suojasta.


      • Jaakko Ilkka
        Nurkkaa ajettu kirjoitti:

        ##Aiheena sitkeytesi. Vaikka saat kerta toisensa jälkeen turpaasi niin että lotina kuuluu ja maa tömähtelee takaraivosi alla mutta aina sinä vaan nouset nyrkit valmiina Box! Käytänpä edelleenkin nyrkkeilytermejä jotta sinun on helpompaa ymmärtää.
        Noustuasi pystyyn sinä hyökkäät käyttäen samaa vanhaa iskukobinaatiota jota kaikki vastustajasi osaavat jo odottaa ja taas saat pataasi niin että soi.##

        Mielenkiintoista että otat esille urheilun ja erityisesti nyrkkeilyn, koska nyrkkeilyhän on reilua peliä, siinä molemmat menevät avoimesti kehään mittelemään taitojaan. Moplemmat ottelijat ovat perillä toistensa saavutuksista ja meriiteistä ja ottelevat samoilla säännöillä. Tällä palstalla kuitenkin hyökkäät raukkamaisesti nimimerkillä nimeltä tietämääsi taiteilijaa vastaan, et uskalla avoimesti hyökätä omalla nimelläsi. Kaatuiko nyrkkeilijän urasi siihen että et uskaltanutkaan kohdata vastustajaa avoimesti, vaikka nurkan takana salaa olet omasta mielestäsi rohkeasti kehunut vastustajasi voittavasi??? Ja nyt sitten yrität taiteilijan urallasi samaa huonoksi havaittua kikkaa, etkä ymmärrä vieläkään että ilman omaqn itsesi peliin laittamista, jäät tälläkin alalla vain katkaraksi pelkuriksi joka uskaltaa huudella nurkan takaa, mutta mihinkään muuhun rohkeus ei riitä. Kuten ei myöskään lahjakkuus.

        ##Eikö sinulla tosiaan ole mielikuvitusta ja kekseliäisyyttä tuon enempää? Taiteilijalla jos kellä sellaista pitäisi olla. Pitääköä tuosta vetää tiettyjä johtopäätöksiä muun muassa että et olekkaan ammattitaitoinen taiteilija niinkuin olet jatkuvasti kuuluttanut.##

        Vaikeatahan meidän on keskenään verrata mielikuvitusta, kekseliäisyyttä tai ammattitaitoa, koska et omiasi ole esitellyt ollenkaan. Mutta olen koska tahansa valmis avoimeen keskusteluun mainitsemistasi ominaisuuksista, sekä vertaamaan minun näitä ominaisuuksia sinun vastaaviin ominaisuuksiin. Mutta me molemmathan tiedämme ettei sinusta ole avoimeen peliin, siksipä et pärjännyt nyrkkeilijänä etkä tule pärjäämään taiteilijanakaan. Se mikä on sinun lajisi, on selkäänpuukottaminen ja siinä olet loistava hyypiömäinen mestari.

        ##Siis jos edelleenkin aiot täällä tapella ja vittuilla ihmisille niin tee please se mielenkiintoisemmalla tavalla sillä noi on jo niin nähty.##

        Siis pitäisi vaihtaa ip-osoite ja alkaa nimimerkin suojassa raukkamaisesti jahtaamaan muita kateellisena. Ei kiitos, pidä sinä tyylisi ja minä pidän omani.

        ##Vittuilun maailmanmestaruuskisoista sinut naurettaisiin ulos jo alkumetreillä, uskotko?##

        En usko, mutta sen tiedän että sinä et uskaltaisi edes osallistua, mikäli sitä ei saisi tehdä nimimerkin suojasta.

        Ken vaivojansa vaikertaa on vaivojensa vanki
        ei oikeutta täällä saa ken itse sit´ ei hanki.


    • saanut kaipaamaasi

      tutkintoa, niin miksi et sitten käytä energiaasi lisäkoulutukseen ja itsesi kehittämiseen?

      • Nurkkaan ajettu

        ##Kun nyt kerran et tutkintoa, niin miksi et sitten käytä energiaasi lisäkoulutukseen ja itsesi kehittämiseen?##

        Voisitko kertoa missä olen väittänyt ettei minulla ole tutkintoa? Mitä tulee itsensä kehittämiseen niin sitähän minä teen koko ajan, vaikka raskaat laittomat syytökset painavat hartioitani kumaraan aamusta iltaan. Tosin siihenhän näillä syytöksillä pyrittiinkin. Katsos kun lahjakkuutta ei voi millään rahalla mennä mistään ostamaan, siksi se kellä sitä on, joutuu tottakai keskinbkertaisten kateellisuuksien valnoamaksi.


    • Pollliisi

      Olet näköjään sitten ajanut itsesi nurkkaan tuon vainoharhaisuutesi kanssa ja ajattelit sitten pistää lihoiksi koko porukan! Toivottavasti oikeat ihmiset näkee tämän uhkailusi. Kai ymmärrät että nykyisin tällaisiin suhtaudutaan tosi vakavasti.
      Mene lääkärille ennenkuin on myöhäistä!

      • Nurkkaan ajettu

        ##Olet näköjään sitten ajanut itsesi nurkkaan tuon vainoharhaisuutesi kanssa ja ajattelit sitten pistää lihoiksi koko porukan!##

        En ole pistämässä ketään lihoiksi, mutta etköhän sinä ole niitä kateellisia jotka ovat minut nurkkaan ajaneet.

        ##Toivottavasti oikeat ihmiset näkee tämän uhkailusi. Kai ymmärrät että nykyisin tällaisiin suhtaudutaan tosi vakavasti.##

        Voisitko nyt sanojesi tueksi esittää missä olen jotakin uhkaillut??? Koska väitteesi ovat samaa sontaa jota olet minua vastaan heitellyt jo liiankin pitkään kateuttasi.

        ##Mene lääkärille ennenkuin on myöhäistä!##

        Tämä on juuri malliesimerkki siitä mihin sinä pystyt ja mitä sinä uskallat. Nimimerkin suojassa esittelemään raukkamaisia syytöksiäsi, kun ei sinusta kateellisesta muuhunkaan ole.


    • lukenut

      Kannattaisi kuitenkin olla hyvin varovainen, sillä samanlaisia poppoita on kertynyt opettajien ympärille muuallakin! Jotka ilman virkaa tekevät tuollaisia! Periaatteessa pärjää, jos tekee täydet tunnit ja vaadittavat harjoitukset riittävästi vaivaa nähden! Ei kannata viisastellakkaan, vaan pitää omat ajatukset omina!

      • Koulutettu

        vaikka jo ajattelin olla kommentoimatta mitään aiheeseen liittyvää, kun tämä "nurkaanajettu" pitää minuakin jonkinasteisena syyllisenä omiin vaikeuksiinsa linkittämällä töitäni tänne ilman lupaani ikään kuin kostoksi jostain mistä en ole edes tietoinen.

        Mitään oikeutta ei häneltä ole tietääkseni viety koska ei ole mitään ollutkaan mitä voisi viedä?

        Osanottoni hänen murheisiinsa, mutta kuitenkin eräs tärkeä seikka mikä tässä asiassa ei ole tullut koskaan esille, ettei se koulutus mitä hän syyttää ja sen opettajia ole mikään avainasia ko. asiassa, koska käytyään minkä tahansa taidekoulun on vasta omillaan eli sen jälkeen tai ilman sitä koulutusta on oikeus hakea Taidemaalari Liiton kokelasjäsenyyttä tai varsinaista jäsenyyttä. Sen jäsenyyden saamiseen vaikuttaa jurytetyistä näyttelyistä saadut pisteet ja tai koulutus kuitenkin on mahdollista omilla työnäytteillä hakea jäsenyyttä pelkästään. Ohjeet hakumenettelyyn löytyvät taidemaalariliitosta.

        Tämä jäsenyys tarkoittaa sitä, että on tullut matrikkelikelpoiseksi ja saa sinne nimensä ja voi ehkä sanoa olevansa ammattitaiteilija.

        Näitä oikeuksia ei mikään koulu vie tai tuo vaan ne riippuvat taiteilijan omista kyvyistä tehdä sellaisia maalauksia niin että toiset ammattilaiset ne hyväksyvät eli asetettu lautakunta ne hyväksyy ja lautakunnassa on todennäköisesti eri kouluja käyneitä kuin hakija ja todennäköisesti ei ainakaan neljää saman koulun käynyttä. Näin katsoisin ettei siinä voi syntyä mitään syrjintää ainoastaan työt merkitsevät.

        Voihan täältä harrastelijoiden palstalta hakea myötätuntoa, mutta se tuskin auttaa päämäärään pääsyssä varsinkin jos yrittää mollata niitä oman koulunsa opettajia ja muita ammattilaisia.


      • Koulun käynyt
        Koulutettu kirjoitti:

        vaikka jo ajattelin olla kommentoimatta mitään aiheeseen liittyvää, kun tämä "nurkaanajettu" pitää minuakin jonkinasteisena syyllisenä omiin vaikeuksiinsa linkittämällä töitäni tänne ilman lupaani ikään kuin kostoksi jostain mistä en ole edes tietoinen.

        Mitään oikeutta ei häneltä ole tietääkseni viety koska ei ole mitään ollutkaan mitä voisi viedä?

        Osanottoni hänen murheisiinsa, mutta kuitenkin eräs tärkeä seikka mikä tässä asiassa ei ole tullut koskaan esille, ettei se koulutus mitä hän syyttää ja sen opettajia ole mikään avainasia ko. asiassa, koska käytyään minkä tahansa taidekoulun on vasta omillaan eli sen jälkeen tai ilman sitä koulutusta on oikeus hakea Taidemaalari Liiton kokelasjäsenyyttä tai varsinaista jäsenyyttä. Sen jäsenyyden saamiseen vaikuttaa jurytetyistä näyttelyistä saadut pisteet ja tai koulutus kuitenkin on mahdollista omilla työnäytteillä hakea jäsenyyttä pelkästään. Ohjeet hakumenettelyyn löytyvät taidemaalariliitosta.

        Tämä jäsenyys tarkoittaa sitä, että on tullut matrikkelikelpoiseksi ja saa sinne nimensä ja voi ehkä sanoa olevansa ammattitaiteilija.

        Näitä oikeuksia ei mikään koulu vie tai tuo vaan ne riippuvat taiteilijan omista kyvyistä tehdä sellaisia maalauksia niin että toiset ammattilaiset ne hyväksyvät eli asetettu lautakunta ne hyväksyy ja lautakunnassa on todennäköisesti eri kouluja käyneitä kuin hakija ja todennäköisesti ei ainakaan neljää saman koulun käynyttä. Näin katsoisin ettei siinä voi syntyä mitään syrjintää ainoastaan työt merkitsevät.

        Voihan täältä harrastelijoiden palstalta hakea myötätuntoa, mutta se tuskin auttaa päämäärään pääsyssä varsinkin jos yrittää mollata niitä oman koulunsa opettajia ja muita ammattilaisia.

        "Voihan täältä harrastelijoiden palstalta hakea myötätuntoa, mutta se tuskin auttaa päämäärään pääsyssä varsinkin jos yrittää mollata niitä oman koulunsa opettajia ja muita ammattilaisia."

        Voikin, mutta kyseinen kaveri on tuhrinut tuon maineensa täälläkin pahemman kerran että tuskin saa myötätuntoa kuin ehkä Barelta hiukan.


      • Jaakko Ilkka
        Koulutettu kirjoitti:

        vaikka jo ajattelin olla kommentoimatta mitään aiheeseen liittyvää, kun tämä "nurkaanajettu" pitää minuakin jonkinasteisena syyllisenä omiin vaikeuksiinsa linkittämällä töitäni tänne ilman lupaani ikään kuin kostoksi jostain mistä en ole edes tietoinen.

        Mitään oikeutta ei häneltä ole tietääkseni viety koska ei ole mitään ollutkaan mitä voisi viedä?

        Osanottoni hänen murheisiinsa, mutta kuitenkin eräs tärkeä seikka mikä tässä asiassa ei ole tullut koskaan esille, ettei se koulutus mitä hän syyttää ja sen opettajia ole mikään avainasia ko. asiassa, koska käytyään minkä tahansa taidekoulun on vasta omillaan eli sen jälkeen tai ilman sitä koulutusta on oikeus hakea Taidemaalari Liiton kokelasjäsenyyttä tai varsinaista jäsenyyttä. Sen jäsenyyden saamiseen vaikuttaa jurytetyistä näyttelyistä saadut pisteet ja tai koulutus kuitenkin on mahdollista omilla työnäytteillä hakea jäsenyyttä pelkästään. Ohjeet hakumenettelyyn löytyvät taidemaalariliitosta.

        Tämä jäsenyys tarkoittaa sitä, että on tullut matrikkelikelpoiseksi ja saa sinne nimensä ja voi ehkä sanoa olevansa ammattitaiteilija.

        Näitä oikeuksia ei mikään koulu vie tai tuo vaan ne riippuvat taiteilijan omista kyvyistä tehdä sellaisia maalauksia niin että toiset ammattilaiset ne hyväksyvät eli asetettu lautakunta ne hyväksyy ja lautakunnassa on todennäköisesti eri kouluja käyneitä kuin hakija ja todennäköisesti ei ainakaan neljää saman koulun käynyttä. Näin katsoisin ettei siinä voi syntyä mitään syrjintää ainoastaan työt merkitsevät.

        Voihan täältä harrastelijoiden palstalta hakea myötätuntoa, mutta se tuskin auttaa päämäärään pääsyssä varsinkin jos yrittää mollata niitä oman koulunsa opettajia ja muita ammattilaisia.

        noiden väheksymiesi harrastelijoiden palsta, niin mitä helvettiä sinä täällä teet jatkuvasti korostamassa omaa ylemmyyttäsi? Nähdyn perusteella mitään syytä sinulla ei ole korostaa eroa sinun, koulutetun ammattilaisen, ja harrastelijan välillä. Kaiken lisäksi tällä palstalla keskustelee itsensä taiteellaan elättäviä henkilöitä, minkä sinäkin varsin hyvin tiedät.


      • yksi vain
        Jaakko Ilkka kirjoitti:

        noiden väheksymiesi harrastelijoiden palsta, niin mitä helvettiä sinä täällä teet jatkuvasti korostamassa omaa ylemmyyttäsi? Nähdyn perusteella mitään syytä sinulla ei ole korostaa eroa sinun, koulutetun ammattilaisen, ja harrastelijan välillä. Kaiken lisäksi tällä palstalla keskustelee itsensä taiteellaan elättäviä henkilöitä, minkä sinäkin varsin hyvin tiedät.

        olin huomaavinani saman ylemmyyden paiston...


      • Koulutettu
        yksi vain kirjoitti:

        olin huomaavinani saman ylemmyyden paiston...

        mitään ylemmyyttä jos kertoo tosiasian, josta tekin voitte hyötyä eli tuon miten siihen ns. "ylemmyyteen" pääsee osalliseksi. Näyttää olevan vain pahaa mieltä tuosta saavuttamattomuudesta taiteen kentästä. Ei se ylemmyys niinkuin te sitä nimitätte itsestään tule ja kyllä siihen on kaikilla tasavertaiset mahdollisuudet ja jos te pidätte sitä ylemmyytenä, että sen kertoo niin onhan aika ylemmyyttä.

        Tämä ohjaava kirjoitteluni ja nimimerkkini johtuu siitä että olen myöskin opettaja ja kuvittelen että nuo hätähuudot johtuvat tietämättömyydestä, jonka voisi paikata tiedolla mihin taidekoulutuksella voi päästä ja mitä sitten pitää tehdä valmistuakseen todella ammattiin.


      • sivusta seuraaja
        Koulutettu kirjoitti:

        vaikka jo ajattelin olla kommentoimatta mitään aiheeseen liittyvää, kun tämä "nurkaanajettu" pitää minuakin jonkinasteisena syyllisenä omiin vaikeuksiinsa linkittämällä töitäni tänne ilman lupaani ikään kuin kostoksi jostain mistä en ole edes tietoinen.

        Mitään oikeutta ei häneltä ole tietääkseni viety koska ei ole mitään ollutkaan mitä voisi viedä?

        Osanottoni hänen murheisiinsa, mutta kuitenkin eräs tärkeä seikka mikä tässä asiassa ei ole tullut koskaan esille, ettei se koulutus mitä hän syyttää ja sen opettajia ole mikään avainasia ko. asiassa, koska käytyään minkä tahansa taidekoulun on vasta omillaan eli sen jälkeen tai ilman sitä koulutusta on oikeus hakea Taidemaalari Liiton kokelasjäsenyyttä tai varsinaista jäsenyyttä. Sen jäsenyyden saamiseen vaikuttaa jurytetyistä näyttelyistä saadut pisteet ja tai koulutus kuitenkin on mahdollista omilla työnäytteillä hakea jäsenyyttä pelkästään. Ohjeet hakumenettelyyn löytyvät taidemaalariliitosta.

        Tämä jäsenyys tarkoittaa sitä, että on tullut matrikkelikelpoiseksi ja saa sinne nimensä ja voi ehkä sanoa olevansa ammattitaiteilija.

        Näitä oikeuksia ei mikään koulu vie tai tuo vaan ne riippuvat taiteilijan omista kyvyistä tehdä sellaisia maalauksia niin että toiset ammattilaiset ne hyväksyvät eli asetettu lautakunta ne hyväksyy ja lautakunnassa on todennäköisesti eri kouluja käyneitä kuin hakija ja todennäköisesti ei ainakaan neljää saman koulun käynyttä. Näin katsoisin ettei siinä voi syntyä mitään syrjintää ainoastaan työt merkitsevät.

        Voihan täältä harrastelijoiden palstalta hakea myötätuntoa, mutta se tuskin auttaa päämäärään pääsyssä varsinkin jos yrittää mollata niitä oman koulunsa opettajia ja muita ammattilaisia.

        "linkittämällä töitäni tänne ilman lupaani"

        Ihan vain tiedoksi, ettei kenenkään (julkisten) töiden linkittäminen tänne vaati mitään lupia tai ole mitenkään luvatonta. Kun ihminen asettaa luovan työnsä tulokset julkisesti näytille nettiin, ne ovat nimenomaan julkisia, eikä tekijällä ole mitään sananvaltaa siihen, missä ja mitä niistä keskustellaan.


      • Jaakko Ilkka
        Koulutettu kirjoitti:

        mitään ylemmyyttä jos kertoo tosiasian, josta tekin voitte hyötyä eli tuon miten siihen ns. "ylemmyyteen" pääsee osalliseksi. Näyttää olevan vain pahaa mieltä tuosta saavuttamattomuudesta taiteen kentästä. Ei se ylemmyys niinkuin te sitä nimitätte itsestään tule ja kyllä siihen on kaikilla tasavertaiset mahdollisuudet ja jos te pidätte sitä ylemmyytenä, että sen kertoo niin onhan aika ylemmyyttä.

        Tämä ohjaava kirjoitteluni ja nimimerkkini johtuu siitä että olen myöskin opettaja ja kuvittelen että nuo hätähuudot johtuvat tietämättömyydestä, jonka voisi paikata tiedolla mihin taidekoulutuksella voi päästä ja mitä sitten pitää tehdä valmistuakseen todella ammattiin.

        on tunnetusti tietämätön puutteistaan ja vioistaan, olkoon se sinun lohdutuksesi. Tekisi hyvää itsellesi, jos kävisit eri otsikoiden alla käymääsi keskustelua lävitse kriittisesti, eli lukisit mitä olet sanonut itsestäai, taidoistasi ja kokemuksestasi ja mitä muista keskustelijoista ja harrastelijoista. Arroganssisi on ainutlaatuista näillä palstoilla, samaan yltää vain yksi avoimesti itseään maailman parhaaksi kutsuva.


      • yksi vain
        Koulutettu kirjoitti:

        mitään ylemmyyttä jos kertoo tosiasian, josta tekin voitte hyötyä eli tuon miten siihen ns. "ylemmyyteen" pääsee osalliseksi. Näyttää olevan vain pahaa mieltä tuosta saavuttamattomuudesta taiteen kentästä. Ei se ylemmyys niinkuin te sitä nimitätte itsestään tule ja kyllä siihen on kaikilla tasavertaiset mahdollisuudet ja jos te pidätte sitä ylemmyytenä, että sen kertoo niin onhan aika ylemmyyttä.

        Tämä ohjaava kirjoitteluni ja nimimerkkini johtuu siitä että olen myöskin opettaja ja kuvittelen että nuo hätähuudot johtuvat tietämättömyydestä, jonka voisi paikata tiedolla mihin taidekoulutuksella voi päästä ja mitä sitten pitää tehdä valmistuakseen todella ammattiin.

        minulla on asian suhteen pullat hyvin uunissa, mutta en olekaan täällä kertomassa siitä. Huvittavaa onkin tuo sinun olettamuksesi siitä ettei täällä kukaan olisi ammattilainen. Minusta et tiedä mitään, etkä tule tietämään. Pyörin täällä vain ja ainoastaan jos tulee kiinnostavaa ammatillista asiaa. Itseni kehuminen palstalla ei kiinnosta pätkääkään.
        'Ohjaavuutta' on kaikenlaista. Lopultahan minkä tahansa sepustuksen voi kääntää 'ohjaamiseksi'. Itse henkilökohtaisesti olen kyllästynyt kaltaisiisi selittelijöihin, joilla tulee paljon porua mutta vähän villoja. Tunnen paljon kuvataiteen opettajia. Ymmärrän myös hyvin miksi sinullakin jää tuo levy niin helposti päälle. Se on yhdenlainen loukku. Yksi syy miksi minusta ei tullut opettajaa...


      • morrowi
        Koulutettu kirjoitti:

        mitään ylemmyyttä jos kertoo tosiasian, josta tekin voitte hyötyä eli tuon miten siihen ns. "ylemmyyteen" pääsee osalliseksi. Näyttää olevan vain pahaa mieltä tuosta saavuttamattomuudesta taiteen kentästä. Ei se ylemmyys niinkuin te sitä nimitätte itsestään tule ja kyllä siihen on kaikilla tasavertaiset mahdollisuudet ja jos te pidätte sitä ylemmyytenä, että sen kertoo niin onhan aika ylemmyyttä.

        Tämä ohjaava kirjoitteluni ja nimimerkkini johtuu siitä että olen myöskin opettaja ja kuvittelen että nuo hätähuudot johtuvat tietämättömyydestä, jonka voisi paikata tiedolla mihin taidekoulutuksella voi päästä ja mitä sitten pitää tehdä valmistuakseen todella ammattiin.

        "Jotka osaa, ne tekee mitä vaan.
        Jotka ei, ne ryhtyy opettamaan."

        - Juice


      • Koulutettu
        sivusta seuraaja kirjoitti:

        "linkittämällä töitäni tänne ilman lupaani"

        Ihan vain tiedoksi, ettei kenenkään (julkisten) töiden linkittäminen tänne vaati mitään lupia tai ole mitenkään luvatonta. Kun ihminen asettaa luovan työnsä tulokset julkisesti näytille nettiin, ne ovat nimenomaan julkisia, eikä tekijällä ole mitään sananvaltaa siihen, missä ja mitä niistä keskustellaan.

        "Kuvataiteen teoksia ei saa tallentaa tietokoneen kovalevylle tai levykkeelle, käyttää tietoverkossa, tai toisintaa ilman tekijänoikeuksien haltijoiden kirjallista lupaa. Kuvataiteen teoksista ei ole oikeutta valmistaa kopioita paperille, kalvolle tai muulle materiaalille ilman oikeudenhaltijoiden kirjallista lupaa. © Kuvasto ry 2000."

        Näin on näreet!


      • Koulun käynyt
        Jaakko Ilkka kirjoitti:

        on tunnetusti tietämätön puutteistaan ja vioistaan, olkoon se sinun lohdutuksesi. Tekisi hyvää itsellesi, jos kävisit eri otsikoiden alla käymääsi keskustelua lävitse kriittisesti, eli lukisit mitä olet sanonut itsestäai, taidoistasi ja kokemuksestasi ja mitä muista keskustelijoista ja harrastelijoista. Arroganssisi on ainutlaatuista näillä palstoilla, samaan yltää vain yksi avoimesti itseään maailman parhaaksi kutsuva.

        Taitaa olla arka asia teillekin tuo taiteilijaliittoon ja matrikkeliin kuuluminen. Kovin ne näyttää teidänkin niskavillat nostavan pystyyn. Pitäisikö moisesta tehdä jotakin päätelmiä?
        Auktoriteettiviha näyttää olevan kantava voima tällä palstalla. Tämä alkaa jo huvittamaan.


      • Koulun käynyt 2
        Koulun käynyt kirjoitti:

        Taitaa olla arka asia teillekin tuo taiteilijaliittoon ja matrikkeliin kuuluminen. Kovin ne näyttää teidänkin niskavillat nostavan pystyyn. Pitäisikö moisesta tehdä jotakin päätelmiä?
        Auktoriteettiviha näyttää olevan kantava voima tällä palstalla. Tämä alkaa jo huvittamaan.

        Jep, juntteja kaikki tyynni! Sepporätyjä näköjään palsta pullollaan HeHe.


      • sivusta seuraaja
        Koulutettu kirjoitti:

        "Kuvataiteen teoksia ei saa tallentaa tietokoneen kovalevylle tai levykkeelle, käyttää tietoverkossa, tai toisintaa ilman tekijänoikeuksien haltijoiden kirjallista lupaa. Kuvataiteen teoksista ei ole oikeutta valmistaa kopioita paperille, kalvolle tai muulle materiaalille ilman oikeudenhaltijoiden kirjallista lupaa. © Kuvasto ry 2000."

        Näin on näreet!

        Näreesi ovat oikein, mutta eivät liity itse asiaan.

        Kyse ei ole nyt taideteoksen kopioinnista, vaan sen tiedon kertomisesta, jossa ko. teos on nähtävissä. Sen sivun linkitys ja kuvan katselu eivät riko lainaamasi tekijänoikeuksia, kyllähän sinun ammattilaisena se pitäsi tietää.


      • Jaakko Ilkka
        Koulun käynyt kirjoitti:

        Taitaa olla arka asia teillekin tuo taiteilijaliittoon ja matrikkeliin kuuluminen. Kovin ne näyttää teidänkin niskavillat nostavan pystyyn. Pitäisikö moisesta tehdä jotakin päätelmiä?
        Auktoriteettiviha näyttää olevan kantava voima tällä palstalla. Tämä alkaa jo huvittamaan.

        uskonut, että noin säkenöivän teräviä ja syvälle purevia kommentteja kirjoittava älykkö voisi erehtyä noin pahasti. Kuvataiteiden tekeminen kun ei kuulu laisinkaan repertuaariini, vaikka sitä tiiviisti seuraankin ja mielestäni siitä jonkin verran tiedänkin. Tiedoksesi vielä, että erilaisia korporatioita ja liittoja kartan kuin ruttoa, suurena ajattelijana tiedätkin, että vain tyhmät liittyvät ja siksi joukossa tyhmyys tiivistyykin.

        Sitäkin hieman ihmettelen, että erinomaisesta terävänäköisyydestäsi huolimatta et ole huomannut juuri auktoriteettiuskon puuttuvan tänne kirjoittavilta. Lukuunottamatta tietysti niitä jälkeenjääneitä, jotka ovat jämähtäneet 1800-luvun klassiseen realismiin. Jos noilta syvällisemmiltä puuhiltasi suinkin ehdit, niin voisit kiinnittä huomiota kirjoitustesi oikeakielisyyteen, sillä älykkönä erotuu paremmin meidän junttien joukossa.


      • Koulun käynyt
        Jaakko Ilkka kirjoitti:

        uskonut, että noin säkenöivän teräviä ja syvälle purevia kommentteja kirjoittava älykkö voisi erehtyä noin pahasti. Kuvataiteiden tekeminen kun ei kuulu laisinkaan repertuaariini, vaikka sitä tiiviisti seuraankin ja mielestäni siitä jonkin verran tiedänkin. Tiedoksesi vielä, että erilaisia korporatioita ja liittoja kartan kuin ruttoa, suurena ajattelijana tiedätkin, että vain tyhmät liittyvät ja siksi joukossa tyhmyys tiivistyykin.

        Sitäkin hieman ihmettelen, että erinomaisesta terävänäköisyydestäsi huolimatta et ole huomannut juuri auktoriteettiuskon puuttuvan tänne kirjoittavilta. Lukuunottamatta tietysti niitä jälkeenjääneitä, jotka ovat jämähtäneet 1800-luvun klassiseen realismiin. Jos noilta syvällisemmiltä puuhiltasi suinkin ehdit, niin voisit kiinnittä huomiota kirjoitustesi oikeakielisyyteen, sillä älykkönä erotuu paremmin meidän junttien joukossa.

        Niinhän sitä sanotaan että "se koira älähtää mihin kalikka kalahtaa" ja näin se tuli taas todistettua.

        Siteeraan tekstiäsi: "Jos noilta syvällisemmiltä puuhiltasi suinkin ehdit, niin voisit kiinnittä huomiota kirjoitustesi oikeakielisyyteen, sillä älykkönä erotuu paremmin meidän junttien joukossa."

        Sekin kyllä hoituu minulta uskotko? Mutta mielelläni en nyt vaihtaisi puheenaihetta vaikka niin tahtoisitkin.
        Kysymys kaikenkaikkiaan olikin sinun ja joidenkin muiden paniikin omaisesta Auktoriteettikammosta jonka tahdoin nostaa pöydälle. Sinun eduksesi kuitenkin luettakoon että et ole ainakaan vielä toiminut täällä niin typerästi että henkilöllisyytesi olisi paljastunut, eikä sinun tarvitse kokea häpeää siitä. Mutta niinkuin tiedät, se ei ole kuin ajan kysymys kun sinutkin johdatellaan "pussiin" ja joudut aloittamaan sinäkin kunniasi palauttamisprojektin.

        Kai ymmärrät että tuollainen auktoriteettiviha syö ainoastaan sinua itseäsi.

        Tahdotko vielä jatkaa tätä sanailua?


      • Jaakko Ilkka
        Koulun käynyt kirjoitti:

        Niinhän sitä sanotaan että "se koira älähtää mihin kalikka kalahtaa" ja näin se tuli taas todistettua.

        Siteeraan tekstiäsi: "Jos noilta syvällisemmiltä puuhiltasi suinkin ehdit, niin voisit kiinnittä huomiota kirjoitustesi oikeakielisyyteen, sillä älykkönä erotuu paremmin meidän junttien joukossa."

        Sekin kyllä hoituu minulta uskotko? Mutta mielelläni en nyt vaihtaisi puheenaihetta vaikka niin tahtoisitkin.
        Kysymys kaikenkaikkiaan olikin sinun ja joidenkin muiden paniikin omaisesta Auktoriteettikammosta jonka tahdoin nostaa pöydälle. Sinun eduksesi kuitenkin luettakoon että et ole ainakaan vielä toiminut täällä niin typerästi että henkilöllisyytesi olisi paljastunut, eikä sinun tarvitse kokea häpeää siitä. Mutta niinkuin tiedät, se ei ole kuin ajan kysymys kun sinutkin johdatellaan "pussiin" ja joudut aloittamaan sinäkin kunniasi palauttamisprojektin.

        Kai ymmärrät että tuollainen auktoriteettiviha syö ainoastaan sinua itseäsi.

        Tahdotko vielä jatkaa tätä sanailua?

        puutteita ei olekaan vain oikeakielisyydessäsi vaan näkyy olevan myös luetun ymmärtämisessä. Ymmärräthän näemmä kaiken päinvastoin kuin kirjoitin. Sekö nyt onkin tämän hetken valtavirtaa siellä älykköpiireissä? Täällä kirjoittelee yksi toinenkin, joka systemaattisesti ymmärtää väärin; olen pitänyt häntä aina kunniallisena junttina, mutta taitaa pannahinen ollakin älykkö. No, errare humanum est.


      • Älykköjuntti
        Jaakko Ilkka kirjoitti:

        puutteita ei olekaan vain oikeakielisyydessäsi vaan näkyy olevan myös luetun ymmärtämisessä. Ymmärräthän näemmä kaiken päinvastoin kuin kirjoitin. Sekö nyt onkin tämän hetken valtavirtaa siellä älykköpiireissä? Täällä kirjoittelee yksi toinenkin, joka systemaattisesti ymmärtää väärin; olen pitänyt häntä aina kunniallisena junttina, mutta taitaa pannahinen ollakin älykkö. No, errare humanum est.

        Älykköjä juntteja ei ole ainakaan maan vaivaksi! On vain sinunlaisia toisten menestyksestä kateellisia. Onneksi suurin osa junteista on kuitenkin avarakatseisia ja suvaitsevaisia.


      • Koulutettu
        sivusta seuraaja kirjoitti:

        Näreesi ovat oikein, mutta eivät liity itse asiaan.

        Kyse ei ole nyt taideteoksen kopioinnista, vaan sen tiedon kertomisesta, jossa ko. teos on nähtävissä. Sen sivun linkitys ja kuvan katselu eivät riko lainaamasi tekijänoikeuksia, kyllähän sinun ammattilaisena se pitäsi tietää.

        kyllä se tässä selvästi sanotaan, käyttää tuietoverkossa.
        "käyttää tietoverkossa, tai toisintaa ilman tekijänoikeuksien haltijoiden kirjallista lupaa".

        Siellä pykälissä sanotaan paljon muutakin mm. että käytö saa olla yksityistä, mutta nythän ei ole siitä kysymys.

        Siellä sanotaan, että sellainen käyttö on sallittua jos teos on myyty ja asetettu julkisesti nähtäväksi erityiselle paikalle jne.

        Muutakin suojaa löytyy lakiteksteitä taideteoksille ja sellaisiksi voidaan jopa katsoa tuotesuunnittelun tuloksena syntyneet.

        En lähtisi noin köykäisin perustein suojattuja töitä linkittelemään tietoverkkoihin = nettiin itsekin olen tehnyt kotisivuja ja kaikilta on pyydetty tarkasti yksilöity kirjallinen lupa mistä selviää teoksen käyttötarkoitus. Olen selvittänyt nämä lupa-asiat juristilta ennen kuin ryhdyin ko. hommaan.


      • sivusta seuraaja
        Koulutettu kirjoitti:

        kyllä se tässä selvästi sanotaan, käyttää tuietoverkossa.
        "käyttää tietoverkossa, tai toisintaa ilman tekijänoikeuksien haltijoiden kirjallista lupaa".

        Siellä pykälissä sanotaan paljon muutakin mm. että käytö saa olla yksityistä, mutta nythän ei ole siitä kysymys.

        Siellä sanotaan, että sellainen käyttö on sallittua jos teos on myyty ja asetettu julkisesti nähtäväksi erityiselle paikalle jne.

        Muutakin suojaa löytyy lakiteksteitä taideteoksille ja sellaisiksi voidaan jopa katsoa tuotesuunnittelun tuloksena syntyneet.

        En lähtisi noin köykäisin perustein suojattuja töitä linkittelemään tietoverkkoihin = nettiin itsekin olen tehnyt kotisivuja ja kaikilta on pyydetty tarkasti yksilöity kirjallinen lupa mistä selviää teoksen käyttötarkoitus. Olen selvittänyt nämä lupa-asiat juristilta ennen kuin ryhdyin ko. hommaan.

        "En lähtisi noin köykäisin perustein suojattuja töitä linkittelemään tietoverkkoihin = nettiin itsekin olen tehnyt kotisivuja ja kaikilta on pyydetty tarkasti yksilöity kirjallinen lupa mistä selviää teoksen käyttötarkoitus."

        Tekstisi paljastaa, että olet pihalla kuin lumiukko näiden tekijänoikeusasioiden kanssa. Et näemmä ymmärrä mitä eroa on teoksen (julkaisupaikan) kertomisella (=linkki) ja teoksen kopioinnilla tai uudelleen julkaisulla (= levitys tietoverkossa). Linkki VAIN kertoo, missä teos on julkiesti nähtävillä, hieman kuin vinkki hyvästä taidenäyttelystä, mutta siinä EI valmisteta teoksesta mitään kopioita.

        Ja sen lisäksi, että linkitys on täysin sallittua, niin on sallittua myös kopioida ko. teos tietyn ehdoin. Näitä ovat mm. sitaattioikeus (kun teokseen viitataan esim julkisessa arviossa tai tieteellisessä työssä) sekä yksityinen käyttö, jota varten saa valmistaa muutaman kopion.

        Eli periaatteessa kuka tahansa voi kirjoittaa sinun teoksistasi julkisen arvion nettiin ja KOPIOIDA siihen ihan luvallisesti kuvia töistäsi, jotka olet itse julkistanut, eikä siihen sinun lupaasi tarvita.

        A: "Julkistetuista taideteoksista saa ottaa tekstiin liittyviä kuvia arvostelevaan tai tieteelliseen esitykseen. Lainkohdan tarkoittamassa arvostelevassa tai tieteellisessä artikkelissa tulee tekstin olla pääasia. Kuvien tulee olla tekstiin liittyviä, kuvan tulee valaista ja selventää tekstiä. Arvosteleva esitys on esimerkiksi näyttelyarvostelu."

        B: "Julkistetusta teoksesta saa valmistaa muutaman kappaleen yksityistä käyttöä varten."

        (Lähde: http://www.kuvastory.fi/index.php?cat=3&lang=fi)


        "Olen selvittänyt nämä lupa-asiat juristilta ennen kuin ryhdyin ko. hommaan."

        Ihan oikein juristilta, hui! :))


      • *äly hoi*
        Koulutettu kirjoitti:

        kyllä se tässä selvästi sanotaan, käyttää tuietoverkossa.
        "käyttää tietoverkossa, tai toisintaa ilman tekijänoikeuksien haltijoiden kirjallista lupaa".

        Siellä pykälissä sanotaan paljon muutakin mm. että käytö saa olla yksityistä, mutta nythän ei ole siitä kysymys.

        Siellä sanotaan, että sellainen käyttö on sallittua jos teos on myyty ja asetettu julkisesti nähtäväksi erityiselle paikalle jne.

        Muutakin suojaa löytyy lakiteksteitä taideteoksille ja sellaisiksi voidaan jopa katsoa tuotesuunnittelun tuloksena syntyneet.

        En lähtisi noin köykäisin perustein suojattuja töitä linkittelemään tietoverkkoihin = nettiin itsekin olen tehnyt kotisivuja ja kaikilta on pyydetty tarkasti yksilöity kirjallinen lupa mistä selviää teoksen käyttötarkoitus. Olen selvittänyt nämä lupa-asiat juristilta ennen kuin ryhdyin ko. hommaan.

        viesti perille. Tuolla mitä kerroit ei ole mitään merkitystä. Tietysti pitää kysyä kuvan tekijältä lupa kuvan julkaisuun JOS JULKAISEE SEN. Jos taas tekijä itse tai hänen valtuuttamansa taho ON JO JULKAISSUT KUVAN JOLLAKIN SIVUSTOLLA, sille sivustolle voi todella linkittää esimerkiksi keskustelupalstalla. Tällöinhän linkittäjä nimenomaan ei JULKAISE kuvaa vaan kertoo vain, että se on JULKAISTU JO ja missä se on nähtävillä. Tämä ei missään nimessä ole kuvan käyttämistä, kuvaa ei tällöin käytetä omiin tarkoituksiin vaan vain ja ainoastaan kerrotaan että se on nähtävillä ja missä se on nähtävillä. Se, joka kuvan on laittanut nähtäville, vastaa siitä, että sen esittämiseen on tekijän lupa.

        Yhtä laitonta olisi kertoa täällä että kirjastosta löytyy jokin tietty kirja tai että jollakin taiteilijalla on näyttely jossakin tietyssä paikassa.

        Höh, järki käteen nyt.


      • Nurkkaan ajettu

        ##Kannattaisi kuitenkin olla hyvin varovainen, sillä samanlaisia poppoita on kertynyt opettajien ympärille muuallakin! Jotka ilman virkaa tekevät tuollaisia!##

        Joo taidealan hierarkian takia taidealalla valtaa pitävät voivat näköjään tehdä mitä tahansa, tuhota kenen tahansa uran vaikka laittomin ja rikollisin keinoin. Ja näillä valtaa pitävillähän on aina perässään hännystelijäjoukko, surkea lammaslauma jonka voi ohjata tarpeen mukaan tekemään lähes mitä tahansa. Tämä lammaslauma (rottalauma) jolta itseltään puuttuu täysin kyky ja lahjakkuus, tekevät sokeasti mitä valtaa pitävät haluavat. Koska näin voi edetä lahjattomanakin asemaan johon ei muuten kykyjensä puolesta yltäisi mitenkään.


      • Nurkkaan ajettu
        Koulutettu kirjoitti:

        vaikka jo ajattelin olla kommentoimatta mitään aiheeseen liittyvää, kun tämä "nurkaanajettu" pitää minuakin jonkinasteisena syyllisenä omiin vaikeuksiinsa linkittämällä töitäni tänne ilman lupaani ikään kuin kostoksi jostain mistä en ole edes tietoinen.

        Mitään oikeutta ei häneltä ole tietääkseni viety koska ei ole mitään ollutkaan mitä voisi viedä?

        Osanottoni hänen murheisiinsa, mutta kuitenkin eräs tärkeä seikka mikä tässä asiassa ei ole tullut koskaan esille, ettei se koulutus mitä hän syyttää ja sen opettajia ole mikään avainasia ko. asiassa, koska käytyään minkä tahansa taidekoulun on vasta omillaan eli sen jälkeen tai ilman sitä koulutusta on oikeus hakea Taidemaalari Liiton kokelasjäsenyyttä tai varsinaista jäsenyyttä. Sen jäsenyyden saamiseen vaikuttaa jurytetyistä näyttelyistä saadut pisteet ja tai koulutus kuitenkin on mahdollista omilla työnäytteillä hakea jäsenyyttä pelkästään. Ohjeet hakumenettelyyn löytyvät taidemaalariliitosta.

        Tämä jäsenyys tarkoittaa sitä, että on tullut matrikkelikelpoiseksi ja saa sinne nimensä ja voi ehkä sanoa olevansa ammattitaiteilija.

        Näitä oikeuksia ei mikään koulu vie tai tuo vaan ne riippuvat taiteilijan omista kyvyistä tehdä sellaisia maalauksia niin että toiset ammattilaiset ne hyväksyvät eli asetettu lautakunta ne hyväksyy ja lautakunnassa on todennäköisesti eri kouluja käyneitä kuin hakija ja todennäköisesti ei ainakaan neljää saman koulun käynyttä. Näin katsoisin ettei siinä voi syntyä mitään syrjintää ainoastaan työt merkitsevät.

        Voihan täältä harrastelijoiden palstalta hakea myötätuntoa, mutta se tuskin auttaa päämäärään pääsyssä varsinkin jos yrittää mollata niitä oman koulunsa opettajia ja muita ammattilaisia.

        ##vaikka jo ajattelin olla kommentoimatta mitään aiheeseen liittyvää, kun tämä "nurkaanajettu" pitää minuakin jonkinasteisena syyllisenä omiin vaikeuksiinsa linkittämällä töitäni tänne ilman lupaani ikään kuin kostoksi jostain mistä en ole edes tietoinen.##

        Ja nyt sanojesi tueksi voisit laittaa jonkinlaisia todisteita väitteistäsi, koska minun mielestäni sinä et ole syyllistynyt laittomiin toimiin minua kohtaan. Linkittelen teoksiasi koska pidän sinua poskettoman härskinä tyyppinä, joka kyllä mielellään lyttää muiden teokset ja yrittää kietää omistaan puhumisen. Ylimielisyytesi suorastaan kuvottaa, varsinkin kun siihen ei edes teosten puolesta ole mitään aihetta. Todelliselle tekijälle kyllä hyväksyisin ylimielisyytesi, mutta sen katteeksi pitäisi myös johonkin pystyä.

        ##Mitään oikeutta ei häneltä ole tietääkseni viety koska ei ole mitään ollutkaan mitä voisi viedä?##

        Ja voisitko nyt ystävällisesti mistä olet saanut tiedon ettei oikeuksia ole viety??? Vai onko tieto salainen tai tarkoittako se ettei minulla alunperinkään kuulu olla samoja lakisääteisiä oikeuksia kuin muilla ihmisillä.


      • Pollliisi
        Nurkkaan ajettu kirjoitti:

        ##Kannattaisi kuitenkin olla hyvin varovainen, sillä samanlaisia poppoita on kertynyt opettajien ympärille muuallakin! Jotka ilman virkaa tekevät tuollaisia!##

        Joo taidealan hierarkian takia taidealalla valtaa pitävät voivat näköjään tehdä mitä tahansa, tuhota kenen tahansa uran vaikka laittomin ja rikollisin keinoin. Ja näillä valtaa pitävillähän on aina perässään hännystelijäjoukko, surkea lammaslauma jonka voi ohjata tarpeen mukaan tekemään lähes mitä tahansa. Tämä lammaslauma (rottalauma) jolta itseltään puuttuu täysin kyky ja lahjakkuus, tekevät sokeasti mitä valtaa pitävät haluavat. Koska näin voi edetä lahjattomanakin asemaan johon ei muuten kykyjensä puolesta yltäisi mitenkään.

        Meinaan että kun hävisit tältä palstalta pariksi viikoksi niin päättelin että olit pidätettynä tähän ketjuun liittyen. Se on kuule niin tirpatilla ettet uskokkaan. Tajuatko itsekkään kuinka vakavista asioista on kysymys?


      • Nurkkaan ajettu
        Koulun käynyt kirjoitti:

        "Voihan täältä harrastelijoiden palstalta hakea myötätuntoa, mutta se tuskin auttaa päämäärään pääsyssä varsinkin jos yrittää mollata niitä oman koulunsa opettajia ja muita ammattilaisia."

        Voikin, mutta kyseinen kaveri on tuhrinut tuon maineensa täälläkin pahemman kerran että tuskin saa myötätuntoa kuin ehkä Barelta hiukan.

        ##Voikin, mutta kyseinen kaveri on tuhrinut tuon maineensa täälläkin pahemman kerran että tuskin saa myötätuntoa kuin ehkä Barelta hiukan.##

        En ole hakemassa myötätuntoa, vaan lakisääteisiä oikeuksiani. Mutta sinusta raukkiksesta ei ole niitä antamaan.


      • Nurkkaa ajettu
        Koulutettu kirjoitti:

        mitään ylemmyyttä jos kertoo tosiasian, josta tekin voitte hyötyä eli tuon miten siihen ns. "ylemmyyteen" pääsee osalliseksi. Näyttää olevan vain pahaa mieltä tuosta saavuttamattomuudesta taiteen kentästä. Ei se ylemmyys niinkuin te sitä nimitätte itsestään tule ja kyllä siihen on kaikilla tasavertaiset mahdollisuudet ja jos te pidätte sitä ylemmyytenä, että sen kertoo niin onhan aika ylemmyyttä.

        Tämä ohjaava kirjoitteluni ja nimimerkkini johtuu siitä että olen myöskin opettaja ja kuvittelen että nuo hätähuudot johtuvat tietämättömyydestä, jonka voisi paikata tiedolla mihin taidekoulutuksella voi päästä ja mitä sitten pitää tehdä valmistuakseen todella ammattiin.

        ##mitään ylemmyyttä jos kertoo tosiasian, josta tekin voitte hyötyä eli tuon miten siihen ns. "ylemmyyteen" pääsee osalliseksi.##

        Sinun kohdallasi tuohon ylemmyyteen ei ole mitään syytä ja sen huomaa samantien teoksiasi katsoessa. Sinun kohdallasi kyse on pikemminkin iän tuomista kuvitelmista ja siitä että olette siellä virallisella puolella saaneet syöttää sontaanne taiteena, kenenkään kyseenalaistamatta teoksianne. Koska te pidätte valtaa taidealalla.

        Et näe sitä itse, mutta aika on ajanut jo teistä ohi ja hännystelijännekin ovat vain surkimuksia joiden ainoa lahjakkuus on perässähiihtäminen ja perseennuoleminen. Olet sisäpiirinesi jäänne menneiltä ajoilta, jotka pitäisi tässä maassa jo haudata erittäin syvälle. Maamme taideala on teidän takianne neljäkymmentä vuotta jäljessä.


      • Nurkkaan ajettu
        Jaakko Ilkka kirjoitti:

        on tunnetusti tietämätön puutteistaan ja vioistaan, olkoon se sinun lohdutuksesi. Tekisi hyvää itsellesi, jos kävisit eri otsikoiden alla käymääsi keskustelua lävitse kriittisesti, eli lukisit mitä olet sanonut itsestäai, taidoistasi ja kokemuksestasi ja mitä muista keskustelijoista ja harrastelijoista. Arroganssisi on ainutlaatuista näillä palstoilla, samaan yltää vain yksi avoimesti itseään maailman parhaaksi kutsuva.

        ##samaan yltää vain yksi avoimesti itseään maailman parhaaksi kutsuva.##

        Olisit nyt laittanut koko jutun avoimesti, koska se miten hän itseään kutsuu kuuluu näin: Hän on maailman paras omien teostensa tekijä, kukaan toinen taiteilija ei maalaa hänen teoksiaan yhtä hyvin kuin hän itse.

        Joten kyllä koulutetun ylimielisyys on aivan verratonta häneen verrattuna ja ovathan hänen teoksensakin ihan omaa luokkaansa, toisin kuin koulutetun.


      • Ähäskutti
        Nurkkaa ajettu kirjoitti:

        ##mitään ylemmyyttä jos kertoo tosiasian, josta tekin voitte hyötyä eli tuon miten siihen ns. "ylemmyyteen" pääsee osalliseksi.##

        Sinun kohdallasi tuohon ylemmyyteen ei ole mitään syytä ja sen huomaa samantien teoksiasi katsoessa. Sinun kohdallasi kyse on pikemminkin iän tuomista kuvitelmista ja siitä että olette siellä virallisella puolella saaneet syöttää sontaanne taiteena, kenenkään kyseenalaistamatta teoksianne. Koska te pidätte valtaa taidealalla.

        Et näe sitä itse, mutta aika on ajanut jo teistä ohi ja hännystelijännekin ovat vain surkimuksia joiden ainoa lahjakkuus on perässähiihtäminen ja perseennuoleminen. Olet sisäpiirinesi jäänne menneiltä ajoilta, jotka pitäisi tässä maassa jo haudata erittäin syvälle. Maamme taideala on teidän takianne neljäkymmentä vuotta jäljessä.

        Oli miten oli mutta parantunut et näköjään ole tippaakaan tuon 2 viikon aikana.


      • Nurkkaan ajettu
        Koulun käynyt 2 kirjoitti:

        Jep, juntteja kaikki tyynni! Sepporätyjä näköjään palsta pullollaan HeHe.

        ##Jep, juntteja kaikki tyynni! Sepporätyjä näköjään palsta pullollaan HeHe.##

        Ja saavutuksetkin samaa luokkaa, siinä ei paljon matrikkelit ja jäsenyydet auta kun kilpailu on vapaata.


      • Nurkkaan ajettu
        Koulun käynyt kirjoitti:

        Niinhän sitä sanotaan että "se koira älähtää mihin kalikka kalahtaa" ja näin se tuli taas todistettua.

        Siteeraan tekstiäsi: "Jos noilta syvällisemmiltä puuhiltasi suinkin ehdit, niin voisit kiinnittä huomiota kirjoitustesi oikeakielisyyteen, sillä älykkönä erotuu paremmin meidän junttien joukossa."

        Sekin kyllä hoituu minulta uskotko? Mutta mielelläni en nyt vaihtaisi puheenaihetta vaikka niin tahtoisitkin.
        Kysymys kaikenkaikkiaan olikin sinun ja joidenkin muiden paniikin omaisesta Auktoriteettikammosta jonka tahdoin nostaa pöydälle. Sinun eduksesi kuitenkin luettakoon että et ole ainakaan vielä toiminut täällä niin typerästi että henkilöllisyytesi olisi paljastunut, eikä sinun tarvitse kokea häpeää siitä. Mutta niinkuin tiedät, se ei ole kuin ajan kysymys kun sinutkin johdatellaan "pussiin" ja joudut aloittamaan sinäkin kunniasi palauttamisprojektin.

        Kai ymmärrät että tuollainen auktoriteettiviha syö ainoastaan sinua itseäsi.

        Tahdotko vielä jatkaa tätä sanailua?

        ##Niinhän sitä sanotaan että "se koira älähtää mihin kalikka kalahtaa" ja näin se tuli taas todistettua.##

        Ja vaikeneminen on myöntymisen merkki, on liene toinen sananlasku. Joten näillä sananlaskuilla voidaan kääntää asiat miten tahansa, siksi älykäs kirjoittaja ei sorrukaan valmiisiin sananlaskuihin asioiden ratkaisemiseksi tai mielipiteen antamiseksi, koska tietää ennalta niisssä piilevän ansan. Mutta yksinkertaiselle se tarjoaa tietenkin oivan turvapaikan, onhan joku aiemminkin käyttänyt samaa, joten miksi en minäkin.


      • Nurkkaan ajettu
        Ähäskutti kirjoitti:

        Oli miten oli mutta parantunut et näköjään ole tippaakaan tuon 2 viikon aikana.

        ##Oli miten oli mutta parantunut et näköjään ole tippaakaan tuon 2 viikon aikana.##

        Aivan kuten et sinäkään näiden seisemän vuoden aikana, yhä edelleen syyttelet muita perättömistä asioista nimettömänä pelkurimaisesti, mutta eihän tuolla lahjakkuudella muuta voi tehdäkään.


      • Nurkkaan ajettu
        Koulutettu kirjoitti:

        "Kuvataiteen teoksia ei saa tallentaa tietokoneen kovalevylle tai levykkeelle, käyttää tietoverkossa, tai toisintaa ilman tekijänoikeuksien haltijoiden kirjallista lupaa. Kuvataiteen teoksista ei ole oikeutta valmistaa kopioita paperille, kalvolle tai muulle materiaalille ilman oikeudenhaltijoiden kirjallista lupaa. © Kuvasto ry 2000."

        Näin on näreet!

        ##"Kuvataiteen teoksia ei saa tallentaa tietokoneen kovalevylle tai levykkeelle, käyttää tietoverkossa, tai toisintaa ilman tekijänoikeuksien haltijoiden kirjallista lupaa. Kuvataiteen teoksista ei ole oikeutta valmistaa kopioita paperille, kalvolle tai muulle materiaalille ilman oikeudenhaltijoiden kirjallista lupaa. © Kuvasto ry 2000."

        Näin on näreet!##

        Ihmetyttää miten itseään noinkin ammattilaisena pitävä henkilö ei ymmärrä edes luettua tekstiä. Missään kohtaa noita sääntöjä ei ole rikottu.


      • Nurkkaan ajettu
        Koulutettu kirjoitti:

        kyllä se tässä selvästi sanotaan, käyttää tuietoverkossa.
        "käyttää tietoverkossa, tai toisintaa ilman tekijänoikeuksien haltijoiden kirjallista lupaa".

        Siellä pykälissä sanotaan paljon muutakin mm. että käytö saa olla yksityistä, mutta nythän ei ole siitä kysymys.

        Siellä sanotaan, että sellainen käyttö on sallittua jos teos on myyty ja asetettu julkisesti nähtäväksi erityiselle paikalle jne.

        Muutakin suojaa löytyy lakiteksteitä taideteoksille ja sellaisiksi voidaan jopa katsoa tuotesuunnittelun tuloksena syntyneet.

        En lähtisi noin köykäisin perustein suojattuja töitä linkittelemään tietoverkkoihin = nettiin itsekin olen tehnyt kotisivuja ja kaikilta on pyydetty tarkasti yksilöity kirjallinen lupa mistä selviää teoksen käyttötarkoitus. Olen selvittänyt nämä lupa-asiat juristilta ennen kuin ryhdyin ko. hommaan.

        Olet erittäin tarkka siitä ettei sinun teoksiasi sasi arvostella julkisesti ja pidät niiden tänne linkittämistä laittomana. Kysyisinkin sinulta yhden asian, tällä palstalla otat usein osaa keskusteluihin joissa keskustellaan tänne linkitetyistä teoksista. Joten jos linkittäminen on mielestäsi kiellettyä, miten itse voit osallistua keskusteluihin joita käydään tänne linkitetyistä teoksista???

        Katsotko että sinulla on oikeus haukkua ja mollata tänne linkitettyjä toisten taiteilijoiden teoksia, vaikka itse kiellät muita linkittämästä omia teoksiasi palstalle arvosteltavaksi. Mielestäni olet täysin naurettava tyyppi, kiellät sen muilta mihin itsekin syyllistyt, koska jos teosten linkittäminen on mielestäsi kiellettyä, niin silloinhan et osallistusi ollenkaan keskusteluihin joissa on teoksia linkitetty.

        Kuten sanoin aiemmin, teidän aikanne on ohi, mutta ette itse huomaa sitä. Se aika jolloin sinä ja sisäpiirin kaverisi saitte itse tehdä mitä huvittaa, alkaa olla ohi. Ihmisiä ei saada enää vaikenemaan siten että virallinen sisääpiiri yrittää estää vapaan keskustelun, nykyään palstat ovat vapaita kenelle tahansa joka haluaa mielipiteensä antaa. Valheenne valuu jo korvistannekin ja teoksenne kertovat surullista tarinaa, olet itse siitä niin erinomainen esimerkki kuin vain on mahdollista olla.


      • Nurkkaa ajettu
        Pollliisi kirjoitti:

        Meinaan että kun hävisit tältä palstalta pariksi viikoksi niin päättelin että olit pidätettynä tähän ketjuun liittyen. Se on kuule niin tirpatilla ettet uskokkaan. Tajuatko itsekkään kuinka vakavista asioista on kysymys?

        ##Meinaan että kun hävisit tältä palstalta pariksi viikoksi niin päättelin että olit pidätettynä tähän ketjuun liittyen. Se on kuule niin tirpatilla ettet uskokkaan. Tajuatko itsekkään kuinka vakavista asioista on kysymys?##

        Siis mielikuvituksesi on tehnyt sinulle tepposet ja herättänyt sinussa piilevän luulosairauden. Mutta en ole ollut kuin lomalla, täytin vuosia ja otin pienen loman, ei siinä sen kummempaa. Nyt kuitenkin voisit väitteidesi tueksi esittää ne kirjoitukset joiden vuoksi luulet minun olleen pidätettynä ja tehdä julkiset syytöksesi omalla nimelläsi rohkeasti. Tosin eihän sinusta siihen ole, lahjakkuutesi ei yksinkertaisesti riitä kuin minun syyttelemiseeni nimimerkin suojassa kateellisena, mutta tokihan itsekin tiedät tämän.


      • Nurkkaan ajettu
        Koulutettu kirjoitti:

        vaikka jo ajattelin olla kommentoimatta mitään aiheeseen liittyvää, kun tämä "nurkaanajettu" pitää minuakin jonkinasteisena syyllisenä omiin vaikeuksiinsa linkittämällä töitäni tänne ilman lupaani ikään kuin kostoksi jostain mistä en ole edes tietoinen.

        Mitään oikeutta ei häneltä ole tietääkseni viety koska ei ole mitään ollutkaan mitä voisi viedä?

        Osanottoni hänen murheisiinsa, mutta kuitenkin eräs tärkeä seikka mikä tässä asiassa ei ole tullut koskaan esille, ettei se koulutus mitä hän syyttää ja sen opettajia ole mikään avainasia ko. asiassa, koska käytyään minkä tahansa taidekoulun on vasta omillaan eli sen jälkeen tai ilman sitä koulutusta on oikeus hakea Taidemaalari Liiton kokelasjäsenyyttä tai varsinaista jäsenyyttä. Sen jäsenyyden saamiseen vaikuttaa jurytetyistä näyttelyistä saadut pisteet ja tai koulutus kuitenkin on mahdollista omilla työnäytteillä hakea jäsenyyttä pelkästään. Ohjeet hakumenettelyyn löytyvät taidemaalariliitosta.

        Tämä jäsenyys tarkoittaa sitä, että on tullut matrikkelikelpoiseksi ja saa sinne nimensä ja voi ehkä sanoa olevansa ammattitaiteilija.

        Näitä oikeuksia ei mikään koulu vie tai tuo vaan ne riippuvat taiteilijan omista kyvyistä tehdä sellaisia maalauksia niin että toiset ammattilaiset ne hyväksyvät eli asetettu lautakunta ne hyväksyy ja lautakunnassa on todennäköisesti eri kouluja käyneitä kuin hakija ja todennäköisesti ei ainakaan neljää saman koulun käynyttä. Näin katsoisin ettei siinä voi syntyä mitään syrjintää ainoastaan työt merkitsevät.

        Voihan täältä harrastelijoiden palstalta hakea myötätuntoa, mutta se tuskin auttaa päämäärään pääsyssä varsinkin jos yrittää mollata niitä oman koulunsa opettajia ja muita ammattilaisia.

        ##vaikka jo ajattelin olla kommentoimatta mitään aiheeseen liittyvää, kun tämä "nurkaanajettu" pitää minuakin jonkinasteisena syyllisenä omiin vaikeuksiinsa linkittämällä töitäni tänne ilman lupaani ikään kuin kostoksi jostain mistä en ole edes tietoinen.##

        Ja nyt pyytäisin sinulta selvitystä miten ja missä syytän sinua omista vaikeuksistani???

        ##Mitään oikeutta ei häneltä ole tietääkseni viety koska ei ole mitään ollutkaan mitä voisi viedä?##

        Tarkoittako se sitä ettei hänelle kuulu samat oikeudet kuin muille ihmisille???

        ##Osanottoni hänen murheisiinsa, mutta kuitenkin eräs tärkeä seikka mikä tässä asiassa ei ole tullut koskaan esille, ettei se koulutus mitä hän syyttää ja sen opettajia ole mikään avainasia ko. asiassa, koska käytyään minkä tahansa taidekoulun on vasta omillaan eli sen jälkeen tai ilman sitä koulutusta on oikeus hakea Taidemaalari Liiton kokelasjäsenyyttä tai varsinaista jäsenyyttä. Sen jäsenyyden saamiseen vaikuttaa jurytetyistä näyttelyistä saadut pisteet ja tai koulutus kuitenkin on mahdollista omilla työnäytteillä hakea jäsenyyttä pelkästään. Ohjeet hakumenettelyyn löytyvät taidemaalariliitosta.##

        Salaisilla hakemuksilla ja salaisilla päätöksillä valitaan liiton jäsenet. Tässä rikotaan törkeästi niin syrjintälakeja kuin perustuslaissa määriteltyä yhdenvertaisuuslakiakin ja se voidaan tehdä asiat salaamalla sekä siksi koska maastamme puuttuu eräs hyvin olennainen osa joka kuuluu ja on kaikissa länsimaisissa demokraattisissa oikeusvaltioissa, PERUSTUSLAKITUOMIOISTUIN. Meillä on tämän sijasta perustuslakivaliokunta joka on poliittisesti ohjattu ja jolla estetään perustuslaillisten oikeuksien toteutuminen.

        ##Näitä oikeuksia ei mikään koulu vie tai tuo vaan ne riippuvat taiteilijan omista kyvyistä tehdä sellaisia maalauksia niin että toiset ammattilaiset ne hyväksyvät eli asetettu lautakunta ne hyväksyy ja lautakunnassa on todennäköisesti eri kouluja käyneitä kuin hakija ja todennäköisesti ei ainakaan neljää saman koulun käynyttä. Näin katsoisin ettei siinä voi syntyä mitään syrjintää ainoastaan työt merkitsevät.##

        Niitä teoksia joilla minä hain liiton jäsenyyttä, on jokaisella suomalaisella nettipalstalla joilla olen ne julkaisssut, väitetty väärennöksiksi. On väitetty että ne ovat tietokoneella tehtyjä ja ettei sellaisia kukaan pysty käsin maalaamaan. Joten väitteesi teosten tasosta on poskettoman virheellinen. Minun väitteeni on että olen joutunut syrjinnän ja perustuslain yhdenvertaisuuslain rikkomisen kohteeksi liiton haussa. Väitän myös että tämä on pystytty tekemään salaamalla asiat. Mutta koska sinä koulutettu väität ettei syrjintää ole, niin voisitko sanojesi tueksi esittää nyt julkisesti syksyllä 2005 liittoon päässeiden hakupaperit tänne julkisesti, niin todistan väitteeni.

        ##Voihan täältä harrastelijoiden palstalta hakea myötätuntoa, mutta se tuskin auttaa päämäärään pääsyssä varsinkin jos yrittää mollata niitä oman koulunsa opettajia ja muita ammattilaisia.##

        En ole hakenut kuin lakisääteisiä oikeuksiani, en hae myötätuntoa. Eikä omien oikeuksien hakeminen ole kenenkään mollaamista, vaikka niin yritätkin väittää. On järkyttävää että opettajat voivat vallallaan polkea yhden huippulahjakkaan ihmisen oikeuksia ja tuhota tämän uran rikollisin laittomin keinoin.


    • rtkk

      Älkäät menko tuohon oppilaitokseen, jos ei tälle sivulle, niin Yhteiskunta/boikotit sivulle!

      • Nurkkaan ajettu

        ##Tekisit oikein, kun laittaisit varoituksen! Älkäät menko tuohon oppilaitokseen, jos ei tälle sivulle, niin Yhteiskunta/boikotit sivulle!##

        Hyvä idea, täytyy harkita asiaa!


    • elämä on

      oli täysin varma että hänen oikeuksiaan poljettiin eräässä asiassa. Hän kävi kaikki oikeustiet läpi ja hävisi. Menetti rahaa huikeat summat. Sen jälkeen tuli romahdus. Ei ollut enää mitään mistä syyttää muita ihmisiä. Mutta ei ollut halua katsoa peiliinkään.

      • Nurkkaan ajettu

        Minäkin tiedän lahjattomia ihmisiä jotka ilman minkäänlaista lahjakkuutta haluaisivat kovasti taiteilijoiksi, koska onhan heille valomerkin aikaan kapakassa piirakan kuva silmissä useat henkilöt kehuneet heidän taiteilijuuttaan. He pyrkivät kaikin keinoin miellyttämään taiteen virallisia piirejä nuolemalla heidän kengänpohjiaan ja mielistelemällä heitä. No tästähän virallisten piirien helmikukot ja kanat tykkäävät, mikään ei ole mieluisampaa kuin lakeijoiden suuri perässähiihtäjäjoukko.

        Jo taidekoulussa he joutuvat kuitenkin huomaamaan oman surkeutensa ja lahjattomuutensa, sekä joidenkin huippulahjakkuuden. Tämä tietenkin aiheuttaa valtavan alemmuuskompleksin ja itsetunto pitää saada jollakin tavalla kuntoon. Koska onhan hirveän väärin että joku voi olla niin paljon lahjakkaampi, taitavampi ja ahkerampi, sekä myös itsevarmempi omista kyvyistään.

        Tällainen epätasapaino pitää korjata vanhalla jo taidehistoriasta tutuilla keinoilla, järjestää kokous jossa tämän huippulahjakkaan taiteilijan ura yritetään tuhota syyttämällä häntä julkisesti erittäin törkeistä asioista. Vieläpä niin ettei tämä huippulahjakas pääse edes vastaamaan häntä vastaan tehtyihin julkisiin syytöksiin. Näin voidaan leimata huippulahjakas hänen tietämättään erittäin törkeästä ja levittää näitä syytteitä jotta hänen uransa voitaisiin tuhota.

        Sitten kun tuleekin ilmi että tällaiset kokoukset ovatkin laittomia ja ne ovat järjestetty sisäpiirin valtaapitävien toimesta, niin tottakai tällaiset kokoukset pyritään kiistämään ja salaamaan, sen sijaan että reilusti palautettaisiin huippulahjakkaan oikeudet. Tämä onkin sisäpiirille ja heidän perässähiihtäjilleen ollut kautta aikojen hyvin helppoa, heiltä on estetty uran tekeminen kokonaan syrjintää ja laitonta toimintaa on voitu jatkaa loputtomiin.

        Tällaisiin kokouksiin osallistuneet lahjattomat höpö höpö taiteilijat pitävät tietenkin suunsa kiinni, koska myyvät paljon mielummin yhden taiteilijan lakisääteiset oikeudet, kuin ottaisivat riskin ja kertoisivat rehellisesti sisäpiirin laittomista toimista. Koska taidealalla Omertan laki on vahvempi kuin suomen laki ja sen rikkojia odottaa uran täydellinen tuhoutuminen, toimintatapa on tuttu esimerkiksi televisiosarjasta Sopranos.

        Näin toimivat taidealan lahjattomat raukkikset joihin sinäkin kuulut, lahjattomat ovat valmiita mihin tahansa ettei karvas totuus paljastuisi.


      • Pahasti epätietoinen
        Nurkkaan ajettu kirjoitti:

        Minäkin tiedän lahjattomia ihmisiä jotka ilman minkäänlaista lahjakkuutta haluaisivat kovasti taiteilijoiksi, koska onhan heille valomerkin aikaan kapakassa piirakan kuva silmissä useat henkilöt kehuneet heidän taiteilijuuttaan. He pyrkivät kaikin keinoin miellyttämään taiteen virallisia piirejä nuolemalla heidän kengänpohjiaan ja mielistelemällä heitä. No tästähän virallisten piirien helmikukot ja kanat tykkäävät, mikään ei ole mieluisampaa kuin lakeijoiden suuri perässähiihtäjäjoukko.

        Jo taidekoulussa he joutuvat kuitenkin huomaamaan oman surkeutensa ja lahjattomuutensa, sekä joidenkin huippulahjakkuuden. Tämä tietenkin aiheuttaa valtavan alemmuuskompleksin ja itsetunto pitää saada jollakin tavalla kuntoon. Koska onhan hirveän väärin että joku voi olla niin paljon lahjakkaampi, taitavampi ja ahkerampi, sekä myös itsevarmempi omista kyvyistään.

        Tällainen epätasapaino pitää korjata vanhalla jo taidehistoriasta tutuilla keinoilla, järjestää kokous jossa tämän huippulahjakkaan taiteilijan ura yritetään tuhota syyttämällä häntä julkisesti erittäin törkeistä asioista. Vieläpä niin ettei tämä huippulahjakas pääse edes vastaamaan häntä vastaan tehtyihin julkisiin syytöksiin. Näin voidaan leimata huippulahjakas hänen tietämättään erittäin törkeästä ja levittää näitä syytteitä jotta hänen uransa voitaisiin tuhota.

        Sitten kun tuleekin ilmi että tällaiset kokoukset ovatkin laittomia ja ne ovat järjestetty sisäpiirin valtaapitävien toimesta, niin tottakai tällaiset kokoukset pyritään kiistämään ja salaamaan, sen sijaan että reilusti palautettaisiin huippulahjakkaan oikeudet. Tämä onkin sisäpiirille ja heidän perässähiihtäjilleen ollut kautta aikojen hyvin helppoa, heiltä on estetty uran tekeminen kokonaan syrjintää ja laitonta toimintaa on voitu jatkaa loputtomiin.

        Tällaisiin kokouksiin osallistuneet lahjattomat höpö höpö taiteilijat pitävät tietenkin suunsa kiinni, koska myyvät paljon mielummin yhden taiteilijan lakisääteiset oikeudet, kuin ottaisivat riskin ja kertoisivat rehellisesti sisäpiirin laittomista toimista. Koska taidealalla Omertan laki on vahvempi kuin suomen laki ja sen rikkojia odottaa uran täydellinen tuhoutuminen, toimintatapa on tuttu esimerkiksi televisiosarjasta Sopranos.

        Näin toimivat taidealan lahjattomat raukkikset joihin sinäkin kuulut, lahjattomat ovat valmiita mihin tahansa ettei karvas totuus paljastuisi.

        Kun kerta toisensa jälkeen puhut heidän julkisista syytöksistä, niin voisitko vielä hiukan valistaa meitä mitä ne "julkiset syytökset" ovat? ja missä ne mahdollisesti on julkaistu?
        Tottakai sellainen on törkeää jos se on oikeasti tapahtunut ihan julkisesti. Minkälaisin sanamuodoin tuo sinun "häpäisysi" on tehty ja onko se oikein painettu paperille?


      • Nurkkaan ajettu
        Pahasti epätietoinen kirjoitti:

        Kun kerta toisensa jälkeen puhut heidän julkisista syytöksistä, niin voisitko vielä hiukan valistaa meitä mitä ne "julkiset syytökset" ovat? ja missä ne mahdollisesti on julkaistu?
        Tottakai sellainen on törkeää jos se on oikeasti tapahtunut ihan julkisesti. Minkälaisin sanamuodoin tuo sinun "häpäisysi" on tehty ja onko se oikein painettu paperille?

        Mikset lue viestiketjua, koska sieltähän löytyy vastaus kaikkiin kysymyksiisi???


      • Vahvasti epätietoine
        Nurkkaan ajettu kirjoitti:

        Mikset lue viestiketjua, koska sieltähän löytyy vastaus kaikkiin kysymyksiisi???

        Eikä muuten löytynyt noista muista viestiketjuistakaan ja kahlasin niitä läpi kolmeen saakka. Onko kenties niin että syytät noita nimeämiäsi ihmisiä aiheettomasti? Sellaiseen sen sijaan on olemassa selvääkin selvemmät säädökset lakikirjassa ja sen asetuksissa.
        Tuollaiset väittämät pitää perustua faktoihin ja asianosaisilla ei liene olisi minkäänlaisia syitä olla vetämättä sinua niistä vastuuseen.
        Voin kyllä vakuuttaa että moinen tulisi mahdollisesti sinulle hyvin kalliiksi sillä asianosaisia on noin paljon. Luulenpa että sinun päivittäisestä elämästäsi tulisi todella vaikeeta, etten sanoisi jopa mahdotonta.
        Täytyy sanoa että nuos syytämäsi ihmiset ovat todella kärsivällisiä!


      • Nurkkaan ajettu
        Vahvasti epätietoine kirjoitti:

        Eikä muuten löytynyt noista muista viestiketjuistakaan ja kahlasin niitä läpi kolmeen saakka. Onko kenties niin että syytät noita nimeämiäsi ihmisiä aiheettomasti? Sellaiseen sen sijaan on olemassa selvääkin selvemmät säädökset lakikirjassa ja sen asetuksissa.
        Tuollaiset väittämät pitää perustua faktoihin ja asianosaisilla ei liene olisi minkäänlaisia syitä olla vetämättä sinua niistä vastuuseen.
        Voin kyllä vakuuttaa että moinen tulisi mahdollisesti sinulle hyvin kalliiksi sillä asianosaisia on noin paljon. Luulenpa että sinun päivittäisestä elämästäsi tulisi todella vaikeeta, etten sanoisi jopa mahdotonta.
        Täytyy sanoa että nuos syytämäsi ihmiset ovat todella kärsivällisiä!

        ##Onko kenties niin että syytät noita nimeämiäsi ihmisiä aiheettomasti?##

        Ei ole, koska en syytä ketään aiheettomasti.

        ##Tuollaiset väittämät pitää perustua faktoihin ja asianosaisilla ei liene olisi minkäänlaisia syitä olla vetämättä sinua niistä vastuuseen.##

        No mutta mitään muutahan en ole halunnutkaan, aatteleppa miten hauskaa olisi joutua oikeuteen omien lakisääteisten oikeuksiensa pyytämisestä, niiltä jotka ovat niitä polkeneet. Saattasipa tulla syyttäjille ylläri ja asiat kääntyä päälaelleen, sekä oikeudenkäynnistä tulla sellainen performanssi että se muistetaan ikuisesti taidehistoriassa.

        ##Voin kyllä vakuuttaa että moinen tulisi mahdollisesti sinulle hyvin kalliiksi sillä asianosaisia on noin paljon. Luulenpa että sinun päivittäisestä elämästäsi tulisi todella vaikeeta, etten sanoisi jopa mahdotonta.##

        Uhkailuja, syyttelyitä, laittomia keinoja ja vuosikausien ajojahteja kaikesta sitä huippulahjakkaana joutuukin kärsimään. Mutta me molemmathan tiedämme ettei teistä muuhun ole, lahjattomina lurjuksina ette kertakaikkiaan muuhun kykene.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      154
      1519
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      743
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      595
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      527
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      478
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      412
    Aihe