Homesairaudesta, voisko ihmiset rauhoittua ....

Paskahousu-55

Homesairaita on suomessa ja ympäri maapallon ÖÖÖ...veikkaisin öpaut 5 miljardia.Taso ihmisten reagoimiseen vaan on niin erilaista (tällä palstalla on vaan kaikkein altistuneimmat).Jokainen ihminen tuntee ärsytystä ym. jopa huonoa oloa jossain määrin aina käydessään ....Esim. kostea metsä,vanha kellari/joskus uudempikin,vanhat talot,tehtaiden varastot varsinkin syksyllä ja sateella,kaupassa tai yleisillä paikoilla toisista ihmisistä,listaa voidaan jatkaa loputtomiin.

Pahin homeongelma ryöppy alkoi 90 luvun puolenvälin kantturoissa kun jotkut ihmiset ajattelivat ensisijaisesti KORVAUKSIA ja varmaan saivatkin ja siitä alkoi pandemia joka on jatkunut aina tähän päivään asti ja jatkuu edelleen.Oikeat sairaat kärsivät kun yrittäjiä on jatkuvasti jo pienen ysköskohtauksen jälkeen työpaikalla. ( Anteeksi pahaa tekstiä ,mutta näin se on)

ps.Työskentele vaikka porttivahtina/talomiehenä 25 vuotta kosteassa pienessä kopissa (radio) sallittu.
ja mittaa peffiin työaikana 2 tunnin välein lukemaa n.530 ja lomalla 700 ja yski niin että vaipat pitää olla ja hymyile vielä vieraille.

37

682

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • töihin haluan

pointti on ???
      Korvauksia ei kyllä monikaan edes ajattele, kunhan vain pystyisi olemaan töissä.
      Kyse ei yleensä ole mistään pienistä yskänpuuskista, kun on hometalossa sairastunut.

• RIP.........

poistelkaa kaikessa rauhassa vain !!!!!!!!!

• koostetaan homma

;-)

• ;-) :-)
        koostetaan homma kirjoitti:

;-)

TOtta VAi TARUa ... hmmm. minnekähän muualle kaiken laittaisi esille.... joo, no nythän on kiinnosta näihin asioihin olemassa taas. eiköhän joku näitäkin ota luettavaksi ja vaikka kirjoita hesariin tai jonnekin pikku lehteen... ei tiedä. Kiitos vaan avusta ja reiluudesta kaikkille, ollaan sitten yhtä reiluja.

• RIP....
        ;-) :-) kirjoitti:

TOtta VAi TARUa ... hmmm. minnekähän muualle kaiken laittaisi esille.... joo, no nythän on kiinnosta näihin asioihin olemassa taas. eiköhän joku näitäkin ota luettavaksi ja vaikka kirjoita hesariin tai jonnekin pikku lehteen... ei tiedä. Kiitos vaan avusta ja reiluudesta kaikkille, ollaan sitten yhtä reiluja.

Homeherkkä... vastaisitko tähän kysymys 1.12.11.2009 13:52 lainausta yllä olevasta tekstistä alla

Kyse on myrkytyksestä kun ollaan tekemisissä toksisten homeiden kanssa. Osa toksiineista lamaa oman solupuolustuksen, osa rikkoo solut (siitä tulee kipu hengitysteissä, makrofagit) ja sitten aktivoituvat muut immunologiset mekanismit, joiden seurauksena tulevat kilpirauhassairaudet, reuma ja mahdollisesti syöpä. Eri mikrobit voimistavat toistensa myrkkyvaikutuksia. Siitä on olemassa useita väitöskirjoja.

kysymys yllä olevasta lainauksesta Homeherkälle, joka pitää palstalla vastaanottoaan, onko yllä oleva kirjoitus mielestäsi totta?

• Homeherkkä#

Jaa en minä ole kuullut enkä nähnyt homesairauksista vouhkaajia sitten yli 19-vuotisen homeallergikkourani aikana paitsi työsuojelupäällikkömme.
      Hän vouhkasi JO 1990-luvun alkupuolella, että meillä on hometta korvien välissä, jota lausetta yksi sun toinen toisti sairastuneille ympäri maata ainakin tuonne 2000-luvun alkupuolelle asti.

Tänne Homesairaus-palstalle on jostain kumman syystä eksynyt hänen kaltaisiaan vouhkaajia.
      Vouhkaaminenhan tarkoittaa sitä, että jutuissa, joita vouhkaaja väittää faktatiedoksi, ei ole päätä eikä häntää, koska NYKYPÄIVÄN tietolähde Google ei niitä vahvista.

Ei vahvista sinunkaan juttujasi ÖÖÖ-globaali-öbaut 5 miljardista homesairaasta, ei 1990-luvun puolessavälissä
      alkaneesta PAHASTA homeryöpystä, ei vahvista edes sitä, että TÄLLÄ PALSTALLA ON VAIN KAIKKEIN ALTISTUNEIMMAT.
      Kun maamme kosteusvauriorakennuksissa olevat mkrobit sairastuttavat kaiken aikaa kansalaisia vauvasta vaariin joko home- ja/tai muiden mikrobien aiheuttamiin SAIRAUKSIIN (ei siis sairauteen), jotka sairaudet on lueteltu ammattitautilaissamme JO VUONNA 1938, ja jotka sairaudet saattavat olla vaikeusasteeltaan todella vakaviakin, niin eipä heitä näy kirjoittelemassa tällä palstalla.

Pääasiassahan tällä palstalla kirjoittelevat olettamiaan kosteusvauriomyrkkyjä elimistöönsä saaneet henkilöt, jotka odottelevat milloin se "mikä tahansa sairaus" heihin iskee, tarkoittaen muita sairauksia kuin kosteusvauriomikrobiallergiasairauksia ja tuohon allergisoitumiseen liittyviä autoimmuunisairauksia.

Kun sinä olet työskennellyt 25 vuotta porttivahtina ja PEFF-arvosi ohellitä? n lomalla 700 ja työssäoloaikana 530 ja yskimisesi aiheuttaa ihan alapäärefleksejäkin, niin joko ammattiastma alkaa
      hellitä?

• herkkääon

ole päätä eikä häntää. Sekotat vain entistä enemmän asioita ja tilanne sen kun vain pahenee.

Monet asiantuntijat ovat julkaisuineen jo aikoja sitten kumonneet valehtelevan TTL:n tiedot siitä, että kosteusvaurio-ongelma johtuisi hengitettävistä homeitiöistä. Sinä olet pahin väärän tiedon levittäjä TTL:n nordmanien ohella. Ei mikään ihme, koska olet ollut Kelan korvauskäsittelijä. Tulit siis vihollisleiristä.

Heitä jo roskiin Allegologia ja Keuhkosairaudet -kirjat ja ala opettelemaan, mitä M S-S:n toimittamassa kirjassa "Myrkylliset mikrobit sisätiloissa" kerrotaan. Myrkylliset mikrobit eivät tarkoita sitä, että myrkkyä olisivat niiden itiöt, vaan niiden tuottamat myrkylliset aineenvaihduntatuotteet, jotka keuhkoihin joutuessaan sairastuttavat.

• Homeherkkä#
        herkkääon kirjoitti:

ole päätä eikä häntää. Sekotat vain entistä enemmän asioita ja tilanne sen kun vain pahenee.

Monet asiantuntijat ovat julkaisuineen jo aikoja sitten kumonneet valehtelevan TTL:n tiedot siitä, että kosteusvaurio-ongelma johtuisi hengitettävistä homeitiöistä. Sinä olet pahin väärän tiedon levittäjä TTL:n nordmanien ohella. Ei mikään ihme, koska olet ollut Kelan korvauskäsittelijä. Tulit siis vihollisleiristä.

Heitä jo roskiin Allegologia ja Keuhkosairaudet -kirjat ja ala opettelemaan, mitä M S-S:n toimittamassa kirjassa "Myrkylliset mikrobit sisätiloissa" kerrotaan. Myrkylliset mikrobit eivät tarkoita sitä, että myrkkyä olisivat niiden itiöt, vaan niiden tuottamat myrkylliset aineenvaihduntatuotteet, jotka keuhkoihin joutuessaan sairastuttavat.

ÖÖÖ.
        Arvasinpa kuka oli jutun juuren, eli hevonpaskasuoltamisen takana ja siksihän siihen vastineeni annoin, ja siinähän sinä esiinvyöryit.

Kirjoitit "Myrkylliset mikrobit eivät tarkoita sitä, että myrkkyjä olisivat niiden itiöt, vaan niiden tuottamat MYRKYLLISET AINEENVAIHDUNTATUOTTEET, jotka KEUHKOIHIN JOUTUESSAAN SAIRASTUTTAVAT".
        MYRKKYJEN keuhkoihin joutuminen TARKOITTAA KROONISTA KEUHKOSAIRAUTTA.

Joten jospa te tämän palstan MYRKKYFANAATIKOT kertoisitte MITÄ KEUHKOSAIRAUKSIA KEUHKOLÄÄKÄINNE ON TEILLÄ TODENNUT, ja mitä muita sairauksia ERI ALOJEN ERIKOISLÄÄKÄRIT OVAT TEILLÄ TODENNEET työpaikka-altistusaikananne ja mitä altistuksen päätyttyä, josta altistuksen päättymisestä on kulunut teidän kummankin kohdalla JO vuosikausia?

Ihan vain tiedoksesi, että maamme kansalaisiin kohdistuva kosteusvauriorakennusaltistus jatkuu kaiken aikaa maassamme ja kosteusvasuriorakennusaltistuksesta TULEHDUSOIREILEVAT hakeutuvat maamme lääkäreiden vastaanotoille kuten ovat hakeutuneet JO vuosikymmeniä sairasrakennussyndroomansa (allerginen, astmaattinen ja reumaattinen oireilu) takia.

Mitä teihin tämän palstan pariin myrkkyfanaatikkoon tulee, niin todistuttakaa keuhkolääkärienne avulla OMAT KEUHKORAKKULA-ALUESAIRAUTENNE, jos niitä luulette sairastavanne.
        Tähän mennessähän te palstan myrkkyfanaakikot olette kunnostautuneet VAIN perinteisten kosteusvauriomikrobisairastuneiden tila akuutti/krooninen lisänä mahdolliset autoimmuunisairaudet, herjaamisessa.

• RIP
        Homeherkkä# kirjoitti:

ÖÖÖ.
        Arvasinpa kuka oli jutun juuren, eli hevonpaskasuoltamisen takana ja siksihän siihen vastineeni annoin, ja siinähän sinä esiinvyöryit.

Kirjoitit "Myrkylliset mikrobit eivät tarkoita sitä, että myrkkyjä olisivat niiden itiöt, vaan niiden tuottamat MYRKYLLISET AINEENVAIHDUNTATUOTTEET, jotka KEUHKOIHIN JOUTUESSAAN SAIRASTUTTAVAT".
        MYRKKYJEN keuhkoihin joutuminen TARKOITTAA KROONISTA KEUHKOSAIRAUTTA.

Joten jospa te tämän palstan MYRKKYFANAATIKOT kertoisitte MITÄ KEUHKOSAIRAUKSIA KEUHKOLÄÄKÄINNE ON TEILLÄ TODENNUT, ja mitä muita sairauksia ERI ALOJEN ERIKOISLÄÄKÄRIT OVAT TEILLÄ TODENNEET työpaikka-altistusaikananne ja mitä altistuksen päätyttyä, josta altistuksen päättymisestä on kulunut teidän kummankin kohdalla JO vuosikausia?

Ihan vain tiedoksesi, että maamme kansalaisiin kohdistuva kosteusvauriorakennusaltistus jatkuu kaiken aikaa maassamme ja kosteusvasuriorakennusaltistuksesta TULEHDUSOIREILEVAT hakeutuvat maamme lääkäreiden vastaanotoille kuten ovat hakeutuneet JO vuosikymmeniä sairasrakennussyndroomansa (allerginen, astmaattinen ja reumaattinen oireilu) takia.

Mitä teihin tämän palstan pariin myrkkyfanaatikkoon tulee, niin todistuttakaa keuhkolääkärienne avulla OMAT KEUHKORAKKULA-ALUESAIRAUTENNE, jos niitä luulette sairastavanne.
        Tähän mennessähän te palstan myrkkyfanaakikot olette kunnostautuneet VAIN perinteisten kosteusvauriomikrobisairastuneiden tila akuutti/krooninen lisänä mahdolliset autoimmuunisairaudet, herjaamisessa.

"Mitä teihin tämän palstan pariin myrkkyfanaatikkoon tulee, niin todistuttakaa keuhkolääkärienne avulla OMAT KEUHKORAKKULA-ALUESAIRAUTENNE, jos niitä luulette sairastavanne.
        Tähän mennessähän te palstan myrkkyfanaakikot olette kunnostautuneet VAIN perinteisten kosteusvauriomikrobisairastuneiden tila akuutti/krooninen lisänä mahdolliset autoimmuunisairaudet, herjaamisessa. "

Itse en herjaa yhtäkään sairastunutta. Olen kertonut, että omasta mielestäni kaikki on mahdollista. Jatkuva vouhkaamisesi ja typerä herjaamisesi juontuu jostakin....? Sinulla taitaa olla tosi paha olla... myrkytyksen oireitahan nuo on ;-)

Miksi meidän pitäisi SINULLE mitään todistaa?

Lisäksi, jos luet muiden kirjoituksia ja edes YRITÄT ymmärtää niitä, huomaat miten vaikeaa on saada mitään muuta tutkimuksia kuin peffailuja! Mitään muuta ei haluta edes löytää ja jos vahingossa löydetään jotakin, niin kirjoitellaan lausuntoja väärin!

Tässähän voisi hyppiä tasajalkaa, kuten sinä siellä teet, ihan maailman tappiin ja VAATIA sitä ja tätä! Kun tämä lääkärimafia on vain niin vahva, ettei siinä maallikon vaatimukset mitään auta. Katsos kun sairastaa sitä selkeää astmaa.

Olen lakannut uskomasta rehellisyyteen, et sinäkään rehellisesti kaikkea kirjoita, tai sitten olet todellakin laput silmillä kulkeva kelatantta yhä edelleen.

• Homeherkkä#
        RIP kirjoitti:

"Mitä teihin tämän palstan pariin myrkkyfanaatikkoon tulee, niin todistuttakaa keuhkolääkärienne avulla OMAT KEUHKORAKKULA-ALUESAIRAUTENNE, jos niitä luulette sairastavanne.
        Tähän mennessähän te palstan myrkkyfanaakikot olette kunnostautuneet VAIN perinteisten kosteusvauriomikrobisairastuneiden tila akuutti/krooninen lisänä mahdolliset autoimmuunisairaudet, herjaamisessa. "

Itse en herjaa yhtäkään sairastunutta. Olen kertonut, että omasta mielestäni kaikki on mahdollista. Jatkuva vouhkaamisesi ja typerä herjaamisesi juontuu jostakin....? Sinulla taitaa olla tosi paha olla... myrkytyksen oireitahan nuo on ;-)

Miksi meidän pitäisi SINULLE mitään todistaa?

Lisäksi, jos luet muiden kirjoituksia ja edes YRITÄT ymmärtää niitä, huomaat miten vaikeaa on saada mitään muuta tutkimuksia kuin peffailuja! Mitään muuta ei haluta edes löytää ja jos vahingossa löydetään jotakin, niin kirjoitellaan lausuntoja väärin!

Tässähän voisi hyppiä tasajalkaa, kuten sinä siellä teet, ihan maailman tappiin ja VAATIA sitä ja tätä! Kun tämä lääkärimafia on vain niin vahva, ettei siinä maallikon vaatimukset mitään auta. Katsos kun sairastaa sitä selkeää astmaa.

Olen lakannut uskomasta rehellisyyteen, et sinäkään rehellisesti kaikkea kirjoita, tai sitten olet todellakin laput silmillä kulkeva kelatantta yhä edelleen.

Olen kosteusvauriotyöpaikkalaisten kanssa tekemisissä kaiken aikaa.

Kysehän ei ole siitä etteikö heillä todettaisi PERINTEISIÄ kosteusvauriosairauksia niihin liittyviä autoimmuunisairauksia, vaan siitä ettevät erikoispolien lääkärit pysty todistamaan AMMATTITAUTILAISSAMME JO VUONNA 1938 TODETTUJA sairauksia, lisänä vuoden 1986 ns ODTS, kosteusvauriomikrobialtistuksen aiheuttamiksi kuin HARVOISSA TAPAUKSISSA.

Mitä mainitsemaasi "lääkärimafiaan" tulee, niin etsi käsiisi keuhkolääkäri, joka kirjoittaa sinulle lähetteen lymfosyyttierittelyyn ja HRCT:hen, koska SINÄ KERROT jatkumona tällä palstalla kärsiväsi jatkuvista keuhko-oireista.
        Minulla ei ole mitään keuhko-oireita. Toki saan keuhkoni tulehtumaan milloin haluan.

Minulla ei ole ongelmia ym. lähetteiden saamisissa YKSITYISSEKTORILLE, mikäli perustelisin lähetetarpeeni keuhkolääkärilleni. Uteliaisuustarpeeni, aiheutuiko minulle lisäarpia keuhkoihini ja laajenivatko keuhkokalkkeutumani TTL:n altistuksesta, ei ole niin voimakas että tuhlaisin eurojani uteliaisuuteni tyydyttämiseen.

Mitä MINUN myrkytysoireisiini tulee, niin olen kerran elämässäni sairastunut ravintolan papusalaatin aiheuttamaan ruokamyrkytykseen, joka salaatti sairastutti muitakin ja joka bakteeri löydettiin tutkimuksissa.
        Pari kertaa olen pyörtynyt häkämyrkytyksen takia. Se myrkytyskokemuksistani.

• diipadaapaaaaaaaaaaa
        Homeherkkä# kirjoitti:

Kysehän ei ole siitä etteikö heillä todettaisi PERINTEISIÄ kosteusvauriosairauksia niihin liittyviä autoimmuunisairauksia, vaan siitä ettevät erikoispolien lääkärit pysty todistamaan AMMATTITAUTILAISSAMME JO VUONNA 1938 TODETTUJA sairauksia, lisänä vuoden 1986 ns ODTS, kosteusvauriomikrobialtistuksen aiheuttamiksi kuin HARVOISSA TAPAUKSISSA.

Mitä mainitsemaasi "lääkärimafiaan" tulee, niin etsi käsiisi keuhkolääkäri, joka kirjoittaa sinulle lähetteen lymfosyyttierittelyyn ja HRCT:hen, koska SINÄ KERROT jatkumona tällä palstalla kärsiväsi jatkuvista keuhko-oireista.
        Minulla ei ole mitään keuhko-oireita. Toki saan keuhkoni tulehtumaan milloin haluan.

Minulla ei ole ongelmia ym. lähetteiden saamisissa YKSITYISSEKTORILLE, mikäli perustelisin lähetetarpeeni keuhkolääkärilleni. Uteliaisuustarpeeni, aiheutuiko minulle lisäarpia keuhkoihini ja laajenivatko keuhkokalkkeutumani TTL:n altistuksesta, ei ole niin voimakas että tuhlaisin eurojani uteliaisuuteni tyydyttämiseen.

Mitä MINUN myrkytysoireisiini tulee, niin olen kerran elämässäni sairastunut ravintolan papusalaatin aiheuttamaan ruokamyrkytykseen, joka salaatti sairastutti muitakin ja joka bakteeri löydettiin tutkimuksissa.

JÖSSES!

• RIP
        Homeherkkä# kirjoitti:

Jotta se SINUN uteliaisuutesi kaipaa jotakin?

Erikoislääkäri maksaa x euroa, saat EHKÄ lausunnon yksityiselle puolelle, ja tutkimus maksaa X euroa, menet kuulemaan erikoislääkärille mitä siinä lukee x euroa, mahdollisesti toiselle erikoislääkärille joka osaa tulkita annettua lausuntoa x euroa...

Mitä sitten ?

Miksi vaivautua? Mitä luulet näillä tutkimuksilla ja niiden tuloksilla saatavan aikaan. Jo minulle soittanut patologi kertoi, että ONGELMANI on AMMATTITAUTI ja kysyi samaan hengenvetoon, vieläkö olen työelämässä...

Luuletko että tämä epärehellinen systeemi jossakin vaiheessa HOKKUS POKKUS muuttuisi REHELLISEKSI.. esim. ihan sillä, että ITSE maksat eurolla kaiken?

Noooh... kaikkihan ON mahdollista, jos vielä uskoo joulupukkiin

• R... ja N...
        herkkääon kirjoitti:

Selvittäkääpä meille sairaille miten ja mistä sitten voimme saada edes jonkinlaista apua tms. jos me sairaat yhdessä tuumin alkaisimme uskomaan juttujanne ja teorioitanne? Eihän mikään järjestelmä tässä maassa vielä ole mitenkään hyväksynyt sellaista kuin homemyrkytys jne.
        Kertokaapa nyt kiltisti ilman noista typeriä herjojanne mite se on mahdollista.
        Voi onko kyseessä vain jonkinlaisen oman kilven kiillottaminen vai tämä viisastelu oikein on?
        Ei sillä viisastelulla tässä tulla terveeksi, ei yhden yksikään.

• ...................!
        R... ja N... kirjoitti:

Selvittäkääpä meille sairaille miten ja mistä sitten voimme saada edes jonkinlaista apua tms. jos me sairaat yhdessä tuumin alkaisimme uskomaan juttujanne ja teorioitanne? Eihän mikään järjestelmä tässä maassa vielä ole mitenkään hyväksynyt sellaista kuin homemyrkytys jne.
        Kertokaapa nyt kiltisti ilman noista typeriä herjojanne mite se on mahdollista.
        Voi onko kyseessä vain jonkinlaisen oman kilven kiillottaminen vai tämä viisastelu oikein on?
        Ei sillä viisastelulla tässä tulla terveeksi, ei yhden yksikään.

"Verisoluja siellä ei kuulukaan olla. Jos BALissa on verta ei
        valkosolutulostakaan voi tulkita. Lymfosytoosi sopii alveoliittiin eli
        homepölykeuhkoon. Leukosyyttejä on ODTS:ssa paljon, astmassa yleensä
        eosisofiilisia soluja. Eli vahvistaa sitä käsitystä joka minulle on
        tullut. Ensin sinulla on ollut astma ja sitten mukaan on tullut
        krooninen alveoliitti kun altistus on jatkunut ensin tutkimusten aikana
        ja sitten muualla elinympäristössä ja rakennuksissa. CD4/CD8 tutkitaan
        yleensä verestä, ei BAL-nesteestä.

Päiväkirurgisena kohdunpoiston voi varmaan tehdä jos sairaala antaa
        alkuun yhden hoitajan sulle mukaan kotiin jalääkäri käy pari kertaa
        katsomassa. Sitten tulee vaikeuksia jos jokin menee pieleen ja joudut
        jonkin komplikaation vuoksi vuodeosastolle.En osaa suositella mitään
        sairaalaa etelä-Suomessa, ne ovat kaikki enemmän tai vähemmän homeessa.
        Valitettavasti.
        "

• vain mutta
        ...................! kirjoitti:

Valitettavasti.
        "

tuo ei ollut vastaus kysymyksiini ja enkä tiedä oliko nyt asialla arvoisat R tai N.
        Palaan tuohon vertaukseen eräässä kirjoituksessa eli miten tuo uusi teoria mahtaa toimia vastuun haussa kuten oikeusistuimissa vastaavanlaisilla tapauksissa (tämä on rinnastus)?

• yksi kaikkien ...
        vain mutta kirjoitti:

tuo ei ollut vastaus kysymyksiini ja enkä tiedä oliko nyt asialla arvoisat R tai N.
        Palaan tuohon vertaukseen eräässä kirjoituksessa eli miten tuo uusi teoria mahtaa toimia vastuun haussa kuten oikeusistuimissa vastaavanlaisilla tapauksissa (tämä on rinnastus)?

Missä kohtaa nuo lääkärin kirjoittamat viestit eivät sinulle avaudu? Nimenomaan LÄÄKÄRI kirjoittaa toksiineista...

"
        Tämä ei ole tiedettä, tästä on tullut uskovaisten asia ja paha kyllä lahkoja on sitten yhtä monta. TOksiineita on monia ja pahimmat toksiinit tulevat homeista. Hometoksiinit ja bakteeritoksiinit voimistavat toistensa vaikutuksia. Ei ole joko tai vaan sekä että. Nyt kiistellään ikäänkuin sienikeiton äärellä siitä kumpi on pahempi 'myrkkysieni', valkoinen vai punainen. Samaan aikaan 'myrkkykeiton' syöminen jatkuu. Jopa päiväkodeissa kouluissa ja sairaaloissa. Ensin pitäisi pelastaa ihmiset, sitten vasta analysoida 'keiton' sisältämät myrkyt. Kyse ei ole allergiasta.

"

Tästä lääkäristä pidetään, häntä arvostetaan, mutta myös hänet vaiennetaan! HÄN on oikeasti hyvä ihminen, mutta joskus ne hyvät on uhrattava, kuten lääkärit uhraavat lapset, aikuiset... totuutta heistä ei kukaan suostu ÄÄNEEN julkisesti kertomaan!

• ymmärrä???
        yksi kaikkien ... kirjoitti:

Missä kohtaa nuo lääkärin kirjoittamat viestit eivät sinulle avaudu? Nimenomaan LÄÄKÄRI kirjoittaa toksiineista...

"
        Tämä ei ole tiedettä, tästä on tullut uskovaisten asia ja paha kyllä lahkoja on sitten yhtä monta. TOksiineita on monia ja pahimmat toksiinit tulevat homeista. Hometoksiinit ja bakteeritoksiinit voimistavat toistensa vaikutuksia. Ei ole joko tai vaan sekä että. Nyt kiistellään ikäänkuin sienikeiton äärellä siitä kumpi on pahempi 'myrkkysieni', valkoinen vai punainen. Samaan aikaan 'myrkkykeiton' syöminen jatkuu. Jopa päiväkodeissa kouluissa ja sairaaloissa. Ensin pitäisi pelastaa ihmiset, sitten vasta analysoida 'keiton' sisältämät myrkyt. Kyse ei ole allergiasta.

"

Tästä lääkäristä pidetään, häntä arvostetaan, mutta myös hänet vaiennetaan! HÄN on oikeasti hyvä ihminen, mutta joskus ne hyvät on uhrattava, kuten lääkärit uhraavat lapset, aikuiset... totuutta heistä ei kukaan suostu ÄÄNEEN julkisesti kertomaan!

Mitä tuo oikeastaan tarkoittaa???
        Sanopas nyt kuka lääkäri määrää esimerkiksi sairaslomaa homemyrkykkyjen takia.
        En ainakaan tähän päivään mennessä ole tällaista kuullut enkä tavannut.
        Taisi mennä ohi tuo vertauslainaus. Siinä on koko jutun juju eikä kenenkään ns. omatekemäoppisuunnan aivoituksien mukaan.
        Siis mustaa valkoisella jos ymmärrät.

• yksi yhden...
        ymmärrä??? kirjoitti:

Mitä tuo oikeastaan tarkoittaa???
        Sanopas nyt kuka lääkäri määrää esimerkiksi sairaslomaa homemyrkykkyjen takia.
        En ainakaan tähän päivään mennessä ole tällaista kuullut enkä tavannut.
        Taisi mennä ohi tuo vertauslainaus. Siinä on koko jutun juju eikä kenenkään ns. omatekemäoppisuunnan aivoituksien mukaan.
        Siis mustaa valkoisella jos ymmärrät.

Tottakai lääkäri määrää sairauslomaa SAIRAUDESTA... ei siitä että auto ajoi yli, vaan että se jalka meni poikki!

Ongelma kaatuu lääkäreiden päälle! MUTTA heidän tehtävänsä tässä on valistaa ja neuvoa ja hoitaa SAIRAUKSIA.

Sairauslomaa saa sairauksista!

Et voi saada sairauslomaa siitä, että EHKÄ saat pahan astmakohtauksen kun kävelet allergiaa aiheuttavan pujon ohi...

Sairauslomaa tulee siis SAIRAUKSISTA. Ja niitä sairauksia kyllä tulee, mutta niitä pitäisi tietysti ESTÄÄ.

TYÖSUOJELU - on sitä varten!

On ohjeet ja säännökset millaista sisäilman tulisi olla... mutta "nyky"mittauksin ja nykysäännöksin se on vielä puutteellista... SEKÄÄN ei ole yksin lääkäreiden vika... ei ainakaan kaikkien lääkäreiden...

PÄÄTTÄJÄT saavat tietoa ja PÄÄTTÄVÄT mitä sillä tiedolla tekevät!

Jos he PÄÄTTÄVÄT ETTEI asioista saa PUHUA, niiden pohjalta EI TEHDÄ MITÄÄN!

Kyse ei ole silloin siitä, mitä tutkijat ja lääkärit tekevät, vaan siitä mitä PÄÄTTÄJÄT EIVÄT TEE!

• mahtaisikaan olla
        yksi yhden... kirjoitti:

Tottakai lääkäri määrää sairauslomaa SAIRAUDESTA... ei siitä että auto ajoi yli, vaan että se jalka meni poikki!

Ongelma kaatuu lääkäreiden päälle! MUTTA heidän tehtävänsä tässä on valistaa ja neuvoa ja hoitaa SAIRAUKSIA.

Sairauslomaa saa sairauksista!

Et voi saada sairauslomaa siitä, että EHKÄ saat pahan astmakohtauksen kun kävelet allergiaa aiheuttavan pujon ohi...

Sairauslomaa tulee siis SAIRAUKSISTA. Ja niitä sairauksia kyllä tulee, mutta niitä pitäisi tietysti ESTÄÄ.

TYÖSUOJELU - on sitä varten!

On ohjeet ja säännökset millaista sisäilman tulisi olla... mutta "nyky"mittauksin ja nykysäännöksin se on vielä puutteellista... SEKÄÄN ei ole yksin lääkäreiden vika... ei ainakaan kaikkien lääkäreiden...

PÄÄTTÄJÄT saavat tietoa ja PÄÄTTÄVÄT mitä sillä tiedolla tekevät!

Jos he PÄÄTTÄVÄT ETTEI asioista saa PUHUA, niiden pohjalta EI TEHDÄ MITÄÄN!

Kyse ei ole silloin siitä, mitä tutkijat ja lääkärit tekevät, vaan siitä mitä PÄÄTTÄJÄT EIVÄT TEE!

se suuri viisas joka kumoaa vanhat jo vuosikymmeniä voimassa olevat opit joilla on sentään saanut sairaslomaa ja joka on pätenyt muissakin tilanteissa?
        En kyllä usko tämän palstan eräät kirjoittajat omaavat sellaista uskottavuutta ja luottamusta, että asioiden perusteet muuttuisivat aivan kuin ne olisivat jotain simsalabim-juttuja.
        Koettaisit nyt ymmärtää tämä tilanne, ei tällä palstalla törkeyksiä yms. jakavat omaa sitä tietotaitoa jolla tämä asia menisi edes nykyisillä opeilla eteenpäin. Koko tuo metelöinti jostain uudesta ns. käänteen tekevästä löydöksestä ei tuo kenellekään mitään oikeudellista turvaa.
        Sekö on tarkoitus tällä ala-arvoisella tavalla tuoda asioita esille.
        Niin, noista päättäjistä ja sen jälkeen noista lääkäreistä, ei heidän tapaansa muuteta riitelemällä tällä palstalla eikä myöskään pompottelemalla asiaa sinne tänne. Jospa edes keskityttäisiin jo olemassa oleviin kriteereihin ja niiden avulla, koska ne ovat voimassa, alkaisimme toimia yhdessä.
        Mutta luulenpa että joillakin on oma kunnia suurempi kuin yhteisön kunnia eli mitään apua tämä palstan tohina ei tuo, ei edes kukaan uskalla hakea tukea täältä, siksi törkeää ja lapsellisen ala-arvoista on tuo teksti. Satti sitten nämä omatekemätlääkärit, joilla on kanttia lähteä mestaroimaan toisen lääkkeiden käyttöä. Siinä asiassa on kyllä jo aikoihin eletty. Tosiaan vastuutonta toimintaa.

ps. saan selvää pienestä tekstistä.

• ei aukea nyt
        mahtaisikaan olla kirjoitti:

se suuri viisas joka kumoaa vanhat jo vuosikymmeniä voimassa olevat opit joilla on sentään saanut sairaslomaa ja joka on pätenyt muissakin tilanteissa?
        En kyllä usko tämän palstan eräät kirjoittajat omaavat sellaista uskottavuutta ja luottamusta, että asioiden perusteet muuttuisivat aivan kuin ne olisivat jotain simsalabim-juttuja.
        Koettaisit nyt ymmärtää tämä tilanne, ei tällä palstalla törkeyksiä yms. jakavat omaa sitä tietotaitoa jolla tämä asia menisi edes nykyisillä opeilla eteenpäin. Koko tuo metelöinti jostain uudesta ns. käänteen tekevästä löydöksestä ei tuo kenellekään mitään oikeudellista turvaa.
        Niin, noista päättäjistä ja sen jälkeen noista lääkäreistä, ei heidän tapaansa muuteta riitelemällä tällä palstalla eikä myöskään pompottelemalla asiaa sinne tänne. Jospa edes keskityttäisiin jo olemassa oleviin kriteereihin ja niiden avulla, koska ne ovat voimassa, alkaisimme toimia yhdessä.
        Mutta luulenpa että joillakin on oma kunnia suurempi kuin yhteisön kunnia eli mitään apua tämä palstan tohina ei tuo, ei edes kukaan uskalla hakea tukea täältä, siksi törkeää ja lapsellisen ala-arvoista on tuo teksti. Satti sitten nämä omatekemätlääkärit, joilla on kanttia lähteä mestaroimaan toisen lääkkeiden käyttöä. Siinä asiassa on kyllä jo aikoihin eletty. Tosiaan vastuutonta toimintaa.

"se suuri viisas joka kumoaa vanhat jo vuosikymmeniä voimassa olevat opit joilla on sentään saanut sairaslomaa ja joka on pätenyt muissakin tilanteissa? "

Minkä "oppien" perusteella saat sairauslomaa?

Meilläpäin sitä sairauslomaa saa, joutuu ottamaan SAIRAUDESTA, ...

• kriteerit hukassa
        mahtaisikaan olla kirjoitti:

"Jospa edes keskityttäisiin jo olemassa oleviin kriteereihin ja niiden avulla, koska ne ovat voimassa, alkaisimme toimia yhdessä.
        "

Mistä kriteereistä tässä kirjoitat? ... minkä pohjalta haluat muiden toimivan?

• Homeherkkä#
        yksi kaikkien ... kirjoitti:

"

"

Siinä lekuri selittelee, että mikäli sairastuu kosteusvauriomyrkyistä, niin silloin ei ole kyse kosteusvauriomikrobeille allergisoitumisen aiheuttamista LIMAKALVO-, eikä keuhkorakkula(alveoliitti)sairauksista, eli sairauksista jotka on kirjattu ammattitautilakiimme JO vuonna 1938 lisättynä ns. ODTS:llä vuonna 1986.

Kyllähän se maksa poksahtaa mikäli kärpässientä syö olkoonpa se valkoinen tai punainen.
        Ja luettelo siitä mitä elinvaurioita ja syöpiä kosteusvauriomikrobimyrkyt aiheuttavat löytyy Inspector Sec Oy:n sivuilta.

• Homeherkkä#
        ...................! kirjoitti:

Valitettavasti.
        "

TUON LÄÄKÄRIN mukaan työpaikka-altistuksesi aiheutti sinulle ensin astman ja kun altistus jatkui TUTKIMUSTEN AIKANA (siis TTLllä olosi aikana) ja sitten muualla elinympäristössäsi ja rakennuksissa sait KROONISEN ALVEOLIITIN.

Krooninen alveoliittihan voidaan todeta Thorax-kuvannolla ja keuhkorakkuala-alueen vauriotumisen mittatikkuna käytetään diffuusiokapasiteettiarvoa.
        TTL vai keuhkopoliko diagnosoi sinulla kroonisen alveoliitin? Mitä arvoja diffuusiokapasiteettiarvosi näytti sairauden toteamisvaiheessa ja mitä arvoja nyt? Keuhkopolihan seuraa kroonisen alveoliitin etenemistä
        Mitä lääkitystä olet saanut krooniseen alveoliittiisi?

Tapaturmaeläkehän heltiää alta aikayksikön kroonisessa alveoliitissa, joten onneksi toimeentulosi on turvattu.

• ...RIP...
        Homeherkkä# kirjoitti:

TUON LÄÄKÄRIN mukaan työpaikka-altistuksesi aiheutti sinulle ensin astman ja kun altistus jatkui TUTKIMUSTEN AIKANA (siis TTLllä olosi aikana) ja sitten muualla elinympäristössäsi ja rakennuksissa sait KROONISEN ALVEOLIITIN.

Krooninen alveoliittihan voidaan todeta Thorax-kuvannolla ja keuhkorakkuala-alueen vauriotumisen mittatikkuna käytetään diffuusiokapasiteettiarvoa.
        TTL vai keuhkopoliko diagnosoi sinulla kroonisen alveoliitin? Mitä arvoja diffuusiokapasiteettiarvosi näytti sairauden toteamisvaiheessa ja mitä arvoja nyt? Keuhkopolihan seuraa kroonisen alveoliitin etenemistä
        Mitä lääkitystä olet saanut krooniseen alveoliittiisi?

Tapaturmaeläkehän heltiää alta aikayksikön kroonisessa alveoliitissa, joten onneksi toimeentulosi on turvattu.

Eipä tullut lausuntoa, joten käsiini jäi vain tämä sähköpostivaihto ja kiireet jatkuvat sekä lääninlääkärillä että ko. lääkärillä... innoissaan hän kyllä jo kysyi - että pääsiskö lausunnonkirjoittamisesta, jonka on LUVANNUT kirjoittaa - no ei pääse, vaikka tuskin sitä tulee ikinä...

Kun omalääkäri laittoi pitkän selostuksen sairaalaan jo vuosi kaksi sitten pyytäen uusintatutkimuksia, tuli paperit takaisin hänelle ja minulle tiedoksi, ettei selkeää astmaani tarvitse tutkia enää ja tuon keuhkopuolen vastaavan lääkärin mukaan astmani oli asiallisesti jopa todettukin...

Kun samasta sairaalasta pyysin edes annettua tutkimuslausuntoa korjattavaksi, tuli vastaus ettei sitä kukaan enää jälkikäteen korjaa... patologi soitti ja kertoi että ongelmani on se ammattiauti...

... että helppoahan se on, kun tämä Suomi toimii rehellisesti ja lääketiede myös, lääkäreistä puhumattakaan !

Ainoa tie on tehdä tutkintapyyntö poliiseille, työpaikkani sisäilmasta, tutkimuksista, ja koko tästä sopasta --- siitä ettei lausuntoja lupauksista huolimatta tule... kumman vaikeaa se on lausunto selkeästä astmasta kirjoitaakin...

Mitä siis sairastan - minulla on ammattitautina astma kosteusvauriomikrobeista... siinä se mitä sairastan... sitä totuuttahan ole yrittänyt rehellisesti hakea - ei vain näytä onnistuvan, eli minä sairastan astmaa yhä edelleen - kaikki muu on vain sähköposteja... eikä niiden perusteella tapahdu yhtään mitään ...

Ahdistavaahan tämä on - ääri rehellinen ja luotettava lääkäri tutkii paperit ja tekee niiden perusteella päätelmiä, jotka poikkeavat TÄYSIN TTL:n ammattitautitiimin päätelmistä !

... ja mitkä olikaan ne potilaan oikeudet - saada se oikea ja rehellinen diagnoosi, jos sellainen saatavilla on, oikeat ja rehelliset tutkimukset ja jos huomaa virheitä ne virheet korjataan myös lausuntoihin - MIKÄÄN näistä ei kohdallani pidä paikkaansa...

Odottelen vielä tämän vuoden ja ensi vuoden puolella edetään, kunhan jaksan selvitää tarkoin miten ja saan siihen jostakin myös neuvoja...

joten seuraava askel on koko materiaali lähtee poliisitutkintaan, mitä sieltä sitten tulee... en tiedä, senhän näkee sitten joskus vuosien päästä... jos lääninlääkärillä kestää oma lausunto vuosia, asiantuntijalääkärilläkin on paperini olleet jo kohta vuoden... niin poliiseilla asiaan menee sitten vuosikausia... mutta, ehkä he sitten ottavat kantaa ja pyytävät lisäselvityksiä mitä työpaikkani sisäilma sisältää ja tehdäänkö siellä nyt myös kaikki mahdollinen... kysehän ei ole vain minusta... vaikka ohjeet ovatkin, että pidä huolta vain itsestäsi... kun sekään ei onnistu, niin laajennetaan ympyrää...

...

• RIP
        ...RIP... kirjoitti:

Eipä tullut lausuntoa, joten käsiini jäi vain tämä sähköpostivaihto ja kiireet jatkuvat sekä lääninlääkärillä että ko. lääkärillä... innoissaan hän kyllä jo kysyi - että pääsiskö lausunnonkirjoittamisesta, jonka on LUVANNUT kirjoittaa - no ei pääse, vaikka tuskin sitä tulee ikinä...

Kun omalääkäri laittoi pitkän selostuksen sairaalaan jo vuosi kaksi sitten pyytäen uusintatutkimuksia, tuli paperit takaisin hänelle ja minulle tiedoksi, ettei selkeää astmaani tarvitse tutkia enää ja tuon keuhkopuolen vastaavan lääkärin mukaan astmani oli asiallisesti jopa todettukin...

Kun samasta sairaalasta pyysin edes annettua tutkimuslausuntoa korjattavaksi, tuli vastaus ettei sitä kukaan enää jälkikäteen korjaa... patologi soitti ja kertoi että ongelmani on se ammattiauti...

... että helppoahan se on, kun tämä Suomi toimii rehellisesti ja lääketiede myös, lääkäreistä puhumattakaan !

Ainoa tie on tehdä tutkintapyyntö poliiseille, työpaikkani sisäilmasta, tutkimuksista, ja koko tästä sopasta --- siitä ettei lausuntoja lupauksista huolimatta tule... kumman vaikeaa se on lausunto selkeästä astmasta kirjoitaakin...

Mitä siis sairastan - minulla on ammattitautina astma kosteusvauriomikrobeista... siinä se mitä sairastan... sitä totuuttahan ole yrittänyt rehellisesti hakea - ei vain näytä onnistuvan, eli minä sairastan astmaa yhä edelleen - kaikki muu on vain sähköposteja... eikä niiden perusteella tapahdu yhtään mitään ...

Ahdistavaahan tämä on - ääri rehellinen ja luotettava lääkäri tutkii paperit ja tekee niiden perusteella päätelmiä, jotka poikkeavat TÄYSIN TTL:n ammattitautitiimin päätelmistä !

... ja mitkä olikaan ne potilaan oikeudet - saada se oikea ja rehellinen diagnoosi, jos sellainen saatavilla on, oikeat ja rehelliset tutkimukset ja jos huomaa virheitä ne virheet korjataan myös lausuntoihin - MIKÄÄN näistä ei kohdallani pidä paikkaansa...

Odottelen vielä tämän vuoden ja ensi vuoden puolella edetään, kunhan jaksan selvitää tarkoin miten ja saan siihen jostakin myös neuvoja...

joten seuraava askel on koko materiaali lähtee poliisitutkintaan, mitä sieltä sitten tulee... en tiedä, senhän näkee sitten joskus vuosien päästä... jos lääninlääkärillä kestää oma lausunto vuosia, asiantuntijalääkärilläkin on paperini olleet jo kohta vuoden... niin poliiseilla asiaan menee sitten vuosikausia... mutta, ehkä he sitten ottavat kantaa ja pyytävät lisäselvityksiä mitä työpaikkani sisäilma sisältää ja tehdäänkö siellä nyt myös kaikki mahdollinen... kysehän ei ole vain minusta... vaikka ohjeet ovatkin, että pidä huolta vain itsestäsi... kun sekään ei onnistu, niin laajennetaan ympyrää...

...

"Nuo materiaalinäytteet osoittavat vakavaa homevauriota, pitoisuudet ovat korkeita ja lajisto toksiineja tuottavaa. Mitä ilmasta löytyy tai ei löydy, sillä ei ole mitään merkitystä. Desinfektiotoimet monesti pahentavat oireita, jos kunnollisia korjauksia ei ole tehty. Se että olet vienyt papereita kotiisi on saattanut kontaminoida kotisikin. Ei kai sinulla enää ole siellä työpapereita. TTL:n tiloissa on kasvanut ainakin A. versicoloria. Ei ole mahdotonta että ilmanvaihtolaitteissa esim on remontin jälkeen ollut jotain ja se olisi kontaminoinut altistuskammion, en tiedä. Pitää yrittää ottaa selvää milloin remontti siellä päättyi.

Astmadiagnoosiin on päädytty varmaan siksi että se korvataan todennäköisemmin ammattitautina kuin ODTS tai alveoliitti, jonka vakuutusyhtiö usein katsoo parantuneeksi puoli vuotta - vuosi diagnoosin teon jälkeen riippumatta siitä jatkuvatko oireet.

On surkeaa että kuntoutuslaitokset ovat siinä kunnossa että ihmiset siellä tulevat entistä kipeämmiksi. Miten muut työntekijät työpaikallasi voivat? Onko rakennusta remontoitu kunnolla?
        "

• RIP
        RIP kirjoitti:

"Nuo materiaalinäytteet osoittavat vakavaa homevauriota, pitoisuudet ovat korkeita ja lajisto toksiineja tuottavaa. Mitä ilmasta löytyy tai ei löydy, sillä ei ole mitään merkitystä. Desinfektiotoimet monesti pahentavat oireita, jos kunnollisia korjauksia ei ole tehty. Se että olet vienyt papereita kotiisi on saattanut kontaminoida kotisikin. Ei kai sinulla enää ole siellä työpapereita. TTL:n tiloissa on kasvanut ainakin A. versicoloria. Ei ole mahdotonta että ilmanvaihtolaitteissa esim on remontin jälkeen ollut jotain ja se olisi kontaminoinut altistuskammion, en tiedä. Pitää yrittää ottaa selvää milloin remontti siellä päättyi.

Astmadiagnoosiin on päädytty varmaan siksi että se korvataan todennäköisemmin ammattitautina kuin ODTS tai alveoliitti, jonka vakuutusyhtiö usein katsoo parantuneeksi puoli vuotta - vuosi diagnoosin teon jälkeen riippumatta siitä jatkuvatko oireet.

On surkeaa että kuntoutuslaitokset ovat siinä kunnossa että ihmiset siellä tulevat entistä kipeämmiksi. Miten muut työntekijät työpaikallasi voivat? Onko rakennusta remontoitu kunnolla?
        "

"läänistä vastasi lääkäri näin
        >
        > *****************
        > Olen tutustunut kanteluunne. Kantelunne odottaa ratkaisuani.
        > Valitettavasti minulla on nyt n 20 kantelua,
        > jotka odottavat ratkaisua. Pyrin ratkaisemaan kantelut sisään-
        > tulojärjestyksessä.
        > Siksi voin luvata kantelunne ratkaisun olevan valmis vasta
        > vuoden 2009 alkupuolella.
        >
        > Helena Mussalo-Rauhamaa
        "

• RIP
        RIP kirjoitti:

"läänistä vastasi lääkäri näin
        >
        > *****************
        > Olen tutustunut kanteluunne. Kantelunne odottaa ratkaisuani.
        > Valitettavasti minulla on nyt n 20 kantelua,
        > jotka odottavat ratkaisua. Pyrin ratkaisemaan kantelut sisään-
        > tulojärjestyksessä.
        > Siksi voin luvata kantelunne ratkaisun olevan valmis vasta
        > vuoden 2009 alkupuolella.
        >
        > Helena Mussalo-Rauhamaa
        "

"
        Lausunnon laatimista vaikeuttaa se ettei altistuksen jälkeistä auskultaatiolöydöstä ole dokumentoitu eikä ole otettu uutta diffuusioarvoa. Tapauksessasi Nikkolan hypoteesi on tainnut olla oikeassa siltä osin, että altistusuute on aiheuttanut ODTS:n pahenemisen. Mikään alveoliitti se ei ole, siitä ei ole viitteitä solututkimuksessa eikä keuhkortg:ssa.

Alussa sinulla on ollut varastopunkkien aiheuttama allerginen astma. Työpaikan toksiset homeet ovat aiheuttaneet sitten toisentyyppisen keuhkosairauden, COPD/ODTS tai jotain johon sitten astmalääkkeet eivät enää auta. Provokaatiokoe on selvästi antanut vauhtia lisäsairaudelle.

Jos tämä laitetaan paperille, voi olla että Valtiokonttori lopettaa ammattitautikorvaukset. Siitä voi olla sinulle enemmän haittaa kuin hyötyä. Mieti kannattaako minun versiotani tapahtuneesta panna paperille saatikka lähettää Valtiokonttoriin.
        "

• RIP...
        RIP kirjoitti:

"
        Lausunnon laatimista vaikeuttaa se ettei altistuksen jälkeistä auskultaatiolöydöstä ole dokumentoitu eikä ole otettu uutta diffuusioarvoa. Tapauksessasi Nikkolan hypoteesi on tainnut olla oikeassa siltä osin, että altistusuute on aiheuttanut ODTS:n pahenemisen. Mikään alveoliitti se ei ole, siitä ei ole viitteitä solututkimuksessa eikä keuhkortg:ssa.

Alussa sinulla on ollut varastopunkkien aiheuttama allerginen astma. Työpaikan toksiset homeet ovat aiheuttaneet sitten toisentyyppisen keuhkosairauden, COPD/ODTS tai jotain johon sitten astmalääkkeet eivät enää auta. Provokaatiokoe on selvästi antanut vauhtia lisäsairaudelle.

Jos tämä laitetaan paperille, voi olla että Valtiokonttori lopettaa ammattitautikorvaukset. Siitä voi olla sinulle enemmän haittaa kuin hyötyä. Mieti kannattaako minun versiotani tapahtuneesta panna paperille saatikka lähettää Valtiokonttoriin.
        "

Eilen tuossa työkykykeskustelussa tt-lääkäri ensimmäistä kertaa
        > mainitsi minulla olevan kroonisen tulehduksen keuhkoissa. Keskustelimme
        > BAL-tuloksesta, joka oli kirjoitettu minulle tupakoineen mukaan ja siinä
        >tt-lääkäri totesii, että on aivan eri asia kyseessä tupakoimattoman kohdalla,
        > ja minulle olisi pitänyt kirjoittaa tuo lausunto oikein.
        >
        > Tähän asti vain keuhkolääkäri on tuosta tuloksesta epäilynsä kertonut.
        >
        >tt-l piti tärkeänä ettei nyt kiistettäisi ammattitautia tai tehtäisi
        > mitään sellaista mikä saa sen näyttämään epäselvältä tulokselta. Kertoi,
        > että TTL tutkii käytännössä vain nuhaa ja astmaa.
        >
        > Minä olen yhä edelleen eri mieltä, koska ei voi ajaa omaa asiaansa
        > rehellisesti vain puolittain. Jos selviää ettei minulla ole oikeutta
        > tuohon ammattitautidiagnoosiin, sitten sitä ei vain ole. Jos se
        > hankaloittaa minun elämääni, ehkä se joskus auttaa jotakin toista.
        > Minulle on tärkeää rehellisyys, koska vain sen varaan voi rakentaa
        > henkisestikin kestäviä rakenteita.
        >
        > Jos työnantajan / yhteisten sopimusten tms. on pakko jättää jotakin
        > sanomatta tai tekemättä, kuten arvelen joillekin lääkäreille kohdallani
        > tapahtuneen, sen kanssa heidän on elettävä, ei minun.
        >
        > Halauksin
        >xxxx

Sitten olemme samoilla linjoilla ja tämän periaatteen mukaan luonnostelen lausunnon. Se on sitten sinun asiasi mihin sitä käytät. Lääkärin toiminnan eettinen periaate on ettei potilasta saa vahingoittaa eikä toimia häntä vastaan.

xxx

Quoting xxx 22. huhtikuuta 2009 08:35:19:

• RIP
        RIP... kirjoitti:

Eilen tuossa työkykykeskustelussa tt-lääkäri ensimmäistä kertaa
        > mainitsi minulla olevan kroonisen tulehduksen keuhkoissa. Keskustelimme
        > BAL-tuloksesta, joka oli kirjoitettu minulle tupakoineen mukaan ja siinä
        >tt-lääkäri totesii, että on aivan eri asia kyseessä tupakoimattoman kohdalla,
        > ja minulle olisi pitänyt kirjoittaa tuo lausunto oikein.
        >
        > Tähän asti vain keuhkolääkäri on tuosta tuloksesta epäilynsä kertonut.
        >
        >tt-l piti tärkeänä ettei nyt kiistettäisi ammattitautia tai tehtäisi
        > mitään sellaista mikä saa sen näyttämään epäselvältä tulokselta. Kertoi,
        > että TTL tutkii käytännössä vain nuhaa ja astmaa.
        >
        > Minä olen yhä edelleen eri mieltä, koska ei voi ajaa omaa asiaansa
        > rehellisesti vain puolittain. Jos selviää ettei minulla ole oikeutta
        > tuohon ammattitautidiagnoosiin, sitten sitä ei vain ole. Jos se
        > hankaloittaa minun elämääni, ehkä se joskus auttaa jotakin toista.
        > Minulle on tärkeää rehellisyys, koska vain sen varaan voi rakentaa
        > henkisestikin kestäviä rakenteita.
        >
        > Jos työnantajan / yhteisten sopimusten tms. on pakko jättää jotakin
        > sanomatta tai tekemättä, kuten arvelen joillekin lääkäreille kohdallani
        > tapahtuneen, sen kanssa heidän on elettävä, ei minun.
        >
        > Halauksin
        >xxxx

Sitten olemme samoilla linjoilla ja tämän periaatteen mukaan luonnostelen lausunnon. Se on sitten sinun asiasi mihin sitä käytät. Lääkärin toiminnan eettinen periaate on ettei potilasta saa vahingoittaa eikä toimia häntä vastaan.

xxx

Quoting xxx 22. huhtikuuta 2009 08:35:19:

> Hei
        >
        > Laitoin tt-lääkärille tilanneselostusta, ja hän pyysi lupaa laittaa sitä
        > eteenpäin Reijulalle. En antanut lupaa vaan kerroin, että olen sinuun
        > yhteydessä siitä mitä voi kertoa jotta asia ei hankaloidu.
        >
        > Eli nyt tarvittaisiin Kari Reijulaa varten esitys tuosta
        > sisäilmatutkimuksesta. Sellainen, ettei siitä tule sinulle ongelmia.
        > Minun tietojani saa käyttää vapaasti, mutta en tiedä miten tässä kohdin
        > käyttäisin saamaani tietoa sinulta. Hyvin nopeasti voi tulla ongelmia,
        > joita en ymmärrä kirjoittaessani ollenkaan.
        >
        > Saako sen kirjoittamasi tekstin tuosta sisäilmatutkimuksesta laittaa
        > Reijulalle eteenpäin? Sen jälkeen tulee taatusti kysely, miksi, mihin
        > perustuu...
        >
        > *******
        > En näe nyt toimenpiteenä muuta kuin luvallasi näyttää viesti professori
        > Kari Reijulalle työterveyslaitoksella ja kysyä kantaansa. Sopiiko tämä?
        >
        > Aslak-kuntoutusta en Sinulle suosittelisi jo todetuista syistä, jotain
        > muuta voitaisiin sen sijaan miettiä haettavaksi.

• RIP...
        RIP kirjoitti:

> Hei
        >
        > Laitoin tt-lääkärille tilanneselostusta, ja hän pyysi lupaa laittaa sitä
        > eteenpäin Reijulalle. En antanut lupaa vaan kerroin, että olen sinuun
        > yhteydessä siitä mitä voi kertoa jotta asia ei hankaloidu.
        >
        > Eli nyt tarvittaisiin Kari Reijulaa varten esitys tuosta
        > sisäilmatutkimuksesta. Sellainen, ettei siitä tule sinulle ongelmia.
        > Minun tietojani saa käyttää vapaasti, mutta en tiedä miten tässä kohdin
        > käyttäisin saamaani tietoa sinulta. Hyvin nopeasti voi tulla ongelmia,
        > joita en ymmärrä kirjoittaessani ollenkaan.
        >
        > Saako sen kirjoittamasi tekstin tuosta sisäilmatutkimuksesta laittaa
        > Reijulalle eteenpäin? Sen jälkeen tulee taatusti kysely, miksi, mihin
        > perustuu...
        >
        > *******
        > En näe nyt toimenpiteenä muuta kuin luvallasi näyttää viesti professori
        > Kari Reijulalle työterveyslaitoksella ja kysyä kantaansa. Sopiiko tämä?
        >
        > Aslak-kuntoutusta en Sinulle suosittelisi jo todetuista syistä, jotain
        > muuta voitaisiin sen sijaan miettiä haettavaksi.

Hei

Vuotohäiriöt voivat liittyä hometoksiinialtistukseen koska monet niistä ovat estrogeenisia ja sotkevat sekä kierron että hyytymisjärjestelmän. Tuo puhe punkeista on höpöhöpöä, kyse on punkki allergeenista, ei siitä mitä punkit ovat syöneet. Punkkiallergia on spesifi tauti joka on vielä yleisempi kuin homeallergia, mutta alidiagnosoitu. Kyse on siitä ettei minua haluta mukaan ja sanotaan sitten ettei tule uusia työkaluja, kun eivät ole koskaan nähneetkään millainen minun kyselylomakkeeni on.

Tuma-vasta-aineet ennustavat autoimmuunisairauden puhkeamista. On äärimmäisen mielenkiintoista että sen määrä noin nouseen ja laskee altistuksen mukaan. Saanko antaa tietojasi reumalääkäri Riitta Myllykankaalle? Meillä oli yhteisiä hometalokohteita joissa oli 10 kertaa enemmän reumasairauksia kuin tilastollisesti olisi pitänyt olla.

• RIP
        RIP... kirjoitti:

Hei

Vuotohäiriöt voivat liittyä hometoksiinialtistukseen koska monet niistä ovat estrogeenisia ja sotkevat sekä kierron että hyytymisjärjestelmän. Tuo puhe punkeista on höpöhöpöä, kyse on punkki allergeenista, ei siitä mitä punkit ovat syöneet. Punkkiallergia on spesifi tauti joka on vielä yleisempi kuin homeallergia, mutta alidiagnosoitu. Kyse on siitä ettei minua haluta mukaan ja sanotaan sitten ettei tule uusia työkaluja, kun eivät ole koskaan nähneetkään millainen minun kyselylomakkeeni on.

Tuma-vasta-aineet ennustavat autoimmuunisairauden puhkeamista. On äärimmäisen mielenkiintoista että sen määrä noin nouseen ja laskee altistuksen mukaan. Saanko antaa tietojasi reumalääkäri Riitta Myllykankaalle? Meillä oli yhteisiä hometalokohteita joissa oli 10 kertaa enemmän reumasairauksia kuin tilastollisesti olisi pitänyt olla.

Kaikki auskultaatiolöydökset normaaleja tai sitten niitä ei ole lainkaan kirjattu (keuhkolääkäri). Onko sinulla siitä E-lausunnosta kopiota jolla sinulla on todettu se ammattitauti tai todettu astma. Näistä tähän mennessä lähettämistäsi papereista ei ilmene millä perusteella astmadiagnoosiin on alunperin päädytty.

NO-määritys ei siihen riitä. Sovijärven lausunto on käsittämätön. NO tasoon vaikuttaa myös esim lääkitys ja virusinfektiot. Ei NO yksin viittaa eosinofiiliseen inflammaatioon, siihen pitäisi olla jotain sytologisia näytteitä myös. Eosinofiilejä ei kai limakalvoillasi ole missään vaiheessa todettu, vaan niitä makrofageja? Miksei diffuusiokapasiteettia toistettu altistuskokeen jälkeen? Käsittikö Kauppi että tuli aiheutetuksi potilaalle ODTS. Kontrollimittauksia ei tehty jos auskultaatiolöydös oli ODTS:lle tyypillinen. Onko kukaan koskaan kuullut keuhkoistasi vinkunoita?

• RIP
        RIP kirjoitti:

Kaikki auskultaatiolöydökset normaaleja tai sitten niitä ei ole lainkaan kirjattu (keuhkolääkäri). Onko sinulla siitä E-lausunnosta kopiota jolla sinulla on todettu se ammattitauti tai todettu astma. Näistä tähän mennessä lähettämistäsi papereista ei ilmene millä perusteella astmadiagnoosiin on alunperin päädytty.

NO-määritys ei siihen riitä. Sovijärven lausunto on käsittämätön. NO tasoon vaikuttaa myös esim lääkitys ja virusinfektiot. Ei NO yksin viittaa eosinofiiliseen inflammaatioon, siihen pitäisi olla jotain sytologisia näytteitä myös. Eosinofiilejä ei kai limakalvoillasi ole missään vaiheessa todettu, vaan niitä makrofageja? Miksei diffuusiokapasiteettia toistettu altistuskokeen jälkeen? Käsittikö Kauppi että tuli aiheutetuksi potilaalle ODTS. Kontrollimittauksia ei tehty jos auskultaatiolöydös oli ODTS:lle tyypillinen. Onko kukaan koskaan kuullut keuhkoistasi vinkunoita?

Hei, On tämä aika hurjaa touhua.

Mitä xx on kirjoittanut papereihin keuhkojen auskultaatiolöydöksestä? Makrofagilöydös on kiistaton, samoin epätyypillinen spirometria, 'liian hyvä' PEF, reagoimattomuus avaavalle lääkkeelle ja oirekuvan sopimattomuus astmaan. Voi myös olla että sinulla on sekä epätyypillinen astma että COPD ja ODTS. Olen ennenkin nähnyt tapauksia että samalla henkilöllä on sekä astma että alveoliitti/ODTS. Alveolitissa keuhkoputkissa on lymfosyyttejä, ODTS:ssa leukosyyttejä ja makrofageja. NO voi olla koholla tai sitten ei. Ei se ole spesifi astmalle. Matala NO ei osoita eikä pois sulje mitään sairautta. Jos on astma ja korkea NO, sitten se puhuu aktiivisen taudinvaiheen puolesta. Monet lääkkeet ja virustauditkin vaikuttavat NO-tasoon.

• RIP
        RIP kirjoitti:

Hei, On tämä aika hurjaa touhua.

Mitä xx on kirjoittanut papereihin keuhkojen auskultaatiolöydöksestä? Makrofagilöydös on kiistaton, samoin epätyypillinen spirometria, 'liian hyvä' PEF, reagoimattomuus avaavalle lääkkeelle ja oirekuvan sopimattomuus astmaan. Voi myös olla että sinulla on sekä epätyypillinen astma että COPD ja ODTS. Olen ennenkin nähnyt tapauksia että samalla henkilöllä on sekä astma että alveoliitti/ODTS. Alveolitissa keuhkoputkissa on lymfosyyttejä, ODTS:ssa leukosyyttejä ja makrofageja. NO voi olla koholla tai sitten ei. Ei se ole spesifi astmalle. Matala NO ei osoita eikä pois sulje mitään sairautta. Jos on astma ja korkea NO, sitten se puhuu aktiivisen taudinvaiheen puolesta. Monet lääkkeet ja virustauditkin vaikuttavat NO-tasoon.

Hei

Totta kai saat sinutella.

Ensiksikin sinä et ole vastuussa niistä muista siellä työpaikalla. Vain itsestäsi.

Pysy poissa altistuksesta, se on ainoa varma hoito. Jos voit tehdä töitä olematta tekemisissä työpaikan henkilöiden ja papereiden kanssa niin hyvä. Jos et pysty, niin työttömyys tai työkyvyttömyyseläkekin on parempi kuin sairauden eteneminen. Muuten voit yrittää viettää niin normaalia elämää kuin on näissä oloissa mahdollista. Oma elimistösi on paras mittari siitä mitä voit tehdä ja mitä et.

Kortisoni on kyvä lääke oikein käytettynä mutta kortisonin ja astmalääkkeiden turvin ei saa altistusta jatkaa. Kyse on myrkytyksestä kun ollaan tekemisissä toksisten homeiden kanssa. Osa toksiineista lamaa oman solupuolustuksen, osa rikkoo solut (siitä tulee kipu hengitysteissä, makrofagit) ja sitten aktivoituvat muut immunologiset mekanismit, joiden seurauksena tulevat kilpirauhassairaudet, reuma ja mahdollisesti syöpä. Eri mikrobit voimistavat toistensa myrkkyvaikutuksia. Siitä on olemassa useita väitöskirjoja.

Kansanterveyslaitoksen tiloissa on myös kosteusvaurioita, HUSin sairaaloissa myös, Jorvi on menossa remonttiin. Itse oireilin 80-luvulla TTL:n päätalossa, pahiten vuodeosastolla. Luulin oikeasti yskäni olevan psyykkistä, koska elämäntilanteeni oli tuolloin muutenkin ahdistava. Keuhkolääkäri xx sanoi minulle tuolloin: x lopeta tuo yskiminen. Jos yskit noin, saat astman. Ihan kuin ihminen voisi itse valita yskittääkö vai ei. Yskäni loppui kun lopetin työskentelyn TTL:lla v 1984.

Tiloja korjataan, mutta korjaukset eivät onnistu. TTL:n korjausten aikana siellä sattui uusia vesivahinkoja ja vesi valui jo korjattuihin tiloihin. Toiminnat pidetään käynnissä vaikka tiedetään ettei osastoinnit ja alipaineistukset estä itiöiden leviämistä.

Mitä me voimme tehdä: ehdota xin väelle että teen sinne laajan oirekyselyn jossa otetaan huomioon infektiot, autoimmuunisairaudet, syövät ym. Kysely voidaan tehdä sähköpostin kautta ja myös opiskelijoille. Olen tehnyt kyselyn myös Kuvataideakatemian väelle. Lisäksi sieltä pitää kerätä pinnoille laskeutunutta pölyä ja lähettää Mirja Salkinoja-Saloselle analysoitavaksi, kuinka paljon ja mitä toksiineja löytyy. Näytteenottovälineet ja ohjeet saadaan Risto Salinilta Inspector Sec Oy:stä. Oletko puhunut Salinin kanssa?

Ihmiset ovat tärkeitä, museovirasto voi ihan rauhassa suojella pilalla olevia rakennuksiaan. Ei niitä tarvi pitää käytössä.

Sinun omassa asiassasi Helena Mussalo-Rauhamaa on oikea ja hyvä ihminen. Ongelmana vain on se että hänellä on liikaa työtä. Joudumme odottelemaan kantelun käsittelyä. En tosin tiedä johtaako se mihinkään.

Minua on yritetty vaientaa moneen kertaan ja monelta taholta tässä homeasiassa. Kuitenkin juuri nyt tuntuu että tuuli on kääntymässä. Jopa KTL:n (nyk THL:n) Aino Nevalainen on TESSO-lehden haastattelussa myöntänyt toksisten homeiden merkityksen. Ministeriö ei vielä usko eikä OPM/OPH.

xx on hyvä ihminen ja luotettava. Häneen voit luottaa. xx itse lähti pois TTL:ltä. En tosin tiedä miksi. Hän on varmasti myös edistänyt Jorvin korjauksia.

• RIP
        RIP kirjoitti:

Hei

Totta kai saat sinutella.

Ensiksikin sinä et ole vastuussa niistä muista siellä työpaikalla. Vain itsestäsi.

Pysy poissa altistuksesta, se on ainoa varma hoito. Jos voit tehdä töitä olematta tekemisissä työpaikan henkilöiden ja papereiden kanssa niin hyvä. Jos et pysty, niin työttömyys tai työkyvyttömyyseläkekin on parempi kuin sairauden eteneminen. Muuten voit yrittää viettää niin normaalia elämää kuin on näissä oloissa mahdollista. Oma elimistösi on paras mittari siitä mitä voit tehdä ja mitä et.

Kortisoni on kyvä lääke oikein käytettynä mutta kortisonin ja astmalääkkeiden turvin ei saa altistusta jatkaa. Kyse on myrkytyksestä kun ollaan tekemisissä toksisten homeiden kanssa. Osa toksiineista lamaa oman solupuolustuksen, osa rikkoo solut (siitä tulee kipu hengitysteissä, makrofagit) ja sitten aktivoituvat muut immunologiset mekanismit, joiden seurauksena tulevat kilpirauhassairaudet, reuma ja mahdollisesti syöpä. Eri mikrobit voimistavat toistensa myrkkyvaikutuksia. Siitä on olemassa useita väitöskirjoja.

Kansanterveyslaitoksen tiloissa on myös kosteusvaurioita, HUSin sairaaloissa myös, Jorvi on menossa remonttiin. Itse oireilin 80-luvulla TTL:n päätalossa, pahiten vuodeosastolla. Luulin oikeasti yskäni olevan psyykkistä, koska elämäntilanteeni oli tuolloin muutenkin ahdistava. Keuhkolääkäri xx sanoi minulle tuolloin: x lopeta tuo yskiminen. Jos yskit noin, saat astman. Ihan kuin ihminen voisi itse valita yskittääkö vai ei. Yskäni loppui kun lopetin työskentelyn TTL:lla v 1984.

Tiloja korjataan, mutta korjaukset eivät onnistu. TTL:n korjausten aikana siellä sattui uusia vesivahinkoja ja vesi valui jo korjattuihin tiloihin. Toiminnat pidetään käynnissä vaikka tiedetään ettei osastoinnit ja alipaineistukset estä itiöiden leviämistä.

Mitä me voimme tehdä: ehdota xin väelle että teen sinne laajan oirekyselyn jossa otetaan huomioon infektiot, autoimmuunisairaudet, syövät ym. Kysely voidaan tehdä sähköpostin kautta ja myös opiskelijoille. Olen tehnyt kyselyn myös Kuvataideakatemian väelle. Lisäksi sieltä pitää kerätä pinnoille laskeutunutta pölyä ja lähettää Mirja Salkinoja-Saloselle analysoitavaksi, kuinka paljon ja mitä toksiineja löytyy. Näytteenottovälineet ja ohjeet saadaan Risto Salinilta Inspector Sec Oy:stä. Oletko puhunut Salinin kanssa?

Ihmiset ovat tärkeitä, museovirasto voi ihan rauhassa suojella pilalla olevia rakennuksiaan. Ei niitä tarvi pitää käytössä.

Sinun omassa asiassasi Helena Mussalo-Rauhamaa on oikea ja hyvä ihminen. Ongelmana vain on se että hänellä on liikaa työtä. Joudumme odottelemaan kantelun käsittelyä. En tosin tiedä johtaako se mihinkään.

Minua on yritetty vaientaa moneen kertaan ja monelta taholta tässä homeasiassa. Kuitenkin juuri nyt tuntuu että tuuli on kääntymässä. Jopa KTL:n (nyk THL:n) Aino Nevalainen on TESSO-lehden haastattelussa myöntänyt toksisten homeiden merkityksen. Ministeriö ei vielä usko eikä OPM/OPH.

xx on hyvä ihminen ja luotettava. Häneen voit luottaa. xx itse lähti pois TTL:ltä. En tosin tiedä miksi. Hän on varmasti myös edistänyt Jorvin korjauksia.

Hei

Vaikutelmakseni jää ettei sinulla ole astmaa vaan jokin muu homeen aiheuttama keuhkosairaus, onko se sitten krooninen bronkiitti, ODTS vai mykotoksikoosi. Oireet ja löydökset joita sinulla on, olen nähnyt monella muullakin potilaalla. Minkä homeiden kanssa olet työpaikallasi ollut tekemisissä? Se olisi tässä nyt aivan oleellinen tieto. Herää myös kysymys mitä oikeastaan sait altistuskokeen yhteydessä, oliko liuos väärä, mahdollisesti jollain mikrobilla kontaminoitunut vai oliko TTL:n tiloissa ongelmaa? Tiedän henkilöitä jotka ovat tulleet hyvin kipeäksi TTLn vuodeosastolla ilman altistustakin. On myös henkilöitä jotka väittävät sairastuneensa vasta TTL:n altistuskokeen jälkeen, mutta jonkin sairauden tai oireiden vuoksi heidät oli kuitenkin TTL:lle lähetetty.

SInulle olisi ehdottomasti pitänyt tehdä uusi diffuusiokapasiteettimittaus altistuskokeen jälkeen.

• öö ööö öö

Näitä ääliömäisiä juttuja saa lukea aina. Jos vähän yskii on jo sairas, siis sun mielestä ja se on tullut sitten homeisesta metsästä... hih

Oireilu, yskiminen, huono olo, ärsytys, jossain määrin - ON SUSTA sairasteluun verrattavaa!

No joo... siis et ole aikuinen, vaan taas joku reppana, joka ei ymmärrä mitä sana SAIRAUS tarkoittaa!

• körrimörri...

astmalääkettä tupalana..antihistamiia ja allergialääkettä.Yskin ennen paljon.Nyt saatan yskiä aamulla 2h kunnes lääkkeet vaikuttaa ja illalla ja hetkittäin,
      ennen yskin koko ajan töissä..ääni poissa kuukausia todella pahana ääni.
      Sitten tullut altistus allergioille ja vinkuu hengitys useinkin..lisäaineet ainakin aih.vikumisen.Hajut tekee pahaa.. nokan limakavot pahassa kunnossa paksuuntuneet.

Nyt korva ei meinaa parantua ollenkaan märkii..koko ajan flunssa niin kauan ko töis oon koko ajan sairas..mutta poissa en ole silti kuin muutamia päiviä.Kesällä oon lomalla.. voin paremmin.Parannun.

Ennen allergialääkettä oli kuumeilua..pyörrytti. Haju ilmassa homen katku kaikki tuntee sen.Moni saanut astmapiiput jne.Nyt lääkäri laittaa keuhkolääkärille..nielu on kumma kurkkukipua usein.Kukaan ei tee mitään asialle töissä..ihmettelen.Nyt itse vaihdan paikkaa vaikka hyvä työ menee..tätä ei jaksa tätä koko aikasta niiskuneitinä oloa yleiskunto mennyt jo väsymys jne.
      Työpaikassa: kelle vastuu kuuluuuu?kun tekevät kokeita mitään ei löydy??????????peruskorjanneet kyllä..mutta salassa pidetään tuloksiako?katku on paha ja sen haistaa vieraatkin jotka sanoneet sitä pahaksi ongelmaksi..

• en haist home

http://www.sisailmayhdistys.fi/portal/terveelliset_tilat/ongelmien_tutkiminen/terveydelliset_tutkimukset/kayttotarkoitus/

mustaa valkoisella erilaisen homeiden toksiineista
      http://www.kemia-lehti.fi/pdf/kem608_home.pdf

http://www.ttl.fi/fi/tyoymparisto/sisailma_ja_sisaymparisto/sisaymparistotekijat/kosteus_ja_homevauriot/mikrobitoksiinikannanotto/Sivut/default.aspx

http://ohjelmat.yle.fi/akuutti/arkisto/2009/home_pilaa_terveyden

http://www.ktl.fi/portal/suomi/tietoa_terveydesta/elinymparisto/hometalo_ja_kosteusvaurio/terveyshaitat_ja_niiden_tutkiminen/

karseita tarinoita
      http://www.suomi24.fi/yhteisö/s24_mina/debates/7451604?page=19

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      163
      5015
    2. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      20
      3611
    3. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      164
      3426
    4. Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."

Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss
      Suomalaiset julkkikset
      38
      2927
    5. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
      Tunteet
      108
      2689
    6. Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman

nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie
      Maailman menoa
      28
      2058
    7. Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin

Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy
      50 plus
      19
      1905
    8. Jäit kiinni siitä

että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky
      Ikävä
      12
      1824
    9. Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista

Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh
      155
      1522
    10. Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."

Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo
      Suomalaiset julkkikset
      11
      1512
    Aihe