Heips!
Tahtoisin Nesteelle töihin, ja ajattelin mennä amikseen opiskelemaan prosessinhoitajaksi. Onko kokemuksia, pääseekö tätä kautta? Ja millaiset ovat alan työllisyysnäkymät, palkkaus, työajat yms..? Olen parikymppinen nainen, ja työskennellyt teollisuudessa jo muutaman vuoden, ja nyt pitäisi saada hyvä ammatti ja suht hyvät tulot joskus tulevaisuudessa..
Nesteelle
21
4669
Vastaukset
- jooseppi hannu
Kuulit varmaan vähennyksistä...
Kyllähän jalostamo varmaan säilyy...mut palkkaus on aivan perseestä... Kun ja jos pääsisit koulun käyneenä nyt sinne töihin palkkasi olisi n1500€/kk 3-vuoro työt...Ja sen palkan kehitys on luokkaa jos olet hyvä siis todella hyvä pääset nykyisen systeemin mukaan 2000€ yli n.7 vuoden päästä.
Kun miettii menet vaikka puoleb vuoden koulutuksen jälkeen sairaalaan kesätöihin sh:si saat yli 1900€ peruspalkaksi..
Suosittelen hoitajan ammattia suoraan valmistuttaessa peruspalkka on n.2200€/kk- kebbana
Sanoisin että jooseppi puhuu potasakaa jos intoa riittää vuorotöihin kannattaa ajatella vuorotyön hyviä puolia
tosin en tiedä nesteen vuorosysteemiä olen itse borealiksella ja vuorosysteemi on 4 työtä ja 6 vapaata.Meillä palkka ei kyllä ole tota luokkaa,kukaan ei tee vuorotyötä tommosella palkalla. - sterae
kebbana kirjoitti:
Sanoisin että jooseppi puhuu potasakaa jos intoa riittää vuorotöihin kannattaa ajatella vuorotyön hyviä puolia
tosin en tiedä nesteen vuorosysteemiä olen itse borealiksella ja vuorosysteemi on 4 työtä ja 6 vapaata.Meillä palkka ei kyllä ole tota luokkaa,kukaan ei tee vuorotyötä tommosella palkalla.tekee aika moni ja vaatimukset kovenee että pääset palkkaluokissa eteenpäin.Onkohan borealiksella avoimiapaikkoja?
- kop kop
kebbana kirjoitti:
tosin en tiedä nesteen vuorosysteemiä olen itse borealiksella ja vuorosysteemi on 4 työtä ja 6 vapaata.Meillä palkka ei kyllä ole tota luokkaa,kukaan ei tee vuorotyötä tommosella palkalla.Kaveri on mennyt toisesta firmasta borealikselle ja palkka on 1708€/kk ja ollut kohta 2-vuotta tällä ihanalla borealiksella..et sellanen borealiksen palkka.On käynyt sen kemiantekniikan peruskoulun.
Koulusta jos tulee suoraan ei pääse tuohon palkkaan mitenkään.
Tietysti jokapaikassa saa vuorolisät vuorotöistä.
PS.Kaveria kyllä vituttaa pieni palkka haku on pois... - lue insinööriksi
sterae kirjoitti:
tekee aika moni ja vaatimukset kovenee että pääset palkkaluokissa eteenpäin.Onkohan borealiksella avoimiapaikkoja?
Tämä kerrottiin meille vanhoille operaattoreille jo 70-luvulla ja asia ei ole siitä muuttunut miksikään. Nykyään uudet operaattorit aivopestään tekemään töitä talkooperiaatteella. Ei ole muutakuin osakkeenomistajan pohjaton etu. Mutta olet tervetullut toki talkoisiin.
- Faktaaa
En tiedä mistä vedät noita sun tietoja mut ne on aivan huhaaata!!!!!!! Olin kesäduunis ja tienasin yli 2000! Hoitajan ammatti on aivan paska huonot vuorot verrattuna palkaan, huono työympäristö ja kokoajan stressiä!!!!!! Operaattori 6 vapaat 4 duunii ja sit 10 päivää tasaus vapait että vakkari operaattori tienaa paljon ennemmän ku joku sairaanhoitaja!!!!!!! Älä vittu selittele siel sun juttujas ku ei todellakaan pidä paikkaansa! Kannattaa opiskella prosessinhoitajaks jos haluu paljon lomaa mielenkiintoista duunia, uralla etenemis mahollisuuksia ja ok palkan!
- Mä vaan
Borealikselle!
- Operatööör
Joo palkasta en rupea puhumaan muuten, kuin että ei ne nyt ihan noin huonot oo meillä Borealiksella kuitenkaan. Vuorotyön myötä vapaata on aika kivasti, senhän takia työtä kuitenkin tehdään?
Tehtyyn työmäärään nähden palkat on kohdillaan, sairaanhoitajilla kuitenkin hieman enemmän töitä ja vastuu on eri luokkaa.
Borealis tulee tosiaan 5 vuoden sisällä palkkaamaan paljon uutta porukkaa, koska miehiä lähtee eläkkeelle paljon.
Jos Edupolissa meinasit käydä prosessialan koulutuksen, ne paperit kelpaa muuallekin, eli on aika yleispätevä todistus.
Mä voin suositella Operaattorin työtä helposti kaikille, toivottavasti pääset kouluun ja löydät tästä uuden uran itsellesi Nesteellä tai Borealiksella=)- täh?
Millä osastolla olet Borealiksella ?
- suljetulla
täh? kirjoitti:
Millä osastolla olet Borealiksella ?
osastolla, ainakin tuntuu siltä!
- aw
Paljon siellä borealiksella saa liksaa?
- Tuo ei
kyllä alkuunsakaan pidä paikkaansa.
Itse työskentelen borealiksella hanttina ja nettoan vuorotyö järjestelmätyössä noin 3800 e/kk puhtaana käteen ja on hyvät vapaat. Ja juuri vapaa-ajallahan sitä käyttörahaa tarvitseekin, eiköstä niin?
Ystäväni Nesteellä nettoavat jopa yli neljää tonnia kuussa puhtaana tumppuun operaattori sekä tislaustehtävissä.
Satamarotat eivät tienaa kuin 1500 e kk miinus verot tumppuun.
Suosittelen prossessiteollisuuden linjaa ja sen jälkeen työuraa borealiksella, nesteellä tai styrochemilla.
Jalostusterveisin
"tislaaja"- oilman 33
tule esiin tietoinesi.... oon ollu nesteella 33 vuotta ja juhat todellakin paskaa
- leimahduspiste
oilman 33 kirjoitti:
tule esiin tietoinesi.... oon ollu nesteella 33 vuotta ja juhat todellakin paskaa
Joo , määki ollu 25v ja tuo tumppuun jäävä ihmetyttää , eikö maksa veroja ?
- autoonauto
Juu, kehutaan että 3800e jää tumppuun ja silti ajellaan vanhalla ooppelilla. Just joo :)
- 20-vuotta talossa
Suurinpiirtein jää ja mulla on kyllä uudenkarhea bemari :D
- keskitisle
No eipäs liioitella pojat , yli 20v talossa olleet tienaavat n.70 tuh vuositasoa , muu on provoilua. Palkkausjärjestelmän uusimisesta neuvotellaan kovasti mutta työnantajan puoli ei tajua tilannetta ja haraa vastaan kaikin keinoin, jos systeemi ei muutu niin uusia työntekijöitä ei taloon enää saada.
- 20-vuotta talossa
Tämä vastaa totuutta. 20-vuotta talossa / 60 000 - 65000 vuodessa / 132 kpl 12h työvuoroa vuodessa. Ylitöitä tekevät saavat enemmän. Työ, vapaat ja palkka ovat aika kilpailukykyisiä. muut edut päälle. Borealiksesta en tiedä, mutta sieltä Nesteelle siirtyneet eivät kovin pettyneitä tunnu olevan palkkatasoon tai työaikoihin..
Kaiken kaikkiaan amispohjalla tuskin kovin paljon parempaa taida irrota. Itse ainakin tykkään.
Tietysti aloittelijat eivät tuota summaa tienaa, mutta pikkuhiljaa palkka nousee. - Päiväeläin
20-vuotta talossa kirjoitti:
Tämä vastaa totuutta. 20-vuotta talossa / 60 000 - 65000 vuodessa / 132 kpl 12h työvuoroa vuodessa. Ylitöitä tekevät saavat enemmän. Työ, vapaat ja palkka ovat aika kilpailukykyisiä. muut edut päälle. Borealiksesta en tiedä, mutta sieltä Nesteelle siirtyneet eivät kovin pettyneitä tunnu olevan palkkatasoon tai työaikoihin..
Kaiken kaikkiaan amispohjalla tuskin kovin paljon parempaa taida irrota. Itse ainakin tykkään.
Tietysti aloittelijat eivät tuota summaa tienaa, mutta pikkuhiljaa palkka nousee.Eipä tuo nyt niin häävi korvaus ole siitä, että pilaa terveytensä vuorotöillä.
- Pro-sessio
Mun naapuri tekee borealiksen puolella 120000e vuodessa.
On palvellut yli 30v eli on ikälisät. - pro soossi
Mun naapuri on ollut Nesteellä 60 vuotta. 1.500 000 EUR kuukaudessa
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama194919Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä543935Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve603513Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi942858On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole622698Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.732658Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä982634Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu1362397Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta572289Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl582084