Magnesiumista apua?

hyviä unia vailla

Kuulin, että magnesiumista voisi olla apua katkonaiseen, heikkolaatuiseen uneen? Oletteko kokeilleet (ja jos mitä valmistetta, millä annoksella ja miten paljon ennen nukkumaan menoa)?

18

2593

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokeillut...

      Kokeile valerianaa,rohdosvalmiste apteekista. Magnesium ei taida auttaa univaikeuksiin...

    • Kokeillut sitäkin

      Olen kuullut, että joitakin on auttanut. Itse kokeilin Rainbowin (saa kaupan luonaistuotehyllystä) tabletteja. Saa ottaa yhden päivässä. Otin illalla, mutta minulle ainakaan siitä valmisteesta ei ollut mitään apua. Mutta voihan sitä kokeilla.

      • Kokeillut niitäkin

        Myöskään valeriaanasta, unihiekasta sekä malatoniinista ei ole minulle ollut apua. Mutta niitäkin voi kokeilla. Jotkut ovat saaneet avun niistä.


      • pohdin
        Kokeillut niitäkin kirjoitti:

        Myöskään valeriaanasta, unihiekasta sekä malatoniinista ei ole minulle ollut apua. Mutta niitäkin voi kokeilla. Jotkut ovat saaneet avun niistä.

        voiko magnesiumista ainakaan olla muuta haittaa kuin joillain ripuli?


      • Kokeillut
        pohdin kirjoitti:

        voiko magnesiumista ainakaan olla muuta haittaa kuin joillain ripuli?

        Ei minulle ainakaan ollut muuta haittaa. Pikemminkin päinvastoin minun kohdallani, kun kärsin ummetuksesta lääkkeen sivuvaikutuksena.


    • uniontärkeää.

      Sairaslomalla, kunnon sairaslomalla/tai lomalla ym.. Siis sillä tavalla, että saat olla itsesi kanssa ja rauhassa, ilman mitään aamuherätyksiä jne..

      Olin kärsinyt unihäiriöstä työharjoittelun: vuorotyön takia, enkä edes saikkua siitä saanut. >:/

      Minä tyhmä kävin koulutuksen ja siihen kuuluvat työharjoittelut ihan loppuun asti, vaikka oli ongelmia nukkumisen kanssa ja siitä aiheuttavasta stressistä, johon alkoi jo keho reagoimaan. Olin siis aivan poikki.

      Minun olisi pitänyt lopettaa kaiken kesken piittamaatta, miten koulutukseni, harjoitteluni ja työmarkkinatukeni nyt käy. :( Koulutus, kun loppui meni siinä ainakin muutama kk kun unihäiriöt vähenivät.. Tiedän, miten tyhmä olin, että silti piti käydä koulutus / työharjoittelut loppuun ym, mutta olen minä vähän sellainen persoona, etten hevin luovuta ja tottakai mä olin aika paskana, etten tajunut vaan sanoa, että v*tut tästä ja hyvästi..

      No mut tiedän nyt ainakin mitä teen, jos sama meinaa toistua.

      • uniontärkeää.

        Ne voi auttaa jotenkin, jos ei ihan stressiä ole päällä.


      • mini-iita
        uniontärkeää. kirjoitti:

        Ne voi auttaa jotenkin, jos ei ihan stressiä ole päällä.

        magnesium auttaa saamaan rauhallisen unen, koska se rentouttaa lihaksia, ja yleensä sitä otetaankin kramppeihin ja suonen vetoihin. Itse olen ottanut jo monta vuotta tupla annoksen iltaisin. Ja nukun sen avulla hyvin, olen kuullut myös monen muun saaneen apua, kun olen suositellut.


      • levoton nukkuja
        mini-iita kirjoitti:

        magnesium auttaa saamaan rauhallisen unen, koska se rentouttaa lihaksia, ja yleensä sitä otetaankin kramppeihin ja suonen vetoihin. Itse olen ottanut jo monta vuotta tupla annoksen iltaisin. Ja nukun sen avulla hyvin, olen kuullut myös monen muun saaneen apua, kun olen suositellut.

        Mihin aikaan illalla /kuinka paljon ennen nukkumaanmenoa olette magnesiumia ottaneet?


      • jopp
        levoton nukkuja kirjoitti:

        Mihin aikaan illalla /kuinka paljon ennen nukkumaanmenoa olette magnesiumia ottaneet?

        Tunti - puolituntia ennen petiin menoa ja vieläpä huuhtelen alas maitolasillisella. Toimii useimmiten, ei aina.


      • levoton nukkuja
        jopp kirjoitti:

        Tunti - puolituntia ennen petiin menoa ja vieläpä huuhtelen alas maitolasillisella. Toimii useimmiten, ei aina.

        minkä nimistä valmistetta olet ottanut ja kuinka paljon?


      • jopp
        levoton nukkuja kirjoitti:

        minkä nimistä valmistetta olet ottanut ja kuinka paljon?

        Reformi-tuotteen magnesium (100 kpl pakkaus), 1-1,5 tablettia eli n. 250 mg. On vielä hyvänmakuisiakin kun ovat makeutettuja, voi pureskella/imeskellä. Muistaakseni löysin tuon ihan Prisman hyllyltä.


      • Radio City
        mini-iita kirjoitti:

        magnesium auttaa saamaan rauhallisen unen, koska se rentouttaa lihaksia, ja yleensä sitä otetaankin kramppeihin ja suonen vetoihin. Itse olen ottanut jo monta vuotta tupla annoksen iltaisin. Ja nukun sen avulla hyvin, olen kuullut myös monen muun saaneen apua, kun olen suositellut.

        Kramppi ja suonenveto on sama asia!


    • Möksch

      Mulle makeutusaineilla kyllästetyt magnesium-tabletit aiheutti ripulia. Ilman makeutusaineita toimii OK. Uni tulee nyt helpommin.

    • Radio City

      Jos on keliaki, niin turha odottaa, sillä magnesium ei välttämättä imeydy elimistöön! Kanattaa puhua lääkärin kanssa.

    • Radio City

      Jos on refluksia, niin kannattaa miettiä ottaako mihin aikaan magnesiumia, sillä yöllä saattaa tuntua että oksettaa - kokemusta on.

    • l3h

      Magnecit, apteekista saatava magnesiumsitraattivalmiste 600mg annoksella tehoaa mulle. Samoin muu sitraattivalmisteet.

    • Tämmöistäkin kokeilt

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 140
      4001
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      110
      3619
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      20
      2555
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1861
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1727
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1609
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1585
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1513
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1491
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      89
      1483
    Aihe