Nyt ei ole kyseessä se että mies joisi liian usein vain se että hän juo aina kerralla liikaa. Mistä se johtuu? Sovimme aina ennen juomisen aloittamista että vähitellen ja pitää lopettaa ajoissa, mutta EI; aina hän tulee kotiin yhtä sekaisin. Hänen käytöksensä humalassa on suoraan sanottuna lapsellista. Vielä kun hän on tappeluihin taipuvaista tyyppiä, niin aina saa olla huolissaan. Yleensä hän ei myöskään muista tekemisiään. Ajattelin, että kun hänestä tulee isä, niin hän vähän rauhoittuisi, mutta toisin kävi. Minun mielestäni esimerkillinen isä ei käyttäydy tällätavoin. Mitä mieltä olette? Miten toisen käytöstä saisi muutettua?
Miehen juominen
20
4914
Vastaukset
- Mies22vkl
Vaikuttaa siltä, että alkoholi ei sovi hänelle lainkaan. Jotkut eivät vain osata hillitä sen käyttöä kunhan sen aloittaa. Usein näillä ihmisillä alkoholinkäyttö alkaa lisääntyä ja saattaa johtaa jopa alkoholismiin.
Tästä syystä olisi mielestäni fiksuinta pyytää häntä lopettamaan alkoholinkäyttö kokonaan. Jos hän selvinpäin on fiksu ihminen niin varmasti itsekin ymmärtää, että alkoholi ei sovi hänelle. Tietenkin hän voi ottaa alkoholia joskus, mutta sen on parempi tapahtua kotona, jolloin kiusaus liian paljon juomiseen on pieni.
Jos hän ei ongelmaa itse tiedosta niin silloin sinun on aika vaikea asialle mitään tehdä. Ainoa keino lienee kertoa kuinka paljon hänen toimintansa sinua satuttaa.- vaikeaa...
Kiitos kun ymmärsit että se oikeasti satuttaa. On kyllä yritetty puhua ja oikeestaan tapellaan aiheesta aina juomista seuraavana päivänä... En usko että hän suostuu juomista lopettamaan, sillä kuulemma hän nollaa päänsä raskaan viikon jälkeen. Elämä on niin monimutkaista.
- Mies22vkl
vaikeaa... kirjoitti:
Kiitos kun ymmärsit että se oikeasti satuttaa. On kyllä yritetty puhua ja oikeestaan tapellaan aiheesta aina juomista seuraavana päivänä... En usko että hän suostuu juomista lopettamaan, sillä kuulemma hän nollaa päänsä raskaan viikon jälkeen. Elämä on niin monimutkaista.
Sanoit, että juominen on viikon nollaamista varten. Tulee mieleen, että miksi se viikko tarvitsee nollata tuolla tavoin? Onko miehesi työ fyysisesti tai henkisesti liian rankkaa? Entä teettekö yhdessä vapaa-aikana asioita joista mies pitää? Aktiivisia asioita eikä vain kotona nyhjöttämistä.
Nimittäin joillekkin tuo juominen tulee vain sen takia, että ei ole muuta tekemistä hauskaa. Jos miehesi työ ei ole fyysistä niin kannattaa panostaa viikonloppuna hauskanpitoon, joka on fyysistä. Tämä on myös loistava keino unohtaa arki. Jos taas miehesi työ on rankkaa nimenomaan fyysisyyden takia niin ehkä jokin kylpylässä käynti tms. voisi olla mukavaa ohjelmaa viikonlopulle. Myös ajan viettäminen ihmisten kanssa, jotka eivät alkoholia käytä voisi valaista häntä ehkä paremmin hauskanpidosta ilman alkoholia.
Hienovaraiset johdattelut taitaa olla ainoa keino, joka sinulla on käytettävissä. - ongelma!
vaikeaa... kirjoitti:
On aivan sama, onko kyse juomisesta liian usein vai liian suuresta kertamäärästä, kyse on aina alkoholiongelmasta! Jos ei pysty kontrolloimaan omaa juomistaan, niin liemessä ollaan.
Normaalin ihmisen ei tarvitse nollata yhtään mitään alkoholin avulla! Miehesi on riippuvainen ja koittaa hakea sille hyväksyntää tuollaisilla "rankka viikko"-selityksillään. Jos asiat ovat kunnossa, niin pää pysyy ruodussa ulkoilulla, kuntoilulla, terveellisillä elämäntavoilla ja tavallisella perhe-elämällä, iloineen ja suruineen. Täysin kuivin suin ei välttämättä tarvitse olla, jos homma pysyy hanskassa. Mutta miehelläsi se ei vain pysy! Lieneekö takana jokin kaveriporukka, jonka edessä tuntee nolatuksi, jos ei juo muun porukan kanssa samaan tahtiin..?
Ymmärrän tuskasi ja sen, että tilanne satuttaa. Se on väärin sinua, lapsianne ja myös miestä itseään kohtaan. Jos miehesi ei pikaisesti tajua tilannettaan eikä halua muuttaa tapojaan, niin tarvitsette ulkopuolista apua. - Aina saa hävetä
ongelma! kirjoitti:
On aivan sama, onko kyse juomisesta liian usein vai liian suuresta kertamäärästä, kyse on aina alkoholiongelmasta! Jos ei pysty kontrolloimaan omaa juomistaan, niin liemessä ollaan.
Normaalin ihmisen ei tarvitse nollata yhtään mitään alkoholin avulla! Miehesi on riippuvainen ja koittaa hakea sille hyväksyntää tuollaisilla "rankka viikko"-selityksillään. Jos asiat ovat kunnossa, niin pää pysyy ruodussa ulkoilulla, kuntoilulla, terveellisillä elämäntavoilla ja tavallisella perhe-elämällä, iloineen ja suruineen. Täysin kuivin suin ei välttämättä tarvitse olla, jos homma pysyy hanskassa. Mutta miehelläsi se ei vain pysy! Lieneekö takana jokin kaveriporukka, jonka edessä tuntee nolatuksi, jos ei juo muun porukan kanssa samaan tahtiin..?
Ymmärrän tuskasi ja sen, että tilanne satuttaa. Se on väärin sinua, lapsianne ja myös miestä itseään kohtaan. Jos miehesi ei pikaisesti tajua tilannettaan eikä halua muuttaa tapojaan, niin tarvitsette ulkopuolista apua.Ihanaa kun sanotte noin, oon ajatellu että mussa on vika... Yritän kyllä jo viíkolla ehdotella että mitä jos viikonloppuna tehtäis sitä tai sitä ja kyllä hän joskus ehdotuksiini suostuukin. Mutta yleensä ehdotuksista huolimatta kun viikonloppu saapuu, herra alkaa juoda. Onhan miehelläni fyysisesti rankka työ, mutta ehkä nollaaminen on jo lapsuuden kotona opittu tapa (mies on alkoholi-perheestä). Kaveriporukkakin koostuu kyllä aika reippaasti juovista, en tiedä sitten. Luulis että perhe olis kuitenkin tärkeämpi... Oon ajatellu että jos nyt on tällasta kun ollaan näin nuoria (minä 20v. ja mies 23v. meillä 6kk poika) niin kuinka sitte vanhempana?
- tsemppiä
Aina saa hävetä kirjoitti:
Ihanaa kun sanotte noin, oon ajatellu että mussa on vika... Yritän kyllä jo viíkolla ehdotella että mitä jos viikonloppuna tehtäis sitä tai sitä ja kyllä hän joskus ehdotuksiini suostuukin. Mutta yleensä ehdotuksista huolimatta kun viikonloppu saapuu, herra alkaa juoda. Onhan miehelläni fyysisesti rankka työ, mutta ehkä nollaaminen on jo lapsuuden kotona opittu tapa (mies on alkoholi-perheestä). Kaveriporukkakin koostuu kyllä aika reippaasti juovista, en tiedä sitten. Luulis että perhe olis kuitenkin tärkeämpi... Oon ajatellu että jos nyt on tällasta kun ollaan näin nuoria (minä 20v. ja mies 23v. meillä 6kk poika) niin kuinka sitte vanhempana?
Lähtisikö hän kokeilemaan rutiiniensa muutosta esimerkiksi lääkkeen, kuten naltreksoni, avulla.
Siinä katoaa ainakin mielihyvä juomisesta, eli opittu tapa ei enää ole yhtä palkitseva kuin aiemmin.
Mikäli kumppanisi ei ole kiinnostunut muutoksesta, niin etköhän sinä sitten jo tiedä mitä tehdä. - ongelma!
Aina saa hävetä kirjoitti:
Ihanaa kun sanotte noin, oon ajatellu että mussa on vika... Yritän kyllä jo viíkolla ehdotella että mitä jos viikonloppuna tehtäis sitä tai sitä ja kyllä hän joskus ehdotuksiini suostuukin. Mutta yleensä ehdotuksista huolimatta kun viikonloppu saapuu, herra alkaa juoda. Onhan miehelläni fyysisesti rankka työ, mutta ehkä nollaaminen on jo lapsuuden kotona opittu tapa (mies on alkoholi-perheestä). Kaveriporukkakin koostuu kyllä aika reippaasti juovista, en tiedä sitten. Luulis että perhe olis kuitenkin tärkeämpi... Oon ajatellu että jos nyt on tällasta kun ollaan näin nuoria (minä 20v. ja mies 23v. meillä 6kk poika) niin kuinka sitte vanhempana?
Sinussa ei ole mitään vikaa! Älä vain kuvittele mitään sellaista. Olet kovin nuori ja vielä tuore äiti, joten elämässäsi on paljon kaikkea uutta opittavaa ja pieni ihminenkin hoidettavana. Voin kuvitella kuinka yksinäiseksi tunnet itsesi tuossa tilanteessa. Ja kun on yksin, niin alkaa miettiä mitä vikaa itsessä onkaan, eikä näe heti niitä oikeita syitä ja vikoja...
Miehelläsi on selvästi huonoja esimerkkejä sekä lapsuudenkodistaan että kaveripiiristään, joten tilanne ei näytä ollenkaan valoisalta. Hän ei luultavasti näe asiassa mitään ongelmaa eikä käsitä miksi olet huolissasi. Hänhän tekee samalla tavalla kuin esimerkkinsä, joten hän pitää omaa tapaansa oikeana! Mutta todellisuudessa hänen käytöksensä on täysin vastuutonta, kuten olet huomannut. Ja monesti tilanne vain pahenee, valitettavasti. Meillä on sellainen vääristynyt kulttuuri, että ryyppäämistä ja rellestämistä ihannoidaan liikaa. Juomisensa aisoissa pitävää tai peräti raitista pidetään ihan nössönä ja ilonpilaajana, vaikka lyön kyllä pitkän pennin vetoa, että alkoholi pilaa ilon useammin kuin raittius. Alkoholismi aiheuttaa suuresti vahinkoa niin omalle terveydelle, läheisille kuin työllekin!
Olet ihan oikeassa miettiessäsi tulevaisuuttanne. Onko Sinulla ketään kenelle puhua asiasta? Voisitko jutella asiasta ensin vaikka neuvolassa? Luulisin, että sieltä saat hyviä neuvoja ja vinkin mistä hankkia lisää apua.
Koita viedä asia pian eteenpäin, varaa neuvolasta aika vaikka heti. Älä jää enää yksin murehtimaan! - Aina saa hävetä
ongelma! kirjoitti:
Sinussa ei ole mitään vikaa! Älä vain kuvittele mitään sellaista. Olet kovin nuori ja vielä tuore äiti, joten elämässäsi on paljon kaikkea uutta opittavaa ja pieni ihminenkin hoidettavana. Voin kuvitella kuinka yksinäiseksi tunnet itsesi tuossa tilanteessa. Ja kun on yksin, niin alkaa miettiä mitä vikaa itsessä onkaan, eikä näe heti niitä oikeita syitä ja vikoja...
Miehelläsi on selvästi huonoja esimerkkejä sekä lapsuudenkodistaan että kaveripiiristään, joten tilanne ei näytä ollenkaan valoisalta. Hän ei luultavasti näe asiassa mitään ongelmaa eikä käsitä miksi olet huolissasi. Hänhän tekee samalla tavalla kuin esimerkkinsä, joten hän pitää omaa tapaansa oikeana! Mutta todellisuudessa hänen käytöksensä on täysin vastuutonta, kuten olet huomannut. Ja monesti tilanne vain pahenee, valitettavasti. Meillä on sellainen vääristynyt kulttuuri, että ryyppäämistä ja rellestämistä ihannoidaan liikaa. Juomisensa aisoissa pitävää tai peräti raitista pidetään ihan nössönä ja ilonpilaajana, vaikka lyön kyllä pitkän pennin vetoa, että alkoholi pilaa ilon useammin kuin raittius. Alkoholismi aiheuttaa suuresti vahinkoa niin omalle terveydelle, läheisille kuin työllekin!
Olet ihan oikeassa miettiessäsi tulevaisuuttanne. Onko Sinulla ketään kenelle puhua asiasta? Voisitko jutella asiasta ensin vaikka neuvolassa? Luulisin, että sieltä saat hyviä neuvoja ja vinkin mistä hankkia lisää apua.
Koita viedä asia pian eteenpäin, varaa neuvolasta aika vaikka heti. Älä jää enää yksin murehtimaan!Näytin miehelleni näitä viestejä, erityisesti edellinen viesti oli niin oloa helpottava, kiitos! Mieheni vain tokaisi että, onko vähän liioiteltu... Ei siis taida itse tiedostaa ongelmaansa. Pitää kyllä koittaa neuvolassa asiasta puhua, josko sieltä sais jotain neuvoja. En kyllä usko että mieheni alkaisi mitään lääkkeitä syödä, eihän hänessä ole mitään vikaa...
- totuussss
Alkoholiin taipuvan ihmisen kanssa ei koskaan kannata sopia mitään. Se sopimus ei pidä ikävä kyllä koskaan. Hakkaat päätäs seinään.
- Äijä27
Ei se alkoholi mitään nollaa, vaan nollaamisen tarpeen tullen alkoholin juomisen aloittaminen alkaa tuntua mahtavalta idealta. Ei se krapulassa enää tunnu mahtavalta -päinvastoin on taas taisteltava krapulan yli.
Itse syyllistyin pitkään ihan samaan ajatusvirheeseen. Alkaa tehdä helkkaristi mieli juoda. Ja alkaa vieläkin mutta se ei ole mikään syy juoda.
Mielestäni hyvä nollaus on rakastelu vaimon kanssa vaikkapa 3 kertaa peräkkäin. Toimii meillä ja koko ajatus perjantaikaljoista tuntuu lähinnä typerältä rahantuhlaukselta.- Jooooosi
Saat sopia, rukoilla, anella, tapella ja antaa kaikkesi vain huomataksesi että miehen juominen pahenee vuosi vuodelta. Siihen ei auta neuvola tms. Mies repii syyn juomiseen vaikka mistä. älä ikinä ota syytä itseesi. Jos et pysty eroamaan, niin ala ainakin elämään omaa elämääsi, älä kuluta energiaa sellaiseen mille et mahda mitään. Mene al anoniin.
- Ratkaisija
Jooooosi kirjoitti:
Saat sopia, rukoilla, anella, tapella ja antaa kaikkesi vain huomataksesi että miehen juominen pahenee vuosi vuodelta. Siihen ei auta neuvola tms. Mies repii syyn juomiseen vaikka mistä. älä ikinä ota syytä itseesi. Jos et pysty eroamaan, niin ala ainakin elämään omaa elämääsi, älä kuluta energiaa sellaiseen mille et mahda mitään. Mene al anoniin.
MIehellesi alkoholi ei selvästikkään sovi ollenkaan. Jos työ on raskata ja jotenkin on päästävä nollaamaan viikko kannattaa kokeilla kannabiksen käyttöä. Silloin kaikki alkoholista johtuvat typerät ongelmat katoavat.
- Alkup. kirjoittaja
Ratkaisija kirjoitti:
MIehellesi alkoholi ei selvästikkään sovi ollenkaan. Jos työ on raskata ja jotenkin on päästävä nollaamaan viikko kannattaa kokeilla kannabiksen käyttöä. Silloin kaikki alkoholista johtuvat typerät ongelmat katoavat.
Juttelimme mieheni sanoin mun ongelmasta neuvolassa ja sovimme erilaisia sääntöjä, joita molmmat noudattaisi. Mieheni on edelleen sitä mieltä että liikaa juominen johtuu minusta joten sovimme että minä en sekaannu hänen juomiseensa ja hän juo "kunnolla". Lisäksi hän soittaa minulle ryyppyreissuiltaan, jotta tiedän kaiken olevan hyvin. No... Ollaan menty parempaan päin tai ainakin mä luulisin niin. Juomiskerrat on vain lisääntynyt eikä määräkään paljoa ole vähintenyt. Tappelut tosin on vähentynyt.
Mä oon sitä mieltä että isän ei tarvitse juoda joka viikonloppu. Mitä mieltä te ootte? Nyt mies on juonut kahtena edellisenä viikonloppuna ja lähti taas just äsken. Yritin estellä ku olisin halunnu viettää meidän kuukausipäivää rauhas kotona niin kuin meillä joka kuun 20. päivä on tapana, mutta herra oli jo tainnut päättää lähteä, kun ei suostunut jäämään kotia. Pojalle on tulossa hampaita ja sille nousi vielä kuume, viime yönä ei nukuttu paljoa ja tänä yönä saan sit valvoa yksin sen kans. Sekin vain auttaa jaksamaan, kun tietää toisen olevan kotona ja saa tarvittaessa apua vaikka se vain nukkuis. Jotenki tuntuu ettei enää jaksais välittää, tehköön mitä huvittaa...! Sanokaa mielipiteitänne... - eräs äiti
Alkup. kirjoittaja kirjoitti:
Juttelimme mieheni sanoin mun ongelmasta neuvolassa ja sovimme erilaisia sääntöjä, joita molmmat noudattaisi. Mieheni on edelleen sitä mieltä että liikaa juominen johtuu minusta joten sovimme että minä en sekaannu hänen juomiseensa ja hän juo "kunnolla". Lisäksi hän soittaa minulle ryyppyreissuiltaan, jotta tiedän kaiken olevan hyvin. No... Ollaan menty parempaan päin tai ainakin mä luulisin niin. Juomiskerrat on vain lisääntynyt eikä määräkään paljoa ole vähintenyt. Tappelut tosin on vähentynyt.
Mä oon sitä mieltä että isän ei tarvitse juoda joka viikonloppu. Mitä mieltä te ootte? Nyt mies on juonut kahtena edellisenä viikonloppuna ja lähti taas just äsken. Yritin estellä ku olisin halunnu viettää meidän kuukausipäivää rauhas kotona niin kuin meillä joka kuun 20. päivä on tapana, mutta herra oli jo tainnut päättää lähteä, kun ei suostunut jäämään kotia. Pojalle on tulossa hampaita ja sille nousi vielä kuume, viime yönä ei nukuttu paljoa ja tänä yönä saan sit valvoa yksin sen kans. Sekin vain auttaa jaksamaan, kun tietää toisen olevan kotona ja saa tarvittaessa apua vaikka se vain nukkuis. Jotenki tuntuu ettei enää jaksais välittää, tehköön mitä huvittaa...! Sanokaa mielipiteitänne...juoda joka viikonloppu! Jos mies ei itse sitä tajua, niin hän ei ole vielä tajunnut että hänellä on alkoholiongelma. Kannnnataaa lähteeä suhteesta nyt kun vielä pystyt siihen.
Tilanne tulee menemään vielä pahempaan suuntaa, muta kysymys onkin, että haluatko olla silloin läsnä vaiko viettää rauahalisempaa elämään kaksin lapsenne kanssa? - Aivotonta
Mä oon sitä mieltä että isän ei tarvitse juoda joka viikonloppu. Mitä mieltä te ootte? Nyt mies on juonut kahtena edellisenä viikonloppuna ja lähti taas just äsken. Yritin estellä ku olisin halunnu viettää meidän kuukausipäivää rauhas kotona niin kuin meillä joka kuun 20. päivä on tapana, mutta herra oli jo tainnut päättää lähteä, kun ei suostunut jäämään kotia. Pojalle on tulossa hampaita ja sille nousi vielä kuume, viime yönä ei nukuttu paljoa ja tänä yönä saan sit valvoa yksin sen kans. Sekin vain auttaa jaksamaan, kun tietää toisen olevan kotona ja saa tarvittaessa apua vaikka se vain nukkuis. Jotenki tuntuu ettei enää jaksais välittää, tehköön mitä huvittaa...! Sanokaa mielipiteitänne...Tuollaisten tollojen käytöstä ei kukaan saa ikinä muuttumaan miksikään. Ainut vaihtoehtosi on muuttua itse; lapsi kainaloon ja omille teille. Tee tollolle vaihtoehdot selväksi ja jos ei hommelinsa muutu miksikään, niin etsi itsellesi oma elämä ilman tyhjänpäiväistä kaveria. - Mitä sinä häneltä saat pahan olon lisäksi ?
- Elämä pilalla!!
Mä oon sitä mieltä että isän ei tarvitse juoda joka viikonloppu. Mitä mieltä te ootte? Nyt mies on juonut kahtena edellisenä viikonloppuna ja lähti taas just äsken. Yritin estellä ku olisin halunnu viettää meidän kuukausipäivää rauhas kotona niin kuin meillä joka kuun 20. päivä on tapana, mutta herra oli jo tainnut päättää lähteä, kun ei suostunut jäämään kotia. Pojalle on tulossa hampaita ja sille nousi vielä kuume, viime yönä ei nukuttu paljoa ja tänä yönä saan sit valvoa yksin sen kans. Sekin vain auttaa jaksamaan, kun tietää toisen olevan kotona ja saa tarvittaessa apua vaikka se vain nukkuis. Jotenki tuntuu ettei enää jaksais välittää, tehköön mitä huvittaa...! Sanokaa mielipiteitänne...Täällä yks katkera 45v. akka, jolla ei elämänhalua enää ollenkaan..
Olin kaunis, hersyväniloinen mukava tyttönen, kun tämä viinaanmenevä mies ilmestyi elämääni..
Ei ollut mulla kokemusta juopoista, enkä ymmärtänyt ollenkaan, mhin tämä johtaisi..
Luulin, että juoppo isänsä oli syynä kaikkeen ja minä, suuri rakkautensa parantaisin kaikki!
Paskan marjat! Turpiin on tullut ja lasten kanssa olemme joutuneet turvaverkon kutomaan ympärillemme.. ukko juo ja häipyy reissuilleen mielensä mukaan.. olen luovuttanut..en voinut nuorena tyttönä tietää ja lasten synnyttyä ei ollut vielä näin pahaa..nyt en enää välitä..jois vaan ja menis heikoille jäille..toinen suupieleni nousee hymyyn..
Ensimmäiset 10 vuotta oli suhtkoht mukavaa..seuraavat tosi epämukavaa ja loppuvuodet voisin vaihtaa keskitysleirin vangin kanssa..
Annan sulle nyt HYVÄN neuvon..Jätä se sika! Juopon kulta on sen pullo! Sä oot aina kakkonen tai joku muu.. Paa se sika meneen! - Alkup. kirjoittaja
Elämä pilalla!! kirjoitti:
Täällä yks katkera 45v. akka, jolla ei elämänhalua enää ollenkaan..
Olin kaunis, hersyväniloinen mukava tyttönen, kun tämä viinaanmenevä mies ilmestyi elämääni..
Ei ollut mulla kokemusta juopoista, enkä ymmärtänyt ollenkaan, mhin tämä johtaisi..
Luulin, että juoppo isänsä oli syynä kaikkeen ja minä, suuri rakkautensa parantaisin kaikki!
Paskan marjat! Turpiin on tullut ja lasten kanssa olemme joutuneet turvaverkon kutomaan ympärillemme.. ukko juo ja häipyy reissuilleen mielensä mukaan.. olen luovuttanut..en voinut nuorena tyttönä tietää ja lasten synnyttyä ei ollut vielä näin pahaa..nyt en enää välitä..jois vaan ja menis heikoille jäille..toinen suupieleni nousee hymyyn..
Ensimmäiset 10 vuotta oli suhtkoht mukavaa..seuraavat tosi epämukavaa ja loppuvuodet voisin vaihtaa keskitysleirin vangin kanssa..
Annan sulle nyt HYVÄN neuvon..Jätä se sika! Juopon kulta on sen pullo! Sä oot aina kakkonen tai joku muu.. Paa se sika meneen!Niinhän se on... Eilenkin mies tuli neljän jälkeen kotia ja taas niin kännis, sammu saman tien ku pääs sänkyyn. Vaikka se sanoi lähtiessänsä juovansa vain vähä ja tulevansa ajois kotia kun mulla olis yhdeltä jumppa ja se lupaili olla pojan kans niin kauan. Mut saa nähä ny, herääkö se edes siihen mennes, saati uskallanko jättää pojan sen kans. Mutta mies on niin ihana selvin päin ja viikot menee hyvin, mutta kun tulee viikonloppu... Mä rakastan mun miestä! Mä haluaisin viettää sen kanssa koko mun loppu elämän. Mäki ajattelin aikaisemmin että kyllä se muuttuu mun takia. Mutta ei se siitä taida muuttua. Eikä se edes itse ymmärrä ongelmaansa. Ku mä sanon että toi ei oo mun mielestä oikein, se kysyy esimerkkiä että mikä sitte on oikein. En mä tiedä mitä siihen sanoisin, ku kaverit ja miehen suku on kaikki samanlaisia viinapäitä. Ja ku se syyttää mua siitä; se sanoo että juovansa mun nalkutuksen takia liikaa. Enkä mä mielestäni nalkuta, sanon vain niin ku asiat on. Oon mä monta kertaa uhannut jättää sen, mutta se sanoo vain että jos niin pienestä on kiinni niin senku meet. Onko sitte lapselle parempi elää ilman isää kuin elää rakastavan isän kanssa joka viikonloppuisin on ihan joku muu. Se on kyl tosi paljon auttanu mua meidän lapsen kans, en tiä olisinko pärjänny näin hyvin ilman sitä. Mä en enää tiedä mitä mä tekisin! Mä haluaisin unohtaa omat tunteet ja tehdä päätöksiä sen mukaan mikä on lapselle parasta, mutta mistä mä voin olla varma että mä teen oikein?
- Meilläkin ennen..
Niinhän se on... Eilenkin mies tuli neljän jälkeen kotia ja taas niin kännis, sammu saman tien ku pääs sänkyyn. Vaikka se sanoi lähtiessänsä juovansa vain vähä ja tulevansa ajois kotia kun mulla olis yhdeltä jumppa ja se lupaili olla pojan kans niin kauan. Mut saa nähä ny, herääkö se edes siihen mennes, saati uskallanko jättää pojan sen kans. Mutta mies on niin ihana selvin päin ja viikot menee hyvin, mutta kun tulee viikonloppu... Mä rakastan mun miestä! Mä haluaisin viettää sen kanssa koko mun loppu elämän. Mäki ajattelin aikaisemmin että kyllä se muuttuu mun takia. Mutta ei se siitä taida muuttua. Eikä se edes itse ymmärrä ongelmaansa. Ku mä sanon että toi ei oo mun mielestä oikein, se kysyy esimerkkiä että mikä sitte on oikein. En mä tiedä mitä siihen sanoisin, ku kaverit ja miehen suku on kaikki samanlaisia viinapäitä. Ja ku se syyttää mua siitä; se sanoo että juovansa mun nalkutuksen takia liikaa. Enkä mä mielestäni nalkuta, sanon vain niin ku asiat on. Oon mä monta kertaa uhannut jättää sen, mutta se sanoo vain että jos niin pienestä on kiinni niin senku meet. Onko sitte lapselle parempi elää ilman isää kuin elää rakastavan isän kanssa joka viikonloppuisin on ihan joku muu. Se on kyl tosi paljon auttanu mua meidän lapsen kans, en tiä olisinko pärjänny näin hyvin ilman sitä. Mä en enää tiedä mitä mä tekisin! Mä haluaisin unohtaa omat tunteet ja tehdä päätöksiä sen mukaan mikä on lapselle parasta, mutta mistä mä voin olla varma että mä teen oikein?
Kierre ainakin jatkuu, jos lapses joutuu juoppoa katseleen siinä..alkaa varmaan itekkin juomaan, kun toiselle kymmenelle pääsee..
Tuo on just kans selvä juopon merkki, et aletaan toista syyllistään omasta juomisesta..Juoppo syyttää AINA muita..poikkeuksetta..
Kyllä se aikaa myöten rakkautesi kuolee sitä kohtaan..ei sitä jaksa ikäänsä katella..
Alat pikkuhiljaa halveksia sitä..niin se menee..
Muuta vaan siitä erilleen ajoissa..voihan se silti lastaan tavata niin paljon kuin haluaa..selvinpäin..
Toinen keino on käskeä pysymään se poissa kännissä.Tulee sit vasta selvinpäin kotiin.
Ota avaimet siltä pois, kun lähtee ryyppään..ei sun tartte kännistä sikaa sietää silmissäs..
Voimia nyt kuitenkin.. - nyt jo vahvempi
Niinhän se on... Eilenkin mies tuli neljän jälkeen kotia ja taas niin kännis, sammu saman tien ku pääs sänkyyn. Vaikka se sanoi lähtiessänsä juovansa vain vähä ja tulevansa ajois kotia kun mulla olis yhdeltä jumppa ja se lupaili olla pojan kans niin kauan. Mut saa nähä ny, herääkö se edes siihen mennes, saati uskallanko jättää pojan sen kans. Mutta mies on niin ihana selvin päin ja viikot menee hyvin, mutta kun tulee viikonloppu... Mä rakastan mun miestä! Mä haluaisin viettää sen kanssa koko mun loppu elämän. Mäki ajattelin aikaisemmin että kyllä se muuttuu mun takia. Mutta ei se siitä taida muuttua. Eikä se edes itse ymmärrä ongelmaansa. Ku mä sanon että toi ei oo mun mielestä oikein, se kysyy esimerkkiä että mikä sitte on oikein. En mä tiedä mitä siihen sanoisin, ku kaverit ja miehen suku on kaikki samanlaisia viinapäitä. Ja ku se syyttää mua siitä; se sanoo että juovansa mun nalkutuksen takia liikaa. Enkä mä mielestäni nalkuta, sanon vain niin ku asiat on. Oon mä monta kertaa uhannut jättää sen, mutta se sanoo vain että jos niin pienestä on kiinni niin senku meet. Onko sitte lapselle parempi elää ilman isää kuin elää rakastavan isän kanssa joka viikonloppuisin on ihan joku muu. Se on kyl tosi paljon auttanu mua meidän lapsen kans, en tiä olisinko pärjänny näin hyvin ilman sitä. Mä en enää tiedä mitä mä tekisin! Mä haluaisin unohtaa omat tunteet ja tehdä päätöksiä sen mukaan mikä on lapselle parasta, mutta mistä mä voin olla varma että mä teen oikein?
Voisitteko jossain vaiheessa kokeilla roolienne vaihtamista jotta miehesi ehkä alkaisi edes hieman ymmärtää sinun näkökulmaasi. Hän siis jäisi selvin päin kotiin ja sinä lähtisit viihteelle yöhön.
Jos miehesi ei tuollaiseen suostu eikä ilman alkoholia pärjää viikonloppuja, niin hän ei silloin ole mielestäni kasvanut riittävän aikuiseksi kantamaan vastuuta yhteisestä perheestänne.
Miehet huomauttavat toisilleen liiallisesta alkoholinkäytöstä äärimmäisen harvoin. Sen sijaan he alkavat vähitellen vältellä niitä kavereita jotka aiheuttavat ongelmatilanteita. Vastuu asioihin puuttumisesta jää siis hyvin pitkälle perheeelle ja aivan läheisimmille ystäville. Jos itse ei näe tai halua nähdä alkoholin aiheuttamia ongelmia, ovat läheisten keinot kuitenkin vähissä. Valitettavasti me ihmiset huomaamme monet tärkeät asiat vasta menetettyämme ne. Toivottavasti sinun miehesi on riittävän vahva kohdatakseen tuon heikkoutensa ja puuttuakseen asiaan ajoissa.
- Kokemusta on
Mun parisuhde päättyi vasta. Meillä oli sama ongelma, mies joka vkloppu päissään ja meni ties missä. Rakastan häntä vieläkin, mutta pitemmän päälle tuollainen suhde ei toimi. Vaikka ihminen olisi kuinka ihana selvinpäin, ei tuota tarvitse jaksaa loputtomiin.
Minusta, tuntui, että olin kakkossijalla, niinkuin olinki. Jos ihminen ei pysty kontrolloimaan käyttäämänsä alkoholimäärää, se on iso ongelma.
Sano hänelle, että päättää kumman hän haluaa, perheen vai alkoholin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kela tukee virallisesti Pride-liikettä
Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k1324506Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa
Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k803260- 1021540
- 881385
- 96917
- 80806
Omasp hakenut Fincapia ja Gapconia konkurssiin perjantaina 5.6
Ilkka ei ole vielä ehtinyt uutisoida, mutta Omasp on jättänyt 5.6 konkurssihakemuksen Fincapia ja Gapconia koskien. Ilka19768- 42720
Tämän palstan naiseksi esittäytyvät
Ovatkin kuulemma oikeasti sukupuoleltaan miehiä. Pitääkö paikkansa?112699- 42628