http://sektori.com/uutinen/mandrake-9.2-rikkoo-lg:n-valmistamia/5084/
"LG:n DVD-asemat ovat niillä käyttäjillä vaarassa, jotka käyttävät Linuxia. Windows ei riko tietokoneita, mutta Linux rikkoo sillä Linuxia ohjelmoidaan ideologialla "me esitämme tekevämme työtä ja työnantajat esittävät maksavansa meille työstä" eli sama, johon myös Neuvostoliitto 1991 kaatui lopulta. Linux on niin epästandardia purkkakoodia, että se rikkoo laitteita eikä takuu korvaa."
Tämä on totuus nykyään.
Linux särkee taas
32
483
Vastaukset
- näyttää olevan
vuodessa 2003
- se on jämpti niin!
nyt lähti Linux koneelta!
- Hakeutukaa hoitoon!
Siis jumalauta, mistä näitä idiootteja oikein sikiää. Ensinnäkin tuo artikkeli on kirjoitettu vuonna 2003. Toiseksi sen tekstin alla on linkki kaksi päivää myöhemmin julkaistuun artikkeliin, jossa kerrotaan, että tuo bugi on korjattu. Kolmanneksi tuossa ei puhuta DVD-asemista mitään. Sinulla, Wind-tiedottaja, on pahoja ongelmia muun muassa järjen käytön ja luetun ymmärtämisen kanssa. Pyydän ystävällisesti että vedät itsesi jojoon välittömästi, niin maailma on kaikille muille mukavampi paikka.
- tie ja totuus
Artikkeli voi olla vanha mutta itse asia on tuore! Se ei todista mitään että bugi on korjattu jossain linux-versiossa. Linuxeja kun on niin paljon ettei niistä ota kukaan selvää. Jos joku mättää linuxissa niin aina vedotaan siihen ja siihen versioon mutta esim. Mandrake joutui vaihtamaan jopa nimensä ongelman paljastauduttua!
tie ja totuus kirjoitti:
Artikkeli voi olla vanha mutta itse asia on tuore! Se ei todista mitään että bugi on korjattu jossain linux-versiossa. Linuxeja kun on niin paljon ettei niistä ota kukaan selvää. Jos joku mättää linuxissa niin aina vedotaan siihen ja siihen versioon mutta esim. Mandrake joutui vaihtamaan jopa nimensä ongelman paljastauduttua!
Minulla on kotona tällä hetkellä..9 konetta joissa on (tai on ollut) Linux eikä yhdestäkään ole hajonnut cd-asema tai dvd-asema. Kokeiltu on myös Mandrakea että Mandrivaa kuten hyvin monia muitakin jakeluita. Miksei minulla ole hajonnut yksikään monesta erimerkkisestä asemasta? Ja miksi minulla on nurkassa muovikassillinen hajonneita cd/dvd -asemia jotka on irroitettu windowskoneista? Miksi,siis mitä? P.S: kymmenenteen koneeseen aion asentaan Slackware 13:n katsotaan hajoaako asema jo asennusvaiheessa, mikäli ei hajoa niin pistän Pentti sinulle kuvakaappauksen, myöhemmin illalla kun ehdin.
- Hh!
tie ja totuus kirjoitti:
Mandrake joutui muuten vaihtamaan nimensä tavaramerkkiriidan takia, ei tuon ongelman!
- heh heh
tie ja totuus kirjoitti:
Tuo bugi esiintyi AINOASTAAN MANDRAKEN VERSIOSSA 9.2 JA siitäkin se on sittemmin korjattu!!!! MIKÄÄN MUU LINUX-JAKELU EI AIHEUTTANUT ONGELMIA!!!! Itse linux-ytimessä ei tuota ongelmaa ollut vaan JAKELUN ASENNUSOHJELMASSA! Ja sekin ongelma juonsi juurensa siitä että LG itse oli tehnyt IDE/ATA-standardin vastaisen firmwaren asemiinsa, siis asemat käytti standardin vastaisia käskyjä ja tästä ei Mandraken kehittäjät tienneet!
Ja kyllä se windowskin osaa hajottaa laitteita! Ettekö muka muista CIH-virusta???? CIH-virus pyyhki koneen biosin tyhjäksi! - The Real J.
Hh! kirjoitti:
Mandrake joutui muuten vaihtamaan nimensä tavaramerkkiriidan takia, ei tuon ongelman!
Eikö tuo pikemminkin johtunut siitä, että Mandrake osti Conectivan. Uusi nimi oli ikään kuin yhdistelmä Mandrakesta ja Conectivasta. Näin ainakin muistelen lukeneeni.
- heh heh
The Real J. kirjoitti:
Eikö tuo pikemminkin johtunut siitä, että Mandrake osti Conectivan. Uusi nimi oli ikään kuin yhdistelmä Mandrakesta ja Conectivasta. Näin ainakin muistelen lukeneeni.
se nimenmuutos ei kuitenkaan johtunut tuosta cd-asemajupakasta kuten tuo yks mikkistrolli väittää. Kyllä riittää noilla mikkistrolleilla syvää epätoivoa kun jaksavat noinkin vanhaa juttua kaivella esiin, vieläpä vääristellen ja heittäen omaa.
- Anneli N.
heh heh kirjoitti:
Tuo bugi esiintyi AINOASTAAN MANDRAKEN VERSIOSSA 9.2 JA siitäkin se on sittemmin korjattu!!!! MIKÄÄN MUU LINUX-JAKELU EI AIHEUTTANUT ONGELMIA!!!! Itse linux-ytimessä ei tuota ongelmaa ollut vaan JAKELUN ASENNUSOHJELMASSA! Ja sekin ongelma juonsi juurensa siitä että LG itse oli tehnyt IDE/ATA-standardin vastaisen firmwaren asemiinsa, siis asemat käytti standardin vastaisia käskyjä ja tästä ei Mandraken kehittäjät tienneet!
Ja kyllä se windowskin osaa hajottaa laitteita! Ettekö muka muista CIH-virusta???? CIH-virus pyyhki koneen biosin tyhjäksi!"Tuo bugi esiintyi AINOASTAAN MANDRAKEN VERSIOSSA 9.2 JA siitäkin se on sittemmin korjattu!!!! MIKÄÄN MUU LINUX-JAKELU EI AIHEUTTANUT ONGELMIA!!!! Itse linux-ytimessä ei tuota ongelmaa ollut vaan JAKELUN ASENNUSOHJELMASSA! Ja sekin ongelma juonsi juurensa siitä että LG itse oli tehnyt IDE/ATA-standardin vastaisen firmwaren asemiinsa, siis asemat käytti standardin vastaisia käskyjä ja tästä ei Mandraken kehittäjät tienneet!
"
Mutta eipä windows rikkonut! Microsoftilla sentään osataan koodata niin ettei asiakkaiden laitteita rikota!
Ja onko tuota ongelmaa edes korjattu vai lyöty purkkapaikka? Eräskin tuttavani sekoili linuxin kanssa ja kuulemma oli vikaantunut cd-asema. Huollon pojat sitten vaihtoivat koneeseen Windowsin ja kaikki toimii. - heh heh
Anneli N. kirjoitti:
"Tuo bugi esiintyi AINOASTAAN MANDRAKEN VERSIOSSA 9.2 JA siitäkin se on sittemmin korjattu!!!! MIKÄÄN MUU LINUX-JAKELU EI AIHEUTTANUT ONGELMIA!!!! Itse linux-ytimessä ei tuota ongelmaa ollut vaan JAKELUN ASENNUSOHJELMASSA! Ja sekin ongelma juonsi juurensa siitä että LG itse oli tehnyt IDE/ATA-standardin vastaisen firmwaren asemiinsa, siis asemat käytti standardin vastaisia käskyjä ja tästä ei Mandraken kehittäjät tienneet!
"
Mutta eipä windows rikkonut! Microsoftilla sentään osataan koodata niin ettei asiakkaiden laitteita rikota!
Ja onko tuota ongelmaa edes korjattu vai lyöty purkkapaikka? Eräskin tuttavani sekoili linuxin kanssa ja kuulemma oli vikaantunut cd-asema. Huollon pojat sitten vaihtoivat koneeseen Windowsin ja kaikki toimii.>"Tuo bugi esiintyi AINOASTAAN MANDRAKEN VERSIOSSA 9.2 JA siitäkin se on sittemmin korjattu!!!! MIKÄÄN MUU LINUX-JAKELU EI AIHEUTTANUT ONGELMIA!!!! Itse linux-ytimessä ei tuota ongelmaa ollut vaan JAKELUN ASENNUSOHJELMASSA! Ja sekin ongelma juonsi juurensa siitä että LG itse oli tehnyt IDE/ATA-standardin vastaisen firmwaren asemiinsa, siis asemat käytti standardin vastaisia käskyjä ja tästä ei Mandraken kehittäjät tienneet!
"
Mutta eipä windows rikkonut! Microsoftilla sentään osataan koodata niin ettei asiakkaiden laitteita rikota!<
Voi jessus, ei olis mikkiselläkään osattu koodata jos sille ei olis kerrottu!!! YLEENSÄ noissa asemien firmwareissa käytetään STANDARDIA koodia eikä mitään omia virityksiä niinkuin LG teki!
>Ja onko tuota ongelmaa edes korjattu vai lyöty purkkapaikka?<
On korjattu!
>Eräskin tuttavani sekoili linuxin kanssa ja kuulemma oli vikaantunut cd-asema. Huollon pojat sitten vaihtoivat koneeseen Windowsin ja kaikki toimii<
Ja haista nyt pitkä sanonko mikä? Toi on sun omaa keksintöäs, EI windows sitä eloon saanut jos se oli vikaantunut! Ei windows korjaa mitään! Eikä se toisaalta mennyt rikki linuxin takia. Ja tajuatko että se vika EI EDELLEENKÄÄN ole linux-ytimessä vaan vika esiintyi YHDEN AINOAN JAKELUN YHDESSÄ AINOASSA VERSIOSSA JA TARKEMMIN SEN ASENNUSOHJELMASSA! Ei siis linux-ytimessä. mulla itelläni on LG-asemia eikä yksikään niistä ole hajonnut vaikka olen linuxeja asentanut useammankin. Eikä ole mikään muukaan laite hajonnut minkään softan takia. Jos mulla laitteita hajoaa niin ainoastaan vanhuuttaan, mikään rauta kun ei kestä ikuisesti ja joskus ihmettelen että jokin on kestänyt niinkin pitkään koska oletettu elinikä laitteelle olisi pitänyt olla huomattavasti lyhyempi!
PS. AINOA joka täällä seliseli selittää olet sinä Pentti/Anneli/Wind-tiedottaja. koitas muuten jo valita mitä sukupuolta aiot vastedes edustaa. Vai oletko sä niitä ihmisiä jotka on jotain sekasikiöitä eikä ite tiedä mitä ovat? - "Hh!"
The Real J. kirjoitti:
tuokin on kyllä totta, mutta tavaramerkiriidan takia tuo nimenvaihdos loppujen lopuksi oli pakko tehdä. Näin ainakin Wikipedian mukaan: "MandrakeSoft was forced to change its name as a result of losing litigation to the Hearst Corporation over the name Mandrake. The litigation concluded in February 2004, and appeals expired in early 2005. The litigation arose because of Hearst Corporation's claim to the name "Mandrake", inspired by the comic Mandrake the Magician; forcing MandrakeSoft to change its name. In 2005, MandrakeSoft acquired the assets of Lycoris, and purchased Conectiva. As a result of the forced name change, the name Mandriva was selected to reflect the combination of MandrakeSoft and Conectiva." http://en.wikipedia.org/wiki/Mandriva
"Hh!" kirjoitti:
tuokin on kyllä totta, mutta tavaramerkiriidan takia tuo nimenvaihdos loppujen lopuksi oli pakko tehdä. Näin ainakin Wikipedian mukaan: "MandrakeSoft was forced to change its name as a result of losing litigation to the Hearst Corporation over the name Mandrake. The litigation concluded in February 2004, and appeals expired in early 2005. The litigation arose because of Hearst Corporation's claim to the name "Mandrake", inspired by the comic Mandrake the Magician; forcing MandrakeSoft to change its name. In 2005, MandrakeSoft acquired the assets of Lycoris, and purchased Conectiva. As a result of the forced name change, the name Mandriva was selected to reflect the combination of MandrakeSoft and Conectiva." http://en.wikipedia.org/wiki/Mandriva
Taika-Jim teki hypnoottisen eleen ja Mandraken nimi muuttui yhtäkkiä Mandrivaksi ;D
- w5j1IY9725
On se järkyttävää että mielenterveyspotilaat jätetään heitteille ilman hoitoa. Sitten nämä raukat purkavat pahaa oloaan näillä palstoilla. Kun sairaus pahenee he menevät ammuskelemaan johonkin kauppaan tai kouluun.
- heh heh
Penttejä ja wind-tiedottajia millään hoitoon hommaat, kun ne ite ei tajua mennä ja pakkohoitomääräyksiä tuskin tulee, siksi toisekseen mielenterveydenhuollosta on vähennetty varoja niin paljon että monia hulluja saa kulkea vapaalla jalalla niinkuin just Pentti, wind-tiedottaja ja muut ammuskelijat. Kannatan mielenterveydenhuollolle lisää varoja, lisää hoitopaikkoja ja yksityisiltä kansalaisilta, siviileiltä kaikki aseet pois. Olkoot oikeus aseisiin vain poliisilla, armeijalla sekä tarkalla seulalla käydyillä metsästäjillä jotka ei ammuskele ohiajavia autoja kohti niinkuin eräskin idiootti (suoraan sanottuna ihmettelen mitä senkin metsästäjänä esiintyneen idiootin päässä liikkui, kai nyt jokainen auton osaa erottaa villieläimestä!!!!).
- Ex pentti fani nro.1
heh heh kirjoitti:
Penttejä ja wind-tiedottajia millään hoitoon hommaat, kun ne ite ei tajua mennä ja pakkohoitomääräyksiä tuskin tulee, siksi toisekseen mielenterveydenhuollosta on vähennetty varoja niin paljon että monia hulluja saa kulkea vapaalla jalalla niinkuin just Pentti, wind-tiedottaja ja muut ammuskelijat. Kannatan mielenterveydenhuollolle lisää varoja, lisää hoitopaikkoja ja yksityisiltä kansalaisilta, siviileiltä kaikki aseet pois. Olkoot oikeus aseisiin vain poliisilla, armeijalla sekä tarkalla seulalla käydyillä metsästäjillä jotka ei ammuskele ohiajavia autoja kohti niinkuin eräskin idiootti (suoraan sanottuna ihmettelen mitä senkin metsästäjänä esiintyneen idiootin päässä liikkui, kai nyt jokainen auton osaa erottaa villieläimestä!!!!).
sen jälkeen kielletään tupakka, alkoholi, suola yms. jotka vaarantaa terveyden! Lisäksi Tv:kin pannaan, sieltä tulee väkivaltaa jotka saa ihmiset harjoittamaan sitä kanssa ihmisiä kohtaan.
Ex pentti fani nro.1 kirjoitti:
sen jälkeen kielletään tupakka, alkoholi, suola yms. jotka vaarantaa terveyden! Lisäksi Tv:kin pannaan, sieltä tulee väkivaltaa jotka saa ihmiset harjoittamaan sitä kanssa ihmisiä kohtaan.
..rajoitettu aivan kuten näiden pipipäidenkin riehumista pitäisi rajoittaa.
- heh heh
Olet siinä oikeassa että elämme kieltojen maailmassa, tosin aseiden kieltäminen yksityisiltä olisi oikeasti perusteltua, ei tulisi noita ampumavälikohtauksia. Sen sijaan monet muut kiellot on ihan älyttömiä!
Ja kun tupakasta mainitsit niin sehän on jo niin kiellettyä jokapaikassa, kohta ei saa ihmiset edes omassa kodissaankaan tupakoida. Esim. nyt viimeks mitä muistan lukeneeni että jopa omassa autossaan ei saa enää tupakoida jos kyydissä on alaikäisiä lapsia!!! Ymmärrän jos halutaan suojella passiiviselta tupakoinnilta mutta eikös tupakkakielloissa mennä jo vähän liian pitkälle?
Eli TV:n kieltoa, suolakieltoa, alkoholikieltoa ja tupakkakieltoa en hyväksy. Varsinkaan TV-kieltoa koska Tv voi olla monelle ihmiselle ainut ilo. Samaten joskus on hyvä saada jotain suolaista purtavaa, ihminen jopa tarvitsee suolaa! Jopa sairaaloissa annetaan suolaliuosta joskus ihmisille (älkää kysykö millaisissa tapauksissa, en tiedä kun en ole lääkäri). heh heh kirjoitti:
Olet siinä oikeassa että elämme kieltojen maailmassa, tosin aseiden kieltäminen yksityisiltä olisi oikeasti perusteltua, ei tulisi noita ampumavälikohtauksia. Sen sijaan monet muut kiellot on ihan älyttömiä!
Ja kun tupakasta mainitsit niin sehän on jo niin kiellettyä jokapaikassa, kohta ei saa ihmiset edes omassa kodissaankaan tupakoida. Esim. nyt viimeks mitä muistan lukeneeni että jopa omassa autossaan ei saa enää tupakoida jos kyydissä on alaikäisiä lapsia!!! Ymmärrän jos halutaan suojella passiiviselta tupakoinnilta mutta eikös tupakkakielloissa mennä jo vähän liian pitkälle?
Eli TV:n kieltoa, suolakieltoa, alkoholikieltoa ja tupakkakieltoa en hyväksy. Varsinkaan TV-kieltoa koska Tv voi olla monelle ihmiselle ainut ilo. Samaten joskus on hyvä saada jotain suolaista purtavaa, ihminen jopa tarvitsee suolaa! Jopa sairaaloissa annetaan suolaliuosta joskus ihmisille (älkää kysykö millaisissa tapauksissa, en tiedä kun en ole lääkäri).Sairaalassa annetaan suolaa yleensä
a) suun ja nielun desinfioimiseen, joskus myös haavojen desinfioimiseen
b) suolatasapainon palauttamiseen
mutta makkaran, pihvin ja munan reilu suolaus ei kyllä ole mitenkään terveellistä eikä suositeltavaa. Kuten kaikki muutkin asiat maailmassa myös ihmisen suolapitoisuus pyrkii tasapainoon, sairaalassa oppineet ihmiset antavat suolaliuosta jonka suolapitoisuus on ihmiskeholle sopiva. Kotikonsteilla hankittu ylisuolaus ei ole pidemmän päälle kovin terveellistä eikä ruokaa ylipäänsä kannata suolata jos syö edes kerran viikossa valmisruokaa.
Joskus toki voi ottaa yliannostuksen suolastakin mutta näitä kertoja kannattaa rajoittaa. Kyseessä on myös tottumus, meillä himassa ei käytetä suolaa ruoanlaitossa juuri ollenkaan mutta itse en ole kärsinyt koskaan mauttomasta ruoasta, olen tottunut vähäsuolaiseen. En edes pysty syömään runsassuolaista margariinia leivän päällä tms. kun olen lapsesta asti tottunut vähäsuolaisuuteen, mutsi oli nääs erikoissairaanhoitaja ;)- Ex pentti fani nro.1
heh heh kirjoitti:
Eli TV:n kieltoa, suolakieltoa, alkoholikieltoa ja tupakkakieltoa en hyväksy. Varsinkaan TV-kieltoa koska Tv voi olla monelle ihmiselle ainut ilo. Samaten joskus on hyvä saada jotain suolaista purtavaa, ihminen jopa tarvitsee suolaa! Jopa sairaaloissa annetaan suolaliuosta joskus ihmisille (älkää kysykö millaisissa tapauksissa, en tiedä kun en ole lääkäri).Perusteleppa huvikseen miksi aseet pitäisi kieltää täysin tavallisilta ihmisiltä? Miksei tavallisilta ihmisiltä kielletä esim. terävien veitsien säilytystä kotona vaikka niillä vähän väliä puukotetaan ihmisiä suomessa? Tietysti vastaat siihen että teräviä veitsiä tarvitaan ruoanlaittoon, joka ei pidä paikkaansa. Kaikki voidaan pistää kauppoihin valmiiksi viipaloituina, leivät, vihannekset jne. Eli ei teräviä veitsiä ne meni kieltoon!
Sitten alkoholi, pahin kaikista! Mikään muu ei tapa niin paljon kuin tuo salakavala juovuttava aine. Alkoholin vaikutuksen alaisena pahoinpidellään, puukotetaan, ammutaan ja ajetaan autolla liikenteessä tappaen ja vammauttaen lukemattomia määriä ihmishenkiä vuosittain ja ihan kuin tämä ei vielä riitä niin sen aiheuttamiin maksa yms sairauksiin kuolee miljardeja jopa tuhansia ihmisiä suomessa joka vuosi.
Perusteleppa miksei alkoholia pitäisi kieltää koska se on kiistämättä paljon vaarallisempaa kuin aseet. - Ex pentti fani nro.1
exergy kirjoitti:
..rajoitettu aivan kuten näiden pipipäidenkin riehumista pitäisi rajoittaa.
olen samaa mieltä asiasta, mutta totaalikielto ei ole siihen oikea vastaus. Kuka haluaa elää maailmassa missä kaikki on kiellettyä? Kielletään aseet, tupakit, alkoholi, yöllä liikkuminen, kaikki jossa on vaara että voi jotain sattua.
- heh heh
Perusteleppa huvikseen miksi aseet pitäisi kieltää täysin tavallisilta ihmisiltä? Miksei tavallisilta ihmisiltä kielletä esim. terävien veitsien säilytystä kotona vaikka niillä vähän väliä puukotetaan ihmisiä suomessa? Tietysti vastaat siihen että teräviä veitsiä tarvitaan ruoanlaittoon, joka ei pidä paikkaansa. Kaikki voidaan pistää kauppoihin valmiiksi viipaloituina, leivät, vihannekset jne. Eli ei teräviä veitsiä ne meni kieltoon!
Sitten alkoholi, pahin kaikista! Mikään muu ei tapa niin paljon kuin tuo salakavala juovuttava aine. Alkoholin vaikutuksen alaisena pahoinpidellään, puukotetaan, ammutaan ja ajetaan autolla liikenteessä tappaen ja vammauttaen lukemattomia määriä ihmishenkiä vuosittain ja ihan kuin tämä ei vielä riitä niin sen aiheuttamiin maksa yms sairauksiin kuolee miljardeja jopa tuhansia ihmisiä suomessa joka vuosi.
Perusteleppa miksei alkoholia pitäisi kieltää koska se on kiistämättä paljon vaarallisempaa kuin aseet.>Perusteleppa huvikseen miksi aseet pitäisi kieltää täysin tavallisilta ihmisiltä? Miksei tavallisilta ihmisiltä kielletä esim. terävien veitsien säilytystä kotona vaikka niillä vähän väliä puukotetaan ihmisiä suomessa? Tietysti vastaat siihen että teräviä veitsiä tarvitaan ruoanlaittoon, joka ei pidä paikkaansa. Kaikki voidaan pistää kauppoihin valmiiksi viipaloituina, leivät, vihannekset jne. Eli ei teräviä veitsiä ne meni kieltoon!<
Ei kaikkea voida toimittaa valmiiksi viipaloituna, sitäpaitsi jotkut leipoo itse, miten leikkaat itseleivotun leivän ilman sopivaa veistä?
Jotenkin tuo vertaus ontuu. Siis kun teräviä veitsiä enimmäkseen käytetään hyvään tarkoitukseen, siis keittövälineenä. Mutta MIHIN IHMEESEEN tavallinen ihminen tarvitsee ampuma-asetta??? Minä en keksi hyötytarkoitusta, en minkäänlaista. Kuten totesin, aseet olisi edelleen sallittu poliisille ja armeijalle ja erikseen hyväksytyille metsästäjille (eli metsästäjäksi pääsisi psykologisten testien läpäistyä eikä enää kuka tahansa, koska emme halua lisää sekopäisiä metsästäjäksi itseään kutsuvia jotka ampuu viattomien ohikulkijoiden autoja!!!).
>Sitten alkoholi, pahin kaikista! Mikään muu ei tapa niin paljon kuin tuo salakavala juovuttava aine. <
Totta, mutta alkoholi ei itsessään tapa ketään, paitsi korkeintaan sitä yliannostuksen nauttineen.
>Alkoholin vaikutuksen alaisena pahoinpidellään, puukotetaan, ammutaan ja ajetaan autolla liikenteessä tappaen ja vammauttaen lukemattomia määriä ihmishenkiä vuosittain ja ihan kuin tämä ei vielä riitä niin sen aiheuttamiin maksa yms sairauksiin kuolee miljardeja jopa tuhansia ihmisiä suomessa joka vuosi.<
Tämäkin on kyllä totta ja rangaistuksia ja kiinnijäämisen riskiä rattijuoppoudesta tulisikin kiristää. Silti en kannata alkoholin kieltämistä, sitäkin kun käytetään myös hyödylliseen: desinfioimiseen, lääkkeenä ym. ja lisäksi on tutkittu että alkoholi pieninä annoksina jopa ennaltaehkäiseen sairauksia...tai ainakin sairauskohtauksia.
>Perusteleppa miksei alkoholia pitäisi kieltää koska se on kiistämättä paljon vaarallisempaa kuin aseet.<
Perustelut tuli yläpuolella.
kerropa sinä nyt vuorostasi miksi aseita EI pitäisi kieltää TAVALLISILTA ihmisiltä? Mihin tavallinen jeppe muka tarvii aseita? minä en keksi mitään syytä. - Ex pentti fani nro.1
heh heh kirjoitti:
>Perusteleppa huvikseen miksi aseet pitäisi kieltää täysin tavallisilta ihmisiltä? Miksei tavallisilta ihmisiltä kielletä esim. terävien veitsien säilytystä kotona vaikka niillä vähän väliä puukotetaan ihmisiä suomessa? Tietysti vastaat siihen että teräviä veitsiä tarvitaan ruoanlaittoon, joka ei pidä paikkaansa. Kaikki voidaan pistää kauppoihin valmiiksi viipaloituina, leivät, vihannekset jne. Eli ei teräviä veitsiä ne meni kieltoon!<
Ei kaikkea voida toimittaa valmiiksi viipaloituna, sitäpaitsi jotkut leipoo itse, miten leikkaat itseleivotun leivän ilman sopivaa veistä?
Jotenkin tuo vertaus ontuu. Siis kun teräviä veitsiä enimmäkseen käytetään hyvään tarkoitukseen, siis keittövälineenä. Mutta MIHIN IHMEESEEN tavallinen ihminen tarvitsee ampuma-asetta??? Minä en keksi hyötytarkoitusta, en minkäänlaista. Kuten totesin, aseet olisi edelleen sallittu poliisille ja armeijalle ja erikseen hyväksytyille metsästäjille (eli metsästäjäksi pääsisi psykologisten testien läpäistyä eikä enää kuka tahansa, koska emme halua lisää sekopäisiä metsästäjäksi itseään kutsuvia jotka ampuu viattomien ohikulkijoiden autoja!!!).
>Sitten alkoholi, pahin kaikista! Mikään muu ei tapa niin paljon kuin tuo salakavala juovuttava aine. <
Totta, mutta alkoholi ei itsessään tapa ketään, paitsi korkeintaan sitä yliannostuksen nauttineen.
>Alkoholin vaikutuksen alaisena pahoinpidellään, puukotetaan, ammutaan ja ajetaan autolla liikenteessä tappaen ja vammauttaen lukemattomia määriä ihmishenkiä vuosittain ja ihan kuin tämä ei vielä riitä niin sen aiheuttamiin maksa yms sairauksiin kuolee miljardeja jopa tuhansia ihmisiä suomessa joka vuosi.<
Tämäkin on kyllä totta ja rangaistuksia ja kiinnijäämisen riskiä rattijuoppoudesta tulisikin kiristää. Silti en kannata alkoholin kieltämistä, sitäkin kun käytetään myös hyödylliseen: desinfioimiseen, lääkkeenä ym. ja lisäksi on tutkittu että alkoholi pieninä annoksina jopa ennaltaehkäiseen sairauksia...tai ainakin sairauskohtauksia.
>Perusteleppa miksei alkoholia pitäisi kieltää koska se on kiistämättä paljon vaarallisempaa kuin aseet.<
Perustelut tuli yläpuolella.
kerropa sinä nyt vuorostasi miksi aseita EI pitäisi kieltää TAVALLISILTA ihmisiltä? Mihin tavallinen jeppe muka tarvii aseita? minä en keksi mitään syytä."Ei kaikkea voida toimittaa valmiiksi viipaloituna, sitäpaitsi jotkut leipoo itse, miten leikkaat itseleivotun leivän ilman sopivaa veistä?"
Jos kielletään terävät veitset, niin sitten kauppaan toimitetaan kaikki viipaloituina. Ja mikä pakko sitä on leipoa, ruokaa ja leivonnaisia saa ilman leipomistakin. Leipominenkin on vain pelkkä harrastaminen loppupeleissä, aivan niin kuin urheiluampuminen ja metsästys. Siinä olen samaa mieltä että kaikki ampujat pitää käydä psykologinen testi läpi ennenkuin saavat pyssyt.
"Tämäkin on kyllä totta ja rangaistuksia ja kiinnijäämisen riskiä rattijuoppoudesta tulisikin kiristää. Silti en kannata alkoholin kieltämistä, sitäkin kun käytetään myös hyödylliseen: desinfioimiseen, lääkkeenä ym. ja lisäksi on tutkittu että alkoholi pieninä annoksina jopa ennaltaehkäiseen sairauksia...tai ainakin sairauskohtauksia."
Tarkoitinkin että kielletään alkoholin nauttiminen juovutus tarkoituksessa, koska humalassa on tapettu ihmisiä paaaaaaljon enemmän kuin selvinpäin. Voi alkoholia silti käyttää desinfiomis tarkoituksiin ja jopa lääkkeeksi nautittavaksi, valvonnan alaisena ettei menisi humala hakuiseksi touhuksi, otetaan vain kaupan hyllyltä pois ettei vain tulisi humalassa enää törttöiltyä.
"Totta, mutta alkoholi ei itsessään tapa ketään, paitsi korkeintaan sitä yliannostuksen nauttineen."
Tappaahan se, koska humalassa teet asioita mitä et selvinpäin tekisi, ajat autolla holtittomasti ihmisten yli, saat raivarin ja tartut pyssyyn, puukkoon ja tapat jonkun ihmisen. Jos oikeasti kehtaat väittää, ettei niissä tapoissa, jotka tehtiin humalassa, ei alkoholilla ollut osaa eikä arpaa, niin tämä väittely on täysin turhaa.
"kerropa sinä nyt vuorostasi miksi aseita EI pitäisi kieltää TAVALLISILTA ihmisiltä? Mihin tavallinen jeppe muka tarvii aseita? minä en keksi mitään syytä."
Ei tarvitsekaan asetta, koska sitä tarvitaan vain harrastamiseen, mutta kuten perustelin tuon terävät veitset, niitäkään ei tarvita, kuten jo aikaisemmin selitin. Ja alkoholiakaan ei tarvita kuin lääkitsemis tarkoitukseseen, koska humalahakuisessa juomingeissa on tapahtunut niin kauheesti hirveitä asioita.
Siinähän tästä on kyse koska et harrasta ampumista missään muodossa niin ne saisi sinusta kieltää. Mutta koska harrastat ryyppäilyä niin tietysti se saa jatkua vaikka alkoholi tappaa paljon enemmän ihmisiä kuin mitkään aseet. - heh heh
"Ei kaikkea voida toimittaa valmiiksi viipaloituna, sitäpaitsi jotkut leipoo itse, miten leikkaat itseleivotun leivän ilman sopivaa veistä?"
Jos kielletään terävät veitset, niin sitten kauppaan toimitetaan kaikki viipaloituina. Ja mikä pakko sitä on leipoa, ruokaa ja leivonnaisia saa ilman leipomistakin. Leipominenkin on vain pelkkä harrastaminen loppupeleissä, aivan niin kuin urheiluampuminen ja metsästys. Siinä olen samaa mieltä että kaikki ampujat pitää käydä psykologinen testi läpi ennenkuin saavat pyssyt.
"Tämäkin on kyllä totta ja rangaistuksia ja kiinnijäämisen riskiä rattijuoppoudesta tulisikin kiristää. Silti en kannata alkoholin kieltämistä, sitäkin kun käytetään myös hyödylliseen: desinfioimiseen, lääkkeenä ym. ja lisäksi on tutkittu että alkoholi pieninä annoksina jopa ennaltaehkäiseen sairauksia...tai ainakin sairauskohtauksia."
Tarkoitinkin että kielletään alkoholin nauttiminen juovutus tarkoituksessa, koska humalassa on tapettu ihmisiä paaaaaaljon enemmän kuin selvinpäin. Voi alkoholia silti käyttää desinfiomis tarkoituksiin ja jopa lääkkeeksi nautittavaksi, valvonnan alaisena ettei menisi humala hakuiseksi touhuksi, otetaan vain kaupan hyllyltä pois ettei vain tulisi humalassa enää törttöiltyä.
"Totta, mutta alkoholi ei itsessään tapa ketään, paitsi korkeintaan sitä yliannostuksen nauttineen."
Tappaahan se, koska humalassa teet asioita mitä et selvinpäin tekisi, ajat autolla holtittomasti ihmisten yli, saat raivarin ja tartut pyssyyn, puukkoon ja tapat jonkun ihmisen. Jos oikeasti kehtaat väittää, ettei niissä tapoissa, jotka tehtiin humalassa, ei alkoholilla ollut osaa eikä arpaa, niin tämä väittely on täysin turhaa.
"kerropa sinä nyt vuorostasi miksi aseita EI pitäisi kieltää TAVALLISILTA ihmisiltä? Mihin tavallinen jeppe muka tarvii aseita? minä en keksi mitään syytä."
Ei tarvitsekaan asetta, koska sitä tarvitaan vain harrastamiseen, mutta kuten perustelin tuon terävät veitset, niitäkään ei tarvita, kuten jo aikaisemmin selitin. Ja alkoholiakaan ei tarvita kuin lääkitsemis tarkoitukseseen, koska humalahakuisessa juomingeissa on tapahtunut niin kauheesti hirveitä asioita.
Siinähän tästä on kyse koska et harrasta ampumista missään muodossa niin ne saisi sinusta kieltää. Mutta koska harrastat ryyppäilyä niin tietysti se saa jatkua vaikka alkoholi tappaa paljon enemmän ihmisiä kuin mitkään aseet.>"Totta, mutta alkoholi ei itsessään tapa ketään, paitsi korkeintaan sitä yliannostuksen nauttineen."
Tappaahan se, koska humalassa teet asioita mitä et selvinpäin tekisi, ajat autolla holtittomasti ihmisten yli, saat raivarin ja tartut pyssyyn, puukkoon ja tapat jonkun ihmisen. Jos oikeasti kehtaat väittää, ettei niissä tapoissa, jotka tehtiin humalassa, ei alkoholilla ollut osaa eikä arpaa, niin tämä väittely on täysin turhaa.<
Siis tarkoitin että alkoholi ei SUORAAN tapa ketään, sen aiheuttamat sivuvaikutukset tappaa, siis ihminen joka on kännissä väkivaltainen. Toisaalta se sama ihminen joka kännissä tarttuu vaikka kraivelista kiinni tai puukkoon, voi tehdä sen pahassa tapauksessa myös selvinpäin. Ja kyllähän niitä tehdäänkin, voit vaikka lukea lehdistä.
>Siinähän tästä on kyse koska et harrasta ampumista missään muodossa niin ne saisi sinusta kieltää. Mutta koska harrastat ryyppäilyä niin tietysti se saa jatkua vaikka alkoholi tappaa paljon enemmän ihmisiä kuin mitkään aseet.<
Siis tehdään nyt selväksi. Minä en harrasta ryyppäilyä! Toisekseen alkoholin nauttimnen ei ole edes harrastus. En toisaalta kyllä ymmärrä miten joku saa kiksejä siitä että latoo aseella kuteja tauluun, eikö samaa asiaa voisi sitten hoitaa jollain virtuaalivalopyssyllä? Siis sillätavalla kuin oli esim. Speden peleissä aikoinaan? Sanoit että veitset pitäisi kieltää koska kenenkään ei tarvitse leikata itse kun voidaan viipaleina toimittaa kaikki, en vieläkään usko siihen että kaikkea voidaan toimittaa viipaleina. entä vaikka joulukinkku? Minä en tykkää valmiskinkkuviipaleiden mausta, ovat shittiä. Itse paistettu vanhan ajan joulukinkku on parasta, siihen tosin tarvitaan juuri se terävä veitsi sen leikkaamiseen. Leivän leipominen, on se joo harrastus, mutta on se myös sitä että ihminen voi haluta parempaa leipää kuin mitä kaupasta saa.
Entä mitä suhtaudut sirkkeleihin, sahoihin, puukkoihin ja kirveisiin? Pitääkö nekin mielestäsi kieltää kun niilläkin voi aiheuttaa vahinkoa vaikka ne ovat työkaluja?
Mä siis haluan täsmentää että nuo juuri mainitut, sekä myös terävät keittiöveitset on TYÖKALUJA ensisijassa. Se että joku voi käyttää mitä tahansa, vaikka vasaraa, vääriin tarkoituksiin, on tietenkin todella ikävä juttu mutta ei TYÖKALUJA voida sen takia kieltää. Sen sijaan en ymmärrä miten joku voisi hyödyntää asetta työkaluna...paitsi tietysti poliisi ja armeija joille se on yks työkalu, tai pikemminkin turvatyökalu mutta tarkoitin siviilejä.
Se miksi haluan kieltää yksityisiltä aseet, johtuu siitä että ihan liikaa on ampumatapauksia ja sitten nämä eräät metsästäjät jotka ampuu ohikulkevia sivullisia aseillaan, hyvä ettei niissä loukkaantunut kukaan mutta sillä kertaa oli onni matkassa, ensikerralla ei ehkä enää ole. Kuka ottaa vastuun jos ampumiskiimassaan oleva metsästäjän retku alkaakin roiskia aseellaan ohikulkevia, tai jotain metsässä kävelevää sunnuntaikulkijaa tai marjastajaa?? Usein on vielä noilla metsästäjillä vielä alkoholikin kuvassa mukana. Ja LIIAN useasti noilla metsästäjillä on jonkinlainen pienimunaisuuskompleksi, kuvittelevat että jos ollaan metsästäjiä, otetaan viinaa ja ammuskellaan ympäriinsä niin sitten ollaan miehiä! Liekö tossa takana jonkinlaiset vääristyneet opit armeija-ajoilta. Psykiatriseen hoitoon tuollaiset machouhoajat pitäisi laittaa eikä antaa aseita heille.
Kumminkin muistuttaisin että alkoholi, aseet ja uhoaminen EI tee kenestäkään miestä!
- oikeusturva kyseessä
Esim jos ilmaiseksi levitetty Linux rikkoo laittteita niin voinko vaatia korvausta näiltä Linux-kehittäjiltä jotka ovat syypäitä?
- korvaa
Tässäkin tapauksessa vika oli laitevalmistajan eli LG myönsi virheensä ja toimitti kunnollisen firmwaren veloituksetta. ;)
- nickreq
joo, jos olet rakentamassa supermasiinaa esim 8kpl ps3:sta (tulee kova tykki) ja ne hajoaa ryvästys vaiheessa, saat varmasti korvauksen oikeusturvallisesti vapaan ohjelmiston kehittäjiltä.
eikä nuo linuksit muuhun kelpaakkaan. kukaan normaali äänestäjä niillä jaksa puuhastella. (paitsi jos vain nettiä haluaa selata ja kirjoittaa printata(pasianssit ja flipperit ms:llä paremmat ja sitä paitsi ms: tuotteet lähettää matalataajuisia ääniä kavareista jotka aiheuttavat mielihyvää, fadeout visual emotions kehitteillä( FVE manipulation project)))
ja rahastuksesta vielä, onko kukaan ihmetellyt miksi microsoft myy valmiiksi asennetut järjestelmät koneisiin , jotka saattaa kestää joten kuten pystyssä seuraavaan "parempaa" versioon asti. - nickereq
korvaa kirjoitti:
Tässäkin tapauksessa vika oli laitevalmistajan eli LG myönsi virheensä ja toimitti kunnollisen firmwaren veloituksetta. ;)
vaikka olisi realisti on voinut lg saada tämän mystisen tapahtuman jälkeen saada erikois tilauksia jostain taholta, mandriva yksi näitä kovanrahan kehityksiä, kumma juttu että se osui juuri siihen, on paljon muitakin tunnettuja versioita.
- ............
Tuo nyt on väännetty rautalangasta niinmonta kertaa ettei jaksaisi enää, tuohan oli LG:n moka kun käyttivät ATAPI/IDE määrityksen mukaista selkeää välimuistintyhjennyskäskyä firmwarepäivityskäskynä muutamissa asemissaan. LG tunnusti mokansa ja korvasi seonneet asemat.
Mites sensijaan tämä http://www.tietokone.fi/uutiset/microsoft_tutkii_viimein_windows_7_n_akkuongelmaa Voihan tuossa olla joku vastaava eli laitevalmistajien moka mutta pahasti näyttää tässävaiheessa että syyllinen on MS. Odotellaan mielenkiinnolla onko Windows ensimmäinen käyttäjärjestelmä joka oikeasti rikkoo koneita. - juupajuujajees
Kokemusta on.
- penafani
anna pojalle jotain muuta leikkikalua käteen.
- muhammmmad
penafani kirjoitti:
anna pojalle jotain muuta leikkikalua käteen.
Naapurin mies käytti vuoden linuxia ja nyt hänellä on paha ihottuma, iskias sekä joku nimeämätön tartuntatauti. Varokaa hyvät ihmiset käyttämästä linuxia, se on saatanan tekemä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve573119Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä402918Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi932826On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole622678Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.732638Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä972610Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama42427Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu1122312Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl522049Joskus tulee niin
Yksinäinen olo. Ei ole tarpeeksi ihmisiä elämässä, jotka tuntuisivat välitttävän aidosti. Jos mä ny saisin sairaskohtauk651920