lihasta jalkoihin?!

srgtsrg

perkele että voi olla vittumainen homma :D

Että se nostaa sykettä kun ruvetaan treenaamaan jalkoja eli reisiä ja kyykky jo tuntuu jollain 70kg aivan hirvittävälle :D

itsellä kyllä voimaa riittää mutta ei jaloissa tarpeeksi. voiko ilman kyykkyä saada tehoa jalkalihasten kasvuun? eli ns muilla salilaitteilla jota meidänkin salilta löytyy!

Itse olen pitkä iso kaveri mutta tuntuu että treeni ei luista kun ruvetaan bodaamaan jalkoja kuntoon! :D

6

394

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyllä voi.

Treenaa näin:
      Jalan ojennus 3*10
      Jalkaprässi 3*10
      Jalan koukistus 3*10
      Suorin jaloin maastaveto 3*10

• jalat kuntoon

Eihän sun viestissä ole järkee. Kyykky tuntuu hirveälle? Johtuiskohan se siitä, että sä et ole kyykännyt tarpeeksi ja tekniikkakin on varmaan perseestä.

Fakta on, että kyykky on paras ja ainoa tapa kasvattaa oikeasti jalkoihin jotain lihasta ja voimaa. Älä lähde koneiden kanssa sekoilemaan. Niistä ei ole mihinkään. Harjoittele sitä kyykkyä ja nostat painoja pikkuhiljaa. Kyykkäsin mäkin aluksi 60-70 kilolla ja nyt mennään jo 160 kilolla.

• uggeli28_

Mulla ei oo oikein niin hyvin toiminu. Itse oon täs kyykkäilly parin vuoden ajan, vähintään kerran kahdessa viikossa, yleensä kerran viikossa, (joitain 1-2 kk:n taukoja on ollu)....ja jalkoihin ei oo tullu kuin hieman massaa eikä tuloksetkaan hirveemmin kasvanu, n. 40kg tullu maksimiin. 1x80 kilosta 2x120 kiloon. Mä oon nyt ottanu kunnolla prässin ja jalankoukistuksen mukaan, niin katsotaan miten alkaa tuloksille käydä. Ennen oli vain kyykky 6 sarjaa, jalan ojennukset 3 sarjaa ja suorin jaloin maastaveto 3 sarjaa. Nyt on kyykky 6 srj, jalan koukistukset 3-4 srj, jalkaprässi 4 srj, suorin jaloin mave 3srj ja hieman pohkeita päälle. Penkkitreenissä taas tuntuu että joka viikko menee paremmin. Maastaveto pitäis tässä ottaa taas treeneihin mukaan mut tuntuu ettei aika kohta riitä.

• Treenaat liian
        uggeli28_ kirjoitti:

Mulla ei oo oikein niin hyvin toiminu. Itse oon täs kyykkäilly parin vuoden ajan, vähintään kerran kahdessa viikossa, yleensä kerran viikossa, (joitain 1-2 kk:n taukoja on ollu)....ja jalkoihin ei oo tullu kuin hieman massaa eikä tuloksetkaan hirveemmin kasvanu, n. 40kg tullu maksimiin. 1x80 kilosta 2x120 kiloon. Mä oon nyt ottanu kunnolla prässin ja jalankoukistuksen mukaan, niin katsotaan miten alkaa tuloksille käydä. Ennen oli vain kyykky 6 sarjaa, jalan ojennukset 3 sarjaa ja suorin jaloin maastaveto 3 sarjaa. Nyt on kyykky 6 srj, jalan koukistukset 3-4 srj, jalkaprässi 4 srj, suorin jaloin mave 3srj ja hieman pohkeita päälle. Penkkitreenissä taas tuntuu että joka viikko menee paremmin. Maastaveto pitäis tässä ottaa taas treeneihin mukaan mut tuntuu ettei aika kohta riitä.

vähän etureisiä. Kyykky ottaa enemmän takareisiin. LIsää jalanojennuksia etukäteisväsytykseksi ennen kyykkyä, niin hyvä tulee.

• Puolijumala

Siteeraan tässä erästä ystävääni joka sanoi kerran: "Jos haluat nähdä kun iso mies itkee, kysy häneltä: "Paljon sä kyykkäät?"".

Kyykkää aluksi riittävän pitkiä sarjoja ja pyri saamaan tekniikka kohdilleen, kyllä se siitä.

• Tekniikka

paranee paremmin lyhyillä sarjoilla. On parempi tehdä 10 kertaa 3 toistoa kuin 3 kertaa 10 toistoa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta

Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama
      Maailman menoa
      48
      5238
    2. Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?

Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä
      Maailman menoa
      73
      4237
    3. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      80
      3754
    4. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      74
      2750
    5. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      162
      2596
    6. Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta
      Maailman menoa
      66
      2428
    7. Mitä tapahtui?

Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?
      Kiuruvesi
      28
      2345
    8. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      79
      2219
    9. Mitä haluaisit sanoa kaivatullesi tänään?

Mitä ajatuksia hänestä ja tilanteesta ylipäätään 💖
      Ikävä
      146
      1804
    10. Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista

Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      42
      1596
    Aihe