linuks kokeilua.

nickreq

olipa kammottavaa. koneessa oli mandriva joka tuntui ihan kivalle, dolphinissa (tiedosto selain) paljon hauskoja ominaisuuksi. (toisin kuin ubuntun omassa, näyttää kovalevyn uuid:n otsakkeessa jota ei voi leikata irti, muttei näytä juuri mitään muuta, edes tätä sda juttua. tosi hyödyllistä perusasentajalle tuo uuid)

pistin ubuntun rinnalle mutta ilmeisesti microsoftilta opittuun tyyliiin tämä mandriva sitten jäi pimentöön. yhteisö kyllä näki vaivaa kun ongelmasta valitin, ja nopeasti sainkin ohjeistusta. tosin vaikka pidän itseäni henkilönä joka jostain vähän tajuaakiin, jäi ohgelma ratkaisematta.

no hermostuin ja instasin mandrivan uusimman version joka tunnisti tuo vanhemman mandrivan ja buuttasi sen. nyt taas näytön ohjain ei toiminut kunnolla. yritin vaihtaa sen ja nyt tämä koko mandriva otti ja kyrvähti. edes vanhalla raudalla ei suostunut enään toimimaan.

täytyy myöntää että jos joku ensikertalainen olisi joutunut samaan tuskin olisi ollenkaan onnellinen.
suurinta osaa ihmisiä kiinnostaa tasan tarkkaan että ne muutamat asiat jotka he haluaa koneella tehdä onnistuu. (kuten että saa liitettyä musiikki soittimeen koko kansion ja helposti, mikä on linuks jakeluissa hankalaa, ja perusuuserille melkein mahdotonta.)

tuo soitin asia ratkesi vlc playerillä, olisihan se pitänyt heti tajua että pitäisi käyttää vain ohjelmia jotka toimivat niin windosilla ja linukalla, jotta hermo säilyisi.

kyllä vain tuntuu että linukallakin menee tämä käyttäjäystävällisyys vain alamäkeen, onkohan ottaneet mallia microsoftilta.

43

427

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huoli.

Mandrivan ja KDE:n helppokäyttöisyys on näköjään pahimpia uhkia Microsoftille joten nämä mikkismerkonomit trollailee täällä että jos tekee Linuxia niin kokeilkaa nyt sitten vaikka sitä Ubuntua. ;)

• ------->

Kyllä siinä saatanan Mandrivassa jokin mättä!

Koitahan asentaa Mandriva Ubuntun jälkeen niin Ubuntua ei löydy ja vaikka löytyy niin se ei käynnisty!

• nickreq

empä ihmettelisi vaikka microsoft rahoittaisi kieroteitse joitain avoimen puolen koodareita tai joka kokonaisi jakeluversioita. Niin minä ainakin tekisin JOS haluaisin HANKALOITTAA KAIKKIEN NIIDEN ELÄMÄÄ JOTKA KÄYTTÄVÄT MUUTA KUIN UUUUUSIMPIA OHJELMA VERSIOITA. kuten esim office.

eikä siinä varmaa ole mitään laitonta vaikka niin tekisi, ota tuosta 10 miljoonaa mene avoimille foorumeille koodemaan haalikavereita ja tehkää mahdollisimman paljon haittaa linuksille ja sen yleistymiselle.
        tietysti ton voi kääntää sanamuotoon: monipuolistakaa ohjelmistoja niin niistä varsinaisia virheitä löytyy mahdollisimman vähän. (se mitä tuollainen vaikuttaa tietää varmaan paremmin se kuka alalla työskentelee)

ja olipas harvinaisen vajaa älyinen kommetti tuo madrivan microsoft uhka, (mun ubuntua ei saa haukkua)
        sitä paitsi itse sen päässäs haukuksi väänsit, leikkaa ja liitä näytä lääkärillesi. ;P

hyviä ovat, inhottavia käyttökokemuksia. (vistaan en kajoa vaikka vähän kidutettaisiin)
        nämä linukat menevät osittain mielen kiinnon piikkiin, peruskäyttäjällä tuskin yhtä paljon tuskailua.

ja sodat alueella vissiin vähän kuuluukiin provosoita vastustajaa näyttämään luonteensa, kuten tässäkin kävi. minun vihollinen tuntuu olenan linuks ms ms fanit, järkeä yhtäpaljon kuin fudis huliǵaaneilla. ;P

• nickreq
        nickreq kirjoitti:

empä ihmettelisi vaikka microsoft rahoittaisi kieroteitse joitain avoimen puolen koodareita tai joka kokonaisi jakeluversioita. Niin minä ainakin tekisin JOS haluaisin HANKALOITTAA KAIKKIEN NIIDEN ELÄMÄÄ JOTKA KÄYTTÄVÄT MUUTA KUIN UUUUUSIMPIA OHJELMA VERSIOITA. kuten esim office.

eikä siinä varmaa ole mitään laitonta vaikka niin tekisi, ota tuosta 10 miljoonaa mene avoimille foorumeille koodemaan haalikavereita ja tehkää mahdollisimman paljon haittaa linuksille ja sen yleistymiselle.
        tietysti ton voi kääntää sanamuotoon: monipuolistakaa ohjelmistoja niin niistä varsinaisia virheitä löytyy mahdollisimman vähän. (se mitä tuollainen vaikuttaa tietää varmaan paremmin se kuka alalla työskentelee)

ja olipas harvinaisen vajaa älyinen kommetti tuo madrivan microsoft uhka, (mun ubuntua ei saa haukkua)
        sitä paitsi itse sen päässäs haukuksi väänsit, leikkaa ja liitä näytä lääkärillesi. ;P

hyviä ovat, inhottavia käyttökokemuksia. (vistaan en kajoa vaikka vähän kidutettaisiin)
        nämä linukat menevät osittain mielen kiinnon piikkiin, peruskäyttäjällä tuskin yhtä paljon tuskailua.

ja sodat alueella vissiin vähän kuuluukiin provosoita vastustajaa näyttämään luonteensa, kuten tässäkin kävi. minun vihollinen tuntuu olenan linuks ms ms fanit, järkeä yhtäpaljon kuin fudis huliǵaaneilla. ;P

"Kyllä siinä saatanan Mandrivassa jokin mättä!

Koitahan asentaa Mandriva Ubuntun jälkeen niin Ubuntua ei löydy ja vaikka löytyy niin se ei käynnisty! "

tämähän jos kertoo että avoimen puolella jo pahoja haaraumia jotka vain pahenee ajanmittaan.
        tietysti kun ihmisellä on tapana pitää omaa näkemystää oikeana, jos esim pitää ie:tä turvallisena ja hyvänä selainmena, on ajatuksesta irtipäästäminen miltein mahdotonta joillain.

mutta jos ongelmia on siinä että saataisiin perusboottaus hoidettua kertoo se todella vakavista ongelmista koko sectorilla mielestäni. Mitäköhän acronis sanoisi tilanteesta? hitto kun jaksais. mutta sitten pitäisi käynnistää tuo xp enkä viitsisi siihen nyt edes kojota, oli ollut nuorisotalolla tuo ja sinne oli tullut netistä jotain tauhkaa rekisteriin vaikkei FireFoxia ollutkaan asennettuna. vähälle aikaan asentelut rupeaa riittämään vaikka tuo xp lite cd tuossa vieressä olisikin.

• -asentelija-
        nickreq kirjoitti:

Kyse on vain siitä, että Ubuntussa on käytössä Grub2 mutta mandrivassa ei vielä ja siitä sekaannuksia.
        http://www.dedoimedo.com/computers/mandriva-2010.html

Kun kaikki jakelut siirtyvät GRUB2:n niin nämä ongelmat jäävät historiaan.

Toissaviikolla tuli ihan urakalla asenneltua eri jakeluita ja tuo Grub ongelma on vain Mandrivan ja Ubuntun välillä... kumpikaan ei tunnista toisiaan tai tekevät epäkelvon Grubin. Muiden jakeluiden kanssa ei Ubuntulla ollut ongelmia oli uusi tai vanha Grub.

• nickreq
        -asentelija- kirjoitti:

Kyse on vain siitä, että Ubuntussa on käytössä Grub2 mutta mandrivassa ei vielä ja siitä sekaannuksia.

Toissaviikolla tuli ihan urakalla asenneltua eri jakeluita ja tuo Grub ongelma on vain Mandrivan ja Ubuntun välillä... kumpikaan ei tunnista toisiaan tai tekevät epäkelvon Grubin. Muiden jakeluiden kanssa ei Ubuntulla ollut ongelmia oli uusi tai vanha Grub.

näin käsitin kun minua ohjeistettiin. Mutta jopa microsoftin ohjelmistot yleensä toimivat taaksepäin kuten esim tämä office.

täytyy olla oikeita ongelmia koko yhteisöllä, näin rumasti ajateltuna. ilmeisesti tämä grub2 on kokonaan uutta käskytystä verrattuna 1.seen.

ihmettyttää vain miksi uudempi versio näin hanakasti on toimimatta vanhemman kanssa. luulisi näin maallikkona että yhdellä ELSE IF rakenteella tämäkin ongelma ratkeaisi.

• rstjhswrtyj
        nickreq kirjoitti:

näin käsitin kun minua ohjeistettiin. Mutta jopa microsoftin ohjelmistot yleensä toimivat taaksepäin kuten esim tämä office.

täytyy olla oikeita ongelmia koko yhteisöllä, näin rumasti ajateltuna. ilmeisesti tämä grub2 on kokonaan uutta käskytystä verrattuna 1.seen.

ihmettyttää vain miksi uudempi versio näin hanakasti on toimimatta vanhemman kanssa. luulisi näin maallikkona että yhdellä ELSE IF rakenteella tämäkin ongelma ratkeaisi.

"Mutta jopa microsoftin ohjelmistot yleensä toimivat taaksepäin kuten esim tämä office."

Väärin.

"ihmettyttää vain miksi uudempi versio näin hanakasti on toimimatta vanhemman kanssa"

Tajuatko sä saatanan peelo, joka sinä olet kun lukee tuota paskaa jota suollat, yhtään lukemastasi?

• nickrequire
        -asentelija- kirjoitti:

sori, vastasin ennen kuin luin kunnolla, vikaa vissiin asentajan korvienkin välissä ;P

jos vika vain mandrivan ja ubuntun välinen on tilanne jotain mihin mulla huonosti varaa kommentoida.

hyvää valoisampaa aikaa

• nickreq
        rstjhswrtyj kirjoitti:

"Mutta jopa microsoftin ohjelmistot yleensä toimivat taaksepäin kuten esim tämä office."

Väärin.

"ihmettyttää vain miksi uudempi versio näin hanakasti on toimimatta vanhemman kanssa"

Tajuatko sä saatanan peelo, joka sinä olet kun lukee tuota paskaa jota suollat, yhtään lukemastasi?

muista kuitenkin rstjhswrtyj että olen sellainen peelo että huutelen aisiat kutakuinkin omalla nimelläni.

viittasit huumeisiin ja mielisairauteen ilmeisesti vastaavalla nikillä, joten
        etsippä nyt vaikka nickrequired nimikerkillä naputeltuja kirjoituksia niin saat vastauksen varmasti molempiin kysymyksiin.

sodassa hävisit koska kiihdyit, ( pöhköfantti)

• luutija.
        nickreq kirjoitti:

muista kuitenkin rstjhswrtyj että olen sellainen peelo että huutelen aisiat kutakuinkin omalla nimelläni.

viittasit huumeisiin ja mielisairauteen ilmeisesti vastaavalla nikillä, joten
        etsippä nyt vaikka nickrequired nimikerkillä naputeltuja kirjoituksia niin saat vastauksen varmasti molempiin kysymyksiin.

sodassa hävisit koska kiihdyit, ( pöhköfantti)

"huutelen aisiat kutakuinkin omalla nimelläni."

Onpa sinulla erikoinen nimi.

• nickreq

no voi jestas, nyt kun vihdoin löysin tajusin että vlc player on ainut järkeä soitin, kaatui se eli jumuitui kun liitin kansioita siihen. (ja kesti valovuosia liittää useampi kansio listaan)

ja sitten tuo ubuntun tiedosto selain näyttää hyötytiedon kovalevyn uuid tunnisteesta, muttei MISSÄÄN ole mainintaa ettäkö mikä kovalevyn osio on kyseessä.

prhnahan prhana

jos saan tähän jonkun sudo komennon niin tapan ja raiskaan, ja vielä siinä järjestyksessä.

kyllä taas osaa potuttaa, onkohan tämä jokun salajuoni. missään winukka levityksessä ole ollut näin rasittavaa 9x ja suuremmat) yrittää saada musat soimaan ja kansiot liitettyä. olettaen ettei käytä microsoftin paskaplayereitä

• nelttoist

Mitäs täällä valitat. Jos ite sait distrosi sotkuun, etkä osaa selvittää, niin kaiva kuvettasi ja palaa Win-porukan unimaailmaan.

• fdtgjsf

"ubuntun tiedosto selain näyttää hyötytiedon kovalevyn uuid tunnisteesta"

Käytätkö sä huumeita? Tuuttaa se Windowsi takas koneelle, sitä kai jotenkin olet vuosien aikana oppinut räpläämään!

"jos saan tähän jonkun sudo komennon niin tapan ja raiskaan"

Sä olet saatana mielisairas!

• nickreq
        nelttoist kirjoitti:

Mitäs täällä valitat. Jos ite sait distrosi sotkuun, etkä osaa selvittää, niin kaiva kuvettasi ja palaa Win-porukan unimaailmaan.

"Mitäs täällä valitat. Jos ite sait distrosi sotkuun, etkä osaa selvittää,"

tämä vain ensituntumaa, ja itse asiassa sotkuilusta en edes enään ruikuttanut täällä, ja tämä oli just asennettu ubuntu, ja ensikäynnistyksellä kyykähti vlc. sattumaa vai salajuonta.

ja pitäähän sitä nyt edes jotain ikävää löytää linukasta, tämä sotaosastokin muutoinkin niin harvinaisen kammottava että mun hörhellys tuskin pilaa tasoa, sitä paitsi unimaailmassa on vain linukka puoli koska he luulevat että tietoturvataso on hyvä, jopa riittävä

winukkaa käyttäessä tiedän ainakin että kuka vain voi säätää mun koneelle mitä vain, se tekee siitä mielenkiintoisen asian.

olenkin viimeaikoina yrittänyt manipuloida mieltäni kuvilla joita silmä ei näe ja äänillä joita korva ei kuule.

; P

p.s. pitäsköhän mennä mainospuolelle duuniin

• -zibba-

"(kuten että saa liitettyä musiikki soittimeen koko kansion ja helposti, mikä on linuks jakeluissa hankalaa, ja perusuuserille melkein mahdotonta."

Klikkaa kansiota hiiren oikealla ja valitse soitin jolla avataan, onko vaikeaa persereikä!

Tämä "nickreq" on kyllä melkoinen TROLLI kun jaksaa noin paljon kirjoittaa sekavaa houreista paskaa. Hakeudu nyt jumalauta hoitoon, jokin raja paskatrollauksessakin täytyy mennä. Ei huvita ketään ja kuka sun houreita edes uskoisi kun aalot lyö noin yli!

• nickreq

tuo klikkaa kansiota ja valitese soitinta edes tullut mieleenkikään, jänskää, se toimii.

tosin vain kansio kerrallaan, useamman liittäminen onnistui vasta vlc playerillä

usko tai älä vlc player totteli tuon vasta toisella yrittämällä. mistä lieneen johtunut kun taas kyykähti.

ja jos se peruskäyttö on niin helppoa niin otetaan tuo vlc pois luvusta ja kerro miten perusasennuksella tai muutoin saat useammasta sijainnista mp3 soittimen listaan. ubuntulla puuhastellut ja kutina että sitä sinäkin käytät. Tästä normaalimpaa halua tuskin peruskäyttäjällä tänäpäivänä on. jos ei pk asetuksilla onnistu niin mitä sitten pitää ladata. mielestäni kävin ubuntu download centerin mp3 perusohjelmat läpi.

siinä sulle trollaus, jos todistat että en tyhmyytäni saanut useampaa kansiota soittimeen.

"Ei huvita ketään ja kuka sun houreita edes uskoisi kun aalot lyö noin yli! "
        no no... rupean kohta kehumaan miten hyvä ie on ;P

• rtahyasrthsrth
        nickreq kirjoitti:

tuo klikkaa kansiota ja valitese soitinta edes tullut mieleenkikään, jänskää, se toimii.

tosin vain kansio kerrallaan, useamman liittäminen onnistui vasta vlc playerillä

usko tai älä vlc player totteli tuon vasta toisella yrittämällä. mistä lieneen johtunut kun taas kyykähti.

ja jos se peruskäyttö on niin helppoa niin otetaan tuo vlc pois luvusta ja kerro miten perusasennuksella tai muutoin saat useammasta sijainnista mp3 soittimen listaan. ubuntulla puuhastellut ja kutina että sitä sinäkin käytät. Tästä normaalimpaa halua tuskin peruskäyttäjällä tänäpäivänä on. jos ei pk asetuksilla onnistu niin mitä sitten pitää ladata. mielestäni kävin ubuntu download centerin mp3 perusohjelmat läpi.

siinä sulle trollaus, jos todistat että en tyhmyytäni saanut useampaa kansiota soittimeen.

"Ei huvita ketään ja kuka sun houreita edes uskoisi kun aalot lyö noin yli! "
        no no... rupean kohta kehumaan miten hyvä ie on ;P

"tosin vain kansio kerrallaan, useamman liittäminen onnistui vasta vlc playerillä"

Oletko aiemmin käyttänyt tietokonetta, tuntuu että sulla on perusasiatkin ihan hukassa? Pidä Ctrl näppäintä pohjassa ja voit valita useimpia tiedostoja ja kansioita.

Eikö olisi helpompaa käyttää kunnon soitinta ettei tarvi kansioita availla vaan musa on tagian avulla valkattavissa, bändi, genre jne. esim oletuksena Ubuntussa oleva Rytmilaatikko... sitten on Banshee, Amarok jne. jne. Winamp tyylinen Audacious - josta skinien avulla saa yks yhteen Winampin.

http://fi.wikibooks.org/wiki/Ubuntu_tutuksi

• nickreq
        rtahyasrthsrth kirjoitti:

"tosin vain kansio kerrallaan, useamman liittäminen onnistui vasta vlc playerillä"

Oletko aiemmin käyttänyt tietokonetta, tuntuu että sulla on perusasiatkin ihan hukassa? Pidä Ctrl näppäintä pohjassa ja voit valita useimpia tiedostoja ja kansioita.

Eikö olisi helpompaa käyttää kunnon soitinta ettei tarvi kansioita availla vaan musa on tagian avulla valkattavissa, bändi, genre jne. esim oletuksena Ubuntussa oleva Rytmilaatikko... sitten on Banshee, Amarok jne. jne. Winamp tyylinen Audacious - josta skinien avulla saa yks yhteen Winampin.

nyt minäkin alan uskoa olevani trolli. perhana miten tuli typerä ajattelettomuus.

no minkäs sille sitten voi. ton Ćontrolli asian mulle sanoin yks kaveri aika sanatarkasti samalla tavalla, valitettavasti 14 vuotta sitten. hidas on sytytys.

niin täällä olen nytten saanut 2 kpl vlc playerin kuvakkeita yläpalkkiin, soittimet avaituu muttei toista tai muutoinkaan reagoin muuhun kuin ikkunointiin muttei sulkeudu. joo-o

• 21
        nickreq kirjoitti:

nyt minäkin alan uskoa olevani trolli. perhana miten tuli typerä ajattelettomuus.

no minkäs sille sitten voi. ton Ćontrolli asian mulle sanoin yks kaveri aika sanatarkasti samalla tavalla, valitettavasti 14 vuotta sitten. hidas on sytytys.

niin täällä olen nytten saanut 2 kpl vlc playerin kuvakkeita yläpalkkiin, soittimet avaituu muttei toista tai muutoinkaan reagoin muuhun kuin ikkunointiin muttei sulkeudu. joo-o

Jotta ei tuntuisi siltä, että täältä saa vain pelkkää eritettä naamalle kun tänne tulee, pannaan yksi asiallinenkin kommentti sekaan. Siis, asiallisempaa keskustelua ongelmista on tuolla:
        http://forum.ubuntu-fi.org/
        Ehkä tiesitkin, mutta että varmuuden vuoksi.

• nickrequire
        21 kirjoitti:

Jotta ei tuntuisi siltä, että täältä saa vain pelkkää eritettä naamalle kun tänne tulee, pannaan yksi asiallinenkin kommentti sekaan. Siis, asiallisempaa keskustelua ongelmista on tuolla:
        http://forum.ubuntu-fi.org/
        Ehkä tiesitkin, mutta että varmuuden vuoksi.

siksi varmaan siellä en olekkaan ja jos olen käytös pitäisi olla sen mukaista että kirjoituksiani lukee ihmiset jotka oikeasti ratkovat ongelmia. (tiesin, kuten tiesit että tiesin)

mutta pistänpä jotain humoristista tähän sekaan.

Jenkeissä aikoinaan kiellettiin 64bittisen salauskoodin ulkomaille kuskaamisen, perustivat lain sotilassalaisuuteen. Yksi veijari sitten tatuoi itseensä koodin pätkän ja lisäyksen että hänet luokitellaan sotasalaisuudeksi eikä häntä saa luovuttaa ulkomaalaisten käsiin.

• nickreq
        rtahyasrthsrth kirjoitti:

empäs trolli ollutkaan, voihan tota crl käyttää, mutta jos kansiot joita haluaa naputella mukaa sijaitsee useamminlla kovalevyilla on tuo konTROLLIN paino hankalaa.

tein eilen osittaisen playlistin tuolla rytmilaatikolla nyt se ei enään toista mitään. ilmoittaa vain:

Couldn't start playback
        Unable to start playback pipeline

muut toistimet kyllä toistaa listan kappaleet auliisti. onpa kivaa opettelelua. opiskelelu on kivaa, tutkia ohjelmointia tai jotain muuta mikä kiinnostaa, mutta se että pitäisi säädellä jotain enemmän vain siksi että saisit musan soimaan kuten haluat EI OLE JUURI KENESTÄKÄÄN KIVAA. (paitsi väsääjistä)

eli kannattaisiko minun nyt tuolla rytmi laatikolla yrittää tehdä mitä? ensi vaikutelma vähän kehno. muistin ohjelman kun käynnistin, ennenkin ongelmia, jumittaa ja bykii, lisä hienoutena se tekee jostain syystä mp3 valikoimastani yli sada yhdenkappaleen albumia, joka helpottaa kummasti albumi selailua.
        (minulla ei ole noin paljoa yksittäisiä kansioita, olen polttanut nois kansioista dvd levyt joten järjestys on tarkisteltu)

todalla huvittavaa, että soitin ei toista tekemäänsä listaa, mutta video playerit toistaa.

p.s. linukka käynnistyi tänään vasta toisella yrittämällä.

• nickreq
        nickreq kirjoitti:

empäs trolli ollutkaan, voihan tota crl käyttää, mutta jos kansiot joita haluaa naputella mukaa sijaitsee useamminlla kovalevyilla on tuo konTROLLIN paino hankalaa.

tein eilen osittaisen playlistin tuolla rytmilaatikolla nyt se ei enään toista mitään. ilmoittaa vain:

Couldn't start playback

muut toistimet kyllä toistaa listan kappaleet auliisti. onpa kivaa opettelelua. opiskelelu on kivaa, tutkia ohjelmointia tai jotain muuta mikä kiinnostaa, mutta se että pitäisi säädellä jotain enemmän vain siksi että saisit musan soimaan kuten haluat EI OLE JUURI KENESTÄKÄÄN KIVAA. (paitsi väsääjistä)

eli kannattaisiko minun nyt tuolla rytmi laatikolla yrittää tehdä mitä? ensi vaikutelma vähän kehno. muistin ohjelman kun käynnistin, ennenkin ongelmia, jumittaa ja bykii, lisä hienoutena se tekee jostain syystä mp3 valikoimastani yli sada yhdenkappaleen albumia, joka helpottaa kummasti albumi selailua.
        (minulla ei ole noin paljoa yksittäisiä kansioita, olen polttanut nois kansioista dvd levyt joten järjestys on tarkisteltu)

todalla huvittavaa, että soitin ei toista tekemäänsä listaa, mutta video playerit toistaa.

no nyt se vlc player kyykähti yhdenkerran kun tallensin playlistiä jossa enemmän musaa.
        toisella kertaa antoi sen tehdä mutta muutaman minuutin mietti ennen kuin pääsi kirjoittamaan osan ja vielä minuutin ennen kuin pääsi painamaan save nappia.

vlc sentään teki ton listan järkevässä ajassa, muut ohjelmat raksuttelivat paaaaljon pitenpään.
        Windosilla käytän ohjelmia missä lukee GNU linukalla varmaan pitää käyttää ohjelmia jotka toimivat WINDOWS:issa. tosin nuo ohjelmat toimivat liukkaammin ja miellyttävämmin mielestäni winukalla, jostain syystä, ei niin ettäkö se juuri vaikuttaisi päätöksiniin, mutta noin olen huomannut. samat ohjelmat. (vlc player muistaakseni on jumuitunut windosilla 5 vuoden aikana yhtä monta kertaa, kuin linukalla 24 tunnissa, eli kaksi kertaa)

kyllä vaan välillä on vähän epätodellinen olo, kuitenkin olen sen verran perillä että linukan kyvyt ja mihin se pystyy (ja hei, luin sen kapina koodin) tulee pöllö olo kun olen jo käyttänyt useamman hetken aikaa enkä vieläkään ole saanut rakennettua edes soittolistaa mp3:sta. Pitäsköhän ladata joku soitin.

onkohan mulla vikaa raudassa? luulis että joistain virheistä ilmoitteli alussa kun käynnistyy tekstitilassa jos noin olisi.

"onhan se jimi hendrix hyvä vaikka sen puhki olen kuunnellutkin"

• 23
        nickreq kirjoitti:

Couldn't start playback

"tota crl käyttää, mutta jos kansiot joita haluaa naputella mukaa sijaitsee useamminlla kovalevyilla on tuo konTROLLIN paino hankalaa."

Mounttaa.

• nickreq
        23 kirjoitti:

"tota crl käyttää, mutta jos kansiot joita haluaa naputella mukaa sijaitsee useamminlla kovalevyilla on tuo konTROLLIN paino hankalaa."

Mounttaa.

Tuo mount on jo shokki suurimmalle osalle suomalaisia.
        Näkymä järkytys on kuitenkin päällä ensimmäiset viikot.

• nickreq

tämä ubuntu kyykkii aivan koko ajan, vlc player tipahti ilman edes winukasta tuttua ilmoitust että jotain häikkää. yritin aukasta uusiksi ja liittää musat playlistiin ja kyykähti taas, sillä seurauksella että tämä 2400 512 mb kone hyrräili minuutti tolkulla kuin liimassa.

väliiin kymmeniä sekunteja jos haluaa aukaista jonkun ikkunan tai vaihtaa selaimen välilehtiä.

ainoastaan enemmän raivon tunteita olen saanut vistalla.

ja minua tämä eniten varmasti ottaa knuboliin. mitä hyvää olisi esimmäisen 36 tunnin aikana minulle ubuntu tuonut? (ja se miinaharavakiin on oletuksilla tollanen typerän paskan ruskee)

jos rautani on kunnossa on tämä täysin kammottava käytettävä. (en anna periksi, jos winukka toimii toimii linikkakin)

• Penguin

Itsehän en kauheasti multimedian kanssa säädä, mutta vlc on kyllä yleensä toiminut ihan mallikkaasti. Voi tietysti olla että siinä on nyt jokin tappava bugi päässyt läpi, Ubuntu kun ei välttämättä ole niille jotka eivät ainuttakaan bugia softassaan siedä.

Oletko asentanut ubuntu-restricted-extras paketin? Entä medibuntu-repoista mikähänsenytliepaketin jota joihinkin dvd-härpäkkeisiin tarvitaan... Tuossa extrapaketissa tulee codecceja ja muuta kivaa joka saattaa helpottaa soittohommassa. Jotkin japanilaiset musavideot eivät toimineet ilman jotain tiettyä medibuntusta asennettua pakettia.

Tähän hätään en nyt jaksa tuota osiojuttua alkaa ihmettelemään, itselläni on toiminut mallikkaasti sinänsä. UUID-homman voi kyllä jostain poistaakin, mutta jos usein vaihtelee kovoja, ne on aika kivoja juttuja. Itse en niillä mitään tee kyllä, mutten jaksa poistaakaan.

Musiikkiin itse käytän, silloin harvoin kun käytän, moc nimistä merkkigrafiikalla pyörivää soitinta. Löytyy Ubuntun pakettivarastoista nimellä mocp, mutta hämäävästi käynnistetään nimellä moc. En erityisemmin tykkää rytmilaatikoista ja vlc on turhan järeä musiikkihommaan kyllä. Tuo moc on kätevä kun toimii wanhemmallakin koneella kun ei tarvitse edes asentaa työpöytäjuttuja ja toimii periaatteessa vaikka ssh:lla nätisti etänä.

• nickreq
        Penguin kirjoitti:

Itsehän en kauheasti multimedian kanssa säädä, mutta vlc on kyllä yleensä toiminut ihan mallikkaasti. Voi tietysti olla että siinä on nyt jokin tappava bugi päässyt läpi, Ubuntu kun ei välttämättä ole niille jotka eivät ainuttakaan bugia softassaan siedä.

Oletko asentanut ubuntu-restricted-extras paketin? Entä medibuntu-repoista mikähänsenytliepaketin jota joihinkin dvd-härpäkkeisiin tarvitaan... Tuossa extrapaketissa tulee codecceja ja muuta kivaa joka saattaa helpottaa soittohommassa. Jotkin japanilaiset musavideot eivät toimineet ilman jotain tiettyä medibuntusta asennettua pakettia.

Tähän hätään en nyt jaksa tuota osiojuttua alkaa ihmettelemään, itselläni on toiminut mallikkaasti sinänsä. UUID-homman voi kyllä jostain poistaakin, mutta jos usein vaihtelee kovoja, ne on aika kivoja juttuja. Itse en niillä mitään tee kyllä, mutten jaksa poistaakaan.

Musiikkiin itse käytän, silloin harvoin kun käytän, moc nimistä merkkigrafiikalla pyörivää soitinta. Löytyy Ubuntun pakettivarastoista nimellä mocp, mutta hämäävästi käynnistetään nimellä moc. En erityisemmin tykkää rytmilaatikoista ja vlc on turhan järeä musiikkihommaan kyllä. Tuo moc on kätevä kun toimii wanhemmallakin koneella kun ei tarvitse edes asentaa työpöytäjuttuja ja toimii periaatteessa vaikka ssh:lla nätisti etänä.

joo, onhan tämä musiikin kanssa vekslailu vähän itsensä roplaamista jollain tasolla.

muttapa jos ubuntua halutaan isoille ryhmille, olisi tuollaiset perustaavon toivoiden valmiiksi pureskelu
        helpommaksi 1. sijalla.

kiistän olevani depiili, mutta rasittavaa oli ubuntun kanssa puuhastelu, noissa perus jutuissa mitä varmaan suurin osa alle 30v haluaa ihan ensimmäiseksi koneeltaan.

olen käsittänyt että tämä ubuntu olisi nyt päivän sana, siksi kuulostaa oudolle ettei ubuntu olisi niille jotka eivät bugeja siedä. (ja sitten vielä se että nämä bugit ilmenivät perusjutuissa)

uuid on varmasti yhtä tarpeellinen kuin hexindeksi yksinhuoltajalle uutisissa.
        uutena just ja just tajuan noi sda js sdb järjestelyt, ja osaan kiinnittää itse kiintolevynkin ;)

• --------------------
        nickreq kirjoitti:

joo, onhan tämä musiikin kanssa vekslailu vähän itsensä roplaamista jollain tasolla.

muttapa jos ubuntua halutaan isoille ryhmille, olisi tuollaiset perustaavon toivoiden valmiiksi pureskelu
        helpommaksi 1. sijalla.

kiistän olevani depiili, mutta rasittavaa oli ubuntun kanssa puuhastelu, noissa perus jutuissa mitä varmaan suurin osa alle 30v haluaa ihan ensimmäiseksi koneeltaan.

olen käsittänyt että tämä ubuntu olisi nyt päivän sana, siksi kuulostaa oudolle ettei ubuntu olisi niille jotka eivät bugeja siedä. (ja sitten vielä se että nämä bugit ilmenivät perusjutuissa)

uutena just ja just tajuan noi sda js sdb järjestelyt, ja osaan kiinnittää itse kiintolevynkin ;)

Saatanan idiootti trolli ja paskanjauhaja.

Kukaan ei usko tuollaista paskaa!

Ei tarvi kuin ubuntu-restricted-extras paketti asentaa ja suljetut tiedostomuodot toistuvat ja ne saatanan musiikkisoittimet ja muut perusohjelmat toimii ja käytetään ihan samalla vitun tavalla kuin Windowsissakin!

Joko sä olet sairainmpia trolleja ikinä tai sitten kiesusksen tyhmä idiootti ja silloin voit syyttää vain vanhempiesi huonoa geeniperimää!

• nickreq kirjoitti:

helpommaksi 1. sijalla.

Ubuntuhan on hemmetin helppo kaikissa perusjutuissa. Varmasti markkinoiden helpoimmasta päästä ja paljon edellä Windowsia. Ubuntussa pääpaino on nopealla kehityksellä joten asentajan/tietokonevalmistajan tehtäväksi jää julkaisumuistion lukeminen, launchpadista seurata missä vaiheessa julkaisu on menossa ja ITSE valita mikä julkaisu on sopiva käyttöön ja missä vaiheessa.

• Penguin
        nickreq kirjoitti:

helpommaksi 1. sijalla.

"olen käsittänyt että tämä ubuntu olisi nyt päivän sana, siksi kuulostaa oudolle ettei ubuntu olisi niille jotka eivät bugeja siedä. (ja sitten vielä se että nämä bugit ilmenivät perusjutuissa)"

Joo LTS-versiot on vakaampia kuin väliversiot, niihin kannattaa turvautua. Väliversiot yleensä toimivat ihan kohtuudella, mutta niihin tosiaan väännetään kaikenlaista testattavaa tavaraa, kuten se grub2 ennen kuin sitä uskalletaan laittaa LTS-versioon.

En saanut ihan selville, mikä ongelmasi oikein oli. Et millään soittimella saanut soittolistaa tehtyä kaatamatta systeemiä vai? Jos oikeasti haluat homman kuntoon niin käy ihmeessä siellä ubuntufoorumilla ihmettelemässä asiaa ja kuvaile ongelmaa hieman täsmällisemmin.

• nickreq
        Penguin kirjoitti:

"olen käsittänyt että tämä ubuntu olisi nyt päivän sana, siksi kuulostaa oudolle ettei ubuntu olisi niille jotka eivät bugeja siedä. (ja sitten vielä se että nämä bugit ilmenivät perusjutuissa)"

Joo LTS-versiot on vakaampia kuin väliversiot, niihin kannattaa turvautua. Väliversiot yleensä toimivat ihan kohtuudella, mutta niihin tosiaan väännetään kaikenlaista testattavaa tavaraa, kuten se grub2 ennen kuin sitä uskalletaan laittaa LTS-versioon.

En saanut ihan selville, mikä ongelmasi oikein oli. Et millään soittimella saanut soittolistaa tehtyä kaatamatta systeemiä vai? Jos oikeasti haluat homman kuntoon niin käy ihmeessä siellä ubuntufoorumilla ihmettelemässä asiaa ja kuvaile ongelmaa hieman täsmällisemmin.

"En saanut ihan selville, mikä ongelmasi oikein oli. Et millään soittimella saanut soittolistaa tehtyä kaatamatta systeemiä vai?"

No ei ihan noinkaan. vaikkakin ennen kuin olin saanut nuo mp3:set soittimeen oli kaatunut / jumiutunut niin rytmiloota kuin vlc ja useampaan otteeseen. ja niin omituiselle kuin kuulostaakin vlc ei saanut dumpattua pls:sää työpöydelle tahi muuallekkaan.

ja muistin tän suomi24 sodat palstan jonne ajettelin tulla hieman löylyjä purkamaan.

ihan tuollaisilla asialloilla en ubuntu foorumilta ajatellut voimia kuluttaa.
        mitään säätöä ei järjestelmässä.

• nickreq
        -------------------- kirjoitti:

Saatanan idiootti trolli ja paskanjauhaja.

Kukaan ei usko tuollaista paskaa!

Ei tarvi kuin ubuntu-restricted-extras paketti asentaa ja suljetut tiedostomuodot toistuvat ja ne saatanan musiikkisoittimet ja muut perusohjelmat toimii ja käytetään ihan samalla vitun tavalla kuin Windowsissakin!

Joko sä olet sairainmpia trolleja ikinä tai sitten kiesusksen tyhmä idiootti ja silloin voit syyttää vain vanhempiesi huonoa geeniperimää!

Voisitko tarkentaa mitä tarkoitat "tuollaisella paskalla"?

varmaan olen yksi sairaimpia idiootteja jota olet koskaan tavannut, tosin enimmäkseen harmiton
        kuten planeettamaa (siis linnunradan käsikirja. douglas, adams)

geeniperimästä tuli bakteerien synty mieleen, se tapahtui aikana kun pitkämatkan avaruusaluksilla oli tapana tipauttaa paskansa suoraan avaruuteen. Seurauksien tuotettua radioaaltoja, siitä ollaan luovuttu ja avaruuskakka lähettää aina jotain aurinkoa kohden.

niin mitäköhän minä nyt sitten hyödyn tai saan uutta tähän masiinaani jos haen:
        ubuntu-restricted-extras paketin?

• nickreq kirjoitti:

Voisitko tarkentaa mitä tarkoitat "tuollaisella paskalla"?

varmaan olen yksi sairaimpia idiootteja jota olet koskaan tavannut, tosin enimmäkseen harmiton
        kuten planeettamaa (siis linnunradan käsikirja. douglas, adams)

geeniperimästä tuli bakteerien synty mieleen, se tapahtui aikana kun pitkämatkan avaruusaluksilla oli tapana tipauttaa paskansa suoraan avaruuteen. Seurauksien tuotettua radioaaltoja, siitä ollaan luovuttu ja avaruuskakka lähettää aina jotain aurinkoa kohden.

niin mitäköhän minä nyt sitten hyödyn tai saan uutta tähän masiinaani jos haen:
        ubuntu-restricted-extras paketin?

No siinä nyt on ne Flashit ja muut suljetut multimediat aika pitkälti kun vatipäät itkee aina jostain eikä ole edes itse klikannut niitä päälle. Eli oma vika kun kerran ovat Ubuntussa valmiina, sen kun klikkaa käyttöön ne. Kyllähän se metapaketti kertoo mihin on riippuvuudet siellä Synapticissa.

• Miksi helvetissä sitten käytät jotain "experimental" tason ilmaiskäyttiksiä? Ei tämä Linuxista johdu vaan sinusta itsestäsi. Mandrivalla on sama systeemi kuin useimmilĺa muillakin firmoilla, että maksullinen versio on se mitä on pitempään testattu.

• penafani

Hienoa, että te linux-propelipäät alatte enenevässä määrin keskittyä toistenne kanssa tappelemiseen marginaalikäyttöjärjestelmästänne. Saadaan me tosimiehet (= windows-fanit) olla rauhassa teidän paskanjauhannaltanne! Kohta ei tarvitse Penankaan nousta barrikaadeille vapaan maailman puolustajana.

• nickreq

"Ei tämä Linuxista johdu"

tietenkään ei johdu. onpahan vain tämä ubuntun virallisen jakelun kanssa toiminta ollut pettymys,
        vaikka sitä pidetään luotettavana jakeluna.

ja onhan se hyvä että jotain ikävää joku löytää jostain linukastakin.

kait se pitäisi keskittyä johonkin enemmän kehittävämpään toimintaa kun linukkaa käyttää.

• nickreq kirjoitti:

"Ei tämä Linuxista johdu"

tietenkään ei johdu. onpahan vain tämä ubuntun virallisen jakelun kanssa toiminta ollut pettymys,
        vaikka sitä pidetään luotettavana jakeluna.

ja onhan se hyvä että jotain ikävää joku löytää jostain linukastakin.

kait se pitäisi keskittyä johonkin enemmän kehittävämpään toimintaa kun linukkaa käyttää.

Ubuntun toiminta on asentajan vastuulla ja jos joku asia on pettymys niin 99%:sti se on OMA VIKA! Kyllähän se on tunnettu fakta kun Canonical itse sanoo, että Ubuntulla on LTS julkaisut ja sitten on ne väliversiot jotka on vähän experimental tasoa kun niissä tuodaan tuoreet ominaisuudet mahdollisiman nopeasti. Lisäksi Ubuntun julkaisuaikataulu on kiinteä, että julkaisu tarkoittaa vain sitä että siitä eteenpäin korjaukset ei saa hajoittaa aikaisempaa toimintaa. Pitää siis ITSE lukea se julkaisumuistio ja tarkistaa launchpadissa tilanne onko mitä bugeja mitkä liikuttaa omaa käyttöä.

Toisinsanoen, olen 99.9% varma että olet tehnyt jotain seuraavaa:

1. Et ole ostanut Ubuntulla myytyä konetta, ei edes Ubuntulle sertifioitua konetta vaan asentanut koneeseen joka on myyty jollain toisella käyttöjärjestelmällä, joka ei välttämättä ole ollut edes toinen Linuxia käyttävä käyttöjärjestelmä.
        2. Et ole käyttänyt LTS julkaisua tai edes edellistä väliversiota.
        3. Et ole lukenut julkaisumuistiota.
        4. Et ole tarkistanut Launchpadista bugitilannetta.
        5. Et ole odottanut muutamaa kuukautta julkaisun jälkeen, että on uuden julkaisun lastentaudit korjattu.
        6. Et ole saanut minkäänlaista koulutusta tietokoneiden asennuksista tai et tunne PC-tekniikan perusteita ja olet itse asentanut käyttöjärjestelmän.
        7. Et ole selvittänyt onko tietokonelaitteistosi yhteensopiva Ubuntun kanssa ennen asennusta.
        8. Et ole käyttänyt Ubuntun versiosi kanssa yhteensopivia ohjelmia (Ubuntu 7.10:n ohjelma ei mitenkään selvästi toimi vaikka Ubuntu 9.10:ssä).

Joten olet aika varmasti yksi näistä paskanpuhuja idiooteista jotka itse kädettää hommat ihan tietotekniikan perusteissa ja tulee sitten lässyttämään paskapuheita.

• nickreq
        M-Kar kirjoitti:

Ubuntun toiminta on asentajan vastuulla ja jos joku asia on pettymys niin 99%:sti se on OMA VIKA! Kyllähän se on tunnettu fakta kun Canonical itse sanoo, että Ubuntulla on LTS julkaisut ja sitten on ne väliversiot jotka on vähän experimental tasoa kun niissä tuodaan tuoreet ominaisuudet mahdollisiman nopeasti. Lisäksi Ubuntun julkaisuaikataulu on kiinteä, että julkaisu tarkoittaa vain sitä että siitä eteenpäin korjaukset ei saa hajoittaa aikaisempaa toimintaa. Pitää siis ITSE lukea se julkaisumuistio ja tarkistaa launchpadissa tilanne onko mitä bugeja mitkä liikuttaa omaa käyttöä.

Toisinsanoen, olen 99.9% varma että olet tehnyt jotain seuraavaa:

1. Et ole ostanut Ubuntulla myytyä konetta, ei edes Ubuntulle sertifioitua konetta vaan asentanut koneeseen joka on myyty jollain toisella käyttöjärjestelmällä, joka ei välttämättä ole ollut edes toinen Linuxia käyttävä käyttöjärjestelmä.
        2. Et ole käyttänyt LTS julkaisua tai edes edellistä väliversiota.
        3. Et ole lukenut julkaisumuistiota.
        4. Et ole tarkistanut Launchpadista bugitilannetta.
        5. Et ole odottanut muutamaa kuukautta julkaisun jälkeen, että on uuden julkaisun lastentaudit korjattu.
        6. Et ole saanut minkäänlaista koulutusta tietokoneiden asennuksista tai et tunne PC-tekniikan perusteita ja olet itse asentanut käyttöjärjestelmän.
        7. Et ole selvittänyt onko tietokonelaitteistosi yhteensopiva Ubuntun kanssa ennen asennusta.
        8. Et ole käyttänyt Ubuntun versiosi kanssa yhteensopivia ohjelmia (Ubuntu 7.10:n ohjelma ei mitenkään selvästi toimi vaikka Ubuntu 9.10:ssä).

Joten olet aika varmasti yksi näistä paskanpuhuja idiooteista jotka itse kädettää hommat ihan tietotekniikan perusteissa ja tulee sitten lässyttämään paskapuheita.

6 voin rutista jotain sekavaa 8 asti en kerennyt. 7 on olkoon Mintillä todettu. 2,3,4,5:lla tuskin mitään tekemistä varsinkin kun liittyi käytettävyyteen ja jos sinne koneelle ei lastentautina java asennu on johan on vittu. (lasten tauti, kaataa yleisimmin käyttetyjä ohjelmia, heh)

ja kohta 1. UUDEN KONEEN OSTAMINEN ON VÄHÄJÄRKISEN PUUHAA, osat vielä ymmärrän ja perjaatteen vuoksi ihan uusimpia pidä olla nekään. muutoinkin reunaehtona vähän typerän kuuloinen. "joka on myyty jollain toisella käyttöjärjestelmällä, joka ei välttämättä ole ollut edes toinen Linuxia käyttävä käyttöjärjestelmä." joo joo lässyn lässyn lää, ei tuollainen ole mahdollista.

ei välttämättä ollut edes... hjuva hjuva ;P

viimeinen ajatus ehkä pitäisi kutinsa, mutta huomaa otsikko: "linuks kokeilua" ja koska mainitsit kohta 1. ollaan varmaan vähintäänkin samalla tasolla. Ja sitä paitsi sinun olisi pitänyt olla pelkästään kohta yhden perusteella varma. tai ainakin 99,99

1. flashistä olen mielestäni maininnut vain että jos ensikertalainen kokeilee muuta kuin aboden vaihtoehtoa ff:ssä niin se tietää ongelmia.

2. Sunin java eip asentunut toimintaan software centeristä, Onko tämä jotenkin huonatapa hoitaa-asia?

3. sitten olen vielä ollut kyseenalaistanut soittimien ominaisuudet.

4. En syyllistynyt parjaamaan tehojen katoamista vaikka mielisuunnattomasti tekikin, tiesin odottaa hieman totuttua enemmän hiirenosoittimen vilkkumista.

• nickreq kirjoitti:

6 voin rutista jotain sekavaa 8 asti en kerennyt. 7 on olkoon Mintillä todettu. 2,3,4,5:lla tuskin mitään tekemistä varsinkin kun liittyi käytettävyyteen ja jos sinne koneelle ei lastentautina java asennu on johan on vittu. (lasten tauti, kaataa yleisimmin käyttetyjä ohjelmia, heh)

ja kohta 1. UUDEN KONEEN OSTAMINEN ON VÄHÄJÄRKISEN PUUHAA, osat vielä ymmärrän ja perjaatteen vuoksi ihan uusimpia pidä olla nekään. muutoinkin reunaehtona vähän typerän kuuloinen. "joka on myyty jollain toisella käyttöjärjestelmällä, joka ei välttämättä ole ollut edes toinen Linuxia käyttävä käyttöjärjestelmä." joo joo lässyn lässyn lää, ei tuollainen ole mahdollista.

ei välttämättä ollut edes... hjuva hjuva ;P

viimeinen ajatus ehkä pitäisi kutinsa, mutta huomaa otsikko: "linuks kokeilua" ja koska mainitsit kohta 1. ollaan varmaan vähintäänkin samalla tasolla. Ja sitä paitsi sinun olisi pitänyt olla pelkästään kohta yhden perusteella varma. tai ainakin 99,99

1. flashistä olen mielestäni maininnut vain että jos ensikertalainen kokeilee muuta kuin aboden vaihtoehtoa ff:ssä niin se tietää ongelmia.

2. Sunin java eip asentunut toimintaan software centeristä, Onko tämä jotenkin huonatapa hoitaa-asia?

3. sitten olen vielä ollut kyseenalaistanut soittimien ominaisuudet.

4. En syyllistynyt parjaamaan tehojen katoamista vaikka mielisuunnattomasti tekikin, tiesin odottaa hieman totuttua enemmän hiirenosoittimen vilkkumista.

"ja kohta 1. UUDEN KONEEN OSTAMINEN ON VÄHÄJÄRKISEN PUUHAA, osat vielä ymmärrän ja perjaatteen vuoksi ihan uusimpia pidä olla nekään. muutoinkin reunaehtona vähän typerän kuuloinen. "joka on myyty jollain toisella käyttöjärjestelmällä, joka ei välttämättä ole ollut edes toinen Linuxia käyttävä käyttöjärjestelmä." joo joo lässyn lässyn lää, ei tuollainen ole mahdollista."

Miten niin ei ole mahdollista? Ostat kaupasta koneen Ubuntulla ja jossa hommat valmiina. Itse ostin Asuksen koneen Asuksen omalla käyttiksellä joka käytti Linuxia ytimenään ja yllätys yllätys, Ubuntu meni siihen heittämällä.

"Sunin java eip asentunut toimintaan software centeristä, Onko tämä jotenkin huonatapa hoitaa-asia?"

Software center? Onko tää joku Ubuntu 9.10:n juttu kun 8.04:ssä ja 9.04:ssä on add/remove programs? Ja jos on niin miksi hemmetissä käytät sitä Ubuntu 9.10 versiota? Jos kerran halutaan luotettavuutta niin sitten käytetään 8.04 LTS:ää ensisijaisesti, tai edes edellistä väliversiota kun Ubuntun väliversioihin tehdään korjausta seuraavaan versioon saakka mitä ei ehditty korjaamaan ennen julkaisua tai jos on julkaisun jälkeen löydetty jotain vikaa. Edelleenkin Ubuntun väliversiot on jokseenkin experimental tasoa kun niissä lähinnä tuodaan uusia ominaisuuksia.

• Pentti Nelonen

Linuxkäyttöjärjestelmä on buginen ja äärettömän vaikea käyttää, siksi sopii vain säätäjille.

Kuten huomaatte kun joku tuo tämän faktan esiin hyökkää linuxyhteisö aggressiivisesti kimppuun sillä linuxyhteisön toimintaan kuuluu valheellisen tiedon levitytely eikä linuxin valtavista ongelmista saa puhua.

On hyvä, että aloittajan kaltaiset ihmiset tuovat totuuden esiin, aloittaja ei ole yksin ja monille on linuxkokeiluissa käynnyt huonommin... koneen rautakin on kyrvähtänyt!

• Linux ei ole käyttöjärjestelmä, ja Linuxissa on tunnetusti hyvin vähän bugeja. Noin luokkaa 0.17 tuhatta riviä kohden kun usein bugimäärä on ohjelmissa kymmeniä virheitä tuhatta riviä kohden.

• nickreq

joo ubuntu on minun hermojani rääkännyt ennenkin..

no en silti menisi tuota IE:tä käyttämään tai mitään muutakaan ms tuotetta, ikkunointia lukuun ottamatta jos vain saa hieman ulkopuolista apua siihen rekisterin ylläpitoon. mieluiten Gnu. nortonkin aikoinaan oli mielestäni hyvä, uusista ei kokemusta. (niin no wordiä hätätapauksessa , jos ihan pakko ja miinaharavaa)

ihme juttu että tämä gnu softa rullaa paremmin winukassa kuin linukassa, vaikkei tässä nyt tota vlc:tä enempää olekkaan huudella. (paitsi filezillassa oli jotain outoa ubuntun päällä kerran, jotain oikean napintoiminja jäipi pois?!?!?)

• nickreq

ensinnäkin koko linux yhteisö ole tällä foorumilla edustettuna, en edes viitsisi linukka foorumille tämmösiä kirjotella. agressiivisuus yhden tai kahden naputtelian toimia.

linuks yhteisö oikeasti auttaa jos haluaa linukkaa käytellä.

raudan tai monskun kyrvähtäminen on ollut lähinnä viimevuosituhannen marginaalisia ongelmia.

mielestäni en juuri ole winukkaa kirjoutuksissani ylistänyt, (paitsi vanhan winukan wirittämistä, se kivaa)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      80
      2701
    2. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      58
      2634
    3. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      68
      2578
    4. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      90
      2525
    5. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      87
      2057
    6. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      50
      2005
    7. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      141
      1866
    8. Joskus tulee niin

Yksinäinen olo. Ei ole tarpeeksi ihmisiä elämässä, jotka tuntuisivat välitttävän aidosti. Jos mä ny saisin sairaskohtauk
      Ikävä
      51
      1470
    9. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      31
      1444
    10. Mitä tapahtui?

Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?
      Kiuruvesi
      16
      1436
    Aihe