Olen yrittänyt soittaa nyt kuukauden ajan, joka ikinen kerta, kun mulla on ollut mahdollisuus tonne. Tarkemmin sanottuna mun olisi pakko päästä psykologille. Opinnot ei suju, ongelmia perheessä, ei kavereita, kauheita ajatuksia päässäni, itkettää koko ajan... Mitä helvetin järkeä on koko palvelussa, jos sinne ei pääse sisälle edes varaamaan aikaa? En tiedä kauanko jaksan tätä... Tänääkin olin puoli tuntia puhelimessa jonottamassa, mutta kukaan ei vastaa. Sitten olikin pakko raahautua yliopistolle. Voiko aikaa saada minkään muun kautta?
YTHS ei vastaa!
5
290
Vastaukset
- stanilla on parta
Voisko sinne mennä ajanvaraukseen ihan henk. koht. paikan päälle? Samalla tavalla, kuin arvauskeskukseenkin?
Tsemppiä joka tapauksessa, toivottavasti olosi paranee. - Maamaa..
Jos tilanne on tuollainen, kannattaisi varmaan yrittää aikaa myös yleislääkärille, joka pystyy sitten ohjaamaan sinut eteenpäin. Ainakin meillä on yleislääkärille eri numero kuin mielenterveyspalveluihin ja sinne voi myös paikan päälle mennä varaamaan aikaa, jos ei pääse puhelimitse läpi. Kannattaa sanoa, että tilanne on akuutti, kun ottaa yhteyttä.
- ftfr6r7
Ei psykologille suoraan pääse, vaan pitää tosiaan enste käydä ihan yleislääkärillä toteamassa tilanne. Se voi antaa esim. lääkkeitä "ensiavuks", koska psykologille on ainakin kolmen kuukauden jono. Onko sulla varmaan oikea numero, jos siellä ei koskaan vastata? Huomenna kuitenkin soitat yleislääkärin ajanvaraukseen ja siitä lähtee.
- asdsadsada
Itse pääsin psykologin haastatteluun ilman yleislääkärillä käyntiä.
- toipunut
Jos tilanne on todella paha ja mielessäsi pyörii kauheita ajatuksia, voit mennä myös suoraan psykiatrian päivystykseen. Jos asut Helsingissä se on Auroran sairaalassa. Muissa kaupungeissa se on varmaankin päivystävän sairaalan yhteydessä.
Itse sain aikoinani terveyskeskuslääkäriltä lähetteen psykiatrian poliklinikalle. Siellä pääsin psykiatrille ja psykologille. Noille poliklinikoille on valitettavasti pitkät jonot. Olet oikeutettu kunnallisiin, eli terveyskeskuksen palveluihin vaikka oletkin opiskelija. YTHS ei siis ole ainoa mahdollisuutesi saada apua.
Netissä palvelee Suomen Mielenterveysseuran Tukinet, jossa voit myös käydä juttelemassa kun odotat pääsyä psykologille.
Ole sinnikäs ja vaadi apu, joka sinulle kuuluu! Voimia sinulle!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama1267967Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä1566695Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve1834805Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu2473270Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta1012754Ruotsissa uusi monikulttuurisuusongelma: Mummonraiskuut
Ilmiö räjähti käsiin ja nyt painetaan paniikkinappulaa. Moni vanhustenhoivayhtiö on joutunut jopa lopettamaan, koska keh1162302- 1511942
Ruoan arvonlisävero menee käytännössä tukijussille
Ilman juomia elintarvikkeiden myynti vuonna 2025 oli reilut 15 miljardia euroa. Tuolla tasolla arvonlisävero pyörii pari131913Vihreät REPEÄMÄSSÄ oijoijoi....Virran sekoilut on liikaa
Jo ennestään vihreiden kannatus on suossa vaikka puolue istuu oppositiossa, nyt tuli Virran temppu kun häipyi tuosta vaa411734Yhteydenotto
Tiedätkö tai ymmärrätkö syyn, miksi kaivattusi ei ota sinuun yhteyttä? Mikä se syy on?2001638