Tuolta luin suureksi kauhukseni, että jos syö ja oksentaa, niin elimistö kuitenkin saa siitä käyttöönsä jopa 50% kaloreista. Onneksi tuli paljon vastauksia, joissa siihen ei uskota. Mutta! Minä teen yleensä niin, että syön ekaksi ALLE jotakin, joka sitten maistuu oksentaessa (viimeisenä tietenkin), eli siitä tiedän, milloin olen lopussa. Ja kun syön nopeasti (eli siis ahmin) ja menen heti oksentamaan (ja koko oksentamiseen menee pari minuuttia) niin ei kai siitä ruuasta kovin monta kaloria voi jäädä! Minä sairastin aikoinaan anoreksia, siihen meni kolme vuotta, ja nyt sitten tämä. Tuntuu että aina pitää olla jotakin. Ihan kuin en uskaltaisi elää ihan terveenä, ilman mitään tällaista. Anoreksia-aikana olin sairaalassa sen kolme vuotta, minkä se kesti. Huh!
Oksentamisesta!!!
4
408
Vastaukset
- -
olen itse 24 v. ja voin sanoa kohta 11 vuoden anoreksia bulimia kokemuksella, että vaikka se 50 prosenttia imeytyisikin jo matkalla nielussa (ruoka imeytyy ekan 100 cm matkalla alas, eli tsemii vaan kaikille jotka turhaan käyttää niitä laksatiiveja ja muita) niin ei se ainakaan lihota. mulla on ihan noita samoja kikkoja eli mikä maistuu vikana juttuja ja ehdottomasti viimeistään 2 h päästä syömisen lopettamisesta pitää oksentaa, muuten maistuu ihan kammolle ja ruoka on jo alkanu imeytyä itellä, riippuu tietenki omasta ruoansulatuksesta,eli nos jatkat omaa sairauttas nii opit kyllä tuntemaan oman kehos. Näin en ainakaan tosiaan ole ite ikinä lihonut (nyt 171cm ja 54 kg mikä onkin omasta mielestä se ideaali ja missä haluan sen pitää, olen käynyt n.45kg:ssäkin mutta silloin olo ei tuntunut luontevalta ja ylläpitäminen oli liikaa) vaikka jotain (muka) olisi masuun jäänykin, nykyään sen sijaan yritän jopa heti iltaoksentamisen jälkeen (varsinki niinä päivinä kun alkaa pyörryttää ja heikottaa ja tuntuu että sydän pysähtyy) syödä vaikka jonku leivän siihen päälle...näin olen järkeillyt että aineenvaihduntani säilyisi edes jotenkin olemassa olevana ja lisäksi jos syö jonkin verran kaloreita päivässä laihtuu paremmin ja tasaisemmin ja painokin pysyy tasaisempana ja saa illalla välillä untakin jopa jos on syöny sen jonku pikkujutun.
Mutta mutta, nyt alkaa kyllä riittää tää sairastelu, multa lohkes juuri tänään hampaasta pala ihan ilman syytä ja olo alkaa muutenki olla aika kammottava...voin vaan kuvitella että esim siitä Brittany Murphystä on tuntunu fyysisesti just tältä loppuaikoinaan, kroppa alkaa vaan pettää mikä on aika pelottavaa. en todellakaan suosittele vaan ajattelin rohkaistua erityisesti tän hammasepisodin jälkeen ja mennä terveyskeskukseen keskustelemaan tästä.- jhuiyfg
älkää muuten ihmiset luottako "se-minkä-syön-ekana-tulee-ulos-viimeisenä" -ajatukseen, koska se ei tosiaan pidä paikkaansa. esim. karkit ja suklaa valuu aina pohjalle ja niitä saa sylkeä ulos vielä kauan sen jälkeen kun muu ruoka on oksennettu.
50%??? No eipä ihme etten laihdu.
- :s
mun käsityksen mukaan ruoka alkaa imeytyy tasan ohutsuolessa! sitä ennen se vaan hajoo mut ei todellakaan imeydy?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kenellä oli ryppyinen paita, josta Halla-aho mielensä pahoitti?
Ei ollut Keskisarja, jonka paita vain repsotti housujen päällä puolittain. Muistatteko tapausta?372983Miksi Halla-aho on niin hyvin menestynyt - mutta punavihreä ei?
Hyvin näkee kuinka punavihreää ottaa pahasti päähän kun Virta on taas töppäillyt pahasti. Ja kun punavihreä ei pärjää, n342218Ruoan arvonlisävero menee käytännössä tukijussille
Ilman juomia elintarvikkeiden myynti vuonna 2025 oli reilut 15 miljardia euroa. Tuolla tasolla arvonlisävero pyörii pari452141Vihreät REPEÄMÄSSÄ oijoijoi....Virran sekoilut on liikaa
Jo ennestään vihreiden kannatus on suossa vaikka puolue istuu oppositiossa, nyt tuli Virran temppu kun häipyi tuosta vaa791999Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh541716Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr561454Poliisi tutkii keskiviikkoiltana Kiuruveden keskustassa tapahtunutta väkivallantekoa.
Itä-Suomen poliisi tutkii Kiuruveden keskustassa keskiviikkoiltana tapahtunutta epäiltyä väkivallantekoa. Tapaus on herä151410Mika Poutala salasi osallistumisensa Erikoisjoukkoihin
Poutala ryhtyi ministeriksi 13.6.2025 ja 5.8.2025 ilmoitettiin hänen olevan seuraavalla Erikoisjoukot-kaudella. http451279Siis HYI OLKOON! Ihmiset, eikö enää ole mitään rajaa?
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/4142eeb2-a589-4109-a5d0-e8f341df585c "Susanna Penttilän seksibussi kauhistutta1051164Puuma Martina iski nuoren miehen
Martina ja Hajji Muhis oikealta nimeltään Muhammad Abdilrasoon hempeilivät Tallinnassa. Hajji 28 vuotias ja Martina pian158876