Elikkä 5kk pentu on alkanut nylkyttää minua vasten..olen kieltänyt kun tapahtuu..kuulin jostakin että koira yrittää tällä ottaa vallan tms?? Ja outoa että pentu on vasta 5kk ja silti nylkyttää..pehmoleluja ei nylkyttele. Muilla kokemuksia?
Nylkyttäminen
7
288
Vastaukset
- Tunne koirasi
ajattelematta mitään valtajuttuja, se voi tiedostamattaan harjoitella. Anna sen olla pentu, kiellät ja lasket samalla alas. Turha tehdä siitä mitään maailman suurinta numeroa? Mikä rotu? Aina on ihmisiä, jotka näkevät kaikessa, mitä koira tekee (pieni pentukin) vallankäyttöä, ei se sentään aina niin ole :) Järkeä ja tilanteen mukaan.
Meillä nylkytti myös suur piirt samassa iässä, loppui pikkuhiljaa ja todellakaan pentu ei kokeillut mitään vallankaappausta, eikä ole kokeillut koskaan sen jälkeenkään. Moni sekoittaa koiran pään, kun kuuntelee kaikenmaailman neuvoja, pitää tarkkailla sitä omaa koiraa, koirat ovat erilaisia. Kun omistaja on fiksu, johdonmukainen ja kohtelee koiraansa oikein (ei liian ankarasti), niin ongelmia ei tule.- hmph
Urospa hyvinkin, ranskanbulldoggi. En minä mitään numeroa ole nostanut, kieltänyt ja laskenut pois sylistä. Mutta kun on ensimmäinen koirani niin mietitytti vaan.
- kiikkeryys
hmph kirjoitti:
Urospa hyvinkin, ranskanbulldoggi. En minä mitään numeroa ole nostanut, kieltänyt ja laskenut pois sylistä. Mutta kun on ensimmäinen koirani niin mietitytti vaan.
juu hyvin toimit. Eli ei mitään erityistä huomiota koiralle, mutta älä anna sen jatkaa. Juuri noin kiellät sitä/nostat pois ja jatkat puuhiasi. Ihan normaalia toimintaa, mutta jos jatkuu myöhemminkin jatkuvana niin boltsit pois :)
- kino
kiikkeryys kirjoitti:
juu hyvin toimit. Eli ei mitään erityistä huomiota koiralle, mutta älä anna sen jatkaa. Juuri noin kiellät sitä/nostat pois ja jatkat puuhiasi. Ihan normaalia toimintaa, mutta jos jatkuu myöhemminkin jatkuvana niin boltsit pois :)
Meillä ensimmäinen narttu aloitti jalan nylkyttämisen vajaa puolivuotisena, kyseessä oli selkeästi valtataistelu (ilmeni siis muutenkin). Nykyinen puolivuotias narttupentu ratsastelee tolla vanhemmalla nartulla, penska yrittää pompottaa ja kokeilee rajojaan. Sanokoot muut mitä lystäävät mut meillä on kyse valtataistelusta.
Kiellät vaan ja jatkat puuhailua, kyllä se siitä pikkuhiljaa unohtuu!
Tsemppiä :) - Niinnnnnnn
kino kirjoitti:
Meillä ensimmäinen narttu aloitti jalan nylkyttämisen vajaa puolivuotisena, kyseessä oli selkeästi valtataistelu (ilmeni siis muutenkin). Nykyinen puolivuotias narttupentu ratsastelee tolla vanhemmalla nartulla, penska yrittää pompottaa ja kokeilee rajojaan. Sanokoot muut mitä lystäävät mut meillä on kyse valtataistelusta.
Kiellät vaan ja jatkat puuhailua, kyllä se siitä pikkuhiljaa unohtuu!
Tsemppiä :)valtatasitelua vai ei. Pitää tarkkailla omaansa. Jos kyse ei ole siitä, niin metsään menee, jos omistaja niin luulee ja alkaa toimia sen mukaisesti. Kuten edellä sanottu, voi nylkyttää puoli"huvikseenkin", joskus jopa koirien väliseen leikkiin voi kuulua pientä nylkkyä, mutta siis seuraamalla omaa koiraasi tiedät kummastako kyse.
- Koirankusettajan m..
Olen alkanut seurustella koiran omistajankanssa. Miehen koira on innostunut nylkyttämään minua. En pidä siitä mutta poikaystäväni suhtautuu asiaan huumorilla. Onko kyse minun ja koiran valta asemasta. Voiko tulla myöhemmin ongelmia tottelevaisuuden suhteen?
- oma.apu.paras
Koiralta pitää kieltää nylkytys. Poikakaverisi on typerä, kun sallii koiransa käyttäytyvän huonosti sinua kohtaan. Ei siinä mitään huumoria ole. Anna koiralle huutia kun se tuommoiseen rupeaa. Teet selväksi, että sinua on kohdeltava kunnioittavasti, ja vaadit hyvää käytöstä seurassasi. Esim. karjaiset: -pois! ja paukautat rullalle käännetyllä sanomalehdellä tehosteeksi.
Huolesi osuu oikeaan. Nylkyttäminen on alistamisele. Ilmoitat vaan rohkeasti koiralle, että tämän tytön silmille et kyllä hypi!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama184084Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä513864Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve603373Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi942848On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole622688Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.732648Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä972620Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu1142337Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl572077Joskus tulee niin
Yksinäinen olo. Ei ole tarpeeksi ihmisiä elämässä, jotka tuntuisivat välitttävän aidosti. Jos mä ny saisin sairaskohtauk661981