huimaus ja huono olo

------------

Tää ei ehkä ole oikea palsta, mutta en löytänyt parempaakaan. Mulla ollut nyt muutaman päivän niinkun ois kuumetta, mutta ei ole kuitenkaan. Poskia kuumottaa ja on huono olo. Sit yhtenä aamuna kun käännyin sängyssä, huone pyöri silmissä hetken, tuli kauhea hiki. No, sit käänsin toiselle kyljelle, taas sama juttu, nousin istumaan, sit loppui. Hutera olo oli koko päivän ja oksetti. viime yönä taas hiukan samaa, kun käänsin itseni oikealle kyljelle. Onko tää jotain virustautia? Asentohuimaukseen sopis kyllä nuo huimausoireet, mutta ihmetyttää tää olo, on aivan kuin olis kuumetta, viluttaa ym. mutta ei ole.

4

696

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tyttönen---

käymään korvalääkärillä. Tuollaiset kiertohuimaksen kaltaiset oireet viittaavat korvahommiin ja parhaimman avun saat korvalääkäriltä. Tottakai virus saattaa olla, kun on kaikenlaista flunssaa liikkeellä. Hoidata homma ajoissa.

• kivulias

Mulla tuli samanlainen huimaus 2006 oireita on ollut monta kertaa sen jälkeen.Pääsin lääkäriin ensikerralla
        siellä oli valveutunut lääkäri joka sanoi sen olevan hyvänlaatuinen asentohuimaus.(tosi hyvänlaatuinen kun ihmisellä hirveä olo)Hoitona on vain asentohoidot niitä teen säännöllisesti joka olta määrätyt liikkeet kun alan nukkumaan.Netissä hyvät ohjeet sivulla http://www.laakarilehti.fi/files/472004.html (Laitakari kyösti)
        Näitä liikkeitä teen kun tulee rajut kohtaukset, oksentanut oon niin paljon että pahaa tekee.
        Olen kulkenut korvalääkärit ja neurologit, eivät voi auttaa.Vaiva on tullut jäädäkseen.Osaan nykyisin sen kans elää ja varon kaikkea pään äkillisiä liikkeitä.Ei ylös ei alas ei sivuille nopeaan vaan harkiten ja hitaasti.
        Korkeita paikkoja kammoan.Joka aamu pää pitää ensin "kerätä" eli tasottaa sängyssä ennen kuin pystyy nousemaan ylös.

• oksettaa
        kivulias kirjoitti:

Mulla tuli samanlainen huimaus 2006 oireita on ollut monta kertaa sen jälkeen.Pääsin lääkäriin ensikerralla
        siellä oli valveutunut lääkäri joka sanoi sen olevan hyvänlaatuinen asentohuimaus.(tosi hyvänlaatuinen kun ihmisellä hirveä olo)Hoitona on vain asentohoidot niitä teen säännöllisesti joka olta määrätyt liikkeet kun alan nukkumaan.Netissä hyvät ohjeet sivulla http://www.laakarilehti.fi/files/472004.html (Laitakari kyösti)
        Näitä liikkeitä teen kun tulee rajut kohtaukset, oksentanut oon niin paljon että pahaa tekee.
        Olen kulkenut korvalääkärit ja neurologit, eivät voi auttaa.Vaiva on tullut jäädäkseen.Osaan nykyisin sen kans elää ja varon kaikkea pään äkillisiä liikkeitä.Ei ylös ei alas ei sivuille nopeaan vaan harkiten ja hitaasti.
        Korkeita paikkoja kammoan.Joka aamu pää pitää ensin "kerätä" eli tasottaa sängyssä ennen kuin pystyy nousemaan ylös.

mulla tuli toi vaiva muutma vuosi sitten ,ensin oli flunssa kun palellutin itseni oikein kunnolla. kurkku oli kipee ja kuumetta hiukan sen jälkeen korvakipu ja sit toi asentohuimaus. hirvee tauti. elä palelluta ittiäs.

• Kivuton

Oireesi aiheuttajaksi sopii huonosti toimiva tasasapainoaisti eli tasapainoaistin toimintahäiriö, jota on tavallisimmin kutsuttu asentohuimaukseksi. Ns. vanhoilla asentohoitotekniikoilla (Lempert, Rahko, Semont, Epley...) ei ole saatu kovinkaan hyviä hoitotuloksia pitemmän päälle.

Jotta asentohoito tehoaa, sen hoitoasentojen täytyy sopia mahdollisimman tarkasti tasapainoaistin kaarikäytävien soikeaan muotoon ja kaikkia kaarikäytävia täytyy hoitaa tietyssä järjestyksessä sekä rytmissä.

Tietoa uusimmasta hoitotekniikasta löydät osoitteesta asentohoito.auttaa.fi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta

Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama
      Maailman menoa
      13
      3453
    2. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      60
      3293
    3. Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?

Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä
      Maailman menoa
      46
      2992
    4. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      94
      2848
    5. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      62
      2688
    6. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      73
      2648
    7. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      97
      2620
    8. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      113
      2327
    9. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      57
      2077
    10. Joskus tulee niin

Yksinäinen olo. Ei ole tarpeeksi ihmisiä elämässä, jotka tuntuisivat välitttävän aidosti. Jos mä ny saisin sairaskohtauk
      Ikävä
      66
      1971
    Aihe