Olen nyt reilun vuoden verran käynyt pumpissa 2-3 krt/vk. Olen huomannut tuloksia ja olen lisännyt painoja vähän v'äliä. Unelmavartaloni on kuitenkin vielä lihaksikkaampi, joten onko body pumpilla edes mahdollista saada lisää lihaksia, vai onko kuntosali ainoa vaihtoehto sen saavuttamiseksi?
Pelkkä kuntosali harjoittelu ei houkuttele yhtään, koska rakastan pumpia yli kaiken!! Mietin tässä vaan järkevintä vaihtoehtoa ensi vuodeksi...kuntosalikortti vai ohjattujen tuntien kortti vai molemmat? Millä sais parhaiten lihakset esiin ja rasvaprosentti alas ?(käyn itsenäisesti lenkillä).
Ja minkälaista kuntosaliohjelmaa suosittelisitte koko kehon lihasten kasvattamiseksi naisella? Sen olen kuullut että tarpeeksi painoja tarttee olla niin että jaksa tehdä noin 10-15 toistoa kerralla...mutta millä laitteilla ja kuinka monta kertaa viikossa?
body pump vai kuntosali
6
1528
Vastaukset
- Kuntosali on
parempi lihasten kasvattamiseen.
Älä treenaa laitteilla. Treenaa vapailla painoilla. Maastaveto, pystypunnerrus, dippi, etunojapunnerrus, vipunostot sivuille ja taakse, alatalja, hauiskääntö, ja avustettu leuanveto ovat hyviä liikkeitä. Treenaa jokainen lihas 2 kertaa viikossa, kerran keskiraskaasti ja kerran kevyesti. 5*5 per liike on hyvä määrä. Syö 2 grammaa eläinproteiinia per painokilo. Lihassa on noin 20 % proteiinia. - rena01
Pumpilla saa varmaan tiettyyn pisteeseen asti toki "lisää" lihaksia, mutta se parantaa kuitenkin ennen kaikkea enemmän lihasten kestävyyttä, koska sarjoja tehdään niin monia kymmeniä liikettä kohden.
Itselläni on vuosien varrella ollut kausia että olen käynyt vain ja ainoastaan pumpissa (siis aerobisten tuntien lisäksi), kun salin puoli ei ole houkutellut, mutta toisinaan on pumppi jäänyt vähemmälle jos on vaikka menossa tylsempi ohjelma. Tällä hetkellä olen taas innostunut saamaan lihaksia vähän enempi näkyviin, niin olen jättänyt pumpin ja käyn salin puolella. (Seuraava pumppiohjelma vaikuttaa tosin niin hyvältä että tulee sinnekin varmaan taas mentyä.. :) )
2-3 kertaa viikossa olisi varmaan ihanteellisinta, jos haluaa lihaksia myös kasvattaa. Itse teen yleensä liikkeet ojentajille, hauiksille, olkapäille, rinnalle, selälle, vatsalle ja kyljille, sekä joskus pakaroille (1 liike per lihasryhmä). Teen aina 10-12 toistoa kerralla, 3 sarjaa. Jalat olen muuten jättänyt rauhaan sillä niitä tulee treenattua niin paljon spinningissä ja bodystepissä (yhteensä 4 x viikossa) että koen etteivät ne ehtisi enää palautua missään välissä jos treenailisin niitä vielä salinkin puolella. Parhaiten saat ohjeita liikkeisiin yms. tietty kysymällä salilta oikeilta liikunnan ammattilaisilta. ;)- ninni**
Kiitos asiallisista vastauksista! Otan luultavasti sen ohjattujen tuntien kortin ja jatkan pumpissa. Ehkä ne lihakset tulee esiin jos lisää aerobista liikuntaa? Olen nimittäin käynyt pelkästään pumpissa ja harrastanut hyötyliikuntaa, niin ehkä ne lihakset on sen takia jäänyt rasvan alle piiloon! :D
Kiva kuulla että seuraava BP ohjelma olis kivempi, en nimittäin hirveesti pidä nykyisestä! - Aerobinen
ninni** kirjoitti:
Kiitos asiallisista vastauksista! Otan luultavasti sen ohjattujen tuntien kortin ja jatkan pumpissa. Ehkä ne lihakset tulee esiin jos lisää aerobista liikuntaa? Olen nimittäin käynyt pelkästään pumpissa ja harrastanut hyötyliikuntaa, niin ehkä ne lihakset on sen takia jäänyt rasvan alle piiloon! :D
Kiva kuulla että seuraava BP ohjelma olis kivempi, en nimittäin hirveesti pidä nykyisestä!liikunta estää sinua saamasta lihaksia esiin. Tee mielummin anaerobista.
- jounaz..
Aerobinen kirjoitti:
liikunta estää sinua saamasta lihaksia esiin. Tee mielummin anaerobista.
yllä oleva viesti on hiukan kärjistetty, ei aerobinen liikunta ESTÄ lihaksia näkymästä, miten kommentoija selittäisi kaikki huippu-urheilijat, jotka ihan takuulla treenaavat paljonkin aerobisesti ja kyllä siellä kropassa selkeästi lihaksia näkyy?
Tavalliselle urheilija-kuntoilijalle parasta on, että viikottainen liikunta on monipuolista, ei kannata jämähtää yhteen ja samaan. Vaarana on ihan ensimmäiseksi kyllästyminen -> liikunnan lopettaminen ja toisekseen loukkaantumisriski, joku nivel tms voi rasittua liikaa ja hajota ja sitten kyllä loppuu treenaus tai ainakin tulee pitkä toipilasaika.
Itse suosittelisin, että ostat molemmat kortit.ö Käy vaikka siellä pumpissa se pari kertaa viikossa (saat "himon" tyydytettyä) ja sitten käyt sen kerran tai vaikka toisenkin tekemässä salilla tiukan/raskaan punttitreenin. Ja viikkoon mahtuu treenipäiviä, käy vaikka lenkillä vielä noiden kolmen kerran päälle? - Monilla lihakset
jounaz.. kirjoitti:
yllä oleva viesti on hiukan kärjistetty, ei aerobinen liikunta ESTÄ lihaksia näkymästä, miten kommentoija selittäisi kaikki huippu-urheilijat, jotka ihan takuulla treenaavat paljonkin aerobisesti ja kyllä siellä kropassa selkeästi lihaksia näkyy?
Tavalliselle urheilija-kuntoilijalle parasta on, että viikottainen liikunta on monipuolista, ei kannata jämähtää yhteen ja samaan. Vaarana on ihan ensimmäiseksi kyllästyminen -> liikunnan lopettaminen ja toisekseen loukkaantumisriski, joku nivel tms voi rasittua liikaa ja hajota ja sitten kyllä loppuu treenaus tai ainakin tulee pitkä toipilasaika.
Itse suosittelisin, että ostat molemmat kortit.ö Käy vaikka siellä pumpissa se pari kertaa viikossa (saat "himon" tyydytettyä) ja sitten käyt sen kerran tai vaikka toisenkin tekemässä salilla tiukan/raskaan punttitreenin. Ja viikkoon mahtuu treenipäiviä, käy vaikka lenkillä vielä noiden kolmen kerran päälle?näkyvät aerobisesta liikunnasta huolimatta. Ne joilla lihakset näkyvät kunnolla, tekevät paljon anaerobista liikuntaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama325125Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä644101Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve783686Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.732728Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu1582534Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta602388Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl792199Mitä tapahtui?
Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?282195- 1381705
Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista
Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko401548