Tietääkö kukaan palstalaisista, että jos ei ole osoitetta eli osoite on posti, niin saako normaalisti tarveharkinnaista työmarkkinatukea? Tälläinenkin uhkakuva saattaa vielä olla edessä!
Poste restorante
11
1956
Vastaukset
- pompin
Kela ei taida poste restantea osoitteeksi hyväksyä. Tuo sama kysymys ilmaantuu aina silloin tällöin palstalle ja tuollaisen kuvan olen saanut, kun kokeneet ovat vastailleet.
- ...raukkaa.
Nyt on mennyt kysyjällä vähän termit sekaisin, "Poste restantet" ja "restorantet" eli ravintolat. Tainnut viettää ihan liikaa aikaansa restoranteissa ja asua liian pienessä postilokerossa.
- resturantti
no siehä se vast vekkuli vastaaja ootki!
- kirjoilla olo
tiedän ainakin yhden tapauksen, jossa nainen ilmoitti työkkäriin osoitteensa olevan poste restante, joka sitten meni eteenpäin kelalle työttömyyskorvauksen hakemuksen mukana.
mutta kirjat oli edelleen siinä talossa ja siinä kämpässä, missä asui työssäkäyvä mieshenkilö, joten korvaus katkaistiin ja alettiin tutkia sen miehen tuloja. kelahan saattaa helposti tämmöisen tarkistuksen maistraattiin tehdä.
niinhän siinä kävi, että rahanmaksattus loppui. katsottiin tosiasiallisesti asuvan osoitteessa, jossa oli talon kirjoillakin.
joku irtolaislakihan aikonaan jo poistettiin eli että jos ei kertakaikkiaan ole missään osoiteessa kirjoilla eikä ole mitään muuta osoitetta poste restante, niin pitäisi saada näinkin olla. sossakin on erikseen virkaijat ja vastaanotttohuoneet niille, joilla ei ole mitäään asuntoa virallisesti.osa on kyllä sen näköisiäkin ja hajuisia.sosiaalitoimisto voi järjestää asuntolapaikan - siis silloin, jos henkilö on aidosti asunnoton eikä voi pysyvästi muuttaa niiden esimerkiksi sukulaisten tai tuttavien luo, joiden asunnoissa kuitenkin paljon oleilee. En kuitenkaan tiedä, miten asuntoloitten henkilökunta suhtautuu asukkiin, joka nimellisesti pitää siellä majaansa ja asuntolamaksut hoituvat mutta todellisuudessa häntä ei tässä kodissaan juurikaan näy...Kenties hän voi menetellä näin muutaman kuukauden. Asukin itsensä kannalta tällainen järjestely ei liene taloudellisesti kovinkaan kannattava - sen sijaan se kumppani, jonka luona ns. asukki todellisuudessa enimmäkseen majailee, saattaa hyötyä: hänen tukensahan lasketaan yksinasujan normien mukaan.
- ¨¨¨¨¨¨¨¨
Tuossa olisi pitänyt ilmoittautu väestörekisteriin vailla vakinaista asuntoa olevaksi.
- Oikea osoite
Kela ei maksa ilman oikeaa osoitetta, sossu maksaa.
- ihmettelen vaan
Mihin perustuu tuo kelan maksamattomuus? Ei lakiin ainakaan. Koskeeko tuo kaikkia kelan maksuja, sairaspäivärahaakin? No asumistukeahan ei varmaan saa jos osotteena on poste restante, eikä ainakaan jos on poste restorante.
Täytyy vaan ihmetellä noita kelaa ja sossua miten ne aina keksii jotain uusia selityksiä ettei tarvitse maksaa kellekään mitään. Mielikuvitusta piisaa... - Itse siitä todiste
ihmettelen vaan kirjoitti:
Mihin perustuu tuo kelan maksamattomuus? Ei lakiin ainakaan. Koskeeko tuo kaikkia kelan maksuja, sairaspäivärahaakin? No asumistukeahan ei varmaan saa jos osotteena on poste restante, eikä ainakaan jos on poste restorante.
Täytyy vaan ihmetellä noita kelaa ja sossua miten ne aina keksii jotain uusia selityksiä ettei tarvitse maksaa kellekään mitään. Mielikuvitusta piisaa...Kela vaan ei maksa postilokero osoitteisiin. Itse olin tilanteessa 2005 jolloin ei ollut asuntoa ja majailin parissa eri asunnossa kunnes sain oman. Jäin työttömäksi ja ihmettelin kun ei työmarkkinatukea kuulunut Kelalta. Soitin Kelaan ja sanottiin, että hakemusta ei käsitelty loppuun puuttuvan osoitteen takia. Piti sinne sitten ilmoittaa ystäväni osoite ja viikossa oli hakemus käsitelty loppuun ja rupesin saamaan työmarkkinatukea. Jos ei oikeasti ole antaa Kelalle mitään osoitetta, saman rahan saa sitten toimeentulotuki muodossa sossusta.
- ihmettelen vaan
Itse siitä todiste kirjoitti:
Kela vaan ei maksa postilokero osoitteisiin. Itse olin tilanteessa 2005 jolloin ei ollut asuntoa ja majailin parissa eri asunnossa kunnes sain oman. Jäin työttömäksi ja ihmettelin kun ei työmarkkinatukea kuulunut Kelalta. Soitin Kelaan ja sanottiin, että hakemusta ei käsitelty loppuun puuttuvan osoitteen takia. Piti sinne sitten ilmoittaa ystäväni osoite ja viikossa oli hakemus käsitelty loppuun ja rupesin saamaan työmarkkinatukea. Jos ei oikeasti ole antaa Kelalle mitään osoitetta, saman rahan saa sitten toimeentulotuki muodossa sossusta.
Eiä ole ensimmäinen kerta kun Kela keksii olia sääntöjää. Tuohon olisin vaatinut lakiperusteen, jota ei tiettävästi ole.
- tavan työtön
Itse olin asunnoton koko viime kesän Helsingissä. Käytännössä siis asuin äitini ja kavereiden nurkissa, mutta virallinen osoite oli Poste Restante. Kela kyllä maksoi työttömyyskorvauksen ja maksaa itse asiassa vieläkin Poste Restante -osoitteeseen. Eivät nimittäin jostain syystä ole päivittäneet maistraattiin ilmoittamaani oikeaa osoitetta järjestelmiinsä, vaikka maksavat nykyään tähän osoitteeseen jo asumistukeakin =). Asunnottomuuteni todisteeksi hain maistraatista virallisen lapun, mutta en muista toimitinko sitä kelaan vai pelkästään kaupungille. Joka tapauksessa siis asunnotonkin saa kyllä lakisääteiset korvaukset.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kela tukee virallisesti Pride-liikettä
Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k1154392Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa
Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k783200- 1001463
- 861316
- 95869
Omasp hakenut Fincapia ja Gapconia konkurssiin perjantaina 5.6
Ilkka ei ole vielä ehtinyt uutisoida, mutta Omasp on jättänyt 5.6 konkurssihakemuksen Fincapia ja Gapconia koskien. Ilka18703Lähes kaikki keskustelut kasvotusten
on olleet tärkeitä. Hänen luonne ja ulkokuori, niiden yhdistelmä. Se kaiken keskellä oleva osa on minulle hänessä kaikk21696- 42677
Tämän palstan naiseksi esittäytyvät
Ovatkin kuulemma oikeasti sukupuoleltaan miehiä. Pitääkö paikkansa?111663- 43639