..omalla käytöksellään ja omilla sanoillaan saada toinen raivon partaalle ja sitten syyllistää se toinen siitä, että häntä kohdellaan epäoikeudenmukaisesti ja ilkeästi.
Onko kenelläkään tällaista kokemusta?
Narsistilla on tapana...
34
689
Vastaukset
- Ilkikurimus
Ketjustani tuo selviää, niinhän narsistit todellakin toimivat, mutta en ymmärrä, miksi siitä pitäisi raivostua?
Itseäni ei ainakaan raivostuta, lähinnä huvittaa...edelleen.- henna001
Aijaa, enpä osaa ottaa ketjuusi kantaa, kun minulla on sellainen hämärä mielikuva, että itse olen saanut sinulta tylyjä ja töykeitä vastauksia kirjoituksiini, jos oikein muistan.
Mutta onko kenelläkään narsistin kanssa seurustelleella/parisuhteessa olevalla kokemusta? - yxex
henna001 kirjoitti:
Aijaa, enpä osaa ottaa ketjuusi kantaa, kun minulla on sellainen hämärä mielikuva, että itse olen saanut sinulta tylyjä ja töykeitä vastauksia kirjoituksiini, jos oikein muistan.
Mutta onko kenelläkään narsistin kanssa seurustelleella/parisuhteessa olevalla kokemusta?Samassa veneessä ollaan sisko-hyvä, eli kokemusta on. Laaja kokemus.
- metall-leidi
Sähän viilipytty olet?? Oletko sitten ollenkaan ollutkaan narsistisessa ihmissuhteessa?
HAsikahtaa narsismille jos ilkeily huvittaa?
- 2xuhri
...on kokemusta. Ex-vaimo provosoi ja ärsytti kaikella tavalla ihan äärimmilleen tilanteet toivoen,että olisin käynyt käsiksi. En vielä silloin tiennyt tuosta persoonallisuushäiriöstä mitään. Oli vain v...tumainen akka.
Toinen kokemus narskuista on niiden iskut!! Ne pistää sua silloin, kun olet heikoimmillasi. Kaikkein pahimmalla hetkellä tulee turpaan ilman mitään omaa-tai myötätuntoa.- metall-leidi
Sinä sen sanoit ja tuossa toisessa ketjussa kerroin kuin ex-ystävär provosoi ja ärsytti ja mulle tuli mieleen, että hä toivoikin, että olisin käynyt käsiksi niin hän olisi saanut kehiteltyä oikein kunnon rallin ja samalla järjestettyä mulle ikävyyksiä.
vielä parempi jos olis tullut jälkiä niin rouvahan olis nostanut kanteen ja vaatinut korvauksia.Ja se kun toinen "makaa maassa" niin isketään ilman mitään myötätuntoa.
Mutta jos narskulle tulee vastoinkäymisiä vaikkapa kuolemantapauksia niin silloin pitää surra ja hän vaatii herpaantumatonta myötätuntoa.
Mutta eihän narsku tunne minkäänlaista myötätuntoa! metall-leidi kirjoitti:
Sinä sen sanoit ja tuossa toisessa ketjussa kerroin kuin ex-ystävär provosoi ja ärsytti ja mulle tuli mieleen, että hä toivoikin, että olisin käynyt käsiksi niin hän olisi saanut kehiteltyä oikein kunnon rallin ja samalla järjestettyä mulle ikävyyksiä.
vielä parempi jos olis tullut jälkiä niin rouvahan olis nostanut kanteen ja vaatinut korvauksia.Ja se kun toinen "makaa maassa" niin isketään ilman mitään myötätuntoa.
Mutta jos narskulle tulee vastoinkäymisiä vaikkapa kuolemantapauksia niin silloin pitää surra ja hän vaatii herpaantumatonta myötätuntoa.
Mutta eihän narsku tunne minkäänlaista myötätuntoa!Narsku 'esineellistää' muut. Esineet ei tarvitse myötätuntoa, niistä otetaan hyöty irti. Myötätunto on narsistille itsestäänselvästi itselleen kuuluvaa. Näin karkeasti luonnehdittuna :)
- Narsistintytär
Elinikäinen kokemus narsistiäidistä.
- ex kumppani
Hänen kanssaan tuli olo, että hän on, joku ylhäisyys.
- bondiflan
On kokemusta. Narsistin käytös on niin mitätöivää ja halveksivaa että se saa kenet tahansa raivon partaalle jolla on uskallusta raivoaan näyttää. Siten helposti tulee se väärinkäsitys että narsisti on se terveempi osapuoli ja sairas on se, joka raivoaa. Olen sen myös itse nähnyt käytännössä. Itsekin luulin väärin ja tuomitsin väärin. Tuomitsin siis omassa mielessäni koska tapaus näytti niin selvälle, vasta tunteminen opetti että asia ovatkin aivan toisinpäin. Narsisti tökkii jatkuvasti neulalla ja kun toinen viimein suuttuu hän kysyy että mikä sinua oikein vaivaa kun minulle raivoat ilman mitään syytä? Tuo tapahtuu usein vielä todistajien läsnäollessa. Narsisti yrittää tehdä uhreistaan sairaita ja itsestään terveen, hän näyttelee tervettä, ja onkin usein "liiankin terve" olosuhteisiin nähden, koska on itse järjestänyt kaiken. Se että hän saa toisesta lavastettua syyllisen antaa hänelle mahdollisuuden kiusata aina vain enemmän, valta-asema uhriin nähden kasvaa.
- metall-leidi
Voi miten onkaan tuttua tohinaa! Mä olen luonteeltani tempperamenttinen ja pitkälti tunteeni näyttävä ihminen. Miten usein sattuikaan, että ystävättäreni onnistui nöyryyttämään ja tyhmentämään minua. Hä onnistui antamaan todistajille sen vaikutuksen, että mä olen epävakaa ihminen ja hän hyvänhyvyyttään on tekemisissä meikäläisen rassukan kanssa.
Nyt kun on tullut tietoa narsismista ja tällä palstallakin vierailleena , mulle on valjennut moni asia päivänselvästi.
Lisäksi ystävätär toi esille koulutuseromme ja sen miten olen maallinen ja rahvaanomainen enkä yhtään älykkö
ja sitä nöyryytyksen määrää, sitä ei sanat riitä kertomaan.
Nyt kun olen pyristellyt vaikutuspiiristä niin itsetuntoni on kasvanut ja olen pikkuhiljaa antanut arvoa itselleni.
Narskuille ei irtoa multa mitään myötätuntoa eikä ymmärrystäkään.
Eikös narsiteilla ole tapana syyllistää toisia? Pyrkiä jyräämään ja kyykyttämään toisia?
- lottamari_1
Jep, ensin pientä vihjailua, sitten kun toinen puolustaakseen itseään kommentoi siihen, alkaa syyttäminen ja syyllistäminen. Sitten, jos lähtee taas yrittämään korjata narsun vääristelyä, niin homma vaan pahenee. Sen jälkeen oletkin jo ihan kettuuntunut, rupeaa keittämään ja alat antamaan samalla mitalla takaisin. Sitten narsku vaan tyynen rauhallisesti häipyykin paikalta, kun ei kestä sitä että hänelle sanotaan vastaan ja häntä kohdellaan muka epäoikeudenmukaisesti, vaikka homma oli juuri päinvastoin. Narsku jättää toisen kylmästi tunnetilaan, jonka on itse ensin aiheuttanut. Tosi tuttua on.
- Höppöpppööppöpööö
siitä kun narsu ei voi todellakaan tunnustaa omia virheitä,narsu loukkaantuu ja pitää moukkana tyyppiä joka ei suostu narupeliin.
Ja todellakin kirjoittamallasi täydellisellä narsukaavalla se homma etenee:D- lottamari_1
Johtuupi myös siitä, että narsisti siirtää omia negatiivisia tunteitaan, joita itse ei pysty kohtaamaan itsessään toisen käsiteltäväksi. Aika mainio tapa itse päästä kettumaisista tunteista eroon antamalla ne toiselle ja itse katselemalla sivusta, mitä paha olo saa ihmisessä aikaan. Narsisti itse ei kykene sietämään pahaa oloa, mutta imee toisesta kyllä kaikki positiiviset tunteet itseensä.
lottamari_1 kirjoitti:
Johtuupi myös siitä, että narsisti siirtää omia negatiivisia tunteitaan, joita itse ei pysty kohtaamaan itsessään toisen käsiteltäväksi. Aika mainio tapa itse päästä kettumaisista tunteista eroon antamalla ne toiselle ja itse katselemalla sivusta, mitä paha olo saa ihmisessä aikaan. Narsisti itse ei kykene sietämään pahaa oloa, mutta imee toisesta kyllä kaikki positiiviset tunteet itseensä.
Tunteensiirrot rulettaa. Ja tunneleikkurit. Normityypit kykenee käsittelemään omat tunteensa niin, ettei niistä aiheudu merkittävää haittaa muille. Toiset taas tekee aikas voimakkaita tunteensiirtoja, aiheuttaen vaikeuksia sekä itselleen, että muille siinä sivussa. No, minkäs teet?
- lottamari_1
temppuilija kirjoitti:
Tunteensiirrot rulettaa. Ja tunneleikkurit. Normityypit kykenee käsittelemään omat tunteensa niin, ettei niistä aiheudu merkittävää haittaa muille. Toiset taas tekee aikas voimakkaita tunteensiirtoja, aiheuttaen vaikeuksia sekä itselleen, että muille siinä sivussa. No, minkäs teet?
Joo, tää säkki alkaa painaa selässä jo liikkaa, et viittisi vähän jeesata ;)
lottamari_1 kirjoitti:
Joo, tää säkki alkaa painaa selässä jo liikkaa, et viittisi vähän jeesata ;)
Heitä lotta säkki välillä vaan mulle ... anna tänne vaan, mä voin jeesaa kyl sua...
Sä oot ykkönen- lottamari_1
temppuilija kirjoitti:
Heitä lotta säkki välillä vaan mulle ... anna tänne vaan, mä voin jeesaa kyl sua...
Sä oot ykkönenIhan suosiolla saat kantaa,..jehna kummasti se helpotti!, kiitti, kamu :))
Oot lottamari_1 kirjoitti:
Ihan suosiolla saat kantaa,..jehna kummasti se helpotti!, kiitti, kamu :))
OotMä heitän mulle mun säkistä sellasen ... taivaansinisen sienen, ota koppi.
* heittää tempun sinisen sienen *- lottamari_1
temppuilija kirjoitti:
Mä heitän mulle mun säkistä sellasen ... taivaansinisen sienen, ota koppi.
* heittää tempun sinisen sienen *Mistä sulla riittää noita sinisiä sieniä? Tiesitkö, että sininen on ainoa väri, josta en pidä...inhoväri...en voi sietää sinistä. Mistähän se johtuu? Mitä sininen väri edustaa??
lottamari_1 kirjoitti:
Mistä sulla riittää noita sinisiä sieniä? Tiesitkö, että sininen on ainoa väri, josta en pidä...inhoväri...en voi sietää sinistä. Mistähän se johtuu? Mitä sininen väri edustaa??
Vettä ja taivasta... paranemista, lepoa, levollisuutta, paikallaanoloa jne... taidat olla aina liikeessä :D
lottamari_1 kirjoitti:
Mistä sulla riittää noita sinisiä sieniä? Tiesitkö, että sininen on ainoa väri, josta en pidä...inhoväri...en voi sietää sinistä. Mistähän se johtuu? Mitä sininen väri edustaa??
Mithä? Nyt saat kyllä piiskaa niin kauan kuin nuttuni väri alkaa näyttää parhaalta!
*lyö taikasauvalla persuuksille kuin vierasta sikaa, ja katsoo lisäksi parkuvaa lottamaria sinisillä silmillään 8-) *- lottamari_1
yxex kirjoitti:
Mithä? Nyt saat kyllä piiskaa niin kauan kuin nuttuni väri alkaa näyttää parhaalta!
*lyö taikasauvalla persuuksille kuin vierasta sikaa, ja katsoo lisäksi parkuvaa lottamaria sinisillä silmillään 8-) *Perskuleen sinisieninuttu-ukko, vaihda väriä!, en kestä katsella sinua tuossa sinisessä nukkumattipyjamassa. Kunnon mustakaapu päälle, niin voidaan lähteä yhdessä katselemaan yötaivasta ja kuutamoa ;)
lottamari_1 kirjoitti:
Perskuleen sinisieninuttu-ukko, vaihda väriä!, en kestä katsella sinua tuossa sinisessä nukkumattipyjamassa. Kunnon mustakaapu päälle, niin voidaan lähteä yhdessä katselemaan yötaivasta ja kuutamoa ;)
(ei jaksa enää piiskata itsepäistä tyttölasta. Toivottoman suloinen vatipää..) =)
- lottamari_1
yxex kirjoitti:
(ei jaksa enää piiskata itsepäistä tyttölasta. Toivottoman suloinen vatipää..) =)
Joo, ottasit opiksesi minuun ei piiskaminen tehoa, vähän hellempi käsittelytapa tepsii paremmin, yritä opetella toinen tapa ;) Itse olet toivottoman ihana
- a b c
Juuri noinhan narsisti toimii ikävä kyllä.Mulla on tosta vuosien kokemus.
se on se manipuloiva narsisti, joka noin toimii ...
- metall-leidi
Eikös kaikki narsistit manipuloi? Nimerkillä: Kokemusta yhdestä manipuloivasta narsistista .
- henna...
metall-leidi kirjoitti:
Eikös kaikki narsistit manipuloi? Nimerkillä: Kokemusta yhdestä manipuloivasta narsistista .
Minä melkein sanoisin, että jos joku ei manipuloi niin hänellä ei ole narsistinen persoonallisuushäiriö.
- metall-leidi
henna... kirjoitti:
Minä melkein sanoisin, että jos joku ei manipuloi niin hänellä ei ole narsistinen persoonallisuushäiriö.
Rohkenen olla toista mieltä. Kyllä vaan narsistit manipuloi tilanteita ja toisia ihmisiä. Minä en tarkkaan enkä tieteellisesti osaa selittää, mutta näin maallikoperspektiivistä asiaa katsottuna niin kyllä narsisti jos kuka manipuloi
metall-leidi kirjoitti:
Rohkenen olla toista mieltä. Kyllä vaan narsistit manipuloi tilanteita ja toisia ihmisiä. Minä en tarkkaan enkä tieteellisesti osaa selittää, mutta näin maallikoperspektiivistä asiaa katsottuna niin kyllä narsisti jos kuka manipuloi
Näin maallikkoperspektiivistä katsottuna, sanoisin, että jokainen ihminen manipuloi persoonallisuudesta riippumatta. Kohtuus kaikessa -- manipuloinnissakin.
Kiistäkää väitteeni !!!! Vittuilen teille ystäväni .. tsekkasin kahteen kertaan, ettei ole ole typoaj :D
Täällä taitaa olla vielä 29 no, elämä on ...temppuilija kirjoitti:
Näin maallikkoperspektiivistä katsottuna, sanoisin, että jokainen ihminen manipuloi persoonallisuudesta riippumatta. Kohtuus kaikessa -- manipuloinnissakin.
Kiistäkää väitteeni !!!! Vittuilen teille ystäväni .. tsekkasin kahteen kertaan, ettei ole ole typoaj :D
Täällä taitaa olla vielä 29 no, elämä on ...Manipuloinnin onnistuminen on yhtä kuin todiste olemassaolostani, sanoi entinen mies.. :)
- henna...
metall-leidi kirjoitti:
Metall-leidi, juuri tuota samaahan minäkin tuossa yritin sanoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kela tukee virallisesti Pride-liikettä
Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k1154392Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa
Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k783200- 1001463
- 881328
- 95869
Omasp hakenut Fincapia ja Gapconia konkurssiin perjantaina 5.6
Ilkka ei ole vielä ehtinyt uutisoida, mutta Omasp on jättänyt 5.6 konkurssihakemuksen Fincapia ja Gapconia koskien. Ilka18703Lähes kaikki keskustelut kasvotusten
on olleet tärkeitä. Hänen luonne ja ulkokuori, niiden yhdistelmä. Se kaiken keskellä oleva osa on minulle hänessä kaikk21696- 42687
Tämän palstan naiseksi esittäytyvät
Ovatkin kuulemma oikeasti sukupuoleltaan miehiä. Pitääkö paikkansa?111663- 43649