Miehet minusta mustasukkaisia?

caitlinn

Halusin kirjoittaa tänne palstalle ihan siksi, että ihmiset luultavasti tietävät m.sukkaisuudesta jotain. Ongelmani on, että avomieheni on sairaalloisen mustasukkainen.

Mieheni oli mustasukkainen jo aiemmin ja itse myönti sen. Ajoittaisten "älä sitten peuhaa siellä" -kommenttien lisäksi mitään suurempaa ei ollut, onneksi. Itse olen nainen, joka tulee toimeen miesten kanssa. Lapsuudesta lähtien lähes tulkoon kaikki kaverit on ollut poikia, tulen vain yleensä heidän porukoissaan enemmän toimeen. Suhteen alussa yritän aina selittää miehelle, että minulla tosissaan on jätkiä kaverina, eikä siitä tarvitse ottaa pultteja.

Tietenkin minä ymmärrän, että on aika normaalia vähän olla varuillaan, kun oma nainen liikkuu jätkien kanssa. Olemme kuitenkin olleet mieheni kanssa pitkään yhdessä ja olen monesti sanonut, että voi esim. tulla peli-iltaan mukaan jne. että näkee ihan itse, ettei mitään tapahdu. En aio, enkä halua pettää häntä, eikä häntä ole aiemmissa suhteissa petetty.

Nykyään ongelma on yhtäkkiä kärjistynyt. Mieheni on alkanut vakoilemaan kaikkea mitä teen tietokoneella, puhelinta kurkkailee jos poistun huoneesta jne. Tulee myös soittoa ja viestiä, jos olen ulkona.

Itse en ole tippaakaan mustasukkainen ihminen, joten haluaisin jonkun vaikka selittävän mieheni tunteita, mistä tämä johtuu jne. Itse hän vain kuittaa, että on luonteeltaan mustasukkainen. Mutta miksei minuun voi luottaa?

Olen huomannut myös, että toisetkin miehet (exät, jätkät, jotka ovat minuun olleet ihastuneita) ovat minusta mustasukkaisia. Onko se tosiaan niin, että nainen on heti housut kintuissa, jos on miehen kanssa kavereita? Tai jos joku jätkä on minuun ihastunut, niin hyppään hänen mukaansa, vaikka olen varattu. Toisaalta itselleni on ns. "paljon vientiä" eli ihmiset tulevat iskemään, jätkät on ihastuneita jne. mutta silti.

Olen menettänyt luottamukseni mieheeni. Ärähdin hänelle, että lakkaa hengittämästä niskaani. Itse ahdistun helposti ja en kestä toisen jatkuvaa tarkkailua, vielä asioihin, jotka eivät hänelle kuulu. Juu, ei siellä viesteissäni mitään ihmeellistä ole, mutta ei mielestäni ole oikein katsoa sinne ilman lupaa. Olen pikku hiljaa alkanut miettimään, paljonko tätä enää kestän.

6

544

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • caitlinn

Lisäksi vielä, että mieheni haluaa olla kanssani 24/7. Olemme asuneet vuosia yhdessä, joten en ymmärrä miksi pitää silti nähdä kokoajan? Itse ainakin tykkään olla välillä yksin, nähdä kavereita jne. Tästäkin tulee huono omatunto, koska mies kyselee vain "mitäs mä teen kun sä lähdet?". Hän jää vain odottamaan koiranpentuna minua takaisin kotiin. Itsellään hänellä ei ole enää kavereita, koska hän haluaa olla aina minun kanssani. Monesti olen yrittänyt saada hänet lähtemään kaverinsa kanssa kahvilla yms. harvoin onnistuen.

Ja mustasukkaisuuden multihuipentuma: mies kuuntelee kappaleita, joita itse kuuntelen "pettämis"epäillen. Eli hän kuuntelee biisin lyriikoita ja pohtii, jos lyriikat eivät täsmää häneen, että kenestä siinä sitten puhutaan ja ketä minä kappaleen mukaan sitten rakastan... Enkö voi kuunnella edes musiikkia ilman että se liittyy jotenkin pettämiseen tai toisiin miehiin?

• nuorehko mies

Olen minäkin mustasukkainen mies. En sairaalloisen, mutta kuitenkin. Minulla on lapsuudesta saakka kehittynyt tietynlainen epäluottamus toisia ihmisiä kohtaan ja kun olen suhteessa tai vasta tapailen, pelot luottamuksen pettämisestä nousevat esiin. Kaikki aiemmat naiseni ovat paljastuneet valehtelijoiksi tai vähintään selän takana on haettu huomiota muilta miehiltä ja se on viety liian pitkälle.

Haluaisin kuitenkin luottaa enkä kahlita toista. Melkein vaadin naiselta omaa elämää ja omia menojaan sillä haluan itsekin olla yksin, saada omaa aikaa tai käydä kavereiden kanssa yöelämässä. Mitä tahansa että on omia juttuja. Luottamustani on vain käytetty väärin ja aina kun uusi tapailu alkaa, epävarmuuden nousevat heti pintaan kun huomaan naisen sanomisissa ja tekemisissä ristiriitoja tai nainen ei ole avoin. Mitä sulkeutuneempi ja välttelevämpi nainen on, sen enemmän asia alkaa vaivata. Tuo on osin sairasta, mutta en vain voi antaa periksi sen suhteen etten yrittäisi selvitellä mieltäni vaivaavia asioita koska minun täytyy voida luottaa naiseen suhdetta ajatellen.

Kun epävarmuudet ovat päällä, minua alkaa vaivata todella paljon naisen huomion hakeminen toisilta miehiltä. Muutamat ovat tehneet sitä tahallaan, vain minua ärsyttääkseen. Eräillä naisilla kun on se tapa, että miesten huomiota ruokitaan. Jos mies hakee tanssimaan, niin se ei jää pelkkään tanssiin ja pariin sanaan, vaan miehen kanssa jäädään juttelemaan pitkäksikin aikaa ja tanssitaan uudelleen ja senkin jälkeen jutellaan. Tai jos mies tulee muutoin juttelemaan, naisen käytös ei pysy neutraalina vaan ollaan liian ystävällisiä miestä kohtaan. Tuntuu todella pahalta katsoa vierestä tuollaista.

En luonnollisestikaan tiedä osuuko tuo lainkaan sinuun, mutta vaikka kerroit sinulla olevan paljon miespuolisia kavereita ja tulevasi miesten kanssa toimeen, minusta miehesi mustasukkaisuus on mennyt liian pitkälle. Usein kuulee näissä tilanteissa sanottavan että mustasukkainen pettää itse, mutta minä olen mustasukkainen vaikka en ole koskaan pettänyt enkä edes harkinnut sitä. Minun mustasukkaisuus kumpuaa epävarmuudesta koskien naisen tunteita ja halua olla kanssani.

Kappaleiden kuuntelusta voin sanoa, että kaikista petollisin nainen jonka kanssa seurustelin, paljastui melko pahaksi valehtelijaksi, kuunteli tiettyjä kappaleita joiden sanat tuntuivat oudoilta etenkin kun ajatteli että hänenhän pitäisi olla onnellinen seurassani ja hän samaistui niihin sanoihin. Viikkoja myöhemmin paljastui naisen petollisuus, oli tapaillut entistään samaan aikaan.

En osaa neuvoa mitä sinun tulisi tehdä. Ehkä koittaa puhua asiaa selväksi, kysyä miksi mies on sellainen kuin on ja sano että kertoo aidosti mitä ajattelee, pelkkä mustasukkainen luonne ei riitä kuvailuksi. Niistä voi saada virikkeitä ja pienillä muutoksilla siitä voi opetella eroon. Jos muutosta ei tule, niin kannattaako suhteessa edes jatkaa, tuollainen kun on varmasti äärimmäisen kuluttavaa?

• asfkb9u8
        nuorehko mies kirjoitti:

Olen minäkin mustasukkainen mies. En sairaalloisen, mutta kuitenkin. Minulla on lapsuudesta saakka kehittynyt tietynlainen epäluottamus toisia ihmisiä kohtaan ja kun olen suhteessa tai vasta tapailen, pelot luottamuksen pettämisestä nousevat esiin. Kaikki aiemmat naiseni ovat paljastuneet valehtelijoiksi tai vähintään selän takana on haettu huomiota muilta miehiltä ja se on viety liian pitkälle.

Haluaisin kuitenkin luottaa enkä kahlita toista. Melkein vaadin naiselta omaa elämää ja omia menojaan sillä haluan itsekin olla yksin, saada omaa aikaa tai käydä kavereiden kanssa yöelämässä. Mitä tahansa että on omia juttuja. Luottamustani on vain käytetty väärin ja aina kun uusi tapailu alkaa, epävarmuuden nousevat heti pintaan kun huomaan naisen sanomisissa ja tekemisissä ristiriitoja tai nainen ei ole avoin. Mitä sulkeutuneempi ja välttelevämpi nainen on, sen enemmän asia alkaa vaivata. Tuo on osin sairasta, mutta en vain voi antaa periksi sen suhteen etten yrittäisi selvitellä mieltäni vaivaavia asioita koska minun täytyy voida luottaa naiseen suhdetta ajatellen.

Kun epävarmuudet ovat päällä, minua alkaa vaivata todella paljon naisen huomion hakeminen toisilta miehiltä. Muutamat ovat tehneet sitä tahallaan, vain minua ärsyttääkseen. Eräillä naisilla kun on se tapa, että miesten huomiota ruokitaan. Jos mies hakee tanssimaan, niin se ei jää pelkkään tanssiin ja pariin sanaan, vaan miehen kanssa jäädään juttelemaan pitkäksikin aikaa ja tanssitaan uudelleen ja senkin jälkeen jutellaan. Tai jos mies tulee muutoin juttelemaan, naisen käytös ei pysy neutraalina vaan ollaan liian ystävällisiä miestä kohtaan. Tuntuu todella pahalta katsoa vierestä tuollaista.

En luonnollisestikaan tiedä osuuko tuo lainkaan sinuun, mutta vaikka kerroit sinulla olevan paljon miespuolisia kavereita ja tulevasi miesten kanssa toimeen, minusta miehesi mustasukkaisuus on mennyt liian pitkälle. Usein kuulee näissä tilanteissa sanottavan että mustasukkainen pettää itse, mutta minä olen mustasukkainen vaikka en ole koskaan pettänyt enkä edes harkinnut sitä. Minun mustasukkaisuus kumpuaa epävarmuudesta koskien naisen tunteita ja halua olla kanssani.

Kappaleiden kuuntelusta voin sanoa, että kaikista petollisin nainen jonka kanssa seurustelin, paljastui melko pahaksi valehtelijaksi, kuunteli tiettyjä kappaleita joiden sanat tuntuivat oudoilta etenkin kun ajatteli että hänenhän pitäisi olla onnellinen seurassani ja hän samaistui niihin sanoihin. Viikkoja myöhemmin paljastui naisen petollisuus, oli tapaillut entistään samaan aikaan.

En osaa neuvoa mitä sinun tulisi tehdä. Ehkä koittaa puhua asiaa selväksi, kysyä miksi mies on sellainen kuin on ja sano että kertoo aidosti mitä ajattelee, pelkkä mustasukkainen luonne ei riitä kuvailuksi. Niistä voi saada virikkeitä ja pienillä muutoksilla siitä voi opetella eroon. Jos muutosta ei tule, niin kannattaako suhteessa edes jatkaa, tuollainen kun on varmasti äärimmäisen kuluttavaa?

"Eräillä naisilla kun on se tapa, että miesten huomiota ruokitaan. Jos mies hakee tanssimaan, niin se ei jää pelkkään tanssiin ja pariin sanaan, vaan miehen kanssa jäädään juttelemaan pitkäksikin aikaa ja tanssitaan uudelleen ja senkin jälkeen jutellaan. Tai jos mies tulee muutoin juttelemaan, naisen käytös ei pysy neutraalina vaan ollaan liian ystävällisiä miestä kohtaan. Tuntuu todella pahalta katsoa vierestä tuollaista."

Tietäisin jos olisin mies vaan kun en ole. Musta naisen luonteeseen kuuluu naisellinen viehättävyys tai ystävällisyys joka ei ole sama kuin pettäminen. Kyllä ihmisten silmistä näkee jos ne ovat "sillä silmällä" liikkeellä. Naisesi ei ilmeisesti saisi jutella ollenkaan, kenenkään kanssa. Se johtaa silmänpalvontaan ja ahdistumiseen ja myös mahdolliseen pettämiseen. Toista ei voi omistaa - muista sinä se!!! Nainen ei ole tavara eikä OMISTUSTAVARA ja se saa käydä nykyisin yksinkin (!!!!hui!!!) baarissa ja jutella iskemään tulleen kassa! Sinä tietysti epävarmana ja mustasukkaisena toivoisit että nainen vain vienosti kääntäisi kasvonsa poispäin.

En väitä etteikö petollisia naisia olisi myöskin, mutta harva kykenee nuoressa suhteessa elämään vain toisilleen, se on fakta!!!Muita ihmisiä pitää saada nähdä ja vastakkaisen sukupuolen kanssa jutella. Vaikka ihan kokonaiset 20 minuuttia!!

• mutkat suoriksi

oletko katsonut myös itseäsi peiliin? Onko sinussa vielä sellaista nuoruuden itsekorostamista joka tahtoo vähän showta tai huomiota? Pystytkö olemaan porukassa myös hiljaa, oletko aina hakemassa mieheltä huomiota oli hän kuka tahansa, esim. kaverisi poikaystävä, poikaystäväsi kaveri?

Nämä voisivat olla syitä miksi poikaystäväsi on mustasukkainen - ole itse nainen, luultavasti sua vanhempi, lähes kolmekybänen ja mä mietin joskus mun edellista suhdetta et miks se ei menny ihan putkeen. Mäpä kerron vähäsen: Olin hyvin tylsistynyt jos vain istuttiin, ehkä en saanut poikaystävältäni tarpeeksi sellaista huomiota julkisilla paikoilla, ts. "hän ei mielestäni saanut mua aisoihin" vaan istui hiljaa vieressä. Luulen että tämän vuoksi mä hain sitä huomiota muilta miehiltä ilman minnkäänlaisia taka-ajatuksia tietysti, se nyt oli sellaista biletyskautta että ihmisten kanssa höpöttäminen oli känni-illan prioriteetti 1 ja muu oli tylsää. Sitten meillä alkoi tulla pientä riitaa ja vähän suurempaakin, poikaystäväni oli ilmeisen turhautunut mun käytökseen (ei koskaan myöntänyt olleensa mustasukkainen kyllä) mutta jotenkin tutui että se arvosteli mua ja mun käytöstä. Sittemmin oon rauhoittunut ja havainnoin itseäni etten esimerkiksi flirttaile kavereideni poikaystävien kanssa, mutta aina siinä on se vaara että joku tulkitsee normaalinkin hassuttelun flirttailuksi tai pokaamisen yrittämiseksi...

Mun vinkkinin sulle oliskin että 1. kattoisit peiliin ihan kunnolla, ja 2. joko haet muutosta käytökseesi tai yrittäisit hyväksyä itsesi. Jos poikaystäväsi kaipaa vakuutteluja rakkaudestasi, anna niitä hänelle. Jos suhde tuntuu ahdistavalta lopeta se hyvän sään aikana. Elämässä on muutakin kuin parisuhde.

• caitlinn

En hae miehiltä sen kummemmin huomiota, ainakaan tuntemattomilta. Tietenkään en kavereiden kesken mikään seinäruusu ole, vaan osallistun normaalisti keskusteluun. En ainakaan ole huomannut rehellisesti sanoen, että hakisin huomiota kokoajan, vaan olen hiljaa, jos ei ole sanottavaa. :) En koe, että minun tarvitsee olla kokoajan huomion keskipiste tai että olen heti uhatussa asemassa, jos miehet eivät huomioi minua. En halua millään tavalla kaveriporukoissani korostaa sitä, että olen nainen, puhukaa minulle. Olen samalla tavalla miespuolisten ystävien kanssa kuin naistenkin. En tiedä herättääkö miesten huomion juuri se, että en yritä sitä hakea.

Energiani menee siihen, että yritän vakuuttaa miestäni rakkaudestani. En enää edes tiedä mitä voisin hänelle sanoa, joka saisi hänet vakuuttumaan.

• aviomiekkonen....

"Toisaalta itselleni on ns. "paljon vientiä" eli ihmiset tulevat iskemään, jätkät on ihastuneita jne. mutta silti."

kyllä me miehet tiedetään, mitä ainakin 90% niistä sun "kavereista" ajattelee tai on ajatellut (mutta luopunut toivosta).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kela tukee virallisesti Pride-liikettä

Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k
      Maailman menoa
      115
      4392
    2. Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa

Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k
      Maailman menoa
      78
      3200
    3. Kävisikö tällainen sopimus?

Olisitko valmis juttelemaan jo ensi viikolla kahden kesken?
      Ikävä
      100
      1463
    4. Nyt kerrot mies mitä ajattelet minusta

Ihan suoraan ja suodattamatta.
      Ikävä
      86
      1316
    5. Odotatko vielä vastausta...

Siihen viestiin? 🤔
      Ikävä
      95
      869
    6. Omasp hakenut Fincapia ja Gapconia konkurssiin perjantaina 5.6

Ilkka ei ole vielä ehtinyt uutisoida, mutta Omasp on jättänyt 5.6 konkurssihakemuksen Fincapia ja Gapconia koskien. Ilka
      Seinäjoki
      18
      703
    7. Lähes kaikki keskustelut kasvotusten

on olleet tärkeitä. Hänen luonne ja ulkokuori, niiden yhdistelmä. Se kaiken keskellä oleva osa on minulle hänessä kaikk
      Ikävä
      21
      696
    8. Mitä kirjainta haluaisit

Ra kastella mahdottomasti?
      Ikävä
      42
      677
    9. Tämän palstan naiseksi esittäytyvät

Ovatkin kuulemma oikeasti sukupuoleltaan miehiä. Pitääkö paikkansa?
      Sinkut
      111
      663
    10. Ehkä se on niin

Ettet vaan uskalla lähestyä tämän jälkeen. Ehkä haluaisit. En osaa sanoa.
      Ikävä
      43
      639
    Aihe