Mistä nyt tuulee?

ällötystä

Onko tämä narsisteille tyypillistä vai mistä on kyse? Eräs tyyppi on suoraan sanonut, että olen ihmisenä outo sekä vastenmielinen. Lisäksi minulla on kuulemma vääriä mielipiteitä niin työhön liittyvistä asioista kuin muustakin. Mustamaalaaminen, kampitus ja savustaminen ovat olleet sitä luokkaa, että voin vain kammota häntä. Hän on valmis sanomaan sekä tekemään mitä tahansa, jos se vain vahingoittaa minua.

Kuitenkin välillä tämä maailmanvaltias leijailee luokseni makeillen kuin päivänsäde. Tietenkin hän siinä samalla kehuu itseään ja yrittää kovasti kalastaa kehuja myös minulta. Mihin hän tällä irvokkaalla temppuilullaan pyrkii??? Miksi hän tarvitsisi halveksimansa ihmisen ylistämään itseään? Voiko narsistilla voi olla niin pulaa lähteestä, että pitää kerjätä sitä inhoamaltaan ihmiseltä? Minuun hänen temppunsa eivät koskaa uppoa, koska tiedän hänen olevan läpeensä sairas.

13

300

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lottamari_1

Huonokin lähde on parempi kuin ei mitään. Kaikki huomio on narsistille tärkeää, eikä sen huomion aina tarvitse olla positiivista. Narsisti nauttii jopa riitelystä, jossa sillä saa toisen ihmisen huomion kohdistettua itseensä. Sellaista se on...läpeensä narsismia.

• lottamari_1

Jos, tuo oli minulle...kiitos rakkaani

• lottamari_1

Ykkösenä on hyvä olla, nimimerkkinikin sen jo kertoo...narskun, narskun hani ;)) Huomasin.

• lottamari_1

Hmm...odottaako sellaista joku, ei kai??

• psykan opiskelija

En ainakaan hengais kauaa tollasen tyypin kanssa. Haukkumisen syy voi olla,ettet ole tarpeeksi hyvä lähde ja muistutat häntä siitä, ettei kaikki ihmiset ihaile häntä.

• narsuille

Juuri noin. Pahinta mitä narsulle voi tapahtua, on ihminen johon hän ei kykene tekemään minkäänlaista vaikutusta. Narsistille se on kuin äkillinen happikato, muistutus kuolemasta. Toki hänen pitää ryhtyä kostamaan näin kokemaansa ikävää tunnetta.. mutta niin hänen pelinsä jatkuisi jokatapauksessa.

• kuspää

hän joka lulee olevansa kaikkien muiden yläpuolella ja olevansa se maailman napa, ei edes narsisti ole niin idiootti, kusipää on yleensä vielä tyhmä eli äo miinuksella mutta hitsi kyllä ne vain uivat omassa ....siinä ja saavat vielä jotkut heihin luottamaan...ainakin hetkeksi kunne haisee...

• yxex on, yllätys yllätys..yxex

Hakattakoon se hautakiveeni ;-)

• Hah hah.. ;-)

Se olis viiminen niitti mun narsismistani kun hakkaisin sinne nimeäni.

Mä oon mä edelleen vaikka on regattu nimi. Mikä siis muuttui?

• j.o.k.u.1
        yxex kirjoitti:

yxex on, yllätys yllätys..yxex

Hakattakoon se hautakiveeni ;-)

No niin! :)

• :)
        Ai niin, on sekin tärkeä juttu ettei kukaan mun nimissäni hauku mun kavereita!
        Olis perhananmoinen ylläri tulla tänne kun alkais sataa puukkoja ja puntareita niskaan..

• nars

Vain psyykeltään epäterve aikuinen edellyttää toisilta asiallista vuorovaikutusta, vaikka sallii itselleen millaisen käytöksen tahansa. Sellaiset lainalaisuudet kuin "tehtyä ei saa tekemättömäksi" tai "metsä vastaa niin kuin sinne huudetaan" eivät koske narsistia. Aito katumus tai anteeksipyyntö eivät ole narsistin juttuja. Hän olettaa voivansa aloittaa puhtaalta pöydältä loukkaamansa ihmisen kanssa, jos hänelle itselleen tuntuu tarpeelliselta. Narsisti uskoo, että muut hyväksyvät hänet ehdoitta.

"Ja sanoisin, että niitä kusipäitä on enemmän ns. normaaleissa ihmisissä, kuin narsisteissa. Se on tällä palstalla ainakin jo nähty" Tästä voisi päätellä, että narsisteilla olisi jotenkin "täydellistä" keskenään. Miksi he eivät sitten viihdy keskenään?

• lottamari_1

Tuo on vain ehkä puoli totuutta. Kaikki narsistit ja ei-narsistit eivät kasva henkisesti koskaan, Uskon, että aito kyky kuunnella toista ihmistä ja ottaa hänet huomioon on synnynäistä, mutta myös elämästä opittujen vaikeuksien ja vastoinkäymisten kautta henkistä oppimista. Jotkut kykenevät henkiseen kasvuun vähän narsistisinakin ihmisinä, toiset taas eivät vaikkei heissä olisi narsistisuutta juuri ollenkaan. Eli yksilöstä on tämäkin juttu mielestäni kiinni.

Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta

Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama
      Maailman menoa
      19
      4949
    2. Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?

Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä
      Maailman menoa
      56
      3960
    3. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      71
      3549
    4. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      94
      2868
    5. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      62
      2698
    6. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      73
      2668
    7. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      98
      2634
    8. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      146
      2432
    9. Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta
      Maailman menoa
      59
      2318
    10. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      58
      2094
    Aihe