Eli olen joskus lapsuudessani/nuoruudessani hoitanut hevosia. Tallilla, jossa kävin ala- ja yläasteen aikana, oli ainoastaan ravureita, joten olen lähinnä vain hoitanut hevosia ja tehnyt tallitöitä. Muutaman kerran olen käynyt ratsastustunneillakin, mutta en osaa esim. satuloida ja suitsittaa hevosta. Olen siis melko aloittelija koko hommassa.
Nyt kuitenkin päälle 20-vuotiaana innostus nimenomaan ratsastukseen on noussut uudestaan. Miten minun kannattaisi aloittaa? Asun pk-seudulla, eikä minulla ole täällä ratsastavia kavereita. Tuntuu, että kaikki ratsastustunnit aloittelijoille on täynnä nuoria tyttöjä (ala-asteikäisiä) ja tunnen itseni kovin vanhaksi. Onko tunteja myös aikuisille? Vai kannattaisiko minun mennä esim. issikkavaellukselle? Osaatteko suositella talleja?
Tekisi kamalasti mieli!
12
1510
Vastaukset
- daij~
Kyllä pääkaupunkiseudulla on aikuisille aloittelijoille niin tunteja kuin kurssejakin aivan varmasti! Googlettamaan vain pääkaupunkiseudun talleja ja sinne soittelemaan... Ainakin Kilon tallilla on kesällä yksi alkeiskurssi hevosilla (jossa siis kaikki/melkein kaikki aikuisia), mutta on niin suosittu että luultavasti paikat menneet aikoja sitten. Kuitenkaan, ei sinun tarvitse ala-astelaisten kanssa ratsastaa, saatat olla hyvinkin itse "se ryhmän junnu" kun useat 30-40-vuotiaat haluavat nykyään joko aloittaa uuden/nuoruutensa harrastuksen.
Issikkavaellukselle voit toki mennä, mutta et sinä siellä mitään opi, tietysti ihan vain ratsastamisen ja hevosten takia se on aikamoinen elämys.- 10 mm hokit
Itse nousin hevosen selkään 5 ikäisenä papan avulla.Vuonna 53 syntyneenä minulla on nyt 3 ratsua ja 1 varsa,omassa tallissa.Ratsastan päivittäin,pisin lenkki on 5 tuntia pitkä.Upea harrastus.Suosittelen.
- juge2010
elikkä nyt jokainen tutustumaan valuuttakaupan pariin! ilmainen 20e aloitukseen
http://www.plus500.com/?id=5405&pl=1
- ii
Meillä on kotitallilla tuntitoimintaa pääasiassa pelkästään senioreille pienryhmissä joten jos kiinnostaa oppia rauhassa ja yksilöllisesti ota yhteyttä. [email protected]
- Valjaat
Täällä on mukava issikkavaellus tulossa, samalla luonnossaliikkumista monella tapaa. www.metsakartano.com
- Nyt 29v.
Moi,
Oli pakko kirjoittaa kun juttusi kuullosti aivan itseltäni, kävin meinaan kans ravitallilla kun olin ala- ja ylä-asteella. Nyt olisi kova halu mennä takaisin talleille ja ratsastamaan etenkin, mutta en vain halua mennä niihin pikkutyttöjen ryhmiin. Muutamaan aikuisryhmään viime vuonna soittelinkin mutta ne olivat ihan täynnä silloin. Asun myös pk-seudulla, joten jos ratsastaminen vielä kiinnostaa, niin otappa yhteyttä, jos vaikka yhdessä uskallettas! :) marika.jouka (at) gmail.com - Ratsastamaan
Täällä on yksi vaihtoehto, juttua Plaza.fi:ssä:
http://plaza.fi/ellit/kulttuuri-ja-viihde/minne-menna/aktiiviloma-saarenmaalla
Mm. aikuisille suunnattuja maastoratsastuskursseja, suora linkki:
http://kskoolitus.com/ratsastuskurssi.html Itse olen käynyt Poni-Haassa, joka sijaitsee Vantaan Hakunilassa. Siellä on paljon ns. "mammaratsastajia", jotka ovat vasta aloittaneet aikuisiällä ratsastuksen. Kesäisin on tarjolla hevosalkeiskursseja nimenomaan aikuisille :) Poni-Haassa lähes jokaisella hevosella on myös hoitajia, joten apua suitsien ja satulan kanssa pitäisi löytyä. Oikein mukava talli! Tässä nettisivut: http://www.saunalahti.fi/ponihaka/
- Yualle
Suosin naissuhteissani ratsastusta menneisyydessään ja/tai nyt harrastavia, joten ajatus kyseisen harrastuksen aloittamiseksi on sinällään erittäin kannatettavaa.
Se muovaa naisen reidet ja lantioalueen aivan kertakaikkisen ihanan muotoiseksi. Reidet muotoutuvat terveellä tavalla lihaisiksi ja lantio leveäksi :)- hupsista vaan
Pääsipä sitten tässäkin joku ns. asiaan!!!!
- vincent van cock
hupsista vaan kirjoitti:
Pääsipä sitten tässäkin joku ns. asiaan!!!!
Aikuisena minäkin innostuin ratsastuksesta naisystäväni kanssa, mut ainoastaan hänellä oli hevonen...
- Sanjuliini
vincent van cock kirjoitti:
Aikuisena minäkin innostuin ratsastuksesta naisystäväni kanssa, mut ainoastaan hänellä oli hevonen...
Hei, minä asun Lahdessa ja olen kiinnostunut myös aloittamaan ratsastuksen. Olisi mukava tutustua muihin aikuisratsastajiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kela tukee virallisesti Pride-liikettä
Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k1164402Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa
Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k783200- 1001473
- 881328
- 95869
Omasp hakenut Fincapia ja Gapconia konkurssiin perjantaina 5.6
Ilkka ei ole vielä ehtinyt uutisoida, mutta Omasp on jättänyt 5.6 konkurssihakemuksen Fincapia ja Gapconia koskien. Ilka18703Lähes kaikki keskustelut kasvotusten
on olleet tärkeitä. Hänen luonne ja ulkokuori, niiden yhdistelmä. Se kaiken keskellä oleva osa on minulle hänessä kaikk21696- 42687
Tämän palstan naiseksi esittäytyvät
Ovatkin kuulemma oikeasti sukupuoleltaan miehiä. Pitääkö paikkansa?111663- 43649