Jouduin isän kanssa riitaan typerimmästä asiasta ikinä. Emme ole puhuneet vuoteen, ja pitkään olen miettinyt sopimista. Mutta miten teen sen? Pyydänkö vain anteeksi vai kerronko, miltä minusta on tuntunut koko hiljaisuuden vuonna ? Mitä mieltä olette?
Isän kanssa riidoissa... haluan sopia.
5
2122
Vastaukset
- osdf
Puhu isäsi kanssa asiasta, joskus teidän kuitenkin pitää vielä puhua. :)
- äidintytttö
Puhuminen on varmasti paras keino. Itse riitelin isäni kanssa noin viikko sitten todella pahasti..Siinä tuli huutamista ja haukkumista todella rumasti. Kuitenkin aloin katua tätä, koska en olisi koskaan voinut mennä enää kotiin ellen olisi sopinut. Isäni on luonteeltaan "olen aina oikeassa"-tyyppi, joten mun oli vaan pakko alistua ja pyytää anteeksi, vaikka tämä riita kuitenkin oli isäni aloittama..
- Muusamurunen
Heippa. Wou, tehän olette olleet riidoissa jo tosi kauan. Asia ihan selvästi mietityttää, kuten tietysti pitääkin. Ei se ole kivaa olla riidoissa kenenkään kanssa!
Kyllä mäkin rohkaisisin sopimaan. Elämä on aika lyhyt tuollaiseen vihanpitoon.
Mun mielestä olis tosi hienoa jos voisit kertoaa että miltä susta on tuntunut tän vuoden aikana. Koska se ei varmastikaan ole ollut helppoa. Puhu ihmeessä ja kerro miten meni!- Riita-sointu
Se meni hyvin. Isä kyllä aluksi näytti siltä, ettei edes halua nähdä minua, mutta äiti pyysi isää kuuntelemaan, mitä minulla oli asiaa. Pyysin anteeksi riidasta. Varsinaista anteeksiantoa ei tullut, vaan isä murahti "Vai niin". Kun olin palannut kotiini ja valmis menmään nukkumaan, isä soitti. Hän kysyi, voisinko tulla jonakin päivänä kahville. Ihan vielä ei olla sovittu, mutta eihän pitkän riidan jälkeen sovita ihan heti. Mutta toivottavasti pian olemme taas kuin ennen.
Tämä vuosi on tuntunut todella omituiselta. Ennen puhuimme pitkään toisillemme ja kerroimme päivästämme, mutta enää ei ollut ketään, kelle kertoa päivästä. Itkinkin usein. Olen usein halunnut tarttua puhelimeen, mutta pelkäsin isän sulkevan luurin korvaani tai olevan vihainen minulle. Aluksi halusin sulkea isän kokonaan elämästäni pois, mutta pian tajusin, miten isä oli oikeassa riidan suhteen. Mietin, minkänlainen loppuelämäni olisi, jos olisin riidoissa isän kanssa. Hän ei tulisi häihini tai lapsen kastajaisiin. Sitä en haluaisi. - muusamurunen
Riita-sointu kirjoitti:
Se meni hyvin. Isä kyllä aluksi näytti siltä, ettei edes halua nähdä minua, mutta äiti pyysi isää kuuntelemaan, mitä minulla oli asiaa. Pyysin anteeksi riidasta. Varsinaista anteeksiantoa ei tullut, vaan isä murahti "Vai niin". Kun olin palannut kotiini ja valmis menmään nukkumaan, isä soitti. Hän kysyi, voisinko tulla jonakin päivänä kahville. Ihan vielä ei olla sovittu, mutta eihän pitkän riidan jälkeen sovita ihan heti. Mutta toivottavasti pian olemme taas kuin ennen.
Tämä vuosi on tuntunut todella omituiselta. Ennen puhuimme pitkään toisillemme ja kerroimme päivästämme, mutta enää ei ollut ketään, kelle kertoa päivästä. Itkinkin usein. Olen usein halunnut tarttua puhelimeen, mutta pelkäsin isän sulkevan luurin korvaani tai olevan vihainen minulle. Aluksi halusin sulkea isän kokonaan elämästäni pois, mutta pian tajusin, miten isä oli oikeassa riidan suhteen. Mietin, minkänlainen loppuelämäni olisi, jos olisin riidoissa isän kanssa. Hän ei tulisi häihini tai lapsen kastajaisiin. Sitä en haluaisi.Heii, ihanaa! Onneksi olkoon, oelt saanut isäsi jälleen elämääsi. Ja isäsi on saanut lapsensa takaisin! Nyt tutustukaan toisiinne jälleen uudelleen. Varmasti uusia riitoja tulee mutta päättäkää vaikka yhdessä, ettette anna niiden äityä yhtä pahaksi kuin tämä, joku vei teidät toisiltanne vuodeksi.
Ihana uutinen, ja mahtavaa kevään jatkoa sulle. Vanhemmat on tärkeä voimavara lapselle, olkoon se minkä ikäinen tahansa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kela tukee virallisesti Pride-liikettä
Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k1364609Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa
Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k793346- 1061628
Työeläkeloisinnan kulut vuonna 2025 peräti 37,3 mrd. euroa
Johon palkansaailta varastettiin 28,2 mrd. euroa, mikä on 3/4. Jokaisen palkansaajan palkkasummasta varastetaan noin 1/241495- 901479
- 102977
Omasp hakenut Fincapia ja Gapconia konkurssiin perjantaina 5.6
Ilkka ei ole vielä ehtinyt uutisoida, mutta Omasp on jättänyt 5.6 konkurssihakemuksen Fincapia ja Gapconia koskien. Ilka21863- 74844
- 45788
Tämän palstan naiseksi esittäytyvät
Ovatkin kuulemma oikeasti sukupuoleltaan miehiä. Pitääkö paikkansa?112723