Isän kanssa riidoissa... haluan sopia.

Riita-sointu

Jouduin isän kanssa riitaan typerimmästä asiasta ikinä. Emme ole puhuneet vuoteen, ja pitkään olen miettinyt sopimista. Mutta miten teen sen? Pyydänkö vain anteeksi vai kerronko, miltä minusta on tuntunut koko hiljaisuuden vuonna ? Mitä mieltä olette?

5

2122

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • osdf

Puhu isäsi kanssa asiasta, joskus teidän kuitenkin pitää vielä puhua. :)

• äidintytttö

Puhuminen on varmasti paras keino. Itse riitelin isäni kanssa noin viikko sitten todella pahasti..Siinä tuli huutamista ja haukkumista todella rumasti. Kuitenkin aloin katua tätä, koska en olisi koskaan voinut mennä enää kotiin ellen olisi sopinut. Isäni on luonteeltaan "olen aina oikeassa"-tyyppi, joten mun oli vaan pakko alistua ja pyytää anteeksi, vaikka tämä riita kuitenkin oli isäni aloittama..

• Muusamurunen

Heippa. Wou, tehän olette olleet riidoissa jo tosi kauan. Asia ihan selvästi mietityttää, kuten tietysti pitääkin. Ei se ole kivaa olla riidoissa kenenkään kanssa!
      Kyllä mäkin rohkaisisin sopimaan. Elämä on aika lyhyt tuollaiseen vihanpitoon.
      Mun mielestä olis tosi hienoa jos voisit kertoaa että miltä susta on tuntunut tän vuoden aikana. Koska se ei varmastikaan ole ollut helppoa. Puhu ihmeessä ja kerro miten meni!

• Riita-sointu

Se meni hyvin. Isä kyllä aluksi näytti siltä, ettei edes halua nähdä minua, mutta äiti pyysi isää kuuntelemaan, mitä minulla oli asiaa. Pyysin anteeksi riidasta. Varsinaista anteeksiantoa ei tullut, vaan isä murahti "Vai niin". Kun olin palannut kotiini ja valmis menmään nukkumaan, isä soitti. Hän kysyi, voisinko tulla jonakin päivänä kahville. Ihan vielä ei olla sovittu, mutta eihän pitkän riidan jälkeen sovita ihan heti. Mutta toivottavasti pian olemme taas kuin ennen.

Tämä vuosi on tuntunut todella omituiselta. Ennen puhuimme pitkään toisillemme ja kerroimme päivästämme, mutta enää ei ollut ketään, kelle kertoa päivästä. Itkinkin usein. Olen usein halunnut tarttua puhelimeen, mutta pelkäsin isän sulkevan luurin korvaani tai olevan vihainen minulle. Aluksi halusin sulkea isän kokonaan elämästäni pois, mutta pian tajusin, miten isä oli oikeassa riidan suhteen. Mietin, minkänlainen loppuelämäni olisi, jos olisin riidoissa isän kanssa. Hän ei tulisi häihini tai lapsen kastajaisiin. Sitä en haluaisi.

• muusamurunen
        Riita-sointu kirjoitti:

Se meni hyvin. Isä kyllä aluksi näytti siltä, ettei edes halua nähdä minua, mutta äiti pyysi isää kuuntelemaan, mitä minulla oli asiaa. Pyysin anteeksi riidasta. Varsinaista anteeksiantoa ei tullut, vaan isä murahti "Vai niin". Kun olin palannut kotiini ja valmis menmään nukkumaan, isä soitti. Hän kysyi, voisinko tulla jonakin päivänä kahville. Ihan vielä ei olla sovittu, mutta eihän pitkän riidan jälkeen sovita ihan heti. Mutta toivottavasti pian olemme taas kuin ennen.

Tämä vuosi on tuntunut todella omituiselta. Ennen puhuimme pitkään toisillemme ja kerroimme päivästämme, mutta enää ei ollut ketään, kelle kertoa päivästä. Itkinkin usein. Olen usein halunnut tarttua puhelimeen, mutta pelkäsin isän sulkevan luurin korvaani tai olevan vihainen minulle. Aluksi halusin sulkea isän kokonaan elämästäni pois, mutta pian tajusin, miten isä oli oikeassa riidan suhteen. Mietin, minkänlainen loppuelämäni olisi, jos olisin riidoissa isän kanssa. Hän ei tulisi häihini tai lapsen kastajaisiin. Sitä en haluaisi.

Heii, ihanaa! Onneksi olkoon, oelt saanut isäsi jälleen elämääsi. Ja isäsi on saanut lapsensa takaisin! Nyt tutustukaan toisiinne jälleen uudelleen. Varmasti uusia riitoja tulee mutta päättäkää vaikka yhdessä, ettette anna niiden äityä yhtä pahaksi kuin tämä, joku vei teidät toisiltanne vuodeksi.

Ihana uutinen, ja mahtavaa kevään jatkoa sulle. Vanhemmat on tärkeä voimavara lapselle, olkoon se minkä ikäinen tahansa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kela tukee virallisesti Pride-liikettä

Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k
      Maailman menoa
      136
      4609
    2. Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa

Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k
      Maailman menoa
      79
      3346
    3. Kävisikö tällainen sopimus?

Olisitko valmis juttelemaan jo ensi viikolla kahden kesken?
      Ikävä
      106
      1628
    4. Työeläkeloisinnan kulut vuonna 2025 peräti 37,3 mrd. euroa

Johon palkansaailta varastettiin 28,2 mrd. euroa, mikä on 3/4. Jokaisen palkansaajan palkkasummasta varastetaan noin 1/
      Maailman menoa
      24
      1495
    5. Nyt kerrot mies mitä ajattelet minusta

Ihan suoraan ja suodattamatta.
      Ikävä
      90
      1479
    6. Odotatko vielä vastausta...

Siihen viestiin? 🤔
      Ikävä
      102
      977
    7. Omasp hakenut Fincapia ja Gapconia konkurssiin perjantaina 5.6

Ilkka ei ole vielä ehtinyt uutisoida, mutta Omasp on jättänyt 5.6 konkurssihakemuksen Fincapia ja Gapconia koskien. Ilka
      Seinäjoki
      21
      863
    8. Ehkä se on niin

Ettet vaan uskalla lähestyä tämän jälkeen. Ehkä haluaisit. En osaa sanoa.
      Ikävä
      74
      844
    9. Mitä kirjainta haluaisit

Ra kastella mahdottomasti?
      Ikävä
      45
      788
    10. Tämän palstan naiseksi esittäytyvät

Ovatkin kuulemma oikeasti sukupuoleltaan miehiä. Pitääkö paikkansa?
      Sinkut
      112
      723
    Aihe