"Pahoinpitelijät ... omaksuvat loukatun, herkän miehen roolin, joka ei ymmärrä kuinka asiat menivät niin pahasti pieleen ja joka haluaa vain selvittää kaiken 'lasten vuoksi'. Hän saattaa itkeä ... ja käyttää sellaista kieltä joka osoittaa syvällistä hänen omien tunteidensa tuntemista ja ymmärtämistä. Hän on todennäköisesti hyvin taitava selittäessään kuinka muut ihmiset ovat kääntäneet uhrin häntä vastaan, ja miten tämä kostaakseen estää häntä tapaamasta lapsia ... Hän syyttää uhriaan usein mielenterveysongelmista, ja saattaa sanoa että hänen perheensä ja ystävänsä ovat samaa mieltä ... että tämä on hysteerinen ja uskoton. Väärinkäyttäjälle valehteleminen on luonnollista, sillä hänellä on vuosien kokemus, ja hän saattaa kuulostaa hyvinkin uskottavalta puhuessaan perättömyyksiä. Väärinkäyttäjä on vahvoilla ... kun ammattilaiset uskovat että he pystyvät "kertomaan" kuka valehtelee ja kuka puhuu totta, ja sen seurauksena he eivät tutki asioita riittävästi.
Kokemansa trauman takia pahoinpitelyn uhri näyttää usein vihamieliseltä, hajanaiselta ja kiihtyneeltä, kun pahoinpitelijä puolestaan tekee ystävällisen, selvän ja rauhallisen vaikutelman. Arvioijat voivat helposti olla houkuteltuja tekemään johtopäätöksen, että uhri on suhteessa olevien ongelmien lähde."
http://www.healingeagle.net/Fin/Vaknin/abuse2.html
Uhrin osuus ja syyllisyys
30
285
Vastaukset
- se jeessus
Hieno lainaus keskeltä ei mitään, kun muuten jenkeistä refeerataan tapauksia jollain pikkuprosentuaalisella määrällä suhteen todellisista tapauksista. Varmasti Suomessa on täysin toisin ja kertaakaan ei varmasti olla viinalla läträtty puolin ja toisin, että äijät hakkaisia eukkonsa sairaalaan asti jostain erimielisyydestä johtuen. Yleensäkin noita tappeluja näkee suomalaisessa kulttuurissa,kun jengi on selvinpäin.
- tilanne on
niinhä se on, hyökkäys on paras puolustus, on narsistin motto. Tein sen ku sinä teit niin, sanoin niin ku sinä sanoit niin, petin ku sinä aiheutit sen. Kostan, kostan ja kostan aina löytyy uusi syy kostamiselle.
JA uhri ei tiedä ollako vai eikö olla ku näyttää silt et kokoajan aiheuttaa itelleen lissää ikävyyksii. - Hälytyskello
tilanne on kirjoitti:
niinhä se on, hyökkäys on paras puolustus, on narsistin motto. Tein sen ku sinä teit niin, sanoin niin ku sinä sanoit niin, petin ku sinä aiheutit sen. Kostan, kostan ja kostan aina löytyy uusi syy kostamiselle.
JA uhri ei tiedä ollako vai eikö olla ku näyttää silt et kokoajan aiheuttaa itelleen lissää ikävyyksii.nämä tällaiset miehet teistä vähän turhan liukkailta ja onnistuneilta selityksissään, jotta ne eivät vaikuttaisi teeskennellyiltä? Harva mies kai nyt niin avoimesti kertoo kaikille halukkaille kaiken, mikä hänen mieltään painaa ja tunteitaan loukkaa.
Hyvää pohdintaa Lundy Bancroft tuossa heittää! Eli niitä syitä tai selityksiä kannattaa etsiä syvemmältä ja hätiköimättä.
- healingeagle
Tässä mielestäni parhaat neuvot tuolta.
Kieltäydy kaikesta kontaktista
* Ole varma siitä, että ylläpidät sen yhteyden väärinkäyttäjääsi, jonka laki, sielunhoitajat, sovittelijat, vartijat, terapeutit ja muut virkamiehet vaativat.
* Älä koskaan nouse systeemin päätöksiä vastaan. Työskentele sisältä päin muuttaaksesi tuomioita, arviointeja ja johtopäätöksiä - mutta älä koskaan kapinoi niitä vastaan tai ole piittaamatta niistä. Se vain kääntäisi systeemin sinua ja sinun tavoitteitasi vastaan.
* Mutta tämän pakollisen minimin lisäksi - kieltäydy kaikesta ja joka ikisestä ylimääräisestä kontaktista narsistin kanssa.
* Älä vastaa hänen anoviin, romanttisiin, nostalgisiin, imarteleviin tai uhkaaviin sähköposteihinsa.
* Palauta kaikki lahjat joita hän lähettää.
* Kiellä häntä astumasta alueellesi. Älä vastaa ovipuhelimeen.
* Älä puhu hänen kanssaan puhelimessa. Laske luuri alas sillä hetkellä kun kuulet hänen äänensä, samalla kun teet hänelle yhdessä kohteliaassa, mutta lujassa lauseessa selväksi, että olet päättänyt olla puhumatta hänen kanssaan.
* Älä vastaa hänen kirjeisiinsä.
* Älä käy hänen luonaan juhlissa äläkä hätätapauksissa.
* Älä vastaa hänen kolmannen osapuolen kautta välittämiinsä kysymyksiin, vaatimuksiin tai pyyntöihin.
* Ota etäisyyttä kolmansiin osapuoliin joiden tiedät vakoilevan sinua hänen puolestaan.
* Älä puhu hänestä lastesi kanssa.
* Älä juorua hänestä.
* Älä pyydä häneltä mitään, vaikka olisit suuressa tarpeessa.
* Jos sinun on pakko tavata hänet, älä puhu henkilökohtaisista asioistasi - äläkä hänen asioistaan.
* Delegoi kaikki välttämätön kontakti - milloin mahdollista - ammattilaisille: lakimiehille, kirjanpitäjille, jne.
http://www.healingeagle.net/Fin/Vaknin/abuse3.html healingeagle kirjoitti:
Tässä mielestäni parhaat neuvot tuolta.
Kieltäydy kaikesta kontaktista
* Ole varma siitä, että ylläpidät sen yhteyden väärinkäyttäjääsi, jonka laki, sielunhoitajat, sovittelijat, vartijat, terapeutit ja muut virkamiehet vaativat.
* Älä koskaan nouse systeemin päätöksiä vastaan. Työskentele sisältä päin muuttaaksesi tuomioita, arviointeja ja johtopäätöksiä - mutta älä koskaan kapinoi niitä vastaan tai ole piittaamatta niistä. Se vain kääntäisi systeemin sinua ja sinun tavoitteitasi vastaan.
* Mutta tämän pakollisen minimin lisäksi - kieltäydy kaikesta ja joka ikisestä ylimääräisestä kontaktista narsistin kanssa.
* Älä vastaa hänen anoviin, romanttisiin, nostalgisiin, imarteleviin tai uhkaaviin sähköposteihinsa.
* Palauta kaikki lahjat joita hän lähettää.
* Kiellä häntä astumasta alueellesi. Älä vastaa ovipuhelimeen.
* Älä puhu hänen kanssaan puhelimessa. Laske luuri alas sillä hetkellä kun kuulet hänen äänensä, samalla kun teet hänelle yhdessä kohteliaassa, mutta lujassa lauseessa selväksi, että olet päättänyt olla puhumatta hänen kanssaan.
* Älä vastaa hänen kirjeisiinsä.
* Älä käy hänen luonaan juhlissa äläkä hätätapauksissa.
* Älä vastaa hänen kolmannen osapuolen kautta välittämiinsä kysymyksiin, vaatimuksiin tai pyyntöihin.
* Ota etäisyyttä kolmansiin osapuoliin joiden tiedät vakoilevan sinua hänen puolestaan.
* Älä puhu hänestä lastesi kanssa.
* Älä juorua hänestä.
* Älä pyydä häneltä mitään, vaikka olisit suuressa tarpeessa.
* Jos sinun on pakko tavata hänet, älä puhu henkilökohtaisista asioistasi - äläkä hänen asioistaan.
* Delegoi kaikki välttämätön kontakti - milloin mahdollista - ammattilaisille: lakimiehille, kirjanpitäjille, jne.
http://www.healingeagle.net/Fin/Vaknin/abuse3.htmlKyllä!
Noilla helpottaa oman elämän löytämistä hemmetisti.
Sitten se tärkeä asia minkä katkennut suhde tekee. Tekee ison tyhjiön joka tarvitsee täyttymystä. Jos siihen ei mitään keksi, on vaarassa luisua takaisin entiseen. Onko sulla siihen lääkkeitä? Muita siis kuin nettiriippuvuus.. :)- healingeagle
yxex kirjoitti:
Kyllä!
Sitten se tärkeä asia minkä katkennut suhde tekee. Tekee ison tyhjiön joka tarvitsee täyttymystä. Jos siihen ei mitään keksi, on vaarassa luisua takaisin entiseen. Onko sulla siihen lääkkeitä? Muita siis kuin nettiriippuvuus.. :)Kaipa se tuo itsensä rakastaminen on paras lääke, vaikka joskus niin vaikea toteuttaa, jos on jäänyt vaille rakkautta :)
- healingeagle
yxex kirjoitti:
Kyllä!
Sitten se tärkeä asia minkä katkennut suhde tekee. Tekee ison tyhjiön joka tarvitsee täyttymystä. Jos siihen ei mitään keksi, on vaarassa luisua takaisin entiseen. Onko sulla siihen lääkkeitä? Muita siis kuin nettiriippuvuus.. :) - se jeessus
healingeagle kirjoitti:
Kaipa se tuo itsensä rakastaminen on paras lääke, vaikka joskus niin vaikea toteuttaa, jos on jäänyt vaille rakkautta :)
NARSISTI! Rakastat itteäsi! Mutta tarviiko siihen muka muitten rakkautta päästäkseen tohon tilaan? Ei mun mielestä. Ainoa todellinen rakkaus on vanhempien ja lasten välillä, muu on puutaheinää. Kuten: Ooh, mikä misu.. haluan ton ja panna sen paksuksi ja näin saan omia seuraajia, joita sitten vanhana kiikkustuolissa muistella et sain jotain mäkin aikaiseksi mistä olla ylpeä.
- j.o.k.u.1
healingeagle kirjoitti:
ihania runoja
- healingeagle
se jeessus kirjoitti:
NARSISTI! Rakastat itteäsi! Mutta tarviiko siihen muka muitten rakkautta päästäkseen tohon tilaan? Ei mun mielestä. Ainoa todellinen rakkaus on vanhempien ja lasten välillä, muu on puutaheinää. Kuten: Ooh, mikä misu.. haluan ton ja panna sen paksuksi ja näin saan omia seuraajia, joita sitten vanhana kiikkustuolissa muistella et sain jotain mäkin aikaiseksi mistä olla ylpeä.
Narsistihan nimenomaan ei rakasta itseään vaan imee sitä ympäriltään kuin narkkari. Ei tarvitse muiden rakkautta, kyllä sen löytää sisältään vaikka aikaa siihen voikin mennä. Aina ei muuten vanhemmatkaan rakasta lapsiaan ihan oikeasti, surullista mutta totta..
- healingeagle
j.o.k.u.1 kirjoitti:
ihania runoja
Tässä sinulle
- se jeessus
healingeagle kirjoitti:
Narsistihan nimenomaan ei rakasta itseään vaan imee sitä ympäriltään kuin narkkari. Ei tarvitse muiden rakkautta, kyllä sen löytää sisältään vaikka aikaa siihen voikin mennä. Aina ei muuten vanhemmatkaan rakasta lapsiaan ihan oikeasti, surullista mutta totta..
Riippuu ihan miten tota narsismia katsot. En nyt jaksa väitellä. Totta toki tuokin, että häntäheikit ei paljoa jaksa lapsistaan kiinnostua, kuin kenties viimistään siinä vaiheessa, kun itse jää yksin.
- healingeagle
se jeessus kirjoitti:
Riippuu ihan miten tota narsismia katsot. En nyt jaksa väitellä. Totta toki tuokin, että häntäheikit ei paljoa jaksa lapsistaan kiinnostua, kuin kenties viimistään siinä vaiheessa, kun itse jää yksin.
On niitä sellaisia äitejäkin tasa-arvon nimissä. Sehän vasta tabu on! :D
Juu en minäkään väitellä jaksa, keskustella kylläkin. healingeagle kirjoitti:
Tässä sinulle
"Jos ei näy valloo tunnelin piässä, nii kahot viärään suuntoon.
Ongelman ratkaisu savolaisittain"
Hih, savolaiset on ihanan mutkattomia :)
Sanookohan ne suatanan nuarsistin kehveli siun kanssais? :-D- j.o.k.u.1
yxex kirjoitti:
:O
Vau!
Hmmm
Mitenkähän lähelle noita piikkejä...Thanks...
- j.o.k.u.1
j.o.k.u.1 kirjoitti:
Thanks...
No en minä nyt noin kauhea ole...Enhän...? :P
:) j.o.k.u.1 kirjoitti:
No en minä nyt noin kauhea ole...Enhän...? :P
:)Mun rakkautta on vaikea syödä loppuun, se on uusiutuva luonnonvara meikäläisellä :)
Et noin paha, senkin rakastettava pelinainen- j.o.k.u.1
yxex kirjoitti:
Mun rakkautta on vaikea syödä loppuun, se on uusiutuva luonnonvara meikäläisellä :)
Et noin paha, senkin rakastettava pelinainen:D
- j.o.k.u.1
j.o.k.u.1 kirjoitti:
:D
Oli pakko poistaa, ettei ihmiset leimaa tuon mukaan. :D
Tuo runo oli lähinnä joistakin ihmisistä, ei niinkään minusta...hmm...kai. :)
Täältä palstalta saa monesti hyviä inspiraatioita. - lottamari_1
j.o.k.u.1 kirjoitti:
Oli pakko poistaa, ettei ihmiset leimaa tuon mukaan. :D
Tuo runo oli lähinnä joistakin ihmisistä, ei niinkään minusta...hmm...kai. :)
Täältä palstalta saa monesti hyviä inspiraatioita.Voi harmi, minulta menee kaikki aina ohi..millainen runo se oli? pistä uusi runo tulemaan, narsisteista saa paljon kivoja runoja :)
- j.o.k.u.1
lottamari_1 kirjoitti:
Voi harmi, minulta menee kaikki aina ohi..millainen runo se oli? pistä uusi runo tulemaan, narsisteista saa paljon kivoja runoja :)
Vähän samaa sarjaa, kuin nuo 'healingeagle':n pistämät...
Hmm...Pari runoa olen kyllä narskuista kirjoittanut...
Jaksaiskohan tuota uusiksi kirjoittaa, pitää nyt katsoa. :)
- kulutettuloppuun
Niimpä.. oon kärsiny väkivaltasesta ja seksuaalisesti hyväkskäyttävästä isäpuolesta ja sekavista perheoloista koko lapsuuteni.
Lapsena sitten sairastuin Anoreksiaan ja käytiin perheterapeutilla ym,mut kun koitin kertoa mitä mulle oli tehty niin tuntu et mua ei otettu aivan tosissaan,vaikka lääkäriltäkin oli todisteet hyväkskäytöstä ja pahoinpitelystä, isäpuoli vaan puhu ittensä siitä läpi..,olin aivan voimaton ja edelleenkään mulla ei ole minkäänlaista itsetuntoa/arvostusta,aika syvälle narsistin uhrina olo menee,nytten mulla on ikää jo20v mutta oon edelleen aivan sisältä sammunu ja masentunu ja kärsin vielkin syömishäiriöstä.- se jeessus
En nyt viitsi masentaa enempää, mutta miten toi sun syömishäiriö liittyy väkivaltaisuuteen tai seksuaaliseen hyväksikäyttöön? Se liittyy sun omaan itsepäiseen ajattelumalliin itsestäsi jonkuna kauneusihanteena korreloituna tohon, että en ole koskaan tarpeeksi hyvä.
- Tusjuna
se jeessus kirjoitti:
En nyt viitsi masentaa enempää, mutta miten toi sun syömishäiriö liittyy väkivaltaisuuteen tai seksuaaliseen hyväksikäyttöön? Se liittyy sun omaan itsepäiseen ajattelumalliin itsestäsi jonkuna kauneusihanteena korreloituna tohon, että en ole koskaan tarpeeksi hyvä.
Mm.Seksuaalinen hyväksikäyttö voi vaikuttaa anoreksian puhkeamiseen. Anoreksian syyt (ja muiden syömishäiriöiden) on usein ihan jossain muualla ja syvemmällä kuin kauneusihanteissa, tämä on tutkittua ja faktaa.
- se jeessus
Tusjuna kirjoitti:
Mm.Seksuaalinen hyväksikäyttö voi vaikuttaa anoreksian puhkeamiseen. Anoreksian syyt (ja muiden syömishäiriöiden) on usein ihan jossain muualla ja syvemmällä kuin kauneusihanteissa, tämä on tutkittua ja faktaa.
Miten vaan ite tahdot.. Mä kun en noita ihmismielen tutkimuksia pidä minään faktoina seuraukselle jollekin ihan muulle asialle. "K: Haluan laihtua, mutta en näyttää viehättävämmältä "V: Lasket kalorimäärää suhteessa kulutukseen tasaisesti ja jumppaat, mutta sen jälkeen viiltelet itseäsi, jotta et olisi kaunis"" Vähän sama kuin kivekset saattaa surkastua, jos puhallat peukaloosi- tyyliin. "Tein sen, koska perustin sen tutkimuksen galluppiin vaan".
- se jeessus
se jeessus kirjoitti:
Miten vaan ite tahdot.. Mä kun en noita ihmismielen tutkimuksia pidä minään faktoina seuraukselle jollekin ihan muulle asialle. "K: Haluan laihtua, mutta en näyttää viehättävämmältä "V: Lasket kalorimäärää suhteessa kulutukseen tasaisesti ja jumppaat, mutta sen jälkeen viiltelet itseäsi, jotta et olisi kaunis"" Vähän sama kuin kivekset saattaa surkastua, jos puhallat peukaloosi- tyyliin. "Tein sen, koska perustin sen tutkimuksen galluppiin vaan".
Siis tarkoitin, että suurimmaks osaks tollaset tutkimukset perustuu kyselyihin ja ne ei itse ole kokeneet asioita edes läheltä ja siten vetää jonkun johtopäätöksen asiasta muiden mielipiteiden perusteella.. tekeekö se niistä oikeasti tutkijoita?
- kruppe
Tusjuna kirjoitti:
Kaikki pakkotoiminnot kertovat elämänhallinnan puutteesta. Anorektikolle jokainen pudotettu gramma tuottaa hetkeksi tunteen oman ruumiin hallinnasta. Sillä pysyy taas vähän aikaa koossa kaaoksen keskellä.
kruppe kirjoitti:
Kaikki pakkotoiminnot kertovat elämänhallinnan puutteesta. Anorektikolle jokainen pudotettu gramma tuottaa hetkeksi tunteen oman ruumiin hallinnasta. Sillä pysyy taas vähän aikaa koossa kaaoksen keskellä.
(taas yksi pala loksahti paikoilleen mun elämäni palapelissä)
Kiitos!
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve543056Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä352886Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi932826On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole622678Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.732638Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä962603Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu1092287Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl522039Joskus tulee niin
Yksinäinen olo. Ei ole tarpeeksi ihmisiä elämässä, jotka tuntuisivat välitttävän aidosti. Jos mä ny saisin sairaskohtauk641909Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma1431900