Oppi vuodesta 1844

X-hirvas

on silkkaa valhetta, sillä UT ei mainitse sanallakaan tutkivasta tuomiosta, ja että se alkaisi vuonna 1844. Eikä Jeesus maininnut yhdelläkään sanalla tutkivasta tuomiosta saati sitten vuodesta 1844 !

Lainaus adventtikirkon sivulta:

http://www.adventtikirkko.fi/opetus/pyhakko.htm

"" Profeetallisen 2300 päivää käsittävän ajanjakson lopussa vuonna 1844 hän ryhtyi suorittamaan sovittavan palvelutyönsä toista ja viimeistä vaihetta. Tämä työ liittyy taivaalliseen oikeudenkäyntiin, tutkivaan tuomioon, joka on osa kaiken synnin lopullisesta hävittämisestä, mistä muinaisen heprealaisen pyhäkön puhdistaminen suurena sovituspäivänä oli vertauskuva.""

Erotkaa hyvät ihmiset pois tuollaisesta eksytyksestä, kun armonaika on vielä olemassa.

25

117

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaan

EGW: ”Minulle näytettiin … ovi aukeni taivaallisen pyhäkön kaikkeinpyhimpään, missä kymmenen käskyä sisältävä arkki oli. Tätä ovea ei oltu avattu, ennen kuin Jeesuksen välitystyö pyhäkön ensimmäisessä osassa oli päättynyt vuonna 1844. Silloin Jeesus nousi, sulki oven pyhään ja avasi oven kaikkeinpyhimpään astuen siten toisen esiripun sisäpuolelle, missä hän nyt seisoo arkin vieressä ” (Early Writings, p. 42, Hengellisiä kokemuksia, sivu 48)

RAAMATTU:” Hän ei ole tuonut uhrina pukkien eikä sonnien verta, hän on uhrannut oman verensä. Näin hän on kertakaikkisesti täyttänyt tehtävänsä, astunut sisään kaikkeinpyhimpään ja hankkinut meille ikiajoiksi lunastuksen. (Heprealaiskirje 9:12 kirjoitettu vuonna 60 jKr.)

Kumpaa sinä uskot ennemmin?

• 234234234

kun on tutkinut asiaa enemmän kuin te, jotta vain jäkätätte.

• Clear Word

että Raamatussa

Ilm. kirjassa (joka on ennustus tulevasta) sanotaan liiton arkista seuraavaa...

Ilm. 11:19
        Ja Jumalan temppeli taivaassa aukeni, ja hänen LIITTONSA ARKKI näkyi hänen temppelissään, ja tuli salamoita ja ääniä ja ukkosenjylinää ja maanjäristystä ja suuria rakeita.

Valitan - mutta näin se on ja sitä ei voi kukaan kieltää (tai en minä ainakaan) ..

Ilm. kirjassa lukee vielä nämäkin erittäin vakavat varoituksen sanat, jotka tarkoittavat koko Ilmestyskirjan sisältöä.

Ilm. 22:19
        ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu.

• X-hirvas
        Clear Word kirjoitti:

että Raamatussa

Ilm. kirjassa (joka on ennustus tulevasta) sanotaan liiton arkista seuraavaa...

Ilm. 11:19
        Ja Jumalan temppeli taivaassa aukeni, ja hänen LIITTONSA ARKKI näkyi hänen temppelissään, ja tuli salamoita ja ääniä ja ukkosenjylinää ja maanjäristystä ja suuria rakeita.

Valitan - mutta näin se on ja sitä ei voi kukaan kieltää (tai en minä ainakaan) ..

Ilm. kirjassa lukee vielä nämäkin erittäin vakavat varoituksen sanat, jotka tarkoittavat koko Ilmestyskirjan sisältöä.

Ilm. 22:19
        ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu.

Ilmestyskirja ilmoita mikä merkitys arkilla enää on. Se on kai museoesine vanhasta liitosta??

• vaan

EGW: ”Jumalan lain viholliset, saarnaajasta aina pienimpään asti heidän joukossaan, saavat uuden käsityksen totuudesta ja velvollisuudesta. Liian myöhään he näkevät, että neljännen käskyn sapatti on elävän Jumalan sinetti“. (Suuri Taistelu, s. 618, Great Controversy, p. 640).

Raamattu Ef.1:13, VKR "Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti“

Raamattu Ef. 4:30, VKR ”Älkää saattako murheelliseksi Jumalan Pyhää Henkeä, joka on teille annettu sinetiksi lunastuksen päivään saakka“

Kumpaa sinä uskot?

• 234234234

ja sillä sipuli.

• vaan

EGW: "Sen perusteella mitä minulle näytettiin, on sinulla vielä paljon työtä tehtävänä, ennen kuin sinut voidaan hyväksyä Jumalan edessä" (Testimonies, vol. 2, p. 84).

EGW: "Sinulla on vielä paljon työtä tehtävänä. ... Sinun on mahdotonta pelastua tuollaisena kuin olet" (Testimonies, vol. 2, p. 316).

EGW: "Tuollaisena kuin olet, tulisit pilaaman koko taivan. Olet sivistymätön, epähieno ja epäpyhä. Taivaasta ei löydy paikkaa senkaltaiselle luonteelle, joka sinulla on. ... Olet tänään kauempana kristillisen täydellisyyden tasosta ... kuin olit muutama kuukausi totuuden vastaanottamisen jälkeen" (Testimonies, vol. 3, p. 465).

RAAMATTU: Ef. 2:4-5. "Jumalan laupeus on kuitenkin niin runsas ja hän rakasti meitä niin suuresti, että hän teki meidät, rikkomustemme tähden kuolleet, eläviksi Kristuksen kanssa. Armosta teidät on pelastettu"

RAAMATTU: Room. 15:7. "Hyväksykää siis toinen toisenne, niin kuin Kristuskin on hyväksynyt omikseen teidät, Jumalan kunniaksi"

RAAMATTU: Apt. 15:8-9 "Jumala, joka tuntee kaikkien sydämet, osoitti hyväksyvänsä heidät vuodattaessaan Pyhän Hengen heihin yhtä lailla kuin meihinkin. Hän ei tehnyt mitään eroa heidän ja meidän välillämme, vaan puhdisti heidän sydämensä uskolla" (Apt. 15:8-9).

• mikäs on miehiään.

Onko se Pyhä, vanhurskas ja hyvä.
        Kertooko se Jumalan kuvan olemusta ja onko se kokansa sinun sydämelläsi totuus.
        Vai vähennätkö jotain pois.

Mikä on todistuksesi tähän?

Laista ei katoa yksikään kirjain ja piirto, eikä muuta ole lupa opettaakaan.

• mikäs on miehiään. kirjoitti:

Otsikoit: Kerropa uskosi Jumalan lakiin.
        Sinä itse älä ainakaan vastaa sillä kuitenkin valehtelisit puhtaasta suhteesta!

Kristittyjen velvollisuus on kertoa suhteestaan Kristukseen, eikä lakiin!

1. Piet. 3:15
        vaan pyhittäkää Herra Kristus sydämissänne ja olkaa aina valmiit vastaamaan jokaiselle, joka teiltä kysyy sen toivon perustusta,
        joka teissä on, kuitenkin sävyisyydellä ja pelolla,

Mutta minä olen liian kiltti ...
        Jos lupaat olla kertomatta kellekään, niin paljastan sulle kristittyjen
        suhteen Jumalan lakiin:

Room. 3:21
        Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat,
        on ilmoitettu ilman lakia,

Luotan sinuun, paljastan vielä pari asiaankuuluvaa yksityiskohtaakin:

Room. 3:28
        Niin päätämme siis,
        että ihminen vanhurskautetaan uskon kautta ilman lain tekoja.

Room. 4:6
        niinkuin myös Daavid ylistää autuaaksi sitä ihmistä,
        jolle Jumala lukee vanhurskauden ilman tekoja:
        7
        "Autuaat ne, joiden rikokset ovat anteeksi annetut
        ja joiden synnit ovat peitetyt!
        8 Autuas se mies, jolle Herra ei lue syntiä!"

• X-hirvas
        mikäs on miehiään. kirjoitti:

"mikäs on miehiään" liittyy avaukseen? Minä en puhunut laista, vaan ihmisten keksimästä päivämäärästä, jolloin Jeesuksen piti palata takaisin. Vaan eipä tullut, kuten ei tullut jehovillekaan 1.10.1914.

Mutta otappas itse asiaan kantaa, kenen laskema on tuo vuosi 1844. Ilmoittiko sen Jeesus vai joku uskonnollisesti höyrähtänyt ihminen?

• X-hirvas
        mikäs on miehiään. kirjoitti:

laki on korvattu kansallisilla lailla, eikä sitä enää missään käytetä. Suomessa on Suomen laki laittomille.

• 234234234

typerä räksyttäjä.

• 234234234
        X-hirvas kirjoitti:

"mikäs on miehiään" liittyy avaukseen? Minä en puhunut laista, vaan ihmisten keksimästä päivämäärästä, jolloin Jeesuksen piti palata takaisin. Vaan eipä tullut, kuten ei tullut jehovillekaan 1.10.1914.

Mutta otappas itse asiaan kantaa, kenen laskema on tuo vuosi 1844. Ilmoittiko sen Jeesus vai joku uskonnollisesti höyrähtänyt ihminen?

avulla profeetta Danielille. Ettäs tiedät.

• 2342342342
        X-hirvas kirjoitti:

laki on korvattu kansallisilla lailla, eikä sitä enää missään käytetä. Suomessa on Suomen laki laittomille.

ja Jumalan vihollinen.

• fniss!
        AnttiVKantola kirjoitti:

Otsikoit: Kerropa uskosi Jumalan lakiin.
        Sinä itse älä ainakaan vastaa sillä kuitenkin valehtelisit puhtaasta suhteesta!

Kristittyjen velvollisuus on kertoa suhteestaan Kristukseen, eikä lakiin!

1. Piet. 3:15
        vaan pyhittäkää Herra Kristus sydämissänne ja olkaa aina valmiit vastaamaan jokaiselle, joka teiltä kysyy sen toivon perustusta,
        joka teissä on, kuitenkin sävyisyydellä ja pelolla,

Mutta minä olen liian kiltti ...
        Jos lupaat olla kertomatta kellekään, niin paljastan sulle kristittyjen
        suhteen Jumalan lakiin:

Room. 3:21
        Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat,
        on ilmoitettu ilman lakia,

Luotan sinuun, paljastan vielä pari asiaankuuluvaa yksityiskohtaakin:

Room. 3:28
        Niin päätämme siis,
        että ihminen vanhurskautetaan uskon kautta ilman lain tekoja.

Room. 4:6
        niinkuin myös Daavid ylistää autuaaksi sitä ihmistä,
        jolle Jumala lukee vanhurskauden ilman tekoja:
        7
        "Autuaat ne, joiden rikokset ovat anteeksi annetut
        ja joiden synnit ovat peitetyt!
        8 Autuas se mies, jolle Herra ei lue syntiä!"

Oletko sinä nimimerkki Vaan? Häneltähän kysyttiin henkilökohtaisesti, eikä sinulta. Sinun suhteesi laittomuuteen tiedetään jo.

• maallista katsoa..

Kun tollaset tienviitat osoittelevat asiaa. Kun koko ajan veisaatte joka toisella palstalla sitä, että Jumalalla ja Hänen todistuksellaan sekä tahdollaan ei ole mitään merkitystä, Israelin kansa on vain eksynyttä porukkaa ja laki on mennyttä jne. jne.

Eikös ole hieman pohja pois jo kaikelta kirjoitukselta?

Sitä otetaan yhtä ja toista ripaus sitä sun tätä ja kas, siihenkö viittaan pitäisi tarkastaa menonsa.

Kun pelastussanoma ei ole teillä kohdallaan eikä usko, niin kevyet on muutkin puheet.

Eivät ne yksillä palstoilla ole purettavissa, kun epäuskonlauma ei usko koko Jumalaan ja tarkoitaan "vaan" x-hirvas juuri teitä..

Menkää ensin etsimään Jumalan valtakuntaa Kristuksessa ja Hänen Pyhää tahtoaan, sydämen päämääräksi voisi jotain enemmänkin löytyä..

Mutta ei noin asiat selviä..

et sillälailla nyt.

• vaan

EGW: ”Joskin Kristuksen veren tuli vapauttaa syntinen lain tuomiosta, se ei kuitenkaan tyystin poistanut syntiä, vaan tämä pysyi muistiin merkittynä pyhäkössä lopulliseen sovitukseen saakka” (Patriarchs and Profets, p. 357, Patriarkat ja Profeetat, sivu 336, Alfa ja Omega, osa 1, sivu 337)

Ef. 1:7 ”Kristuksen veressä meillä on ("meillä on”, preesens aikamuoto) lunastus, rikkomustemme anteeksianto.”

1.Joh.1:7 ” … ja Jeesuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä.”

Room. 4:7-8 ”-Autuaita ne, joiden pahat teot on annettu anteeksi ja joiden synnit on pyyhitty pois. Autuas se mies, jolle Herra ei lue viaksi hänen syntiään.

• umpikieroa asiaasi.

Äläs oio läpiä päähäsi.
        Jos vanhurskas kääntyy pois vanhurskaudesta, on hän tuomion alainen.
        Ei siihen muuta tarvita, eli missäs menet?

Jeesuksenkin aikana opetuslapset osaltaan kääntyivät pois, missäs silloin se sovintoveri vaikuttaa, ei missään, koska synti jääkin synniksi.

• "toista ja viimeistä vaihetta.
      Tämä työ liittyy taivaalliseen oikeudenkäyntiin,
      tutkivaan tuomioon"

Niin, tuommoinen lausahdus ei todellakaan kumpua Uudesta Testamentista,
      vaan egw-fantasioista, fiktioista, heidän "tuomion ilosanomastaan".

Jes.53. sanoo että Jumala näki hyväksi lyödä Jeesusta ja Jeesus itse
      lainaa vastaavanlaista kohtaa Sakarjasta - "minä lyön paimenta" ja toteaa
      kohdan tarkoittavan Häntä, Messiasta.

Oikeudenkäynti on tapahtunut ja uskovien kohdalla armo käy oikeudesta. Vai nne jotka eivät usko, tiedä ja ymmärrä sitä, ne
      pölöttävät tulevasta taivaallisesta oikeudenkäynnistä uskovia vastaan.

• X-hirvas

ennustelijat ovat vääriä profeettoja jo Raamatun todistuksenkin perusteella.

Luuk. 16:16
        Laki ja profeetat olivat Johannekseen ASTI; siitä lähtien julistetaan Jumalan valtakuntaa, ja jokainen tunkeutuu sinne väkisin.

Kenenkään ei tarvitse rakennella visioita eikä teorioita, koska Jumala on ilmoittanut tarkoituksensa sanassaan, pyhässä evankeliumissa.

• fniss!
        X-hirvas kirjoitti:

ennustelijat ovat vääriä profeettoja jo Raamatun todistuksenkin perusteella.

Luuk. 16:16
        Laki ja profeetat olivat Johannekseen ASTI; siitä lähtien julistetaan Jumalan valtakuntaa, ja jokainen tunkeutuu sinne väkisin.

Kenenkään ei tarvitse rakennella visioita eikä teorioita, koska Jumala on ilmoittanut tarkoituksensa sanassaan, pyhässä evankeliumissa.

Miksi kirjoitit taas vain yhden jakeen x-hirvas? Mitä sanookaan heti seuraava jae?

Luuk. 16:17
        "Mutta laista ei häviä piirtoakaan, ennemmin katoavat taivas ja maa."

• X-hirvas
        fniss! kirjoitti:

Miksi kirjoitit taas vain yhden jakeen x-hirvas? Mitä sanookaan heti seuraava jae?

Luuk. 16:17
        "Mutta laista ei häviä piirtoakaan, ennemmin katoavat taivas ja maa."

puhuu Kristuksen laista, ja se on eri asia kuin israelilaisille annettu vanhan liiton laki. Olen Paavalin kanssa samaa mieltä, kun hän perusteli asiaa näin.

1. Kor.9

19 Sillä vaikka minä olen riippumaton kaikista, olen tehnyt itseni kaikkien palvelijaksi, voittaakseni niin monta kuin suinkin,
        20 ja olen ollut juutalaisille ikäänkuin juutalainen, voittaakseni juutalaisia; lain alaisille ikäänkuin lain alainen, vaikka itse en ole lain alainen, voittaakseni lain alaiset;
        21 ilman lakia oleville ikäänkuin olisin ilman lakia, vaikka en ole ilman Jumalan lakia, vaan olen KRISTUKSEN LAISSA, voittaakseni ne, jotka ovat ilman lakia;
        22 heikoille minä olen ollut heikko, voittaakseni heikot; kaikille minä olen ollut kaikkea, pelastaakseni edes muutamia.

Paavali ei ollut enää lain alainen, koska Jumala oli vahurskauttanut hänet ja täyttänyt Pyhällä Hengellä.
        Niin on jokainen hengellinen ihminen, joka on vanhurskautettu uskon kautta ilman lakia. Kristus antoi uuden liiton kaksi käskyä, ja ne te tiedättekin.

• fniss!
        X-hirvas kirjoitti:

puhuu Kristuksen laista, ja se on eri asia kuin israelilaisille annettu vanhan liiton laki. Olen Paavalin kanssa samaa mieltä, kun hän perusteli asiaa näin.

1. Kor.9

19 Sillä vaikka minä olen riippumaton kaikista, olen tehnyt itseni kaikkien palvelijaksi, voittaakseni niin monta kuin suinkin,
        20 ja olen ollut juutalaisille ikäänkuin juutalainen, voittaakseni juutalaisia; lain alaisille ikäänkuin lain alainen, vaikka itse en ole lain alainen, voittaakseni lain alaiset;
        21 ilman lakia oleville ikäänkuin olisin ilman lakia, vaikka en ole ilman Jumalan lakia, vaan olen KRISTUKSEN LAISSA, voittaakseni ne, jotka ovat ilman lakia;
        22 heikoille minä olen ollut heikko, voittaakseni heikot; kaikille minä olen ollut kaikkea, pelastaakseni edes muutamia.

Paavali ei ollut enää lain alainen, koska Jumala oli vahurskauttanut hänet ja täyttänyt Pyhällä Hengellä.
        Niin on jokainen hengellinen ihminen, joka on vanhurskautettu uskon kautta ilman lakia. Kristus antoi uuden liiton kaksi käskyä, ja ne te tiedättekin.

Ne uuden liiton kaksi käskyähän sisältävät kaikki kymmenen käskyä jos vaivaudut asiaa ajattelemaan.

• 23423423423

Danielin kirjan ennustuksesta. Jos te edes viitsisitte tutkia asiaa, niin ei tarttis aina urputtaa valhettanne. EMME EROA TOTUUDESTA!

• X- hirvas

tarvinnut ennustaa vaan hän tiesi ja ilmoitti mitä ihmisen pitää tehdä pelastuakseen. Siinä on uuden liiton ihmisen ainoa totuus. Hän oli Jumalan Poika.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta

Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama
      Maailman menoa
      91
      7560
    2. Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?

Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä
      Maailman menoa
      122
      6305
    3. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      160
      4427
    4. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      233
      3054
    5. Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta
      Maailman menoa
      90
      2628
    6. Ruotsissa uusi monikulttuurisuusongelma: Mummonraiskuut

Ilmiö räjähti käsiin ja nyt painetaan paniikkinappulaa. Moni vanhustenhoivayhtiö on joutunut jopa lopettamaan, koska keh
      Maailman menoa
      32
      1918
    7. Tunnustusten lauantai

Mitä haluat sanoa kaivatullesi?
      Ikävä
      129
      1541
    8. Yhteydenotto

Tiedätkö tai ymmärrätkö syyn, miksi kaivattusi ei ota sinuun yhteyttä? Mikä se syy on?
      Ikävä
      197
      1524
    9. Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontohommista?

Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille? Tätä ei tv:ssä: Susanna Laine paljastaa, mikä yksi asia hermostuttaa Farmi-kuvauk
      Tv-sarjat
      21
      772
    10. "Suomen Gossip Girl" Jannica Nordberg voitti Farmi Suomen

Onnea, Jannica! Jannica Nordberg voitti Farmi Suomen ja 30 000 euroa. Nordberg kutsuu itseään Suomen Gossip Girliksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      19
      713
    Aihe