En aina tiedä mitä tunnen...

Dabea

Ollaan mieheni kanssa oltu naimisissa 1,5 vuotta, ja hyvin onnellisesti. Hänellä on entisestä liitosta 8 vuotias lapsi. Ja kaikki on mennyt todella hienosti. Lapsi on meidän luona 2-3 vk:loppua kk:dessa. Ja meillä ei ole yhteistä lasta. Olen aina halunnut lapsen ja mieheni on myös erittäin lapsi rakas. Olemmekin yrittäneet yhteistä lasta n. vuoden verran. Kaipa se on jo tää ikäkin (36v.), että ei tullakaa niin helposti raskaaksi. Ja minä nautin aina todella paljon kun mieheni lapsi on meillä ja lapsikin tykkää minusta kovasti. Että kaikki on tosissaan hyvin! Silti en tajua sitä minkä ihmeen takia minua joskus alkaa ärsyttää kun mieheni lapsen äiti "vahtaa" kun lapsi on meillä. Hän soittaa jokaikinen päivä lapsellensa kun se on meillä. Ihankuin lapsi ei tulisi toimeen ilman äitiään 3vrk..??!! Ja lapsi yleensä ei välitä puhuakaa hänen kanssa kauaa. Meillä kaikilla kolmella aikuisella on ihan kohteliaan hyvät välit toisiimme. Mieheni ja niin myös minäkin tarvittaessa olen mieheni ex:ään yhteydessä ja kaikki on. Olenko jollakin oudolla tavalla tiedostamattani mustasukkainen siitä kun tämä nainen on pystynyt antaa miehelleni aivan ihanan lapsen, ja minä en ole pystynyt sitä antamaan ainakaa vielä..?? Tämmösiä ajatuksia laitoin tänne flunssan kourissa.. toivottavasti tässä on jotain tolkkua..

23

440

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äitiä

Näin äitinä voin vaan sanoa että itse tein (lähes) samaa alussa, mutta rauhoituin sitten ajan kanssa. Aluksi syyt olivat varmaan epävarmuus, eroahdistus lapsesta yms. Jotenkin oli vaikea sopeutua siihen, että lapset olivatkin yht'äkkiä välillä poissa. Monesti jäin eteiseen itkemään kun lapset lähtivät. Välillä sitä pelkää äitinä että lapsille tapahtuu aina jotain ihan hirveää juuri silloin kun he ovat muualla ja tunne saa ylivallan ja sitä soittaa että saa rauhan itselleen. Kyllä se siitä, yritä ymmärtää vaan ja anna asian mennä, eihän se kai niin kovasti häiritse, puhelu kai kestää muutaman minuutin?

• dabea

Kiitos kovasti vastauksestasi!! Niinkuin kirjoitin, että itselläni ei ole omaa lasta, niin varmaan minun on sitten välillä vaikea ymmärtää lapsi-vanhemmuus suhdetta.. Mutta tämä vastauksesi auttoi minua, iso kiitos!! :)

• Posit. yllättynyt
        dabea kirjoitti:

Kiitos kovasti vastauksestasi!! Niinkuin kirjoitin, että itselläni ei ole omaa lasta, niin varmaan minun on sitten välillä vaikea ymmärtää lapsi-vanhemmuus suhdetta.. Mutta tämä vastauksesi auttoi minua, iso kiitos!! :)

Sivistynyttä keskustelua tällä palstalla! Tätä lisää, kiitos!

• dabea
        Posit. yllättynyt kirjoitti:

Sivistynyttä keskustelua tällä palstalla! Tätä lisää, kiitos!

Täytyy tunnustaa, että minua jännitti laittaa tänne viestiä. Olen välillä täällä vieraillu, ja huomannut kuinka vaikeaa täällä on käydä asiallista keskustelua. Joten minä olin todella iloisesti yllättänyt, että sain näin asiallisen vastauksen. Vielä kerran iso kiitos sulle äiti! Ja oikein aurinkoista alkavaa kevättä!! :)

• jkio

minä soitan pojalle hyvät yöt isiviikonloppuna...ei vahtaamisen vuoksi vaan pelkästä rakkaudesta.

• 8475975

lapsestaan huolissaan, ja sen ei pitäisi sinulle kuulua kuinka monta kertaa soittaa ja kyselee. Lapsi on hänen, yirtä sopeutua siihen asiaan että lapsi on äidille tärkein ja toisinpäin.
      Lapsen äiti ja isä kyllä hoitavat lapsen asiat, älä sinä siitä huoli.

Miksi sinä vahtaat lapsen ja äidin juttuja ja soittokertoja?? Oletko niin utelias että kuuntelet salaa puheluita ja lasket kertoja?

Tekeekö laspsen isä niin? Ei varmaan.

• ....

"yirtä"
        "laspsen"
        HEIPÄHEI LISSU, muistahan napata päivän pillerit....

• dabea

miksi suhtaudut noin tylysti.. Vaikka asia ei sinulle kuulu, niin en vahtaa puheluita, enkä sala kuuntele ja laske niitä kertoja.. Pimeetähän se olisi! Ja vastaus myös sulle lapsen isään kohdistuen, hän on myös sitä ihmetellyt minkä takia lapsen äiti soittaa joka päivä lapsen olessa meillä kun ei hänkään soita lapselle joka päivä hänen olessa äitinsä luona. Mutta onneksi sain jo täältä pari erittäin fiksua ja asiallista vastausta, ja voin myös infota rakasta miestäni tästä asiasta.

• 656364790968
        dabea kirjoitti:

miksi suhtaudut noin tylysti.. Vaikka asia ei sinulle kuulu, niin en vahtaa puheluita, enkä sala kuuntele ja laske niitä kertoja.. Pimeetähän se olisi! Ja vastaus myös sulle lapsen isään kohdistuen, hän on myös sitä ihmetellyt minkä takia lapsen äiti soittaa joka päivä lapsen olessa meillä kun ei hänkään soita lapselle joka päivä hänen olessa äitinsä luona. Mutta onneksi sain jo täältä pari erittäin fiksua ja asiallista vastausta, ja voin myös infota rakasta miestäni tästä asiasta.

Älä ota tuon lukihäiriöisen kirjoituksia tosissasi.
        Kumman pitkään veikin ennen ko se tuli taas pilaamaan asiallisen viestiketjun.
        Se on pelkkä ääliö jonka sydämen kohdalla on musta aukko.

• Äiti ja äitipuoli

Minusta taas on outoa, kun mieheni etälasten äiti ei KOSKAAN soita lapsilleen, kun ovat meillä. Ei, vaikka olisivat kaksi viikkoa kerrallaan! Molemmilla lapsilla (alle kouluikäisillä) on kyllä viimeisen päälle hienot kännykät. Koristeena vissiin sitten...

Eli on aivan normaalia, että äiti/isä soittaa lapselleen päivittäin vaikka, kun lapsi on pois kotoa/luota!
      Mieheni soittaa etälapsilleenkin joka ikinen päivä.

• 357679808

Meillä sama juttu.
        Lapset esim oli meillä joulun ja uuden vuoden niin ei edes hyvää joulua toivottanut puhelimitse.
        Joskus sitten välipäivinä soitti vain kysyäkseen että mitä me oltiin ostettu lapsille lahjaksi.
        Kesällä kun lapset on meillä pitkään niin saattaa mennä neljäkin viikkoa ettei äiti soita.

• dabea
        357679808 kirjoitti:

Meillä sama juttu.
        Lapset esim oli meillä joulun ja uuden vuoden niin ei edes hyvää joulua toivottanut puhelimitse.
        Joskus sitten välipäivinä soitti vain kysyäkseen että mitä me oltiin ostettu lapsille lahjaksi.
        Kesällä kun lapset on meillä pitkään niin saattaa mennä neljäkin viikkoa ettei äiti soita.

Hyvä kuulla tämmöisestäkin.. On kyllä outoa, että vanhempi ei ota lapseensa yhteyttä niin pitkään aikaan, eikä toivota hyvää joulua/uutta vuotta.. Ei kivaa! Että kyllä tää keskustelu on aukaissu paljon silmiäni! Ehdottamasti jatkossa olen vain tyytyväinen jos lapsen äiti soittelee jatkossakin päivittäin kun on meidän luona!! :) Kiva on ollu saada erilaisia näkökulmia tästä ajasta, kiitokset kaikille! :)

• dabea
        dabea kirjoitti:

Hyvä kuulla tämmöisestäkin.. On kyllä outoa, että vanhempi ei ota lapseensa yhteyttä niin pitkään aikaan, eikä toivota hyvää joulua/uutta vuotta.. Ei kivaa! Että kyllä tää keskustelu on aukaissu paljon silmiäni! Ehdottamasti jatkossa olen vain tyytyväinen jos lapsen äiti soittelee jatkossakin päivittäin kun on meidän luona!! :) Kiva on ollu saada erilaisia näkökulmia tästä ajasta, kiitokset kaikille! :)

"Kiva on ollu saada erilaisia näkökulmia tästä ajasta, kiitokset kaikille! :) "
        Anteeksi, tarkoitukseni oli kirjoittaa "tästä aiheesta".. ;) Kuume jyllää päällä niin kovasti että pää on ihan sumea välillä! :)

• ei haittaa

Minun miehen lapsi on saman ikäinen ja hänen äitinsä saoittaa myös joka ilta ja toivottelee hyvää yötä.Ei haittaa minua ja lapsikin ilman tätä iltasoittoa varmaan pärjäisi.Luulen vaan,että on äitinsä tapa osoittaa että lapsi on mielessä,vaikka onkin isällään.

• jauhopää2

soittaa lapsen äiti tai ei. Anna lasten ja äidin ja isän hoitaa omat asiat, niin hoida sinäkin omat.

• 87658
        jauhopää2 kirjoitti:

soittaa lapsen äiti tai ei. Anna lasten ja äidin ja isän hoitaa omat asiat, niin hoida sinäkin omat.

Lissu tietää itsekin olevansa jauhopää...

• dabea
        jauhopää2 kirjoitti:

En tiedä mikä sua vaivaa.. Me aikuiset eli; minä, mieheni ja lapsen äiti ollaan keskenään sovittu, että meille on kaikkein tärkein tuo lapsi ja puhallamme kaikki yhteen hiileen ja teemme parhammee että lapsi voi mahdollisimman hyvin. Että lapsen äiti haluaa myös, on minulle sanonut, että minä otan myös osaa lapsen kasvatukseen. Kyllä se mua vähän hämmenti, mutta hyvällä tavalla ja olen kiitollinen siitä, että meillä tämä toimii niin hyvin.. Ja niinkuin olen sanonut, minulla ei ole omaa lasta, joten en voi tarkkaa tietää mitä se lapsen ja vanhemman side oikein on..

• elviira ykkonen
        dabea kirjoitti:

En tiedä mikä sua vaivaa.. Me aikuiset eli; minä, mieheni ja lapsen äiti ollaan keskenään sovittu, että meille on kaikkein tärkein tuo lapsi ja puhallamme kaikki yhteen hiileen ja teemme parhammee että lapsi voi mahdollisimman hyvin. Että lapsen äiti haluaa myös, on minulle sanonut, että minä otan myös osaa lapsen kasvatukseen. Kyllä se mua vähän hämmenti, mutta hyvällä tavalla ja olen kiitollinen siitä, että meillä tämä toimii niin hyvin.. Ja niinkuin olen sanonut, minulla ei ole omaa lasta, joten en voi tarkkaa tietää mitä se lapsen ja vanhemman side oikein on..

sulla, kun äiti on antanut luvan ja opastaa sua, mutta useimmat vieraat alkaa touhuamaan toisten lasten asioitsta omalla luvalla.. eihän se käy.

Jos lapsen äiti on antanut luvan ja tuntee sut nii se on hyvä, sopimalla hänen kanssaan asia on aina eri. Kyse on kuitenkin iveraasta lapsesta, ja äiti on se joka sanelee.

• dabea
        elviira ykkonen kirjoitti:

sulla, kun äiti on antanut luvan ja opastaa sua, mutta useimmat vieraat alkaa touhuamaan toisten lasten asioitsta omalla luvalla.. eihän se käy.

Jos lapsen äiti on antanut luvan ja tuntee sut nii se on hyvä, sopimalla hänen kanssaan asia on aina eri. Kyse on kuitenkin iveraasta lapsesta, ja äiti on se joka sanelee.

Olen samaa mieltä kanssasi. Ei mulla tulisi mieleenikään käydä "touhumaan" miten sattuu.. kyllä lapsen vanhemmat on ne jotka sen isoimman vastuun kantaa. Ja minä henk.koht kunnioitan tätä lapsen äitiä.

• kipailla

Et arvosta itseäsi vaan pitäisi kilpailla miehen exän kanssa. Miksi tunnet arvostavasi itseäsi vain sen takia että lapsi tulee? Rakasta itseäsi sellaisena kuin olet ihan ilman suorittamista. En minäkään päde tässä maailmassa lapsia tehtaillessa vaan olen vapaaehtois lapseton ja inhoan lapsia. Kuinka moni tosiasiassa inhoaa kakaroita mutta on pakko niitä tehdä toisten ajattelumaailman takia?

Monilla pitää olla yksi perillinen ja suku painostaa vaikkei halua yhtään kakaraa. Vanhemmat saattaa olla narsistisia ja kakarasta tulee samanlainen narsisti jolla ei ole muuta pyrkimýstä kuin oman edun tavoittelu hinnalla millä hyvänsä.

Olet sairas ajattelumaailmastasi jos kuvittelet että sinun pitää antaa kakara seurustelusuhtéeseen!

Eikö miehesi ole tyytyväinen ja jos on?

• dabea

"Et arvosta itseäsi vaan pitäisi kilpailla miehen exän kanssa. Miksi tunnet arvostavasi itseäsi vain sen takia että lapsi tulee? Rakasta itseäsi sellaisena kuin olet ihan ilman suorittamista."
        Joopa joo, ensinnäkin; ei minun tarvitse kilpailla miehen ex:n kanssa, miksi pitäisi..?? Hä?? En ymmärrä..?? Ja toiseksi; mistä ihmeestä keksit tuon, että arvostaisin itseäni vain sen takia että saisin lapsen..?? Siis eihän tässä oo mitään järkeä.. Kyllä tunnen arvostavani itseäni vaikka en saisi ikinä lasta. Olen lapsi rakas, niin sen takia haluan lapsen. Ja kolmanneksi; kyllä rakastan itseäni ihan vilpittömästi ilman "suoritusta"..

"Olet sairas ajattelumaailmastasi jos kuvittelet että sinun pitää antaa kakara seurustelusuhtéeseen"
        Siis mä en todellakaa käsitä tätä sun kirjoitustasi.. Millä lailla olen muka niin kirjoittanut, että mun pitäisi antaa "kakara" seurustelusuhteeseen..?? En ymmärrä.. Kertaan viellä; haluamma molemmat miehini kanssa lapsen! Olemme molemmat lapsi rakkaita ihmisiä.

"Eikö miehesi ole tyytyväinen ja jos on?"
        Ja mihin tyytyväinen?? No, kyllä mieheni on tyytyväinen, saa lapsen kanssani tai ei.

Huh, huh.. En tiedä mitä tähän muuta sanoa.. Minusta tää oli aika omituista.. ois varmaan voinu jättää vastaamattakin.. Illan jatkoja sulle kuka nyt oletkin..

• pienet on huolet

äiti mitään vahtaa. Hän vain haluaa pitää yhteyttä lapseensa. Älä nyt sellaisesta ärry.

• dabea

Juu, ymmärrän jo tämän asian. Kävin aikasemmin todella hyviä ja rakentavia "jutusteluita" asian tiimoilta. :) Mutta kiitos kumminkin sullekin kannan otosta! :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kela tukee virallisesti Pride-liikettä

Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k
      Maailman menoa
      140
      4630
    2. Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa

Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k
      Maailman menoa
      83
      3375
    3. Työeläkeloisinnan kulut vuonna 2025 peräti 37,3 mrd. euroa

Johon palkansaailta varastettiin 28,2 mrd. euroa, mikä on 3/4. Jokaisen palkansaajan palkkasummasta varastetaan noin 1/
      Maailman menoa
      26
      1769
    4. Kävisikö tällainen sopimus?

Olisitko valmis juttelemaan jo ensi viikolla kahden kesken?
      Ikävä
      106
      1648
    5. Nyt kerrot mies mitä ajattelet minusta

Ihan suoraan ja suodattamatta.
      Ikävä
      90
      1499
    6. Odotatko vielä vastausta...

Siihen viestiin? 🤔
      Ikävä
      105
      999
    7. Belfastissa persujen otteet

Joku tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut tuhoavat syyttömien kansalaisten omaisuutta. Persuilla on ihmeellinen
      Maailman menoa
      21
      902
    8. Omasp hakenut Fincapia ja Gapconia konkurssiin perjantaina 5.6

Ilkka ei ole vielä ehtinyt uutisoida, mutta Omasp on jättänyt 5.6 konkurssihakemuksen Fincapia ja Gapconia koskien. Ilka
      Seinäjoki
      23
      888
    9. Ehkä se on niin

Ettet vaan uskalla lähestyä tämän jälkeen. Ehkä haluaisit. En osaa sanoa.
      Ikävä
      74
      854
    10. Mitä kirjainta haluaisit

Ra kastella mahdottomasti?
      Ikävä
      46
      810
    Aihe