Minulla on 2,5kk vanha poikavauva,jolle nukkuminen vaunuissa on ongelma. Ensinnäkin,kun lähdemme vaunulenkille,vaunuihin meno saa aikaan itkukohtauksen. No sitten se nukahtaa ja kaikki on ok. Kuitenkin itku alkaa vähintään puolen tunnin päästä. Alkaa yökkimään,kuolaa valuu suusta ja meinaa tukehtua. Pakko nostaa se ylös ja rauhoitella. Menee melko pitkään ennenku rauhoittuu taas. Sama homma toistuu vaikken kävisi kävelylläkään. Laitan vaunut pihalle ja poika nukahtaa. Puolen tunnin päästä taas itku,huuto,yökkiminen.
Mitä tämä tämmöinen voisi olla? Minä kun oon luullu et vauvat viihtyy hyvin ulkona vaunuissa...
Vauva ei tykkää ulkoilusta?!
7
280
Vastaukset
- dhr
oli sama ongelma kuukausi sitten tytön ollessa parin kuukauden. Tyttö rupesi huutamaan heti kun vaunuihin laittoi. Huusi aikansa ja nukahti. Kumminkin 15 min. päästä heräsi taas huutamaan, eikä auttanut mikään muu kuin syliin ottaminen. Ulkoiluttamisessa tuli pitkä tauko pakkasten vuoksi ja sinä aikana meidän tyttö oppi syömään tuttia ja nykyään tutin voimin ulkoillaan. Kumminkin tyttö täytyy tainnuttaa ennen ulkoilua :) Eli ajoitus on meillä kaiken A ja O. Tytön täytyy olla kunnolla väsynyt, mutta ei kumminkaan yliväsynyt. Maitoa maha pullollaan ja tutti suuhun. Sitten vaan vaunuihin ja ulos. Jos tyttö vähänkin kitisee ennen vaunuihin laittoa, otan tytön syliin ja heijaan aikani kunnes rauhoittuu ja tutti siis suuhun, vaikka sen pulauttaa välillä pois. Kitisevänä meidän tyttöä on turhaa laittaa vaunuihin ei rauhoitu vaunuissa tai jos rauhoittuu, niin herää kohta uudestaan itkemään, siinä ei auta silloin enää tutikaan. Nyt ulkoillaan jopa 2½ tuntia kerrallaan ja tyttö nukkuu koko ajan.
- 2+17
Onko vaunujen pääosaa korotettu? Auttaisikohan se?
- dhr
Korotin itsekin kopan pääosaa, mutta ainakaan meillä se ei yksistään auttanut. Mutta tosiaan kannattaa kokeilla. Kyse voi olla jostain aivan pienestä kikasta, joka sitten auttaa! Alusta kaipaako pehmikettä tai onko liian kova? Näkeekö vauvasi sinut vaunuista vai jääkö hän sinne pimentoon? Vauvaa vois kans totuttaa sisällä ensin vaunuihin jonkun viikon.
- ulkoilu toiveissa
ikäinen ei ikinä nuku vaunuissa kun 30min ja sitten alkaa itku. Ei rauhoitu millään keinolla takaisin uneen, itkee kunnes päästään kotiin. Tykkäisin itsekin ulkoilla enemmän mutta en viitsi lähteä kovin pitkille lenkeille kun lapsi huutaa loppumatkan hikisenä. On kokeiltu erilaisia vaatetuksia, tuttia ym. Mikään ei auta. Harmittaa.
- 6+7
Laittakaa lämpömittari vaunuihin jolloin selviää todellinen lämpötila kopassa. Itse ihmettelin kesällä kun poika huusi ja huusi kunnes sitten hiffasin mitata lämmöt. Enkä kyllä yhtään ihmettellyt enää sen jälkeen. Ulkona lämpötila oli jotain 22 ja vaunuissa liki 30.
- ....
6+7 kirjoitti:
Laittakaa lämpömittari vaunuihin jolloin selviää todellinen lämpötila kopassa. Itse ihmettelin kesällä kun poika huusi ja huusi kunnes sitten hiffasin mitata lämmöt. Enkä kyllä yhtään ihmettellyt enää sen jälkeen. Ulkona lämpötila oli jotain 22 ja vaunuissa liki 30.
kannattaa ihan ekana tarkastaa se vaunukopan sisäpuoli, lämpötila tilavuus jne. Nykyvaunut on niin tiiviitä ja hyviä että pitävät kylmän tehokkaasti loitolla.
Itse hokasin, kun vauva alkoi heräilemään ja itkeskelemään vaunuissa että olin paketoinut pienen liian tiiviisti. Poistin erillisen kantokassin vaunukopasta ja nukutin kevyemmällä varustuksella väljemmin makuupusiin siällä, ja taas alkoi unet maistua.
- swo
meillä kans tyttö tuntui vihaavaan ulkoilua..vasta puolen vuoden iässä alkoi viihtymään kun sai laittaa rattaisiin istumaan. nyt 11kk ja joka päivä mennään parin tunnin lenkki..ehkä se teilläkin alkaa sujumaan kun vähän kasvaa :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama987791Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä1366523Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve1794655Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu2403192Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta962703Ruotsissa uusi monikulttuurisuusongelma: Mummonraiskuut
Ilmiö räjähti käsiin ja nyt painetaan paniikkinappulaa. Moni vanhustenhoivayhtiö on joutunut jopa lopettamaan, koska keh622124- 1471808
Ruoan arvonlisävero menee käytännössä tukijussille
Ilman juomia elintarvikkeiden myynti vuonna 2025 oli reilut 15 miljardia euroa. Tuolla tasolla arvonlisävero pyörii pari81762Vihreät REPEÄMÄSSÄ oijoijoi....Virran sekoilut on liikaa
Jo ennestään vihreiden kannatus on suossa vaikka puolue istuu oppositiossa, nyt tuli Virran temppu kun häipyi tuosta vaa231665Yhteydenotto
Tiedätkö tai ymmärrätkö syyn, miksi kaivattusi ei ota sinuun yhteyttä? Mikä se syy on?1971604